Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 55200

A kettes útnak azon a részen végig 70-es korlátozás van, kanyarban 40-50 és fizikailag sem lehet átlagos autóval gyorsabban bevenni. Szerinted ez egy autópályára megfelelő?

Előzmény: Törölt nick (55199)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 -2 0 55199

Én a 2-es főúton szoktam közlekedni. Vác után 3 sávos már csak az út, elég magasra visz fel a Naszály hegy mellett. A kamionok is simán döngetnek 80-90-el felfelé rajta, max, ha nagyon meg vannak terhelve, akkor mennek 50-nel. Erre is autópályát terveztek, hatalmas völgyhidakkal és hosszú alagutakkal, holott elég lenne plusz egy sáv és elválasztó korlát leállósávokkal. Szerintem az a M7-es  terep sem keményebb, úgyhogy megoldható lett volna olcsóbban is.

Előzmény: NAR (55198)
NAR Creative Commons License 2022.01.09 0 1 55198

"kisebb szerpentint kialakítani"

 

Autópályán? Egy olyan meredek emelkedőbe vájt szerpentin kanyarjait is kettesben, 10 km/h körüli sebességgel veszik (normál esetben, nem rally versenyen). Ez is jól mutatna autópályán... Ha me olyan kanyart akarsz, hogy azt autópályasebességgel lehessen bevenni, akkor a szerpentin következő ága már a völgy alja fölött lenne, tehát vagy ugyanolyan meredek lenne vagy ugyanúgy hídon kellene vezetni. De ez utóbbi legalább hosszabb lenne a jelenleginél, mert kanyarogni kellene le, egészen a völgy aljáig...

Előzmény: Törölt nick (55195)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 55197

Kétszer két sávnak kell felmenni, hiszen ez egy gyorsforgalmi út, az M7-es kőröshegyi része. Ezzel meg lehetett volna spórolni azt az irdatlan völgyhidat, nem tudom mennyi lenne a költsége manapság.

Előzmény: toto92 (55196)
toto92 Creative Commons License 2022.01.09 -1 0 55196

Megoldható. Meg megoldható az is hogy egyenesen felmegy kétszer egy sáv, hiszen a Kiscelli utcában is működik, minek kanyarok meg kapaszkodósáv?

Előzmény: Törölt nick (55195)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 -2 0 55195

Akkor nyilván kell bele tenni  kanyart is, kisebb szerpentint kialakítani és  egy kapaszkodósávot 3.-nak. A-2-es út is kanyargós, szerpentines a nógrádi dombok között, mégis megoldható a dolog .

Előzmény: NAR (55193)
NAR Creative Commons License 2022.01.09 0 0 55194

"Pontosan honnan hova terveztél?"

 

Telki főutcájáról az M1-M7 bevezetője felé, reggeli csúcsban.

 

"És nyilván ezt első ütemnek kell felfogni a Szépjuhászné-Budakeszi út felé való elkerülőből"

 

Nyilván ez soha nem fog megépülni a Vadasparkon keresztül. Ha elkerülné (jóóó meredek hegyoldalban), akkor már közelebb lenne a keleti vége Hűvösvölgyhöz, abba lenne célszerűbb belekötni lefelé a völgybe, mint visszamászni a nyeregbe.

 

Ha meg a Vadaspark alatt alagútban menne, akkor az M0 Nyugattal párhuzamosan lenne másik hosszú alagút. Persze ha már alagutazunk, akkor felmerül, hogy miért harántirányban fúrunk hegynek felfelé, miért nem egyenesen, vízszintesen át a hegy alatt. És meg ekkor is felmerülne, hogy végül csak egy jó drága parkolót építenénk, mert akár a Szép Ilona környékén, akár a BAH csomópont környékén jönne ki az alagút, ott lenne egy lámpa, ami jól megfogná a forgalmat...

