Segítsetek tanáccsal! Először a gond: az alább látható képeken egy családi örökségből való zsúrkocsi fogantyúja látható. A fogantyút rögzítő csavarok eredetiek és időnként kilazulnak.
(Az eredeti csavarokat nagyobbakra kicserélni nem szeretném, mert annál sem látnám biztosítottnak a valamikori kilazulást. Persze akkor is lecserélhetném még nagyobbra és ennek a folyamatnak nem lenne vége.)
Másodszor a vágy: olyan tömítőanyag a facsavar köré, - bele lyukba - ami fogja a facsavart, de ha szükséges lesz, ki is lehessen hajtani. Tehát egy erős kétkomponensű ragasztó szükségtelenül erős lenne.
Tudtok tapasztalatból ajánlani valamit erre a vágyra?
""Vagy azért minuszol mert hiába fejezte ki nem tetszését nem változott semmi.."
valakinek egy bejegyzés nem tetszik,kivetnivalojavan ,vagy egyéb nyavajája, irjameg ,és kész..adja tudatára az illetöszemélynek ."
Szóval..." hiába fejezte ki nem tetszését nem változott semmi"... akkor miért is szaporítaná a szót a fórumon?
Az idézett mondatomat sem értelmezted a válaszod inkább egy "mantrázás" mint reagálás.
Ez a plusz mínuszolás egyfajta értékelés amit ki ki vérmérséklete szerint fogad. Ennyi erővel a pozitív értékelés ellen is felháborodhatnál miszerint igenis fejtse ki a véleményét dícsérjen már szembe szöveggel had lássam a rajongó táborom magasztaló ódáit.
Véleményem szerint ez az értékelés pont a felesleges szócséplés viták elkerülését szolgálnák.
Kinek nem inge ne vegye magára. Aki szembe megy a forgalommal az úgyis úgy látja hogy a többi közlekedik szabálytalanul.
A másik az Árpi. Ő is szomszéd, vele is jóban vagyok. Szoktunk hajbakapni vele, hogy kinek van finomabb körömpörköltje. (Sonkán is szoktunk vetélkedni.) Eddig még nem tudtunk egyezségre jutni.
De ha véletlenül megkérdezné tőlem szokása szerint, hogy:
- Gábor! Van neked postai bélyegzőtisztítógéped?
Elsüllyednék szégyenemben, ha azt kellene bevallanom, hogy nincs.
Ezért megtisztogattam. Ráment a délelőttöm, meg néhány liter benzin, ami még egy régebbi autómhoz tartozó kis műanyag tartályban volt. (Most legalább hasznosult a benzin.)
Aztán arra gondoltam, hogy baj lenne. Átjön hozzánk a szomszédból az István két doboz sörrel, hogy ezeket igyuk meg együtt. Közben megkérdezné tőlem, hogy András bá! (Így nevez, mert volt egy nagybátyja, aki iszákos volt, de jószívű. Nagyon hasonlított rám - azt mondja. Őt hívta András bá-nak.)
- Van neked postai bélyegzőtisztító szerkezeted?
Micsoda szégyen lenne azt mondani, hogy nincs. El is süllyednék szégyenemben. Tehát mégis megtartom. De ilyen koszosan?!
Selejteztem egy csomó dolgot, mert kell a hely. Arra gondoltam, hogy ezt nem dobom ki, odaajándékozom valakinek, akinek van érzelmi kötődése postahivatalhoz. Bolhapiacon vettem egy idős férfi bácsitól, aki elmondta, hogy ez egy postai bélyegzőtisztító. Amikor nyugdíjas lett a postától, ezt ellopta emlékbe.
"Amit húsz éve tömegközlekedésnek hívtak (busz, metró, villamos, troli, vonat, stb.) az ma "közösségi közlekedés". Egyszerűen azért, mert a BKV-nak és társainak nem tetszett a "tömeg" szó, mert az zsúfolt járművekre enged asszociálni. A "közösségi közlekedés" meg hülye marketingesekre/politikusokra, de ez a magánvéleményem."
Nemcsak a magánvéleményed, mert én is osztozom benne.
Bocs, igazad van. Nem néztem utána, valószínűleg kevertem a lazán megjegyzett időpontokat például a TW6000-esek érkezésével. A lényeg, hogy tényleg neked van igazad.
Azonban (ez még közúti vasút) ebben a topicban lehetne néhány hozzászólást tenni egy másik Siemens fejlesztésű villamosvasúti járműről, amit én úgy ismerek, hogy: ULF. Ebben vannak rendkívül érdekes újszerű megoldások. Magamnak úgy fogalmaztam meg, hogy itt nem az utast tették bele egy járműbe, hanem az utas köré építettek egy járművet. (Úgy tudtam, hogy Bécsen kívül valamelyik ausztrál városban üzemelnek még ULF-ek, de a Google segített és Nagyváradot írja.)
Amit húsz éve tömegközlekedésnek hívtak (busz, metró, villamos, troli, vonat, stb.) az ma "közösségi közlekedés". Egyszerűen azért, mert a BKV-nak és társainak nem tetszett a "tömeg" szó, mert az zsúfolt járművekre enged asszociálni. A "közösségi közlekedés" meg hülye marketingesekre/politikusokra, de ez a magánvéleményem.
A nagy Combino-botrány 2004. tavaszán tört ki, mielőtt még a budapesti kocsik gyártásba kerültek volna. A budapesti kocsik 2006. március - 2007. május között érkeztek.
A nagy Combino-botrány idején elég sokat foglalkoztam azzal, hogy hogyan lehetne ezt az egyébként zseniális konstrukciót megmenteni, de az ostoba politikusok és a hisztérikus sajtó győzött a józan ész felett.
Mert az alapötlet tényleg zseniális, dacára, hogy a vasúti járműiparban alkalmazott összes különleges gyártási technológiát (hegesztés, ragasztás, szegecselés) használni kellett; de attól még alapvetően a Combinók nagyméretű Märklin-fémépítőjátékok voltak, persze alumíniumból.
bal oldalt: Combino vázszerkezet felépítése, jobb oldalt: a tetőöv és a sarokoszlopok csavarkötéses kapcsolata
Neked nem lábadoznod kéne? Aggódom a kórházi ügyed miatt érted, aztán te itt elütöd viccel a komoly dolgokat? Legközelebb te fizeted a jéghideg sört. Vagy én.
Akkor én is szeretnék javítani. Az eredeti Combino-k speciális szegecselt alumínium-vázas kocsiszekrények voltak. Éppen a magyarországi szállítás előtt derült ki más külföldi tapasztalatok alapján, hogy ezek a speciális szegecselések nincsenek még élőben tesztelve. Kilazulnak. Ezért történt az, hogy Budapestre már nem alumíniumvázas Combino-kat szállítottak. De nem 2004 után, hanem 2000-től kezdődően.
Nem bírom ki szó nélkül. Próbáltam a két fogalom között "közös nevezőt" találni. Tömegközlekedés vö. közösségi közlekedés.
Tömegközlekedés az, ahol tömegek (nem a fizikai tömegek, hanem az emberi tömegek) közlekednek. Busz, villamos, vonat, trolibusz. Több nem jut eszembe. A repülőgépet kihagyom, pedig tudom, hogy igazságtalan.
Közösségi közlekedés az ahol bárki igénybeveheti a közlekedési eszközt. Például a taxi. (Az úttörővasútról, meg az erdei vasutakról még van vitám saját magammal. Közösséginek közösségi, de tömeg-e? Volt olyan, hogy egy erdei vasúton ketten utaztunk és az már tömeg?)
Én a tömegközlekedés egyik alapelvéről szeretnék majd írni - amit már jeleztem. De csak fakultatív jelentkezőknek.
Ez egy nagyon izgalmas történet volt, de - a legnagyobb tisztelettel - hadd egészítsem ki. A budapesti villamosokra a "Combino (Supra)" abszolút fantázianév, lévén ezek nem Combinók, hanem a nagy 2004-es Combino-válságot követő tűzoltásban előásott ADtranz-tervek alapján gyártott, teljesen eltérő szerkezetű járművek. (Később ugyanezeket Siemens Avenio néven árulták). Legfőbb különbség, hogy ezek nem az eredeti Combino csavarozott-ragasztott alumínium-acél vázszerkezetére épültek, hanem elég masszív hegesztett rozsdamentes acél szekrényvázuk van. Az eltérő gyártástechnológia miatt épp ezért nem a Duewag csinálta őket Uerdingenben, hanem a simmeringi régi SGP-üzemben készültek, Bécsben.
