1980 vagy 81 (?) áprilisában az akkori árvíznél a GF 03-03-as Ik-256-os busszal leküldtek Kaposvárra a Vízügyhöz.
Ott felvettem 14 vízügyi szakmunkást + a csomagládákat teli raktuk szerszámokkal.
Berettyóújfalu kiürített általános iskolájába kellett átmennünk, árvizet védeni.
Ok.
Az 55-ös úton a 110-es km szelvényben Pörböly után irány Baja (nézd meg hol van) jött szembe egy Jugoszláv SETRA S 150-es busz.
A vezetője nem figyelt és teljesen leborotválta az én buszom bal oldalát.
Nálam személyi sérülés nem történt, anyagi kár olyan nagy volt, hogy a busz selejtezésén gondolkodtak, de végül helyre állították.
Náluk volt személyi sérülés is.
Több is.
A baleset oka hamar kiderült és nekünk ez akkor még meglepő volt.
A Jugó buszvezető egyéni vállalkozó volt.
Költségcsökkentési okokból nem alkalmazott idegen vezetőt, hanem Ő maga volt az idegen vezető is.
Vezetett közben a fején a fülhallgató szája előtt a beszélőke és mondta a tudni valókat.
Ők Baja felöl jöttek Pörbőly felé.
A vezető vezetett és közben félig elfordult a sofőr ülésben jobbra.
A jobb kezét jobbra feltartva mutatta utasainak, hogy ott van Gemenc ahol ilyen szép és olyan nagy a vadvilág, stb.
Közben a bal kezével óhatatlanul elhúzta balra a kormányt.
Az 55-ös út a 110-es szelvényben szűk.
Töltésen megy.
Lehúzódni nem lehet.
Átsodródott a mi sávunkba és leborotválta az IKARUS bal oldalát.
Mondjuk azonnal elismerte.
Mentők, rendőrség, útzár, ami ilyenkor szokásos.