Nem hiszem, hogy +5-10le ezt nagyon indokolná, az 1.4tdi-nél chippel +25le érhető el (legalábbis így hírdetik), úgygogy szerintem ennyi bele kell, hogy férjen szerintem.
Aktuális lenne a kis 1.4 benzinesemnél egy nagy motorfelújítás, viszont szóba került a motor csere is, aminek a papírozásának mostanában nézek utána. A kérdésem az lenne, hogy esetleg milyen más motort lehetne bele tenni (ha egyáltalán van ilyen) az eredeti helyett, gondolok itt modernebb, erősebb 1.4-es motorra.
Ha valaki izzót cserélne bárhol az autóban, itt egy kis segítség, hova mi megy. Így nem kell vásárlás előtt rögtön bontani. Talán csak a hátsó belső világítás maradt ki amit nem szedtem még szét, meg a ködlámpa, mert sajnos nekem az nincs. Műszerfal elvileg full LED.
Féklámpa / helyzetjelző hátsó : BAY15d Index hátsó : BAU15s Index első : BAU15s Index oldalsó: WY5W Helyzetjelző első : W5W Tompított első : H7 Fényszóró : H3 Ködlámpa hátsó : BA15s Tolató lámpa hátsó : BA15s Rendszámtábla: C5W (36mm szofitta) Belső tér világítás : Elől, két oldalsó:BA9S (T4W) 9mm átm. (kerek foglalat, két pöcök egymással szemben és egy vonalban) Elől, középső : 42 mm szofitta Napellemző : 36 mm szofitta Csomagtér: T10
Milyen márkájú katalizátort raktak a tiedbe? Egy gyors keresés után az egyik oldalon volt kb 10 féle. Az első az walker. 41 ezer. A második HJS, kapásból 80 valahány ezer. A többi már 100 fölött, egészen majdnem 200 ezerig. Azért ez óriási különbség árban.
Akkora, hogy akár azt is gondolhatnám hogy a walker csak egy üres dob. Pedig nem. Nem értem, hogy lehet ilyen eltérés.
Egyébként ez az ingadozó teljesítmény nálam is megvan. Bár inkább úgy mondanám, hogy néha előtör belőle valami állat. Egyébként sem panaszkodhatok, de akkor kicsit ijesztő is a hirtelen és szokatlan megállíthatatlanság. Lehet hogy nálam is van ilyen probléma. Jó tudni az ilyeneket! Ezt is köszönöm szépen!
Egyébként ezt a katalizátort kicseréltettük tavaly és megszűnt a néha még mindig fellépő hullámzó teljesítmény, amire semmi magyarázat nem volt, mert hibakód sem volt, és új gyári lambda szonda (is) volt benne. Kiderült, a felső előkatalizátor részben el volt dugulva, el volt fáradva, részben nyilván megsérülve-összeomolva belül, stb. Hát most harap és a motor méretéhez képest egy számmal nyomatékosabbnak érződik, főleg 2000 alatt nagyon szembötlő. Négyesben lankás emelkedőn könnyedén kigyorsít alacsony fordulatkról is (1500) és nagyon jó a gázreakciója. Főleg szembeötlő egy EU6-os benzines után. Öröm vezetni.
Elkezdtem foglalkozni a lambda szonda kérdéssel egy kicsit, mert elég gyanús hogy nincs a helyzet magaslatán. Az első percben el is akadtam. 😂
Az 1.6 ban komolyan 3 szonda van? Az ábra szerint az élő katalizátor előtt és után is van egy, valamint a katalizátor után mégegy. Ezek közül ugyebár a leghátsó a diagnosztizáló szonda. De melyik a szabályozó szonda az első kettőből? Vagy mindkettő? Vagy csak az első, és két diagnosztizáló van? Bár igazából ha a számozásból indulok ki, a két 20 as az egyforma. Na úgy meg végképp nem értem.
