Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 115

Elektromos targoncakon es kisteherautokon, golfautokon nincsen rendszam es kb a kerekpar kategoriaba soroljak. Ezt kihasznalva lehet hogy nem tornem magam es rendszam nelkul jarnek. Rendor nem tud mit kezdeni velem mert nincs ra semilyen torveny. A Puli elektromos autokkal is vigan kozlekednek mar ami maradt beloluk.

Egyik haveromnak van ilyen. MaCs tol vette aki itt a forumon is elofordult regen, megkerdezem tole mire jutott meg mi vonatkozik ra mert ha arra nem kell rendszam akkor a tobbire sem :)

Előzmény: manta-z (111)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 114
Benzinárba épített adók? A legkirályabb dolog elektronyos autós szemszögből !!!!
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 113
Na most tényleg komolyra fordítva a szót. Szerintem is meg lehet csinálni az átalakítást úgy ahogy 'motoros' mondja. A terveket meg kell csináltatni egy okleveles gépészmérnökkel. Aztán beadni engedélyezésre. Ott szerintem csak a fékbe köthetnek bele.
Nekem van egy komplett , engedélyezett műleírásom egy trabi átalakításáról 1,1 -es fiat motorra. Ábrák mindenféle nyomatékszámítások, bizonygatások, azt jóidő.
Rendesen hivatalosan KPM engedéllyel. Trabis találkozón láttam pl wartburg fékdobbal szerelt trabikat. Egy pár hete meg találtam a neten egy golf II GTI tárcsafék adaptert kétütemű trabira műbizonylattal. :-O
Szóval mindent el lehet intézni. Szerintem ;-)
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 112
Pl ott a Wankel motoros mazda RX-7/8 1300ccm és 240 LE. Nem 1300 ccm szerepel a forgalmiban hanem 2.3Turbó mivel a teljesítménye egy ilyen dugattyús motornak felel meg. Na most akkor hogy is van ez??? Akkor az én 14 lovas villanymotoros szutykomra ráírják, hogy 400ccm?? mert akkor már holnap beviszem a forgalmit........
Előzmény: Atesz27 (108)
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 111
Cak éppen a benzinbe épített adók........ vágod.
Előzmény: Motoros1977 (109)
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 110
Amit írtál az király, ha filmet forgatnék belőle Best Seller lenne. Csak éppen a való világ nem arról szól, hogy fejbekúrom a rendőrt egy villanymotorral, vagy egy kiherélt katalizátorral. Én először megpróbálnám valahogyan hivatalosan...........aztán ha nem megy akkor majd lesz más. Egyszer futottam már egy kört a Fővárosi Közlekedésnél és diplomatikusan csak annyit mondtak, hogy nem szeretnének ezzel foglalkozni :)))))))) kőkorszak. Franciaországban meg lassan más nem is lehet a belvárosban más Taxi mint villanyautó a PUG nagyon ráfeküdt erre a kérdésre.....
Előzmény: Atesz27 (107)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 109

Valamelyik regebbi Honda Accordban is egyben volt a generator es onindito szoval ez nem uj, csak draga.

Az uzembe helyezesrol. Egyszer leirtam, de nem kerult fel valamiert. En mar csereltem motort a motorkerekparomban eleg egyszeru volt. Kicsereltem, elvittem sima muszkira, ott leirtak a muszaki lapra hogy minden rendben, meg beirtak az uj motorszamot, muszaki lappal bementem az ocsmany irodaba es kicsereltek a torzskonyvet/forgalmit az uj motorszamra, valamint felragasztottak a muszaki matricat a rendszamra.

Persze nekem volt vampapirom es szamlam a motorrol, raadasul tipus azonos volt.

Ugy tudom ha nem tipusazonos akkor a markaszerviztol kell kerni egy szakvelemenyt hogy az uj motor megfelelo es nem jar a szerkezet modositasaval, innentol kezdve pedig ugyan az a procedura.

