Eddig úgy csináltam ha érdekelt Mohács észak vagy Bátaszék dél forgalma, hogy megkerestem az 56-os utat, ott megsaccoltam, hogy kb. melyik km szelvény lehet legközelebb Mohács északhoz vagy Bátaszék délhez.
Annak kódszámát megnéztem, felírtam és a következő oldalon megkerestem, és kiírtam az ott talált értékeket.
Az R7 (Pozsony - Èrsekújvár - Rimaszombat) èpül Pozsony mellett. A földmunkáknál tartanak. De vègig új nyomvonal van, a komáromi országútból nem használnak fel semmit.
Èpül a komáromi híd is. Egèsz jó M1 elkerülő lehet, ha a híd ès az M1 között rendes út èpül. Komárom és Pozsony között pedig az út vonalvezetése, szèlessège ma is olyan, mint egy autóútnak/fèlautópályának.
Igazad van, tényleg rémlik valami ilyen terv, bár most valahogy sehol nem találom az elképzelésről szóló térképvázlatot. És egyetértek, hogy erősen össze kellene, hogy függjön a két projekt, mert jelenleg az ebenfurti vasútvonalon bonyolódik a nagyobb forgalom.
Egyébként nem ártana valami normális kereszteződés az említett 8647-es és a 86108-as út között sem - talán ez is javítana egy szakaszon valamit az utóbbi út jelenlegi, roppant alattomos és balesetveszélyes állapotán.
Aha szóval elkezdték volna átépíteni, csak nem sikerült. Olyan 70 kilométerre volt egy körforgalommal megoldott autópályacsomópont. De nem különszintű, hanem autópálya vége tábla. körforgalomban körbe, autópálya kezdete tábla. Azt nemrég megcsinálták.
Lámpás kereszteződés van még Breda mellett is, de azt az egyik autópálya felüljárón szeli át. Jó kérdés, hogy akkor a másikra minek a lámpa, ha keresztezésmentesen is meg lehetett volna oldani, mert felüljáró úgyis van.
Nincs ebben semmi különös. Franciaországban is vannak olyan szakaszok, ahol az időjárástól függően akár 60 km/h is lehet sebesség, mégsincs ingyen ekkor sem.
Így van, az ingyenessé tétellel csábítsunk még több autót a sebességkorlátozott, munkavégzéssel terhelt útra.
Ki az a lükepék, aki csak azért menne egy ilyen útra, mert az (átmenetileg) ingyenessé vált. De fordítsuk csak a meggyőzőnek tűnő bevezetést a visszájára (vagyis az "őszintére").
"Nem így van. A fizetősen hagyással zavarjunk el minél több autót...".
De ha már így, akkor erre jobb ötletem is akad: le kell zárni a teljes útszakaszt, amíg tart a bővítés. A bakter után szabadon, "Tegye ki nyíltan!".
Az N7 Groningennél egy problémás eset. Egy kis cég nyerte el a beruházást, és képtelenek voltak teljesíteni. Viszont a projekt jelenleg vizsgálat alatt áll, azaz nem vették vissza tőlük, pedig momentán három év késésben vannak. Az elvégzett munka minőségét a vizsgálatok során nem tudták megítélni - a beruházó ugyanis még nem csinált semmit. A vége nyilván az lesz, hogy elveszik a beruházótól a projektet, és újra meghirdetik. Kisebb holland cégről van szó, a kártérítési kötelezettségük garantáltan több lesz, mint a saját tőkéjük, azaz csődbe mennek.
Magyarországra még jöhetnek, bár Mongólia kicsit messze van, de még elmegy. Hollandia totál szívás lesz nekik. Mondjuk jobban bánnak velük, mint az ukránokkal, azokat gyűlölik.
Elsö ránézésre valóban furcsa, de van benne ráció, ugyanis a Gysev kihúzó, tároló vágányt akar csinálni a jelenlegi Sopron-Ebenfurth fele tartó vonalból, és az ágfalvi (jelenleg nem villamositott) vonalat visszakötni a határ elött az ebenfurthiba. Ezért lesz az ágfalvi vonalon felüljáró a 8647-es úton, az ebenfurthin pedig szimpla átjáró.
Persze kiváncsi vagyok hogy sikerül összehangolni a két projektet, mivel jelen felállásban valóban elég nagy öngól oda szintebni keresztet csinálni.
2004 környékén egy Düsseldorf melletti majd 40.000 lakosú volt bányászvárosba jártam rendszeresen. Ott már akkor nem találtak senkit, aki vállalta volna a bánya és a kiszolgáló létesítmények bontását a terület rehabilitációjakor, úgyhogy végül Kínából hoztak embereket. Biztosan tudom, mert nem sok szálloda volt, és sok szobát elfoglaltak. Nem ettek meg semmilyen idegen kaját, a folyosón meg a szobákban főztek maguknak. Mi másik cég vendégei voltunk, szóltunk érte, de mondták, hogy minden meg van nekik engedve, csak csinálják meg. Nyilván az egy veszélyesebb munka volt, viszont 14 évvel ezelőtt történt. Ennek alapján nekem a mongol vonal ma simán elképzelhető.
Hollandiában elég szigorúan veszik az útépítéseknél és felújításoknál, ill. bővítéseknél a határidőket. Egy átlagos projekt ott akár negyed-ötödannyi idő alatt lemegy, mint Németországban. Viszont mostanában többször előfordul, hogy a nagy cégek egy-egy projektet meg se pályáznak, mert látják, hogy nem tudnak elegendő számban munkásokat szerezni ahhoz, hogy határidőre befejezhessék az építkezést.