Mint az lenni szokott,most már teljenen bizonytalan vagyok:)))
A benzinest hittem egyszerűbbnek(mivel 2ezres így főleg a nagyobb ,masszívabb kivitele miatt) strapabírobnak.
Erre kapom tőled hogy dízel az igazi 19 esben vagy 2000köbösben is létezik..?
Dízelben inkább egy Hondát választanék ,közel azonos pénzért.2.2 motorja biztosan kielégítené igényeimet.
Viszont ,mivel most is benzinesem van,Megane Scenic 1.6 1999,így valami hasonlót nézegetek.
10 éve használom több mint 300 000km van benne és teszi a dolgát.A kiszolgáló elektronika természetesen már foghíjas,fogynak az extrák,de a motor működik benne:)
Kiírja, hogy Press Clutch +start or, valamint utána select neutral. Hiába nyomom a kuplungot vagy a fékpedált be, akkor sem csinál semmit. Az akksi jó, a saru nem lötyög. Volt szerelőnél, azt mondta kontakt hiba volt. Elvittem, másnap megint ugyanez a probléma jött elő, otthagyott a városban.
Mivel a posztolt 15-ös alu szett elkelt, bátorkodom érdeklődni, ha valakinek lenne eladó 16-os garnitúra - nem muszáj gyári, az kérem jelezze: userkakukacgmail.com
A 2 ezer ccm motorból csak a DIESEL változat a 150 LE Nissan motorost vedd meg az 1.9- es is biztos jó de a 2 ezres tuti...
A benzinesek felejtősek fogyasztásban is veri a 2 ezres motor a benzinest de tartósságban is.
A 2 ezres az 150 LE-s de a figyelemreméltó roppant erős 350 Newtonméter!!!!!- nyomaték roppant élvezhetővé teszi...
Ez iszonyat aszfaltszaggató tud lenni... még jobb ha automata is ez bármikor manuális üzemmódba is áttehető ha valakinek erre akadna ingerenciája hogy kapcsolgatni akar... mindez 5.5 Liter / 10 Km 90 Km/ h sebességnél de 130- as tempónál sem fogyaszt 6,5 liternél többet...
Van 1.5 Diesel is az felejtős nem tartós sok a főtengely csapágy kiégés kiolvadási hiba tipusbetegség és a hajtókar kikönyöklés törés miatt...
DE AZOK RENAULT MOTOROSAK A NISSAN/ RENAULT KÖZÖS 2 EZRES MOTORJAI tartósak elmennek 1 millió Km- t is persze itt meg a segéd berendezések adják meg magukat a turbó 300 400 ezer között várható felújítása a befecskendezők CR rendszer magasnyomású csövei... stb... de alapjában ez minden mai Dieselre vonatkozik...
fogalmam nincs a pontos elektronikai felépítésről csak józan paraszti ésszel gondolkodva.
A fék-kézifék vezérlő között kimérve és jó vezetékek esetén még mindig lehet hiba az UCH-kézifékvezérlő között ha van egyáltalán külön kézifék vezérlő.
Vagy tényleg az aksi vonalat kel megnézni, sarukat érintkezéseket aksi töltöttséget és talán ez az a vonal amit magad is ellenőrizni tudsz.
Nem tudom, hogy kuplungozás alkalmával mi köthető le, de "Airbag" hozzászólásából még annyira gondolok, hogy esetleg a testkábel visszakötése során kerülhetett homokszem a gépezetbe.
Csak érdekességképpen karácsonyra. 1.5 dci 86Le 90ekm. Mágneses olajleeresztő csavarral. 3 olajcsere max 8e km enként. Balról jobbra. Eneos észt engedtem le utoljára a másik kettő elf.
Grand Scenic 2 (2007) 1,5 dci 106 le, kézifék hibaüzenet jelenik meg minden indításnál a műszerfalon, természetesen az állandó service felirattal párhuzamosan.
Ami eddig el lett végezve:
Gyári diagnosztika, eredmény : kábelszakadás
R2 csatlakozó cserélve, kábelrendszer ellenőrizve az aksitól egészen a kézifékig, sehol sincs zárlat vagy szakadás.
A kocsi tökéletesen működik, Minden kényelmi funkció teszi a dolgát. A kézifék tökéletesen old és húz be, akár ha a tengelykapcsoló felengedésével, akár ha a kézi kapcsolóval aktiválom. A diagnosztika továbbra is kábelszakadást ír, illetve nem tud kommunikálni a kézifékkel.
A jelenség kb. fél éve jelentkezett amikor kb. 1 hétig kuplungozás miatt az aksiról le volt csatlakoztatva az autó.
Szval alapvetően "kizárólag" egy hibaüzenet és egy service felirat az, ami megoldásra vár.
Kérésemmel elsősorban azokhoz a fórumtársakhoz fordulnék, akik találkoztak hasonló problémával és rendelkeznek a bölcsek kövével :-)
A válaszokat előre is köszönöm, továbbá Mindenkinek Áldott Karácsonyi Ünnepeket kívánok !
Igen,ő az. Jegyzetelek mikor jelentkezik a hiba, már 2 napja csendben van.Csak reggeli indításnál jött elő eddig,és izzítórelé hibakóddal együtt mutatkozik..szerzek egy másik relét,csere után meglátjuk mi lesz.Addig nem piszkálom.
2008-as 1.5 dci 106le , a gondom , hogy a két ülés közötti boxban levő szivargyújtoban nincs áram . Az elöl lévőben van. A 15A bizti jó. Én valami vezeték hibára gyanakszom. Merre kéne keresgélnem a hibát ?
érdekes, nekem az 1.5dCi-n szerintem 3-4 évig nem volt jó 1 henger izzítása a vezérlőből volt kicsúszva a kábel mégse volt soha semmilyen hibaüzenet, de még csak hibakód se
Angol fórumon olvastam tegnap hogy 2006-2007 évjárat érintett a dologban.
Már kormány szöghelyzet jeladó(vagyis komplett kormányoszlop cserét is javasoltak..de addig nem borítom szét amíg végére nem járok az izzítórelé hiba dolognak.
Akku jó,töltés is(tettem be voltmérőt,menetközbeni ellenőrzésre).
A Ma reggel is megtörtént,és megint együtt jött az izzítás vezérlő egység hibakóddal. 2x törlés után megszűnt,megpróbálok ezen a szálon tovább keresgélni.
Osztrákban volt az autó a digit kijelzőn is ennek megfelelően írja ki a dolgokat.
"Einspritzung Pruefen" hibaüzenetet ír ki...-Ellenőrizze a befecskendezést kb ezt jelenti a fordító szerint.
Az autó nem megy rosszul,de nem értem miért irja ezt Ki.Néha minimálisan lehet erezni,hogy gyorsítás közben picit "hullámzik" az eroleadas,de ennyi.Legtomegmero lett cserélve,gazolajszuro is.
Én amikor vettem 3 éve az 1.5 dCi-t (2006-os, 106LE), felhívtam egy márkakereskedést a hajtókarcsapágy miatti visszahívás miatt, de nem volt ilyen. Viszont említettek egy kormányszervó miatti gyári visszahívást szoftverfrissítés címszóval, erre határozottan emlékszem.
Vettem egy obd 2 elm 327 minit. De nem tudom működésre bírni. Letöltöttem már rengeteg aplikációt de az ecu-hoz nem kapcsolódik azt írja ki. Mi lehet a baj?
Csak érdeklődök,volt e köztünk valakinek valaha,vagy tud e 'gyári visszahívársól' Sc II. 2006 után, kormányoszlop meghibásodást okozó,szoftware frissítést illetőleg? 🙄
Tegnap jött a hibaüzenet az eddig hiba(kód) mentes autómon,megszűnt a rásegítés,minden más ok.A hibakód alapján csak az izzítás vezérlő egységet jelölte hibásnak(?).
Egy órán belül 3x töröltem a hibakódtárolót,azóta mentem 70km t hibamentesen.
(szoftveren kívül minden kapcsolódó alkatrészt ellenőriztem,bizti jó,kontakthiba nincs,1 tulajos autó,sosem volt megbontva)
Igen, megtaláltam ezt a bejegyzést, ezért is kérdeztem rá. Miért kellett elé ellenállás? Túl fényes lett volna? Ennyire nem szeretnék macerázni vele, rossz ki, új be.
Tanácsot kérek. Renault Grand Scenic 2 1.6 benzin. Menet közben leállt. A kijelzőn megjelent több hibaüzenet,alacsony az
akkutöltöttség,olajnyomás alacsony,kézifék elromlott. Ugyanakkor bekapcsolt a hűtőventillátor. Másnap beindult. Néhány hétig működött indult,ment.Aztán megint nem Az indítógomb benyomásakor megjelentek az említett hibaüzenetek és a ventillátor bekapcsolt. Nem is forgatott. Aztán néhány nap múlva megint indult.Van e valakinek valami ötlete.Mi lehet a hiba,
Az nem volt bizergálva csak a műszerfal. Viszont előtte is volt olyan, hogy sokszor csak másodikra indult el. Először csak pörget de semmi utána pöcc indul. Még olyat is csinál, hogy azt írja gyenge az elem a kártyában. Mondtam neki, hogy ki kéne cserélni de azt mondja most cserélt benne elemet mégis írja...