Ha futomuvet, kasznit is modositas, akkor viszont mar hivatalos mernokkel alairatott modosito terveket kell benyujtani, meg KPM meg ilyesmi, nem lehetettlen de eleg maceras, mert a hivatal sem tudja hogyan kellene csinalnia ezert azt mondja nem lehet, de ha csak arra gondolunk hogy csomo Trabant futkos Fiat motorral meg Barkasz, Ford motorral akkor azert nem adjak be nekem hogy nem lehet uzembe helyezni egy elektromos autot.

Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 108
Tényleg az elektromos autókat is köbcenti után írják át adásvételkor? :-))
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 107
Mint említettem, az a véredényem az engedélyekkel kapcsolatban, hogy utána kell járni, s ha nem megy le kell szarni. Csókolom mi a f***nak egy elektronyos autóra pl ződkártya???
Nem mész el aszt nem csinátaccc. Megállít a rendőr: "jóestét FJSZ" +ződkártyát!! Kiszász főnyitod a géptetőt, majd az álmélkodó közeg fejét úgy belevered az elektromotorokba, hogy azokról legalább a festék jöjjön le!

Na de komolyan, ha van érvényes műszaki a gépen. akkor mi a farancba kötnek bele? "Namutassaja aaaaaaaaaaaaaaaaaaazizzókészletit!!!" ITVANBAZZEKETTŐIS!

Súlyadókedvezmény? kell bele katalizátor! Hogy hova? A hátsóülésre bedobva!!

Tényleg , nyomozzuk már ki hogy mimerrehányméter!!!!
Ugyis be kell mennem a 2polgármesteri úrhoz a jenőhő" ideglenesen kivonatni a trabit a forgalomból akkor majd rákéreckedek a témára.
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 106
Nah ez az ami eddig nem jutott eszembe, beléptünk az EU-ba. Mint a cikk írja vannak erre a villanybringára érvényes EU jogszabályok. Esetleg annak kellene utánanézni, nincs e valami alternatíva esetleg akkus munkagép vagy ilyesmi, hogy az EU-s jogszabályok alapján valahogy üzembe tudjuk helyezni azt a fránya villanyverdát. Sajnos ehhez nem sok hozzáértésem van, ha esetleg valaki utána tudna nézni nagyon megköszönném.
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 105

Azért már valami megkezdődött.......

http://totalbike.hu/motorteszt/villanybicaj/
kotoc Creative Commons License 2005.06.23 0 0 104

Az indítógenerátorban az az irónia, hogy a II. világháborús harcirepülőkön már nem számított újdonságnak. Azért nem használják szélesebb körben, mert ez indítómotornak se tökéletes és generátornak se. Akkor használják, mikor a súly vagy a hely nagyon kritikus.

Egyébként valójában minden elektromotor generátor és minden generátor elektromotor, csak a hangsúlyt tolja odébb a kialakítás.

A mi esetünkben viszont lehet jó a kombi, mert ha fölöslegesen forgatjuk a generátort akár levett gerjesztéssel, az is veszteség. Nem is beszélve arról, mennyivel kisebb a hibalehetőség, ha csak üzemmódot kell váltani, mint ha bonyolult mechanizmusokkal kapcsolgatjuk le az épp nem kívánt eszközt.

 

 

 

Ma még visszatérek, csak értekezletre kell menni. :-(

Előzmény: Atesz27 (102)
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 103
A motor egyben generátor is asszem ez mindegyikre igaz. A visszatöltést már kitaláltam elektronikailag azzal nem lesz gáz. A fékpedálnál pont én is ilyen megoldáson töröm az agyam amit leírtál, csak kivitelezni, hogy normális legyen az nehezebb lesz. természetesen akksiba dolgozna vissza mert nincs akkora kondi amekkora elég lenne. A motor máshonnan van a taksi gép motor az gyengusz kb 900W /db (legalábbis nekem) A fogas kerekes áttétel teljesen saját gyártmány lesz, esetleg még körbenézek mert van egy két szétborított sebváltóm, lehet , hogy abból felhasználok pár alkatrészt, de ott még nem tartok.
Előzmény: Atesz27 (102)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 102
És mit tudnak azok a takarítógép motorok? Hány KW ? hány V ?
A féket szerintem nem egyszerű megoldani, hogy vissza is termeljen meg biztonságos is legyen.
Azok a motorok amit használni akarsz azok alkalmasak arra, hogy visszatermeljenek?
És mibe? Az akksikba? Vagy combi kondikba?

