Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motoros1977 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 79
Esetleg a szabályzóról tudsz kapcsolasi rajzot felrakni?
Trike Creative Commons License 2005.04.18 0 0 78
Most csináltam a 7végén egy "csörlőt" CCCP önindítóból (igaz minimális erőt kell kiadnia magából), bírja az állandó menetet.
Előzmény: Motoros1977 (75)
Trike Creative Commons License 2005.04.18 0 0 77

Sziasztok!

 

A kerekenkénti motorral, ha sorba kötöd a két hátsót akkor elektromos difit kapsz (lásd targonca) ami bevált (DC).

A több moci hajt 1-re gondolat bennem is felmerült, de úgysem lesz 2 1-forma mocid, tehát veszteségek nőnek, de a soros kötésen el lehetne gondolkodni.

Valamint ha egymás mögött van a 2-2 moci, alattuk pedig végigfut a difire menő tengely akkor nem kell "kétvégű" motor.

Előzmény: Motoros1977 (76)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.04.06 0 0 76
Mégegy ötlet: Igaz ehez az kell, hogy a tengely mindket irányba kilógjon a motorból. 2 motor tengelyét összekötve egybe használni, igy kevesebb erőátviteli veszteség lehetne, ráadásul kevesebb fogaskerék kell. 3szög elrendezésben a 2pár motor és a difi mégjobb lehetne.
Motoros1977 Creative Commons License 2005.04.06 0 0 75
Látom te is belemélyedtél rendesen :) Ezek szerint en csak beleokoskodni tudok :) Otlet: Az alvaz teljes leburkolasava, azaz simára varázslásával sokat lehet nyerni. Ha van kedved műgyantás munkákhoz akkor üvegszálas anyagból viszonylag egyszerüen megoldható. a http://www.novia.hu/ -nál lehet kapni minden szükséges anyagot. A sablont pedig, hungarocelből, vagy pur habból meg lehet csinálni. Mégegy hülye ötlet. A 4 motort használd úgy mintha 1 motor lenne. Azaz kösd össze egymáshoz négyzet elrendezésben. Fogasszíjjat vegigvezeted mindegyiken, ami rácsatlakozik a differenciálműre. Így lehet, hogy egyszerübb mint kerekenként külön, mert nem kell megbontani az eredeti hajtásláncot. Persze nem olyan szép megoldás mint kerekenként, de egyszerübb. MÁS: Pár napja ahogy szerelgettem a Honda motoromat kezembe akadt egy hozzávaló tartalék önindító. Sima nyomatékos, kisméretü DC motor. 700W teljesítményt tud, amiből valószinüsítem, hogy 350-300W folyamatos teljesítményt visel el. A Skodám 660Wos önindítója 3* akkora méretü. Na szóval egy sima autó akkuval ezt felrakom egy bringára akkor lenne egy nagyon tuti elektromos bringám. Persze kell egy PWM szabályzó, de ekkora teljesítményre egyettlen FET is elég 555-os IC-vel meghajtva. Lehetne a motorra tenni egy lánckereket szabadonfutóval es a pedál mögé betenni, így még a tekerés elhetősége is megmaradna. Szerintetek az inditó motor alkalmas ilyen üzemre?
Előzmény: manta-z (74)
manta-z Creative Commons License 2005.04.06 0 0 74
Szia!