Szóval a barátom autója (1.5D 2004) műszerfal hiba volt ugráltak rajta a pixelek. Kiszedtem a műszerfalat átnéztem az összes forrasztást újra forrasztottam mind. Már volt javítva egy budapesti neves műszerfal javítónál korábban rajta volt a matricája azthiszem 2014-ben. Vissza szereltem de nem lett jobb azaz a csatlakozó mozgatásakor javult az állapot. Szerintem a csatlakozók vannak kitágulva. Majd egyszer lehet megpróbálom szétszedni és egyesével össze nyomkodni....
Viszont azóta nem indul. Elmondása szerint az önindító forgat, egyet pöffen és a műszerfalon az immo visszajelző nem alszik el hanem villog. Ez lehet a műszerfal kiszedés miatt vagy valami más lehet a bibi?
Bár nem írtad milyen motor, így bogarászni kellett, valahol vélhetően felpuhult egy gumicső a feltöltés részen nagyobb nyomásra elenged. Ha ékszíj vagy bármi más lenne alapjáraton is jelentkezik.
Üdv! Keresek Renault Megan Scenic 1.5 dci 2006/10 78 kw 106 le autóhoz egr levegő- csövet, ami összeköti az egr szelepet a kipufogótorokkal.Gyári szám : 8200577965😌
én fogtam egy darab madzagot rajta egy 5w izzóval és párhuzamosan bekötöttem gyertyánként, aztán gombnyomás indítózás előtt meg újra gomb nyomás így leáll az indítás, de a felvillanó lámpa jelzi, hogy kap-e rendesen feszültséget
a bal doblemez első részénél a lámpa alatt van az izzítás vezérlő nekem ott volt elolvadva egy érintkező.
Ha kel kép otthonról tudok talán felrakni hol keresd pontosan
Lehet cserélni, de csak akkor érdemes nekikezdened, ha van fűtött garázs, mert kint ebben a hidegben törik minden. ( persze ha spanyol, vagy olasz ország déli részén vagy nem kell. ) Szétszedés közben derül ki mi baja, nem érdemes elektromosan mozgatni, nagyobb kár lesz belőle, húzd fel kézzel, támaszd ki. Fotó mihez kell?
Éppen ez a bajom mert nekem sem indul be minden henger. Van egy 5-10másodperces egyenletlenség közben meg az el nem égett "gázolaj füstöt" pöfékeli kifelé és ez zavar egy kicsit.
Van egy 2004-es 1.5 dci-s motor. Bejöttek a hidegek és nem érzékelném hogy inditózás elött izzítana. Kérdésem hogy hány fok alatt és mennyi ideig vár az indítással tehát mennyi ideig kellene izzítania?
Műszercsoport kiszedés nem nehéz, egy lapos szerszámmal ki kell pattintani a műszerfal kijelző körüli részeit, onnan már egyértelmű. Lásd mondjuk itt (vigyázat, szar zene). Az autó simán elvan a kijelző nélkül is, csak nem tudod, mennyivel mész :-)
Üdv. Barátomnak van egy 2004 Scenic dízele aminek a digitális műszerfala néha elmegy elmondása szerint csak semmi vagy pálcikák láthatók rajta. Érdeklődnék, hogy ez típushiba lehet van e bevált javítás rá és hogy jön ki a műszercsoport? Olyan mintha az egész műszerfalat le kellene emelni róla vagy vele együtt?
Felejtsd el az élettartam olajat 40 ezer v KB 2- 3 évente cserélni kell. Az élettartam olaj 200_250 e KM jelent utána megy a autó bontöba. De akkor sincs semmi gari nincs ha cseréled rendszeresen mert ami elromolhat az..... Nekem 1.6 b automata jövöre meglesz a 40 e km futás tehát olajcsere.
a motorba is ha nem cseréled 80-100eKm után áll meg ha cseréled 3-500eKm
szóval ha cseréled az sose árt.
Az automatába is vannak fékek stb ott is keletkezik kopadék szűrő se véletlenül van benne és ugye egy automata váltó rengeteg apró szelepből járatból áll.
a feltöltés
ha száraz a váltó tehát első feltöltés akkor kel a 7,6l ha csak leengedik és feltöltik akkor 3,5L mert nem tudod a teljes mennyiséget leengedni.
A teljes töltet cseréjére 2 megoldás van
leenged feltölt beindít, leenged feltölt beindít addig amíg tiszta olaj nem jön a váltóból ehez viszont lehet kel 20L olaj
nekem a Volvo szerviz cserélte az XC60-ba, de csak leengedés feltöltést csinált a következő alkalommal biztos ilyen helyre viszem, így a teljes mennyiséget kicserélik nem csak frissítenek
"Vagy féltengely? de az fékezésre miért koppanna?"
Akár, mert amikor gyorsítasz, akkor a "váltóból indul" a kerék forgatása, lassításnál meg fordítva. Ha belül a féltengely csukló kopott akkor adhat hangot még össze nem feszülnek. Sőt ha gyorsítasz, majd rögtön után a fékezel lehet mindkétszer hallod a hangot. Megemelt keréknél oda-vissza kellene hirtelen mozdulatokkal forgatni a kerket, hogy kottyan-e.
igen koppanhat az is akár, és igen az egy hidros bak ha nincs benne olaj nem csillapít rendesen illetve leül a motor a doblemezre és feszt minden mást, lehet a motor/váltó koppan oda valamihez
vedd le újra a sarukat, azt is megteheted, hogy HA LEVETTED mindkettőt egy darab vezetékkel összezárod a két sarut !!!!! CSAK a sarukat, NEM az akksisaruit.
mivel a szerelésnél a motort is emelgetni kellett, a motortartót (jobb fenn) is el kellett engedni.
Aztán mikor visszatettem mindent a helyére a jobb felső bak (ami egy hidrocsapágy??) alján cseppent valamiféle olajszerű anyag, barnás-pirosas. (a jobb kerékdobban van az alja, onnan látni)
Nem jöttem rá, h mi lehet, így újra felemeltem, megnézni honnan jön. Körülötte minden száraz.. Olyan ATF olaj félének tűnt, de ugy e ebben nincs kormányszervó olaj..
Szóval visszaengedtem a motort és megint csöppent.
Alaposabban megnéztem a gumibakból jött. Nem akartam, hogy a térkövemet összeolajozza, így selejtvágóval nekiálltam, kivágtam azt a vékony gumit, kijött még egy fél deci olaj.
Szóval ebben a bakban mennyi olaj lehet, illetve ez koppanhat, ha nincs csillapítása? A többi bak rendben van.
Van egy hibajelenségem az első futóműnél amit nem tudok hová tenni...
Előzmények:
Szinte teljes első futómű felujításon esett át az autó.
Ami cserélve lett:
-kormánymű
-egyik kormánygömbfej
-stab. pálca
-stab. szilent
-lengőkar szilent 1-1 db
-lengőkar gömbfej
-toronycsapágy gumibak
A művelethez le kellett venni a futóműtartó bölcsőt is.
Összeraktuk, minden frankó. Mígnem pár nap múlva (de lehet , másnap...?) indulásnál egy koppanó hangot hallatott (szerintem jobb oldalról).
A hangot ki is lehet kényszeríteni, elég hozzá egy kicsit lendületesebb indulás. A hang csak akkor jön elő, ha nagy nyomatékot küldünk a kerékre. Ez lehet kuplung felengedés közben, vagy pl. egyesben, kettesben nagyobb gázadásra.
De, hogy a megfejtés ne legyen olyan egyszerű, hallottam a hangot fékezésnél is, mikor még sebességben volt az autó. Máskor meg a kapubeállóból kitolatva és a kormányt tekerve is előjött a koppanás.-igaz ilyenkor kicsit tompább, hakabb.
Legdrasztikusabb az indulásnál.
Azóta ismét kicseréltem a toronycsapágy gumibakot, mert vaami gagyi került bele anno és körberepedt.
A hiba ezután is fennállt.
Az autó elment műszakira, a nyúzópadon semmi baja nem volt, pedig fostam, hogy majd jókat koppan :)
Alá is mentem, átmozgattam a szilenteket, feszes minden. Mivel a bölcsőt is leszedtem anno, gondoltam, ott lehet valami, de nem látok elváltozást.
Minden a helyén.
Merre nézelődjek még?
A teleszkóp még gyári, 240 ezerrel, lehet, hogy a rúdja? De olyan feszes az is, a műszakin 59%-os volt.
Milyen beállitásokban??? Gyári Clippre gondolsz esetleg???
