Keresés

Részletes keresés

kalivas Creative Commons License 2005.11.05 0 0 236
Ez csak egy illusztráció  / vagy ahogy Sutam topictárs írná : illustratio / . Ezen többféle megoldás is létezik a lombozatra.
Előzmény: Tucsi16 (222)
Sutam Creative Commons License 2005.11.05 0 0 235

Ne haragudj, de én sem tudom felrakni, mert túl nagy a kép. Az én gépemen közepes felbontással 2mpixeles képet tudok felrakni (ezért általában nem is szoktam használni a magasabb pixelszámot).

 

Kalivas már elmondta a lombkorona lényegét, elvégre ez az, amit muszály (muss sein :-) megvenni. Hogy mit, abban én nem tudok segíteni, de ezt Kalivas  topictárs megtette (és igaza van ebben, én nem is gondoltam rá, de nagyon tetszik, hoigy tényleg többféle lombkorona van a természetben is).

 

Egy kérdésem volna nekem továbbra is váltó témában:

 

A 4. váltóm van készen, viszont sajna ez az egyik állásában beragad. Korábban már festettem, és ha kézzel állítom, símán műxik, de a relé már nem tudja visszaállítani. Már csiszolgattam azt a részt, ahol felfekszik, de még mindig csinálja. Csiszolgassam tovább?

(H0, roco 2.5-ös váltó)

Előzmény: Tucsi16 (223)
kalivas Creative Commons License 2005.11.05 0 0 234

Nem tanácsot, csak tippet tudok adni. Nem túlságosan szem előtt lévő fák, vagy erdő lombozatának sokszor az un.: ír moszat is megteszi.  Sokfélével próbálkoztam,, utóbbi időben leginkább a HEKI  1631, v.1632  kat.számú dobozaiból alkotok-/Ugyanaz mindkettő, eltérő - zöld - szinben/ - ez az anyag magában is jó kisebb fák, bokrok elhelyezhetőek  belőle, ha azoban letörsz különböző méretű darabokat, és ezeket felragasztod  a nyers  ágkoronára  - amit lehetőleg ősszel gyűjts, hogy biztosan száraz legyen - akkor nagyon szép, és változatos lombozatot kapsz. Célszerű a doboza fölött tördelni, mert a maradék kiváló szóróanyag egyéb helyekre. Nem olcsó mulatság: úgy emlékszem egy doboz úgy 5000 körül van, viszont ebből elég sok " falombozat" kihozható. / Tíz biztosan, ezt vesd össze ugyanennyi  15 -20 cm magas készen kapható  lombos fa árával... / 

Emellett persze van jó sok egyéb termék, sokat kipróbáltam, mindnek az a lényege, hogy apróbb-nagyobb darabokat ragasztok föl az ágazatra. A természetben is sokféle  a lombozat. Üdv.  

Előzmény: Tucsi16 (222)
GLASZLO Creative Commons License 2005.11.05 0 0 233
Rendben.

Laci
Előzmény: Tucsi16 (232)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 232
Ha lehet még egy kérésem a belsejéről is csinálj pár fotót mert azt is renoválni kell majd:)
Előzmény: GLASZLO (231)
GLASZLO Creative Commons License 2005.11.05 0 0 231
Szia Tucsi16!

Nekem van kettő is. :)
Képet viszont csak hétfő reggelre tudok hozni. Pillanatnyilag csak ezt az egyet tudom felajánlani.



Hétvégén szétkapom és készítek Neked képet kívül-belül.
Ha esetleg jársz a Láng börzén, akkor ott kapsz hozzá tetőt, igaz elég borsos áron. Ha jól emlékszem 800-ért adták.

