Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 311

Köszi! A gyertyák ne tudom mit futottak, de nem látszottak öregnek. Mi is a szelepre gondoltunk, de nem tudom, hogy a hidrotőke csere megoldaná-e a problémát, vagy hengerfej felúj. A trafósor is megfordulrót a fejemben, de az nem ilyen időszakos problémát produkálna.   Az a gond, hogy ha leállítom a motort  a gyertyát kivenni, akkor megszűnik a hiba.

Előzmény: vwopel (308)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 310
Előzmény: vwopel (309)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 309

az ,,AUTÓSZERELŐ FÓRUM,,-ban próbálkozz, ott vannak a profik:-D

Előzmény: subze (305)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 308

1: veszteséget kellene mérni a hengereknél, lehet ragad valamelyik szelep

2: trafósor csere (előző gyertyák mennyit mentek? )

 

 

Előzmény: kfmester (306)
kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 307

Kimaradt! 1.4 16 szelepes ecoteh. eddig csak mínuszban kezdte, mostmár + fokban is betorpan kb. 800 m után.  Gyújtás le, kicsi szünet és jól megy. Lámpa marad, de volt,hogy kialudt egy idő után. 

kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 306

Hello fiúk! Segítsetek nekem, 2000-es évjáratú G astra a beteg. Nyáron vettem, visszaváltáskor néha berángatott, 2000-es fordulatig elég erőtlen volt a gép. Tél elején hirtelen gázadáskor dadogott. Gyertyacsere, tuti lett. PO300 hibakód, + kiírja hogy 3. henger gyújtás kimaradás. Most elértem odáig, hogy indítás után kb. 800-m és megáll egy henger. Erőtlen lesz. hibakód ua.  Leállítom, 2 perc szünet, indítok és megy minden. Ez már sajna mindennapos hiba.   

subze Creative Commons License 2011.02.12 0 0 305

Sziasztok!

 

A beteg egy 2003-as 1.7 dti Astra (y17dt isuzu moci, denso adagoló).

Előzmények: vezérlő elektronika csere (felújított), adagoló csere, tisztítással nyomáspróbával mágnesszelep cserével.

Tünetek: reggel indítok szépen indul majd 2 perc után leáll. Az iskoláját –mondom- és megint indítom, beindul és elhajtok. Megteszek több mint 400 km-t 2 kisebb pihenővel majd leállok tankolni. (dízelt tankolok) Ezután indítok de nem indul. Várok egy picit beindul elindulok de 10 m után megint leáll. Várok megint 1 1.5 órát majd indítok indul és tüz visszafelé a pályán majd kb 10 km után megint leáll. Ujabb 2 óra pihi majd megint elindulok de kb 2 km után leáll. Épp be tudok gurulni egy kúthoz. Hívok egy autómentőt. Miközben várakozok néha beindítom, megy alapjáraton 10 percet és leáll. Ezt megcsinálom vagy 3-szor. Hazahoznak. Mindenki azt mondja elektronika. Ok kicserélem egy másik felújítottra. Beindul. Elmegyek vele kb 130 km-t megállok 10 percre és nem indul újra. Sárga angyal jön vizsgál hibakódot olvas P0251 majd kitörli. Üzemanyag eljut fentre, levegőt szív azt mondja ő az adagolót nézetné meg. Kis féktisztító rásegítéssel beindul. Elindulok haza. Szerencsére hazaérek de mintha a teljesítmény lecsökkent volna. Mintha nem húzna úgy. Tolatok be a parkolohelyre és leáll..nem indul ujra. Másnap reggel sem. Hibakód nincs.

 

Bármilyen ötletet szivesen fogadok

vwopel Creative Commons License 2011.02.09 0 0 304

:-)

Előzmény: Rex maxi (303)
Rex maxi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 303

Hiba orvosolva. Szét volt csúszva a csatlakozója.

 

Köszönöm a szépen a segítségedet.

Előzmény: vwopel (301)
Rex maxi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 302

Nem volt szerelve.

A tűzfalnál érted ahol a kormánymű van ugye.

Ma már mentem vele kb 25km-et semi gond nem volt kivéve hogy világít a hibalámpa.

Megyek megnézem

Köszönöm.

Előzmény: vwopel (301)
vwopel Creative Commons License 2011.02.09 0 0 301

Volt mostanában szerelve a motor?

A blokk hátulján van a szenzor, nézd meg a vezetékét és a csatiját

Menj vele, figyeld van-e valami gond

Előzmény: Rex maxi (300)
Rex maxi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 300

Sziasztok

Ma reggel inditottam az f astrámat amiben 1,6-os 16 szelepes ecotec motor van x16xel.