Henningsdorf (a negyvenévnyi NDK-időszakot kivéve) AEG-üzem volt, illetve végigélte az AEG - ADtranz - DaimlerChrysler Rail Systems - Bombardier - Alstom szomorújátékot '95-től '21-ig. Gary kolléga úr belinkelt mesefilmjében is jól látható a Bombardier-felirat a henningsdorfi gyáron.
Írhatok egyszer a közösségi közlekedés egyik elég fontos szempontjáról? (A közösségi közlekedés lánykori neve tömegközlekedés, de valamelyik okostojás számára ez sértően hangzott, tehát keresztülverekedte, hogy ezentúl közösségi közlekedés legyen a tömegközlekedés neve.)
Nem ez lenne a téma, mert ezt itt be is fejeztem. Sokkal érdekesebb lenne.
"A mínuszolás pont a gerinctelen sunnyogóknak van kitalálva."
Nem tudom milyen célból vagy okból találták ki, mivel nem én voltam az értelmi szerzője. Egyet tudok. Vagyis kettőt. Az egyik az, hogy nem kell figyelni rá, csak az írásokra. Ha valaki értelmeset ír, azt szeretni, kell aki értelmetlent ír, arra visszakérdezek - ha gondolom. Tehát nem kell figyelni rá, mert semmiben sem befolyásolja az életedet. Ha én (fölhívásodra) észreveszem, hogy téged negatívan értékelt valaki, akkor gondolok valamire, de leginkább semmire. Ismerlek és tudom hogy az én ismeretségemet nem fogja felülírni egy idegen által bejelölt értékelés. Ez volt az egyik "tudásom".
A másik az, hogy nekem is van biztosan több tucatnyi negatív értékelésem, de többnyire nem tudok róluk. Engem a betűk érdekelnek, elolvasom mit írt a hozzászóló, aztán görgetek. Nem veszem észre, hogy van egy csomó értékelésem. Sem a negatívot, sem a pozitívot. De azért nem fölösleges engem értékelni ám, mert az nem is nekem szól, hanem a többieknek. Viszont azt gondolom a többieknek is van eszük, hogy tudják.
Egyébként a Siemenst nagyra becsülöm, amire elég sok okom van is. (Egy nosztalgiázós ténnyel kezdem. Az európai kontinensen az első földalatti villamosvasutat a Siemens szállította Budapestre 1896-ban.)
A budapesti Nagykörúton a 4-es és 6-os villamosok Combino fantázianevű járművei is Siemens gyártmányúak, úgy kb. a 2000-es évek elején érkezett belőlük 40db. 54 méteres egyterű szerelvény. Ennek a járműbeszerzésnek a kapcsán jártam több Siemens járműgyárban, többek között Hennigsdorfban is és Grazban is. Magyar viszonyokhoz szokott magyar emberként tátottam a számat, hogy milyen gyártási rend van ezekben a gyárakban. (Mellesleg írom, hogy a hennigsdorfi vasúti járműgyárban készültek a Budapest környéki HÉV járművek is, de akkor még LEW volt a gyár neve. Ez még a szocialista időkben volt, a 60-as évek végétől szállította az NDK nekünk ezeket a szerelvényeket. Több százat. Ezek még ma is biztonságosan - bár nem gazdaságosan - üzemelnek.)
Amikor 2000 után a Combino villamosok Budapestre jöttek, kamion hozta a kocsirészeket Németországból. Itt egy BKV tulajdonú járműjavító üzem feladata volt ezeket a járműrészeket fogadni és 54 méteres szerelvénnyé összerakni. A kamionokról a járműrészeket nem tudták daruval leemelni, mert a járműjavító üzemnek olyan daruja nem volt. (Nem is lett volna érdemes csak erre a célra építeni egy bakdarut.) Azt kellett megoldani a budapesti üzemnek, hogy a kamionról egy ideiglenes vágánykapcsolatot létesítve leereszthessék a járműrészeket egy olyan vágányra, ami állandó vágány - és kapcsolata van az üzemi tolópaddal. Így a megérkezett vadonatúj járműrész bekerülhetett az üzemcsarnokba a további munkák elvégzéséhez. Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy provizórikus vágánykapcsolat megoldása - bár különbözőképpen - már sok helyen megoldottnak számít. Azt hiszem onnan kezdve, hogy a vasút létrejött valamikor. Egy ilyen provizórikus vágánykapcsolat beillesztése nálunk nem gépesítve és automatizálva megy, a pályamunkások megcsinálják. A Siemens azért ebben is jobb, vagyis fejlettebb.
Van még más - számomra meglepő és igen pozitív - tapasztalat a Siemens munkáiról, de azt majd egy másik hozzászólásban mondom el.
Vagy azért minuszol mert hiába fejezte ki nem tetszését nem változott semmi... Ezt én megértem. Ha bosszúból teszi azt elítélem de azt úgysem vállalja fel senki.
Nem akartalak ám bántani, mert figyelem az írásaidat és tudom, hogy a keresésben és a bizonyításokban utolérhetetlen vagy. Még fontosabb, hogy életben tartod a topicunkat azzal, hogy találsz érdekes témákat, amire mi harapunk rá. El ne süllyedjünk, ha már 146000 fölött van a hozzászólás-számunk és közel 20 évhez tartunk életkorban. Mindig kell találnunk bennünket érdeklő dolgokat.
Hm. Cuki videó, ahogy elmagyarázzák a család kicsi szemefényeinek, hogyan rakják össze az ICÉ-t. Mindemellett kiváló lehetőség a stábnak a német nyelvterületet körbeautózni. Nekem folyamatosan csöngetett a pénztárgép a fejemben, hogy milyen gyártáslogisztikai költségei vannak ennek a projektnek, de végülis egy cca. negyvenmilliós motorvonatnál a Henningsdorf-Wildenrath RK-fuvar kb. huszonötezres költsége nem numerál.
Klassz a mozgó keresztezés, itt teljesen érthető, hogy a precízen kiszabályzott próbapályát nem akarják a keresztező forgalommal megnyomni. De mindezt egy országos hálózatfejlesztési koncepció elemeként hogyan lehet eladni, azt egyáltalán nem értem.
ezt emliti, mint lehetöséget a modernizilás terén a Planen - Deutsche Bahn..Lemaradását e tekintetbenn bekellhoznia az ITALO és a TGV-vel szembenn
hogy jó hirnevét Nationál és internationál visszaszerezze,megtartsa..Egy generál felujitás ,modernizálás a DB.szerint kb.25%bann emeli a hálozatkihasználásának lehetöségét,
magyarul,gyorsabban ,biztonságosabban közlekedhetnek a vonatok ..összehasonlitási alap a TGV, ITALO..
Nagyon baró. sokat gondolkodtam, hogy egy márka- és eurótízmilliókért felépített járművizsgálati központ főbejárata miért egy ilyen béna provizórium. De logikus, addig amíg ki nem fizetik az utolsó centig a használati díjat, addig erőből sem lehet elvinni a próbajárművet a telepről.
Kigugliztam. Ez a vágánykeresztezés a Siemens próbapályáján van (és szerintem kizárólag csak ott). Az országos vasúthálózatot és a járműtelepet összekötő vágányon található, a nagysebességű (210Km/h) próbákhoz használatos hurok vágányát hidalja át. Németország, Wegberg.
A képeiden kéttolósínes váltók vannak, ahol nem csak a a csúcssínek, hanem mindkét sínszál eltolásával működik a váltás. A kitérő keresztezési része hagyományos megszakításos keresztezés, ahol a könyöksínek és a csúcsbetét között mindkét oldalon ki van alakítva a nyomcsatorna. Ennél a megoldásnál a keresztezési részben a vezetést a vezetősínek biztosítják (ami látható is a baloldali képen).
Az én képemen egy mozgócsúcsos kitérő van, itt a mozgócsúcs a keresztezési részben a nem járt irány nyomcsatornáját elzárja, ezzel hézagmentes keresztezést biztosít. Ezért nem kellenek a vezetősínek.
Kép: mozgócsúcsos kitérő ellenkező irányból: jól látszanak a keresztezési rész és a váltó különálló állítóművei, sőt itt még külön váltójelző van a váltóhoz és a keresztezéshez is.
