Hogy miért nem képesek egy térképet is mellékelni a hír mellé, azt sose fogom megérteni...
Átadták Somogy megyében a 6819-es jelű Berzence-Csurgó-Iharosberény összekötő utat, melyet 2,1 milliárd forintból újított fel a STRABAG Általános Építő Kft. és a Soltút Kft.
Na itt cirka 120 milliárdba került az 1km út felújítás...
Szamold ujra kerlek. De Aladar terkepen es ne azon, amit te belinkeltel. Mert a tieden a piros-feher-piros nyomvonal kitakar 2 hidat a B nyomvonalon (sarga).
Segitsegkent itt piros pöttyöket raktam fel a sarga nyomvonalra, ahol hid szükseges.
Elég optimista becslésnek tűnik a 20 perces menetidő csökkenés a legalább 8 kilométernyi kerülővel, és a Berettyóújfaluig és Debrecenig megmaradt 2x1 sávos szakaszokkal, de legyen igazuk!
A B és a G változat tetszene. Vajon mi lehet a C és a D? Csak ebből nem lesz semmi, főleg a G-ből. Tájvédelmi körzeten aligha fognak ilyen utat építeni. A B még hagyján is. Egyenesebb is lenne mint az A, meg nagyobb települések mellett vezetne.
A 4-es főúton is tudok olyan kereszteződést, balra kanyarodási lehetőséggel, ahol nincs balra kanyarodáshoz besoroló sáv. Mindez ráadásul lakott területen kívül. Bonyolítja a helyzetet egy enyhe, de hosszú, íves rész aminek nagyjából a közepén van a leágazás. Innen pár száz méterre meg egy jobbra leágazás, szintén besoroló sáv nélkül. Ki van ugyan lökve a 70-es tábla, de tudjuk, minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle. Kész életveszély mindkét útcsatlakozás. Tudják ezt az illetékesek is, éppen ezért is hozzákezdtek a totális átalakításhoz.
Mi a különbség az elsőrendű és a másodrendű között? "Felhasználói szemmel" a 11-es és mondjuk a 71-es között nagy különbséget nem látok.
Közben a google kisegített:
19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet:
"4. Elsőrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott. Távolsági forgalmat bonyolítanak le országrészek, régiók között, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, szintbeni vasúti keresztezés (iparvágány kivételével) nem létesíthető. Közúti csomópont létesítése - ha megengedett a balra kanyarodás - az csak a járművek részére külön felálló sáv kialakításával történhet. Külterületen a tömegközlekedési járművek (autóbusz, trolibusz) részére megállóöblök állnak rendelkezésre, az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás, és csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.
5. Másodrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható. Régiók és megyék közötti távolsági forgalmat bonyolítanak le, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, külterületen az út menti ingatlanokhoz - csak kivételes esetben - létesíthető közvetlen csatlakozás, csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani."
Mondjuk ez alapján a 11-es út legfeljebb Békásmegyer és Szentendre között lehet elsőrendű, mert pl. a Nagyvillámhoz felmenő útra nincs külön balra kanyarodó sáv (és szerencsére a bicikliforgalom sem tiltott).
Ha már a Sárrét is szóba került, Békés megye egy elátkozott része az országnak. Még egyszámjegyű főútja sincs. Az M44 némileg gyorsabb eljutást biztosít majd a megyszékhely és az észak-nyugati irány felé. De a meglévő utak állapota siralmas, nemhogy fejlesztés nincs, de még a szinten tartásra sem jut elég pénz.
"a kitáblázottság és a fel- és lehajtók egyértelműbb elválasztása az ide tartozik. Egy viszonylag ritkán tárgyalt, bár, szerintem, elég fontos tényező. "
Érdekes, nekem rémlik rengeteg "Falsche!" feliratú tábla, de lehet, hogy Ausztriából... Mondjuk ha ilyen kereszteződések helyett inkább ilyeneket építenének, akkor nehezebb lenne rossz irányban feltalálni az autópályára...