Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.01.07 -3 0 55167
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.07 0 1 55166

A horvát autópályákat építés után fizeted ki, amikor használod.

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.07 -1 3 55165

Nem véletlen, hogy a horvátoknak világverő útjaik vannak, hosszú autópályákkal és ugyanakkor tökéletes fő és mellékutakkal. A 20km-es M6 folytatása akkor a horvát árakkal mindössze  25 milliárd lenne a 90 helyett. 65 milliárd megmaradna.  Ebből a pénzből 650km mellékút felújítása jönne ki.

Előzmény: dimelo (55157)
NAR Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55164

Ezt nem egészen értem - a Google Maps szerint mind Pátyról, mind Telki felől Biatorbágyon keresztül rövidebb és gyorsabb az út az M1-es felé (ha az M1 pihenőnél megépítik a felhajtót, akkor méginkább igaz lesz ez). Tehát a tervezett elkerülő egy olyan forgalmat terelne el, ami (feltéve, hogy a sofőrök racionális döntést hoznak, valamint a Google Maps igazat mond a menetidőről) jelenleg sem érinti Budakeszit... Ami érinti, az a Páty és Telki felől a Szépjuhászné felé menő forgalom (ami gyaníthatóan tetemes), viszont ezen pont nem segít az elkerülő. Szintén a térkép alapján úgy tűnik, hogy az általános és középiskolák többsége a központban van, azok elérésében megint nem fog segíteni egy elkerülő.

Előzmény: rm40 (55163)
rm40 Creative Commons License 2022.01.07 -1 0 55163
Landsmann_ Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55162

Nem sok látszata van. Mikor két település között felújítanak 1 km-t a 10-ből, ahol már táényleg járhatatlan volt, elgondolható pár év múlva a maradék 9 km hogy néz ki. 

Előzmény: dimelo (55161)
dimelo Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55161

2016-2020 között Békés megyében 189,1 km útszakaszt újítottak fel 20,1 milliárd Ft-ból.

Összes Közút 1564,6 km...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (55159)
rm40 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55160

Ismerek olyan utakat, melyek kb. fél évszázada újulhattak meg, kb. az 1968-as közlekedéspolitikai koncepcióval összefüggésben. Más kérdés, hogy az egyes utak (főleg a mellékutak) forgalmi adatai hatalmas szórást mutatnak. Én azért az országban járva látok felújított utakat és a nem múlt századra jellemző "végigszórjuk kőzúzalékkal meg egy kis kátránnyal (ez utóbbi el is hagyható), aztán majd az autóforgalom belehengerli a nyáron amúgy felolvadó régi útfelületbe" stílusban.

Nem csak a MFP-térképen szereplő utakról van szó, most kapásból pl. a 7327-es út egy jelentős szakaszának felújítását is említhetném. 

Előzmény: Landsmann_ (55159)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55159

Ez még annál is kevesebb, mint csepp a tengerben. A szinten tartáshoz is kevés, nemhogy javuljon az utak átlagos minősége. Mifelénk megint egy centi út sem újul meg, pedig csak rossz utak vannak. 

Előzmény: rm40 (55158)
rm40 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 55158

Mellékutak is újultak/újulnak meg szép számban, ha nem is nagy összhosszal: https://internet.kozut.hu/magyar-falu-program/

Előzmény: Törölt nick (55156)
dimelo Creative Commons License 2022.01.07 0 1 55157

A kartellezés nem új jelenség, tartós folyamat.

"Elnézik", mert már csak a haverok csinálhatják... büntetlenül...

 

fontos eleme az infláció- és a GDP-manipulálásának.

 

"Circle of life"

 

Csakhogy mindenki más is látja:

Kelet-Horvátországban 443 millió HRK értékű megállapodást kötöttek az A5-ös autópálya Beli Manastir – Halasica híd szakaszának megépítéséről a páneurópai Vc közlekedési folyosón belül.

