Nagyjából annyi mint amit a lentebb linkelt videón is láthattál. Minden váltó nagyjából így van megoldva. Van egy kötél ami egy emelőn keresztül a fokozatsíkok között mozgatja a kulisszát (ez a kritikus rész több szempontból is) és van a másik kötél ami a fokozatokat kapcsolja. Amit meg kell nézni: az emelő tengelyénél a műanyag perselyezés tud elkopni, illetve az a műanyag blokk amin az íves pálya mozog (a videón "UP" felírat látható rajta) ez is el tud kopni idővel. Ezek szerencsére beszerezhető alkatrészek és könnyen cserélhetők is! Ha ezek jó állapotban vannak, vagy ki vannak cserélve akkor lesz eredményes a kulissza állítás!
Ha megadod az autód évjáratát és motorkódját, akkor szívesen kikeresem neked a műanyag alkatrészek cikkszámát. Sem a csere, sem a beállítás nem bonyolult, és ha valóban ez a baja a váltódnak, akkor a kapcsolási érzet nagyságrendekkel fog javulni a javítás és beállítás után!
Persze csak akkor lesz jó, ha a mozgató mechanizmus minden eleme megfelelő állapotban van! Szóval előtte ellenőrizd, és ha szükséges akkor cseréld ki a kopott, elhasználódott elemeket! Semmi se szoruljon vagy lógjon, a csukló és csúszó pontoknál ne legyen holtjáték, a gömbfejek ne lógjanak, emellett minden járjon könnyedén, minden szükséges helyen legen kellő kenőanyag, illetve a motor és váltótartó pontok ne legyenek kiszakadva vagy kinyúlva! A váltókar alatt is igaz mindez! Ott se legyen fellazulva semmi, minden különösebb hézag nélkül és könnyedén mozogjon!
Váltókulissza beállítás lesz ez... Visszaváltáskor egy cm-t elöre kell pöccinteni (üresben) a váltókart, és gyönyörüen veszi a négyest. 400€-ért (szállítással együtt) van felújított csere váltó is. Itt a szerelöböl van hiány. Egy motor-váltó kiszerelés gazdasági totálkár lenne. Ilyesmit max Magyarországon csináltatnék, ott meg nincs idöm erre.
Mindenképpen előbb a kulisszát (illetve a kapcsolásban lévő kötelek hosszát) próbálnám meg beállítani, ha az nem segít, akkor az bizony váltó javítás lesz. (a tippen a 4-5 közötti szinkron lenne) Szerencsére sokan foglalkoznak VAG konszern váltóinak a javításával, felújításával, akár cseredarab is elérhető lehet, de mivel A2 így ebben nem nagyon reménykednék. Viszont váltó alkatrészek könnyen elérhetők, jó eséllyel a felújítónak polcon is lehet ilyesmije, szóval hamar lehet orvosolni a bajt, csak szerelni kell... motor+ váltó ki és be! Ha már kint van (legalább) a váltó, akkor nem árthat a kuplungot is átnézni és gatyába rázni, valamint azokat az egyébként nehezen hozzáférhető, vagy ritkán romló elemeket amiket így könnyebb. pl a kipufogó elemeit, stb... sem árt alaposan megnézni és cserélni ha kell!
Köszönöm, majd átgondolom mi legyen. Úgy gondolom hogy váltókulissza beállítás lesz, mert egy bizonyos módon (üresben egy kicsit előre kell pöccinteni a váltókart) könnyen veszi a négyest visszaváltáskor. Gondolom ha szinkrongyűrű kopás lenne akkor azt nem lehetne a váltókarral befolyásolni. Aztán lehet hogy rosszul gondolom, de első körbeb ezt fogom megpróbálni. Találtam egy leírást a német A2 fórumon, egész jónak tűnik képekkel illusztrálva. Aztán hamarosan vezérlést is cserélhetek.
Itt Hódmezővásárhelyen van egy Audira - VW-re specializálódott jó műhely. Munkájuk persze van bőven, előjegyzésre megy, és az alkatrészpótlás is idő. Valószinű nem 1 napos kirándulás lenne. Egy korábbi fórumtársunk véleményéből számomra úgy rémlik, autójavitás tekintetében Nyugat - Magyarország sem sokkal humánusabb, mint Ausztria. Itt ebben a műhelyben az A2-vel szemben biztos a kreativ hozzáállás.