Előzmény: ÁsítóSárkány (55181)
NAR Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55193

Az a domboldal 20%-os meredekségű (mint a Kiscelli utca közvetlenül a jobbkanyar előtt) többszáz méter hosszan, ott nem hogy 100-zal, de 50-nel sem megy fel a forgalom...

Előzmény: Törölt nick (55184)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -2 3 55192

Ebben igazad van.

Lehetett volna.

Nem tették meg.

 

Maradtak az erős önkormányzatok.

 

Egy 1991 utáni döntési helyzetet, lehetőséget, nem lehet megítélni a 2016-os vagy a 2022-es lehetőségek szerint.

 

Akkor a kormányzat (se az Antall féle se a Horn féle) nem kezdeményezett háborút az önkormányzatok ellen, mert a gengszterváltás egyik fő célkitűzése győzelmének tartották az önkormányzatiság helyre/vissza állítását.

 

Ebből ide, ebbe a topikba az, vagy csak annyi tartozik, hogy 2-3 kisfalusi önkormányzat símán megkontrázhatta - jogszerűen - az M7-es autópálya nyomvonal variációit.

 

Meg is tették.

 

Tehát nagyon buta dolog úgy megítélni az akkori építőket, hogy ma  milyenek a lehetőségek.

Igen, ma a három akkor érdekelt falusi önkormányzat nm nyerhetne az állammal szemben.

 

Akkor nyerhetett.

 

 

Előzmény: csalántea (55191)
csalántea Creative Commons License 2022.01.08 -1 0 55191

csak halkan jegyezném meg, hogy 1994-98 között az akkori kormánynak kétharmados többsége volt a parlamentben (mint ma) ... az önkormányzati törvényen is változtattak más témákban ... lehetett volna ésszerűbb szabályozást alkotni az állami beruházások önkormányzatokat érintő kérdéseiben, beruházások engedélyeztetésében ...

Előzmény: trizs77 (55189)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55190

2016-ban lett a Megyeri hidas ügynek vége peren kívüli megállapodással, tehát nem akkori ügyről volt szó, hanem arról az ügyről, hogy a híd építésekor nem kapott elkerülő utat a település. Másik:   Lehet, hogy a lakosság nem támogatta az autópályát, de ha kaptak volna egy kártérítést vagy kompenzációt, házanként néhány millió forintot, akkor már belementek volna. Másrészt, ha mindenáron autópálya paraméterekkel terveznek meg valamit, az nyilván jóval drágább, mintha néhány kilométeren engednek ebből a feltételből.  Ha nincs emberség, ha nincs belátás, ha nincs egy szemernyi nagyvonalúság a hatalmat gyakorlók kezében, akkor az ellenállást szül.

Előzmény: trizs77 (55188)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -4 0 55189

Nagyon keversz dolgokat, időpontokat.

 

Amit 2016-ban megtehetett a kormány (ahogy írod) azt nem tehette meg 1991-1996 között.

 

így függ össze a történelem ismerete vagy annak hiánya a híd építések történetével.

 

 

Előzmény: Törölt nick (55184)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -4 1 55188

1991-ben az UVATERV Zrt. tanulmánytervet készített a lehetséges nyomvonalváltozatokra, mely 3 elvi változatot tartalmazott:

  • A Balaton partjától 2–3 kilométerre húzódó változat Balatonföldvár és Kőröshegy települések között vezetett volna. A tervező és az Autópálya Igazgatóság ezt tartotta a legkedvezőbbnek és legköltséghatékonyabbnak; a lakossággal csak ezt a változatot egyeztették. Ez a nyomvonal azonban lakott területet átvágva haladt volna, ezért az érintett önkormányzatok nem járultak hozzá (abban az esetben sem, ha föld alá süllyesztették volna), ennek hiányában pedig nem kaphatott építési engedélyt.
  • A parttól 5–10 kilométerre húzódó változatot, amely a kőröshegyi völgyhidat is tartalmazta, az önkormányzatok is elfogadtak.
  • A parttól legtávolabb, 15–20 kilométerre vezető változat kidolgozására a tervezők nem kaptak megbízást, mivel ez túl nagy kerülőt jelentett volna, és számos egyéb nehézséggel járt volna.[2][3][4][5]

1996-ban az érintett lakosság elfogadta a kőröshegyi völgyhidas változatot, és a Közlekedési Felügyelet kiadta az engedélyt az autópálya-szakasz megépítésére, ezt azonban egy természetvédő szervezet megtámadta, az erdészeti hatóság pedig megtagadta az erdőművelési ág megváltoztatását (azaz az erdőirtást egy 3,5 kilométeres szakaszon[2]).