Nemis olyan rég olvastam, valamelyik autóscég fejlesztett olyan elektromotort, hogy ha áramot kötsz rá megforgatja a motort(önindító) ha forgatod áramot termel (generátor).
Egyel kevesebb alkatrész kell és nem kell a bendix, fogaskoszorú.
Ebben az az irónia, hogy volt egy kb 35 éves 700ccm-is farmotoros BMW-m és abban ez már ki volt találva.....

Szerintem a féket úgy lehetne megcsinálni (csak egy ötlet) hogy a pedálutat kicsit hosszabbra csinálni az első 1/3 úton az elektromos fék dolgozna a maradék pedálúton a hagyományos hidraulikus fék. Mert ha bajvan és beletaposol, akkor már egyből a hidaulikus is dolgozna.

A fogaskerekes áttételt miből gondoltad megcsinálni?
Előzmény: manta-z (101)
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 101
Szia!

Én azért szeretném kihagyni mind a diffit mind pedig a sebváltót mert ott legalább 20-30% a mechanikai erőveszteség. Kezdenek letiszulni a dolgok, részemről a kadett elsőkerék meghajtású lesz két rövid féltengely lesz rajta és ez fog meghajtani egy- egy villanymotort kb 3:1-es fogaskerekes áttétellel. Így a difi kérdés is meg van oldva. Az akkuk ahogyan említettem olasz elektronyos takarítógépekből származnak. Ilyenek szaladgálnak a nagyobb multikban (tecso ósün stb) Amin most gondolkodok az a fék és a féküzemi akkutöltés. Az elektromos fék is PWM rendszerű lesz (dobhatom ki az előző szabályzómat) csak azon agyalok, hogy hogyan oldjam meg ha már teljes a kitöltési tényező (visszatöltéskor) akkor utána már a rendes fékeknek is üzembe kell lépniük. Bár igazából a villamosok is kizárólag ilyen "mágnesfékkel" üzemelnek csak ott okosan a villamos tetején lévő ipari ellenállásokat fűtenek vele mert a magyar hálózat nem teszi lehetővé a visszatöltést, pedig az "új" 25 éves import villamosok ezt tudnák. Viszont mindenképpen meg kell hagyni az eredeti fékeket is vészfékezés esetére. A villamosoknál ezt sínféknek hívják a két kerék között látható "fémtömb" az. Továbbá szeretnék valami felügyeleti áramkört is és többpotis gázpedált valamilyen differenciáló áramkörrel, mert ha eldurran a poti valamiért, nekem ne toljon hirtelen egy padlógázt mondjuk a Váci úton a dugó közepén. Elég kellemetlen lenne.......
Előzmény: Atesz27 (100)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.22 0 0 100
Jaja végigolvastam, bár lehet hogy 1-2 dolog kimaradt mert közben összevissza kattogtattam. :-))
Az a helyzet, hogy konkrét dolgokat az elektromos autóval kapcsolatban még nem tudok felmutatni. A fejemben viszont sokminden van.
Az az én meglátásom ezzel a dologgal kacsolatban, hogy nekünk nem csodát kell csinálnunk, hanem (első lépésben) a fellelhető anyagokból kell egy működőképes járgányt építeni. Nem kell eleinte feltétlenül gazdaságosnak design-osnak lennie. Lényeg az "elv", a tenni akarás. Az érdeklődés, nem a "fejemet a homokba" stílus.
Most vettem egy másik autót magamnak mert megy a trabi nyugdíjba. Ugyhogy azt most szét tudom heréli, átalakítani elektronyosra.
Mint említettem a felhasználandó anyagokról még nem tájékozódtam, de hamarosan körülnézek, ha kész lesz az új verdám.
Olvastam valaki négykerékmeghajtású verdát akar építeni. Ezzel kapcsolatban:
Szerintem az is jó megoldás ha mind a 4 "kis teljesítményű" motor a difit hajtja meg,
és az ékszíjjal hajtott 4 kerék megoldás is jó , csak lehet hogy nehezebb kivitelezni.
Én a trabis verzióban úgy képzelem el, hogy a váltóból esetleg csak két sebességet hagyok meg a 3 és a 4-et. A 4. úgy is szabadonfutós, gondolom azt meg mindenki tudja miért jó.
Nem tennék bele nagy motort, mert minek, ha mondjuk menne 60km/h -át az bőven jó lenne városban , boltba, munkahelyre rohangálni. Az akksi töltést meg a melóhelyen intézném. :-)))
Ugye így már gazdaságosabb lenne. :-)))