De biztos vagyok benne hogy akad itt valaki, aki egyértelműen ki tud vezetni ebből a sötétségből amiben vagyok. :)
Igen, ezért írtam hogy egy korai típus. De az az igazság, hogy én ezt a kategóriát fel sem tudom fogni. Teljesen más világ lehet, és valószínű egy korai széria is hasonló tulajdonságokkal bír. Nekem meg már az A2 is űrtechnika. :)
Le is mondtam róla. :)
Egyébként úgy érzem ez a kisautó még sokáig fog szolgálni. De van még vele tennivaló. Mindjárt jövök is egy kérdéssel. :)
Ne erts felre, nem nevetlek ki, csak ahogy Stetten is irta, a klima kikapcsolasa utan a paratartalom nagyon gyorsan megno, izzadok az ulesbe seperc alatt.
Szoval nekem ennyit nem er, inkabb 1-2 evente elnyomok egy patronos klimatisztitot vagy lemosom a klimahutot (az A2 eleg jo hozzaferheto helyen van, kis kezi permetezovel kimostam a pollen filter kiveve)
Sajnos az A8 sosem lesz a megfizethető kategória. Hobbinak jó, de gazdasági alapon hétköznapi autónak használva iszonyatos pénzeket tud elvinni. Csalóka az ára, de az átlag magyar piacon kínált darabokra lazán rá lehet dobni mégegyszer a vételárat ha rendbe akarod tenni. Sajnos agyon van elektronikázva, bonyolítva és nem egy időt álló technika. Olyan problémáik is voltak vele ami egy átlag autó teljes élettartama alatt nem jön elő. Ajtózár meghalt, rögzítőfék motor (négy évesen!) feladta, stb... Szerencsére komolyabb problémám légrugó halál ilyesmi nem volt. Eddig márkaszervizben volt vezetve a szervizkönyv is, de most befejezem, mert egy olajcsere 150.000 Ft. A 8,2 liter olaj + szűrő + csavar + munkadij kerül ennyibe. Persze, otthon meg lehet oldani 35000Ft-ból, nem az olajcserén akad meg a dolog.
Egyébként szeretem nagyon, kényelmes mint az anyaméh, stb... meg ugye a szarrá sózott osztrák utakon az alu “felbecsülhetetlen“ érték.
Sajnos sejtettem hogy nem az én pénztárcámnak való autó lesz.
De jó tudni ezt az infót, mert 10 év múlva talán megfizethető lesz egy korai modell amire érdemes lesz költeni, mint most az A2 re. Az alu karosszéria óriási megkönnyebbülés nekem.
A nagy autómban gyárilag meg van ez oldva. Szerintem az egyik leg hasznosabb extra a világon solartetös szellöztetés. Végig klímázhatsz, ha leállítod az autót a szellöztetés megy tovább a napelemröl. Hogy ez az extra mißert nem lett azóta minden autó tartozéka, azt nem értem...
Nekem más a tapasztalatom. Eleve ahogy lekapcsolom a klímát, azonnal érezhetöen párás levegö kerül az utastérbe. Két perc alatt ragadni lehet. Ezért sosem kapcsolom ki a klímát mielött megérkeznék. Évente egy bombát meg szüröcserét elnyomok benne, de ezen felül nem csinálok vele semmit.
Igen, meg lehetne írni a programot. Klíma használat esetén az autó leállításától még 3 percen keresztűl üzemeljen a levegő keringtetés...
De a klíma tisztításra egy egész iparág épült és márkaszervizek is csinálják ezért nem érdekeltek benne.. Most néztem meg, a klíma tisztítás árak 6000-től 22000-ig és még feljebb is mozognak, és ez még nem a kiszereléses és kimosom verzió, csak a befújok habot és ózonos verzió. Ezek még nem márkaszervíz árak!
Mennyivel egyszerübb lenne egy automatikával kiegészíteni a klímát, hogy a motor leállítása után még járassa a ventillátort 2-3 percig. Tiszta röhej, hogy ha szakszerüen akarod használni a klímát, akkor az utolsó pár percen ragadásig izzasztod magad.
Én mindig klímázok, ha 3 fok fölött van a hőmérséklet, minden perc ajándék :) Mondjuk pont múlt vasárnap melegrekord dőlt meg, 21.9 fok volt, ment a klíma rendesen...
Én amúgy nem szoktam kikapcsolni megállás előtt soha, szerencsére még bontatlan és szagtalan a szerkezet...