Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kotoc Creative Commons License 2004.10.15 0 0 29

Akkor most mi is a baj azzal a hozzászólásommal, amiben itthon beszerezhető aksikról beszélek? Miért az a válasz rá, hogy "az egyenáram felejtős"? Nem véletlen arról van szó, hogy a rendszernek másik eleméről kezd vki beszélni összefüggéstelenül fikázva egy olyat, ami helyett nem ajánl mást?

 

Most nem ironizáltam a váltóáram tárolásával vagy hasonlóval, nehogy megint elsikkadjon a lényeg. De így meg felháborodottabnak tűnik a dolog, mint ahogy gondolom. Mindegy. Ha akarjátok folytatni, keressünk ennek egy megfelelő fórumot. Csak az lesz a gond, hogy nyelvészeti vagy logikai elemző szekcióban keresgéljünk. :-P

 

De szerintem hagyjuk inkább ezt a részét és beszéljünk/beszéljetek a szakmai oldalról tovább.

Előzmény: Trike (28)
Trike Creative Commons License 2004.10.15 0 0 28

//Az egyenáram felejtős? Köszi. És hogy tárolsz váltóáramot?

 

Természetesen akksiban, de itt jön a korábban említett inverter ami ebből állítja elő a váltóáramot, ami persze nem 50Hz hanem néhány 10kHz és a kitöltési tényező változtatásával variálod a teljesítményt nem a feszültség variálásával.

Előzmény: kotoc (26)
kotoc Creative Commons License 2004.10.15 0 0 27

Ez az oldal SZUPER! :-)

Végre néhány gyakorlatban is megvalósított darab, amiből tanulni is lehet. De a saccolásokhoz is jó, nem kell feltétlen a trolira hagyatkozni.

Előzmény: 318i (25)
kotoc Creative Commons License 2004.10.15 0 0 26

Szia!

 

Az egyenáram felejtős? Köszi. És hogy tárolsz váltóáramot?

Motorokból elég jók vannak kereskedelmi forgalomban. A gyártók se ezen buknak el, hanem az energia tárolásán. Itt már azon is gondolkoztak, hogy ceruza aksikat kötnek sorba/párhuzamosan. Pár ezer darabot kellene csak összeforrasztani, ennek megfelelően pár ezer x 2 forrasztással és néhány tízezer hibalehetőséggel. Ezzel szemben szerintem sokkal jobb megoldás a direkt erre a célra fejlesztett aksi, amit találtam (és amit gondolom mások is megtaláltak már, csak nem tettek itt közkinccsé). Hobbi/barkács célra megfelel és nem olcsó, de elérhető árú. Amíg nem érkezik meg a hidrogénes belsőégésű motor vagy az energiacellás autó, addig nincs nagy kínálat.

 

Egyébként az összeforrasztott aksikat valaki meg is csinálta (nem innen), legalábbis fotót láttam róla. Ha jól emlékszem, gyakorlatilag a padlólemezt 10-20cm vastagon borítja az elem és a fölé került tulajdonképpen egy új padlólemez.

De legalább alacsonyan van a kocsi súlypontja. ;-)

Előzmény: BXD (24)
318i Creative Commons License 2004.10.14 0 0 25

Sziasztok!

 

Szerintem érdemes lenne ide benéznetek:

 

http://www.austinev.org/evalbum/

 

Az albumban 546 jármű található, amit elektromosra alakítottak.

Már meglévő, akár 1000kg feletti autókat is.

Leírják, hogy az egyes járművek milyen motorral, fesz. ellátással működnek, a "technical files"-ban pedig még kapcs.rajzok is vannak.

BXD Creative Commons License 2004.10.14 0 0 24

Sziasztok

Az egyenáram és a 12V-os rendszer felejtős a veszteségek miatt. A megoldás a több fázísú változtatható frekvenciájú feszültséggel meghajtott rendszer lehet.