Eltekintve ettöl az ijesztő display üzenettöl , tulajdonképpen minden Ok..., mintha valami timer akármi üzemelne ami kb 10 percenként garantáltan bedobja a STOP figyelmeztetést...
Jelenség: Hibaüzent a display-en : "Akkutöltés Hiba és piros STOP lámpa" ,hangjelzés nincs hozzá., motorleállitás és ujra inditás után hibajelzés eltünik ., de kb 10 perc mulva ujból megjelenik és ez ismétlődik folymatosan!!! Négyszer ilyen 10 perces ciklust végigcsináltunk .,és közben mértük a feszültséget..., terhelés nélkül is ,de leggyakrabban terheléssel teljes világitás+ fűtőmotor 2-es állásban : Minden körülmények között , még ha hibajelzés meg is jelent a displayen., abban az időben is abszolult stabil 14.30V.., Lámpa fényerőn se látni semmi változást.
A generátor cserés volt.,de 100%-os állapotunak merném mondani.,A generátor gyári Valeo ., de szabályzója Mobiletron gyártmány., amit ezért a diagnosztika aktiv hibaként be is ir, mint "inkoherencia"
Hibakodók :
DF034--- Generátor Nem "egyezőség"...
DF624 (ECM) : UPC Multoplex kapcsolat, CAN kapcsolat hiba. Aktiv.
DF007 (UPC): UPC-GENERÁTOR kapcsolathiba. Szakadt ( Open Circuite)
Az adatvezetéken GEN-UPC-hez járó motornál kb 4.4V-5.4V AC-t .., vagy kb 6V-8V DC-t mértünk.., szkopképet normálisnak találtuk 2.5V/2.00ms állásban., kitöltési kb 65%-volt.
Az adatvezetéken GEN-UPC-hez járó motornál., generátorról lehuzott csatinál : 9.5-10.5V DC. 5.5V-6.7V. AC.
Kedves tagok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Kettő napja ki cseréltük a tűz karikát mert ki fújt. Össze raktuk a kocsit de azóta nem akar indulni. Teker folyamat de nem indul be. Olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Valakinek esetleg nincs tippje vagy nem járt így véletlen? 15.dci 101 lovasrol van szó. Válaszokat előre is köszönöm
Sziasztok.Valaki nem bont egy renault scenic-et? 1999 1.6 16v kellene jó pár hibátlan alkatrész és műanyag elemekre vevő lennék,akinek van privátban üzenetet írjon és le írom mire lenne szükségem2
kicsi segítségre lenne ismét szükségem.ez a takaró mögött van egy műanyag fülű ami a sárvédőbe is bele megyen (kéken be karikázva) hogy annak mi a pontos megnevezése?mert ezen elvan törve
Gyárit Renault kereskedésben, vagy neten keresgélve pl. e-bay-en találsz. 8200166104 a gyári cikkszáma. Keress rá erre a számra, 120 Euro környékén van e-bay-en. Külön a csövet nem lehet gyáriban megvenni, csak rezonátor dobozzal és beömlővel együtt. Ha csak csövet keresel, akkor szintén erre a cikkszámra hivatkozva utángyártottakat találsz.
Szia.akkor rendben van a hűtőfolyadék menyisége köszönöm hogy segítettél benne.maradnék a gyári szívócső mellet mert szeretném vissza állítani gyári állapotra az autón mindent.Tudnál még nekem annyiban segíteni hogy hol tudnék kapni hozzá gyári szívó csövet?
A hűtőfolyadék normális, hogy kevesebb megy bele, mert nem tudod a teljes mennyiséget leereszteni. Ezért érdemes átmosni a rendszert, hogy lehetőleg távozzon ami csak tud a régi fagyállóból és a lerakódásból.
Feleségemnek van I-es Scenicje, nála is elmállott a levegőcső. A gyári horror áron kapható, az utángyártottak is 15 ezer környékén mozognak. Én sokat vadásztam, mire megtaláltam a megfeelő megoldást. A képeken látható cső egy motoros permetező flexicsöve. :) Az egyik felén pont passzol a keresztmetszete a rezonátor doboz csatlakozójára, a másik felén kellett pár menetet tekerni textilszalagból a csatlakozásra, hogy stimmeljen a mérete, mert ott a cső vastagabb pár milliméterrel a csonknál. A hossza viszont pont jó :)
A lila izé edig egy relé, amit a motortéti biztosíték dobozban használnak. Ha minden működik az autón, akkor valószínűleg már cserélték, csak beejtették a régit és az az amit megtaláltál.
Szívesen, örülök, hogy segíthettem. Egy dolog fontos még, hogy mielőtt kitekered a csavart, vedd le a kiegyenlítő tartáj sapkáját, hogy áramolni tudjon a folyadék.
Meg hozzátenném hogy jobb kormányos a kocsi. Az anyós ülés alatt nem volt víz ahhol van az R2 csatlakozó plusz az UCH. Jobb oldalt a vezető ülés alatti reteszben van víz. Ezért furcsa nekem az egész.
Tegnap azt is néztem az ülést nem szedtem ugyan ki, de tapintásra oda nem jutott víz. Képet csináltam róla azon semmi nyoma víznek elszíneződésnek. Persze tudom az még nem mimden.
Sziasztok. Van egy kis problémám a Renault Grand scenikemmel. Első két ablak pár napja elkezdett gombnyomásra vagy le vagy felmenni ahogyan ő akarta. Azóta megadta magát mind 2 egyszerre. Vezetőfelölit meg nem tudom felhúzni kb 5 cm rés. Merre keressem a hibát kb? Volt beázás azóta pucolva lett a vízelvezető.
2009, 1.5 dci Scenicem van. Sajnos az autó beázott az elektronika egy része elment. Amit keresnénk can bus kábelt csatlakozóval együtt. Képet töltök hozzá fel.
Szia, en is azt a verziot kuldtem neki. En nem tudom ujabb frissitesrol, hacsak valaki nem mokolt ossze egy terkep csomagot. Azt irta nemukodik neki, sot a regit is felul irta.
jutottál valamire a cbcd frissítésével? Nekem van egy letöltött cd-m 2012-2013 eastern europe ha minden igaz. Találtatok újabbat? Köszönöm, üdv.: Norbert
develooper nem tudom kulccsal foglalkozik-e őt is meg lehet próbálni, vagy ha van ismertségi körödben jó műszerész a forrasztásokat át tudja ő is nézni javítani, vagy KoAn is csinálta anno a sajátját
Felbontásnál kel vigyázni mert a panelbe lehet kárt tenni a szikével.
Két hiba szokott előfordulni, az elem érintkezői szakadnak fel a panelról vagy van benn egy tekercs annak a lábai szakadnak fel. Vagy a harmadik 😆 gyenge az elem.
Erre nem tudom mit mondjak. 75 km bő egy óra utazás. Neked kell eldönteni meg e éri.
Itt a fórumon szoktak ajánlani szakikat, ha konkrét gondokról volt szó. Talán bnorci mondta egyszer hogy néha egy jó szerelőért menni kell akár nagyobb távolságra is. Én is vittem már pestre a kocsit győrből.
Kézi váltós az autóm, ezért a tutit nem tudom, de hátha segít amít írok.
Theát manuális váltó estén (szabadkezes autóm van, a kulcsnak nem kell behelyezve lenni a műszerfal slot-jába):
1) sebességbe kell rakni az autót (1-esbe szoktam, nem tudom, hogy másikkal is működik-e)
2) nyomni kell a fékpedált
3) sima, rövid indítógomb nyomás (tehát nem kell nyomva tartani)
=> kormányzár kiold, ventillátor elindul, autó elektromos rendszere teljesen él a motor beindulása nélkül.
A fentiek alapján nekem az tűnik logikusnak, hogy automata váltó esetén a fenti 1)-es pontban írtakat értelmezem az automata váltóra, azaz "D" állást választok, a többi pedig marad ugyanaz.
Ha már próbáltad ezt a variációt is, akkor elnézést! :)
3. EMLÉKEZTETŐ A hibamegállapítás menete A jármű számítógépeinek diagnosztizálása érdekében, kapcsolja be a gyújtást diagnosztikai üzemmódban. A következők szerint járjon el: a kártya a kártyaleolvasóban, nyomja meg hosszan a "start" gombot (több, mint 5 másodpercig) az indítási feltételek teljesülése nélkül, kösse be a diagnosztikai berendezést, majd végezze el a kívánt műveleteket. A gyújtáskapcsoló után "+" táplálás kikapcsolásához végezze el a következőket: kösse le a diagnosztikai berendezést, nyomja meg kétszer röviden (3 másodpercnél rövidebb ideig) az indítógombot, ellenőrizze a meghosszabbított gyújtáskapcsoló utáni "+" táplálás kikapcsolását: a kijelzőegységen lévő visszajelzőlámpáknak el kell aludniuk.