Nem teljesen értem, hogyan kerül a csizma az asztalra. A 817-es hozzászólásba betett kép nyilvánvalóan provizóriumot ábrázol, ahol az ideiglenes pályát ezzel a megoldással vezetik át egy meglévő (de az adott provizórium felhelyezése után nem használható) vágány fölött.
Eschedénél a törött abroncs a kitérő keresztezési részénél lévő vezetősínjét tépte fel. Erre egyébként a megoldás a mozgókeresztezéses kitérők jelentik, ahol a keresztezési rész csúcsát, vagy könyöksínjét külön állítóművel tudják mozgatni, hogy a keresztezésben is hézagmentes maradjon a pálya a beállított irányban.
Példa: mozgócsúcsos kitérő keresztezési része: (látható, hogy a külső sínszálak mellől a vezetősín hiányzik)
egy originál lesesett kerékkoszorú,a sérülést az okozta,a törött koszorú beakadt (egy másikvagonkerekealá került)és "megemelte",feldobta a vagont,ami egy láncreakciót váltottki,ezért kisiklott a vonat..
ez megjegyzésvolt a vizsgálóbizotságtol,kisérlettel nemtudták bizonyitani ,de a talpfákonlévö nyomok arrautaltak..
Miota 1998 Eschedén egy ICE,kerékkoszorútörésmiatt kisiklott,101 ember maghalt,70 sujosansérült ,
a vizsgálat megállapitotta, a koszurótörés nemokozottvolna ilyen nagy kárt,a kisiklás veszélye alacsonyabblettvolna,és a hidpillérnekvaló ötközése ,
ha a kerékkoszorutürésután nemakadtvolnabe a letörtkerékkoszorú egy sinrészbe,ami e tekintetbenn "zavarmentes"(osztó,Y-lon,terelö)nélküli sinpályán nem történtvolna ..
Azota az egész hálozatot átvizsgálták,biztonságosabbátettek,az ITALO mintájára..
Az elözetes kisérletekszerint egy kerékkoszorutörés nemokoz kisiklást,(zavarmentes páján)mart a koszorú a mutatottirányba (pirosnyíl)"repül"
a képfeltevés,videó stb. nem probléma, ezen a gépen
linux van csak,szerkeztö ,számviteli stb.programok ,de nincsenek olyan programok pl.amely képletöltéshez,regisztráláshozvaló ,és sok egyéb ,amit kölönkell telepiteni.
ami sokprogram esetébenn egy telepitett"kellék,szerszám" , én nem telepithatekrá uj programot,mert számüznek..
jönnek a képek.. szertettem egy laptopra ,amin Windows 11-van..
nem olyan sinmegoldás. mindgyárt látod ,gyorsforgalmi pl.ICE sinek áthidalására .ahol nemlehet keresztezödés, sin "megszakitás"
Van. Böngésző függő. Képfelrakás nálam is körülményes.
Ha jól sejtem, arról a vasúti provizóriumról lenne szó, amit havaria esetén (akár a helyben fellelhető) sínanyagból improvizálnak a "szabaddá vált" nyílások áthidalására a forgalom fenntartása érdekében.
igen Habaner Fayence kerámik a technoligia,de milyen?ki gyártotta "originál?",azt vagy a feltüntetettgyártóbol derülki (ha nem hamisitvány)
vagy a fayensz vizsgálatábol,azért nemirtam inkább konkrétan ,egy" igazi"Habaner fayensz .A "dohánytölcsér" ami nekemvan,az eredete Szaúd-Arábia
hol, ki ,mikor gyártotta konkrét bizonyiték nincs, a meissen manufaktura véleményére támaszkodtam mikor megvettem..
van olyanhejzet is,mikor a gyártó feltüntetve, megnevezve ,és azt a látszatotkelti azonos a gyártó pl.Meissen Porzellan vagy meisseni porcelán (egy porcelán amit meissenbenn gyártottak)
a kettö nagy külömbség , nagyon nagy.
meissen porcelán:egy porcelán amelyet meissenbenn gyártottak, de nem nevezhetö Meissen porcelánnak:(Teichert)
Elnézést kérek tőled,átvittem egy másik topikba az ügyem,féltem,hogy itt megmorognak,ha nem a topikcimhez igazodó támával foglalkozom. Ha megnyitod Lajos linkjét,láthatod,hogy nem minden esetben elektromos eszköz mutatja ki a hibát.
Nem akarok én vitatkozni, sem totózni. Csak annyit akartan leírni, hogy ha a spirál "kézi" forgatása előidézi a hibajelenséget akkor nem menet közben (gurul az autó) kell a motorban keresgélni a hiba valódi okát, hanem a garázsban, befűtve, álló helyzetben amíg meg nem lesz, hogy mi okozza.
Ez a toto/lottó alapon való hibakeresés nem is rossz mondás. Találó időnként. Volt a családunkban egy Suzuki Ignis típusú autó négykerékhajtású. Ez egyébként mellékes, mert a fontos az, hogy kb 1 éves korában a műszerfalon megjelent egy ikon, ami azt jelezte, hogy ABS hiba van. Én hozzá sem fogtam a hiba kereséséhez, mert úgyis hülye lettem volna hozzá. Nem is én használtam a kocsit, hanem a lányom, aki akkor volt 17 éves. Illetve már 18. Levitte a szerelőnkhöz javíttatni a Suzukit.
A műszerfalon más üzenet nem volt, mint az, hogy az ABS hibás. A szerelő is vakarta a fejét, de hozzá kellett fognia toto/lottó üzemmódban. A leggyanúsabb a keréktől a műszerfalig információt hordozó - sárvédőn belüli - kábelköteg volt. Ehhez a kábelköteget ki kellett bontani a rejtekhelyéről, átfésülni, áttekinteni. Hibátlannak látszott.
Második lépés volt a kerék tengelyén lévő jeladó megvizsgálása. Szemre hibátlan, a helyén van. A szerelő megfogta és úgy érezte, hogy laza. Ezután leszerelte és ki is derült, hogy át van repedve a jeladó gyűrű. Nem szorult már a tengelyre, nem forgott azzal együtt. A szerelő kicserélte, minden jó lett.
Egy hét múlva ugyanaz a hibajel a műszerfalon. (Nem jól csinálta meg a szerelő???) Jól csinálta meg, mert most egy ugyanolyan gyűrű, de a másik oldalon volt elrepedve. Ekkor mondtam én azt, hogy ilyen pontosan élettartamra méretezni komoly tudás kell. Japán volt a kocsi, de Esztergomban készült japán alkatrészekből.
(A repedt gyűrűket évekig őrizgettem a külső ablakpárkányon tanulságul - ha valaki kérdezte volna.)
az égészdolog "homályos"és érthetetlen .Egy esetleges ilyen hiba,ha elöfordul ,amimég nemfordultelö és technikaiszempontbol(motor elektrika) magyarázhatatlan
egy motorelektronikusnak ,még egy amathörnek is gyerekjáték
diadnosztikálni,aki egy multiméterrel bánnitud..
Ilyen hibát egy motordiagosztik kimutat .azt tanácsoltam már kezdetbenn
de az olvtárs toto,lottó alapon keresi a megoldást,vagybejön vagy nem..
Mindenféle zavarszűrő elemek hiányozhatnak mindkét motornál. A dióda - egyenáramú motorról lévén szó, ami kétirányú táplálást is kaphat, nekem elég elvadult ötletnek tűnik...
Lenne egy villanymotoros kérdésem, de nem könnyű válaszolni rá, mert kicsit bonyolult. Arról lenne szó, hogy egy garázsajtó és egy kapu (mindkettő egyenáramú 24V-os motorral működik közös tápellátásról.) Egy vezérlő panelről mennek. Végálláskapcsolók gondoskodnak a motorok megállásáról. És itt a gond. Nyitva van a garázsajtó, és ha hozzányitjuk a kaput is, akkor a garázsajtó visszaindul, de csak egy kicsit. Gondolom a végálláskapcsoló állítja le még időben. A vezérlő panel elektronikus. Ki a fene ért hozzá, mert én nem.
Azt mondta egy elektromos szerelő, hogy ki kellene diódázni a motorokat.
