Keresés

Részletes keresés

pentium10 Creative Commons License 2018.10.25 0 1 41388

visszaterve a devai autopalya hegy meletti nyomvonal valasztasra

a kozbeszerzes becsult ertekenek a 39%-os szintjevel sikerult nyernie az UMB vallalkozasnak, eros volt nagyon a menet akkor mikor megnyertek

ha a szerzodes 39%-a all rendelkezesdre akkor nem tervezel durva meretu hidat ami ketszer a Marost es a vasuti vonalat is atkeli (a vasutrol mindig megfeledkeztek amikor a hidakat javasoltatok itt)

tovabb alagut sem fer be a koltsegvetesbe

 

tekintettel hogy a roman autopalya epites 1 kozbeszerzes alatt intez mindent: terv, kornyezetvedelmi engedely, epitkezesi engedelyek beszerzesere, kozmu kivaltasa, epites

es nem kulon kulon ahogy Magyarorszagon szokas, eleg nehez felfogni nyugati szellemmel hogy tenyleg a legolcsobb megoldas a jogilag a befuto

ez nem esszeru, de a torvenyek CSAK a legolcsobb megoldast engedik nyerni

Előzmény: troglodita (41385)
troglodita Creative Commons License 2018.10.25 0 1 41387
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.10.25 0 1 41386

>Ausztria szeretné meghosszabbítani eddig ideiglenesnek mondott határellenőrzését

Amíg a bajor-osztrák határon fenntartják az ellenőrzést, addig az osztrák-magyaron is fenn fogják tartani. Hogy ez meddig tart, azt ma elég nehéz megmondani. 

 

>a kontinens nyugati felén átlagosan 2-4 kilométerre vannak egymástól a belépési és kilépési pontok

Ez viszont eléggé bullshit. Vannak határszakaszok, ahol akár párszáz méterenként, és van ahol közel száz kilométeren keresztül nincs egy sem - igaz, ott egyáltalán nincsenek a határ közelében utak :-) Helyesebb volna úgy fogalmazni, hogy a schengeni zónában, ahol vannak a határ környékén utak, ott át is lehet menni a határon, teljesen függetlenül attól, hogy milyen messze van a következő átkelési pont. Én el nem tudnám képzelni, hogy a német-holland vagy a német-dán határon legyen olyan hely, ahol van út, de nem szabad átmenni. Hacsak nem közlekedésbiztonsági okokból, de az egy másik kategória. 

Sokhelyütt egyáltalán nincs jelezve, hogy átmentél egy határon. Itt pl. jól felismerhetően más az aszfalt kb. húsz méterre attól, ahol állok, na, onnantól Németország. Tábla egy szál se. Útépítési szempontból is érdekes, pláne a visszafelé irány, ahol a határátlépés után egyből egy tábla figyelmeztet a rossz útburkolatra :-)

Ez egy száznegyvenketted-rangú út Dániában. A patak mögött Németország.

De mutatok még két kedvencet :-)

Az A7 autópálya Hollandiában. A pihenőhely, a benzinkúttal együtt, Németországban van. 

Ez egy sima autópálya-határ, de tervezési szempontból érdekes: az autópálya lassítósávja Hollandiában van, maga a kihajtó viszont már Belgiumban

Előzmény: Mash_bakter (41383)
troglodita Creative Commons License 2018.10.25 0 1 41385

Mindeközben a román sztrádaépítők tovább reszelgetik a marossolymosi dombot, közben alant, a 76-oson, a forgalom zavartalanul folyik... Mondjuk én csodálom, hogy még nem halt meg itt valaki, meg amikor terveznek egy ilyen utat, akkor miért nem nyilvánvaló elsőre, hogy ide alagút (lefedés) kéne, nem bűvészkedés évek óta ;-((( Gondolom csak van valahol a tervek között egy metszete ennek a dombnak, aztán azon csak lehet látni valahogy, hogy mennyi és milyen mennyiségű földet kell kitermelni és milyen rézsűben lehet nyugodt lélekkel és stabilan az autópálya fölött a maradékot otthagyni...

