Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41218

Bocsi

Polgárig még van 1-2 perc előny Vállajnál, de több km,

Budapestig meg minden ugyanúgy marad az M3-on.

Ha átadják az M35-öt ez a vállaji 1-2 perc elolvad, masszív negyedórával gyorsabb és 15 km-rövidebb az M35-ön.

 

De a végső állapot (fele) az M4 bármelyik verziót beelőzi...

egyszer ... majd... ha....

 

 

 

Előzmény: pirosalmabumm (41212)
T-boy01 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41217

Jómagam pontosan a tankolás miatt nem tudom kihagyni a borsi úton lévő Petrom kutat Nagyváradon, mert ott csak 167ft-ba jön ki az LPG autógáz, míg Debrecen MOL 244ft. 90 literes tartállyal lemehetek akár a tengerig egy tankkal. Beljebb Romániában drágább az LPG.

Előzmény: dimelo (41211)
troglodita Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41216

Ja bocs, elnéztem, a 85 km különbség nem itt, hanem az M3 / 4-es út esetében van.

Előzmény: troglodita (41215)
troglodita Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41215

Alapvetően itt a zilahi csúcsforgalom ad hozzá 10-15-20 percet időnként, na de a 85 km plusz akkor is elég sok, nem?

Előzmény: pirosalmabumm (41213)
troglodita Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41214

1/2 off

Na, erre pont nem gondoltam, látszik, hogy abszolút hobbisofőr vagyok ;-) A múltkor is Szegedről Óbudára valahogy Dunaújvároson vezetett a "legrövidebb" út, szegény navigáció tiltakozott is miatta ezerrel :-)))

on

Előzmény: dimelo (41211)
pirosalmabumm Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41213

a képeket természetesen sikerült összekutyulni. Namégegyszer:

 

 

 

Előzmény: pirosalmabumm (41212)
pirosalmabumm Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41212

nem nyerő a Nagykároly-Vállaj? mi alapján nem nyerő?

 

még így is nyerő, hogy valami nagyon érdekes végpontot találtál neki, nem az a3-on megy tovább, és nem is Kolozsvárra megy, hanem a ? hovais?

 

Ha mész tovább az a3-on akkor már szabadszemmel is látható az időkülönbség:

 

ha pedig Kolozsvárra is bemész, akkor pláne:

 

 

Előzmény: dimelo (41209)
dimelo Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41211

Jó, majd meséld el a tapasztalatokat. (Kamera?)

 

Elszámolhatod az üzemanyag-többletet? :)))  (6-7 liter= 2500 Ft)

 

 

Előzmény: troglodita (41210)
troglodita Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41210

Egyszer azért csak kipróbálom ezt a nagykárolyi menetet, már csak a változatosság kedvéért, végül is 85 km-el hosszabb, mint a 4-esen, időben meg szinte ugyanott van...

Előzmény: dimelo (41209)
dimelo Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41209

Bingo!!! Mintha én írtam volna:)))

 

Google tervez az új A3 szakasszal (Gyalu - Magyarnádas)

https://www.google.com/maps/dir/47.8380232,21.1521079/46.7507733,23.4309101/@47.3411295,21.6259118,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

De nem nyerő a Nagykároly-Vállaj M3

 

Decembertől átmeneti favorit lesz az M35 Derecske szakasz

https://www.google.com/maps/dir/47.3671455,19.1534655/46.7507733,23.4309101/@47.4298915,20.1070549,8z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ám az M0-Európa útirányon egyik sem...

...amikor átadják az M4 Üllő-Abony szakaszt értelmetlen kerülő lesz az M35-M3 is.

Előzmény: troglodita (41208)
troglodita Creative Commons License 2018.10.05 0 0 41208

Olvasgatom én is a román szaktopikokat, de hát idén is csak a töketlenkedés megy odaát, az M4-hez való csatlakozáshoz másfél év tervezés + kivitelezés van meghatározva, ez szabad fordításban 2021(!) őszét jelenti, és akkor is csak a 19-es utat érték el vele, a nagyváradi nyugati elkerülőről továbbra sincs sehol szó. Aztán röpke két év van a következő szakaszra, ez 3,5-4 év alatt épül majd meg, a qrva nagy semmibe, Bisztraterebesnél ezt a csodás folytatást ígérve az arra autózóknak: https://www.google.com/maps/@47.310868,22.3948666,3a,75y,121.58h,77.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP7fd1d-njaTKrKSxovhyRg!2e0!7i13312!8i6656

(Itt vagyunk ugye a tervezett A3 legészakibb pontján, semmilyen épeszű alternatív útvonal nélkül...)