Kinéztem egy kihangosítót ( WEFA WF-606 BLUETOOTH/MP3/USB/AUX ILLESZTŐ ) van valakinek tapasztalata ki hangosítókkal ? Muszály egyet be szereznem . Scenic 2 2008-as 1.5 dci/106 le .
próbáltad úgy, hogy kártyát berakod az olvasóba fékpedált nem nyomod és 10mp-ig nyomod az indító gombot, váltó pedig P-be marad hisz nem is tudod áthúzni máshová
esetleg próbáld meg itt, hátha van automatás tapasztalat
Urak? Nincs itt olyan forumtárs akinek 2.0 Dci Automata Scenic jé van meg tudná mondani hogy kell gyújtást ráadni?
Sajnos én mindent próbáltam mindenhogy de semmi!
A start stop gombot nyomtatom a váltó bármely állásban de semmi. Próbáltam mondom lefullasztom és rajt maradva a gyújtás megoldom de lefullasztani sem lehet mert automata...
Sziasztok! Scenic 2005 1'9dci kézifék hiba nem húz be.Kézifékbehúzáskor hibajelzés sipolás indulás után elm úlik.Kézi kapcsolót megnéztem jó, hol van még érzékelő?
Kérném a segítségeteket, adott egy 2006.-os Scenic 1.5 dci ha tolatok vele gázadásnál beremeg a kaszni. Ha alpjáraton engedem szépen viszi, de ha van egy kis emelkedő és gázt adok berezonál!
Valaki tapasztalt már hasonlót? Mi lehet a baja? A segítséget előre is köszönöm!
Akor meg mit aggódnak már, használják ami elromlik van már szinte mindenre bejáratott dolog. Amit leírtam kel megelőzés jelleggel megcsinálni, de ezt minden autón érdemes 5éves kor után. Ablak alatti lefolyó klíma kifolyócső amit te írtál, küszöb végeg a doblemez mögött. Ennyi ha pl. a nagynyomású akar megdögleni úgy se tud vele mit csinálni előre ahogy a légzsák kábellel se.
Automban 230ezer van. 2 honapja szakadt meg a szalagkábel. Franciábol rendeltem tán 6ezerert. Yutub videó alapján kicsereltem.. Kicsi forrasztási tapasztalat azért nem árt.
olajcsere 10e ha sok az országút pálya akkor lehet 13-15eKm
váltóval semmi gond
40e-ért szerintem sehol nem cserélnek csapágyat, Zolit kérdezd meg esetleg ő mennyiért csinálja
ha rendesen van hajtva nem fog lekormolni a turbó :)
nekem 250e alatt nem volt gond a kézifékkel ha gondolja át kel kapcsoltatni diaggal skandináv módra ott nem húz be automatán ha beszarik vargamunka javítja
már rég tilos motorteret mosni, mióta enni az elektronika:)
használni kel ha kínja van akkor meg megcsináltatni rendszeresen karbantartani
az ablak alatti esőelvezetőt érdemes kitakarítani meg a doblemezt kivenni és a küszöbnél is kitakarítani a dzsuvát
Eennél a kocsinál sem lehet a klímatisztító habot tilos a szellőzőcsövekbe nyomni? Úgy tudom a Megane II esetében a szellőzőcsövek találkozásánál van felszerelve valami vezérlő egység, már nem emlékszek pontosan mi, de én ózongenerátoros tisztításra vittem emiatt a kocsit.
Azon kivül mikre kell odafigyelni?
Jól tudom az alábbiakat?
A 30ekm-es olajcserét tilos betartani, maximum 15-20 ezrenként kell cserélni.
PK6 kézi váltóval is vannak gondok.
Hajtókarcsapágyat 100ezer km-enként cserélni kell. Nagyon puha csapágyat tettek bele gyárilag, hogy halkabb legyen a motor. Totalcarban említették, hogy a megerősített csapágysort 40ezer Ft-ért cserélik ki.
De hol?
VGT turbóban (100LE és afeletti 1.5dci motoroknál) a geometriát változtató mechanizmus meg szokott hibásodni/szorulni.
A Scenic elektromos kézifékes, a rögzítőfék mechanika meg szokott hibásodni. Beragad a fék és nem tudsz elindulni vele.
Üdv mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy 2000es évjáratú, ráncfelvarrott scenicről lenne szó,1. 6benzin,hol tudom, vagy amúgy kilehet kapcsolni az utasoldali légzsákot? Köszönöm a segítséget!
Adót egy renault scenic 2 2005 1.6 16v benzines autó.
Problémám a következő motor indítás után nem megy a fojtószelep és gáz adásnál is maximum 2200-ig megy fel a fordulat ebben tudna nekem segíteni valaki hogy merre keresem a hibát. Diaggal ki olvastam a hibát egy képet mellékeltem. Válaszokat is előre köszönöm. Facebookon tudtok nekem írni Szelőczey Zsolt
szoval megneztem az ahitott scenicet... ez nem lesz az en autom.
Elado "csak nyaralasra" vette a hagy autot de at sem jelentette (persze meg a harom masik rendszam nelküli auto a haza elött), muszakira valoszinü könnyen atmegy, blabla, meg az elözö tulaj jol szervizelte itt ilyen matrica ott olyan matrica a motorterben, meg valszeg csak futomüallitas meg klimatöltes kell...
De nezzem ez is jol müködik az is jol mukodik...
Gyorsan beinditotta, leallitotta, motorterben alig lattam valamit de inkabb szaraz volt, nem folyt csöpögött semmi... Klima nem hütött, mind a negy fektarcsa ranezesre fel eleten volt de barazdasak, rozsdaporosak a felnik is... persze a csomagtartoba belezsufolva a negy masik felni... ami gumit neztem az auton vagy a csomagtartoban az felre volt kopva (elöl es hatul is), szoval szerintem meg is pakoltak meg valami futomü kopas is lesz, nem csak allitas. Nem volt teljesen retkes az auto, de kb. a hazat felepitette vele vagy az elözö hölgytulaj... Mikor elivttem egy kis körre, persze soderes uton 300 meterre csak, mert jaj, szoval mar annyitol nyöszögött hatso futomü es a kuplung elegge bizonytalan volt, nem csuszott meg de sok elet nem volt benne.
Jobb hatso sarvedöiv a tanknyilas alatt rozsdas, kalapalt, foltozott, buborekos, jobb hatso lampabura repedt, de ha ennyi lett volna, kibirom. Xenonlampak voltak, meg se neztem hogy milyen fenyük van, burak nem voltak tul mattak de atlatszoak sem, muszakin mar szekaltak jobb buraval regebben.
Belseje az ülesek környeken is kisse kopott volt, plusz kormany es valto környeke, de mindezt kibirtam volna.
De az elado erölködött hogy siman atmegy müszakin, de ö nem muszakiztatja le, inkabb enged meg 1-200at, de muszakit meg felarert sem.
Igy azt mondom ha nem azonnal hasznalhato auto kellett volna, lehet bevallaltam volna, de ezt egyböl szervizbe kellett volna tolni, es otthagyni. Sajna azonnal hasznalhato auto kell, nem is neztem tovabb az aljat, küszöböket, csukolkat, mert ertelmetlen volt.
Mindenesetre megtetszett az auto, minel biztosabb vagyok benne hogy ha talalok egy jobb scenicet akkor egy grand scenic lesz es tolotetövel. Ez sajna nem jött össze. Ugy nez ki ennyi penzert nagyon zavarosban halaszik az ember :)
Ebböl gyorsan nem tudtam volna összehozni sem jaros autot, sem olyat amit kesobbre mar egy jaros mellett megtart az ember.
Nagyon köszönök minden tippet, ha talalok egy masikat, mindenkeppen felbukkanok meg!
sikerült meg oldani az utastér hőmérséklet érzékelő hibát . belső tükör mögötti burkolat le -barna csati össze . Kiolvasó szerint belső hőfok : 30 C . azért még 1x ki olvastam a hiba kódokat és a régit töröltem . Nincs hiba kód . :)
Leírás alapján úgy tűnik a térkép azonos a Carminat Navigation Informée 2 térképeivel (ilyen van nekem is kiirva), de hogy a valóságban megeszi-e az más kérdés. Továbbra sem tudom, hogy hol vagy (én Heves megye).
Segítséget kérnék abban hogy van egy 1.5 dci motoros 2004-es 82 LE autó és nem találom milyen olajat ajánlanak bele. Addig eljutottam hogy Elf de viszkozitás terén nem tudom hogy 5w40 vagy 10w40.
Szemre xenoxn a lámpamosó miatt, de ha nincs belül magasságállító akkor tuti az. Visszafelé cserének viszont a kapcsoló hiánya is az egyik nehezítő eleme azon túl hogy programozással is kell törődni kicsit szerintem. A fényszóró test szintén szerintem simán cserélhető, de a fentiek figyelembevételével. Alapból nem rozsdál a scenic, csak ha sérülés éri a lemezeket, viszont osztrák autóm még nem volt így nem tudom tapasztalat alapján milyenek, hallomásra meg nem adok.
