Keresés

Részletes keresés

zoleee77 Creative Commons License 2005.11.09 0 0 356

én is ezt mondhatom kb...

várjuk a folytatást :)

Előzmény: braun (355)
braun Creative Commons License 2005.11.09 0 0 355

Urak, egy kicsit folytattam a G-kocsik készítésének a leírását, most a rébôl készült kocsik vannak soron. Még nincs teljesen .....

 

 Eszelős......:-)) Bár megen tanultam vmit.

 

 

Előzmény: rezgaras (354)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.09 0 0 354
Urak, egy kicsit folytattam a G-kocsik készítésének a leírását, most a rébôl készült kocsik vannak soron. Még nincs teljesen készen az oldal, de már lehet benne találni ezt-azt.

http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/models/G_car/g_car_2_m.htm

Egy külön oldalt szenteltem annak a fénykép-sorozatnak, ami bemutatja, hogyan készül a futómûvekhez a rugó-tartóbak.

http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/models/G_car/g_car_bak_m.htm

Mariazellerbahn Creative Commons License 2005.11.09 0 0 353
mügyanta témában nézzétek meg a német Peters cég oldalát, talán érdekes lehet. Az oldalukon ott a magyarországi forgalmazó is. Mick
Előzmény: rezgaras (351)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.09 0 0 352
tothgun modells írta:

> Üvegezés méretre vágott írásvetítő vagy iratfedő (ez vastagabb) fóliával

Én ezeket vékonynak találom. Inkább azt a mûanyagot használom, amit a becsomagolt férfiingek gallérjában találok, amikor megajándékoznak eggyel-eggyel... Vastagabb az a fólia is, amiben manapság mélyhúzva mindenféle cuccot árulnak (blister csomagolás a neve, ha jól tudom). Ezeket nemcsak vágni lehet, de óvatosan koronggal méretre csiszolni is, mert van egy kis tartásuk. Persze csak alacsony fordulaton, nehogy megolvadjanak.
Előzmény: tothgun modells (345)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.09 0 0 351
Vanitatum írta:

> hogy hol is leleddzik a műgyanta.
> na, megkérdeztem havert, haver innen szerválta:
> novia.hu

Megnéztem a honlapot, de nem írnak uretán gyantáról, csak epoxiról és poliészterrôl.
Előzmény: Vanitatum (346)
Vanitatum Creative Commons License 2005.11.09 0 0 350
De olvastam :)
bár mostanában tényleg kissé felületesebben olvasok, nem mindig tudok ideülni, és hülye szokásom lett, hogy ha valamire válaszolni akarok, akkor azt gyorsan megteszem, (minimális átpillantás után, hogy azért nehogy leírjam mégegyszer ugyanazt, amit valaki már leírt megválaszolt) mert miközben olvasok tovább elfelejtem.. aztán megint válaszolok valami másra, és így lesz egymás alatt 3 bejegyzésem :)

(De visszatérve a lakkfilcre, én nem kedvelem, lehet, bár lehet, h csak én vagyok béna vele. Folyik, ragad, maszatol, és ha valahol rontok, akkor nem lehet vele javítani.)
Előzmény: Törölt nick (349)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.08 0 0 349

Így jár az, aki felületesen olvassa a topicot!.-))

 

337-es hozzászólás!

 

Ha a 0,8-as lakkfilc jó volt a suta kezembe Z méretű (1:220 kicsinyítésű) ajtózsanérok, és kilincsek kihúzásához, akkor egy H0 modellhez is csak jó lesz, nem?

Előzmény: Vanitatum (347)
braun Creative Commons License 2005.11.08 0 0 348

 Kötözködni fogok, remélem nem baj.

 

 Szerintem túlságosan munakigényes, már csak azért is, mert az új ablakok helyét el kell egyneént készíteni. Ráadásul a te képeden a meglévő ablakkiváltás méretének csökkentése volt.

 Ahhoz, hogy élethű hatást érhess el, meglehetősen vékonyra kell csinálni az öntvényt és ez magában hordozza a törés és egyéb sérülések veszélyét.

 

 (a 20-33 termes kocsi:-))) )

Előzmény: tothgun modells (345)
Vanitatum Creative Commons License 2005.11.08 0 0 347
Na, csütörtökön megyek zombifilmet nézni, és ha minden igaz elhozom az ablaksormásolatomat, és akkor alaposabban megnézem az átlátszóságát, hogy milyen. Biztosan egyszerűbb kiönteni az egészet átlátszóból, keretestül, viszont még nem próbáltam festeni, de már látom a leki szemeimmel, ahogy csurog le a fseték a keretről rá az ablaktáblára, sunyin megülni a hajlatokbvan... :)
Előzmény: tothgun modells (345)
Vanitatum Creative Commons License 2005.11.08 0 0 346
kérdezte valaki, hogy hol is leleddzik a műgyanta.
na, megkérdeztem havert, haver innen szerválta:
novia.hu
tothgun modells Creative Commons License 2005.11.08 0 0 345

Sziasztok!