Inverter+frekvenciaváltó,de így is komoly teljesítmény elektonika kell. 

Előzmény: kotoc (22)
kotoc Creative Commons License 2004.10.14 0 0 23
Ma jó napom van!!! :-)
Nézzétek meg ezt: TotalCar hír (Ford)

És a kicsit távolabbi jövőből ezt: TotalCar hír (Fiat)
kotoc Creative Commons License 2004.10.14 0 0 22
Nem tudom, ti mennyire találkoztatok vele, de csónakmotorok között nem ritkaság az elektromos. És ennek megfelelően árulnak megfelelő aksit is!!! :-) Ami nem indító akkumulátor, hanem kifejezetten motor hajtására szolgál ennek megfelelő karakterisztikával és kompromisszumokkal.
Lehet is ilyet kapni a Vízvonalnál, a lap alján találjátok.
Az egyetlen kiábrándító, ha megnézitek a kapacitást és az árat. :-(
12V-on a legnagyobb tud 230Ah-t. Ez 2,76kWh, vagyis egy 2,76kW-os motort tud 1 óráig hajtani, ha nincs veszteség a rendszerben. És mindezt 54.700Ft-ért tudja.
Ha találok még adatot róla, megpróbálom azt is közkinccsé tenni. Gondolom, mást is érdekelne pl. a max. terhelhetőség, hiszen 12V-on egy 10kW-os motor nem elégszik meg pár amperrel.
kotoc Creative Commons License 2004.10.12 0 0 21
Nah, megen egy új tanulmány. Klattyoljatok rá.
Aztán hogy mi lesz belőle... És mikor...
azsem Creative Commons License 2004.10.09 0 0 20
Régi hír de... lesse meg aki nem olvasta volna! http://totalcar.hu/rhirek/?main:2001.12.14&77443
Trike Creative Commons License 2004.09.01 0 0 19
Citroën Saxo Electrique EUR 3.500

Daten:
22.800 km, 20 kW (27 PS), EZ: 07/99, TÜV: 08/06, AU: 08/14, grün-metallic, 4/5 Türen, Elektro,

Besonderheiten:
Automatik, Zentralverriegelung, el. Fensterheber

Beschreibung:
Reichweite bis ca. 90 km, Höchtsgeschwindigkeit 91 km/h, sehr guter Zustand. Steht bei Citroen in Straßburg.

 

Új ára kb.: 20.000.- EUR

kotoc Creative Commons License 2004.09.01 0 0 18
Szia talissa!

Az utóbbi pár napban kerestem ilyesmit, de nem találtam se égen, se földön. A magyar forgalmazók közül a Toyotások nagyon büszkék a Prius hibridre és a Rav4 teljesen elektromos verziójára, de valahogy a rendelhető modellek között nem találtam egyiket se. Kölcsönzésnél pedig csak golf autót találtam a golfklubokban. :-(
Ha van kedved komolyabban utánajárni a dolognak, ostromold a Toyota kereskedéseket és a Mercedest. A SMART úgy tudom, kapható tőlünk kicsit nyugatabbra elektromos változatban. Sőt! A class "A" mercinek is létezik elektromos verziója. (Tudod, a minimerci ;-) )
Ha ez nem sikerül, de még nem adod fel, fordulj a magyar képviseletekhez. Ha ez se megy, marad a külföldről behozás.
Ha tényleg ennyire elszánt vagy, minden tiszteletem a tied, de készülj fel rengeteg frusztrációra és egy sebészi ügyességgel kezelt óriási szikére, ami a pénztárcádból igyekszik kihasítani egy hatalmas darabot.

Egyébként mire szeretnéd használni a darabot és mennyi pénzt szánsz rá? Ha nem kispolszki árban gondolkodsz, lehet, hogy érdemes egyből a külföldi beszerzésen gondolkozni.

Ja és ne feledkezz meg arról se, hogy hol van a legközelebbi szakszerviz.