Andrej Plenkovic miniszterelnök részt vett a Petrijevci Dráva-hídnál tartott ünnepségen, kiemelte az autópálya teljes profilú, 17,5 kilométeres szakaszának megépítésének stratégiai fontosságát.

Plenkovic elégedettségét fejezte ki, mert a projekthez az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) és a Horvát Újjáépítési és Fejlesztési Bank (HBOR) finanszírozása biztosított.

443 millió HRK (x48 Ft)= 21,2 milliárd Ft

1,215 milliárd Ft/ km

Ezzel szemben az M6 4,5 milliárd Ft/km...

Előzmény: Törölt nick (55156)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 2 55156

Ezt úgy hívják, hogy kartelezés. Néhány cég, akik képesek ilyen horderejű beruházásokat megvalósítani leosztották egymás közt a  szerződéseket. Azért erőltetik annyira az autópálya építéseket, mert ott ez az előre leosztás működik, míg egy sima mellékút felújításánál már beleköphetnek a lesebe kisebb cégek is, aki olcsó pénzért elvállalják a munkát. Így nekik azon nincsen hasznuk, busás jövedelmük.  Épülnek egyre drágábban a völgyhidas alagutas monstrumok, miközben a 10-es út egyre katasztrofálisabb állapotban van. A mellékutakról meg jobb, ha nem is beszélünk.

Előzmény: nyebojsza (55153)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 55155

és Üröm helyett Budakalász..a lap sosem volt hiteles.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55151)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 55154

 

Nincs egységes akarat a Szántói szakaszon az M10-re.. és ha lenne is, sehol egy tender, amit majd a környezetvédők megtámadnak a Pilisi Bioszféra Rezervátum területét érintve

Előzmény: ÁsítóSárkány (55152)
nyebojsza Creative Commons License 2022.01.06 0 4 55153

Az ember esze megáll! 1-2 éve még a 2-3 milliárd/km árakon hüledeztünk, hogy mekkora túlárazás... most meg 7-8 milliárdokról beszélünk!!! Mi történik itt???

Előzmény: Törölt nick (55138)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.06 0 0 55152

M10 akár lehet 2035 előtt is, ha meglesz rá az akarat.

Ld. https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/kornyezetvedelmi-hirdetmenyek különösen PE/KTFO/2525/2019

Azóta sem láttam róla hírt, tud valaki róla valamit? Nem csodálkoznék, ha felfüggesztették volna az eljárást valamiért, aztán 2 éven belül elő lehet kapni a kalapból...

Előzmény: Aladár46 (55126)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.06 0 0 55151

Ide is: ennek a képnek a forrása alighanem https://budapestkornyeke.hu/itt-vannak-az-m100-as-ut-epitesenek-uj-reszletei-de-mi-a-helyzet-a-sokak-altal-nagyon-vart-m10-es-uttal/ ami nem hivatkozza meg, hogy honnan szedte a térképet.

 

Valahogy Kesztölc helyett Pilisjászfalu lett a vége, hitelesebbnek tűnő források más nyomvonalat mutatnak:
https://tinnye.info/old.articles/2021/20211120_borso_andras_beszamoloja_az_m10_es_ut_egyeztetesrol/M10-rotated_crop-L.jpg

https://kesztolc.hu/data/subsite/1/galeria/3314/m10.jpg.600x0_q85.jpg

 

Előzmény: . kata31 (55120)
dimelo Creative Commons License 2022.01.06 0 2 55150

Köszi az empatikus megközelítést.

Ezesetben nincs erről szó.

 

Idézet a Környezetvédelmi Hatásvizsgálatból:

"a nyomvonal leginkább mezőgazdasági művelés alatt álló területeket ~96% szántóterületet vesz igénybe.

A mezőgazdasági művelést követően a legnagyobb igénybevételt az erdőterület érte el mintegy 1,7%-ban, ami elenyésző a teljes területigénybevételhez képest.