 

Ablak témához egy ötlet, amit már volt alkalmam kidolgozás után kipróbálni is.

1.Ablak helyét kimérni,kireszelni/vágni.

2.Ablakkeretet mesterdarabját sztirol szálból elkészíteni. (Evergreen 0,5x0,5 mm)

3.Mesterdarabot műgyantából leöntetni megfelelő darabszámban +kb.15%  az öntés hibái ill. megmunkálás közbeni balesetek -  elfaragás/törés - miatti pótlásként.

4.Ablakkeret festése festékszóró pisztollyal. Nem kell maszkolni, mert nincs még benne "üveg", így egyszerre homogénen és gyorsan le lehet festeni a rengeteg ablakot.Természetesen történhet ecsettel is.

5.Beragasztás gél pillanatragasztóval.Fontos a zselés, mert lassabban köt, így van idő korrigálni az ablak beállítását.

6.Üvegezés méretre vágott írásvetítő vagy iratfedő (ez vastagabb) fóliával. A Humbrol cég Clear fix nevű, száradás után átlátszó (üvegen láthatatlan) speciális ragasztójával az ablakkeret hátoldalára ragasztani.

7. IC-EC kocsi sötét ablakai esetén az ablak sötétítése megolható autókhoz készített sötétítő fóliával (többféle árnyalat van!!), melyet az alaknak megfelelő méretű csíkokra vágva az írásvetítő fóliára kell ragasztani.

8. Gyári ablakkeretek festése házilag (Roco, Sachsenmodelle ablakok) EDDING márkájú lakkfilccel (751-es számú filctollcsalád ,fehér- fekete-ezüst-szürke színekben ,1-2 mm-es heggyel Beszerezhető nagyobb papírboltokban.Ára 800Ft ) két napos száradási érdemes tartani és nem szabad visszamenni a már festett felületre, mert letörlődik. Száradás után fényes és homogén felület érhető el, mert jól és könnyen terül a festék.

 

Aki nem hiszi, próbálja ki...  A 20-33 ablakai...

 

 

Üdv, tothgun

Előzmény: braun (332)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.11.08 0 0 344

Sziasztok!

 

Remélem, a topik témájába ez is beletartozik: életem első SMD-nyákját beépítettem a házi átfestésű GOSA kocsiba. Kerék/tengelyérintkezők: kimerült "laposelem" negatív pólusából.

 

Az eredmény: jobb, mint a gyári, mert nem foltos! :-)))) Ehhez persze ki kellett nyesni a kaszni fölső összekötő merevítőit, mert rossz helyen voltak.

Sutam Creative Commons License 2005.11.08 0 0 343

Hát igen, fényképet nem igazán lehetb róla csinálni, mert túl aprók. Viszonylag gyengébb drótról van szó az tény. A csúcssínek azok nem szorulnak, mert kézzel simán lehet őket állítani. Többször volt olyan, hogy a drót feszítette a csúcssínt a talpfának, v. valaminek. Ha ezt kiküszöbölöm azzal, hogy pontosabban beállítom a drótot, akkor sem hajlandó működni. De van oylan váltó, ahol a drót meghajlása ellenére is műxik rendesen. Lehet hogy lángheggesztőpálcával is fogok kísérletezni, az talán megoldja a problémát.

Akitől vettem a reléket adott még egytippet, hogy a drótból csináljak 2 karú emelőt, így nem kell annyira hosszút vágnom (mert az tény, hogy hosszú a drót, hogy eleget mozgasson a csúcsokon). Ezt próbálgatom is, de eddig az én ügyetlenségem miatt nem vezetett sikerre.

Előzmény: Vanitatum (342)
Vanitatum Creative Commons License 2005.11.08 0 0 342
Hát ezt nehéz lenne ebből megmondani. a drót mozog és a csúcssín nem? hát akkor a csúcssín ragddhat csak.
Építsd úgy, hogy a váltók ill váltócsoportok kivehető lemezeken legyenek, és akkor kezedben tarthatod az egészet, és láthatod, hogy hol a bibi. Esetleg nem lehet, hogy gyenge a drót, elhajlik? hogyan csatlakozik a drót a váltó csúcsához?

