Egyébként nem jól írtam, nem dobom ki én se, ha nem a következő évben megkapja, csak addig se akarom tárolgatni. Végső helyzetben megy a láncfűrészbe, bár oda a fáradtat szoktam használni.
Hajómotorba semmiképp, a marine olajakban extra korrózióvédelem van. Ha van a gyártónak saját olaja (pl. Yamalube), akkor azt venném, ha nincs, akkor pl. a Motul Marine Tech olajait.
Az MA olajokban súrlódásmódosító adalék van a nedves kupplung miatt, én nem önteném be robogóba, mert esetleg az élettartam rovására megy. Inkább a fűnyíróba, azok igénytelenebbek.
A többtárcsás nedves kuplumgokhoz való JASO-MA olajak felhasználhatók-e más motorokhoz? (robogó, csónakmotor) Természetesen, ha a többi specifikáció egyezik.
Azért a kérdés, mert a motorból mindig marad fél l, amit nem szívesen dobok ki.
Szerintem el sem jutott a szoknyáig az anyag, de ha mégis, szagra-színre nagyrészt petróleumnak tűnt. Majd pár hónap múlva, ha megbontàsra kerül a motor, esetleg kiderül.
Az ègèstèrben, kezdõdõ ' kirakodàs ' van amely, tartòs, nagyobb fordulatù hasznàlatnàl ( auttòpàlyatempò ) , nos, ' àtizzik ' ès ilyenkor a kopogàsèrzekelõ,
visszavesz az elõgyùjtàsbòl...
Valami adalèkra, nincs ötleted vagy tanàcsod, ami segìtene eltàvolìtani eztba kirakòdàst ?
Mennyire lehet elfogadni a gyártói leírásban a 30.000 Km megnövelt olajcsere intervallumot is teljesítő olaj tulajdonságát? Eurol olaj, beteszem az Eurol oldaláról az eredeti angol nyelvűt és a magyarra lefordítottat is. Egyébként ez az olaj mármint az Eurol, tőlünk nyugatabbra kedvelt és széles körben használt márka.
Mivel magyarul (is) rajta van, a regionális követelményeknek megfelel. Szerintem olcsóbb az EU-n belül csinálni 4-5 variánst, mint minden egyes flakonra feltenni a komplett füzetecskét.
Beteszek két képet a nagynevű és prémium Ravenol olaj adattáblájáról és az ebben a régióban kevésbé ismert Eurol olajról. Mindkettő FORD WSS-M2C913C/D elfogadás és ACEA A5/B5 . EUROL Fortence 5w30 és RAVENOL FDS 5w30
Kérdésem az lenne, hogy mennyivel tud kevesebbet az Eurol ha a Ravenol az egyik legjobb olaj?
Pécsen a Makay István úti Orlen kút..Napokban jártam ott, egyébként csak OMV dízelt tankolok, de más miatt be kellett mennem. Ford autóm van és amíg vártam, a megnéztem az Orlen olajakat
ORLEN Platinum MaxExpert F 5W-30 1 l(Ford specifikus, ez kellene az autómba) potom 7980 Ft/liter!!!Árukereső 3000 Ft/l alatt kidob néhány találatot.
Ráadásnak, a töltési dátum a flakonon 04.2021 Persze még felhasználható, de akkor is...
Nem lehet, hogy csak az autópályán ennyi? Ott a benya is qrva drága.
Mondjuk nekem fogalmam sincs mi mennyi, mert csak benzinért (gázolajért) járok kütra.Maj d 10 éve vettem olajat, kilyukadt a karterem, amit beszilóztunk, és akkor vettem a legolcsóbb 20W-50-est hazáig.
Pont ezért gusztustalan amit ott csinálnak. Eleve ki vesz benzinkúton olajat, nyilván aki bajba van, nem az aki épp a következő olajcseréhez akar bevásárolni kenőanyagot. Persze a kút mindig drága, a shopos cuccok se olcsók, lehet mondani, de itt durván 6x-os szorzóról beszélünk, mintha a shopban egy dobozos kólát 3 ezerért adnának. Semmilyen más kúton nem tapasztalatam ilyen ocsmány kapzsiságot csak a Molnál.
De simán lehet, csak nem szeretném, ha a végén kiderülne, hogy anniyra japán, mint az eneos. Ott is talán csak a Sustina (most X Prime) vonal volt ami tényleg Japánból jött, ott volt a flakonon is a made in Japan felirat, a többi ki tudja milyen kelet európai gyárakban készül(t). De az X Prime olajok is 4-5 ezer ft körül mozognak/L.
egy 25 éves kis egyszerű benzines autóban, aminek csak api szintes követelménye van, illetve háromféle viszkozitás van "megengedve". Amúgy messze nem igényelne ilyen kaliberű olajat, de nem sajnálom tőle. Eredeti francia Motul. Ők is gyártanak olaszoknál, spanyoloknál, belgáknál is (vagy csak csomagolnak?). Egy biztos, hogy az előző két, szintén nem alsó polcos olaj után a Motullal megtett kb 2e km-t követően teljesen elhallgattak a hidrotőkék, amiknek inditás után hidegen mindig volt rövid ideig egy kis hangja kb 1500-as fordulat környékén. Azóta már a második adag ment bele, teljesen megszűnt ez a jelenség. Kb 7e km után csere.
Ha a Totachi akkora ász és ennyibe kerül, ki venne bármi mást? teszi fel a költő a kérdést.
Hogy kerülhet egy elméletileg teljesen Japánban gyártott olaj, ráadasul itt is említik a pao alapolajat (kérdés milyen arányban, milyen minőségben van benne), ilyen olyan technológiát, tehát papíron fejlett olajról van szó, amit igen távolról kell ideszállítani, hogy tudják mégis egy kb legalja mannol árszintjén tartani? Valami nem kerek.
Illetve nézem az adatlapot, úgy értelmezem, hogy nem rendelkezik gyári elfogadással csak a Totachi szerint teljesíti a megadott követelményeket.
A 4700 ft nem egy rettenetes összeg, az alacskai pihenőnél az M0-áson a MOL kútnál találsz literes Mol olajakat 15 és 18 ezer ftért (nem elírás) is. Nekik kéne feltolni egy fémkannás totachit a se..ükbe.