A bolhapiacon volt két (egyébként jó emberek, de) nem szép arcú eladók. A barátom elnevezte őket Krampusznak. Csak én szólítottam a Vilit Krampusznak, mert a barátom nem volt olyan bátor, mint én.
Aztán a Vili morgott, hogy ő nem Krampusz. (Ma már belenyugodott, hogy végre van egy barátja. Én lennék.) Aztán összemelegedtünk a Vilivel, most már nem is szeretné, ha nem krampusznak szólítom. Vili most már nekem adná az utolsó ingét is és én is odaadnám neki, ha nekem is volna utolsó ingem.
Ő is krampusznak szólít engem egy idő óta, és innen tudom, hogy szeret engem, mert az eladhatatlan sublótját nekem adja ajándékba. (Csak én nevezem a műszert sublótnak, mert a Vili tolómérőnek gondolja.)
Magamba-szálltam. Kértem a moderációt, hogy az elmúlt időszakban tett hozzászólásaimat töröljék. Ezeket a hozzászólásokat vagy törlik, vagy nem. Én szégyellem, és szeretném, ha törölnék. Mindenesetre nem szeretném vállalni. Én eddig ellenszolgáltatás nélkül igyekeztem segítségére lenni a barátaimnak, ettől a "hibámtól" nem is fogok tudni elszakadni. Vagy itt, vagy más fórumokon keresem a módját a továbbiakban.
Nézd Tripla! Ismerjük egymást, tisztellek is téged.
Volt itt egy feladvány pár nappal ezelőtt. A feladványt feltevő azt jelezte előre, hogy majd pénteken válaszol. Én sejtettem a tapasztalataim alapján, hogy addig nem fog kitartani az érdeklődés. Talán úgy is lett volna, de a kérdés feltevője ezt magától be is látta. (A feladványára én magam is tippeltem, de a végén kiderült, hogy közel sem voltam a megoldáshoz. Ez nem siker, de nem is tragédia.) A kérdező még péntek előtt megadta a választ. Értékelhető a tette.
Egy olyan tapasztalatra szerettem volna felhívni Hun G. olvtársunk figyelmét, hogy nem jó túlfeszíteni a húrt. Vagyis: ha már nem nagyon van újabb a tippelő a feladványra, annak megoldását közzé kell tenni. Nem kell persze, csak illik.
Erre jött egy obligon kívüli tudós, aki azzal szórakoztatta magát, hogy engem képzelt okok alapján kikezdjen. Belementem egy vitába. Sajnos. Nem volt szokásom régebben.
Ezentúl jobban vigyázok, hogy kinek válaszolok. Téged nem zárlak ki.
"Irigylem az olyan mókusokat, akik mindenhez értenek, mindenhez hozzá is szólnak szakértelemmel."
Dehogy irigyled! Egyenesen undorodsz attól, ha más a vélemény, mint a tied. Egyszer egy (múlt)századeleji írást képeltem be, de te lehurrogtál, ne terjesszek sületlenségeket. Holott akkor az volt az elfogadott.
Nem így működik. Sem a fórum, se a te elgondolásod. Hamar elfelejtünk. Elfelejtjük a kérdésedet is. (Nem én, hanem a közönség.) Ezt több évtizedes tapasztalat után mondom. Ettől függetlenül azt gondolsz, amit akarsz. Feszítheted a húrt. Egy napig, két napig, egy hétig is akár. Üdv!
Ha dolgukkal végeztek ,munka stb.utána esetleg benéznek ,néhányórát (egy napot)"illik"várni(Te is vártál mindig minimum egy napot ,hogy a törzsvendégek "szóhozjussanak)
hátha valaki ismeri,tudja miaz.
én legkésöbbholnap küldöm mi az..
5bdcúr dátuma holnapjárle... 2022-12-18 15:34:17-tettebe,ugygondolkozik valoszinüleg hétköznap nincssokideje az olvtársaknak,azért adott néhánynapot a megfejtésre,hogy mindenkilássa,
és "tippelhessen",vagy azonnal tudja mi az,vagy rájön ,mert jófele kereste,jó a szimata ha ha .
Kedves Hun G.! Volt itt egy kérdező pár napja, aki megadta a saját maga által kieszelt határidőt (péntekre) a válaszára. Rá kellett jönnie aztán, hogy az emberek érdeklődése nem fog sokáig tartani, még az ő feladványa iránt sem. (Ez nem nagyon idegen dolog az emberektől. Mindig akad új és újabb kérdés, ami válaszra vár.)
Tanulság: nem lehet a húrt tovább feszíteni, mint ameddig érdemes. Hamarosan én is elkezdek nem érdeklődni a te kerámia tárgyad mibenléte iránt. Sajnálom, de ez így működik.
Kedves Hun G.! Nem írom be a keresőbe a "fajansz" keresőszót, mert attól nem leszek közelebb a megfejtéshez. Akkor leszek közelebb, ha magad megírod, hogy mire gondoltál, amikor ezt a kerámia-tárgyat föltetted feladványnak. (Ezt a percet kivárom.) Én azonban már tudom, hogy egy kérdés iránt az általános érdeklődés akár nulla szintre is csökkenhet, ha a kérdező kifeszíti az időtávot, mire választ akar adni.
Az a gyanúm, hogy ez egy habán váza. (Ha igazam lenne - amire ne esküdjetek meg ti sem, mert én sem esküszöm - akkor nem porcelánból van, hanem fajanszból.) Az aranyfüst bevonat is megtévesztő lehet, mert a habánok - díszítésül - rendszerint ónmázzal vonták be a fajansz edényeiket, amik ún. izzótűz színűek.
Ha igaz, amit erről a tárgyról írtam, akkor a gyűjtői kör (vagy réteg) magasra értékeli. (Van néhány barátom, aki ilyeneket gyűjtenek, de már ritkán találnak hasonlókat. Amit tudok tőlük tudom, vagy amit sejtek, azt tőlük loptam.)
Ha a kikötött spirált kézzel v. akkus csavarhúzóval megforgatod akkor is megváltozik a fordulatszám? Ha igen akkor nyilvánvalóan nem elektromos hiba. Gyanús, hogy a lefulladásgátló elektronika rendetlenkedik, ami az alapjárati levegő beáramlást birizgálja, ha tudja. Ha ilyenkor fals levegő jut be valahol, az összezavarhatja.
Még egy kérdés: ha az összes létező elektromos fogyasztót bekapcsolod (reflektor, fűtés, ablakfűtés, klíma, ha van) akkor nem csinálja? Ha igen, az is a lefulladásgátló hibás levegő adagolására utal.
A km óra kerekeiből itélve,ez mechanikus óra,vagyis körbeforgó számkerekei vannak.Hogy belül van e panel,vagy elektrónika,nem tudom.A spirál is hagyományos ,semmi extra. A váltó felőli végétől visszább,kb 30cm-re van ráöntve egy kb 20mm átmérő,meg 25mm hosszú hengeres rész. Hogy ebben vajon mi lehet,nem tudni. Vezeték csatlakozása nincs ennek a hengeres résznek. Az órát kivenni..............nos,szerintem a műszerfal kibillentésével lehetne. Hogy ez pattintók,vagy tiplik,vagy csavarokkal rögzitett e,nem tudni. Ha az órából a világitás vezetékeitől töb is van,jóeséllyel következtethető ki,hogy a központi számitógépjéhez csatlakozik. Az egyik szerelő barátom,emlitett egy indulási segédet. Vagyis,ez úgy is működhet,mint egy tempómat funkció. Csak akkor ad gázt,ha ő úgy érzékeli. Nos...............szerintem az alapjáratom felpörgése ezzel a funkcióval függ össze. A számitógép,késve veszi vissza,vagy helytelen időben reagál.
Holnap hideginditás előtt visszadugom a spirált,hátha ennek kivételével elfelejtette a hibás érzékelést. Ezt ma megpróbáltam meleg állapotban,hibásan működött. Ha visszadugtam a spirált,a felpörgés létre jött,ha kihúztam a spirált,helyesen működött,vagyis gurulás-lassulás esetén is volt alapjáratom.Az akku sarut is levettem,csak a rádióm óráját kellett újra állitani,tehát az áramtalanitás nem dominál.
Ha a holnapi próba sikertelen lesz,elmegyek egy bontóba,és a srácok elmondják,hogy vehető ki a műszerfal,vagy a km óra.