Köszönöm a segítséget a szíjakat megnézem. Az akkumulátorok olasz takarítógépekbe való akkuk amiket a teszkóban és egyéb multikban látsz szaladgálni a DC motorok szintén. A GSI kadett Cw 0.28 értékkel rendelkezik ami elég jó, ezt tovább fogom javítani a tükrök cseréjével és a hűtőmaszk átakalításával, továbbá a motortér aljának burkolásával. Végeztem aerodinamikai számításokat 50-60 km/h óra felett egy roszabb légellenállású karosszéria kb 40-50%-al több teljesítményt igényelhet ugyanolyan sebesség eléréséhez. Az akkukkhoz-motorokhoz baráti áron jutottam hozzá, nem is írom le mennyiért mert ez csak egyszeri "akciós" alkalom volt.
Egyébként 50km/h-oz a légellenállás leküzdéséhez ezzel a kasznival 1,4kw energiára van szükség + veszteségek.
Előzmény: Motoros1977 (73)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 73
Csak egy otlet: A www.powerbelt.hu oldalon lehet kapni fogas szilyakat, meg fogaskerekeket mindenfele meretben. Attetelnek es eroatvitelnek szerintem nagyon jo, mert jo a hatasfoka es gondozasmentes, konyu szerelni. A BMW motorkerekparokon is eloszeretettel hasznaljak. Masik amit kerdezni akartam, hogy milyen tipusu akkut veszel es menyibe kerul? Az elektromos jarmuvekbe valo akku altalaban dragabb es jobban birja a ciklikus toltest-kisutest meg a nagy aramokat mint a hagyomanyos indito akkumulator.
Előzmény: manta-z (71)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 72

Bocs, nem akarlak elkeseriteni de tul optimista kalkulacio az alabbi forras alapjan:

http://totalcar.hu/tesztek/haszon/szertartasko!1

 

A lenyeg kigyujtve:

 

Motor: 7,4kW AC 3 fazisu

Akku: 10*6V 240Ah Perrion (14,4kWh, de megszunt a gyartasa) , vagy 5*12V 180Ah Banner,Varta (10,8kWh)

Menetkesz tomeg: 880kg

Vegsebesseg:85km/h

Egy toltessel megteheto tavolsag:50km/h mellet (180Ah-s akkukkal) 50km, Eredeti akkuval 80km

 

Elismerem, hogy a doboz kaszni legellenalasa pocsek. Ha jol emlekszem te Opel "csep"Kadettet alakitasz at, aminek viszon nagyon jo a legellenalasa, ez pedig szamit mar 90kornyeken. Tehat a Puli amugy korszeru meghajtasat hasznalva el tudnam kepzelni a 90koruli sebesseget, de a DC motorok, kevesbe hatekonyak. A kozvetlen meghajtas talan ellensulyozza ezt.

 

 

Előzmény: manta-z (71)
manta-z Creative Commons License 2005.03.29 0 0 71
A mostani szívás tárgya az áttétel mivel kerekenként közvetlenül lesz meghajtva ezért a 95km/h-ás sebességhez percenként 900-as fordulat tartozik. Ezek a motorok pedig 2-3szor annyit pörögnek. Az első tervnél mikor is csak 1 motort használtam volna megoldotta volna a problémát a differenciálmű 3,67-es áttétele.
manta-z Creative Commons License 2005.03.29 0 0 70
Sziasztok!

Gondoltam leírom hol tartok hátha érdekel valakit :))

Kezd a gépsárkány realizálódni 4db 1,6kW-os DC motor formájában (már előre látom, hogy a szénkefékkel csak szívni fogok), kerekenként 1 motor és 8db 6V/270Ah-ás ólom akkumulátorokban. És ez a műsor nem jöhetett volna létre ha nincsenek a digó takarítógépek. A motorteljesítmény kicsit kevesebb (7,2kW) mint amit először terveztem (10kW) de valószínű így is elég lesz kb.90-95 km/h-ás végsebesség eléréséhez. A PWM controller már műxik, 1000A kezelésére képes.
Motoros1977 Creative Commons License 2005.03.09 0 0 69

Itt a válasz a kétségeidre:

http://index.hu/tech/hardver/akku0308/

Bár elég mulatságos hogy a LiIon cellára azt mondha olcsó, amikor ez a legdrágább.