A1: Marossolymos - Marosillye már "majdnem kész", de azért csak jövő tavaszra lehet átadni, ez is félkarú óriás, a Maros völgyében ugye ott van az elkerülő nélküli Arad, vagy pedig a vacak, hegyi és szűk 68A.

A3 Marosvásárhely felé: ez is évek óta szinte teljesen kész, de közlekedni vajon mikor lehet már rajta?

Előzmény: pentium10 (41204)
dimelo Creative Commons License 2018.10.04 0 0 41207

Már megbocsáss,  ez csak a déli fele.

Ami hiányzik az az A3-hoz felvezetés, Biharpüspöki - Nagyszántó térségében.

Ha ez nincs, akkor a forgalom Nagyváradon át fog Biharea - Satu Nou felé áthajtani.

 

Vagy úgy vannak vele, menjenek rövidebben Bors-Ártánd felé?

Mert akkor minek épülne az a 4 km-es A3 a DN19 útig?

Előzmény: pentium10 (41206)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 41206

a nagyavaradi bypass keszen van, egy minta projekt volt, nagyon gyorsan megcsinaltak 2x2 es szamos szintbeli keresztezodessel

egesz orszagban azt nevezik mintaprojektnek

 

Előzmény: dimelo (41205)
dimelo Creative Commons License 2018.10.03 0 0 41205

10 éve még én is reméltem...

Ha jól emlékszem 6 éve torzó a berettyószéplaki viadukt.

Azt ne mondja senki, hogy abból még hibátlan műtárgy lehet, és persze a többi félkész útszakasz is kockázatos és kiszámíthatatlan többletköltsége.

 

Nem fogadnék, de az eddigi tempóban a  hiányzó 160 km 40-50 év...

Az a 4-5 km a DN19-ig, már régen működhetne, de csak együtt a többivel.

A Nagyvárad bypass-t 10 éve engedélyezték, mégsem épült eddig semmi.

 

Fontosabb lenne, mint az A3-DN19 bekötés.

Előzmény: pentium10 (41204)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.03 0 0 41204

javitom, a remenyem nem pozitiv, de van

tudom mennyi bukta lehet minden lepesben

de a felgyorsulast nem arra ertem hogy nyilatkozzak olyanokat hogy X datumon valami

 

hanem inkabb igy fogalmazok

 

tekintettel hogy egesz orszagban csak az A3 rendelkezik jelenleg kornyezetvedelmi engedellyel, 

s mivel minden adott ahhoz hogy beinduljon a gepezet, van nemi pozitivum benne

ez nem azt jelenti hogy 2 honap alatt lezavarjak, de nem 7 ev, hanem mondjuk 4-5 ev amig furikazunk rajta,

a hatarmenti szakaszt azt nagyon hamar le akarjak zavarni, szoval ott 2020-ra szamithatunk a roman fel reszerol is, legalabb az ev legyen azonos, ha nem is abban a honapban fejezik be mint az M4-et.

 

mas nyomvonalon meg ennyire sem tiszta a kep mint itt az A3-son

Marosvasarhely melett is azert haladnak, mert minden adott, es az epito vegzi a dolgat

jelenleg mas munkatelep nincs megnyitva az orszagban (kiveve a Deva koruli A1-et amit ideje lenne befejezni)

 

s meg 1 remeny hogy jelenleg a penzeket nincs hova forditsak csak a meghirdetett szerzodesekbe, ezert Erdely jobban all ilyen szinten, legalabb is meg 2 evig

utanna indul pe a roman reszen az autopalya tervezes

 

a roman es erdely resszel pedig mas dolog is van, amig erdelyben volt telekkonyvezes a regi osztrak-magyar monarchia idejen - ez kesobb problemat jelentett, hisz volt hogy Becsben az archivumban kerestek a kisajatitasok miatt a reszleteket

a roman reszen, Olteniaban nincs annyire elore haladott allapotvany a telekkonyvezes, azaz a senki foldje, es a kisajatitasok siman mennek, sot nem is kellenek

dimelo Creative Commons License 2018.10.03 0 0 41203

Úgy gondolom jobban ismered a helyi viszonyokat,

mégis erősebb a reményed, mint amit a gyakorlati tapasztalatok megengednek...