De az is lehetséges,hogy számitógépet kötnek rá,és törlik a tempómat szerű funkciót,vagy ezt újrainditják,vagy csak frissitik.........
Mégegyszer köszönöm a válaszodat,a minuszolóval ne foglalkozz.......
Jó dolog lehet,de ha van mobil teló is a kocsiban,a kettő együtt erőseb E.szmogot gerjeszt. Nem rémhirkeltés a célom,de az elektromágneses sugárzás igen csak toppon van az életünkben. Aki erre alergiás,azt ki kezdi.
A Bikeometer is műholdról megy,igaz net függő. A használata ingyenesen letőlthető a play áruházból.
Nekem tetszik a bicikli digitális km óra. Töb hasznos funkciója van,5e-ért már komolyakat adnak. Én kb 13éve használom,inkább két km mérő legyen,mint egy,ami csalhat is. Még a robogómra is raktam.......
Semmi nem kell hozzá. Beépített GPS vevő van benne. Nálam a kocsi egyik USB csatlakozójába van dugva. Ha gyújtást leveszem feszültség mentes lesz. Kis szépséghibája, hogy bekapcsoláskor kicsit keresgéli a műholdakat, főleg borús időben. De nagyon jó és pontos.(1km-el mér kevesebbet mint a kocsi)
Ajánlom a GPS HUD alkalmazását. Nálam több éve működik mert az asszony az anyós ülésről nem lát rá a kocsi órájára és nem tudta mondani, hogy "túl gyorsan mész". Igaz jóval olcsóbban, kínából.
Örömmel tudatom,hogy a km spirál leakasztása a váltóról MEGOLDOTTA a problémám !!
Tehát megszűnt a guruláskori , vagy megtoláskori alapjárat felpörgés.
Teszteltem a javulást :
Meleg motornál visszadugtam a spirált. A Hiba VISSZATÉRT !!! Ha lehúztam a spirált az alapjárat hibátlan.
Meleg motornál levettem az akku sarut,a fenti sorom nem változott,tehát áramtalanitástól a pörgés nem változik.
Holnapi hideginditás előtt dugom vissza a spirált. Ha ez esetben a hiba visszatér,marad a spirál lehúzási funkció !
Tudom,teszitek fel a kérdést,mi lesz az esetleges gyorshajtással-----!? Semmi.
Létezik bicikli km óra,ez digitális,a beépitése autóba pici kreativitást igényel.
De van ettől egyszerűbb,ez a gps mérés,vagy egy alkalmazás a telón (Bikeometer),csak minimális net adatot igényel.Ez a funkció kalóriát is mér,mármint a suzuki kalória fogyását ! Ez volt a nap vicce.
Van egy hátrány a fenti köcöllék,és a spirál lekötésének. Műszaki vizsgán azonos lesz a fényképjükön az óra állás,meg aki eladni szándékozik az autóját,az akaratlanul is,de befogja csapni a vevőt. De a bicikli km óra is göngyöliti a megtett km-ereket,de ez félig hiteltelen is lehet...........Üzemanyag mennyiség alapján kilehet számolni a megtett km-ert. Gyűjteni kell a számlákat,papiron vezetni lehet a bicikli napi számlálója alapján a hiteles normákat,erre az esetleges eladáskor (nem hiteles)szükség lehet.
A bicikli km órát több funkcióval is hitelessé lehet tenni !
"Tehát,ha áll az autó kereke,jó az alapjárat,ha ez gurul fél fordulatot,a motor pörögni kezd,kb 2500-as fordulattal,egyenletesen. Ha a kerék megáll,visszaáll a rendes alapjárat."
ez egyértelmü elektromos hiba,egy kábel hozzáérhet:kormányoszlop,keresztlengökar(a váltó és a kerékek között)ABS kábel ,vagy egy kerék, egy kábel "lecsüng"és az okozza ez elektromos hibát,zárlatot
de nem olyanmértékbenn a biztositékot kiverje,de az elektromosvezérlést nagybann befojásolja..az emlitett részeket megvizsgálni,nincs e közelébenn kábel ,vagy valamelyik közelikábalen surlódás nyoma..
Sőt, vannak olyan hibák, amelyeket éppen egy rövid áramszünet és az azt követő újratanulás hoz helyre. Egyedül a rádió fog elfelejteni néhány beállítást, ezért szokták köztes tápra kötni akkucsere közben.
Ha cső hiba van,ezt hogy tudja élesiteni a kerék,és váltó mozdulása ? Tehát,ha áll az autó kereke,jó az alapjárat,ha ez gurul fél fordulatot,a motor pörögni kezd,kb 2500-as fordulattal,egyenletesen. Ha a kerék megáll,visszaáll a rendes alapjárat.
Már csak az ablakemelőről hadd írjak, aztán befejezem, mielőtt kiutálnak minket. Igenis vannak autók, amin be kell tanítani az ablakemelőt az akkucsere (tápkimaradás) után.
Előre bocsátom: valóban nem vagyok autószerelő. Azt tudom, hogy pár autóban cseréltem már akkut. Ezek egyike sem volt egy Bentley vagy Maserati, de a régi Swiftnél határozottan újabbak és modernebbek voltak. (A legújabb egy kb 6-8 éves Hyunai I10.) Mindegyiknek le volt írva a használati útmutatójában, mit kell csinálni, miután kiszedted a régit, és betetted az újat. Általában ablak tanítás + középkonzolon pár apróság beállítása.
Még egyszer: egy akku lemerülése vagy hirtelen halála viszonylag üzemszerű esemény, ami nem okozhat maradandó kárt autóban. Nem is szokott.
Azt is értem, hogy ha amúgy működik az akku, és többé-kevésbé megvan a 12 V, akkor egyszerűbb az akkucsere, ha végig kap tápot a rendszer, mert utána nem kell állítgatni semmit. Csakhogy (tapasztalatom szerint) az emberek a legritkább esetben cserélik akkor az akkut, amikor még (elég) jó.
Azért nem könnyű úgy vitázni veled, hogy nem olvasod érdemben el, amit írok, legalábbis nem arra válaszol, hanem csak közlöd, hogy hülye vagyok és téma lezárva.
Mivel korábbi években is a problémám itt volt,kapaszkodj meg,megcsináltam a jelen irásodat,lám vagy ez lett a hiba forrása,vagy épp most adta meg a rendszer magát teljesen. Légyszi ne húzd fel idegileg magad,van egy mondás. Úgy még nem volt,hogy valahogy ne lett volna........
Az előb le csatlakoztattam a km spirált. Holnap teszt. Egyébként is megyek a városba,ki fog derülni,hogy a km óra csinálja e a katyvaszt.......!?
Irtam egy másik szerelőnek,várom a válaszát........
"Ez marhaság."..ez igen!!ezt kitölhalodtad ,hol tanultad ,valoszinüleg egy ojan "szakembetöl"aki "szaktanácsokkal" Cseplin8urat láttael:"Melegitsem fel kb 60fokra,majd a helyzetjelző lámpa kapcsolót folyamatába ki-be kapcsolgassam,még a motor el nem kezd dadogni,vagy egyenletlenül járni. Ezt követően állitsam le,majd inditsam újra."
minden szakmühely,és aki kicsitkonyit a dologhoz emodoncserél akut,mert tudja emodonvaló akucsere fontosságát,elönyét,technikai hátterét,Te nem??
igen egy régebbitipusu Swit esetébenn nem fontos,de egy "modern"auto esetébenn lényeges..
részemröl e téma befejezve,mert ez olyan mintha arrolvitatakoznánk pl.-ul van e nagyobb sebesség a fénysebességnél..
Ez marhaság. Meg lehet csinálni éppen, de egy kocsinak ki kell bírni, ha lemerül, tönkremegy az akku és tölteni vagy cserélni kell. Van amelyikben a rádión újra be kell állítani az órát, van amelyiknél "meg kell tanítani" az ablakemelőt, hogy hol van a teteje (egy mozdulat), de ezek benne vannak a sima használati útmutatóban is. Ha ennél sokkal bonyolultabb az akku csere, akkor ott más baj is van. Ha jól tudom, ráadásul egy huszonéves Switről beszélünk, az azért messze nem űrtechnika.
A 86 éves Mariska néni a háromkerekű akkus rokkantszékével az út közepén,na.........ez legális. Életében sem volt jogositványa. Se biztositás,se műszaki vizsga........ez igy a korrekt. 15- el mehet.