Mostmár 10*es kapacitást prognosztizálnak a Litium-titánoxidkristályos cellára és 2 éven belül piacon lesz. Jó az is igaz, hogy mire eljut Magyarországra és megfizethető lesz valóban 5-10év szerintem :-(

A jelenlegi 130Wh/kg helyett 1300Wh/kg baromi jó. Egy jelenlegi haszálható szintü elektromos autóban 30kW/h akkumlátor van, ezzel számolva csupan 30kg akkumlátor tömeg elképesztően jó, ilyen akkuval már tényleg "csak" az ára lesz az egyettlen hátrányos tulajdonsága egy elektromos autónak.

 

Mégegy adalék. Egyes elemzések szerint 15év múlva 7-9eurocentbe fog kerülni a napelemekkel termelt elektromos áram (gondolm a cellák árát és amortizációját számolták) Ebben az esetben pedig nem éri meg kőolajjal járni.

 

Remélem 10éven belül már olcsobb lesz a napenergia mint a kőolaj.

Előzmény: Trike (68)
Trike Creative Commons License 2005.02.26 0 0 68
Szerintem 5-10 év kell, hogy bevezessék, kereskedelmi forgalomba kerüljön és végül legyen annyi gyártó, hogy az ára is normalizálódjon, mert amíg 1-2 gyártó csinálja, magasan fogják tartani az árakat.
Előzmény: Motoros1977 (67)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.02.25 0 0 67
Itt a reménysugár az elektromos autók térhódítására! http://index.hu/tech/ihirek/?main:2005.02.23.&212785 3*os kapacitásu, megnövekedett élettartamu, nehány perc alatt tölthető LiIon akkumulátorrol van szó. Egyenlőre fejlesztési fázisban de működik. Gyakorlatilag ez azt jelenti, ha ilyen akkumulátorral építenének elektromos autót az 200kg akkutömeggel, 100liter akku térfogattal, 90km/h-s sebeséggel kb. 900km a megtehető távolság! Ekkora tárolt teljesítményel viszont akár nagyobb sebességeket is lehet gond nélkül menni mert 300km alá így sem csökkenne a hatósugár. Gazdaságilag pedig 10év alá csökkenhetne a megtérülés ha ezzel fajlagosan csökken az akku ára. Van remény, remélem pár éven belül kapható lesz.
Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 66

A Ganz trolikban 200LE 400V AC motor van vezerlessel egybeepitve, tehat kvazi DC motor amit pontosan tudsz vezerelni egy potmeterrel. Az AC motor azert jo a DChez kepest mert a mechanikus kommutator helyett elektronika dolgozik ezert jobb a hatasfoka es megbizhatobb.

Amugy hogy ne csak kotekedjek: http://www.evparts.com/shopping/index.php?id=536

Itt kb 200ezerert van DC motor jarmuvekhez. Szerintem ez egy korrekt ar.

Ennel olcsobban nem talaltam DC motort. Sajna tenyleg eleg dragak ezek a motorok, lehet hogy megerne gyartani, de jo lenne kozelrol latni egyett hogy mi olyan kulonleges benne.

Dombornyomott VISAkartyaval ismeroseim mar vasaroltak amcsibol, a szallitas pedig nem szokott 150$-nal tobb lenni.

Persze nem art lekommunikalni hogy ajandekkent vagy alacsony erteku cucckent adjak fel, hogy a vamot meguszad...de a legjobb ha kint egy ismerossel veteted meg es o adja fel.

Előzmény: Trike (65)
Trike Creative Commons License 2005.01.26 0 0 65
Igaz kissé nagy a fesz, de régi villamosokban 2db 600V DC 20LE motor dolgozott. Mai metrókban 600V DC 66kW-osak vannak. A passatomban van 1,9tdi 66kW :-)
Előzmény: manta-z (64)
manta-z Creative Commons License 2005.01.21 0 0 64

Köszi sajnos én is hasonló tapasztalatokra jutottam.

 

Akkor marad az , hogy nekem kell legyártani :-)))

 

Van elfekvőben háromfázisú villanymotorom valamilyen szellőztetőmotor volt 45`ben 1250rpm-en ad le 5,5kW-ot.

