Tekintve hogy a szentendrei úti és az ürömi úti átjárón is csak több lámpaváltással lehet átjutni (tegnap reggel 4 lámpaváltást hallottam), csak a HÉV süllyesztése/emelése minimum 2-3 kilométeres szakaszon oldaná meg a szétvágottságot. A kérdés az, hogy a békásmegyeri állomás alatti aluljáró fölül le tud-e menni a föld alá a HÉV a Pünkösdfürdő utcáig...
Muszáj lassan jöjjön, mivel a biztonsági üresjárat miatt mindenki pofátlanul átgyalogol vagy átbiciklizik ;-)))
Ma ugye esett az eső, ezért a két sorompó között is alig volt haladás, annyi volt az autó, én is percekig álldogáltam ott, hogy aztán a lakótelep szélén elkanyarodhassak jobbra, a Korvin Lajoson... Van egy olyan elképzelésem, hogy itt csak két darab aluljáró, vagy felüljáró, vagy esetleg a hévnek félig földbe süllyesztett vonalvezetése, minimális felüljáró építéssel lehetne megoldani a heylzetet. Kérdés persze, hogy a 6m magasan bóklászó áramszedőt mennyire lehetne letolni és mi van ott alul is...
A HÉV-átjáró másik oldalát építették át. Nekem az sokkal jobbnak tűnik, az eddigi egy sáv ment a Szentendrei útról az Ország út és a Pünkösdfürdő utca felé, amit az autósok az elkopott záróvonal fölött kiegészítettek egy másik, csak Ország út felé haladó sávval - most ez az állapot lett "törvényesítve", van két sáv. Kb. ugyanaz a megoldás van, mint Budakalászon a Lenfonónál, csak lámpa nélkül.
Nyilván azt a problémát nem oldja meg, hogy a csúcsidőben 2,5 percenként járó HÉV áthaladásonként 1-1 percre lezárja az átjárót, mert kb. 400 méter távolságból vált pirosra a lámpa, de a HÉV gyökkettővel érkezik az átjáróhoz...
Példa értékű sebességgel és áron épült meg az új híd/felüljáró.
Ilyenkor eszembe jut, hogy miért nem tud ilyen sebességgel megépülni mondjuk a Gubacsi híd?
Ja hogy az pestieknek épülne? Pláne hogy csepelieknek (Vörös Csepel?) ????
A mintegy 1,3 milliárd forintos beruházást az A-Híd Zrt. végezte el, az alapkövet egy évvel ezelőtt, tavaly augusztusban tették le.
A beruházás központi elemeként felépült a két darab 60 méteres támaszközű felüljáróból álló Szent István híd. Emellett felújították összesen 451 méter hosszan a Szent István utcát a Kossuth Lajos utca-Rákóczi út szakaszán, illetve a Hivatalnok utca-Velencei út között, 203 méteren pedig új útvonalat alakítottak ki, mellyel a Rákóczi út és a Hivatalnok utca közötti szakaszt kötötték össze.
Ezen felül közel 800 méter hosszan új járdát építettek ki és a közvilágítást is fejlesztették a munkálatok területén.
A TOP-1.3.1-15-HB1-2016-00001 azonosító számú, Közlekedésfejlesztés Hajdú-Bihar megyében I. elnevezésű projektet Társaságunk 1,588 milliárd forint európai uniós vissza nem térítendő támogatásból valósítja meg. A projekt keretében közel 4,3 kilométeren újul meg a 4211-es jelű út. A projekthez kapcsolódóan a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezőnek a napokban adott munkaterületet a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt., a fejlesztés előreláthatóan 90 napot vesz majd igénybe.
A Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út teljes körű felújítása során a kivitelezők a kopóréteg profilmarásáról, a süllyedéseknél a teljes pályaszerkezet cseréjéről, a kiegyenlítő aszfaltréteg és az új kopóréteg terítéséről, az új tartós burkolati jelek felfestéséről, valamint a KRESZ táblák igény szerinti cseréjéről és pótlásáról is gondoskodnak.