Én meg a t- 4k méretű trabantmotoros traktorommal nem mehetek közúton,mert kormánygépje van.......! Húúú
De szarvkormányos,két tengelyű hasonló eszköz már mehet műszaki,biztositás nélkül,mert a kormánya nem kormánygép...........húúú!!
Még az lenne a legkevesebb baj. Magyarországon amin nincs műszaki vagy nem gyári vagy nem roller, az nem közlekedhet. Hacsak nem kissebségi a söfőr,mert azt meg sem állítják.
Ezöknél a nemóriazavaros kocsiknál, bármi összefügghet bármivel.
Elég lehet az, hogy az akku cseréjekor kapott 1 vagy több impulzust, amit valamiért tévesen értékölt és azóta arra reagál, őszerinte jól. Ha éjszakára levönnéd az egyik sarokról a kábelt, lehet hogy elfelejtené és ismét jól dolgozna.
"Egyik szerelő ezt javasolta: Melegitsem fel kb 60fokra,majd a helyzetjelző lámpa kapcsolót folyamatába ki-be kapcsolgassam,még a motor el nem kezd dadogni,vagy egyenletlenül járni. Ezt követően állitsam le,majd inditsam újra."ez asztán egy szaktanács!!!
1)ez enem szerelövolt ,egy "kontár"szerelönek álcázva.
,még analfabéta is volt müszaki dokumentációt olvasni,értelmezni..
2)halvány gözesemvolt miokozza a hibát,nem hogy megjavitsa...
azonnal kirugni,milyen mester ,cégtulaj lehet az iki ilyen "szakembert"alkalmaz,azsem lehet egy nagy "ágyú"
ui.aki ilyenszerelöhözjár,megérdemli egy technikailag nem mezbizható jármüveljár..
Te ezt már próbáltad ? Tehát hidegen inditsak egymás után háromszor !?Mennyi időközönként ?
Egyik szerelő ezt javasolta: Melegitsem fel kb 60fokra,majd a helyzetjelző lámpa kapcsolót folyamatába ki-be kapcsolgassam,még a motor el nem kezd dadogni,vagy egyenletlenül járni. Ezt követően állitsam le,majd inditsam újra.
Ez a recept sem jött össze,tehát nem kezdett el dadogni.
Én viszont dadogok az idegtől,mert pazolja a drága benzint !!!!!!
Mivel láttam lejeb belsőégésű motort,gondolom,hogy egy FANTASZTIKUM megfejtése ide illene.:
Van egy 1.0 suzuki sfiftem. 99-es évjárat,motor egészséges,5L/100 az átlagfogyasztás,150 000a lefutott km.
Kivettem az akut,tettem be a helyére egy jobbat.
Kereszteződéshez érve guritom,az alapjárat igen magas. (váltó üresbe)
Lámpánál megállva rendes alapjárat létre jön. Ha meg gurol akár előre,akár hátra az alapjárat megszűnik,kb 2500fordulatra vált. Semmi máshoz nem nyúltam,csak a féket engedem ki.
Vagy egy másik példa.: Megállok a vizszintes udvaromban,az alapjárat megálló kerék hatására jön létre.
Szépen jár a motor. Kiszállok,kb fél métert megtolom az autót,a motor kb 2500-as fordulatra vált.
Előző években is előfordult a hiba,de harmadik hideginditást követően,magától helyre állt.
Nem akarom én megmagyarázni, mert belsőégésű motorok kompresszióterét (Vk) sosem nevezzük károstérnek (V0); lévén erre a térre az ideális gép működésénél is szükség van. A terminológiai zavar abból ered a beidézett diasorban, hogy azoknál a dugattyús gépeknél (dugattyús gőzgép, Stirling-motor, dugattyús kompresszor), ahol az ideális gép működéséhez nincs erre a térre szükség, ott a felső holtpontban álló dugattyú fölötti tér a gép hatásfogát rontja az ideális gépéhez képest és ezeknél jogos a károstér megnevezés.
A hsz. második fele a lentebb hivatkozott diasorban talált képtelenségekről szólt.
Nem teljesen értem, hogy itt most a "káros tér" fogalmat, mint kifejezést, vagy annak a helytelen használatát kifogásolod.
Fazekas dr diáit végignézve, nem véletlen, hogy a Debreceni Egyetemet nem nagyon jegyzik a magyar műszaki felsőoktatásban. Ennyi helyesírási hibát egy rakáson! Másrészről a "robbanómotor" kifejezést sem ismeri helyesen. A robbanómotor ugyanis a belsőégésű hőerőgépek egy megadott részhalmazának, nevezetesen a külső keverékképzésű dugattyús motoroknak a régies gyűjtőneve.
Szerintem ilyen műszer a volt munkahelyemen is volt. Legalább is az elszakított próbadarabokat láttam, tán van is itthon. amin a folyáshatárt vizsgálták. Akkor lehetett ott extensometer is. Ez egy öntöde volt.
4)"A sűrités mértékét (d.gyűrűk kopása )"pontosabban:A sürités mértékének a csökkenését a dugattyúgyürük kopása okozza.De más technikaihiba is elöidézheti.
a fentiek érvényesek mindenmotortipisra, mejbenn dugattyuvan.
Az extenzométer müszer, hosszában bekövetkezett változások mérésére használják . feszültség-nyúlás mérésekhez és szakítóvizsgálatokhoz. A neve az "extension-méter" szóból származik, Kitágítás, tágulás, nyújtás..
Soxor használtuk is az M6 menet helyött javítómenetként motoroknál, csak lépcsős tőcsavart köllött gyártani hozzá. Az M7 menet emelködése is 1mm. Ugyan így, az M 8-as helyére készültek a 9 mm-s csavarok.
Volt olyan menet-típus, amit Löwenherz-nek hívtak. Méter rendszerű volt, de más menetprofillal rendelkezett, mint a metrikus menet. Élesmenet volt ez is, de nem 60°-os menetélszöggel és nem is 55°-ossal. Később ezt a menet-típust belefésülték a metrikus választékba, de már 60°-os menetélszöggel. A Löwenherzet elsősorban leginkább műszerészek és optikusok használták. Jó menet volt ez. (A 60°-os élszögű metrikus élesmenetnél jobb. Az 55°-osnál is jobb egy kicsit.)
(Nem zárnám ki, hogy a Skoda autógyár használta. Nekem van egy csomó Löwenherz menetmetszőm és menetfúróm. Csak a történelem kedvéért.) De az M7-es menet benne van a metrikus menetválasztékban azóta is.)
Volt egy motorkerékpárom, aminek a főtengelyén volt egy egyenáramú áramfejlesztő (dinamó), ami M7-es, de balos menettel volt a főtengelyen. Amikor ezt a dinamó forgórészt le kellett cserélnem, szívtam. De szívtak a Jókai téri motorjavító műhelyben is, mert megfelelő összegért adtak egy felújítottat és otthagyhattam a javítandót. Na! Én sem tudtam a felújított dinamó forgórészt rátenni az én átmetszett főorsómra - és gondolom a műhelynek is akadt gondja az általam otthagyott átalakított menettel.
Azért nem olyan ritka ám a 7-es átmérőjű menet.
Most nem látlak el benneteket a menetek történetéről szóló hitelesnek tekinthető információkkal, mert ha jól gondolom ez a topic arról is szól, hogy gondolkozzunk, keresgéljünk és tudást gyűjtsünk saját erőből.
Akkor sem ha nem szabványos a horony amit csináltam.
Negyedóra gyaloglás a kocsiig, üzemanyag,és még ha kapnák is, ilyen Baumifenében csavart semmiképpen sem vennék. Pláne ha méretre kell azt is szabni, esztergálni.
Volt is egy szórakoztató esetem. Skoda 105 vagy a fene tudja már melyiknél kiesett a csomagtér zsanér egy csavarja. Beballagtam egy nyolcasért a műhelybe. Kiviszem, nem jó! Hm, de bolond vagyok. Elmentem, vittem egy 6-ost. Beleesik Hm.. Csak 8-as. ...Nem jó.
Mi k...van itt? Kivettem a párját. Megmérem: 7-es. :-))
Van bőven, ez a tűzhelygyár egyben öntöde és zománcozott is volt. Volt mèg öblösüveg gyàr, sík üveggyár az megszünt azt hiszen csak autóba gyártanak való üveget gyártanak.