 

Arra gondoltam, hogy át kellene tekercselni, valamilyen komolyabb csapágyakat bele esetleg olajhűtésűt és mondjuk az 1250-es fordulatszámot felemelni olyan 3-4000-re akkor a teljesítménye többszörösét is le tudná adni. Sajnos nem értek a villanymotorok tekercseléséhez de azt hiszem 1,5 milláért bevállalom, hogy megtanulom :-)

Előzmény: Trike (63)
Trike Creative Commons License 2005.01.20 0 0 63

Körbe érdeklődtem M.o.-i elérhetőségek labirintusában, szinte senki.

Szériában senkinek sincs. Egyediben DC 10kW 750kHuFt-1,5MHuFt :-(

 

Előzmény: manta-z (62)
manta-z Creative Commons License 2005.01.20 0 0 62

Sziasztok !

 

Elakadtam a 10-15 kW-os DC motor beszerzésénél :-))) nem tudna valaki segíteni merre induljak el? Legyártatnám valakivel , meg találtam külföldön neten is csak valahogy véletlenül nincs rá felesleges 1500-3000 dolcsim. (Esetleg lehet többfázisú is elektronika nem gond)

 

Minden segítséget előre is köszönök.

 

Üdv: manta-z

Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 61

Navegre valaki :)

 

A kettos uzemmel az a gond hogy minnel nehezebb a gep annal roszabb a hatekonysaga ami gyenge akkumlatoroknal nem tul jo dolog, nameg a csomagtarto megszunne létezni. Bar ha csak masodautonak hasznalja az ember akkor a skoda kettosuzeme jo dolog mert az akkuknak idealis hely lenne az orban levo csomagtarto, az elhanyagolhato gyorsulas ami a gazdasagos uzemhez kell az pedig a tobbi kozlekedot sem lepne meg a Skoda eseten.

 

Kispolák esete az jo otlet, ott amugy sincsen hely, szoval a motorter es a csomagtarto kihasznalasaval talan lehetne kezdeni valamit, raadasul konyu auto, ezert szuper gazdasagos lehetne.

 

Skodat nem fogom atalakitani mert a szukseges villanymotor es szabalyzo az akkutolto aramkorokrol nem is beszelve onmagaban eleg nagy kihivas meg ugy is hogy muszakilag ezek mar megoldott problemak. Roviden, kb fel milabol lehet kihozni, ennyi penzbol 2 evig tankolom a Skodat a legrosszabb fogyastas mellet, marpedig ahogy most kinez 2 ev mulva a roncstelepen lesz mar.

 

Penzert atalakitani, nem jo otlet, mert anyira nem jo mint draga, tehat ez az uzlet anyagi csod lenne. Ha at is alakitanak valamit azt kizarolag magamnak hobbybol.

 

Az engedelyaztetes: Magyarorszagon szinte lehetettlen,

MEg kell terveztetni kiszamolni engelyel rendelkezo mernokkel, terveket jovahagyatni, KPM vizsgara elvinni, ott megfelelni, utana mehet mar normal muszaki vizsgara, de ez mind nem egyszeru mert nem letezik ilyen kategoria magyarorszagon igy nem tudnanak sehova besorolni csak sok sok penzert meg burokratikus cumizasert cserebe.

 

Uzletileg mar csak ezert sem erne meg. MAgamnak esetleg meg tudom ugy csinalni hogy vizsganal ne kothessenek bele (esetleg ugy hogy csak a forgalmit viszem viysgazni :), elvegre semmi kozuk nincs ahoz hogy menyi akkunmlator van a csomagtartoban...hidegen nehezen indul es kesz :)

 

Vegul megtalaltam a Li-Ion akku szerkezeti felepiteset...van egy erzesem hogy nem csinalok ilyet hazilag.