Igazából ilyen hibánál csak tippelgetni lehet. A német A2 fórumon találtam ugyan ilyen problémát, csak a kérdező sajnos nem írta meg a megoldást. Az a baj, hogy itt olyan szerelők vannak akikre semmit nem lehet rábízni. Egy ilyen öreg autónál azzal kezdik hogy vegyek új autót. Ha ezen túllendülnénk akkor a komplett váltócsere jönne szóba, nagyjából 2000€ összegért. Felejtős ez itt.
Tavaly előtt cseréltem olajat a váltóban, es a leeresztett olaj is szép tiszta volt.
Látom nem jönnek megoldási javaslatok a felvetett problémádra. Esetleg bowden beállitás? Szinkrongyűrű kopás? Bár pont 5-ből 4-be? Korábban irtad, ha jól emlékszem, hogy kitűnő minőségű sebváltó olajat használsz, ez sem lehet probléma. Látatlanból nehéz. Aki ilyennel foglalkozik hivatásszerűen, biztos tudja a megoldást. Ha nem bowden beállitás, akkor a komolyabb szerelési munka gondolom nem mellőzhető, még ha az alkatrészvonzata nem is nagy. Saját tapasztalatból a sebváltó szerintem strapabiró szerkezet. Az enyémet úgy vettem, amikor az olajat leengedtem belőle, fele viz volt! Ki tudja mióta használták úgy. Semmi baja, tökéletesen működik, kibirta. A sebváltóba a függőleges tengelynél ment be a viz. Ott van egy tűgörgős kosár szimeringgel, mindkettő "gallyra" ment, a tengely lötyögött. Új kosár és szimmering után a sebváltás sokkal könnyebb, egzaktabb lett. A tűgörgős kosár + szimering a rezonanciától ment tönkre, mert ott nincs akkora elmozdulás, hogy attól kopna meg.
Ötösből négyesbe visszaváltásnál “játszani” kell a váltókarral hogy sikerüljön visszaváltani. Más sebessegeknél nincs gond, a felváltás a 4-5 között is szépen működik. Ez a kulissza beállítás, vagy a váltó haldoklik?
Remélhetőleg Július vége körül ér ide a csomag, amit feladtam, akkor megyek Bpest-re. Ha itthon vagy, összefuthatunk.
Csak néhány, a használó számára is érzékelhető különbségeket emlitek.
1, A két motor AMF-BHC nem csereszavatos egymással, hiába azonos a teljesitmény, és a rengeteg azonos alkatrész!
2, A ránc felvarrott BHC érezhetően takarékosabb!
3, Gázelvételnél nulla betáplálás.
4, Az emisszió javitása érdekében átvariálták a szivás - kipufogás rendszerét, (több lett a csatlakozó vezeték) stb. Ezáltal a motor hangszine megváltozott, mélyebb, "dörmögősebb" lett, mint ami az AMF-nél hallható.
5, A sebességváltó-differenciálművön is változtattak.
6, A vezérműszij feszités minden eleme más, a vizpumpa felfogatása is, semmi nem csereszavatos az AMF-el. Ugyanazon bordásszij mellett a csereperiódus kitolódott 90.000-ről 120.000 km-re.
7, A kuplung vajpuhán jár, a sebváltó is.
Biztonyosan van még számos más, kevésbé észrevehető technikai különbség.
Ezek számomra értékes tulajdonságok, amik jobbá tesznek egy motort/autót, de nem mindenhatók. Az autó úgy egyben, mindenestől számit, ezért tartottam meg a régit, de legalább megtapasztaltam a különbségeket.
Még annyit hozzátennék, gondolom nem mondok újat, sokan tisztában vannak ezzel, de meg is tapasztaltam, a ránc felvarrott BHC kódjelű 1,4 dizel több tekintetben lényegesen jobb a régi AMF-nél.
