Ugyan az új komáromi Duna-híd építése határon átívelő projekt, de a kizárólag a magyar H-M Dunahíd Konzorcium építi, nettó 27,3 milliárd forintból, csak magyar alvállalkozók bevonásával. Voltak a hídra olcsóbb ajánlatok is, egy szlovákolasz konzorcium 4,9 milliárddal kedvezőbb ajánlatot tett. A szlovák fél egyébként az egyik legnagyobb beruházó, a Fico-kormánnyal szoros kapcsolatokat ápoló Vahostav volt, a kiválasztási eljárás során hiánypótlásra kérték, majd kizárták őket. A Vahostav végül nem fellebbezte meg a döntést.
Hétfőn délután megnyitották az új Komáromi Duna-híd látogatóközpontját. A 600 méteres, ferdekábeles híd a Mészáros és Mészáros Kft. és a Hídépítő Zrt. kivitelezésében jön létre Komárom és Révkomárom között.
Na végre meg vana műszaki tartalom is:
A 600 méter hosszú hídon kétszer egy sávos főút vezet át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát, illetve közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter.
A mi új hídunk igaz hosszabb 25%-al, csak hogy nincs rajta 2 vasúti vágány...
Kevés lesz oda a 3 sáv. Legalább az emelkedőkön meg kellene èpíteni a 4 sávot is. Tatabánya mellett új nyomvonal alagúttal, rendes parkolók végéig (mert most nappal sincs hely), egyéb ez - az, akkor jó lenne.
Összekötöttél kettő, egymáshoz nem tartozó mondarészt.
Az M1 háromsávúsítása majd 2021-től indul.
Pont.
Mondat és gondolat vége.
----------------------
más téma jön.
A mostani rész felújításnál (júniusban) dugó alakult ki az M1-n, amire Palkovics azonnali akció tervet dolgoztatott ki munkatársaival, amit napokon belül be is vezettek.
A dugót nem szüntették meg, de hatását, sikeresen csökkentették.
AZ M1-ES AUTÓPÁLYA HÁROM SÁVOSSÁ BŐVÍTÉSE 2021-BEN KEZDŐDHET MEG, A FELÚJÍTÁSI ÉS BŐVÍTÉSI MUNKÁLATOK IDEJÉRE PEDIG AKCIÓTERVET DOLGOZTAK KI A FORGALOM KÖNNYÍTÉSÉRE.
Apropó három sáv: az M7 az M0 után csak két sávos, de egész Érden keresztül és még tovább is ott van középen a hely a harmadik sávnak. Az vajon mikor fog megépülni?
Amúgy tegnap végig az 5-ösön jöttem, zsebemben az egy hónapos AP matricával, annyira szeretem az M5-öt ;-)))