 

Ezek az eljárások 2000-ig nem zárultak le.[4]

Az Állami Autópálya-kezelő Zrt. 1999-ben megvalósíthatósági vizsgálatot készíttetett az 1991-es tervek felülvizsgálatára, hogy a völgyhidas változathoz képest költségmegtakarítás legyen elérhető. A felkért szakértői csoport a legköltségesebb, alagutas változatot minősítette legcélszerűbbnek, de kidolgozott egy olyan alternatív nyomvonalváltozatot is, amely „elkerülte Kőröshegy települést, a szükséges híd és az alagút hossza fele volt a völgyhídnak és 7-13 m magasan keresztezhető volt az a völgy, amelyet a völgyhidas változat 70-80 m magasan ível át.

 

A szakértői tanulmány szerint ez a nyomvonal a lakossági elfogadottság és tájvédelem szempontjából jobb paraméterekkel rendelkezett a völgyhidas megoldásnál. 2000. szeptemberben megállapodás született az érintett önkormányzatok és a NIF Zrt. részéről arról, hogy a szakértői tanulmányban szereplő nyomvonal továbbfejlesztett változatának továbbtervezését támogatják.

 

Megállapodtak abban is, hogy amennyiben ez ellehetetlenül, akkor a völgyhidas változatot kölcsönösen elfogadják. Kőröshegy Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szakértők által kidolgozott nyomvonalat és annak továbbfejlesztett változatát nem tárgyalta meg, azokról elutasító határozatot nem hozott.

 

2001 elején Kőröshegy önkormányzata azt jelezte, hogy az új nyomvonalváltozat ellentétes a község 1996-ban elfogadott rendezési tervével, és a lakossággal csak a völgyhidas változatot egyeztették”.

 

2001 után a NIF Zrt. megbízásából már csak a völgyhidas és egy alagutas változat egyeztetése és tervezése zajlott, utóbbival kapcsolatban azonban számos tervezési, építési és üzemeltetési probléma merült fel, így azt elvetették, és a völgyhidas változatot nyújtották be engedélyezésre.

 

 

Előzmény: Törölt nick (55184)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.08 -1 0 55187
Előzmény: rm40 (55163)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55186

és épp a Megyeri híd után az ideiglenes forgalom alá helyezés feltételeként is...

Előzmény: ÁsítóSárkány (55185)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55185

Innentől kezdve érdemes az önkormánytatoknak tanulni: már a környezetvédelmi engedélynél kérni kell, meg jogorvoslattal bíróság elé vinni, hogy kerüljön bele az átadás feltételeként az ígért másik fejlesztés az engedélyező határozatba.

Előzmény: Törölt nick (55184)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 -1 3 55184

Nem csak egy lehetőség volt, hanem át is lehetett volna vágni az önkormányzatot, mint annak idején, amikor a Megyeri híd épült és megígérték a Szentendrei szigeten lévő önkormányzatoknak a hozzájárulásuk fejében, hogy épül egy kis híd a szigetre. Nem épült, aztán röhögtek a markukba. Viszont jobban jártak a budakalásziak: https://hvg.hu/itthon/20080930_megyeri_hid_budakalasz Ők megkapták a kompenzációjukat:  "A kalászi képviselőtestület elé 2016 májusában került az előterjesztés a megállapodás feltételeiről, amiben már olvasható, hogy a település két milliárd forintot kaphat"  https://szimon.hu/ket-milliardra-valtotta-az-elkerulo-utat-budakalasz/   Ne mondja nekem senki, hogy valamilyen pénzbeli kompenzációval nem lehetett volna semmiképpen sem rávenni a településeket a megegyezésre.  Minek kellett volna töltés?  Meredekebben fut fel a dombra az útpálya, mint az előírás, kitesznek egy 100-as táblát és meg van oldva a dolog.

