Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Ne haragudj, de én sem tudom felrakni, mert túl nagy a kép. Az én gépemen közepes felbontással 2mpixeles képet tudok felrakni (ezért általában nem is szoktam használni a magasabb pixelszámot).
Kalivas már elmondta a lombkorona lényegét, elvégre ez az, amit muszály (muss sein :-) megvenni. Hogy mit, abban én nem tudok segíteni, de ezt Kalivas topictárs megtette (és igaza van ebben, én nem is gondoltam rá, de nagyon tetszik, hoigy tényleg többféle lombkorona van a természetben is).
Egy kérdésem volna nekem továbbra is váltó témában:
A 4. váltóm van készen, viszont sajna ez az egyik állásában beragad. Korábban már festettem, és ha kézzel állítom, símán műxik, de a relé már nem tudja visszaállítani. Már csiszolgattam azt a részt, ahol felfekszik, de még mindig csinálja. Csiszolgassam tovább?
Nem tanácsot, csak tippet tudok adni. Nem túlságosan szem előtt lévő fák, vagy erdő lombozatának sokszor az un.: ír moszat is megteszi. Sokfélével próbálkoztam,, utóbbi időben leginkább a HEKI 1631, v.1632 kat.számú dobozaiból alkotok-/Ugyanaz mindkettő, eltérő - zöld - szinben/ - ez az anyag magában is jó kisebb fák, bokrok elhelyezhetőek belőle, ha azoban letörsz különböző méretű darabokat, és ezeket felragasztod a nyers ágkoronára - amit lehetőleg ősszel gyűjts, hogy biztosan száraz legyen - akkor nagyon szép, és változatos lombozatot kapsz. Célszerű a doboza fölött tördelni, mert a maradék kiváló szóróanyag egyéb helyekre. Nem olcsó mulatság: úgy emlékszem egy doboz úgy 5000 körül van, viszont ebből elég sok " falombozat" kihozható. / Tíz biztosan, ezt vesd össze ugyanennyi 15 -20 cm magas készen kapható lombos fa árával... /
Emellett persze van jó sok egyéb termék, sokat kipróbáltam, mindnek az a lényege, hogy apróbb-nagyobb darabokat ragasztok föl az ágazatra. A természetben is sokféle a lombozat. Üdv.
Nekem van kettő is. :) Képet viszont csak hétfő reggelre tudok hozni. Pillanatnyilag csak ezt az egyet tudom felajánlani.
Hétvégén szétkapom és készítek Neked képet kívül-belül. Ha esetleg jársz a Láng börzén, akkor ott kapsz hozzá tetőt, igaz elég borsos áron. Ha jól emlékszem 800-ért adták.
Ebben teljes mértékben igazad ha vitrin célra kell akkor a kréta is megteszi ami nekem pont jó volt mert 3 régi vagonom amiket nem használok(tam) koszoltam és antikoltam és csak egy diorámán állnak a vitrinben .
Valakinek van H0 br 110 es dizelmozdonya mert ha igen akkor küldjön már a tetejéről egy fotót mert most jutottam egy elég rossz állapotban lévőhöz minek nincs teteje de nem tom hogy nézett ki az eredeti ?? és igy nem tom elkészíteni.
Csináltam elküldtem mailbe rakd be őket ide lécci mert nekem nem sikerül(t) egyszerűen meg van hülyülve a gépem. Annak pedig rülök hogy nem vagyok egyedül a koromat tekintve:)
Szép kis kép milyen gyártmányok? Kérdés következik amit egyszer már feltettem : szerintettek miből alkossak lombkoronát mert száraz gyökereim gazaim már vannak??
A Conrad katalógusban találtam "Farbpulver"-t, több színben, koszoláshoz, öregítéshez. Valaki próbálta már ezeket? Vélemények? Szeretném magam koszolni a járműveket, por + színtelen lakk segítségével.
Hát, előtte én is gondolkoztam rajta vagy két napot. Nekem talán ez volt az első olyan a modellezésben ami kigondoltam és a gyakorlataban elsőre be is jött. Örülök hogy segíthettem.
Nem fugi-kerekek. De mint kiderült, nem is a kerekekkel volt a baj, hanem az én szememmel. Roco 2.5-ös váltók. De szerncse a csúcssíneken nem akad, csak akkor akadt, amikor a csúcssíneket egymástól távolabb akartam állítani, mert az élethűbb, ill. a relén akartam könnyíteni.
A vasútmodellezéssel foglalkozó írások olvasásakor sokszor zavarba jövök, mert nem világos elsőre az, hogy az író melyik építési nagyságban érdekelt. Például valaki értekezik a Piko Taurusról, aztán spekulálhat az ember, hogy HO, vagy TT. Ha meg csak a mintakép járművet nevezi meg, akkor pláne. Tudom, hogy mindenkinek a sajátja az etalon, de -szerény képességeim folytán- nem tudom mindenkiről megjegyezni, hogy melyik kasztba tartozik. Mivel a HO a leggyakoribb, javaslom, hogy az ettől eltérő tárgyú hozzászólásokat a megfelelő jellel kezdjük! Persze a terepépítéssel kapcsolatban, vagy a kompresszor-témában mellőzhető.
Van másnak is tapasztalata az Airline kompresszorral?
Szereztem mindenféle gyökeret meg száraz dudvákat amikből fa fog készülni . Szerintetek miből csináljam a lombot rá . Olvastam ezt a Heki -flor nevezetű valamit az milyen vagy ki mit javasolna?
Ezt eddig nem is tudtam. Most hogy megmértem a kerékpárt, de annál pont a minimális érték van benne. Aztán ahogy a váltót néztem, mégiscsak én mártem rosszul, minden váltónál 3mm a táv. Ha szűkíteném, akkor lenne a döccenés. Sokkal szebb lenne, egyébként, ha szűkebre lehetne venni. Sajnálom hogy nincs rá lehetőség.
De sikerült megcsinálni a 3. váltómat is. 7 napja dolgozom rajtuk... .
Ha valaki relékkel akar váltót állítani, akkor lehet ilyenre számítani, csomó finom állítgatás, meg egyebek. Viszont nagyon olcsó volt, kb. 1000ft-ért kaptam a 17 db-ot. Gyorsan hogy megelőzzem azt, hogy minek vettem, ha bógli, mondom, hogy nem bógli, mert amelyik működik végre, az tényleg működik. Egyetlen hibaforrása az elállítódás lehet, de azt is ki lehet valahogy küszöbölni.