 

Annyi féle probléma van, hogy ezeket eddig senki nem tudta megoldani.

Főleg, ha nem is akarta ... éveken át.

 

Most itt a kényszerhelyzet (M4 a határon) és mindkét oldalon kapkodás látszik.

 

De megoldás az nem...

 

 

Előzmény: pentium10 (41198)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.02 0 1 41202

Szecselnél nincs alagut, az egy sima teto, amit cut&cover modszerrel csinaltak

nekem az alagut az furrast jelent

iden csak Bukarestben teheto biztosra 3km bekoto ut atadasa, az A1-es szakasz nem lesz meg idoben, valoszinu fognak kerni halasztast, de varjuk meg oktober veget, idojaras is bekavarhat/vagy eppen engedheti a haladast

Előzmény: radio100jozsi (41200)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 41201

a cég még nem éített alafgútat, mondjuk autópályát se, de útat már igen.

végül is az autópálya is az, csak kicsit nagyobb, szélesebb

valahol el kell nekik is kezdeni

Előzmény: radio100jozsi (41200)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.02 0 0 41200

"hisz alagutat meg nem epitetettek egyik autopalyan sem"

 

Ezt hogyan érted? Mert az A1-en most is van alagút Szecselnél.

Előzmény: pentium10 (41198)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.02 0 0 41199

Idén lenne még átadás az A1-en Marosillye és Kiskossó között a térkép szerint. Déva Nyugatnál a hegy elhordás miatt nincs még kész. Kiskossó és Zorány között meg akkor semmi kivitelezés a térkép szerint.

Előzmény: pentium10 (41196)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.02 0 1 41198

Felfognak gyorsulni a dolgok az erdelyi A3-as kapcsan, hisz sikerult nagy nehezen a teljes szakaszra kivaltani a kornyezetvedelmi engedelyt.

Ez volt a problema eddig.

 

Most is van problema tobb is meghozza:

- tekintettel hogy ez a regi Bechtel szerzodesbol van, ezert uj kozbeszerzesi fuzetet kell kesziteni amibe beirjak a meglevo munkalatok allapotat is

- valamint azota valtoztak a normativok a standardok, igy lesznek reszek ahol utanna kell tervezni (jovahagyast igenyel)

- s lesz egy szakasz ahol alagutat irtak elo, az keszulne el utoljara, es nem tudjak meg, hisz alagutat meg nem epitetettek egyik autopalyan sem

- a fellebezzeseket (*van ahol 5-8 is van), es a megnyert vallalkozasok komolysagat is problemanak tekinthetjuk

 

 

Most mar hangoztatjak hogy masik 2 szakaszt fognak kiirni design&build tipusu szerzodesre, ami a Kolozsvari szakaszot hosszabitani az orszaghatar iranyaba.

Előzmény: mash.69 (41197)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 41197

magyarán ha jól értem, akkor belátható időn belől megépülhet az rész, amivel a mi M4-esünk/M35-ünk

nem a semmiben végződne, hanem meg lenne a túl odlali folytatás....

Előzmény: pentium10 (41196)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.02 0 1 41196

Erdelybol egy kis egyelore meg nem hivatalos hir.
A sajto es szemelyes forrasok alapjan, az a hir jarja tegnap este kesoig dolgoztak a roman NIF-nel, es megvan a nyertes hirdetese, az orszaghatar kozeli szakaszokra. Kettore pontosan. Osszesen 33 km. Az elso csomopont az 5km szelvenynel lesz.

