Keresés

Részletes keresés

kalivas Creative Commons License 2005.11.02 0 0 146
Sorry, de ezek az előbb lemaradtak.
Előzmény: kalivas (143)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.02 0 0 145
tpiri írta:

> Segítene valaki elmagyarázni, mire is kell figyelnünk, milyen anyagokat kell beszereznünk?

Úgy tûnik, még nem olvastad a festésrôl szóló cikket a webzinen. Ott van egy-két szó ezekrôl. Itt van egy másik cím hozzá:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Festes/bevezet.htm

A kompresszor építés fejezet:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Festes/sajat.htm

Ez tartályosról szól.
Előzmény: tpiri (144)
tpiri Creative Commons License 2005.11.02 0 0 144

Egy csomó dolgom összegyűlt, amit le szeretnék festeni (MÁV: 2 db Ggs, 2 db Gbgs, 2 db Es, 1 db Ks, 1 db Zekk).

Elhatároztam, hogy kompresszort építettek (hűtőgépkompresszorból) az apósommal. Ő már csinált ilyet (nagy barkácskompresszort), de én nem nagyon ismerem a témát.

 

Két fajtáról olvastam a fórumokban. Egy tartály nélküli változatról (PhantomII írásában is ilyen szerepel) és egy tartályosról. A tartály nélküli is ad elegendő mennyiségű levegőt?

 

Segítene valaki elmagyarázni, mire is kell figyelnünk, milyen anyagokat kell beszereznünk? Akár privátban is várom a válaszokat.

 

 

kalivas Creative Commons License 2005.11.02 0 0 143

Üdv, mindenkinek ! A hegyfaragáshoz. Részemről Martisz épitése úgyszólván etalon, de leirom a saját módszeremet, tekintettel arra is, hogy olcsó, könnyű, / súlyra is !/ és készítésekor még nem ismertem sok - elképzelhetően talán jobb - megoldást.

A kialakitandó terület határait merőleges, a hegy magasságához igazított lécekkel öveztem, kialakítottam az alagutak bejáratait, itt a belső részt a láthatóság határáig béleltem koszolt téglamintás kartonnal. A hegy egyenetlenségeit tetszőleges hosszú lécekkel, vagy hungarocell elemekkel ideiglenesen támasztottam. Erre a vázra müanyag szunyogháló került, ez könnyű, és olcsó is . A szilárd vázat az erre húzott 1-2 réteg gipszpólya alkotja . / Ez gyógyászati üzletekben beszerezhető./ Ez kb 5 perc alatt megköt, rendkivűl könnyű, az ideiglenes alátámasztásokat ennyi idő után el lehet távolitani. Száradás után / 2-3 óra/ festhető, ragasztható. Én lefestettem zöld, és szürke alapra, erre ragasztottam zöld fűfóliát, olyat, aminek rugalmas az alapja ./NOCH/ Innen, már teljesen egyéni lehet.

Az L alakú asztal külső sarkára épitettem, ugy, hogy hátulról teljesen nyitott, igy gond nélkül szervizelhetők a hegy belsejében történt esetleges problémák. / Ehhez, egy "szervizút" is kell körben az asztal mellett. /

Próbálom illusztrálni.  

Előzmény: Fecus (124)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.02 0 0 142
Mk48 as műgyanta kasznit gyátanak mert most voltam Kassán és ott láttam valami cseh vagy lengyel cég gyárja a dolgot elég jónak tűnt de láttam már szebb műgyanta kasznit is. Az ára olyan 6500- forint körül volt szerintem egy kicsit drága majd ha legközelebb megyek megnéze neked (két hét múlva).
Előzmény: Sutam (130)
kisvautas Creative Commons License 2005.11.02 0 0 141
Látom sokat spekulálsz a szélvédokkel, ha megtalálom elkuldom neked a ROCO Tau szélvédoit, meg majd estefelé talán egy e-mailt is sikerul kuldenem.
Előzmény: Törölt nick (138)
Sutam Creative Commons License 2005.11.02 0 0 140

Jah! Most esett le, hogy mit akartok mondani! azt hittem, hogy a relén kell lenni valami lyuknak.

 

No, ezzel még asszem fogok kísérletezni (bár ez nem fog menni minden váltómnál, mert némelyek már fixen lent vannak, nem tudok alájuk még egy lyukat fúrni.

 

Esetleg ha tudtok segíteni abban, hogy egyszerűen hogy lehetne megoldani a relé mozgásából vmi 90°-os forgást? Mert a váltó mellé kivilágított váltójelzőt vagy mit terveztem (már megvannak hozzá a lámpák is), de eddig úgy, azok csak fixen állnak. Hogyan lehetne megoldani a forgatásukat?

 

Más:

Rézgaras! Következő mozdonynak nem csinálsz egy Gigantot? Ez alatt a csuklókeretes magyar gőzösre gondoltam, nem a vilire (merthogy névrokonok)?

