Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Szerintem arról nem szabad elfeledkezni, hogy vékony, 0,2mm-es lemezôl kb. 0,5mm széles keretetlehet készíteni, az alatt már nem lahet jól kézben tartani. Vastagabb lemezbôl pedig még szélesebbeket csak.
És a mintának nagyon pontosan kell követnie az oldalfal kivágását, mert hülyén néz ki, ha kisebb és egy rés van a keret mellett. Ha nagyobbra sikerül az is rossz, mert egy 0,2mm vastag és 0,5mm széles réz-csíkból nagyon nehéz lereszelni a fölösleget.
Csak arra vigyázz, hogy amint leszálltál a vonatról, menj a buszhoz, mert ha elmegy az orrod előtt (és ilyen esetekben a busz tudja az összehangolást), akkor egy óra múlva jön a következő!
Tudom, hogy nem egészen idevaló, de mégis! Most utoljára mégegyszer berakom a kiállításunk plakátját, hátha valaki még nem látta. Szeretnék megismerkedni a kiállításra ellátogató forum lakókkal. Ezért kérem, hogy ha valaki eljön hozzánk, keressen meg egy kis beszélgetésre. Aki még nem ismer, annak mellékelek egy fotót magamról. Lehet akár egy kis topiktalit rendezni. Mindenkit szerettel várunk!
Aha, köszi! De sajnos a maratás egyelőre meghaladja képességeimet. :-(
A festés jónak tőnik, de baromi idegörlő egy meló mindet megcsinálni. Már az is bosszantó, hogy minden üveget ki kell vágni, én ezt megcsináltam a régi Gützold Szergejemnél és azthittem megőrülök mire elkészül+a több selejt, de legalább szép lett és be lehet látni. :-)
Ha jeget kell csinálni(pl. befagyott tócsa), akkor azt lehet palma-fa ragasztóval, mert vékonyan az átlátszó/áttetsző. Havat félek én is, hogy csak spray-al lehet. De ez még nekem nem mostani téma. Én egyenlőre csak szerelgessem a váltóimat :-(.
Olyan jól megy ez a topic, hogy csak na! Nem győzök felette örömködni ;-))).
A lényeg az, hogy a gond az, hogy a műgyanta öntvényben benne vanaz ablakkeret is, ha az nem lenne, egyszerűbb dolgunk lenne. Ezért, azt el kel távolítani az öntvényből.
Ide méretre vágatni az új ablakot (pl cd-tok, vagy más plexi lemez) és az ablakkeret imitációt vhogy ráhelyezni. Vagy festeni, vagy vékony lemezből maratni és azt ráragasztani, persze itt ügyelni arra, hogy a ragacs nem kenje össze az üveget.
vágányokat vastag kartonlapokra erősítve/ragasztva csak "ráteríteném ezekre.
Én is használtam kartonlapokat, ...
...annyi kiegészítéssel, hogy terepet is készítettem rájuk.6 ,,modulnyit" készítettem, egész jól lehetett ezeket haszálni (fix helye volt a kábeleknek, jelzőknek , épületeknek)
... könnyen el lehetett pakolni őket... én inkább ezt a ,,méggagyibbat" javallom...:))