Előzmény: trizs77 (55182)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55183

bocs, elötés, természetesen M10 :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55179)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -5 2 55182

Nem.

 

Akkor leírom neked, csak neked most.

Huszadszorra is.

 

És nem vagyok mérges rád amiért nem tudod, mert bizonyára oly fiatal vagy, hogy akkor még vagy nem éltél vagy óvodai elfoglaltságaid miatt nem építési engedélyekkel foglalkoztál.

 

Vagytok pár százezren ebben az országban, tehát nem bűn.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tehát volt 8=nyolc nyomvonal variáció.

 

Akkoriban (gengszterváltás utáni önkormányzatiságban éltünk) az önkormányzatoknak véto joguk volt.

A 8 nyomvonal változatból 7 változatot az érintett (kis falusi) önkormányzatok megkontráztak.

Tehették.

Joguk volt hozzá.

 

Ma valószínűleg úgy kib@szarinta velük az állam ha tiltakoznának, hogy még a dédunokáig is ngyen robotra járnának Felcsútra.

Akkor az állam nem tudta megkontrázni egy önkormányzat döntését.

Legalább is jogilag nem.

Maradt egy változat.

Slussz.

 

És itt jöhet akármilyen okos, hogy :

 - akkor nem arra viszem, hanem amarra,

Nem viszed  semerre mert azokat a nyomvonalakat letiltották.

 

Pont.

 

És teljesen mindegy, hogy mit és hogyan építenek a horvátok meg a svájciak nekünk az maradt, hogy ott építjük meg.

A völgy fölött.

 

se jobbra nem, se balra nem.

Ott.

 

Amiben igazad lehet és másnak is.

Nem volt szükségszerű a völgyhíd megépítése.

Építhettünk volna helyette 88 méter magas töltést is.

Ebben igazad van.

 

 

Előzmény: Törölt nick (55177)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55181

1.

Pontosan honnan hova terveztél?
Sok múlik ezen, meg azon hogy milyen viszonylatok kezelhetőek "virágcsokor' jelleggel összefogva.

 

Waze hétköznap reggeli/délutáni csúcs tervezésnek amúgy jobban hinnék -- akkor van sok ingázó és csúcsban számít csak igazán!

Budapestnek vannak frekventált részei, amihez jó eséllyel még a felhajtó ellenére is jobb arrafelé menni (nem is beszélve egy csomó budapesti felújítás aktuális hatásáról)

 

És nyilván ezt első ütemnek kell felfogni a Szépjuhászné-Budakeszi út felé való elkerülőből

2. Nem csodálok, hogy a 4-es és 5-ös nyomvonalon kiakadtak, pl. Zsolna utca, Losonc utca felé alig van védőtávolság, nem hogy a természeti értékekhez, de még az 1-es is nagyon közel megy az időszakos tóhoz.

Esetleg valamelyik civil csapat eljárást kezdeményez, hogy állapítsák meg, hogy ott láp van (ex lege védett, elég hivatkozni rá, hogy az majd egy eljárásban, ha egy bíróság által kirendelt szakértő megállapítja, hogy ott láp van, akkor kezdődhet a fejvakarás...)

 

Az első ütem miatt meg szerintem a 2. nyomvonal a legértelmesebb, amúgy is...

Szóval, meglátjuk, mi lesz a nyomvonalakkal egy környezetvédelmi eljárásban, a BFK javaslat szerintem erősen kétséges, hogy átmenne, mert a belső forgalom segítése nem tűnik egy komoly érvnek (főleg 50 vs 70 tervezési sebességekkel...)