https://www.youtube.com/watch?v=Ha7qwJDcdYs

trizs77 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 41384
Mash_bakter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41383

egy pár tavalyi és idei hír ennek kapcsán...  (nem akartam a  magyar időket linkelni )

 

https://www.autonavigator.hu/cikkek/hat-uj-hataratkelo-nyilik-a-magyar-osztrak-hataron/

 

Győr-Moson-Sopron megyében Zsirát Locsmánddal (Lutzmannsburg), Várbalogot Féltoronnyal (Halbturm), Fertőrákost (a Páneurópai Piknik Emlékparknál) Szentmargitbányával (Sankt Margarethen im Burgenland), Rajkát pedig Németjárfaluval (Deutsch Jahrndorf) köti majd össze új átkelő. Vasban Kőszeg és Felsőpulya (Oberpullendorf), valamint Szentpéterfa és Nagysároslak (Moschendorf) között épül ki a kapcsolat. Ugyan soknak hangzik a hat új átkelő kiépítése, az államtitkár szerint viszont a kontinens nyugati felén átlagosan 2-4 kilométerre vannak egymástól a belépési és kilépési pontok. Ugyanakkor a hálózat kiépítésében némi bonyolítást jelent, hogy Ausztria szeretné meghosszabbítani eddig ideiglenesnek mondott határellenőrzését.

 

https://index.hu/kulfold/2018/10/24/ausztria_hatar_magyarorszag/

Ausztria hazánkkal szomszédos tartománya, Burgenland megtiltotta a motorok és személyautók forgalmát a két országot összekötő 60 határátkelő közül 35 helyen.........

A cikk arra is kitér, hogy a bécsi szövetségi kormány hat hónappal, 2019 májusáig kiterjesztette a határellenőrzést Ausztria magyar és szlovén határszakaszára. Ezt 2015-ben vezették be újra – átmenetileg felülírva a schengeni egyezményt – a menekültválság miatt.

 

 

https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/megujulhat-a-koszegi-hataratkelo-2324407/

 

 

 Összességében majdnem húsz kilométernyi út épül vagy újul meg a két oldalon csaknem 16,5 millió euróból, azaz mintegy 5 milliárd forintból. A térségben emellett gyorsforgalmi kapcsolatok épülnek, Körmendnél és Sopronnál autópályán is összekapcsolják a két ország közúthálózatát, valamint modernizálják a Fertőszentmiklóst Nezsiderrel (Neusiedl am See) összekötő vasútvonalat.

 

a Magyar Építők is írt róla többször is:

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/08/indulhat-az-uj-magyar-osztrak-kozuti-kapcsolat-kiepitese

 

 

Ugyan 2007 óta elvileg bárhol átléphető az osztrák-magyar határ, kiépített, korszerű átkelő csak kevés van, ezt orvosolják a most induló beruházások.

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/05/a-tortenelmi-allapotokat-allitjak-helyre-ezek-a-magyar-osztrak-utfejlesztesek

 

Előzmény: rm40 (41359)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41382

https://www.lokal.hu/2018-08-kerekparut-epul-a-tokaji-hidon/

 

A híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán gyalogjárda épül, az ehhez szükséges hídfőszélesítésekkel

 

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2018/04/az-a-hid-vegzi-el-a-tokaji-hid-fejleszteset

 

 

A beruházás során

  • felhelyeznek 1522 négyzetméternyi modifikált bitumenes lemezszigetelést,
  • impregnálnak 450 négyzetméternyi területet,
  • repedésáthidaló védőbevonatot alakítanak ki 2500 négyzetméteren,
  • 10000 négyzetméternyi acélszerkezet korrózióvédelmére is sor kerül
  • és felhasználnak 231 köbméternyi monolit vasbetont szegélyekhez, járdákhoz és pótpadkákhoz.

 

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2017/0/targy/portal_441/megtekint/portal_17142_2017/

 

https://nif.hu/2018/08/elkezdodtek-a-kerekparos-kozlekedest-tamogato-munkak-a-tokaji-erzsebet-kiralyne-tisza-hidnal/

 

Sehol semmi terv.... :(

De perszed drágábban, mint ahogy tervezték...