Szia! Most jöttem haza az USA-ból. Van most is diólikőröm, nagy figyelemmel készitem, hobbiból. Ha Szeged környékén jársz, összefuthatunk, tudok adni. :-)
Kiszeded az A2-ből a 2 hátsó ülést, hatalmas hely lesz. Igaz, 2 perccel hosszabb művelet, mint a Honda Jazz-nél előre billenteni a háttámlákat, de nincs jelentősége. Előző hozzászólásomban arra utaltam, amit kifejtettél. Vagyis megtartják az infláció miatt (üz.ag + autók árai). Sajnos Mo-on leginkább a leharcolt példányok eladók, a jó állapotúak értéke megugrott. 2 évvel ezelőtt vettem egy másik A2-t is, az utolsó darabok egyikét sikerült, 2005-ös májusi kiadás, 300.000 km-rel, de műszakilag igen jó állapotban, szervizkönyvvel. Semmi fődarabot nem cseréltek még rajta, ahogy a gyárból kijött. Olajat nem fogyasztott, turbó tökéletes, PD-k is, stb. Télen, városban, rövid távokon 4 literrel eljártam vele! Az Audi szerelő barátom tavaly agitált, adjam el az egyiket (3 autó mégsem kell egymagamnak). Nagy dilemma volt, melyiktől váljak meg, végül a régi halványzöldet tartottam meg, ami 2003-as, a jobb állapotú karosszériája és kényelmesebb sport ülései miatt. A felkináltat a vevő 5 perc alatt, alku nélkül elvitte.
Szia Vidipapa! :-) Rég nem jártál erre. Még ma is emlegetjük a fincsi dióplálinkádat. ;-)
Ausztriában már evek óta nincs annyi A2 diesel eladó (és ami volt már 5 éve is sokkal drággább volt mint a magyar piac árai) mint Magyarországon. Mindig is csodálkoztam hogy nálunk volt 6-8db, a hahu-n meg átlag 20-30.
Semmi pénzért nem adnám az A2-t. Tegnap jöttem vele haza Magyarországra. Nagy dilemma volt hogy az A2-vel, vagy az A8-al jöjjek. Be kellett pakolnom 4db 16zollos komplett kereket, meg a saját pótkerekemet. Egy nagy hütötáskát, egy böröndöt, egy szerszámosládát, néhány megpakolt szatyrot, meg egy rakás apróságot. Hát nem fért be minden az A8 csomagtartójába, szóval a kérdés ezzel el is dölt. Jah, meg a vonóhorogra fel kellett tennem a bringatartót mert egy bringát is hoztam. Ma vettem egy mosógépet, Vasárnap meg viszem haza. Hát ilyen ez... ;-)
"Ez a kocsi is, mint a benzines társa, gazdasági totálkár".
Elfogadom véleményed. Viszont érdekesnek találom a piac alakulását. Az eladásra kinált 1.4 dizel példányok száma fél év alatt drasztikusan lecsökkent. A tartós 20 db helyett 4-re. Feltételezem nem a forgalomból kivonás az okozója. Kényelmes (gyári sportülésekkel) jó kormányzású, stabil futóművel ellátott, takarékos, kellemes kisautó. Mérsékelt vezetéssel, 100-as tempót tartósan nem túllépve, 3,5 liter/100 km - es fogyasztással elmegy, de autópályán sem lépi túl a 4,5 - 5 litert. Ilyen adat a több (sok) millió Ft-os példányok sajátossága. A korróziómentes alu karosszéria is. Igy aztán "gazdasági totálkár" esetén is rentábilis marad a mai kinálatban.
Bejött a tipped. Most a hétvégén kiszedtem, szétszedtem a motort.
Először beépítve, a hengerfejet szedtem le, turbóval együtt. Hengerfejen nem találtam hibát.
A motort, inkább a homlokfalat lebontva, elölről szedtem ki. Az a terv, hogy mivel a váltó is rossz, összerakásnál mindent egyben-egyszerre, teszek majd vissza elölről.
Láncfeszítő mintha nagyon kint lenne. Aki ért hozzá, írjon légyszi hogy a lánc cserés-e?
A törött kompressziógyűrű és a hengerfal:
A törött gyűrűn ez a "nagy" perem, gyári? Vagy ennyire meg tud kopni?