Műanyagok hajlamosak hámlani. Ez acetonos, benzines, stb tisztítással eltávolítható kiszerelt állapotban és műanyag alapozó, filler, festék + lak szinte új állapotra hozható. Az ülést lehet tömetni, több helyen foglalkoznak vele.
A kapcsolókban hajlamosak kiégni az izzók, talán egy éve ide képeket is raktam be, filléres a csere. Ha kéz nélküli zárás nem működik kb 150 ft a mikrokapcsoló darabja, erre vannak elírások a neten.
A vezetőülés és a kárpit biztosan kopott vagy szakadt. Mivel felfelé ülsz be, ezért folyamatosan csürüszkölöd. Ha sokat volt kozmetikában az ajtókon a kárpitok lógnak.
Nekem is gyári navi van benne (annó akkor közel fél milllió volt a velára). A carminat 2-nek az utölsó térképfrissítése 2012. A nyugati autókon jellemzően nincs MO térkép, de ez egy cd-vel viszonylag egyszerűen frissíthető.
A napfénytető hajlamos elfelejteni a beállításokat (ekkor olyan mintha nem működne a motor) de ezt a kapcsoló 0 helyzetben történő10 sec-es nyomásával újra lehet tanítani.
a km. allast nem is vetterm eszre a kepeken... de telefonon lejött hogy elegge megelhetesi autonepper, szoval valahol nem lep meg. Szamitok ra hogy 200e km-nel a vezetöules es a belsö nem lesz ujszerü de szerintem szetütött es szakadt sem kell hogy legyen..
elvileg 8 kerekkel arulja, nem lepödnek meg ha valahonnan összelegozott szettek lennenek, szoval most telre ha egy szett gumi kihuzza akkor mar jol jartam...
nekem is kb. egyben nez ki a karosszeria kepekrol, viszont ezert is inkabb ketszer megnezem hogy nem-e javitott illeve rozsda (mar megint)...
meg egy kerdes, fenyszorok, valamiert azt gondolom hogy xenonos fenyszorok vannak benne, ha annak gyenge a fenye vagy tul fako a bura akkor muszakit buktam, nem tudom hogy mennyire olcso a csere, vagy siman bemegy az izzos fenyszoro ezek helyere (el. csatlakozo)?
szombaton reggel megbeszeltem, megnezem, addig probalok utanaolvasni amit tudok...
Azért pár dolog kiderül a hirdetésből pl. a km órát két eltérő időpontban fényképezte. Négyévszakos gumik vannak rajta, nagy törés nem látható. Szemre egyben van, de csomag és motortér kérdéses.
Arra gondoltam hogy enni kerni fog, de ha kb. javithato, rendben tarthato különösebb nyüg nelkul az valahol megnyugtat. Rozsdatol tartok (többek között elöbb irtam, ausztria), azt meg nem lattam hogy tisztessegesen, tartosan megjavitottak volna nekem, illetve csaladban, ismerösi körben. Draga penzert sem...
ez lenne az, link lent... hirdetes sokat nem mond, plusz az arat meg probalnam lealkudni, mivel oktoberben lejar a muszaki, amire ha nem akarja elvinni az elado, akkor mar o is rendes kiadast var... tudom hogy tetöablak nelkülibol vagy rövidebböl nagyobb a valasztek, plusz motorbol is, de maradnek kb. a 130 LE-nel ahogy utanaolvastam az lesz az 1,9es motor... max. ha ez nem lesz jo, nekem is gyanus lesz vagy az altalatok felsorolt dolgokbol valamit eszlelek, legfeljebb otthagyom es egy kb. ugyanilyet keresek.
Sajna dragabbakbol nem tudok szemezni, penzem nem sok van, de kiesett alolam a mostani autom, nem akarok arra mar költeni, mindenkeppen egy grand scenicet neztem ki, az elejen meloba is jarni keszülök vele, es remelem tavasszal összejön egy kisebb munkaba jaros, ez meg marad utazos cuccolosnak. (napi 2x 2-3 km orszagut, utana 80 km autopalya oda-vissza a munkaba).
Es azt nem mondtam, hogy ausztriaban lakom, szerencsere epp nem hegyekben, ezert viszont felek a rozsdadol meg a szetütött kuplungtol/futomutol mert az elado lakhat, jarhat fos helyen, es eszetlenül tudnak azok az autok rohadni amiket telen nem mosnak...
Szervizbe nyilvan magyarorszagra viszem/ vinnem, oktober vegeig meg atlephet a hataron, addig kell muszaki kepesre összehoznom, illetve alap szerviz (olajok-szürök-vezerles) remelem a kuplung-kettöstömegü egy darabig meg birja, de valahol arra is keszülök hogy beeshet egy csere. Vezermüszijjal együtt mi szokott lenni, feszitö, vizpumpa; termosztat es generator szabadonfuto is illik? Utobbi kettöt azert kerdezem, mert legutobbi autoimnal amikor csereltem, ezek kimaradtak, es persze kb. 2000km-vel a vezerles csere utan szalltak el (ket különbözö gep volt)
a 191 ekm kb a közepe a kettőstömegű lendkerék élettartamának (150-250 ekm). Ha ezt cseréni kell akkor kapb 180-250 e ft. Fgyelj arra, hogy leállításnál koppanó, fémes hangot hallasz-e.
A turbóba és befecskendezésbe nem látsz bele. Esetleg érdemes rákérdezni, hogy volt-e turbó csere már. Motortérben turbó könynyéken olaj vagy korom nyomok vannak-e?
Váltó teteje olajos-e (termosztátház tömítés, bár ez 6 eft-os tétel.) Olajfolyások a motortérben, hűtőviz szine (nem olajos-e).
Menetpróbán jobbra és balra aláterket kormánynál ha indulsz, kopogó. ropogó hang van-e. Hullámos (macskaköves) űton lassan haladva, kopogó hangok jönnek-e a futúműból.
Féktárcsák vállasak-e, fékbetétek állapota, féltengely gumiharangaok, talpas, kormányösszekötők gumijai repedezettek-e, kormány hogyan viselkedik állóhelyzetben tekeréskor, stb.
Renault Scenic II vasarlas elött allok, es segitsegetek, tanacsotok szeretnem kerni. (Tudom, olvassak vissza, amit meg is teszek meg, de eleg hirtelen jött a vasarlas tema, ma delutan, es ha lehet meg a heten letudnam az ügyet, mar ha a kiszement jarmü összejön...)
A kiszemelt masina egy 2006os Grand Scenic 1,9 DCI 131 LE, 195 ezer km-vel, kezi valto, panoramatetö.
Mi az amire szerintetek figyeljek, milyen hibai lehetnek, hol figyeljek rozsdara, ennyi km-vel motor-turbo-futomü, eletktronika kb. milyen allapotu kell legyen? Mi az ami fontos hogy egyben legyen, mert pl. maceras vagy draga javitani/cserelni?
Nyilvan vasarlas utan vezerles-folyadekok csere lesz, kettös tömegü lendkerek gondolom van bennük, valami amire meg nem art figyelnem?
Barmilyen tanaccsal, tapasztalattal tudtok szolgalni, elöre megköszönöm, es meg szorgalmasan olvasom vissza a forumot!
jelenség: Scenic 2-öm kijelzője tökéletesen világít, egészen addig amíg el nem indítom a motort, utána ingadozik a fényereje, "becsikózódik", elhalványul 2/3-1/2 fényerőre, éppen mikor milyen kedve van... a fényszóró nincs bekapcsolva mindeközben, és amikor leállítom motort, pár mp múlva újra teljes fényerőben pompázik. sőt, nemrég voltam vele KRK oda-vissza, akkor pl odafelé a határnál pici pihenő után elindítva az autót megjavult teljesen. aztán persze visszafelé megint ingadozott... és azóta is. mi lehet a gond? köszi.
Pár napig pihent a ház előtt - amíg leszerveztük Develooperrel a találkát - aztán meg úgy működött, mintha mi se történt volna. Visszagondolva az utóbbi idők eseményeire eszembe jutott, hogy pár hete kinullázódott az óra, mintha levettem volna az akksit. Ez már a kijelzőgond jele volt csak jutott el a tudatomig.
Mindegy, ma elvégezte Dev kolléga a szükséges módosításokat, úgyhogy remélhetőleg ezzel már nem lesz gond.
1.5 scenic 2 / 2008-as , szerviz kijejzése 30000km - ezt meg lehet valahogy változtatni ? úgy , hogy 10000km jelezze az olaj cserét . Nem rég került hozzám és még nem ismerem .
Kinek hogy működik a fogyasztás mérője? Nekem lecsal belőle / többet ír/vagy az egész tankra számol/a sárga négyzetre is??/ De ahogy számol az átlag az kijön de az egész mintha kevesebb lenne!Ha érthető!Most is azt írja hogy elhasználtam 28,9 liter gázolajat de a 8+1 rublikából csak 2 zöld + sárga jelez.