 

Előzmény: NAR (55164)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55180

Most, hogy mondod, jobban megnézyve tényleg nem csak az M0-Északot csapták az M10-hez :D

( legyintés és kacagás )


Kesztölc vs. Jászfalu messziről nézve feltűnt, és onnan csak röhögtem a térképen és nem foglalkoztam vele komolyabban.

Előzmény: . kata31 (55155)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55179

Ha esetleg meglesz a módosítás nélküli hosszabbítás az M11 környezetvédelmi engedélyére, akkor ez a futunk a vonat után esetének hangzik.

 

Ha nem hosszabbítják meg módosítás nélkül, akkor persze keződik az egész előlről.

Előzmény: . kata31 (55154)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55178

Így csak örültekháza lesz ay 5-ösnél az M5 és M44 csomópontoknál, szép forgalom akar majd ay M5-lehajtóról balra kanyarodni az 5-ösre az M44 felé, illetve az M44-ről ay 5-ösre balra az M5 felé.

 

Mindkét csomópont kicsiben olyan lehet majd, mint ay M0-11 csomópont Budakalászon... Ezekből is harmadik nekifutásra akarnak majd lámpás turbó körforgalmat, ahelyett, hogy egyszer tisztességesen klasszikus nem szintbeni csomópontot csinálnának?!

Előzmény: trizs77 (55176)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55177

Nem volt indokolt a köröshegyi völgyhíd sem, mert pl. a horvát autópályák a helyek között is sokszor nagyobb emelkedőket tartalmaznak, mint amit az előírások megengednek . Máskor pedig  annyira összeszűkül a pálya, hogy nincs leállósáv sem. Simán lehetett volna egy erősebb emelkedőn felvezetni a pályát és le, völgyhíd nélkül. Nem kell mindenáron az autópálya paraméterekhez ragaszkodni, ha az horribilis összegbe kerül.

Előzmény: trizs77 (55172)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -1 1 55176

Köszi.

Így már jó.

 

Bár ha már építenek egy autóutat, akkor a másik egy számjegyű úttal (5-ös út) való kereszteződésre nem körforgalmat illene 2022-ben tervezni hanem felüljárót.

 

 

Előzmény: rm40 (55175)
rm40 Creative Commons License 2022.01.08 0 2 55175

Itt van térkép, meg néhány paraméter is.

 

"- tervezési sebesség: 110 km/h

- koronaszélesség: 22,50 m

- forgalmi sáv szélesség: 3,50 m

- 5 sz. főútnál turbó körforgalmú csomópont

- 441 sz. főútnál különszintű csomópont,

- egy egyszerű kétoldali pihenőhely

- összesen 14 db műtárgy melyek között van 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44,0 méter."

Előzmény: trizs77 (55173)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 0 2 55174

Mennyire láttál bele a tervrajzokba?

Mi alapján tudod kijelenteni hogy mi mennyibe kerül?

 

Előzmény: trizs77 (55173)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -5 0 55173

Nem tartom túlárazottnak a 3,3mdFt,.-/km árat.

 

Mondjuk érdekelne, hogy mettől-meddig milyen nyomvonalon építik?

Kecskemétet északról kerülik el?

Terv térkép ?

 

Sík mint az asztallap a terület de sok csomópont lehet majd rajta.

Előzmény: Törölt nick (55171)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.08 -3 4 55172

Akkor szerzek pár rossz pontot nálad is.

Meg mínuszokat.

 

Már soxor leírtam.

Itt is.

 

A kőröshegyi völgyhíd és az M6-os alagútjai - szakmailag - indokoltak voltak.

Mondom szakmailag.

 

Akik stand up humoristáktól szerzik útépítési tudásaikat, azoknak nem.

Az ő nézeteiket is tisztelem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (55170)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 0 0 55171

Az sem mindegy hogy lakott terület mellett megy és hány csomopont és felüljáró van.

Előzmény: trizs77 (55169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!