visszaterve a devai autopalya hegy meletti nyomvonal valasztasra
a kozbeszerzes becsult ertekenek a 39%-os szintjevel sikerult nyernie az UMB vallalkozasnak, eros volt nagyon a menet akkor mikor megnyertek
ha a szerzodes 39%-a all rendelkezesdre akkor nem tervezel durva meretu hidat ami ketszer a Marost es a vasuti vonalat is atkeli (a vasutrol mindig megfeledkeztek amikor a hidakat javasoltatok itt)
tovabb alagut sem fer be a koltsegvetesbe
tekintettel hogy a roman autopalya epites 1 kozbeszerzes alatt intez mindent: terv, kornyezetvedelmi engedely, epitkezesi engedelyek beszerzesere, kozmu kivaltasa, epites
es nem kulon kulon ahogy Magyarorszagon szokas, eleg nehez felfogni nyugati szellemmel hogy tenyleg a legolcsobb megoldas a jogilag a befuto
ez nem esszeru, de a torvenyek CSAK a legolcsobb megoldast engedik nyerni
>Ausztria szeretné meghosszabbítani eddig ideiglenesnek mondott határellenőrzését
Amíg a bajor-osztrák határon fenntartják az ellenőrzést, addig az osztrák-magyaron is fenn fogják tartani. Hogy ez meddig tart, azt ma elég nehéz megmondani.
>a kontinens nyugati felén átlagosan 2-4 kilométerre vannak egymástól a belépési és kilépési pontok
Ez viszont eléggé bullshit. Vannak határszakaszok, ahol akár párszáz méterenként, és van ahol közel száz kilométeren keresztül nincs egy sem - igaz, ott egyáltalán nincsenek a határ közelében utak :-) Helyesebb volna úgy fogalmazni, hogy a schengeni zónában, ahol vannak a határ környékén utak, ott át is lehet menni a határon, teljesen függetlenül attól, hogy milyen messze van a következő átkelési pont. Én el nem tudnám képzelni, hogy a német-holland vagy a német-dán határon legyen olyan hely, ahol van út, de nem szabad átmenni. Hacsak nem közlekedésbiztonsági okokból, de az egy másik kategória.
Sokhelyütt egyáltalán nincs jelezve, hogy átmentél egy határon. Itt pl. jól felismerhetően más az aszfalt kb. húsz méterre attól, ahol állok, na, onnantól Németország. Tábla egy szál se. Útépítési szempontból is érdekes, pláne a visszafelé irány, ahol a határátlépés után egyből egy tábla figyelmeztet a rossz útburkolatra :-)
Ez egy száznegyvenketted-rangú út Dániában. A patak mögött Németország.
De mutatok még két kedvencet :-)
Az A7 autópálya Hollandiában. A pihenőhely, a benzinkúttal együtt, Németországban van.
Mindeközben a román sztrádaépítők tovább reszelgetik a marossolymosi dombot, közben alant, a 76-oson, a forgalom zavartalanul folyik... Mondjuk én csodálom, hogy még nem halt meg itt valaki, meg amikor terveznek egy ilyen utat, akkor miért nem nyilvánvaló elsőre, hogy ide alagút (lefedés) kéne, nem bűvészkedés évek óta ;-((( Gondolom csak van valahol a tervek között egy metszete ennek a dombnak, aztán azon csak lehet látni valahogy, hogy mennyi és milyen mennyiségű földet kell kitermelni és milyen rézsűben lehet nyugodt lélekkel és stabilan az autópálya fölött a maradékot otthagyni...
Győr-Moson-Sopron megyében Zsirát Locsmánddal (Lutzmannsburg), Várbalogot Féltoronnyal (Halbturm), Fertőrákost (a Páneurópai Piknik Emlékparknál) Szentmargitbányával (Sankt Margarethen im Burgenland), Rajkát pedig Németjárfaluval (Deutsch Jahrndorf) köti majd össze új átkelő. Vasban Kőszeg és Felsőpulya (Oberpullendorf), valamint Szentpéterfa és Nagysároslak (Moschendorf) között épül ki a kapcsolat. Ugyan soknak hangzik a hat új átkelő kiépítése, az államtitkár szerint viszont a kontinens nyugati felén átlagosan 2-4 kilométerre vannak egymástól a belépési és kilépési pontok. Ugyanakkor a hálózat kiépítésében némi bonyolítást jelent, hogy Ausztria szeretné meghosszabbítani eddig ideiglenesnek mondott határellenőrzését.
Ausztria hazánkkal szomszédos tartománya, Burgenland megtiltotta a motorok és személyautók forgalmát a két országot összekötő 60 határátkelő közül 35 helyen.........
A cikk arra is kitér, hogy a bécsi szövetségi kormány hat hónappal, 2019 májusáig kiterjesztette a határellenőrzést Ausztria magyar és szlovén határszakaszára. Ezt 2015-ben vezették be újra – átmenetileg felülírva a schengeni egyezményt – a menekültválság miatt.