De nemértem igazán a problémát sem. Ezt te és csakis te láthattad a legjobban.
Előzmény: Sutam (341)
Sutam Creative Commons License 2005.11.08 0 0 341

Egy kérdésem volna, hogy a 4. váltómat sikerült má működtetni telefonrelével. A probléma csak ot van, hogy ezt 2 hét alatt tudtam elérni. Van olyan váltó, amire kellett 30 perc, de van olyan váltó, amire egész délutánt áldoztam, és semmi eredmény.

Csinűáltam az egész szerkezet elvi-működéséről egy ábrát, ahol a drót és a relé az asztal alatt van, a barna csík az az a műa. rúd, ami állítja a csúcssíneket. a piros vonalak a másik állítást jelzik. A relén lévő vastag csík az egy fém lemez, és annál nem jelöltem, de annak a forgása forgatja a drótot is. A drót könnyen meghajlik. Mi lehet az oka annak, hogy amikor elvileg tökéletesen kellene működni a váltóállításnak, némely váltóknál egyszerűen nem hajlandó semmit sem csinálni, ha átállítom a relét (kézzel egyenlőre), egyszerűen meghajlik a drót az asztal alatt, a csúcssínek nem mozdulnak. Utána a relét picit odébbcsúsztatom (mert kézzel szorítom oda) és ott is próbálkozom, és nem megy, akárhogyan próbálkozom.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.08 0 0 340
Bocsánat az OFFért: kolléga úr kapott egy mélt. MOST fejeztem be az utsó simításokat rajta. Visszajelzést várok, ha lehet, még ma, hogy csiszoljunk rajta. ON
Előzmény: Törölt nick (337)
braun Creative Commons License 2005.11.08 0 0 339
 Én az ablakkeretek festésére az alkoholos flcet szoktam alkalmazni, mert nem folyik és a festék is jól tapad. De ennek ellenére nem az igazi, de végül is a célnek megteszi. Most azon gondolkoztam, hogy olyan tollat kellene szerezni, ami festékkel ír (Tamiya-nak van ilyen, csak vastag), de ezzel is megvam a probléma. Bizonoys darabszám felett kész agyrém...Pl személykocsi oldalablakhoz tuti valami más megoldást alkalmaznék, pl tamponoznám.
Előzmény: rezgaras (333)
Sutam Creative Commons License 2005.11.08 0 0 338

Háát ja.

 

Mivel az itteni témákkal kapcsolatban, ezért ide írom, hogy Bicsi, mailod van.

 

Előzmény: rezgaras (336)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.08 0 0 337

"...hogy a festéket egy sík lapra kiöntöttem (két csepp elég), hogy egy kis tócsa keletkezett és ebbe mártottam bele az ablak peremét."

 

Na ezért érdemes volt topicot nyitni! Zseniális megoldás, tamponozás házilag, a'la rezgaras! Gartula, ragyogó ötlet, és kipróbláni sem kerül semmibe!

 

"Talán meg lehetne próbálni olyan két tollú tuskihúzóval..."

 

www.pannoncolor.hu

Ebben az áruházban mindenféle olyan dolgok is vannak, aminek igen nagy hasznát lehet venni a vasútmodellezésben is! Többek között lakkfilctollak is, 800Ft körüli áron, 0,8mm "vastagságú" vonalakat lehet velük huzigálni. Most raktam össze egy Z sorompó őrházat, majd fotózok, ha időm engedi, ott ilyennek csináltam meg a kilincsek, ajtózsanérok kihúzását.

 

Előzmény: rezgaras (333)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.08 0 0 336
Sutam írta:

> A korlátokat hogyan csináltad rajta?

0,4mm-es rézhuzalból vannak.

A kocsiátjáró kapui és a járópalló pedig nyithatók! :-)))

> vaslemez/rúd/mittoménmik közé egy satuba befogom a rezet úgy, hogy csak tizedmiliméterek maradjanak ki

Igen, bár az az igazság, hogy meg kell vele szenvedni, hogy pont párhuzamos legyen. Aztán pedig arra kell vigyázni, hogy ne a vaslemezt reszeljed.
Előzmény: Sutam (335)
Sutam Creative Commons License 2005.11.08 0 0 335

Jaaj, szép nagyon!

 

A korlátokat hogyan csináltad rajta?

 

"Ha nagyobbra sikerül az is rossz, mert egy 0,2mm vastag és 0,5mm széles réz-csíkból nagyon nehéz lereszelni a fölösleget."

