Hat igen, azert a Svajci szarmazas minimum egy 4-6-os szorzot jelent a gepnel, mert semmi olyan nincs benne amitol 3 millaba kellene hogy keruljon. Kisteljesitmenyu motor, igy a vezerles sem tul bonyolult. A valoszinuleg polikarbonat burkolat sem egy olyan extra dolog amitol sokba kellene kerulnie. Ehez parosul egy kicsit atgondolatlan tervezes, mert hat ugye nem tul kenyelmes a ketyere, es akkor meg az akkukat nem is adjak hozza. Ez igy ebben a formaban inkabb csak hobbi gep, de az alapotlet nem rosz. Sajna nalunk eselytelen lenne hogy paporokat kapjon egy ilyen gep, mikozben a nagyon szigoru Svajban meg szerintem kulon tamogatjak is az ilyen kornyezetkimelo megoldasokat.
Ez a svájci bringa nem drága egy kicsit? Az aluminium vagy a karbon+plexi a drága? Plusz akksik.. hőhe!! Fűnyíróhosszabítóval töltve :-)))) Cikkben rávilágítottak a napelem milyenségére. Drága, de legalább szart se ér... :-((
Mondom ELEJE!!! :-D Az elseje hétfőre esik, az + nekem így közvetlen szabi után nem biztos, hogy összejön. De mondjuk 7-én vasárnap jó lenne. Vagy utána héten szombat.
Aug. 20. környéke nekem sajna kilőve. Aztán megint egyezkedhetünk. :-)
Mivel más nem reagált a levél kérdésre, ha lesz egy kis időm, ma megbombázom őket. Előtte még visszanézek ide, addig lehet szólni, hogy ne égjek be fölöslegesen.
Na, menek, mer' véndögök jöttek a céghez, aztán kell nekik LAN + kivetítő + fenékpolír.
Apropó, volt szó topik találkozóról korábban. Meg hogy megpróbálunk bekéredzkedni egy villanyos motorcsónakba. Történt ebben vmi? Írt vki a yacht klubnak? Ha kell, szívesen felvállalom, de ha más már dörömbölt náluk, nem zaklatnám őket fölöslegesen még1x.
Ja, és ki kellene találni egy dátumot ehhez. Én az augusztus elejét támogatnám. /sze ha találunk elektromos motorosszánt, csúsztathajuk. ;-)
Épp jókor jött a kérdés, mert most értem vissza szabiról. Nos, ha arra a koreaira gondolsz, amelyiknek én (is) küldtem levelet ( ;-) ), azok nekem még nem mozdultak. Ma megy nekik a 3. levél, de már nem fűzök nagy reményeket hozzá.
Az univerzalis anyit tesz, hogy valto es egyenaramrol egyforman mukodokepes.
Gyakorlatilag kommutatoros DC motor, de az alloresze is tekercs, ezert ha megfordul a polaritas akkor az alloreszben is megfordul ezert mindegy milyen polaritassal kapcsolod ra a villanyt mindig ugyan arra fog forogni. Ha iranyt akarsz valtani akkor csak a kommutatorok, vagy alloresz polaritasat kell megvaltoztatni.
De rajottem nem eppen idealis nekunk. Hiaba 2kW 24000-et forog az alapmotor es a rajta levo attetel is csak 6000-re veszi le. Mondjuk a nagy fordulat miatt kicsi a merete, viszont az elettartam az eleg alacsony lehet, ami a szenkefet es a csapagyakat illeti...meg nem is tul nyomatekos, az attetel miatt pedig a hatekonysaga is kicsi lehet.
Egy 2Kw-os univerzalis kommutatoros villanymotort :)
Kozelebrol ez egy nagyteljesitmenyu Budget gagyi sarokcsiszolo, es a Metroban aruljak. 6000-es fordulat jon le a kihajtasrol de szerintem olyan 10-12ezret poroghet a motor.
Rendes csapagyakat kellene ratenni es siman lehetne vele jarmuvet hajtani 10db 24V-os akkurol.
Mar csak az alacsony ara miatt is erdemes foglalkozni a temaval, szerintem.
Ja es van benne valami inditas hatarolo, hogy szep lassan porogjon fel a motor, nehogy kiugorjon az ember kezebol a flex. Nem tudom milyen elven mukodhet, de ha felvezetos, akkor a szabalyzot sem kell ra epiteni.
Július 4-17-g szabin leszek, úgyhogy nem tudok fórumozni. A topiktali elektromoshajó-nézéssel egybekötve nem is rossz 5let. Nekem agusztus első heteiben lenne a legjobb. (még nincs kész az autóm)
"Mármint a hajóé!?" Aham. 4kw-nál erősebb vagy 7m-nél hosszabb vízijárművet csak "kisgéphajóvezetői engedéllyel" lehet vezetni. Hivatalosan. /sze hosszas meggyőzés után van rá esély, hogy eltekintsen ettől az illető. Vagy ha valakinek a huga lefoglalná, amíg mi megkaparintjuk a kormányt. :-)
"A fék-energia visszatermeléssel biztos nem sokat bajlódtak :-)))" :-)
Ha lesz időm, kanyarítok nekik levelet. Most sajna csak ilyen hevenyészett hozzászólásra van időm, mert a hóvége nálunk mindig macerás. :-( Ha van kedve másnak, ne fogja vissza magát. Csak szóljatok, hogy ne egy tucat levelet kapjanak 1xre. :-)
Vesztenivalónk nincs. De azt ne feledd el, hogy mi hobbisták vagyunk, ők pedig üzletet építettek erre. Nem hiszem, hogy komoly "titkokat" elmondanának. Az üzleti öngyilkosság lenne, ezért nincs is értelme haragudni rájuk. Vásárolni /sze lehet tőlük. Akár motort, akár mit. :-) De az árkategóriájuk... Nem biztos, hogy bennünket céloztak +, mint célpiacot.