Nem folytatom, mert még a végén úgy tűnik, le akarlak beszélni róla. Pedig drukkolok, hogy olcsón és könnyedén juss elektromos autóhoz. O:-) Már csak azért is, mert ezzel az egy autóval súlyos százalékokban lesz mérhető a hazai géppark, ha sikerül szerezned. :-/

Sok sikert. Ha van híred (akár jó, akár rossz) tedd közkinccsé itt. Ha pedig sikeres a beszerzés, most már kötelező ide feltöltened pár képet a gépről. :-)
Előzmény: talissa_ (17)
talissa_ Creative Commons License 2004.08.23 0 0 17

sziasztok!

 

Meg tudnátok nekem mondani, hogy mennyibe kerül egy ilyen kis elektromos auto, ha vasarolni szeretnek?

Vagy hogy esetleg hol lehet budapesten kolcsonozni ilyen autot?

kotoc Creative Commons License 2004.07.17 0 0 16
Szia Csimbió!


Egy korábbi hozzászólásban Wartburg311 10kW-ra saccolta a szükséges motorteljesítményt egy 1t-s járgányhoz. Én lehet, hogy egy kicsit e fölé lőném, de nem sokkal. Utána akartam nézni, de még nem volt rá időm, ezért amit a továbbiakban írok, az csak az emlékeimre támaszkodik.
Az elektromotorok a leghatékonyabb gépek között vannak. Ha jól emlékszem a gimnáziumi fizikára, 90% körül van a hatásfokuk a belsőégésű motorok 30-50%-ával szemben.
Ha az egyszerű számítás kedvéért maradsz a 10kW-nál (legfeljebb nem használod 100%-os terhelésen az erősebb mocit), az eltelt időből számíthatod az elfogyasztott energiát. Ha megnézel egy otthoni villanyszámlát, látni fogod az épp aktuális kWh árat. A fogyasztáshoz még a sebességet kell ismerned. Ezt végképp csak becsülni tudom (amíg nem építek én is egy ilyen kis dodgemet ;-) ), de egy városi kisautónak (Matiz, Lupo, esetleg Punto vagy Polo méretű) ezzel a teljesítménnyel szerintem a 80-at kényelmesen kell vinnie. Ebből már egyszerű 5/4-es szorzással megkapod a fogyasztást.
A gond ott kezdődik, hogy ha egy benzintankot lezársz, abból elenyésző nafta párolog el mondjuk 1 év alatt. Ez egy aksinál már nem ilyen trivi és nagyon függ az aksi minőségétől és a karakterisztikájától. Állás közben az aksi önkisülése is veszteség, azt pedig macera beszámolni a fogyasztásba. Persze ha energiacellát és hidrogént használsz, ez nem lesz gond. Csak másik tíz jön elő helyette. ;-)
Valójában ezért sincs még tömeges elektromos autó. A többi gond nagy részét megtalálod, ha kicsit visszalapozol.


U.i: A gazdaságossági számításnál pedig nem elég a fogyasztás se. Ne feledd, hogy ha állam bácsinak kiesik egy bevétel, keres másikat. Azt még nem tudom, hogy lesz jövedéki adós az áram, de valszeg már tervezik a zárjegycímkéket, amiket az elektronokra ragaszthatnak. :-)
Előzmény: Csimbió (15)
Csimbió Creative Commons License 2004.07.13 0 0 15
Engem az érdekelne, mennyit fogyaszt egy ilyen 100km-en.
kotoc Creative Commons License 2004.07.05 0 0 14
Nemrégiben volt a NatGeon egy műsor. Hayden Turner tesztelgette vhol Amerikában az elektromos autókat. Rengeteg ígéretes darabot mutattak, de mindig feltette a kérdést: "Mikor, hol, mennyiért?"
A válasz pedig mindig az volt: "Majd talán, ha lesz rá érdeklődés."

Kitartás emberek! Előbb-utóbb csak fog valakinek számítani az a pár 100millió ember, aki szeretne kicsit vigyázni a környezetére.

