Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41458

Látom, nem hagy nyugton a radikális véred. Mély levegő...

 

A cikk nagyobbik fele részletesen felsorolja éppen a kisebb munkákat.

De mindenütt kiírva az azonos kivitelezői kört. Miért nem írták mellé: ez itt a reklám helye.

Csodálatos világ, még egy zebra festést is átadnak manapság.

 

Már a cím is sugall:

7 milliárd... fejleszti, az meg mi? Egy töküres stadion sem jön ki  belőle...

 

Előzmény: netuddkivogymuk (41457)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.01 -1 0 41457

A cikkben van egy csomó fontos bővítés, felújítás, te ezeket szerényen elfelejtetted, és most a reszlin csámcsogsz.

Tudsz máskor is így hazudni?

Előzmény: dimelo (41434)
adiaboli Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41456

Tanulságos eszmecsere (mint ahogy a témakörben feltett képek is). Mindemellett sajnos: http://130km.ro/calendar.html

E pillanatban 153,53 km:(((

Valójában ez az igazi probléma, nem pedig a kipécézett szakasz kivitelezési technológiája és megvalósítási időtartama. (Bár lehet, hogy a kettő egy okból ered.)

van_Persil Creative Commons License 2018.11.01 -21 1 41455

Magyarországon nem egyszerü drónfelvételt készíteni, ugyanis 30 nappal korábban légtérhasználati engedélyt(!)kell kérni...

https://infostart.hu/belfold/2018/08/04/keves-az-engedellyel-rendelkezo-dronhasznalo

Előzmény: pentium10 (41454)
pentium10 Creative Commons License 2018.11.01 0 1 41454

1. Nagyon sok az onkentes dron felvetel. En rairtam minden magyarorszagi illetore akitol valaha megjelent kis dron video 1-1 csomopontrol mert nyomvonalrol nem jelent meg, es feldobtam az otletet hogy filmezze az egeszet, es mindegyik kivetelesen finanszirozva kepzelte el csak, nem hobbybol. 

 

2. Es van fuggetlen sajto meg Erdelyben.
Magyarorszagon van meg fuggetlen sajto?

 

3. amugy sok video nagyon hasznos egyetemi kepzesen, hisz hiaba mutatod a kinai nagy falat amikor itthoni szituacioval jobban azonosulnak

 

4. kepek hogy kb hol lesz - mondjuk mindket kepen tul fentre sikerult a nyomvonal de kb 3-5 meterrel lejebb lesz.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.01 0 1 41453

Ebből a videóból nekem az nem jön le, hogy miként vezet a két irányú autópályatest, mert hely még sehol sincs hozzá, mennyit kell még ebből a hegyből faragni?

Ami viszont érdekes, hogy az FB--n is követve az eseményeket, mely útépítés van hazánkban, ami ilyen szintű majdhogynem napi publikációt kap képekkel, és drón videókkal? Mert én nem tudok ilyenről.

Előzmény: gyoparOHs (41452)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41452
Előzmény: pentium10 (41450)
dimelo Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41451

Megijedni nem kell, de a kivitelezés mindenképpen aggályos.

 

Sok az időveszteség és mint régóta tudhatjuk:

"time is money..."

Előzmény: pentium10 (41450)
pentium10 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 41450

nem kell megijedni a devai foldcsuszamlastol

ez mar a masodik, pont tavaly 2017ben akkor is talan septemberben megindult egy kicsiket

a kozettan kimutatta ott vagy 50 meteren homokos a reteg, s balrol es jobbrol is kemeny kozet veszi korul

az epito is tudja, es valoszinu rendszeresen kell "takaritani" amig egy termeszetes szintre nem jut
nem tudom biztosra, de a terv talan az hogy lesz egy fal ami mogott felgyulhet es onnan el kell idonkent hordani

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (41449)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.11.01 -2 0 41449

És a vastag függőlegesen felfelé futó vasbeton támfallal mi a helyzet? Az sem tudná már megállítani? Sok hegyoldalban látom, hogy a szerpentinutak feletti kőomlásokat vastag vasbeton támfalakkal stabilizálták meg, sikeresen. Ami falakat én láttam, azok a Bükk-hg. útjain vannak a közepes, vagy nagyobb mészkőomlásoknál, és kb. 15-20 méter magasságúak.

Szóval egy ilyen támfal megfogná-e még, (vagy már az sem)??

 

De ha ezt a csúszást nem lehet megállítani semmivel sem, akkor nem jobb lett volna inkább a hegyet megkerülő, és a völgyben futó nyomvonal megtervezése és kivitelezése?? (Ami lent van, az már csak nem tud lejjebb csúszni... .)

Előzmény: van_Persil (41448)
van_Persil Creative Commons License 2018.10.31 -21 0 41448

Ha egyszer megindult, akkor már senki és semmi nem tudja megállítani...