Laci


Előzmény: Tucsi16 (228)
braun Creative Commons License 2005.11.05 0 0 230
 Kivétel nélkül régi PIKO gépek átépítve sk. Most egy kis pofozáson vanak itthon.
Előzmény: Tucsi16 (222)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 229
Ebben teljes mértékben igazad ha vitrin célra kell akkor a kréta is megteszi ami nekem pont jó volt mert 3 régi vagonom amiket nem használok(tam) koszoltam és antikoltam és csak egy diorámán állnak a vitrinben .
Előzmény: talpfaszámláló (227)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 228
Valakinek van H0 br 110 es dizelmozdonya mert ha igen akkor küldjön már a tetejéről egy fotót mert most jutottam egy elég rossz állapotban lévőhöz minek nincs teteje de nem tom hogy nézett ki az eredeti ?? és igy nem tom elkészíteni.
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.11.05 0 0 227

Vitrinmodellnél OK.

De ha játszasz is velük, elkerülhetetlen, hogy megérintsd őket.

Jó, tudom, le lehet matt lakkal fújni, de akkor már nem lesz matt! Minimum selyemfényű! -nek tűnő.... :-))

Előzmény: Tucsi16 (226)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 226
Nekm járműveknél azaz vagonoknál is bevált a dolog.
Előzmény: talpfaszámláló (225)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.11.05 0 0 225

...De járművekhez nem igazán jó!

Oda inkább festék kell.

Hígan, folyatva, esetleg fújva...

Leopold majd kisegít! :-)

Előzmény: talpfaszámláló (224)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.11.05 0 0 224

Matiz!

Ha sok pénzed van, akkor azt vedd.

Ha inkább spórolni akarsz, akkor menj el egy művészellátóba és nézd végig a pasztellkréta színválasztékot! ;-)

Legutóbb (Pécsen) 230 .- Ft ért adták darabját. Egy rúdból rengeteg port tudsz előállítani!!! :-)

Előzmény: Törölt nick (220)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 223
Csináltam elküldtem mailbe rakd be őket ide lécci mert nekem nem sikerül(t) egyszerűen meg van hülyülve a gépem. Annak pedig rülök hogy nem vagyok egyedül a koromat tekintve:)
Előzmény: Sutam (211)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 222
Szép kis kép milyen gyártmányok? Kérdés következik amit egyszer már feltettem : szerintettek miből alkossak lombkoronát mert száraz gyökereim gazaim már vannak??
Előzmény: braun (221)
braun Creative Commons License 2005.11.04 0 0 221

 Csoportkép:-)

 

   

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.04 0 0 220
A Conrad katalógusban találtam "Farbpulver"-t, több színben, koszoláshoz, öregítéshez. Valaki próbálta már ezeket? Vélemények? Szeretném magam koszolni a járműveket, por + színtelen lakk segítségével.
bicsi Creative Commons License 2005.11.04 0 0 219
Hát, előtte én is gondolkoztam rajta vagy két napot. Nekem talán ez volt az első olyan a modellezésben ami kigondoltam és a gyakorlataban elsőre be is jött.
Örülök hogy segíthettem.
Előzmény: Fecus (218)
Fecus Creative Commons License 2005.11.04 0 0 218

Bicsi!

 

Köszönöm. Ebből kiderül, hogy nem az elv volt hibás, hanem én voltam ügyetlen. Újra próbálom.

Előzmény: bicsi (194)
Fecus Creative Commons License 2005.11.04 0 0 217
Az MD-40 P2 kemencei kisvasúti mozdonyról van valakinek jellegrajza v. rajza? Mi lenne ha ezzel kezdeném a mozdonyépítési gyakorlatot? Jó ötlet?
Sutam Creative Commons License 2005.11.04 0 0 216
Nem fugi-kerekek. De mint kiderült, nem is a kerekekkel volt a baj, hanem az én szememmel. Roco 2.5-ös váltók. De szerncse a csúcssíneken nem akad, csak akkor akadt, amikor a csúcssíneket egymástól távolabb akartam állítani, mert az élethűbb, ill. a relén akartam könnyíteni.
Előzmény: Mozdonyvezetö (213)
gumidani Creative Commons License 2005.11.04 0 0 215

TT

Köszöntök Mindenkit!

 

Igen tetszik a topikleírás.