És folyamatosan világít a motorhiba lámpácska. Kivilogtatás. Találtam benne egy 16-os hibakódot ami elméletileg a kopogásérzékelő vagy áramkör nincs feszültség változás.

 

 

Ez mit jelent?

Ez az egy hiba van benne.

vwopel Creative Commons License 2011.02.07 0 0 299

Na ez a beszéd:-)

hogy jött ki a 8ft ???

és a cikk honnan való ? elég marketing szaga van....

Előzmény: Berci78x (298)
Berci78x Creative Commons License 2011.02.07 0 0 298

Na megvan a hiba.Agr szelep.Kipucoltak az opelbe ,megjarattak most jo.Az ara 5908 forint volt mindennel együtt.Erröl itt egy cikk,hatha masnak segit.

 

 

EGR szelep hiba! Világít a hibajelző lámpa! Mit tegyek?

Tapasztalatom szerint legtöbbször ez a hiba az OPEL gépjárműveknél fordul elő legsűrűbben. A gyártmányon belül az ASTRA-G és CORSA-C típusoknál (Z14XE, Z16SE, stb. motorkód)

Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.

Mi okozhatja a szelep meghibásodását?

A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.

Mit tegyünk ennek elkerülésére?

1.) Használjunk jó minőségű motorolajat! Én ajánlom az OPEL 10W/40 -es félszintetikus olajat, amit már szinte mindenütt lehet kapni (Szürke doboz egy nagy OPEL felirattal és 10W/40 viszkozitású olajjal). Természetesen ha nem opel gépkocsink van abban az esetben is használhatjuk ezt az olajat, csak a gépkocsinkba való olaj viszkozitási tényezője (10W/40) legyen a gyár által előírt értékű! Ellenőrizzük, hogy milyen viszkozitású olaj való a gépkocsinkba (AUTO DATA)! Ha magas az olajfogyasztásunk, akkor használhatunk adalékot az olajhoz! Én a WYNN'S Super Charge motoradalékot ajánlom.

2.) Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).

3.) Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).

4.) Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!

Mit tegyünk ha hibás az alkatrész? Hibakód kiolvasás?

Amennyiben megbizonyosodtunk arról, hogy ez az alkatrész okozza a hibát két választásunk van. Az egyik, hogy kicseréljük az alkatrész, a másik hogy felújítjuk.


Az alkatrész felújítását jobb ha szakembere bízzuk, de ha magunk akarunk megbirkózni a feladattal, akkor itt egy kis segítség:

  • Szereljük le az alkatrészt és tisztítsuk meg a szelepekhez vezető járatot. Figyeljünk arra, hogy a szennyeződést csak kifele pucoljuk, mert különben indításkor bekerül a hengerbe.
  • A kiszerelt EGR szelepről kaparjuk le a ráégett kormot, erre használhatunk egy kést, vagy egy fémpálcát. Vigyázzunk ne sértsük meg a szelepszárat és a záró kúpot / szeleptányért!
  • Ha megvagyunk, akkor töltsük fel speciális koromoldóval (vagy ha nincs, akkor csavarlazítóval WD-40) a szelepet és hagyjuk ázni. Nem árt közben járatni a berendezést, ezt egy erre alkalmas célszerszámmal végezhetjük. Az alkatrész két szélső érintkező párjára egy 0V és 12V között percenként 30-40 alkalommal változó feszültséget kapcsolunk. Természetesen ez az eszköz csak szakműhelyben érhető el, ezért otthon csak az áztatásban bízhatunk.
  • Az áztatást és a tisztítást végezzük el több alkalommal, majd szereljük vissza az alkatrészt a gépkocsiba.
  • Olvastassuk ki a hibatárat és töröljük, ha van hiba. (A hibatár a legtöbb gépkocsiban az akkumulátor egyik sarujának leszerelésével törlődik. A sarut 1 percig hagyjuk leszerelve, majd rakjuk vissza. Vigyázzunk, ha van központi zár a gépkocsiban, akkor hagyjuk nyitva az ajtót, mert könnyen bezárhatjuk a slusszkulcsot!) Közlekedjünk a gépkocsival és reméljük a legjobbakat!
Előzmény: vwopel (295)
Berci78x Creative Commons License 2011.02.06 0 0 297

Na idaig amit kaptam valaszt a hibara az lehetseges hogy a turbo nyomasszabalyozo szelep vagy esetleg vakumcsö.Majd kiderül

Előzmény: vwopel (292)
ticooo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 296

F es astra 96 os Motor kod  X14XE02DT 0246

Nem jelzet a számito gép lámpája . de az autoszerelö is nézte a számitogépével de nem volt hiba jel

vwopel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 295

több fajta motor van... újra kérdezem : motorkód? évj? F vagy G ???

mivel volt olvasva?