http://www.globtek.com/html/batteries_structure.html

Előzmény: Heesh (60)
Heesh Creative Commons License 2005.01.10 0 0 60
Egem érdekel a téma. Hogy állsz vele? Átalakítottad már a Skodádat? Csinálnod kéne egy működőképes modellt, aztán beszállnék a buliba:) Bár én ezt egy rendes autónál csak úgy tudom elképzelni hogy elöl van a belső égésű motor, ami legyen mondjuk gázos a környezetvédelem miatt, és hátulra kéne tenni 1-1 villanymotort, így már összkerekes is lehetne a gép. Tisztán villanymotoros hajtást max kispolszkiban tudok elképzelni. De lehetne csinálni azt is városi autónak. Ezekre kellene kitalálni egy működőképes rendszert, engedélyeztetni stb, aztán átalakítani a kocsikat. Szerintem lenne rá igény.
Előzmény: Motoros1977 (59)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 59

Szoval akkor mostmar tudjuk hogy az elektromos jarmuvek gyenge pontja az akkumlator. A Li-polimer akkuk elvileg alkalmasak lennenek, de nagyon dragak. Szerintetek nem tudnank csinalni magunknak ilyet? Allitolag talalekony nemzet vagyunk ugyhogy nemleges valaszt nem fogadok el :)

 

Egy akkumlator altalaban 2 femlemez elektrodabol all es koztelevo elektrolitbol, szoval ne mondjatok hogy olyan bonyolult lenne. A polimer akkuk ezenkivul ha jol tudom tartalmaznak egy membrant ami nem engedi at a femionokat csak az elektronokat ezzel megakadalyozza a rovidzarlatot, igy lehet csokkenteni a meretet.

Meg kellen tudni a Li-polimer, vagy  Li-ion akkuk mibol is allnak pontosan.

 

Hagyomanyos olmos akkut tudunk csinalni. 2olomlemezt belelogatunk a benzinkutakon kaphato akkusavba (asszem 36%-os kensav) ezt feltoltjuk es maris van egy akkumlatorunk. Olomhoz konnyu hozzajutni, tehat ha valaki olomakumlatoros auton tori a fejet akkor igy megoldhato az olcso akkumlator.

 

Vegulis olmos akkuval sem lenne rossz egy auto, de elotte kis meretben ki kellene kiserletezni egy strapabiro akkuszerkezetet, vagy szetszedni egy mai modern olmos akkut megnezni hogy epul fel es lemasolni.

 

Szerintem az is megoldhato lenne hogy olomfoliat elvalasztani uvegszovettel es az uvegszovetet kensavoldattal atitatni, igy megfeleloen kis meretu es nagy feluletu (azaz gyorsan toltheto/meritheto) akkut kapnank.

 

A rossz olmosakkuk (kornyezetkimelo) ujrafeldolgozasa is megoldhato lenne hazilag talan, bar ezt egy kemikus tudna elmodni, hogyan lehet az olomszulfatbol visszanyerni az olmot.

 

Mostmar mas is irjon mert eleg unalmas alak vagyok es nagyon farasztom magam :))

Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 58

De kipusztult a forum. Minden ilyen egyertelmu? Senkinek nincs otlete?

 

Hatakor:

Kiserleti gozgep temahoz.

En is epitettem egy gozgepet. Igaz nagyon alap gep, es eppen ezert epitettem meg.

Fogsz egy sik vaslapot, amire rateszel egy masik vas lapot ami kb a munkahengered lefektettett meretevel azonos. Mertani kozepen megcsapagyazod egymashoz kepest es rugos elofeszitessel raszoritod a kis lapot a nagyra.

A kislapra raforrasztod a munkahengert, a dugatyuhoz kapcsolodo merev hajtorudat pedig a forgatyus tengelyre kotod. Igy amikor forog a tengely a munkahenger a lappal egyutt bologat. A munkahenger vegebe a lapon keresztul fursz egy kis lukat, a nagyobb lapba pedig a hengeren levo luk ket vegalasaval egyezoen fursz lukat.

Egyiken bevezeted a nagynyomasu gozt, masikon kivezeted a szabadba, a tengelyre persze erdemes lendkereket tenni.