Mindket szakaszt, ugyanaz a kis ceg nyerte meg. A konzorcium neve hosszabb, de ahogy meselik a Trameco - mas neven Selina egy bihari helyi kis ceg, aki meg sosem epitett autopalyat, csak helyi utepitesben jartas.

TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK, a.s. – DRUMURI BIHOR SA – DRUM ASFALT SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL

A roman torvenykezesek szerint, ez utan hivatalosan is nyertest hirdetnek, es ez utan jon a fellebezesi idoszak, ami vegtelensegig is elhuzodhat.

 

http://www.bihon.ro/constructori-bihoreni-pentru-doua-tronsoane-ale-autostrazii-bors-suplacu-de-barcau/2119892

 

Tehat az orszaghatartol 33 kmre van meg az epito (2 utem)
de folyamatban van meg egy szakasz az kb 25km, ott is eredmenyt kell hirdessenek

itt latszik, a zoldekrol van szo
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/47.175/22.057/0

a teljes nyomvonalat az 5+ ev varhato

 

egy kep

 

 

 

Előzmény: dimelo (41195)
dimelo Creative Commons License 2018.10.02 0 0 41195

Lehetne örülni...

ha a nyúlfarknyi szakaszt nem 3 évig építették volna.

 

Mi lesz az alagutas részekkel?

 

Valami nagyokos megint irreális dátumokat emlegetett.

Nem kellene jósolgatni.

Ebből a piciből semmi biztató nem következik.

 

Több, mint 160 km hiányzik a magyar határig!!!

Előzmény: adiaboli (41194)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.01 0 1 41194
dimelo Creative Commons License 2018.09.30 0 0 41193

Egyszerűbb (civil) módszer nem valószínű. Talán ennyi segíthet:

a km szelvények megtalálásához kira.gov.hu

 

A forgalmi adatokat egyelőre én is így keresem meg.

 

Hogy az adatok pontosak vagy sem, azt bízzuk a szerencsére...

 

Kiver a víz a "felszorzott" adatoktól...

Meg a 15-20%-os "pontosság"-tól...

Előzmény: trizs77 (41192)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.30 0 0 41192

 

 Kérdés :

 

 http://internet.kozut.hu/SiteCollectionDocuments/Az%20orsz%C3%A1gos%20k%C3%B6zutak%202015.%20%C3%A9vre%20vonatkoz%C3%B3%20keresztmetszeti%

20forgalma.pdf

 

Hogyan lehet helyszínre keresni?

Eddig úgy csináltam ha érdekelt Mohács észak vagy Bátaszék dél forgalma, hogy megkerestem az 56-os utat, ott megsaccoltam, hogy kb. melyik km szelvény lehet legközelebb Mohács északhoz vagy Bátaszék délhez.

 

Annak kódszámát megnéztem, felírtam és a következő oldalon megkerestem, és kiírtam az ott talált értékeket.

Ok.

 

De ez pontatlan és legfőbb módon nehézkes.

Nincs valami egyszerűbb ?

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.30 0 0 41191

Az R7 (Pozsony - Èrsekújvár - Rimaszombat) èpül Pozsony mellett. A földmunkáknál tartanak. De vègig új nyomvonal van, a komáromi országútból nem használnak fel semmit.

 

Èpül a komáromi híd is. Egèsz jó M1 elkerülő lehet, ha a híd ès az M1 között rendes út èpül. Komárom és Pozsony között pedig az út vonalvezetése, szèlessège ma is olyan, mint egy autóútnak/fèlautópályának.

Landsmann_ Creative Commons License 2018.09.29 0 1 41190

Az jó lenne. Januártól jöhet a megyei matrica. Így már nekem is megéri, mert most még 1 km-ért nem vagyok hajlandó fizetni. :-)

Előzmény: dimelo (41188)
dimelo Creative Commons License 2018.09.29 0 0 41189

Nekem mondod?   :)))  (Vagyunk még így páran...talán)

 

Bár a "falusi út" még definiálatlan.

És azt olcsón kalkuláltad, mert ha

abban élnék ki szerzési vágyaikat, igencsak többe fájna, mint 75 millió/km.

Előzmény: Mash_bakter (41186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!