 

(van amelyiknél van kuplungpedál kapcsoló)

Előzmény: ticooo (294)
ticooo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 294

nem ir hiba kodot nem jelez semmit . az alap járat se teljesen az igazi néha kicsit másabb . Meg nem tudom az számit e valamit hogy ha üresben is rálépek a kuplungr akkor is más egy kicsit olyan mintha halkan fütyülne valami a motornál

Berci78x Creative Commons License 2011.02.06 0 0 293

Nem mondott semmit bar szerintem nem muszerezte lehet ugy nem ment vele es nem volt akkor meg ez igy nem is nezte.De gyönyörü a hangja nem rangat semmi csak mintha mennel 80al es nem gyorsul aztan kialszik a lampa megy mint golyo.Van mikor 5 percig nincs lampa van mikor 2 percenkent jön van mikor 1percen belül.Holnap beviszem mindenkepp az Opelba a baratomhoz megnezni ha megtudom mi van egyböl megirom mas esetleg tudja legközelebb.

Előzmény: vwopel (292)
vwopel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 292

""De nem mondott semmit hogy lenne.""

 

nézte egyáltalán?

 

akármi is okozhat megtorpanást, de ha már lámpát gyujt akkor legalább generál hozzá kódot is

Előzmény: Berci78x (291)
Berci78x Creative Commons License 2011.02.06 0 0 291

Nem tudom mert most volt szerelönel mert szetment az önindito.De nem mondott semmit hogy lenne.Igy szerintem eltünik a hibakod.Annyit mondott hogy mikor hidegen elinditja erzi 2 mp ig hogy mashogy jar de szerinte ez porlasztocsucs.De szerintem avval nincs gond.Nem tudom mi lehet.Olyan mintha a turbot kikapcsolna meg vissza.Fogalmamm nincs

Előzmény: vwopel (288)
vwopel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 290

mi a motorkód?

mik a hibakódok?

egyenletes az alapjárat?

csak a kuplungoláskor van gond?

ahogy megtaláltad a vákuumcső repedést, ugyan úgy lehet más apró gond is

Előzmény: ticooo (289)
ticooo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 289

ugy értetem a levegö adagolást mintha nem kapna eleget . És mégis mit kellenne átnéznem a motor körül hogy mi okozhatja ezt  vagy inkább szerelöhöz kellenne fordulnom . Csak az iteni szerelökel az a baj hogy nagyon sokat szeretnének keresni az emberen . a multkor is hülyéskedett az auto  ki irt egy csomo hiba kodot azt mondták hogy egy nap mire rájönnek hogy mi a baja . Nem is hagytam ott hanem én ithon probáltam rájönni a bajára és csak anyi volt a baja hogy a tüzfalra megy egy vákum csö amin volt egy kis kirepedés Kicseréltem és jo lett

Na mindegy ha tudsz segiteni hogy mit nézzek át nagyon megköszönném

Üdv

vwopel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 288

van hibakód, ki kell olvasni

Előzmény: Berci78x (286)
vwopel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 287

""olyan mintha nem jol adagolná a levegöt""

 

azt nem is adagolja, a benzint adagolja

 

át kell vizsgálni első körben a motort, sok kis apróság is lehet

Előzmény: ticooo (285)
Berci78x Creative Commons License 2011.02.06 0 0 286

SZiasztok egy kerdesem lenne.

 

 

98-as astra g 1.7 td nemet dizel.Nyomom a gazt megy a kocsi gondol egyet felvilanna motorhibakod ekkor nem huz megy de nem huz azt kialszik es megindul ujra,es ez kezdodik elolröl kialszik megy felvillan nem megy.Szerintetek?

Köszi a valaszokat

ticooo Creative Commons License 2011.02.05 0 0 285

üdv mindenkinek 1.4 es 16 szelepes  echotec motoros asztrám van mostanában ha váltok kicsit rángat és csak hümög a gáz adásnál az auto mert nem akar gyorsulni olyan mintha nem jol adagolná a levegöt

de már egyre idegesitöbb . Ha valaki tudja hogy mi lehet az oka kérem válaszoljon .

Köszönöm elöre is Üdv

vwopel Creative Commons License 2011.02.03 0 0 284

A map szenzor a tűzfalon, 3 vezeték 1 vákuumcső

a levegőhőmérő a szívócsőben, 2 vezeték

Előzmény: 2.3 Omega (283)
2.3 Omega Creative Commons License 2011.02.03 0 0 283

Hello.

x14xe motoros F astrába merre van a légtömeg mérő? Nem tudja valaki?

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 282

Megpróbálkozom vele:) 

Előzmény: vwopel (281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!