Na majd még írok .
kotoc Creative Commons License 2005.06.22 0 0 99

Hellcome, Atesz27!   :-)

 

 

Gondolom elolvasgatad már, ami itt van. Sajna egyelőre nem sok, de a mások tettek már fel kapcsolásokat is.

Ha kell segítség, szólj.

 

És dokumentálj mindent szorgosan fényképekkel!!! Aztán nyomás ide velük. :-)

Előzmény: Atesz27 (98)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.22 0 0 98
Szevasztok!
Hát itt vannak az én embereim!!
Én is évek óta gondolkozok egy elektromos autó építésén.
Hamarosan neki is fogok. Az alap egy trabant.
Könnyű, kicsi, vanhozzá mindenféle.
Kizárólag kisvárosi közlekedésre használnám. A papírokat meg kitaposnám a tetves bürokratákból. Ha nem menne, akkormeg engedélyek nélkül használnám. És aki belekötne annak megmondanám, hogy bekaphatja!
Manta-Z Nehogy abbahagyd a fejlesztést !!! Hajrá gyerünk!!!
Egyetértek, kellenek a fél megoldások is.
Én úgy gondolom, hogy ha nem is lenne olcsóbb az üzemeltetés akkor is megérné, a példamutatás miatt. A sok gyöpösagyú baromnak akinek az alap beállítása az, hogy "mit szarakodsz vele, úgysem köszöni meg senki"
Igenis kell szarakodni-baszakodni, kísérletezni.
Ennek van jövője. De ha mi nem is látunk ebből hasznot akkoris! Legyalább a következő nemzedék nek jobb lesz. Apáink is elmentek a "kommunistaszombaton" melózni, játszóteret építeni. Azé hogy ÉN , meg TE jobban érezd magad.
Szerintem a közlekedés mint olyan sohase fog megszűnni, ezért igenis fejleszteni és kutatni kell.
Otthon is ! Hajrá sufni tuning!!!! Hajrá környezetvédelem.

Ati.