Sziasztok! Mivel minden szerelő a héten szabin van, így kiszedtem az akksi házat is, hogy keressem az FHP jeladót a korábban leírtak szerint a motor jobb oldalán... Nem találtam meg :-( Valaki esetleg leírná, hogy ennél a motortípusnál vajon hol lehet??? Előre is köszönöm! Grand Scenic 1.9dci, 2006, automata...Fotókat nem engedi feltölteni, túl nagyok :-(
Nekem is ilyen volt, a végén lehúztam a kijelzőről a csatlakozókat, amíg nem jutottam el vele egy műhelybe. Emlékeim szerint úgy normálisan működött az index, csak semmi visszajelzés nem volt róla, könnyű volt bekapcsolva felejteni. A hiba a kijelzőben van, tudtommal egy MOSFET szokott elpusztuni benne vagy a gyenge forrasztásoktól hülyül meg. Itthon is találni ilyenek felújításával foglalkozó szakit, bár nem olcsó mulatság.
Autópályán lementem Győrig. Az autópályán torpant egyet, és mikor a pályáról lementem, akkor kezdte el ezt a teljesítménycsökkenést. Hogy eljut-e az üzemanyag a szűrőig nem néztem. A kézi pumpával felpumpáltam, felkeményedett a rendszer...Jó szerelőt tudtok esetleg ajánlani?
Altalaban autopalyan volt hasznalva vagy amikor a hiba eloallt akkor ment autopalyan ?
Egy elso hallasra hogy ment majd hirtelen elfogyott az ero aztan megint visszajott nek valamilyen dugulasos jelensegnek tunik. Vagy uzemanyag vagy kipufogo.
Pl a tankbol a gazolaj siman el jut a szuroig? Tudom szurot csereltetek, de elotte mi a helyzet a csovel?
Köszönöm! Persze, raktuk diagra, de mivel négy másodperc után leáll, akksi erőlködik...így "meghülyül". Mivel nem tud járni még alapjáraton sem, így írt mindent "IS". Részecskeszűrő, váltó, stb... Merre tovább bnorci71? Mit javasolsz?
ez bármi lehet turbó egy levegőcső egy érzékelő nagynyomású szivattyú valamelyik befecskendező vagy összeomlott katalizátor, szóval bármi ami a motortérben van
rá kel rakni egy rendes diagra és megnézni mit mond a motor magáról
Sziasztok! Renault Grand Scenic 1.9 diesel, automata, 2006. teljesítmény menet közben lecsökkent, motor egyenetlenül járt. Harmadiktól fölfelé nem akart váltani. Sebesség, ha nyomtam is neki lement 40-re, visszaváltott kettőbe. Aztán "erőre" kapott, de 90 körül már rángatott. Ezt eljátszotta néhányszor, aztán szép lassan le is állt. Trélerrel haza. Mostani jelenség, hogy beindul, és négy másodperc után le is áll. Akksi feltöltve, gázolajszűrő (első körben) cserélve. Most, hogy olvasgatok utána, írják, hogy esetleg felső holtponti jeladó lehet. Tudnátok segíteni? Van valakinek rá tippje, vagy járt már így valaki esetleg? Köszönöm!
Na ma elvittem egy komolyabb futőműveshez. A szokásos gumicsukló repedezés mellett az egyik oldalt kellene cserélni a szilentet a lengőkarban.
Azt mondta jobba járok, ha komplett lengőkart veszek mintha a szilet cserékkel szórakozok.
A remegésre meg azt mondta, hogy a belső féltengely csukó okozza. Mondta is, hogy gyorsításnál lehet érezni furcsa remegést, mintha nem lenne meghúzva a kerék rendesen.
Szóval ha már hozzányúlok (mondta ez műszakin még pár évig át megy, ha zavar akkor csináltassam) akkor szinte teljesen új első futőművet kap, mert a kétszeri futómú állítással már ott vagyok, mintha egyszer csinálnám.
Sziasztok ,scenic 2 1,6 benzines ,gyorsitáskor furcsa kénes szagot érzek ,nem tudom tapasztalt e valaki ilyent ,emissio mérésen jó volt ,kérdeztem hogy mi lehet azt mondták hogy katalizátor szag, volt néhány autóm de ilyen szaga egyiknek sem ,nem füstöl megy rendesen fogyasztása országúton 6l városban 8l ! köszi
SZiasztok! 2005-ös Grand Scenic! Tegnapelött vásárlás utána inditáskor kiirta a Steerling Locked. Majd a kocsi beindult,de a kormányzár nem oldott fel. Próbáltam mindenfélével,elemcserével,kormány mozgatásával,akksi saru levételével 2-3 percig,semmi. Hol beindul,közben kormányzár lezárva,hol nem inditotta be.
Ott tartok,hogy elkezdtem kifurni a kormányzár aluházát,széthullottak az aluházak,de látom már a zár nyelvet. De nem tudom mi rögziti még,hogy meg se nyikkan... Van ott egy csavar ami balmenetes,kitekerődik 2 cm-t,utána szorul,mintha kifele is meghúznám. Videót,képeket sehol nem találok szétszedésről,esetleg közületek valaki tudna tanácsot adni!
Lehet megteszem... Csak mondtam, "újkorában" sem volt jó. Ugyanilyen volt. Valamiért meleget enged a szellőzőbe. Meg kell néznem a csappantyúkat, jól működnek e.
Egyik utazásról a másikra használhatatlanná vált a tempomat. A funkciót váltó bajuszkapcsoló működik. A kijelző visszajelzései alapján a működhet a tempomat és a speed limit is. Hiba jelzés nincs. Viszont a kormányon elhelyezett kezelő szervek használata eredménytelen. Járt már így valaki?
Alkohollal takarítsd meg az érzékelő előtti üvegrészt jobb lesz. Az ablaktörlő bajuszkapcsolóját első kattanásból nem viszed vissza nullára motor leállítást előtt, akkor kikapcsolod az automata törlést. Kézikönyv is írja.
Én kikapcsoltam az esőérzékelőt mert az enyém is ilyen f@szul működött.Most volt szélvédő cserém felzselézték vissza kapcsoltam kiváncsi leszek, hogy működik.
Javíttatva lesz megfelelően, sajnos foltozza a garázs alját. Az idevaló tömítésnek mi a neve, illetve szétszedéskor milyen tömítéseket (ha szükséges) kell még cserélni?
Csak csepergö esőnél normál szakaszos tőrlésnél elkezd legnagyobb fokozaton kalimpálni miközben a szakaszoson is a legkisebb fokozaton elég működnie na az számomra idegesítő.
Hogy nem tudom kikapcsolni az számomra nagyon rossz hír.😪Köszönöm szépen a válaszokat. Nagyon nehéz lesz megszokni számomra azt hogy, az ablaktőrlő önálló életet él szakaszos üzem módban.🤪
Lehet hülye kérdés de a 2004-es változatban merre van a szakaszos ablak törlés reléje?
Jelenség a következő:szakaszos törlésre állítva egy darabig töröl rendesen aztán megbolondul és nagy sebességgel kezd el törölni. Köszi a segítséget előre is!
Nemrégiben eladtam a sokat és jól szolgált Grand Scenic-emet (1,5 dci), de a már korábban beszerzett első fék szett (2 tárcsa és betét) azonban megmaradt.
Jó minőségű Zimmermann szettről van szó. Több típushoz is passzol! Ha érdekel valakit kérem keressen a 70/6747125-ös telefonszámon. Biztosan meg tudunk egyezni.
Bár nem Scenic II-ről, hanem I ph.2-ről lenne szó, mégis ezt a topicot választottam, mert ez a legaktívabb. (Előre is köszönöm, ha kapok választ!)
Adott tehát egy 2000. évjáratú Scenic I/ph.2, 1.6 16V RXE, digitális klímával szerelt (lesz jelentősége) személygépkocsi.
A hibajelenség a következő:
Kb. 2 hete az utastérbe levegőt juttató ventillátor nem működik.
Eddigiekben:
- az autószerelő kibontotta a ventillátort, mely direktben akkumulátorra kötve működik, tehát nem ez okozza a gondot.
- Kicserélte az ún. előtét ellenállást újra. (Ez sem segített.)
- Kicserélte a biztosítékot. (Nem volt hibás, de biztos ami biztos! Nem javult meg persze.)
- Kicserélte a műszerfali klímavezérlő panelt. (Továbbra sem működik a ventillátor.)
Ezek után elfogytak az ötletei, autóvillamossági szerelők pedig finoman szólva sem szeretnének foglalkozni vele ...
Amit észrevettem még, hogy:
- a gyújtás ráadásakor a középső, műszerfali levegőrostélyokon keresztül halk ropogás hallatszik, erre eddig nem emlékszem, hogy lett volna!