Viszont kérdezni semmibe se kerül. Akár velük is lehetne egyeztetni a topic hepajt, hiszen ezt írják:
"A prototípust a Tihanyi Hajós Egylet (THE) kikötőjében lehet megtekinteni, illetve előzetes egyeztetés után kipróbálni."
Kérdés, hogy ha bevalljuk, hogy nem akarunk vásárolni, valami szolid árért kivisznek-e pár órára a magyar tengerre. :-) Ja, és mivel "kicsit" erősebb, mint 4kW, engedélyköteles a vezetése. :-(
Ez ha jól értem magyar cucc? Fel kéne venni a kacsolatot a gyártójával , azt elmesélni , hogy miben mesterkedünk. Lehet, hogy adnának némi infót. Vagy túl naív vagyok?
Tuti kis hajó. Így első ránézésre nincs is túlbonyolítva. Ez a 2x12 KW teljesítmény az autó meghajtásához nem lenne elég? Azt írják, hogy ólomsavas akksikat használnak, és 1200 töltés bír ki. Az azt jelenti , hogy ha minden nap egyszer lemerítem és feltöltöm akkor kibírják az akksik több mint 3 évig?? Az tök jó nem? És ha nem használom minden nap akkor még tovább is bírják?
Helyet + apropót kellene találni hozzá. Nekem elsőre a Közlekedési Múzeum jut eszembe. Utána ihatnánk egyet a kedvencedik helyemen és mehetnénk egy kört egy VILLANYOS motorcsónakkal. :-)
De ha nem akartok feljönni Pestre, én mozgékony vagyok. Dombóvárra emlékszem korábbról. Az Balatoni talit sejtet. Vagy Velence? :-) De tudok jó helyet Miskolcon, Nyíregyházán, Kaposváron, Sopronban... Szinte bárhol az országban. Mire jó, ha az ember 5 évig kiszálló szervizes és rengeteg étteremben dolgozik! ;-)
Annyi, hogy részemről ne 2-a és 17-e között legyen, mert akkor választanom kellene a barátnőm és köztetek. Az pedig lefutott meccs. :-)
Ja, és 23-24-is tudathasadásos lenne. manta, sejted miért? :-)
Nekem még nem válaszoltak a kis sálgák. Pedig azt hinném, hogy komoly cégnél vki figyeli a méjleket, azonnal válaszol egy semmitmondó "Köszönjük érdeklődését, továbbítottam az illetékes felé..." levelet.
De azért még nem adom fel. Egy hét múlva újra megpingetem őket.
14000$ a motor...enyiert szerintem megeri megcsinalni mert anyira nem bonyolult.
Vizhuteses, de ami megdobja az arat, hogy nagyon sok polusu es nagy atmeroju, ettol nagy a nyomateka. Ehez jon hogy kezzel csinaltak ami tolunk nyugatabbra nagyban felertekeli a cuccok arat. Aztan gondolom valami jofajta CNCmart alu otvozetbol van a motor haza, ez onmagaban lehet vagy 1 milla.
A teljesitmenye is jo nagy, szoval draga, de szerintem a Svajci gyartas is sokat dob az aron.
Amiert figyelmetekbe ajanlottam az, hogy eleg jo kepek es rajzok vannak rola, ez alapjan a mereteket le tudjuk venni, es szerintem az sem baj ha nem lesz olyan eros meg hatekony.
Hááát ha a többi motort megnézed ott 1800-3500CHf-ről írnak, nah most ehhez oda se merték írni, kimondottan így hirdetik : high torque.................Valószínű ilyen motorom is csak fényképen lesz. :((((( (160Ft/CHf)
Nem jött még válasz a Lítiumos aksik árairól? Kb. 1 hónapja írtam 2 levelet én is aksigyártóknak és arra se vették a fáradtságot, hogy valamit visszaböfögjenek.
A végsebességet és motoráttételt egyszerű kiszámolni a rendelkezésre álló teljesítmény, súly és aerodinamikai ellenállás és kerékméret alapján. A gyorsulással azért vagyok bajban mert nem ismerem a villanymotor nyomatékgörbéjét. Annyit tudok róla , hogy még a dízelmotorok is messze megirigyelnék Gyakorlatilag 0-ból húz :)) Főleg ha itt még olyanok is számítanak ahogyan írtad mint villanymotor konstrukciója és vezérlése.
tulajdonkeppen ki is lehet szamolni.
Ha megadod a
kocsi tomeget,
kerek atmerot vagy keruletet
motor max teljesitmenyet es a hozza tartozo fordulatot
akkor megprobalom kiszamolni.
a vegsebesseget gondolom te mar kiszamoltad a legellenalasbol, ezert ezt nem szamolom ki megint :)