manta-z Creative Commons License 2005.06.22 0 0 97
Köszi az infót, régi 123-as mercik shimán elmennek sütőolajjal minden átalakítás nélkül. Teafilteren leszűrik az olajat bár mire átcsepeg az valószínű egy év :))))Elég nehéz manapság már nagyüzemi éttermet találni mert már mindenki sütőolajjal jár...... Az akkuskocsihoz már minden megvan, hogy összerakjam, de egyszerűen elment a kedvem tőle mert szinte lehetetlen üzembe helyezni..........Menjek vele tüntetni a parlament elé vagy mi a.......??? :((((( 7 végén ráérek van egy passat vizes olajhűtöm, meg úgyis aktuális a fritőzben az olajcsere, lehet eljátszok ezzel az olajmelegítéssel :)))
Előzmény: Motoros1977 (96)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.22 0 0 96
Igazabol sima hasznalt etolajjal is mukodik a diesel auto, csak egy apro kiegeszitesre van szukseg. Egyszeruen fel kell melegiteni az etolajat hogy kelloen alacsony legyen a viszkozitasa. Erre 100ezerert arulnak berendezest. Ugy mukodik hogy van egy folyadek hocserelo. Ennek egyikfelebe a hutovizet vezetik ami kozvetlenul a motorbol jon, tehat jo meleg, a masik felbe pedig az etolajat. Van egy valto szelep ami 12V hatasara atkapcsol a normal diesel olaj es az elomelegitett etolaj kozott ez van rakotve az uzemanyag szurore es azon keresztul az adagolora. Ezen felul van egy hokapcsolo a hocserelobe epitve ami csak a megfelelo homerseklet elerese eseten kapcsolja be az etolajat, mert ugye hidegen nem birja atpreselni az adagolo a fuvokakon. Ezt a nemeteknel allitolag hasznaljak es hosszabb uzem alatt sem karosodott a kocsi. A magyar dealer pl egy oreg Kadettal jar igy. Sajnos a honlapot mar nem talalom, de szerintem Google alatt biztos meg lehet talalni. Azt irjak errol, hogy teljesen automatikus, de azt nem ertem hogy leallitasnal az etolaj bennemarad az adagoloban, igy a kovetkezo inditasnal egy darabig ezzel megy, mire felszivja a normal gazolajat, en ezert tennek bele egy kezi kapcsolot amivel lealltias elott vissza tudom kapcsolni gazolajra, mar csak az adagolo kimelese miatt is valamint azert mert az etolaj hosszabb allas kozben hajlamos megszilardulni. Nekem egy gozgep modellem ragadt igy meg miutan jobb hijan etolajjal kentem meg a dugatyut es a kovetkezo hetre nem birtam megmozditani...szerencsere sikerult kiaztatnom es kipucolnom. Na de a lenyeg, en napraforgo foldet uzemeltetnek, vagy a kornyek Meg'Donalszaitval baratsagot kotnek es elvinnem toluk a hasznalt etolajat amit szures utan kulon tartalybol rakotnek a kocsimra :) ennek csak az a szepseghibaja, hogy nem diesel autom van :( de tuti beszerzek egyett, mert ilyen benzinarak mellet kell valami alternativat keresni...a vegen meg az akkumlatoros uzem is gazdasagos lesz :(
Előzmény: manta-z (95)
manta-z Creative Commons License 2005.06.22 0 0 95
Kicsit off!