Ez is egy tűzhely, más logo-val. Ezeknek a salgótarjániaknak annyi emblémájuk volt, hogy én már nem igazodok ki közöttük. Azt gondoltam, hogy korszakonként változott, de azon belül is többet használtak. De meg tudom érteni. Más üzem, más gyártmány más célközönség. Jól tették.
Szülőhelyemen Szatmárban is használják a zárt ë t pl: rëpa, kenyër, mëreg. A külömbséget hallani kell. De én úgy tudnám érzéketetni leírva, hogy az é emelkedő éles hang. Az ë pedig lefojtott recsegős hang.
Értem. Ott volt a tévedésem, hogy azt hittem a négy idegen nyelvű sor ugyanazt jelenti, amit itt piros nyíllal megmutatok. Emiatt gondoltam, hogy öt nyelven írtad. Ha jól sejtem ezek szláv nyelvcsalád szavai. Meg is kérdezlek, hogy esetleg valamelyik szomszédos országban élsz-e, de ezt nem tolakodva kérdem és ne is válaszolj, ha nagyon privát téma. Bennem pozitív érzést kelt, ha valakinek van kötődése hozzánk. (Hun G.-t is csipázom a szörnyű hejesírásávalegyüttis. Nekem is sokszor bogarásznom kell a betűi között, de eddig sikerült megérteni.)
Azt azonban látom, hogy rengeteg dologhoz értesz. Csak a hozzászólásaid négy oldalnyi terjedelmű listán láthatók. Ha valaki ennyi dologhoz ért, az az én szememben tudós.
Ummm! Eszembe jutott egy esetem. A fenti idézetben lévő hej szavakat kétféleképpen kell ejteni csakis dunántúliasan. (Az egyiket szándékosan hibásan írtam a poén miatt.)
Gimnazista voltam, amikor az Alföldről származó magyartanárnőm (egy fiatal lányka) fölírt egy szót a táblára és azt kérdezte tőlünk magyarórán, hányféle jelentése van ennek a felírt szónak. A szó ez volt: "mentek".
Én jelentkeztem egyedül, elmondtam neki négyféleképpen, mert ez amúgy egy matematikai kérdés is volt.
A tanárnő odavolt az örömtől, ő ugyanis csodálta a dunántúli kiejtéseket, azonnal adott nekem egy ötöst - ami akkor jól jött.
Aztán rákérdezett a négyféle kiejtés értelmére, azokból hármat meg tudtam válaszolni, de a negyediket nem. Ő - a fiatal lányka tanárnő - adta meg a választ, ami kicsit régiesen hangzik, de nem hibás:
mentek - magas hangrendűen ejtve: mentesek. (De lehet hogy éppen fordítva: mély hangrendű.)
Lőrincze Lajost jó volt hallgatni a TV-ben. Ilyent mondott, hogy fogkefe - kétféle e hangzóval. Vazs megyei volt a felejthetetlen nyelvész.
Gyorsak voltak a GLS futárok kétségtelen. Így karácsony előtt sok szokott lenni a dolguk. Nem úgy, mint az aratóknak. Azokat a nyár közepén szoktam nem irigyelni.
Hát kösz, mögnyugodtam. (Tudod mi jutott eszembe most? A Ruzsa Sándor. Söndör - a Hofi szerint. Az nem szögedi volt? Ha nem, az se baj. De a Sobri Jóska bakonyi volt és kollégák voltak a Ruzsa Sanyival.)
A bolhapiacon volt egy pisztolynak kinéző flinta, vagy mordály - magam sem tudom minek nevezzem. Mondtam is az árusnak, hogy ez a Sobri Jókáé lehetett. (Azért ilyen drága?)
Na jó! Tovább nem poénkodok, ez egy komoly hej. Hej!
Ha írtál még várok, mert tud késlekedni az elektronikus levél. Volt már olyan, hogy napok elmúltával kaptam meg egy e-mailt. De most már nincs kérdés, mert tudom, hogy megérkezett a csomag. Csak ennyi lett volna. Üdv!
Kedves István! Annyit írjál csak ide, hogy "megérkezett". A GLS valószínűleg nem fog visszajelezni.
A csomaghoz mellékelt ajándék nem új, használtam néhányszor. Azért becsüld meg, mert értékesebbnek tartják, mint a hasonló célú Weidmüller szerszámokat. Ha nem fogod használni hasznosítsd máshogy.
(Lehet hogy korán érdeklődöm, mert csak tegnap délben vette át a GLS a csomagot. A könyveket remélem tudod hasznosan forgatni. Illetve ebben biztos vagyok.) Üdv!
Mondjuk nem is Hummer, hanem der Hammer (hámmer). Kalapács, de pöröly is.
Ami aztán nálunk a vízzel hajtott óriáskalapács hámor lett... Szentgotthárdon is csak ott farkaskalapácsnak hívták. A magyariak. A külön kasztoskodó stájer szakik meg nyilván hammeroltak vele és csak ők kezelhették míg el nem pucoltak haza. Nem is csináltak azóte se olyan kaszát, esetleg még olaszok, ők is kb. 1500 óta kalapálják.
Van olyan kisbaltám amibe bele van ütve, hogy KB (kis balta) FT 23.80 A galád árdrágítók ellen.
Sziasztok, nem egészen témába vágó, mert tudom, hogy egy régi baltát találtam, de érdekelne, hogy milyen jel van rajta. Alatta van egy betű-számsor, alatta még két szám, gondolom ezek gyártási számok. Ilyen a jel:
Ha nincs rajta egy gumiborítású gomb, márpedig a kis Magliteken nincs, akkor a fej csavarásával lehet ki és bekapcsolni.
A másik végén is tekeredik a kupak, ott tudsz elemet cserélni. A nagyobbakban az elemzáró kupakban lévő kúpos spirálrugó alatt van egy szivacs. Ha nem gyógyították ki belőle, akkor ott van a tartalék izzó. Speciális, halogénes jár beléjük. A nagyobb, két vagy három góliátelemes változatokba nem nagyon célszerű belenézni ha be van kapcsolva, mert tartós boldogtalanságot okoz. Én a kisebbekkel sem kísérleteznék.
"A Karcsit csak látásból, a tengöri Istenségöt viszont személyösen ismeröm. Esetleg ha neki adnád oda a könyveket, akkor hamarabb célba érnének. (:-)))"
Mármint, ha Poszeidón-nal küldeném, az érkezne meg hamarabb? Nem volna ellenemre, mert én csak a Karcsit ismerem személyösen, viszont Poszeidónt csak látásból.
Majd írok még, mert lesz egy javaslatom, de most egy kovácsolt barokk kilincs fogantyúját át kellene fordítanom egy cimbora kérésére balosról jobbosra, vagy jobbosról balosra. (Sose fogom megjegyezni, melyik a balos, melyik a jobbos.)
Ha ismered a Karcsit, nem lenne megfelelő megoldás, hogy általa juttatom el hozzád a könyveket? (Karcsi biztosan vállalná a továbbítást. Elég jó cimbora.) Két okból előnyös lenne és talán egy körülmény lenne, ami némileg hátrány.
Előnyös lenne, mert elmaradna a futár költsége és a pénz utalással járó költség - számodra. Számomra pedig, hogy nem kéne precízen csomagolnom, majd elmennem egy csomagautomatához, előtte letölteni, majd kinyomtatni, kitölteni egy sereg űrlapot. (Ez azért nem akadály, csak előnyös lenne elhagyni.)
A hátrányos körülmény pedig az lenne, hogy talán később kapnád meg. Nem tudom milyen gyakorisággal vannak veterán börzék ahol esélyes, hogy a Karcsival találkoznál.
Rád bízom a választást, az egyszerűsítés lehetőségét éppen csak megemlítettem. (Eddig nem jött email tőled, hogy hova címezzem a csomagot - ha mégis a GLS-sel kell küldenem. Sokáig nem tudok várni, mert szorít az idő engem. Ha mégsem kéred a könyveket, írd meg.)
A veteránbörzés lehetőség azért jutott eszembe, mert van nekem néhány cimborám, akik soha ki nem hagynának egy börzét sem. És tényleg cimborák. (Az egyik külsőleg úgy néz ki, mint egy ókori görög istenség. Ő ezt tudja, mert mondtam már neki néhányszor. Szoktam is úgy szólítani, hogy Poszeidón. Tudod! A háromágú vasvillás tenger istene. Megszólalásig hasonlít rá, csak ez a cimbi tud magyarul. Képet most nem küldök róla.)