Országos jelentőségű védett természeti terület nem található a hatásterületen.
A Majsi–patak völgyét övező területrészek az Országos Ökológiai Hálózat ökológiai folyosójához tartoznak. A Majsi-, illetve a Szilvás patakoknál, mindkét helyen

völgyhíd építése tervezett, vadátjáróval kombináltan, tehát az ökológiai folyosó funkció továbbra is biztosítható.

A tervezéssel érintett területen nem találhatók helyi jelentőségű védett természetvédelmi területek és természeti értékek.
A tervezési területet nem érinti Natura 2000 státuszú jóváhagyott különleges természetmegőrzési területe.
Ex lege védett terület a nyomvonal által nem válik érintetté.

A Tájértéktár (www.tajertektar.hu) adatai alapján az M6 gyorsforgalmi út térségében a nyomvonal tengelyétől számított 150-150 m-es környezetében

nem található egyedi tájérték, vagyis a nyomvonal által nem válik érintetté egyedi tájérték."

 

Mindemellett az altalaj szilárdsága ugyanolyan hatással lehet a töltésre, mint a hídpillérekre.

 

Egy elrettentő, mégis jó példa:

Craiova - Slatina - Olt

Ott van talajprobléma, mégis megoldották 1,5 milliárd Ft/km költségből.

Földbevágásból 1,7 km-es hídra vezetve! A 32 km-es szakasz 48 milliárd Ft-ból készül.

 

Mint ahogy az A5 is csak fele költségből a horvát oldalon (Pélmonostor - o.határ között),

mint az M6 nálunk. (90 milliárd)

Az M80 autóút a vasszentmihályi 585 m-es völgyhíddal (2x1 sáv) 28,8 km 62 milliárd Ft!

Most olvasom, hogy Győrben a Mosoni-Dunán 38 milliárdért építhetnek hidat.., és nem szakad le a plafon!

 

 

Így állunk, eközben nem adnak többet az úthálózat felújítására...

Előzmény: MCA-001 (55148)
rm40 Creative Commons License 2022.01.05 0 2 55149

Imádom, amikor a talajviszonyok, a vízrajz, valamint a helyi élettársulások ismeretének teljes hiányában húzkodunk vonalakat a Google Mapsen.

Előzmény: MCA-001 (55148)
MCA-001 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 55148

"Élőben" ilyen a terület.

 

Nagyon úgy néz ki, hogy ez egy eléggé lápos, mocsaras terület.

Az nem elképzelhető, hogy altalaj miatt kell hidat építeni?

 

Előzmény: dimelo (55143)
dimelo Creative Commons License 2022.01.05 0 1 55147

Szeretem a humort, az M30 sem Kassáig vezet.

 

Az A5 Svilaj határszakasz átadva.

 

De itt többen nem tovább, csak az eszéki focicsapatra gondolnak::::((((((

 

Milyen durva, Lölő mehetne helikopterrel is, de autópálya is kell...

Előzmény: Törölt nick (55145)
dimelo Creative Commons License 2022.01.05 0 1 55146

Csipőből tüzelsz, ahelyett, hogy átgondolnád...

A vadátjárónak bőven elég a 100 m-es hídnyílás is,

amiatt nem kell 200 m hosszú völgyhíd, sem 20 m-es pillérek.

 

Nem szüntettem meg a hidat csak éppen a felére redukáltam...

Előzmény: NAR (55144)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.05 0 0 55145

Nem csak Eszékig tart.

Mire megépül Boszniában is elég sok minden kész lesz.

Slavoji híd már kész?

Előzmény: dimelo (55143)
NAR Creative Commons License 2022.01.05 0 0 55144

Ez nagyszerű - és ha töltést építesz híd helyett, a vadak teleportálni fognak az autópálya egyik oldaláról a másikra?

Előzmény: dimelo (55143)
dimelo Creative Commons License 2022.01.05 0 1 55143

Gondolom tudod, hogy az M6 végét Bóly-Villányi érdekek turbózták fel.

Így nagyvonalúan is tervezték.

Például a Töttös melletti pihenőtől 2 völgyhíd is épül a kb. 20 méteres szintkülönbség áthidalására.