 

Előzmény: radio100jozsi (41447)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41447
Előzmény: radio100jozsi (41446)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41446

Friss képek Dévánál az épülő A1-ről, és benne egy ilyen is, azaz mint ha kicsit megindult volna a folyó felé a hegyoldal:

https://scontent.fbud3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/44948661_1105524772954862_4559630061317128192_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fbud3-1.fna&oh=448529de2d91ed6b9330788891bb1d7f&oe=5C8A4488

 

Volt olyan diskurzus, hogy miért nem a folyón vezették át híddal a pályát, de kimagyarázták, hogy ez a hegy elhordás dolog olcsóbb, és gyorsabb megoldás.

eMPet Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41445

Valahol a németeknél megoldották azt, hogy ha robbantás van a kőbányában akkor kb. 20 percre leállítják a forgalmat. :-)

Igaz, itt az út alatt robbantanak, tehát takarítani nem kell, legrosszabb esetben is csak a viaduktot kell megszemlézni.

2017-ben három robbantási időpontról adtak előzetes tájékoztatást (05.09., 08.08, 10.17.).

 

https://www.insuedthueringen.de/region/meiningen/meiningen/Drei-Sprengungen-im-Steinbruch-drei-Mal-Stillstand-auf-der-A71;art83442,5403345

 

 

Ha itt a kérdéses román építkezésnél robbantanak, az minimum teljes útzárral járna. Plusz a takarítás, ha kicsit máshogy sikerül, vagy kevés a hely.

Egyébként fényképek alapján nekem is kicsit feleslegesnek tűnik a hegybontás.

 

Előzmény: NAR (41436)
Mézgár Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41444

Epületet robbantani teljesen mas. Es mar ott is lattam olyat, hogy nem arra dölt, mint kellett volna.

Jelen helyzetben a robbantas itt kb. igy nezne ki: https://youtu.be/G9fjkcKl4ZI?t=29

Egyreszt a detonaci az ut fele küldi az kirobbantot törmeleket, es utan a rezsüne elkezd leszaladni par tonna kö. Ezt nem hiszem, hogy egy epületrobbantashoz hasonlitani lehetne.

Előzmény: NAR (41436)
dimelo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41443

Látod ez a rohadtul bosszantó.

A jelen problémáit random módon "kezelik", de a "fényes jövőt" folyamatosan propagálják. "Igény van rá..."

 

Elgondolkodhatnánk a dróntechnológia korában, hogy meddig tartható az egyre zsúfoltabb agglomerációban a közúti forgalmat bővítő igény.

Az önvezető járgányok kora is már közel.

 

Többségében Nimby helyzet...

Azért csak fantáziáljunk, agysejtjeinknek használ.

Előzmény: mash.69 (41442)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41442

Pedig hosszú távon de. 

Múltkor linkeltem egy videot, ahol az esztergomi gyorsutról volt szó és abban is arról volt szó hogy lesz egy ilyen út egyszercsak... 

Gondolom 2040 körül 

Előzmény: dimelo (41437)
dimelo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41441

Nem a kitalálás nehéz, hanem a megvalósítása.

Mégha a  pénz megvolna, az érdekek újra és újra átszabják a nyomvonalakat.

De legalábbis az építés sorrendje erőteljesen random...

Valakiknek így is jó.....

 

Dr. Rigó munkásságából ez egy domináns összefoglalás.

Az illúziók mögött is érdekek állnak. Ha csak egyéni érdekek is.

 

Korábbi életfázisomban én is reméltem: meggyőzhető a hatalom, ha racionális a javaslat.

Szomorúan látom, minden más jobban számít, csak a racionalitás kullog a sor végén...

 

Előzmény: troglodita (41439)
troglodita Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41440

de a legagyalágyultabb mégiscsak ez a régi rágott csont: http://www.mernokkapu.hu/hirek/36/5/Az_Alfoldi_autout, ami csak tranzitútvonalakkal számol, azon kívül meg semmi nem érdekli ;-)))

Előzmény: troglodita (41439)
troglodita Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41439

Azt rajzoltam be, ami autóút-autópálya, illetve elkerüli a településeket, mint a 405-ös és ezért jól közlekedhető.

Amúgy igen, tíz éve is pont ilyen térképeket rajzolgattak, és úgy tűnik azóta sem sikerült kitalálni az alföldi nagy tutit...

http://www.agr.unideb.hu/ebook/logisztika/kzthlzat.html

Előzmény: dimelo (41437)
troglodita Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41438

na jó, én még olyat is láttam a tévében, hogy átfúrtak egy ilyen dombot, nem reszelgették ;-)))

Előzmény: NAR (41436)
dimelo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41437

Ez nem új felfedezés, de nem is napjainkban valósulhat meg.

 

2030, talán...

 

A 405. utat miért rajzoltad ap. hálózatnak?

Ha elkészül jövőre az M4 Pilis-Monor-Üllő, akkor a 405. jelentősége lecsökken.

 

Igaz, akinek arra jobb, arra megy,

de nehogy már egy újabb körutat akarj Ráckeve-Sz.batta M6 felé...

