Üdv.! Opel zafira a 2002 1.6 16V ecotec . Olajfogyasztás az egekben! Úgy döntöttem, hogy a szelepszár szimmeringeket kicserélem.
Minél zsebkímélőbb módon, azaz magam uram. Átgondolva a dolgot, tudtam, hogy elég "macerás" dolog ez. Kell egy szeleprugó összenyomó, ami csavaros fix megoldás, mert elég picike
és mélyen ülő a szelepék. Először megbontottam a vezérlést a szelepfedéllel, majd a vezérműkerekek levétele után kivettem a vezérműtengelyeket. (mindent szépen megjelölve alkoholos filccel ) Ezután kitaláltam, hogyan tudok egyszerű módon összenyomót készíteni.
Kis nehézség, hogy a felfogatás síkja nem merőleges a szelepösszenyomás irányára. A V elrendezés miatt szöget zár be. Házi módszer szerint az összenyomót csak ott a helyszínen lehet méretre szabni és beállítani. A rugótányér nyomórészét egy esztergályos megcsinálta nekem. A
szerelőnyílást egy kis flex-el kivágtam. ( a precízek megfúrják egy 5-ös fúróval a központfuratos lapkát és betesznek egy kis led-et világításnak 12V -akksira. ez nagyon sokat segít)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/1/5/0/THM_0014863150.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/1/4/3/THM_0014863143.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/1/4/2/THM_0014863142.jpg)
Ez után a konzol következett. (nem szép, de a célnak megfelel. CO hegesztővel merevítést kellett csinálnom, mert hajlott. A második képen látszik, hogy a nyomócsavar (nagyobb) szöget zár be a rögzítőcsavarral (a kicsivel) A szelepek V elrendezése miatt. A konzolból 2db kell, mert a középen felfogatott (a vez tengely csapágyfedél külső csavarjához) konzol egyik szelepnél jobbos a másiknál balos szöget zár be. Felfogatáskor egy alumínium lemezkét tegyünk alá, hogy ne sértse fel az alu hf. nevezett pontját.
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/1/8/4/THM_0014863184.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/1/9/1/THM_0014863191.jpg)
Na, innen kezdünk. Természetesen a dugattyú a fölső holtponton, amit a gyertya helyén belógatott csavarhúzóval beállíthatunk. itt a képen a hydrotőke ki van véve. Óvintézkedésként a rizikós helyeket, ahol az ék elérhetetlen helyre eshet ledugózzuk (én papírtörlővel)![](https://img.index.hu/imgfrm/3/2/7/8/THM_0014863278.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/2/7/8/THM_0014863278.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/2/6/0/THM_0014863260.jpg)
A szelepösszenyomó beállítása a műanyag betétek behelyezésével kezdődik, amit egy flakonból vágtam ki. Ezt is két félét, mert a régi szimmeringet fogóvak lehet kivenni és félő, hogy az alu házat megsértjük, ami kerülendő.
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/2/8/8/THM_0014863288.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/2/9/2/THM_0014863292.jpg)
Lehetőleg szerezzünk be egy szelepszárszimmering fogót, mert anélkül nem boldogulunk. Én barkácsoltam egyet, ami nem a legtökéletesebb volt, de a célját megoldotta. A fogó alapja, egy kínai csőrös 200FT volt.
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/3/0/2/THM_0014863302.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/3/3/0/6/THM_0014863306.jpg)
Az új szimmeringet egy megfelelő méretű csővel rákocogtatjuk a helyére. Érezni, mikor felül.
ÉRZÉSSEL! A folyamat ugyanaz csak az ékeket nem kivesszük, hanem betesszük a helyére.
Kivételnél kell egy kis mágneses kiszedő. (nekem olyan teleszkópos kínai van, ami tökéletes.)
Az ék berakásánál egy műanyagcsíkot használtam, aminek a végéhez zsírral ragasztottam a pici éket és úgy helyeztem be a helyére.(egy gyors kötöző méretre szabva.) Mágneses dologgal ne próbálkozz. Hidrotőke vissza és egy kész. Így szépen sorba egyesével és nincs keveredés. Minden oda kerül vissza, ahol volt. Mehetnek vissza a vez. tengelyek, majd a vezérlés.
Nálam a szimeringek úgy megvoltak keményedve, hogy éppen nem töredeztek, de rugalmasság az semmi. Majd írok, hogy az olajfogyasztás hogy alakul ezután.