A hosszabbik (200 m) rajzán látszik, hogy a földút átvezetést a vízfolyáson direkt déli oldalon tervezték, így hosszabb lesz a völgyhíd.

Ha a földút az északi oldalon ágazna ki és menne át a vízfolyáson, kb. fele akkora völgyhíd kellene. (pink nyilak között)

A műszaki lírásból:

"A Majsi vízfolyás feletti völgyhíd után a nyomvonal 0.5 %-os emelkedővel folytatódik."

 

Milyen költségmegtakarítást jelentett volna, ha a Pihenőtől 1 km-ig  1,5 %-os lejtéssel készült volna bevágás, egy 50% hosszú és magasságú híddal?

 

Nem szeretném újranyitni a kérdést, így csak megjegyzem: M30 Szikszónál 55 m szintkülönbséget töltés-bevágással "kezeltek"..

Ezért lett  vmax 110 km/h az M30 szakaszon.

 

Az M6-nál is csak akarni kellett volna...

 

Mondhatnám úgy is: Eszék fontosabb, mint Kassa?

 

 

Előzmény: trizs77 (55137)
NAR Creative Commons License 2022.01.05 0 1 55142

Mekkora vetítés ez, hogy a "teljes észak-nyugat budai agglomeráció"... Ez maximum Pomázt, Csobánkát és Pilisszentkeresztet érinti (kb. 22000 ember), illetve Budakalászon (10000 fő) talán csökken az átmenő forgalom. Az "észak-nyugati agglomeráció" minimum 120000 ember, legfeljebb hatodát érinti...

 

Egyébként két párhuzamos út közé beépítenek egy harmadikat, annyi az előrelépés, hogy mind a HÉV-et, mind a 11-est külön szintben keresztezi, megszűntetné a pomázi HÉV-átjáró meg a szentendrei OMV kút előtti balra kanyarodó sáv dugóját. Szerintem úgy is meg lehetett volna csinálni, hogy a Pomázról Szentendrére vezető utat a HÉV északi oldalán vezetik tovább, ott van hely felüljáróra, ami valahol ott menne át a HÉV fölött, ahol az elkanyarodik Pannóniatelep felé. A 11-es úttal a különszintű kereszteződésből igazán csak a Budapest -> Pomáz iránynak építeni felüljárót, az talán elférne a jelenlegi csomópontban is.

Előzmény: rm40 (55141)
rm40 Creative Commons License 2022.01.05 0 1 55141
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.04 0 1 55140

Az útfelújítások költségei is azért térnek el nagy mértékben egymástól, mert van, ahol a hidakat is fel kell újítani, a vízelvezetést meg kell oldani, lakott területeken belül pedig néhol a szegélyeket kell kicserélni stb. Ettől függetlenül egy átlag kialakul.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55139)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.04 0 0 55139

Mert így teljesen almát a körtével hasonlítasz.

Az útfelújításban milyen arányban veszel figyelembe akárcsak hidak felújítását?

Az országos átlag nem lesz összemérhető.

Előzmény: Törölt nick (55138)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.04 0 0 55138

"levonod a végösszegből"

Miért kellene ezt levonni? Ha egyszer ennyiért dolgoznak, akkor ennyit kell kifizetni. Ha ebből a pénzből útfelújításokat végeznének, akkor azt számítsd ki, hogy mennyi útfelújítás jönne ki belőle! Természetesen nem mindenki azonos áron dolgozik, hogy ennek mi az oka, most lényegtelen. A rendelkezésünkre álló útfelújítási költségekből lehet képezni egy átlagárat, amivel már lehet számolni. Konkrétan elosztani a jelenleg épülő autópályák átlag árát az útfelújítások átlagárával. Akkor kijön, hogy mennyi kilométer útfelújítás fedezhető a netto 7,8 milliárd Ft/km átlagáron épülő autópályák árából. Ha ezt látjuk, akkor tudnánk mérlegelni, hogy mi éri meg jobban.

Előzmény: dimelo (55136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!