Előzmény: rezgaras (134)
braun Creative Commons License 2005.11.01 0 0 139
Szabni kell bele két új szélvédőt, vagy tiszta plexiből, de van színezett is. nem olyan bonyolult forma
Előzmény: Törölt nick (138)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 138
Ez egy Piko tau szélvédője, amiről levágtam az ablaktörlőket mert sztem csúnya-csináltam is rendes törlőket helyette-de kicsit karcos lett, azt mondták, hogy csiszoljam végig finom csiszoló papírral és majd valami future waxba tegyem bele. DE nincs future waxom és nem tudok sehonnan sem szedni.
Ha vennék két új szélvédőt akkor arról is levágnám az ablaktörlőket és karcos lenne az a kettő is :-)))
Valaki segítsen....
Előzmény: braun (137)
braun Creative Commons License 2005.11.01 0 0 137
Pl egy másik szélvédővel...ami nem karcos:-))
Előzmény: Törölt nick (136)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 136
Bár én nem építek csak átépítek de elakadtam.
Tudnátok segíteni?
Az lenne a kérdésem, hogy karcos szélvédőt mivel lehetne feljavítani?
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 135
A vázszerkezet nem mai találmány, volt régen ilyen játék (babilon talán??), arra emlékeztet. Pofon egyszerű ötlet, csak épp pont a NOCHnak volt rá kapacitása, hogy gyártani kezdje.
Előzmény: crash__override (133)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.01 0 0 134
Fecus írta:

> nem az oldalsó pöcköt hajtottam az erőátvivő huzallal, hanem a középen lévő kis (1mm-es) lyukat.

Pont ezt akartam én is tanácsolni Sutamnak. Én ugyan nem készítettem ilyet, de láttam a leírását valami angol kiadványban. A két csúcssín közé befúrtak egy függôleges lyukat, abba beleragasztottak egy rézcsövet és ebben forgott az a meghajlított acélhuzal, ami a váltót állította. Nem foglal el helyet a pálya mellett és nem feltûnô.
Előzmény: Fecus (119)
crash__override Creative Commons License 2005.11.01 0 0 133
A Terra-form-ot Te is elő tudod állítani otthon farudakból és krepp (asszem') papírból.

Azért a Styrofoam-ból való hegyfaragást is érdemes kipróbálni, mert roppant jól faraghatók belőle igen bonyolult tereprészletek
Előzmény: Törölt nick (129)
Sutam Creative Commons License 2005.11.01 0 0 132

Köszi szépen, asszem hasznát fogom venni a dolognak. Két vagont fog húzni, igaz azokat főleg emelkedőn, ill. rugós váltókat kell majd átvágnia, mert ottan nem fogok váltóállításról gondoskodni. Lesz egy szerkó, amit a mozdi megkerül (2vágányos fejállomás kihúzóvágánnyal), és ennek alapján lesznek a váltók rugóval rögzítve.

Előzmény: braun (113)
Sutam Creative Commons License 2005.11.01 0 0 131

Mondjuk így most nem igazán értem hogy mit írsz, azért is, mert én az enyémimen nemnagyon látok középen kis lyukakat.

Aztán a 10-ből 7 már készen van (máramint forrasztás, váltó csak kettő :-( ).

 

De azért köszi szépen a segítséget!