- A klímavezérlőn ha megnyomom az AUTO feliratú gombot, akkor az eddigi normál működés helyett, most az történik, hogy a ventillátor befújásának erősségét azonnal leveszi a rendszer nullára és kikapcsolja az összes befújási hely LED visszajelzőjét!
Bocsánat, hogy sikerült összehoznom ide egy regényt!
később figyeltem, hogy nem a motor-váltó összetételnél ekkor csúszna idővel a kuplung mivel az olaj nem tesz jót neki, hanem a váltóház összetételnél enged
hát vagy együtt élsz vele és rendszeresen töltögeted, vagy megcsináltatod
Pont a váltó lehúzását szerettem volna elkerülni egyéb okok miatt, ez egy kényszermegoldás volt. Sajnos nem jött be, de 100% váltóolaj. Nem a szerelő tehet erről, mivel én egyeztem bele, mint "olcsó" lehetőség, kiváltandó a nagyobb költséget és munkát. Nyelestengelynél nem folyik az olaj.
De miért csúszna ettől a kuplung? 1 év alatt nagyjából 1dl folyik így el.
Megpróbálom kiszerelni. Bár nem mindig csinálja a garázsból kiállva nem aztán a napon igen, lehet a meleg is hatással van rá.A kilincs bekötése még nem tiszta a többi csatlakozást már elképzeltem és megnéztem. Ha lesz egy fél délelőttöm nekiesek. Mégegyszer köszi!
nekem néha nem nyitott az bal első ajtó a reteszt mozgató motor végén lévő kis műanyag fogaskerék volt meglazulva, egy csepp pillnatragasztóvalmegoldottam
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. 1.9dci-m van,3 napja beázott az autó,kitakarítottam,kiszárítottam,a lábtérnél befolyt a víz,majd előjött először a kijelzőn,check fuel filter felirat,majd érdekes módon,a kiírt átlagfogyasztás felugrott 12 literre,érdekes,hogy menetk közben visszaugrik 6-7 literre,viszont álló helyzetben emelkedik fölfele jócskán, valakinek esetleg valami ötlete?
Mennyire magas? Sokmindentől függ a fogysztás, eddig mennyt evett 100on és most mennyit eszik, városban vagy országúton? Kis távon mész velevagy hosszabban?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek.1.6-os benzinesemnek magas az üzemanyag fogyasztása miért lehet ez? Nemrég cseréltem gyergyát és gyújtótrafót.
szedd le a hátsó kitámasztót nézd meg a szilenteket, én most cseréltem teljesen el volt ernyedve a gumi benne tettem bele újat rá sem ismerek az autómra, kb 15 petc a javitás, a felső gumibak nekem is mozog kb 2 cm t de jónak látszik
Mivel a csere gondolom műszerfal szétszedéssel történt, a kormány és a vezetőülés maradt a helyén így elviekben csak az utasoldali az oka. Én azonban azt gondolom, hogy 2 nap után véletlen egybeesés
Sziasztok! Nemrégen sikerült beszereznünk egy Scenic-et. Eddig minden jól működött de most a kilincseken lévő ajtó nyitó gomb nem zárja és nyitja az ajtókat. Egyik ajtónál sem csak a csomagtér ajtónál működik. 2 nyomásra ugyebár felhúzná az ablakokat. Na ez is már csak a csomagtérnél működik. Nem tudom hogy van e köze hozzá hogy faterom ment vele és úgy zárta be hogy sokáig nyomta a gyári kártyán a záró gombot (gondolta úgy majd fel húzza az ablakokat is).
Van erre valami "programozás" vagy fogadja el hogy ez így marad?
Segítséget szeretnék kérni. Az elmúlt napokban cseréltem hűtő fűtő ventillátort a műszerfalban és most 2 nap után kíírta hogy csekkoljam az légzsákot amiket tudtam csatikat átmozgattam. Valaki valami megoldást esetleg házi praktikát? 1.5 diesel Grand scenic 2007 es ről van szó.köszönöm
Szóval itthon álló motornál megrángattam a motort. Ha szemben állok az autóval akkor a baloldali (felső) motortartó bak mennyit mozdulhat ami normális?
Én kb 1-2 cm tudom mozgatni, de nem kotyog. Az már kopott vagy még normális?
Ilyen barbárságot hogy fémragasztani az összetételt, aztán ha elkezd csúszni az olajban futó kuplung van nagy csodálkozás
Ha váltó olaj akkor a nyelestengely szimeringnél színre annak tűnik mert tiszta sárga de szagról is meg lehet mondani. Ha motorolaj akkor a főtengely szimeringnél, de mindegy is mert a váltót úgy is le kel húzni hozzá
2006 1.5 dCi. Tavaly csöpögést fedeztem fel az autó alatt, így levéve az alsó burkolatot, kiderült, hogy a váltónál van szivárgás. Pontosan nem lehetett behatárolni, tömítés, vagy leeresztő csavar, így a csavar utánhúzásra került, tisztítva lett minden. 1 hónapra rá ellenőrzés, sajnos a csöpögés folytatódott. Ekkor újra tisztítás, váltóolaj csere, valamint költségkímélés miatt az összeeresztésnél fémragasztós megoldás lett választva. Fél évre rá újra ellenőrzés, sajnos a szivárgás folytatódott, de nem a leeresztőcsavar a ludas. Szerelő újra fémragasztót alkalmazott (ez a világosabb rész a fotón, az első ragasztás a sötétszürke), de pár hete ismét annyi olaj gyűlt össze, hogy már csöppent. Hol a bánatban folyhat ki az olaj?
EGR, Lamdaszonda, katalizátor mérést járómotornál kell mérni és ha hibát jelez csak javítás után lehet örölni persze van amit lehet törölni de az csak átmeneti megoldás, ha nem engedi törölni a program akkor javítani kell egr, kstalizátor, lamdaszonda stb
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne felétek hogy van egy Renault scenic 2 autóm! A minap kiirta a check injectiont! Voltam 3 villamosság szerelő él és azzal a hibával találkoztunk hogy nem akar komunikalni a motorvezérlő a számítógéppel úgy hogy a gyújtás rajta van! Ahogy beinditottuk az autót a motorvezérlő is komunikal a számítógéppel és ki is jelezte az EGR hibát de viszont törölni nem tudtuk így! A kérdésem az lenne hol keressük a hibát hogy az autó tudjon gyújtás állapotban komunikálni a számítógéppel!
Köszi, igen így kell, már időközben túl is vagyok rajta:)
És miért is ne, elmentem kártya nélkül 40 km-re az alkatrészért, ott a kocsit leállítva villant az agyamba, hogy a feleségem táskájában maradt a kártya.. :(
(ez kulcs nélküli indítású, addig meg kulcs nélkül, míg le nem állítják. Aztán meg ugye nem indul)
Első ajtó kilincse mögé való szerkezetet (képen) lehet valahonnan szerezni vagy javítani? Mindkét oldalon meg van szorulva a kilincset a bowdennel összekötő kis kar (plusz a rugó is törött, de azt mondjuk csinálok magamnak másikat, ha muszáj).
Tetőkárpit hátúl megbont. Egy nagy anya fogja az antennát. Kicsavarod és kész. Toldva van a vezeték a jobb hátsó oszlopnál. Nekem GPS és rádió antenna volt, ami annyit jelent, hogy +1 csati.
Nem vészes de macerás a szerelés.
Első lépés csomagtér felől bontani majd D oszlop burkolat, végül tető kárpit.
Talatam egy videot, igaz scenic lll, de ugyanazzal a modszerrel kel leszedni a karpitot a mienknel is.. Bontott antennat is talaltam itt a kornyeken 3 ezerert. Ha mar ott leszek veszek hatso szonyeget is, mert sikeresen raborult egy kis falfestek.. 🙃
én a szar vétel miatt akartam megnézni mi a helyzet az alján az elektronikával, de a tetőkárpit hátsó mgbontásával nem jutaottam be odáig az egészet meg nem volt kedvem lebontani
Basszus.. A garázsajtóval letörtem a tetőantennámat. Szerencse, hogy nem sérült a tető, pont annyira volt leengedve, én meg kitolattam. Tört az egész, az elektronika kilátszik, antenna vége kiaszakadt. Valaki szerelte már le? Le kell bontani a tetőkárpitot? Van esetleg egy toldás benne valahol, hogy ne kelljen a rádióig behúzni az új kábelt?
Lejottunk nyaralni a csaladdal es kutyakkal. Most tunt fe ők, hogy gazadasra enyhe remeges erezheto sebessegben. Minden henger megy, ero ero van, alatekert kormanynal nincs ropogas. Klima ki van kapcsolva. Mi lehet, motor felfuggesztes?
Üdv van 4db tehát egy komplett garnitúra scenic 2-re való enzo alufelni és hozzá firestone Winter hawk még szőrös téli gumi eladó sos ára megállapodás kérdése ha érdekel valakit szívesen küldök képet, egyébként 3.ker - be van.