Napokban külföldön tankoltam bio-dízel üzemanyagot. Gyakorlatilag repce-metilészter. Elvileg többet kéne fogyasztania mint gázolajból statisztika szerint 5-10%-al és a motorteljesítmény csökken kb 5%-al. Valóságban a 6,5 literes fogyasztásom leesett 5,2-re a motor abszolút korommentesen működik és olyan hangja lett mint egy benzinmotornak és valamivel jobban is megy. Elmarad a tipikus dízel csattogás és alpvetően halkabb lett a járása. Ebből csak annyi a tanúlság, hogy a magyaroszágon kapható gázolaj ekkora egy rakás szar én nem tudom mi az istent tesznek bele itt. Szerintem ezért van a magyar oaljtársaságnak ennyi alkalmazottja mert összegyűjtik a vizeletüket és azt árulják gázolajnak....... Egy hátránya van ha nyomok egy kövér gázt a mögöttem lévő olyan illatokat érez mintha a verdám egy grillsütő lenne :))))) Bár ez még mindig jobb mintha beteríteném fekete korommal.........Külföldön ezt külön benzinkúton lehet kapni. Magyarországon is felvetődött a gondolat, természetesen Mol bácsi bekavart és itt nem lehet ezt majd külön kúton vásárolni hanem 5-10%-os arányban bele fogják keverni a hagyományos gázolajba.........Szóval ezzel már megint Mol bácsi jár jól, mert Magyarországon elég sok repce van. Nah szóval addig amíg ilyen hozzáállás van kis Magyarországnak nevezett pöcegödrünkben próbálj is itt valamit csinálni. Abban a pillanatban amikor forintok mennek ki állambácsi keze közül azonnal falhoz állítanak. Demszky meg mondja menjé biciklivel.......járjon ő.......meg menjen a jó k----.....a----..........-ba
............veszek egy repceföldet
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 94
Mintha az index tudomanyos rovataban lett volna egy rovid ideig ez a metanolos "akku" de semmi konkret hivatkozas nem volt mellette en meg lusta voltam utana keresni. Kulonben is ez meg csak labor kiserlet szintjen mukodik, szerintem kar konkret parametereket keresgelni. Hidrogen: Legnagyob problema nem a robbanas veszelyes volta, hanem az hogy csak nagyon nagy nyomason lehet tarolni. Masik problema hogy az a franya hidrogen molekula kissebb mint a vas femracsaban a hezag es szepen lassan elszivarog a tartaly falan keresztul, tehat specialis tartaly is kell hozza. A nagy nyomas miatt veszelyes es bonyolult a tarolasa. A pb gaz anyira alacsony nyomason csepfolyosodik, hogy szinte mar folyadekkent lehet kezelni, ami eleg jo erv mellete. Akkumlator: Lehet kapni direkt elektromos jarmuvekhez valo olomsavas akkut, ami ciklus allo, egyebkent regen a Perion is gyartott ilyet targoncakhoz es a Puli-hoz. Sajnos kiszamoltam es ha az akku arat es elhasznalodasat is beleszamoljuk gazautoval meg mindig jobban megeri kozlekedni es az egy kicsit egyszerubb is. Ha jol emlekszem kb 80-200toltes kisutest birhat ki es az energia surusege is pocsek. LiION akkuk parameterei sokkal jobbak azok akar 500-1000toltest is birnak es joval konyebbek azonos energiamenyiseg eseten, de ezeknek az ara is joval magasabb...bar szamitasaim szerint jobban megeri, de megterulni sohasem fog ez sem....bar ha ilyen utemben emelkedik a benzin ara....
Előzmény: kotoc (93)
kotoc Creative Commons License 2005.06.20 0 0 93

Bocsesz, azt hittem, erre már válaszoltam.

 

Sz'al arról van szó, hogy egyetértek. És igenis kellenek a fél megoldások, mert ha mindenki megcsinálja a maga kis részét, a végén csak sikerül megdeformálni az egészet. :-)

 

U.i: a világ megváltásában rám számíthatsz környezetbarát autó fronton. Ketten többre megyünk ;-)

Előzmény: manta-z (90)
kotoc Creative Commons License 2005.06.20 0 0 92

Jól hangzik. Webes vagy egyéb forrásod nincs a készülékről? Mekkora tartályban tárolja a naftát?

 

Az aksikkal nekem továbbra is fenntartásaim vannak, de ez valszeg az én genetikai hibám. :-)

/sze nekem aksiról még mindig az ólom/kénsav felállás jut eszembe, mert a seregben ilyenekkel volt több dolgom, mint szerettem volna. Márpedig az ilyenekben időnként savat szoktak cserélni. És nekem sajna van pár szomszédom, akiről nem hiszem, hogy a wc-nél messzebb menne, hogy megszabaduljon a kénsavtól. :-(

/sze azt is tudom, hogy ma már lehet zárt rendszerű + zselés + mindenféle szuper aksikat kapni. De szívesen látnék a hazai aksi forgalomról statisztikát. Csak nem hiszem, hogy elenyésző rész lenne a hagyományos savas.