A GLS lehetőség is a fölfödözés stádiumában van.
Majd még jelentkezem, nem húzom sokáig az ügyet. Karácsonyra odaérnek hozzád a könyvek, meg az ajándék, de Húsvétig biztosan.
Ne szaporítsuk a kiadásaidat a futár költségeivel, az jutott eszembe, hogy: ha a közeljövőben jössz Budapestre veterán börzére, én oda el tudom küldeni a csomagot egy ismerőssel. Ő megtalál ott a börzén téged, a pénzt átveszi tőled és én valamikor megkapom. Ez a pénz-átvétel nem sürgős.
Van néhány duplum (másodpéldány) könyvem az Ipari Szakkönyvtár sorozatból, ezektől meg fogok szabadulni, mert már szűkében vagyok a könyvespolcokból. Nyolc könyv, ezekből az egyik kétszer* is itt van, de együtt akarom kiselejtezni mind a nyolcat. Most éppen eladással próbálkozok, de ha nem sikerül, találok más módot.
A nyolc darab könyvért 8 ezer forintot kérek.
Csak együtt vihető el. Akit érdekel írjon ebbe a topikba, én pedig válaszolok. (Csak Budapesten tudom átadni. Postázni nem tudok.)
* A Gyakorlati fényképezés kétszer van a csomagban.
a használatboleredö kopás a szerszámszélén ,azt a látszatutnyujtja a szerszámot köszörülték ,az egy vágóél..ez lehet olyan tévedés is ,mint a sündisznóesetébenn,mikor rájött egy kefét "kefél"..
semminemü köralakúvágopengére nem jellemzö,ilyenagy az oldaltávolság, pláne mindkét oldalon(kéknyil) ,mi is lenne a gyakorlatiszerepe??a Te szerszámodesetébenn a stabilitás ,megterhelhetöségnövelése ami szintén egy speciális fémmegmunkáló szerszámra utal..
Szerintem Cseplin8úr járküzel a valosághoz: Lehet akár lemez peremező,lemez szél korcoló görgő is.
Nem egy egyszerügörgösvágó,akár kézi ,vagy gépi,azokprofilja teljesenmás ,és kétoldalrol élezhetö,egy szegélyvágógörgö,vágó ,amely egyoldalonélezhetö annak is más a profilja.Ez egy nagymegterhelésnek kitett szerszám.A szerszám,anyaga,a rajtaláthatósérülések,milyenkompakt a szerszám ,arrautal egy fémmekmunkáló szerszám kelléke.
Mihez pontosan ,miért ilyen börtokbanvédve tárolják ,mint egy precizió szerszámot, majd kiderül,már tudom hol keressem,csak szükitenikella keresésikört,hogy egyértelmüen bizonyitsam állitásom.
ha valaki többfajta azonoskonstrukciójú szerkezett már látott,kiprobált ,mégha a kivitel nem 100%bann azonos(más márka),de a müködésielv,és az abboladodó használati jellemzöi ugyanazok,tudja hogy használható. Azért kételkedtembenne hogy láttálijet,használtál,mert aztállitodtad nem egykézzel müködtethetö öngyujtó..
Nemakartalak megsérteni természetesen,elnézésed ezt a kifejezésthasználtam kamu duma,aztkelletvolna irtom,tévedsz,összekevered más ehezhasonlókonstrukciójú üngyujtóval..
ui.énsem ismartem,probáltam ilyen öngyujtotmég,de utánnanéztem ,mert egy kétkézzelmüködtethetö öngyujtó Pl.háborúbann,köznapihasználatesetén nem gyakorlatias (körülményes az üzemeltetése)
ha kétkézszükségeshozzá..
UI.egykezes öngyojtót már az 1900 -as évekelején szériábann gyártottak pl.cippo ,miért egy körülményesen használható zsebbenhorható öngyujtót a piacrahozni többévtizeddelkésöbb ,
amely nem elönytjelent, hanem technikai,használati szempontbol "visszaffejlödést"..Ez elkébzelhetetlen egy világcég (Marlboró)estebébenn szerintem..ezvolt a kiindulópont,ok,utánanéztem az öngyujtó gyakorlatihasználatának .
"(külön írva!)" igen.. a kamu duma ,hamis beszéd, nem összetettszó különirandó,vagy neked más a véleményed??
Éles a görgők pereme, de kopottan éles. Majd készítek egy skiccet a görgők hossz-szelvényéről, mert nem szimmetrikusak. Triplahárom úr tippje tetszene, de nem szimmetrikusak a görgők. Meg ide túl nagyok.
Lehet akár lemez peremező,lemez szél korcoló görgő is,de ezek általában párban vannak tárolva. Én a bőr tokot is furcsálom,ezek a görgők,amit tippeltem,nem igénylik a preciz,védett tárolást.......
Középiskolás korunkban eljátszottuk ezt a poént, amikor kétnapos osztálykiránduláson voltunk és egy munkásszálláson volt a szállásunk éjszakára. Az emeleti ágyon aludt a Dancs (aki kimerült az egész napi föl-alá járkálásban) fölráztuk.
-Dancs! Figyelj! A Kiliti föl akart téged ébreszteni de mi nem hagytuk.
-Kösz! - Mondta a Dancs, aztán tovább aludt.
Nem értünk el vele semmit, de ettől mégis jól éreztük magunkat 15 éves korunkban. (Mindenkit a vezetéknevén szólítottunk, vagy a becenevén.)
Én most elmegyek szunyálni, reggelig ne is keress. Reggel pedig a festékáruházba megyek. Holnap estig pedig nem érek rá átvenni a füstölt halakat. (Már nem merem leírni a nevüket.)
Nem tudom, milyen lesz az időjárás, ha elég hideg, akkor egyáltalán vinni, mert a kocsiban nincs hűtőtáskám, a jégakku meg nem tart ki két napig... Bár a múlt héten az Ardennekben havazott (és nekem csak csütörtökön teszik fel a téli gumikat)...
"Egy disznó még a Várhegyre is felmegy magától..."
Fölmegy az a Várhegyre is, csak makkot kell szórni eléje. Én tudom.
(Most esik le a tantusz. Csak nem rám gondoltál, mert én már tényleg jártam magamtól a Várhegyen. Találkoztunk ott akkor? Mert ha igen, te is följöttél valahogyan magadtól.)
"Viszont a füstölt pisztrángot megkóstoltam, nagyon jó, ha meg tudom dumálni, hogy vákuumozzák le, akkor viszek haza..."
Nekem mennyit hozol? (Még sosem kóstoltam füstölt pisztrángot, de még füstöletlent sem. Amikor Lillafüreden voltunk kirándulni, programunkban volt egy pisztrángos vendéglőnek a kívülről való megtekintése, de nem működtek. Be voltak zárva.)
A gázolajat nem néztem, de a 95-ös ha autópályán tankolsz, akkor 2,20 - 2,30 Euro, ha lemész az első faluba, akkor 1,75 - 1,80...
Itt üzemanyagkártyám van, ami csak benzinre jó és nem összegre, hanem literre van hitelesítve, tehát nem nagyon érdekel, hogy mennyi lenne az összeg. Ez még hazafelé Ausztriában is igaz lesz, aztán otthon meg vagy lesz faszkalap ársapka, vagy nem...
Mennyibe kerül ott egy liter gázolaj? Hozzál nekem egy tankolásnyit ajándékba. Holnap itt mikulás napja lesz, de nemsokára jön a születésnapom is. Alkalom tehát van, ez ne tartson vissza.
Van egy szerkezetem, ami nem is szerkezet így, de fogalmam sincs, hogy mire használták. Teszek be képeket róla, sokat nem is kell írnom hozzá. Talán csak annyit, hogy a tárcsák többségének az átmérője 42mm, néhány közülük pedig 38 mm-es átmérőjű.
Hun G. úr is tudhat segíteni, mert ő rajta szokott lenni a megfejtendőkön. Még annyit, hogy az összes tárcsának egyetlen közös kabátkája van, egy elegáns bőrkabát. Azt hiszem, a bőrkabát is látható lesz a képeken.