Az eredeti árhoz képest 10 százalékkal több pénzért, 949 millió forintért újíthatja fel az A-Híd Zrt

 

a nyertes saját weblapján is csak a Magyar Építők cikke van fent...

http://www.ahid.hu/az-a-hid-epiti-at-a-tokaji-hidat/

 

 

 

Előzmény: MGP (41378)
Pompiere Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41381

Érdekes is lett volna, ha ez a vásárhelyi keleti elkerülő a 430-as útig épült volna meg, ami valójában a makói elkerülő a 43-as út és az M43-as között. Sajnos valamelyik térképalkalmazásban helytelenül tüntették fel az útszámokat és ez a hülyeség terjed. A 4415-ös utat jelzi 430-ként. Érdemes megnézni a KIRA-n a kattintás infón a helyes adatokat és nem hinni a térképnek. Ami biztos az az, hogy a most épülő vásárhelyi keleti elkerülő és a meglévő déli elkerülő, valamint a régi 47-es út 472-es út lesz. A Vásárhelyen átmenő régi 47-es nyomvonala pedig 4459-es út lesz.

Előzmény: troglodita (41367)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41380

Minden települést elkerül

 

Németh Zoltán, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés elnöke a Kisalföldnek elmondta: az ezzel megbízott szakértői testület – amelyben a megyei önkormányzat is képviseltette magát – a napokban határozott a nyomvonalról. A megoldás hasonló lesz ahhoz, ahogyan például az M85-ös autóutat megépítették Győr és Csorna között: a régi út közelébe építik az újat (kivéve a győr-ménfőcsanaki szakaszt, ahol a meglévő aszfaltcsíkot bővítik). Az új 83-as minden települést elkerül majd Győr és Pápa között; Győrszemere-Nagyszentpált, Győrszemerét, Gyarmatot és Takácsit nyugatról, Tétet és Tétszentkutat keletről.

 

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/elkeszult-a-83-as-uj-nyomvonala-2017-04-18-155415

Előzmény: pentium10 (41368)
20-as vonal Creative Commons License 2018.10.24 0 1 41379

A képen is látszik, hogy új nyomvonal lesz. Kivétel a Ménfőcsanakot elkerülő meglévő szakasz, amit kiépítenek 2x2 sávra. 

Előzmény: pentium10 (41368)
MGP Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41378

Nincs valakinek látványterve vagy terve arról. hogy a Tokaji hidat hogyan akarják szélesíteni kerékpársávval? Elvileg már két hónapja átadták a munkaterületet, de még nem látszik semmi.

 

troglodita Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41377

azért az Earth egészen más kategória, nem is feltétlenül útvonaltervezésre használná az ember, hanem repkedésre, felfedezésre ;-)))

Előzmény: adiaboli (41376)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41376

OSM!

Előzmény: troglodita (41374)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41375

Sajnos ez benne van a pakliban, mint ahogy az összes felsorolt esetben is. Az összállításom az elérhető, alapvetően a NIF-es  információkon alapul. Ők pedig nem arról híresek, hogy a csúszásba került projektekről - az új határidő megjelölése mellett - hírt adjanak...

Előzmény: berva1 (41370)
troglodita Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41374

"lassan frissulo Google Maps" - akkor mit szóljunk az Earth-höz?

Előzmény: pentium10 (41372)
troglodita Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41373

és valóban:

Előzmény: troglodita (41367)
pentium10 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41372

Legyszives ha van tudomasotok olyan foutakrol, autopalya nyomvonalrol, csomopontokrol ami nincs fent a lassan frissulo Google Maps-en legyszi szoljatok. Csak nagyobb hianyossagokrol szoljatok, ne utcakrol.

mzdude Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41371

Szerintem azért, mert - úgy láttam - a teljes jobb oldali pályát felmarták és újraaszfaltozták.

Előzmény: -Smiley- (41369)
berva1 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41370

Hát ... tegnap jártam az M4-e út ezen szakaszán: M414,4 km    Albertirsa (59) – Cegléd (73)(18/10/31) , 

de a már átadott 8,1 km-en felül, nem látom reálisnak az október végi átadást.

Előzmény: adiaboli (41298)
-Smiley- Creative Commons License 2018.10.24 -1 0 41369

Valaki meg tudja mondani, hogy az M7 Siófoki felújítása miért teljes útzár mellett történik 60 és 80-as korlátozással? 