A vitázóknak ajánlott...
Hogy teljesen pontos legyen: 1588/4,3 = 369,3 millió Ft/km
Nézzetek utána: az M0 Keleti szektor egyik pályatestét építették ennyiért ...
Hamarabb kellett volna kezdeni a lobbizást a kormánynál.
Sztem a normál szükséglet dupláját biztosan nem kapják meg, de legyünk optimisták. Így akkor fele idő alatt (azaz 10 év alatt) fel lehetne újítani az egészet.
"Rengeteg a kritikán aluli minőségű út az országban."
Így igaz.
És akkor számoljunk. Legyen 100 m ft/km a felújítás fajlagos költsége. Ez tuti elég.
Van 30 e km út, amit 20 évente rendbe kell rakni. Ez 1500 km/év. Ennek a költsége tehát 150 md ft. Ha most 100 md-nál tartunk, akkor sztem ez nem olyan lehetetlenül nagy összeg, hogy nem lehetne kilobbizni a kormánynál. Csak elő kell vele állni, és nem azzal kell kezdeni, hogy orbánmonnyon le, mert összekoccant a fogam Alsómocsoládon.
"Elég szánalmas, hogy egy kancellária miniszter gyakornok ilyen bénán kommunikál... (vagy szándékos)"
Le kell váltani a népet, aki ilyeneket választott.
Próbálkozz majd 3,5 év múlva, hátha sikerül. Addig meg olyan a kancelláriaminiszter, amilyet most választottunk. Bár nem tudom, melyik gyárigazgató ismeri a könyvelés a gyártási technológia és a telephely fenntartás összes szakkifejezését. Ha neki nem kell ismerni, akkor miért is kellene pont egy miniszternek.
Ez nem az a topik, ahol a kormány ellen kell agitálni. Bár van itt egy nick, akit csak ez az egy dolog érdekli. Szólni kellene neki, hogy megvoltak a választások, leállíthatja magát három évig.
"2013-ban azért 83 milló volt még 1km felújítása.."
Ez jó szám.
Ennyi bőven elég egy kátyúzásra és egy új kopórétegre, középső szaggatott vonal felfestésére. Általában ennyi szükséges és elégséges egy mellékút felújításához.
Más dolog az út korszerűsítése egy kis nyomvonal korrekcióval, kisajátítással, földmű és burkolat szélesítéssel, új szegéllyel, némi közmű fektetéssel, szalagkorlátokkal stb. Ott a csillagos ég a határ.
A térségben mintegy 3,2 milliárd forint értékben korszerűsítik öszszesen mintegy 52 kilométeren többek között 32-es, 34-es, 36-os és 38-as főutak egyes szakaszait, illetve több kisebb, úgynevezett három- és négyszámjegyűjegyű út is megújul. A kivitelezési munkálatokat két konzorcium végezheti el, összesen mintegy 58 kilométernyi útvonalon dolgoznak majd.
MOst akkor a 3,2 milliárdból 52 vagy 58km fog megújulni?!??! 55-62 millióba kerül majd 1 km
nem tudom milyen út épülhetett 371 millióból, amit dimelo ídézett
Nagyon nincs mit ehhez hozzáfűzni, azaz Csévharasztról Oroszlányba ma reggel fél 8-kor indulva Monor-4-es-M0-M1-Tatabánya-Környe útvonalon 3 óra 40 perc volt. A Duna-hídon 10 órákkor haladtam át. Eközben meg az M1-esen csak a táblák miatt lassítva haladtam át a Bicske melletti terelésen. Visszafelé Oroszlányból 18:15-kor indultam, és semmiféle dugót nem tapasztalva 19:37-kor itthon is voltam.
Unokatesóm este mondta, hogy ma csak 2 fuvart tudtak csinálni a sofőrök, mert letelt a munkaidejük, miközben eddig 4-et, majd az M0 építkezés miatt már 3 kanyart tudtak egy nap. Tele vannak megrendelésekkel, nem tudják kiszállítani az árút. Ha ez lesz két évig, az a GDP-ben is keményen meg fog látszani, hogy megszűnik a normális időben az ország két része közötti átjárás a Dunán.
