Pénteken, számoltam, 15 munkavégzés mellett jöttem el, csak a forgalomkorlátozással járókat számolva. A 15 helyen összesen nulla építőmunkást láttam. Mindezt munkanap, fényes nappal.
Na, mielőtt végképp megbotránkoztok, elárulom, hogy ez nem Magyarországon volt.
Azért ez a Maros-völgy nem az Alpokban van, szóval semmi extra nincs benne... Alagutat pedig nem fúrni kellett volna, max kimélyíteni az út helyét és aztán lefedni és visszatemetni, ahogyan Nagyszeben felé is tették.
Egyébként az M2-n tényleg van vagy 20 kilométeren keresztül 60-as korlátozás - ami felveti azt a kérdést is, hogy miért is fizetős egy olyan út, ahol végig van szembejovő forgalom, viszont a 80%-án 60-as korlátozás és előzési titalom van...
El elmúlt fél évben kétszer voltam Kolozsváron Budapestről, most az M3-M35-47-42 útvonalon mentem át Romániába minimalizálva a 2*1 sávos utat.
Nagyvárad és Kolozsvár között az út rettenetes, tele van hosszú átkelési szakaszokkal.
Ha elkészül az M35-M4 akkor kb 20 percet lehet vele spórolni, de utána marad minden a régiben.
Néha elgondolkodom, hogy érdemes-e másmerre menni.
Ha megépülne a Zilah-Kolozsvár szakasz, akkor Nagykároly felé több létjogosultsága lenne a kerülőnek.
Sajnos a Nagyváradtól Kolozsvár felé félig megépített szakasznak addig nem lesz értelme, amíg összefüggően el nem éri Kolozsvárt vagy csak nagyon rövid szakasz hiányzik belőle.
A linkelt oldalon a becsatolt FB hivatkozás tök jó, lentebb tekerve a beírásokon, egy csomó aktuális kép, meg téma van, benne pl. Déva környékén a pályaépítés, vagy Bukarest elkerülő autópálya...stb.
Az vajh' miért nem jutott eszükbe, hogy a műszak végén letakarják a 80-as táblákat, a műszak elején meg leszedik róluk a takarókat? Mert akkor az autósok megszoknák, hogy ha 80-as tábla van kint autópályán, akkor tényleg vannak ott munkások és extra módon kell vigyázni?
Na, meg a vezetési komfortérzet-különbségért (legalábbis a teljes út egy jelentős szakaszán). Főleg, ha az úrvezetőnek valemely okból egyébként is van matricája.
M3-as környezetéről (nemcsak Borsod, hanem pl Fótról is) Székelyföld felé így igencsak versenyképes lesz a Vállaj-Zilah útvonal. A DN1j szörnyű volt, kamionok mennek a szerpentinen gyökketővel, előzés nincs. 20 perc mínuszt biztos jelent abban az irányban, de lehet hogy félórát is.
Az ezredforduló óta 17 közutas munkatárs vesztette életét munkaterületi balesetben, ezért a Magyar Közút arra kér minden közlekedőt, hogy tartsák meg a munkaterületek melletti sebességkorlátozásokat, és vezessenek fokozott figyelemmel.
Ami leginkább Kolozsvárnak jó hír. (Zilah, Nagybánya, Szatmárnémeti felé gyorsabb átjárás délről)
Az tény, hogy a Torda - Szilágyság irányú, Kolozsváron "dolog nélküli" forgalom felgyorsul. (A várost egyébként nyugat felől a DN1J szerpentinjén eddig is ki tudta kerülni.)
Azoknak, akik Nagyváradra és Magyarországra jönnek, azoknak semmit sem jelent,
amíg az A3 hiányzó 160 km-es szakasza el nem készül.
A nem Váradra igyekvő BAZ és SzSZB megyeiek kivételével. Biztos nincsenek túl sokan, de néhányan azért valószínűleg.