 

Az M5-ön a legtöbbször 1 sávot lezárnak, de a leállón vagy a szemközti sávon azért 2x2 sávon tudják biztosítani a forgalmat.  Itt meg a 2 sáv helyett 1 sáv megy, az is átterelve a túlsó oldalra, ami nem túl felhasználóbarát.   Miért így építik?   Autópályán a beton (M0-on használt) burkolat nem lenne tartósabb? 

 

 

pentium10 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 41368

ami nem tiszta, hogy uj nyomvonalon epul a 83-as vagy a meglevot szellesitik

a NIF weblapjan ezt talaltam, es a kep megteveszto is lehet, valaki tudja tisztabban?

 

Előzmény: mash.69 (41366)
troglodita Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41367

És valóban ebben a totál béna formájában és nem is a 430-as útig építik meg?

Előzmény: mash.69 (41366)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41366

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/10/az-ev-vegere-teljes-lehet-a-hodmezuvasarhelyi-korgyuru

 

Szilágyi Tamás önkormányzati szakértő pedig azt emelte ki: amint a keleti elkerülő út elkészül, napi 2000-3000 járműtől mentesül a város, főleg Susánt és Újvárost tehermentesíti az új út.

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/10/megvannak-a-gyor-es-papa-kozotti-gyorsforgalmi-ut-tervezoi

 

 

A most közzétett hirdetmény adataiból kiderül, hogy a Pápa és Tét közötti 18,4 kilométeren nemcsak a négysávosítást kell elvégezni. A tájékoztató ugyanis utal a 8315-ös repülőtéri bekötőútra, amit 1570 méteren épül majd ki.

Ugyanazen a szakaszon a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pápai mérnökségi telepét is korszerűsítik és bővítik. Létrejön továbbá két darab különszintű csomópont is Pápa északi térségében és Gyarmatnál.  

A Tét és Győr közötti 17,6 kilométeren négy különszintű csomópontot építenek: Tét déli és Tét északi részénél, valamint Győrszemere és Koroncó közelében.

 

 

Jó lenne már ha a 81-est terveznék/építenék át Fehérvárig... Újvárosig...

 

RadiX Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41365

Két különböző útszakasz látszik egy-egy másodpercig talán, szerintem ne számíts arra, hogy kiderül.

Előzmény: NGM-info (41364)
NGM-info Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41364

Nem adták ki, nem is hivatalban dolgozom. Tényleg érdekelne, hogy hol van ez az útszakasz. Amúgy ahol sokat szoktam autózni, az Békés megye és ott rengeteg az iszonyú rossz út. Volt, ahol  már a buszközlekedést is megszüntették emiatt (Örménykút-Szarvas).

Előzmény: RadiX (41363)
RadiX Creative Commons License 2018.10.23 0 2 41363

Kiadták feladatnak a hivatalban, hogy növelni kell a reklámvideók nézettséget?

Előzmény: NGM-info (41362)
NGM-info Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41362

Szerintetek hol lehet ez az útszakasz?

https://www.youtube.com/watch?v=j7q0Y_JZMrg&t=51s

 

A videó többi fő helyszíne alapján a Hortobágy vagy Balaton környéke lehet, de pontosan melyik ez a szépen felújított útszakasz?  Vasúti átkelőre utalhat a felfestett sárga téglalap és a doboz? 

adiaboli Creative Commons License 2018.10.23 0 4 41361

Erre mondaná a túlművelt székely: "Hogy homológ-e, azt nem tudom, de, hogy hungarofób, az biztos..."

Előzmény: D H (41360)
D H Creative Commons License 2018.10.23 0 0 41360

A cikkből megértettem a táblák indítékát, de vajon “homológ” ez a fajta tábla kialakítás?

Előzmény: rm40 (41359)
rm40 Creative Commons License 2018.10.22 0 0 41359

Egy amúgy OFF hír az alkalmazott khm, szóval érdekes táblák miatt talán némileg mégis ON:

http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/eddig_nem_latott_tablakat_helyezett_ki_az_osztrak_allam_a_kishatarokhoz_sopronnal_is/2577055/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!