Szia, ha ABS hibát jekez valószínű ESP d sincs, igen veszélyes vele közlekedni mert a fék nem játék, hosszabb lessz a fékutad és a mentetstabilitásod is rossz, - nézz a kerékagyak tájára alul hogy nem lóg e valamelyik szenzorkábel, ha csak lecsúszott akkor visszadugod aszt jónapot de ha lerohadt a tartólemez az elsőkerékagynál azt csak csapággyal eggyütt lehet cserélni, ez az egyszerűbb hiba, ha szemmel nem látható azt csak kiméretni tudod
Sziasztok! Tegnap érdekes jelenséget láttam a 2005-ös 1.6benzin Grand Scenicemnél...
Délután szokás szerint beugrottam anyámékhoz,30 perc múlva indítom a kocsit,az alábbi feliratot kirta ki a müszerfal: "Top Up Oil Level".
Tettem 500 métert hazafele,leparkoltam,majd olyan 10 perc múlva megnéztem az olajszintet,teljesen rendben volt. Majd beinditottam,teljesen eltünt a hibajelzés service kóddal együtt.
kb 1 óra mulva tettem vele egy kört a városban,teljesen rendben van. Mi lehetett?
Par napja tema volt, hogy folytoszelep haz tisztitas utan hol normalis, hol magagasabb az alapjarat. 3 nap es kb 50 varosi km utan beallt normalis szintre. Jo hogy nem vittem el szervizbe. :)
Szerencse, hogy csak a csatid ment tönkre.. Nekem anno a Lagunán a cső repedt el, aztán a kipufogó hővédő lemezre spriccelte a benzint. Na az is szerencs, hogy nem lett tűz belőle. De volt szaga/füstje rendesen.
Mintha már hívtam volna őket, és mondták, hogy már nem foglalkoznak autókkal. A telómon megvan nyitva a honlap, de biztos ami biztos, még1x beszélek velük.
amator11: egy hívást megér..csak elég messze van..
Miskolcon találtam még egy kárpitos céget, de ők csak cserélik a bőrt, nem festik. Kormánnyal, váltóval nem is foglalkoznak.(festéssel)
Póka József és László-Kárpitos.
A comb és deréktámaszt 20ezerért cserélnék. De attól is függ, találnak-e olyan színű bőrt..
Mondjuk nekem elég lenne egy festés is., kis folyékony bőrjavítóval. Lehet nekiállok én.
De ez nem ingadozik. Meleg motornal 1200 korul van stabilan a fordulat. A kovetkezo husz percben meg stabilsn 800 korul. Majd ujabb 20 perc mulva megint 1200 korul, de ott is stabil. Kozben azauto le sincs allitva. Viz eloirr tartomany felso harmadaban.
Hali, nekem régebben a mazdámban kevés volt a víz a hűtőben az okozott alapjárat ingadozást. Mikor jobban bemelegedett akkor felment az alapjárat gondolom hogy több vizet pumpáljon a motorba.
Bézs bőrbelsős az autóm. Ebben a kategóriában ugye ez műbőr.. Annak rendje és módja szerint a combtámasz szélén (függőleges oldala) "eltört" a bőr, viszont a vízszintes részén csak megkopott, de azt vizsgálva nekem nem tűnik egyértelműnek, hogy azon a részen igazi vagy mű a bőr...
Szerintetek? tisztítani akarom, meg festeni, azért kérdem, hogy milyen szereket vegyek hozzá.
A kormány és a váltógomb az bőr, ugye?
Esetleg észak-keleti régióban tudtok valami bőrfestőt, specialistát? Lehet rábíznám..
Nem ugy ertettem. Mar Meleg motornal van ugy. Hogy 1100-1200 kozott tartja, oda ter vissza a varosban lampaknal. Igy megy ez kb 20 percen kereszteul majd be all a normalis ertekre. 20 perc mulva ujbol magasabban rartja.
Tehat nem masodpercenkent korrigal, hanem ilyen hosszabb ciklusokban, de ott sem.ingadizik.
"Kicsit magas az alapjárat (persze van amikor visszaesik). Van amikor normális, van amikor magasan tartja." ebben az esetben nem ez a gond, szerintem hanem valamit nem sikerült jól összerakni, csak korrigál össze vissza.
megtakarítottam a fojtószelep házat. Természetesen előtte lekötöttem az akksiról.
Kicsit magas az alapjárat (persze van amikor visszaesik). Van amikor normális, van amikor magasan tartja. Ez be fog állni magátlól vagy csak szerviz? Esetleg valami letölthető programmal állíthatő?
Még egy kérdésem lenne, bevolt rohadva a hátsófékcsuszkám és a behúzott ekektomos kézifék nem tudta kiengedni a bal hátsó kerekemet mentem kb 20 métert mire kiengedte és kiírta a kijelzőre hogy service, a javítás után is maradt az írás de csak behúzott féknél, ki lehet ütni a hibakódot? Köszi a választ!
Köszönöm szépen az infót, 220 nm vagy 280 nm, most már csak azt kellene tudnom hogy nekem rövid kasztnim van vagy hosszú! 220 ig bírja a nyomatékkulcsom akkor maxon nem lehet baj!
közben már el is kelt... :) Köszöntem hogy itt lehettem veletek az elmúlt 7 évben, és a rengeteg segítséget, tapasztalatot, információt amit itt kaptam tőletek!!! :)
Mivel megvan az utód így eladó lett a "tankhajó", potom 380ezer Ft A kocsiban kb három éve motor fel lett újítva, (Varga munka végezte a felújítását) új turbó (Garet), kettős-tömegű, kuplung, önindító, generátor... 2005 májusi grand Scenic (7 személyes), Monaco felszereltség, (tempomat, ülésfűtés, hat sebességes váltó, stb) 1.9D, két kártya van hozzá, téli nyári kerékgarnitúra, (a téli az kuka, ott csak a felni használható már. tetőcsomagtartó, egy év műszaki vizsgával rendelkezik. Nem tökéletes, de ennyi pénzért nem is lehet szerintem ilyet találni a piacon...
Sziasztok, brembo féktárcsát csapággyal raktam a scenic 2 1,6 hátra, valaki tudná esetleg mennyi a meghúzási nyomatéka? A dobozára 110 nm van írva nem kevés egy kicsit? Valahololvastam 280 at 175 öt 220 Nm et, ha valaki pontosan tudná a nyomatékot hátra és előre meg köszönném!
12x1,5 torx ami levolt nyúzva, kúpos gagyi véggel, csavarlazító, kalapács, flex, - torx kulccsal esélytelen volt leszedni, melegíteni nem szabad felette a tank benzinnel, - hosszirányban 10 perc kalapálás kis kalapáccsal majd flexel egy vízszintes lap a csavar tetejére és kiskalapácsot élével a csavarra közepes kalapáccsal 10 per püfölés után meg mozdult, innen már rutin volt kihajtani a 2 csavart, 2 oldal 2 brembo tárcsa csapággyal ABS mágnessel, brembo fékbetét felrakva , csavarok menetrögzítővel meghúzva, nem olcsó de nagyon jó!
Sziasztok, RX4-es tetőablak problémával tud-e valaki segíteni? Nyitva maradt, és lövésem sincs, hogy hogyan fogjak hozzá. A kapcsoló működik, hallatszik hátul egy kattanás a kárpit alól, amikor megnyomom. Előre is köszönöm, ha van ötlet!
Sziasztok,scenic 2 1,6 benzin ,hátsó féknyereg tartó kengyel csavarjának a méretét tudja valaki? Lehet külön kapni valahol vagy csak a tartóval együtt? Köszi a választ előre is ,féktárcsa cseréhez kellene ugyanis bevannak rohadva a csavarok csak flexel tudom majd leszerelni!
Közben kicseréltem az alkatrészeket.. A változás nem semmi :)
A kormányműből gyári felujítottat kaptam.. jó masszív. A régit nem kérték cserébe, így majd szerintem felújítom, veszek hozzá szettet, aztán majd lesz vele valami.
Bontóban vettem egy első lökös alá való légterelőt, de sajna a facelift előttit adtak, 2006-os évjáratig jó.. Ha valakinek szüksége lenne rá, továbbadom.
Sziasztok, ha az elso ajtonal cserelnem a kattogo ajtohatarolot akkor ala kell tamasztani az ajtot vagy a felso megtartja? Nem fog elcsavarodni megtamasztas nelkul?
Az klima elotetellenallas után úgy tűnik hogy az automatika jobban "automatikazik"
DE
Meg mindig van egy hibám, ma is pl egy 20 percen keresztül a levegot fújta a klima de nem hideget, aztán egyszer gondolt egyet és elkezdett végre hideget fújni.
A lényeg hogy kicsit mintha kenye kedvére lenne hogy hideget fuj a klima vagy nem .... ez mitől lehet ??? Ha mar fuj akkor most azt megtartása és tartósan fuj hideget.