 

Egyébként miért is félünk a hidrogéntől??? Még mindig a Hindenburg miatt? Miért gondoljuk veszélyesebbnek, mint a többi gázt? Sokszor én is így gondolom, de nem jut eszembe 1xű magyarázat. Tudom, levegővel keveredve robbanó elegyet alkot. De az LPG sem simán ég el a kocsi hengerében. Annak is robbanni kell. Ha meg a szag hiánya a gond, ugyanaz a +oldás, mint a földgázzal. Vmi büdöset kell hozzá keverni, hogy érezzék, ha nyitva maradt a gázcsap. :-)

 

A sufniban viszont egyelőre marad az aksi. Azt nemrég tárgyaltuk ki manta-z-vel, hogy a legfontosabb, hogy mozogjon az ügy. Ha a nagyok látják, hogy igény van rá, költeni is fognak a fejlesztésre. Igényt pedig azzal lehet teremteni, ha a lehetőséget látja az is, aki egyébként nem törte ilyesmin a fejét.

 

Még egyetlen dolog. Szerintem az is fontos, hogy megfelelő aksit használjon, aki tud. Természetesen ha van otthon elfekvőben két lób...ó IFA aksi, akkor azokat kell használni, amíg ki nem nyiffannak és nem kidobni félig leharcolt állapotban. De ha venni kell, érdemes arra is figyelni, hogy a mai kocsikban indító aksik vannak. Ezek úgy lettek megcsinálva, hogy hirtelen nagy áramfelvételt is bírjanak, de nem szeretnek egy csomó mindent, ami a villanymotor táplálásánál történik. Még 1x, ha venni kell, már van a magyar piacon is megfelelő aksi és nem is megfizethetetlen. Legalábbis, ha 4kW körüli csónakot kell hajtani vele.

Előzmény: Motoros1977 (91)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.20 0 0 91
Vegre beindult az elet :) Szerintem az akku anyira nem problema, mivel 100%-ban ujra hasznosithato a kornyezet karositasa nelkul. Valamelyik magyar akku feldolgozo uzemben volt balhe hogy a kifolyo vizben magas volt a nehezfem szint es ezert be akartak zaratni...aztan kiderult hogy mar a befolyo vezetekes vizben eleve magasabb nehezfem szintet mertek az uzem altal kibocsajtott tisztitott vizben :)) Tehat az akkut fel lehet dolgozni es meg is eri mivel draga anyagok vannak benne. Szerintem az autok altal elpofogott, olaj, es uzemanyag sokkal veszelyesebb, csak azt megszoktuk. Amugy ujabb biztato kutatas latott napvilagot es mint minden jobb cuccot ezt is magyarok talaltak ki. Olyan tuzelo anyag cella ami az elektromos arammal a levego szendioxidjabol (meg gondolom vizbol) metanolt fejleszt kozvetlenul, a cucc elonye hogy metanolbol pedig ujra kepes elektromossagot eloallitani (ez mar regen mukodik) Ha piacra kerul a keszulek akkor ez gyakorlatilag egy olyan akkumlator aminek a tarolo kapacitasa tokeletesen versenykepes belsoegesu autokeval, hiszen tankolhatsz kuton metanolt, de sajat magad is megtermelheted a konnektorba dugva, vagy a hazi szeleromuvedre/napelemedre/termonuklearis reaktorodra kotve :) A cucc masik elonye, ugye a metanol maga ami biztonsagosabb mint a hidrogen es ugyan olyan kenyelmesen kezelheto mint a benzin. Szoval a jovo biztato, en csak azon szurkolok, hogy elobb elterjedjenek ezek a technologiak, minthogy osszeomlana a fold gazdasaga az energiavalsag miatt.
Előzmény: manta-z (90)
manta-z Creative Commons License 2005.06.09 0 0 90
Én egyet mondhatok erre: a magam részéről lehetőségeimhez mérten mindent meg fogok tenni ezzel kapcsolatban. De ez is egyénfüggő. Én építek egy villanyautót mert erre vagyok képes más meg autó helyett busszal jár mert erre képes a környezetvédelem jegyében, valaki meg feltalálja a fúziós reaktort eközben. Sajnos (még :)))) egyedül nem tudom megváltani a világot, de ez pont olyan dolog, hogy ezt nem egy embernek kell elérnie, véghezvinnie hanem a többi emberben is fel kell erre éleszteni az igényt. Ez már részben politika stb stb. Bevallom ezt a részét meghagynám másnak én inkább foglalkoznék a technikával, hiszen mindenki abban tud a legjobban érvényesülni amiben a legerősebb. Teljesen igazad van abban, hogyha minden autó villanyautó lenne akkor a keletkező akkuhulladékhoz képest a paksi cucc légyfing lenne, de ez a jelen pillanatban érvényes helyzet. Lehet, hogy 5 év múlva nem így lesz, csak éppen a csapásirányt, hogy mi legyen 5, 10, 100 év múlva azt most kell kijelölni. Persze nagy szavak ezek, de ha minden embert csak annyira foglalkoztatna ez a kérdés mint az itteni topiclakókat akkor asszem egy teljesen más világban élnénk......
Előzmény: kotoc (86)
manta-z Creative Commons License 2005.06.09 0 0 89
naná, meg almából detektorors rádiót, sőt arany nyaklánc medáljából, magnéziumból és citromléből elemet is......:))))))
Előzmény: kotoc (87)
Trike Creative Commons License 2005.06.08 0 0 88
fizika órán játszottunk vele
Előzmény: kotoc (87)
kotoc Creative Commons License 2005.06.01 0 0 87