Rengeteg a kritikán aluli minőségű út az országban. Gondolom mindenkinek jut legalább egy olyan út amit rendszeresen használ és kárhoztatja a világot, amiért ezt még mindig nem tették rendbe. Nekem ez az 52-es. Persze van több is, de most épp ez a legalja... Az ember úgy hajt rá, hogy tudja és elfogadja, hogy szar. Ésszerű kerülő nincs.
Többször akartam már megemlítem itt ezt az utat, de nem csak a minőség hanem a forgalom miatt is. Az elmúlt 1-1,5 évben jelentős forgalomnövekedést sejtek. Mivel pontos számok nincsenek ezért marad a sejtés. Persze lehet, hogy az ország számos más másodrendű útján is jelentős a forgalomnövekedés és az amortizáció. De ez például egy olyan út amelyre ott van régóta a fiókban a megoldás: M8. Ami viszont szerintem még messze van attól, hogy létező aszfaltsáv legyen a Kiskunságban. Elvileg 2023-ban kezdik,szóval még 7-8 évig biztos nem lesz M8, de nem lepődnék meg ha +10 év lenne a vége.
Kérdés kezdenek-e addig valamit az 52-essel, pláne, hogy a már felújított szakaszok egy része is elkezdett érezhetően amortizálódni. Solt nem kap elkerülőt, úgyhogy még 10 évig marad a vonatozás 50-el.. De az is megérne egy misét, hogy 52-44 és 52-441 viszonylatban mennyien választják Kecskeméten át a legrövidebb utat (BK megyematrica és éves matrica hiányában). A tapasztalatom az, hogy vagyunk egy páran. Kelet-nyugati irányú átutazók nem fognak Bk megye matricát venni, nincs értelme.
Ha nem nőne tovább jelentősen a forgalom elég lenne egy solti elkerülő és egy teljes felújítás (+ felüljáró a Bp.-Belgrád szupervasút felett).
E-útdíjat nemcsak gyorsforgalmi úton szednek, hanem másodrendű főúton is, ezért nem határolható el "szakmai" alapon sem az, hogy mire költsük el azt a bevételt. Én személy szerint annak is örülnék, mint a valamikori útalap esetén, ez e-útdíj (matrica+HuGo) és a súlyadó kizárólag az utak fenntartására, fejlesztésére lenne fordítható. Felénk kb. 20 éve volt egy olyan év, amikor az önkormányzatunk ezt megtette helyi szinten. A súlyadó helyben maradó része belekerült egy helyi alapba, ami útépítésre lett fordítva. Abban az évben kifejezetten látványos változások történtek.
Valóban nem ez a lényeg. Mindazonáltal ebben tévedtél. Ami alapvetően nem nagy ügy, másokkal is előfordul, velem például egész gyakran. Csak hát, miután lebuktál, egy rövid "bocs, ezt benéztem" helyett folyamatosan magyarázkodsz és terelsz, ami nem szimpatikus magatartás.
Leírtam a véleményem a kérdésről, szóval én ezt most lezárom itt.
Hogy miért nem csinálták meg, nos, erre nem tudok neked válaszolni.
Tippjeim vannak, de azok csak rosszindulatú tippek. Pénz, pénz, pénz, és nem feltétlen azért, mert nem volt, hanem azért, mert így több volt a profit.
Más, betonból készült, fontos létesítményeknél ez elég bevett gyakorlat a műszeres vizsgálat. De a nagyteljesítményű mozdonyokkal, motorvonatokkal együtt megjelenő, itt OFF vasúton jelentkező sínfej-hibák (HC-hiba) mikrorepedései is felderíthetőek műszeresen, és ezt aktívan csinálják is, próbálván felderíteni a téli hidegek érkezésével esetlegesen előforduló síntörések helyeit.
A hídon valószínűleg a korábban megerősített részen is végeztek valahogyan állapotfelmérést.