 

Ezzel a konstrukcioval persze kocsit nem lehet hajtani de a aranyos kis modelkent iszonyat jol porog, es ennel egyszerubb gozgep nem nagyon van...persze azert van, pl ha veszel egy prociventillatort es rairanyitod a kozsugarat (az ennel is egyszerubb)

 

Előzmény: izgaga (54)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.06 0 0 57

Ja azt kihagytam a hidrogenes rendszer elonyei kozul, hogy a csepfolyos hidrogen energiasurusege nagyobb mint a benzine ezert a megfelelo tuzeloanyag cellaval mar jelentosen tul lehetne szarnyalni a benzines autok osszes parameteret es szerintem a tuzeloanyag cella sem dragabb mint egy hasonlo teljesitmenyu akkukeszlet, arrol nem beszelve hogy a tuzeloanyag cella nem tartalmaz artalmas anyagokat es nem hasznalodik el tudtommal.

Amugy alap tuzeloanyag cellat konyu csinalni. Kozonseges nikkelbol mar lehet igaz ennek a mukodesi homerseklete eleg magas. A platinas mar szobahomersekleten is mukodik.

 

Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.06 0 0 56

Talaltam egy regi Origos cikket, amiben az NEC egy 30masodperc alatt toltheto akkumulatort fejlesztett ki. Gyartasa olcso es kornyezetbarat alapanyagbol tortenik ezert nem lesz dragabb mint az eddigi  akkumulatorok. Felhasznalasi teruletnek elsosorban a hibrid autokat es mas nagy energiaigenyu keszulekeket jelultek meg. A prototipus ugy nezett ki mint egy gombelem.

Ami miatt kicsit kacsanak erzem ezt a cikket az, hogy sem a forras linkjet nem adtak meg, nem adtak meg egyettlen adatot sem a 30 masodpercen es az NEC neven kivul, raadasul az NEC oldalan a sajat archivumaban sem talaltam semmit errol.

 

Amiert megis hiszek a cikknek az az hogy ezekben a mini taviranyitos autokban is 30masodperc alatt toltheto akkuk vannak es nem kondenzator amit eddig hittem. Ezt pedig azert hittem mert ilyen kismeretu robotokban pl az Epson kondenzatort hasznalt az energiatarolasra. (sajnos a kondi onkisulese tul nagy ezert hosszutavu energiatarolasra nem alkalmasak)

 

Viszont talatam egy NEC ceruza akku gyorstolto komplet dokumentaciojat a jelalakkal szamitasokkal a processzorra toltendo szoftverrel, kapcsolasi rajzzal.

 

Sajnos a magyarok rahangolodassal mukodo 10perces gyorstoltojerol meg az eredeti cikket sem talaltam  meg (emlekeim szerint ott sem volt forras megjeloles), es semmi mas anyagot sem talaltam, szoval lehet hogy ez is kamu, de persze orulnek ha valaki megtalalna es megosztana a linket a forummal.

 

A 10perces toltesido azonban korantsem lehetettlen,az Ansmann gyart 10perces toltott, raadasul nem is kell hozza speci akku mint a varta 15perces toltojehez, legalabb is igy vettem ki.

http://www.ansmann.de/en/index.htm?tab=description&pid=614&pr2id=&appid=

Persze nagyban egy kicsit problemasabb lenne ez, de ebbol latszik hogy nem lehetettlen megoldani.

 

Masik amin gondolkodok, hogy egy csomo autogyar mar, igaz par darabot, de gyartott tuzeloanyag cellas kocsikat es csepfolyos hidrogennel mukodtek. Namost ha ez mukodik akkor egy elektromos hidrogen fejlesztot beepiteni. Ezzel megoldodna az akkumlator toltes problemaja, hiszen hirdogen tolto alomas mar jopar van nemetorszagban, ha meg otthon akarod tolteni igaz joval lassabban de megteheted biztonsagosan, ugyanis a hidrogen toltes legveszelyesebb pontja a toltocso csatlakoztatasa amit a hidrogen kutaknal robotok csinalnak.