Megint kicsit OFF, de ha a mélyére néztek... ;-)

A jelenlévők közül csinált már vki citromból, 100-as szögből és rézlapból galvánelemet? :-)

kotoc Creative Commons License 2005.06.01 0 0 86

Na pont ez a bajom. Szagolják csak a füstöt. Az ellen kinyitják a szájukat és előbb vagy utóbb megjelennek a katalizátoros autók + hasonló apróságok.

De szerinted ha egyszerűen a tengerbe dobálnák az aksikat, itthon hány ember hőbörögne? 1%? Vagy túl optimista vagyok?

Egy Donella Meadows nevű amerikai nő kezdte bele sulykolni a köztudatba a fenntartható fejlődés fogalmát. Érdemes kicsit utánajárni a neten, nagyon jó dolgokat írt/mondott.

 

Szerintem a villanyautó elsődleges előnye az energia "konvertálhatósága" Szinte bármiből tudsz elektromos energiát nyerni, csak az a kérdés, megéri-e. No és hogy mekkora a környezeti terhelés.

A környezeti terhelés "kiszámolásához" nem kell nagy tudás. Gondold végig az energia útját és a kockázatokat.

Ez a kőolajnál:

 

- fúrótorony

- csővezeték

- tanker

- vezeték (újra ;-) )

- tartálykocsi

- benzinkút

- autó

 

A kockázatokat szerintem te is sejted (zátony, iraki diktátor, szembejövő kocsi, magyar politikus, stb.)

De mostanában kezdik emlegetni, hogy a kaliforniai szélparkok agyonverik a madarakat. És nem is kis mennyiségben. Félő, hogy egyes fajok el is tűnhetnek. Akkor most az a szélenergiával működő autó környezetbarátabb, amelyik ilyen áron mozog, vagy az a kőolajos, amelyik a városban füstöl?

Szerintem mindenképp az elektromos mellett szól, hogy új még a technológia és pár éven belül megjelenhetnek azok a szélerőművek, amelyikeknek a lapátjai olyan alacsony fordulaton forognak, amit a madarak ki tudnak kerülni. De vajon kidobják-e a mostaniakat? Szerinted??? :-P

Szóval két dolgot tehetünk, ami valójában egy. Piacot teremthetünk a környezetbarát megoldásoknak. Egyrészt igénnyel, másrészt bütyköléssel. És ha bütykölés közben még jól szórakozunk is... talán kevesebb antidepresszáns gyógyszerre lesz szükség, ami megint környezetkímélés. ;-)

SZERINTEM. :-D

Előzmény: manta-z (85)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!