 

A vasútmodellezéssel foglalkozó írások olvasásakor sokszor zavarba jövök, mert nem világos elsőre az, hogy az író melyik építési nagyságban érdekelt. Például valaki értekezik a Piko Taurusról, aztán spekulálhat az ember, hogy HO, vagy TT. Ha meg csak a mintakép járművet nevezi meg, akkor pláne. Tudom, hogy mindenkinek a sajátja az etalon, de -szerény képességeim folytán- nem tudom mindenkiről megjegyezni, hogy melyik kasztba tartozik. Mivel a HO a leggyakoribb, javaslom, hogy az ettől eltérő tárgyú hozzászólásokat a megfelelő jellel kezdjük! Persze a terepépítéssel kapcsolatban, vagy a kompresszor-témában mellőzhető.

 

Van másnak is tapasztalata az Airline kompresszorral? 

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.11.04 0 0 214

http://www.morop.org/de/normes/nem124_d.pdf

 

itt nézhetsz utána a váltó méretezésének, a NEM 310-ben pedig a kerékpár-sín viszonyának. Üdv.

Előzmény: Sutam (207)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.11.04 0 0 213

Remélem nem Fuggerth-kerekek csinálják a problémákat... mert akkor szét kell nézned NEM-szabványnak megfelelő kerékpárok után.

Fleischmann kerékpároknak is baj van a belső szélességével, főleg hosszú kéttengelyű járműveknél adódhatnak csúcssínes siklások.

Milyen gyártmányú váltókkal dolgozol? üdv.

Előzmény: Sutam (207)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 212
Ezt a Heki floros izét Paksinuti honlapján olvastam de hátha tud vki vmi jobbat?
Előzmény: Sutam (211)
Sutam Creative Commons License 2005.11.04 0 0 211

Ha készen lesz, majd képeket tudsz róla csinálni?

 

Ezzel kapcsolatban Talpfaszámláló honlapja hova tűnt? Mert azon volt egy csomó efféle tipp.

Előzmény: Tucsi16 (210)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 210
Szereztem mindenféle gyökeret meg száraz dudvákat amikből fa fog készülni . Szerintetek miből csináljam a lombot rá . Olvastam ezt a Heki -flor nevezetű valamit az milyen vagy ki mit javasolna?
Sutam Creative Commons License 2005.11.04 0 0 209
Ja, én csak írtam egy körülbelüli számot, mert valaki azzal riogatott, hogy a postaköltséggel, meg a miegymásokkal együtt ez annyiba fog kerülni.
Előzmény: bicsi (206)
Sutam Creative Commons License 2005.11.04 0 0 208
Ja, én csak írtam egy körülbelüli számot, mert valaki azzal riogatott, hogy a postaköltséggel, meg a miegymásokkal együtt ez annyiba fog kerülni.
Előzmény: bicsi (206)
Sutam Creative Commons License 2005.11.04 0 0 207

Hmmm!

 

Ezt eddig nem is tudtam. Most hogy megmértem a kerékpárt, de annál pont a minimális érték van benne. Aztán ahogy a váltót néztem, mégiscsak én mártem rosszul, minden váltónál 3mm a táv. Ha szűkíteném, akkor lenne a döccenés. Sokkal szebb lenne, egyébként, ha szűkebre lehetne venni. Sajnálom hogy nincs rá lehetőség.

De sikerült megcsinálni a 3. váltómat is. 7 napja dolgozom rajtuk... .

 

Ha valaki relékkel akar váltót állítani, akkor lehet ilyenre számítani, csomó finom állítgatás, meg egyebek. Viszont nagyon olcsó volt, kb. 1000ft-ért kaptam a 17 db-ot. Gyorsan hogy megelőzzem azt, hogy minek vettem, ha bógli, mondom, hogy nem bógli, mert amelyik működik végre, az tényleg működik. Egyetlen hibaforrása az elállítódás lehet, de azt is ki lehet valahogy küszöbölni.

Előzmény: rezgaras (205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!