Tanulságos eszmecsere (mint ahogy a témakörben feltett képek is). Mindemellett sajnos: http://130km.ro/calendar.html
E pillanatban 153,53 km:(((
Valójában ez az igazi probléma, nem pedig a kipécézett szakasz kivitelezési technológiája és megvalósítási időtartama. (Bár lehet, hogy a kettő egy okból ered.)
1. Nagyon sok az onkentes dron felvetel. En rairtam minden magyarorszagi illetore akitol valaha megjelent kis dron video 1-1 csomopontrol mert nyomvonalrol nem jelent meg, es feldobtam az otletet hogy filmezze az egeszet, es mindegyik kivetelesen finanszirozva kepzelte el csak, nem hobbybol.
2. Es van fuggetlen sajto meg Erdelyben. Magyarorszagon van meg fuggetlen sajto?
3. amugy sok video nagyon hasznos egyetemi kepzesen, hisz hiaba mutatod a kinai nagy falat amikor itthoni szituacioval jobban azonosulnak
4. kepek hogy kb hol lesz - mondjuk mindket kepen tul fentre sikerult a nyomvonal de kb 3-5 meterrel lejebb lesz.
Ebből a videóból nekem az nem jön le, hogy miként vezet a két irányú autópályatest, mert hely még sehol sincs hozzá, mennyit kell még ebből a hegyből faragni?
Ami viszont érdekes, hogy az FB--n is követve az eseményeket, mely útépítés van hazánkban, ami ilyen szintű majdhogynem napi publikációt kap képekkel, és drón videókkal? Mert én nem tudok ilyenről.
ez mar a masodik, pont tavaly 2017ben akkor is talan septemberben megindult egy kicsiket
a kozettan kimutatta ott vagy 50 meteren homokos a reteg, s balrol es jobbrol is kemeny kozet veszi korul
az epito is tudja, es valoszinu rendszeresen kell "takaritani" amig egy termeszetes szintre nem jut nem tudom biztosra, de a terv talan az hogy lesz egy fal ami mogott felgyulhet es onnan el kell idonkent hordani
És a vastag függőlegesen felfelé futó vasbeton támfallal mi a helyzet? Az sem tudná már megállítani? Sok hegyoldalban látom, hogy a szerpentinutak feletti kőomlásokat vastag vasbeton támfalakkal stabilizálták meg, sikeresen. Ami falakat én láttam, azok a Bükk-hg. útjain vannak a közepes, vagy nagyobb mészkőomlásoknál, és kb. 15-20 méter magasságúak.
Szóval egy ilyen támfal megfogná-e még, (vagy már az sem)??
De ha ezt a csúszást nem lehet megállítani semmivel sem, akkor nem jobb lett volna inkább a hegyet megkerülő, és a völgyben futó nyomvonal megtervezése és kivitelezése?? (Ami lent van, az már csak nem tud lejjebb csúszni... .)
Volt olyan diskurzus, hogy miért nem a folyón vezették át híddal a pályát, de kimagyarázták, hogy ez a hegy elhordás dolog olcsóbb, és gyorsabb megoldás.
Egyreszt a detonaci az ut fele küldi az kirobbantot törmeleket, es utan a rezsüne elkezd leszaladni par tonna kö. Ezt nem hiszem, hogy egy epületrobbantashoz hasonlitani lehetne.
Valamelyik ismeretterjesztő csatornán volt film arról, hogy forgalmas vasútvonal mellett néhány méterrel bontottak robbantással épületet, megoldották, hogy csak fél órára kellett lezárni a vasútvonalat. Bár épületet robbantani biztos egyszerűbb, mint hegyoldalt.
na de ha lesz M4, M8, M44 valahol Nagykőrösnél az M8-ba toldva, akkor Pest megye délkeleti csücske valamint Bács-Kiskun északkeleti része kb. olyan autóút-pálya sűrűséggel fog rendelkezni, mint a Ruhr vidék...
Láthatóan már a miniatűr méret is hősi eredménynek számít...
Burkolatfelújítás a 6219. sz. Dunaújváros–Sárbogárd összekötő út 2+281 – 3+084 km. 803 méter
Burkolatfelújítás a 77. sz. Veszprém - Tapolca másodrendű főút 0+566 - 4+980 km. sz. közötti szakaszán 4424
Burkolatfelújítás az 1127. sz. Süttő-Vértestolna összekötő út 9+400 - 9+700 km. sz. közötti szakaszán 300
Burkolatfelújítás az 11101. sz. Pilisborosjenő öreg bekötő úton ???
Rézsűhelyreállítás a 8119. sz. Velence-Csákvár-Tata összekötõ út 58+770 - 58+920 km. sz. közötti szakaszán 150 Burkolatfelújítás az 72106. sz. Õsi bekötõ út 1+372 - 3+250 km. sz. közötti szakaszán 1878
Burkolatfelújítás az 6219. sz. Dunaújváros-Sárbogárd összekötő út 3+084 - 10+587 km. sz. közötti szakaszán 7503
Burkolatfelújítás az 8301. sz. Zirc-Bakonybél-Nagygyimót összekötő út 23+250 - 26+100 km. sz. közötti szakaszán 2850
Szóval összesen: 18 km meg a fő attrakció is 18 km.
"a szakember hangsúlyozta, nem tolási, hanem húzási technológiával mozgatják a szerkezetet" - ehhez képest a cikk URL-jében sikerült mégis betolást írni ;-)
Szolnok és Kecskemét között szerintem inkább Cegléd lehet a fő irány, hosszútávon meg kell egy M8.
A Google Maps eleve toronyiránt tervez (4613-46122-4622), utána jön Cegléd felé, a 442 előbbihez képest közel 30, utóbbihoz képest 10-15 km kerülő.
A Szolnok-Békéscsaba jogos, azt hittem, hogy a Törökszentmiklós-Gyomaendrőd-Mezőberény útvonal rövidebb, ebből a szempontból érdekes lesz, hogy változik Békéscsaba elérhetősége Budapest felől a különböző gyorsforgalmi átadásokkal.
Amit még a térségből hiányolok az például a 443-as főút továbbvitele szarvasi csomópontig, valamint Kondoros és Békéscsaba között egy csomópont létesítése.
A szóvivő komoly eredményként külön kiemelte, hogy a jövő hónapban ideiglenesen átadják a forgalomnak a 442-es főút csomópontját a két körforgalommal és a híddal.