Összességében majdnem húsz kilométernyi út épül vagy újul meg a két oldalon csaknem 16,5 millió euróból, azaz mintegy 5 milliárd forintból. A térségben emellett gyorsforgalmi kapcsolatok épülnek, Körmendnél és Sopronnál autópályán is összekapcsolják a két ország közúthálózatát, valamint modernizálják a Fertőszentmiklóst Nezsiderrel (Neusiedl am See) összekötő vasútvonalat.
Érdekes is lett volna, ha ez a vásárhelyi keleti elkerülő a 430-as útig épült volna meg, ami valójában a makói elkerülő a 43-as út és az M43-as között. Sajnos valamelyik térképalkalmazásban helytelenül tüntették fel az útszámokat és ez a hülyeség terjed. A 4415-ös utat jelzi 430-ként. Érdemes megnézni a KIRA-n a kattintás infón a helyes adatokat és nem hinni a térképnek. Ami biztos az az, hogy a most épülő vásárhelyi keleti elkerülő és a meglévő déli elkerülő, valamint a régi 47-es út 472-es út lesz. A Vásárhelyen átmenő régi 47-es nyomvonala pedig 4459-es út lesz.
Németh Zoltán, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés elnöke a Kisalföldnek elmondta: az ezzel megbízott szakértői testület – amelyben a megyei önkormányzat is képviseltette magát – a napokban határozott a nyomvonalról. A megoldás hasonló lesz ahhoz, ahogyan például az M85-ös autóutat megépítették Győr és Csorna között: a régi út közelébe építik az újat (kivéve a győr-ménfőcsanaki szakaszt, ahol a meglévő aszfaltcsíkot bővítik). Az új 83-as minden települést elkerül majd Győr és Pápa között; Győrszemere-Nagyszentpált, Győrszemerét, Gyarmatot és Takácsit nyugatról, Tétet és Tétszentkutat keletről.
Nincs valakinek látványterve vagy terve arról. hogy a Tokaji hidat hogyan akarják szélesíteni kerékpársávval? Elvileg már két hónapja átadták a munkaterületet, de még nem látszik semmi.
Sajnos ez benne van a pakliban, mint ahogy az összes felsorolt esetben is. Az összállításom az elérhető, alapvetően a NIF-es információkon alapul. Ők pedig nem arról híresek, hogy a csúszásba került projektekről - az új határidő megjelölése mellett - hírt adjanak...
Legyszives ha van tudomasotok olyan foutakrol, autopalya nyomvonalrol, csomopontokrol ami nincs fent a lassan frissulo Google Maps-en legyszi szoljatok. Csak nagyobb hianyossagokrol szoljatok, ne utcakrol.
Valaki meg tudja mondani, hogy az M7 Siófoki felújítása miért teljes útzár mellett történik 60 és 80-as korlátozással?
Az M5-ön a legtöbbször 1 sávot lezárnak, de a leállón vagy a szemközti sávon azért 2x2 sávon tudják biztosítani a forgalmat. Itt meg a 2 sáv helyett 1 sáv megy, az is átterelve a túlsó oldalra, ami nem túl felhasználóbarát. Miért így építik? Autópályán a beton (M0-on használt) burkolat nem lenne tartósabb?
Szilágyi Tamás önkormányzati szakértő pedig azt emelte ki: amint a keleti elkerülő út elkészül, napi 2000-3000 járműtől mentesül a város, főleg Susánt és Újvárost tehermentesíti az új út.
A most közzétett hirdetmény adataiból kiderül, hogy a Pápa és Tét közötti 18,4 kilométeren nemcsak a négysávosítást kell elvégezni. A tájékoztató ugyanis utal a 8315-ös repülőtéri bekötőútra, amit 1570 méteren épül majd ki.
Ugyanazen a szakaszon a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pápai mérnökségi telepét is korszerűsítik és bővítik. Létrejön továbbá két darab különszintű csomópont is Pápa északi térségében és Gyarmatnál.
A Tét és Győr közötti 17,6 kilométeren négy különszintű csomópontot építenek: Tét déli és Tét északi részénél, valamint Győrszemere és Koroncó közelében.
Jó lenne már ha a 81-est terveznék/építenék át Fehérvárig... Újvárosig...
Nem adták ki, nem is hivatalban dolgozom. Tényleg érdekelne, hogy hol van ez az útszakasz. Amúgy ahol sokat szoktam autózni, az Békés megye és ott rengeteg az iszonyú rossz út. Volt, ahol már a buszközlekedést is megszüntették emiatt (Örménykút-Szarvas).
A videó többi fő helyszíne alapján a Hortobágy vagy Balaton környéke lehet, de pontosan melyik ez a szépen felújított útszakasz? Vasúti átkelőre utalhat a felfestett sárga téglalap és a doboz?