 

Sztem meg lehet úgy oldani, hogy két vastagabb szögletes szélű vaslemez/rúd/mittoménmik közé egy satuba befogom a rezet úgy, hogy csak tizedmiliméterek maradjanak ki. Mondjuk már azt is eléggé nehéz beállítani, hogy mindenhol ugyanannyi lógjon ki a rézből, ezt vmi sablonal meg lehetne oldani. Majd lehet reszelni.

Előzmény: rezgaras (326)
vasutTOM Creative Commons License 2005.11.08 0 0 334

"Az MD-40 P2 kemencei kisvasúti mozdonyról van valakinek jellegrajza v. rajza? Mi lenne ha ezzel kezdeném a mozdonyépítési gyakorlatot? Jó ötlet?"

 

 

Leveled van!

Előzmény: Fecus (324)
rezgaras Creative Commons License 2005.11.08 0 0 333
braun írta:

> ha ráfestjük a keret imitációját, de ez meg vagy macerás

Ilyet is csináltam ;-))) Egy Piko Nohabnak adtam új homlokablakot. A méretre csiszolás után elkészítettem rá a fekete gumikeret utánzatát. Mivel irgalmatlan nehéz a keretet egyenletes vastagsággal felfesteni, azt találtam ki, hogy a festéket egy sík lapra kiöntöttem (két csepp elég), hogy egy kis tócsa keletkezett és ebbe mártottam bele az ablak peremét. A Nohabnál persze egy kis problémát okozott, hogy az ablak széle nem egyenes. Felül még elment egy kis gurigatással. Az alsó, homorú részét viszont csak úgy sikerült elkészíteni, hogy a festéket egy kartonra öntöttem ki és a kartont is behajlítottam ívesen, úgy nyomtam bele az ablak szélét. Minden igyekezet ellenére nem lett tökéletes, de szvsz. még mindig egyenletesebb, mintha ecsettel készítettem volna. (már eladtam a kasznit, de sajnos nem fényképeztem le)

Talán meg lehetne próbálni olyan két tollú tuskihúzóval, amilyeneket a körzôkészletek dobozában lehet találni. Belerakod a festéket és az egyik tollát az ablak élére fektetve vezeted végig a peremen. Szerintem egyenletes lesz - ha a festék megtapad...
Előzmény: braun (329)
braun Creative Commons License 2005.11.08 0 0 332
 Hááát...kézügyesség, technológia kérdése az egész:-)))
Előzmény: Vanitatum (331)
Vanitatum Creative Commons License 2005.11.08 0 0 331
Egy vékonka keretű IC kocsinál szerintem teljesen jól mutathat a festés is.

Nem lehet valahogy maszkolni? teszemazt kivágja az ember plexiből a keretet, ezt viszonylag pontosan meg lehet csinálni, leresezleni a sarkokat gömböjűre, és egy hasonló, de kisebb valamit rátenni az ablaküveg közepére, és telibefújni légecsettel?
Csak ötlet, kíváncsi vagyok, mennyire működik :) ha valaki kipróbálja, és nagyot szív vele, mert nemműködik, akkor én már tudni fogom, hogy mi a rossz megoldás :)))))
Előzmény: braun (329)
tpiri Creative Commons License 2005.11.08 0 0 330

Ha nekem is az a Linzbauer "Vasútmodellezés" van meg, amire Te gondoltál, abban rajz sajnos nincs. Az elektromos részben van ugyan rajz, hogy van a modell fordítókorong forgatása elektromosan megoldva, de az csak az elektromos rész.

Most sajnos nem tudom, hogy az én könyvem Linzbauer-e, de az elején a dombok között egy kis gőzös húz 2 vagont (az egyik talán banánvagon). Nos, ebben a könyvben nem találtam. De lehet, hogy tényleg van benne?

Előzmény: G.Tom (328)
braun Creative Commons License 2005.11.08 0 0 329
 Így van. erre gondoltam. Természetesen a pontosság kérdésével én is tisztában vagyok. A másik megoldás, ha ráfestjük a keret imitációját, de ez meg vagy macerás, vagy drága.
Előzmény: rezgaras (326)
G.Tom Creative Commons License 2005.11.08 0 0 328
Sziasztok
Fordítókorongról van egy pár sor, és talán 2 kép a Linzbauer féle Vasútmodellezés c. könyvben.
Könyvtárakban, antikváriumban is megtalálható a könyv.
Előzmény: tpiri (312)
grandpaa Creative Commons License 2005.11.08 0 0 327

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!