Előzmény: Fecus (119)
Sutam Creative Commons License 2005.11.01 0 0 130
Hajjaj, az már ránézésre sok, meg én inkább szeretnék egy Mk48-ast. Ha megyünk kecskemétre hazulról, akkor sokszor látok olyat, mert egy 20km-es szakszon a kisvasút mellett megy az út. Ma is voltunk, és oda-vissza megcsodálhattam. Koszosak, kormosak, meg mennek vagy 30-al (pl. az egyik átjáró előtt van kitéve a 3/2-es tábla, azaz a 15km/h-s lassújel, ami sztem nem egy csúcssebesség :-), de én szeretem őket :-). Mondjuk a kaszni miatt kevésbé fáj a fejem, hanem a meghajtás, de arra már mondtatok megoldást. Asszem úgy lesz.
Előzmény: Mariazellerbahn (121)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 129
Még valami, ami nagyon tetszik: noch terraform! Műanyag pálcikák, hozzá páncélkarton , arra vékony gipszréteg. Bővebb infó: www.noch.de
Sajnos még nem dolgozhattam vele, csak láttam fotókon :(
Előzmény: Fecus (124)
Sutam Creative Commons License 2005.11.01 0 0 128
Ja igen, a hungarocell szerintem is a legjobb anyag erre. Max úgy, hogy ne leygen tömör nikecell, hanem üregesen, vagy mittomén hogyan :-).
Előzmény: Törölt nick (126)
Sutam Creative Commons License 2005.11.01 0 0 127
Én favázból csináltam a felépítményt, ami alá ment az alagút. Martrain-féle módszerrel, ha úgy nézzük. Én nem purhaboznék, meg miegymást, hanem a hegygerincet egy deszkából kivágnám, köré vagy kartonrácsból, vagy valami más üreges anyagból a hegy terepjét (egyébként esztétikai okokból nemigen ajánlok kúpszerű meg tulságosan kiemelkedő, nem odaillő hegyeket), aztán alá mehet az alagút, de csak a látható részeket csinálnám meg én is. Ha netalántán a hegygerinces deszkát keresztezi az alagút, akkor a deszka "belsejét", alját is ki kell vágni értelemszerűen. Könnyű is, egyszerű is, ...stb. :-).
Előzmény: Fecus (114)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 126
Még mindíg azt mondom, hogy vágd ki hungarocellből. Vagy nikecell mert már így hívják vagy mi... És lehet úgy vágni, hogy ne legyen nagy szemét utána. Könnyű is marad, fel tudod húzni a plafonra...
Előzmény: Fecus (124)
BoGar Creative Commons License 2005.11.01 0 0 125
Annak a hegynek csak a külső része gipsz. Belül pedig tök üres
Előzmény: Fecus (124)
Fecus Creative Commons License 2005.11.01 0 0 124
"Matrain a te emberted és oldalad. www.martrain.hu"
Megnéztem. Az ő alagútja szerényen íves és hosszú, így csak a bejáratát készítette el. Az alagút fölé pedig gipsz hegyet csinált. Az nem tágul. Én a mennyezetre húzom fel az asztalt. Nem használok majd gipszet. Gyenge vagyok :-)
Előzmény: BoGar (118)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 123
Én hungarocellből építettem az alagutat. Az alagút oldala papírlap volt, sötétbarnára festve, a két kijárantál téglamintás lap. Ez nem csillogott, és nem volt feltűnő sem. A purhab rézsű kialakítására jó, de az alagút kitöltésére nem biztos, nem tudod kontrollálni, mettől meddig dagad majd.
Előzmény: Fecus (122)
Fecus Creative Commons License 2005.11.01 0 0 122
"És, ha mégis történik odabenn valami, akkor hívunk egy nőgyógyászt? :-)))"
Nem, nem ahhoz egy kicsit én is értek :-))))
Ez egy 1,5 GOSA hosszú alagút, egy negyed kör. Éppen az a bajom, hogy ne csillogjon belülről. Átlátni nem lehet, de ha kihagyok egy jó vasmaroknyit azt valamelyik oldalról biztosan látni lehet majd. Szóval majdnem az egész látszik. (Persze a nyakadat azért tekergetni kell hozzá :-))
De ez még mindig nem segít, hogy mit fog művelni a purhab odabenn.
Vagy fújjam be, aztán később vájjak bele alagútat mint az igaziak? :-)

"Matrain a te emberted és oldalad. www.martrain.hu"
Pedig mennyit csodáltam, de nem elég figyelmesen. Köszi, már megyek is.
Előzmény: Törölt nick (115)
Mariazellerbahn Creative Commons License 2005.11.01 0 0 121
Mk45-öst. Ha érdekel, még egyszer utána nézek mert akkoriba válaszoltak mailbe. Most csak úgy kapásbol, két fajta létezik, sárgarézböl készült, az ára ~50 EUR. Mick
Előzmény: BoGar (117)
braun Creative Commons License 2005.11.01 0 0 120
 Az Mk45-ös, nem?
Előzmény: BoGar (117)
Fecus Creative Commons License 2005.11.01 0 0 119
Sutam!

Csak egy gondolat: nekem jobban bejött, ha nem az oldalsó pöcköt hajtottam az erőátvivő huzallal, hanem a középen lévő kis (1mm-es) lyukat.
A mellékelt linken a két utolsó (18,19) kép. Az oldalsó műanyag pöcköket le is vágtam így nem kell rejtegetni őket. A legjobb "erőátvivő" egy kézi dekopír fűrész (lombfűrész?) egyik elkopott betétjéből vágott 1cm-es darab lett. Rugalmas, forrasztható, stb. Én ezzel fejeztem be az erőátviteli vonalat.
Mellesleg nekem az oldalsó műanyagból mindig kiugrott a huzal, mivel egy kissé mindig köríven futott :-( . Ugyanezt a lyukból nem tette még soha.
Ja és a lyuk amin feljön, az is kevésbé látszik.
Előzmény: Sutam (2)
BoGar Creative Commons License 2005.11.01 0 0 118
Matrain a te emberted és oldalad. www.martrain.hu
Előzmény: Fecus (114)
BoGar Creative Commons License 2005.11.01 0 0 117
Mintha a nyagtopikban már miattam lett volna szó róla. És találtunk/találtak is valami lengyel céget, ahol lehet rendelni Mk48-as kasztnit.
Előzmény: Sutam (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!