Jómagam pontosan a tankolás miatt nem tudom kihagyni a borsi úton lévő Petrom kutat Nagyváradon, mert ott csak 167ft-ba jön ki az LPG autógáz, míg Debrecen MOL 244ft. 90 literes tartállyal lemehetek akár a tengerig egy tankkal. Beljebb Romániában drágább az LPG.
Na, erre pont nem gondoltam, látszik, hogy abszolút hobbisofőr vagyok ;-) A múltkor is Szegedről Óbudára valahogy Dunaújvároson vezetett a "legrövidebb" út, szegény navigáció tiltakozott is miatta ezerrel :-)))
Egyszer azért csak kipróbálom ezt a nagykárolyi menetet, már csak a változatosság kedvéért, végül is 85 km-el hosszabb, mint a 4-esen, időben meg szinte ugyanott van...
Olvasgatom én is a román szaktopikokat, de hát idén is csak a töketlenkedés megy odaát, az M4-hez való csatlakozáshoz másfél év tervezés + kivitelezés van meghatározva, ez szabad fordításban 2021(!) őszét jelenti, és akkor is csak a 19-es utat érték el vele, a nagyváradi nyugati elkerülőről továbbra sincs sehol szó. Aztán röpke két év van a következő szakaszra, ez 3,5-4 év alatt épül majd meg, a qrva nagy semmibe, Bisztraterebesnél ezt a csodás folytatást ígérve az arra autózóknak: https://www.google.com/maps/@47.310868,22.3948666,3a,75y,121.58h,77.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP7fd1d-njaTKrKSxovhyRg!2e0!7i13312!8i6656
(Itt vagyunk ugye a tervezett A3 legészakibb pontján, semmilyen épeszű alternatív útvonal nélkül...)
A1: Marossolymos - Marosillye már "majdnem kész", de azért csak jövő tavaszra lehet átadni, ez is félkarú óriás, a Maros völgyében ugye ott van az elkerülő nélküli Arad, vagy pedig a vacak, hegyi és szűk 68A.
A3 Marosvásárhely felé: ez is évek óta szinte teljesen kész, de közlekedni vajon mikor lehet már rajta?
de a felgyorsulast nem arra ertem hogy nyilatkozzak olyanokat hogy X datumon valami
hanem inkabb igy fogalmazok
tekintettel hogy egesz orszagban csak az A3 rendelkezik jelenleg kornyezetvedelmi engedellyel,
s mivel minden adott ahhoz hogy beinduljon a gepezet, van nemi pozitivum benne
ez nem azt jelenti hogy 2 honap alatt lezavarjak, de nem 7 ev, hanem mondjuk 4-5 ev amig furikazunk rajta,
a hatarmenti szakaszt azt nagyon hamar le akarjak zavarni, szoval ott 2020-ra szamithatunk a roman fel reszerol is, legalabb az ev legyen azonos, ha nem is abban a honapban fejezik be mint az M4-et.
mas nyomvonalon meg ennyire sem tiszta a kep mint itt az A3-son
Marosvasarhely melett is azert haladnak, mert minden adott, es az epito vegzi a dolgat
jelenleg mas munkatelep nincs megnyitva az orszagban (kiveve a Deva koruli A1-et amit ideje lenne befejezni)
s meg 1 remeny hogy jelenleg a penzeket nincs hova forditsak csak a meghirdetett szerzodesekbe, ezert Erdely jobban all ilyen szinten, legalabb is meg 2 evig
utanna indul pe a roman reszen az autopalya tervezes
a roman es erdely resszel pedig mas dolog is van, amig erdelyben volt telekkonyvezes a regi osztrak-magyar monarchia idejen - ez kesobb problemat jelentett, hisz volt hogy Becsben az archivumban kerestek a kisajatitasok miatt a reszleteket
a roman reszen, Olteniaban nincs annyire elore haladott allapotvany a telekkonyvezes, azaz a senki foldje, es a kisajatitasok siman mennek, sot nem is kellenek
Szecselnél nincs alagut, az egy sima teto, amit cut&cover modszerrel csinaltak
nekem az alagut az furrast jelent
iden csak Bukarestben teheto biztosra 3km bekoto ut atadasa, az A1-es szakasz nem lesz meg idoben, valoszinu fognak kerni halasztast, de varjuk meg oktober veget, idojaras is bekavarhat/vagy eppen engedheti a haladast
Idén lenne még átadás az A1-en Marosillye és Kiskossó között a térkép szerint. Déva Nyugatnál a hegy elhordás miatt nincs még kész. Kiskossó és Zorány között meg akkor semmi kivitelezés a térkép szerint.
Felfognak gyorsulni a dolgok az erdelyi A3-as kapcsan, hisz sikerult nagy nehezen a teljes szakaszra kivaltani a kornyezetvedelmi engedelyt.
Ez volt a problema eddig.
Most is van problema tobb is meghozza:
- tekintettel hogy ez a regi Bechtel szerzodesbol van, ezert uj kozbeszerzesi fuzetet kell kesziteni amibe beirjak a meglevo munkalatok allapotat is
- valamint azota valtoztak a normativok a standardok, igy lesznek reszek ahol utanna kell tervezni (jovahagyast igenyel)
- s lesz egy szakasz ahol alagutat irtak elo, az keszulne el utoljara, es nem tudjak meg, hisz alagutat meg nem epitetettek egyik autopalyan sem
- a fellebezzeseket (*van ahol 5-8 is van), es a megnyert vallalkozasok komolysagat is problemanak tekinthetjuk
Most mar hangoztatjak hogy masik 2 szakaszt fognak kiirni design&build tipusu szerzodesre, ami a Kolozsvari szakaszot hosszabitani az orszaghatar iranyaba.
Erdelybol egy kis egyelore meg nem hivatalos hir. A sajto es szemelyes forrasok alapjan, az a hir jarja tegnap este kesoig dolgoztak a roman NIF-nel, es megvan a nyertes hirdetese, az orszaghatar kozeli szakaszokra. Kettore pontosan. Osszesen 33 km. Az elso csomopont az 5km szelvenynel lesz.
Mindket szakaszt, ugyanaz a kis ceg nyerte meg. A konzorcium neve hosszabb, de ahogy meselik a Trameco - mas neven Selina egy bihari helyi kis ceg, aki meg sosem epitett autopalyat, csak helyi utepitesben jartas.
TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK, a.s. – DRUMURI BIHOR SA – DRUM ASFALT SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL
A roman torvenykezesek szerint, ez utan hivatalosan is nyertest hirdetnek, es ez utan jon a fellebezesi idoszak, ami vegtelensegig is elhuzodhat.
Eddig úgy csináltam ha érdekelt Mohács észak vagy Bátaszék dél forgalma, hogy megkerestem az 56-os utat, ott megsaccoltam, hogy kb. melyik km szelvény lehet legközelebb Mohács északhoz vagy Bátaszék délhez.
Annak kódszámát megnéztem, felírtam és a következő oldalon megkerestem, és kiírtam az ott talált értékeket.
Az R7 (Pozsony - Èrsekújvár - Rimaszombat) èpül Pozsony mellett. A földmunkáknál tartanak. De vègig új nyomvonal van, a komáromi országútból nem használnak fel semmit.
Èpül a komáromi híd is. Egèsz jó M1 elkerülő lehet, ha a híd ès az M1 között rendes út èpül. Komárom és Pozsony között pedig az út vonalvezetése, szèlessège ma is olyan, mint egy autóútnak/fèlautópályának.