Felfognak gyorsulni a dolgok az erdelyi A3-as kapcsan, hisz sikerult nagy nehezen a teljes szakaszra kivaltani a kornyezetvedelmi engedelyt.
Ez volt a problema eddig.
Most is van problema tobb is meghozza:
- tekintettel hogy ez a regi Bechtel szerzodesbol van, ezert uj kozbeszerzesi fuzetet kell kesziteni amibe beirjak a meglevo munkalatok allapotat is
- valamint azota valtoztak a normativok a standardok, igy lesznek reszek ahol utanna kell tervezni (jovahagyast igenyel)
- s lesz egy szakasz ahol alagutat irtak elo, az keszulne el utoljara, es nem tudjak meg, hisz alagutat meg nem epitetettek egyik autopalyan sem
- a fellebezzeseket (*van ahol 5-8 is van), es a megnyert vallalkozasok komolysagat is problemanak tekinthetjuk
Most mar hangoztatjak hogy masik 2 szakaszt fognak kiirni design&build tipusu szerzodesre, ami a Kolozsvari szakaszot hosszabitani az orszaghatar iranyaba.
Erdelybol egy kis egyelore meg nem hivatalos hir. A sajto es szemelyes forrasok alapjan, az a hir jarja tegnap este kesoig dolgoztak a roman NIF-nel, es megvan a nyertes hirdetese, az orszaghatar kozeli szakaszokra. Kettore pontosan. Osszesen 33 km. Az elso csomopont az 5km szelvenynel lesz.
Mindket szakaszt, ugyanaz a kis ceg nyerte meg. A konzorcium neve hosszabb, de ahogy meselik a Trameco - mas neven Selina egy bihari helyi kis ceg, aki meg sosem epitett autopalyat, csak helyi utepitesben jartas.
TRAMECO SA VAHOSTAV -SK, a.s. DRUMURI BIHOR SA DRUM ASFALT SRL EAST WATER DRILLINGS SRL
A roman torvenykezesek szerint, ez utan hivatalosan is nyertest hirdetnek, es ez utan jon a fellebezesi idoszak, ami vegtelensegig is elhuzodhat.
Eddig úgy csináltam ha érdekelt Mohács észak vagy Bátaszék dél forgalma, hogy megkerestem az 56-os utat, ott megsaccoltam, hogy kb. melyik km szelvény lehet legközelebb Mohács északhoz vagy Bátaszék délhez.
Annak kódszámát megnéztem, felírtam és a következő oldalon megkerestem, és kiírtam az ott talált értékeket.
Az R7 (Pozsony - Èrsekújvár - Rimaszombat) èpül Pozsony mellett. A földmunkáknál tartanak. De vègig új nyomvonal van, a komáromi országútból nem használnak fel semmit.
Èpül a komáromi híd is. Egèsz jó M1 elkerülő lehet, ha a híd ès az M1 között rendes út èpül. Komárom és Pozsony között pedig az út vonalvezetése, szèlessège ma is olyan, mint egy autóútnak/fèlautópályának.
Igazad van, tényleg rémlik valami ilyen terv, bár most valahogy sehol nem találom az elképzelésről szóló térképvázlatot. És egyetértek, hogy erősen össze kellene, hogy függjön a két projekt, mert jelenleg az ebenfurti vasútvonalon bonyolódik a nagyobb forgalom.
Egyébként nem ártana valami normális kereszteződés az említett 8647-es és a 86108-as út között sem - talán ez is javítana egy szakaszon valamit az utóbbi út jelenlegi, roppant alattomos és balesetveszélyes állapotán.
Aha szóval elkezdték volna átépíteni, csak nem sikerült. Olyan 70 kilométerre volt egy körforgalommal megoldott autópályacsomópont. De nem különszintű, hanem autópálya vége tábla. körforgalomban körbe, autópálya kezdete tábla. Azt nemrég megcsinálták.
Lámpás kereszteződés van még Breda mellett is, de azt az egyik autópálya felüljárón szeli át. Jó kérdés, hogy akkor a másikra minek a lámpa, ha keresztezésmentesen is meg lehetett volna oldani, mert felüljáró úgyis van.
Nincs ebben semmi különös. Franciaországban is vannak olyan szakaszok, ahol az időjárástól függően akár 60 km/h is lehet sebesség, mégsincs ingyen ekkor sem.
Így van, az ingyenessé tétellel csábítsunk még több autót a sebességkorlátozott, munkavégzéssel terhelt útra.
Ki az a lükepék, aki csak azért menne egy ilyen útra, mert az (átmenetileg) ingyenessé vált. De fordítsuk csak a meggyőzőnek tűnő bevezetést a visszájára (vagyis az "őszintére").
"Nem így van. A fizetősen hagyással zavarjunk el minél több autót...".
De ha már így, akkor erre jobb ötletem is akad: le kell zárni a teljes útszakaszt, amíg tart a bővítés. A bakter után szabadon, "Tegye ki nyíltan!".
Az N7 Groningennél egy problémás eset. Egy kis cég nyerte el a beruházást, és képtelenek voltak teljesíteni. Viszont a projekt jelenleg vizsgálat alatt áll, azaz nem vették vissza tőlük, pedig momentán három év késésben vannak. Az elvégzett munka minőségét a vizsgálatok során nem tudták megítélni - a beruházó ugyanis még nem csinált semmit. A vége nyilván az lesz, hogy elveszik a beruházótól a projektet, és újra meghirdetik. Kisebb holland cégről van szó, a kártérítési kötelezettségük garantáltan több lesz, mint a saját tőkéjük, azaz csődbe mennek.
Magyarországra még jöhetnek, bár Mongólia kicsit messze van, de még elmegy. Hollandia totál szívás lesz nekik. Mondjuk jobban bánnak velük, mint az ukránokkal, azokat gyűlölik.
Elsö ránézésre valóban furcsa, de van benne ráció, ugyanis a Gysev kihúzó, tároló vágányt akar csinálni a jelenlegi Sopron-Ebenfurth fele tartó vonalból, és az ágfalvi (jelenleg nem villamositott) vonalat visszakötni a határ elött az ebenfurthiba. Ezért lesz az ágfalvi vonalon felüljáró a 8647-es úton, az ebenfurthin pedig szimpla átjáró.
Persze kiváncsi vagyok hogy sikerül összehangolni a két projektet, mivel jelen felállásban valóban elég nagy öngól oda szintebni keresztet csinálni.