Aki viszont építésbe kezd, az nagyon figyeljen arra, mit csinál, nehogy több kárt okozzon a környezetben, mint amennyi hasznot hajt! Pl: az ólom/savas aksiról hajtott elektromotor egyetlen előnye, hogy nem büdös a városban, de mikor kidobjátok az elhasznált aksit, egy durva környezetszennyező hulladékot termeltek. Arról nem is beszélve, hogy hol termelik meg azt az energiát, amivel feltöltitek/hajtjátok az autót. Ha egy széntüzelésű hőerőműben, akkor csak odébb tettétek a büdöset. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy a városi autós szépen hátradől és örül neki, milyen környezetbarát, pedig veszélyesebb anyagokból termel háromszor annyit, mint egy jól beállított belsőégésű motorral tenné.
Az üzemanyagcella persze szuper lenne, de hogy lehet házilag csinálni ilyet??? És honnan veszed a H2-t? Ha elektrolízissel csinálod vízből, megint csak nem nyertél semmit, ha atomerőműből vagy szenes hőerőműből szerzed hozzá a villanyt.

Elég negatívnak sikeredett ez a hozzászólás, pedig tényleg nagyon szeretném, ha meggyőzne vki arról, hogy lehet házilag környezetbarát kocsit csinálni. :-) Bár ahogy elnézem a topik forgalmát, nincs rá sok esély.
De ha akad jelentkező, kultúrált körülmények között szívesen beszélgetek, vitatkozok a témáról, amikor épp van időm. :-)
Janibacsi Creative Commons License 2004.06.04 0 0 13
Ne bantsd azt a szegeny Ventot, az se bantott teged...

JAno

Előzmény: tibcsi-toronto (9)
Alejandro DeSilva Creative Commons License 2004.06.04 0 0 12
Azt konnyu lemerni, csak a kocsi telj. gorbejet kell ismerni, illetve pontos seb. mero ora kell hozza, adott sebesseg tartasahoz akkora teljesitmeny kell, amekkora a sebesseghez tartozo teljesitmenygorben van. Mivel az ilyen gorbeket kereken, es nem fotengelyen merik, ezert a hajtasi veszteseg is kiesik, csak a 'netto' teljesitmeny marad. Tippem szerint olyan 20kw-nal tobb nem lehet, sot.
Előzmény: Wartburg311 (11)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.06.04 0 0 11
Én 10Kw-os mocival számoltam abból kiindulva, hogy az Ikarus 280-as trolikban 110Kw-os van és a súlyuk ~11 tonna. Így egy kb 1 tonnás járműbe kb 10-15Kw-os motor elegendő.

A kérdés csak az, hogy mondjuk folyamatos 60 km/h-ás sebesség mellett mekkor a felvett teljesítmény? Ennek kiszámításához valami ésszerű 5-let?

Sz.

Előzmény: tibcsi-toronto (9)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.06.04 0 0 10
Sziasztok!

Már én is agyaltam, nem egy éjszakát ilyenen. Épp pár napja mértem meg egy Ni-Mh cerka akku súlyát, és számolgattam. Végülis az jött ki, hogy baromi nehéz lenne az autó súlyához képest az akkumlátor normális hatótávolsághoz méretezve. (az akkuk áráról ne is beszéljünk) Inkább valami olyami lenne jó, mint a Toyota Prius. Mikor dugóban tötyörög az ember, akkor elektromos, majd mikor kb a 3 fokozatot kapcsolná, akkor indulna el mondjuk egy LPG üzemű gázmotor, ami hajtaná az autót, és persze vissza töltené az akkukat is. Persze hogy minél jobb legyen a hatásfok a fékezést úgy kellene megoldani, hogy az az akukkat töltse vissza, vagyis ilyenkor generátorként működjön a motor. Összeségében annyira bonyolult és drága lenne az egész, hogy nem érné meg.