 

Persze meg mindig ott a problema hogy a tuzeloanyag cella alacsony homersekleten nem mukodik, azaz hidegben nem lehet beinditani, a kicsapodott viz magfagyasaval pedig karosithatja a cellat, de eziranyban mar egeszen jo eredmenyeket ertek el a japan fejlesztok.

 

Motoros1977 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 55
A belsoegesu otto motor ugye 2 alapveto szeleppel rendelkezik, szivo es kipufogo. Ahogy forog a fotengely es a dugatyu lefele mozog, elobb kinyilik a szivoszelep beszivja a benzin-levego kevereket, bezar minden szelep elkezd felfele mozogni a dugatyu, suriti a kevereket, felso holtponton gyujt, az eges ereje pedig lefele mozditja a dugatyut, amikor lent van kinyit a kipufog szelep es a felfele mozgo dugatyu kinyomja az elegett gazokat, majd kezdodik elolrol. Gozgep eseten a goz folyamatos nyomassal bir, ezt ra kell vezetni a sziv oldalra, amikor felul van a dugatyu szivoszelepet nyitni kell, a nyomas lenyomja, also holtponton zar a szivoszelep es nyit a kipufogo, hogy a felfele mozgo dugatyu kinyomja a faratgozt, amikor felert a kipufogo zar, a sziv nyit, tehat csak a vezermu tengelyt kell modositani, illetve gozfejlesztot kell rateni. Persze a teljesitmeny elmarad a belsoegesu valtozattol. A stirling motor is jo, hiszen a gozgep es egy valtozata a stirling motornak, de ahoz magasabb technologiai szinvonal kell es a meglevo motort nem lehet atalakitani stirlingre, hanem teljesen ujat kell epiteni. Itt egy egeszen jol mukodo stirlingmotor amit aramfejlesztesre hasznalnak. Napenergiatol kezdve fatuzelesig barmivel hasznalhato, de kicsit draga: http://www.stirling-engine.de/ Modern ferrofluidos tomitesekkel azonban akar egy gyengebb diesel motor suly/teljesitmeny aranyat is el lehet erni stirling motorral a hatekonysaga pedig meghaladja a belsoegesu motoroket, de internetten meg nem lattam ilyen motort.
Előzmény: izgaga (54)
izgaga Creative Commons License 2004.12.23 0 0 54
"Belegondolok nem is hulyeseg, gozhajtasra egy atlag belsoegesu motort is at lehet alakitani, csak a szelepvezerlesen kell modositani, de az nem nehez. A problemaja az ennek, hogy...."

Tudnal errol egy paranyit bovebben? Marmint, szerinted hogyan kellene, mit kellene a szepvezerlesen valtoztatni? Bocs, lehet, hogy lamer a kerdesem, de gondolkodom egy kiserleti gozgep üzembe helyezesen.

Mas: MINDENKINEK BOLDOG KARACSONYT!!!
Előzmény: Motoros77 (52)
318i Creative Commons License 2004.12.22 0 0 53

Motoros77:

 

Szia!

A gőzgép nekem is megfordult a fejemben. (Van ott hely bőven! :))) )

 

Esetleg Stirling-motor? Azt lehet mindennel fűteni, ami ég.

Előzmény: Motoros77 (52)
Motoros77 Creative Commons License 2004.12.20 0 0 52

A ket rendszer energiafelhasznalasanak osszege pontosan ugyan akkora lesz mint ha csak egy rendszer uzemelne. Nem erdemes 2 hasonlo tulajdonsagu rendszert hasznalni. A benzin-villamos hibrid reszndszer azert jo mert a benzines motor nagy teljesitmenyu, hoszutavon mukodhet es gyors az ujratoltese. Az elektromos viszont mindazt tudja amit a benzines nem: csendes, jol szabalyozhato, nincs kipufogogaz, nagyon jo hatasfoku es a fekezesi energiat vissza tudja termelni. Tehat jol kiegeszitik egymast azert jo a benzines hibrid.