Előzmény: troglodita (41435)
NAR Creative Commons License 2018.10.31 0 1 41436

Valamelyik ismeretterjesztő csatornán volt film arról, hogy forgalmas vasútvonal mellett néhány méterrel bontottak robbantással épületet, megoldották, hogy csak fél órára kellett lezárni a vasútvonalat. Bár épületet robbantani biztos egyszerűbb, mint hegyoldalt.

Előzmény: Mézgár (41423)
troglodita Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41435

na de ha lesz M4, M8, M44 valahol Nagykőrösnél az M8-ba toldva, akkor Pest megye délkeleti csücske valamint Bács-Kiskun északkeleti része kb. olyan autóút-pálya sűrűséggel fog rendelkezni, mint a Ruhr vidék...

Előzmény: dimelo (41432)
dimelo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41434

Láthatóan már a miniatűr méret is hősi eredménynek számít...

 

Burkolatfelújítás a 6219. sz. Dunaújváros–Sárbogárd összekötő út 2+281 – 3+084 km.                                                      803 méter

Burkolatfelújítás a 77. sz. Veszprém - Tapolca másodrendű főút 0+566 - 4+980 km. sz. közötti szakaszán                       4424

Burkolatfelújítás az 1127. sz. Süttő-Vértestolna összekötő út 9+400 - 9+700 km. sz. közötti szakaszán                             300

Burkolatfelújítás az 11101. sz. Pilisborosjenő öreg bekötő úton                                                                                    ???

Rézsűhelyreállítás a 8119. sz. Velence-Csákvár-Tata összekötõ út 58+770 - 58+920 km. sz. közötti szakaszán                150
Burkolatfelújítás az 72106. sz. Õsi bekötõ út 1+372 - 3+250 km. sz. közötti szakaszán                                                       1878

Burkolatfelújítás az 6219. sz. Dunaújváros-Sárbogárd összekötő út 3+084 - 10+587 km. sz. közötti szakaszán               7503

Burkolatfelújítás az 8301. sz. Zirc-Bakonybél-Nagygyimót összekötő út 23+250 - 26+100 km. sz. közötti szakaszán       2850

 

Szóval összesen: 18 km meg a fő attrakció is 18 km.

 

Komolyan érdemel ez ennyi hype-olást?

 

 

Előzmény: rm40 (41428)
troglodita Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41433

"a szakember hangsúlyozta, nem tolási, hanem húzási technológiával mozgatják a szerkezetet" - ehhez képest a cikk URL-jében sikerült mégis betolást írni ;-)

Előzmény: Mash_bakter (41429)
dimelo Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41432

Ahogy mondod:)))

Nyilvánvalóan átmeneti időszakra lehet jó a Kecskeméti irányból.

De mikor lesz itt M8-M4 összekötés?

 

B.csaba-Szolnok viszonylatban tartós, de csak azért mert a 46. út fejlesztését sosem vették komolyan.

Persze: Nehogy az M4-be csatlakozzon, amit folyamatosan halasztanak.

 

Vesszőparipám aktuális kérdése: Mikor folytatják az M4 Tisza-híd szakaszt?

 

Ha Kunszentmártonnál spóroltak, miért adnának csomópontot Kondoros után?

 

Ez is hungarikum... Bezzeg M85-M86

Előzmény: Roger Preed (41431)
Roger Preed Creative Commons License 2018.10.31 0 0 41431

Szolnok és Kecskemét között szerintem inkább Cegléd lehet a fő irány, hosszútávon meg kell egy M8.

A Google Maps eleve toronyiránt tervez (4613-46122-4622), utána jön Cegléd felé, a 442 előbbihez képest közel 30, utóbbihoz képest 10-15 km kerülő.

 

A Szolnok-Békéscsaba jogos, azt hittem, hogy a Törökszentmiklós-Gyomaendrőd-Mezőberény útvonal rövidebb, ebből a szempontból érdekes lesz, hogy változik Békéscsaba elérhetősége Budapest felől a különböző gyorsforgalmi átadásokkal.

 

Amit még a térségből hiányolok az például a 443-as főút továbbvitele szarvasi csomópontig, valamint Kondoros és Békéscsaba között egy csomópont létesítése.

Remélem ez a három pont idővel pótolva lesz.

Előzmény: dimelo (41427)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.10.30 0 0 41430

gondolom erről van szó:

https://youtu.be/KLfQjgBD8Z4?t=77

 

Előzmény: Mash_bakter (41429)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.10.30 0 0 41429

https://magyarepitok.hu/aktualis/2018/10/elkezdodott-a-harmas-koros-feletti-hid-betolasa-az-m44-esen

 

A szóvivő komoly eredményként külön kiemelte, hogy a jövő hónapban ideiglenesen átadják a forgalomnak a 442-es főút csomópontját a két körforgalommal és a híddal.

Előzmény: dimelo (41427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!