Egyébként amondó vagyok, hogy ha annyi mérnökórát öltek volna bele norális kis súlyú, nagy kapacitású akkuk kifejlesztésére, mint amennyit belső égésű motorokra elfecséreltek, akkor már rég nem itt tartanánk. De ugye az olaj és a pénz iszonyaztosan nagy úr, és amíg még van belőle elég, addig úgy sem fognak elektromos autót csinálni! Sajnos :-(

Szabolcs

Előzmény: tibcsi-toronto (9)
tibcsi-toronto Creative Commons License 2004.06.04 0 0 9
Hello!

Ne mondjatok, hogy a topiknak vege. Emberek EBRESZTO!
Nekem is forog a kisagyamban az elektromos jargany. Van egy Vento-m ki akarom dobni belolle az oreg otto-t. Meretezes problemaim vannak:
hany lovas mocit rakjak bele, milyen aksit, milyen lesz a hatotavolsag? Tudjatok a szokasos.

Lattam egy masik topikot itt, egesz jo otletek voltak benne.
Hol vagytok Csotri mester, Harvester?

DCsaba Creative Commons License 2003.10.16 0 0 8
Ez a forum bedöglött
DCsaba Creative Commons License 2003.10.01 0 0 7
Én is építésen agyalok, de én már egy kicsit előrébb járok.
Vázat keresek, mondjuk egy Honda Gyro X-et.
Igaz ez villany-motor lesz de kezdésnek nem rossz elektromos jármű.
Asszem tudunk miről beszéletni.
Előzmény: RAFi (6)
RAFi Creative Commons License 2002.08.08 0 0 6
Tschangow !

Kiváncsi lennék a képre !!! Előre is köszi !

Előzmény: Tschangow (5)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.07 0 0 5
Nálunk a "faluban" van egy, asszem svéd, 50-60 a vége és 100 km feletti a hatótáv. Nagyon megy, de kiba bonyolult, hihetetlen dura szerkezet.
Könnyű műanyag kasztni stb, lehet van róla képem is, majd megnézem.
Ezt kevésért vették, de kb 1 misi az új.
ricsosz Creative Commons License 2002.08.04 0 0 4
Hello!

Veszel egy Puli nevü kiskocsit. kb 300-500 ft hdmezövásárhelyemn gyártották anno franciáknak de megbukott volt belöle itthon is jó pár db.
Épitéssel tuti sokat szivsz KFF nagyon baráti az ilyen kezdeményezésekre...
Vagy veszel egy DUCato és veszel bele elektro mocit kb 150 eft a komplett moci De sok a kin vele aksik tervezés töltés rövid hatótávolság és még 1000 más dolog ötletnek nem rossz de a gond hogy az egész nem ér sokat kishazának nem nézik jó szemmel az ilyes fajta törekvéseket.

Bye

Ricsosz

Azért ne add fel.

Előzmény: RAFi (0)
candle Creative Commons License 2002.08.04 0 1 3
szvsz arra gondol, hogy az önindító volt az elektromos meghajtás
Előzmény: alpinaB6 (2)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.08.04 0 0 2
akkor most mondd el nekem, hogy mi a gyíknak önindító egy elektromos autóra???????????????????????????????????????????
Előzmény: atompyka (1)
atompyka Creative Commons License 2002.08.04 0 0 1
Hali!

Nekem volt már elektromos Kispolákom!
A Nov7 tér közepén rohadt le, nem volt kedvem kitolni, és az önindítóval vitettem ki magam a #ből.
:-)

ATom

Előzmény: RAFi (-)
RAFi Creative Commons License 2002.08.02 0 0 0
No akkor kinullázom magam...

Kisbéren van egy cég, ahol elektromos autókat gyártanak.

3 lóerős, 25km/h max sebességű 50-70km hatótávolságú autók.

(horror áron ... kb másfél milla)

Előzmény: RAFi (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!