 

Olyan hibridnek lenne ertelme meg ami barmilyen tuzeloanyaggal (hidrogen, foldgaz, propanbutan, alkohol, benzin, diesel, repceolaj, fahasab) tud mukodni es esetleg meg villanyal is. Kulonben nem is olyan lehetetlen enyi fele tuzeloanyagra alkalmassa tenni egy jarmuvet, egesz egyszeruen gozmozdonynak hivjak, azt barmivel lehet futeni csak a megfelelo tuzeloberendezessel kell felszerelni.

Belegondolok nem is hulyeseg, gozhajtasra egy atlag belsoegesu motort is at lehet alakitani, csak a szelepvezerlesen kell modositani, de az nem nehez. A problemaja az ennek, hogy sokkal nagyobb loketterfogatra van szukseg mert a goz nyomasa jelentosen alacsonyabb mint az elego benzingoz...viszon cserebe alacsony fordulaton is maximalis nyomatekkal dolgozik es ha a gozt egy hutoben ujra kicsapatjuk es egy szivatyuval belenyomjuk a kazanba akkor vizet nem is kell tankolni csak egyszer es azt a meglevo menyiseget hasznalja fel ujra es ujra. (asszem a vasutasok kompund gozgepnek hivjak ezt)

 

Tehat meglevo autonkon vezermutengelyt kell cserelni, a kipufogot rakotni a hutorendszer egyik vegere a masik vegere egy szivatyut. Ezenkivul be kell szerelnunk egy csokazant is a megfelelo egofejjel es szo szerint tuzifaval is lehetne kozlekedni.

 

Megjegyzem a gozgepek 100evvel ezelott is olyan hatasfokkal tudtak mukodni amit csak a mai modern belsoegesuek kezdenek megkozeliteni...tudom menyek inkabb aludni :-)

Előzmény: S.Zola (51)
S.Zola Creative Commons License 2004.12.20 0 0 51
Akkor viszont nem lehet alternatívája az elektromos auto a hagyományosnak. Max városi kisautó szinten. De kinek van arra pénze hogy két autót tartson fenn. Azért gondoltam a sűrített levegőre, mert így meg lehetne növelni a hatótávolságot. Vagy egyszerre hajtana a kettő, egyik az első tengelyt, másik a hátsót, kevesebb energiát fogyasztanának mintha csak egyedül kellene meghajtaniuk az autót.
Előzmény: Motoros77 (50)
Motoros77 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 50

Van egy rossz hirem :-) amirol te beszelsz hibrid autonak nevezik...es jo draga :-(

A suritett levegos hajtast nem kevernem bele. Muszakilag zsenialis es roppant otletes, de zsakutca. DE hazilag is megepitheto ezert jo dolog.

A Spanyolok szinte ephogy nem raktak fel az internetre a pontos terveket, a vazlatok alapjan is utanepitheto a motor. Ennek a rendszernek az erzekeny pontja a tartaly ami carbon kompozit anyag. Ilyen tartalyt nem lehet beszerezni csak ugy. Karbonszovet ugyan kaphato, uvegszovetbol mar kisebb idomokat is gyartottam a motorkerekparomra,  de momentan nem tudom hogy lehet karbonbol biztonsagos 300bar-os tartalyt csinalni, mert ugye mondanom sem kell, hogy ha 300bar eldurran az bizony komoly robbanas lesz, raadasul ennek a rendszernek is az a gyenge pontja, hogy kicsi az energiasuruseg, tehat kb annyit tud mint egy mai villanyauto. Persze elonye is van: Nagyon olcso, es a suritett levego joval konyebb mint az akkumlator.

Boltokban kaphato autoalkatreszekbol osszerakhato egy ilyen motor, egyedul a blokk ontveny ami problemas, de szerintem ez is megoldhato lenne, mert sablon alapjan kis ontodekben is meg tudnak csinalni.

Előzmény: S.Zola (49)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!