Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 239

Hat igen, azert a Svajci szarmazas minimum egy 4-6-os szorzot jelent a gepnel, mert semmi olyan nincs benne amitol 3 millaba kellene hogy keruljon. Kisteljesitmenyu motor, igy a vezerles sem tul bonyolult. A valoszinuleg polikarbonat burkolat sem egy olyan extra dolog amitol sokba kellene kerulnie. Ehez parosul egy kicsit atgondolatlan tervezes, mert hat ugye nem tul kenyelmes a ketyere, es akkor meg az akkukat nem is adjak hozza. Ez igy ebben a formaban inkabb csak hobbi gep, de az alapotlet nem rosz.  Sajna nalunk eselytelen lenne hogy paporokat kapjon egy ilyen gep, mikozben a nagyon szigoru Svajban meg szerintem kulon tamogatjak is az ilyen kornyezetkimelo megoldasokat.

Előzmény: Atesz27 (238)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 238
Ez a svájci bringa nem drága egy kicsit? Az aluminium vagy a karbon+plexi a drága?
Plusz akksik.. hőhe!!
Fűnyíróhosszabítóval töltve :-))))
Cikkben rávilágítottak a napelem milyenségére. Drága, de legalább szart se ér... :-((
Előzmény: Motoros1977 (234)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 237
:-))))) hihi "Eleje" "Elseje" :-)))

A hetedike elvileg nekem is jó, bár hatodikán megyek a balaton-átúszásra !

Többiek??
Előzmény: kotoc (236)
kotoc Creative Commons License 2005.07.19 0 0 236
Mondom ELEJE!!! :-D
Az elseje hétfőre esik, az + nekem így közvetlen szabi után nem biztos, hogy összejön. De mondjuk 7-én vasárnap jó lenne. Vagy utána héten szombat.

Aug. 20. környéke nekem sajna kilőve. Aztán megint egyezkedhetünk. :-)

Mivel más nem reagált a levél kérdésre, ha lesz egy kis időm, ma megbombázom őket. Előtte még visszanézek ide, addig lehet szólni, hogy ne égjek be fölöslegesen.

Na, menek, mer' véndögök jöttek a céghez, aztán kell nekik LAN + kivetítő + fenékpolír.
Előzmény: Atesz27 (233)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 235
Kar :( hulye ferdeszemuek igazan figyelhetnenek a leendo vevoikre.
Előzmény: kotoc (231)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 234

Aranyos gep:

http://totalcar.hu/tesztek/twike/

 

Szerintem ilyet mi is tudnank sokkal olcsobba :)

 

En mindig is valami hasonloban gondolkodtam, csak ennel azert jobb szerkezetben.

Nem lehet tul jo az aerodinamikaja azzal a fuggoleges hatlappal.

Alu csovaz helyett en acelcsovazbol csinalnam mert az sokkal tartosabb. A burkolat karbonszalas muanyagbol keszulne es MTB kerekeket hasznalnek.

 

Atesz27 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 233
Agusztus elseje nekem is jó lenne.
Tihanyban?
Én nem írtam levelet senkinek.
kotoc Creative Commons License 2005.07.18 0 0 232
Apropó, volt szó topik találkozóról korábban. Meg hogy megpróbálunk bekéredzkedni egy villanyos motorcsónakba.
Történt ebben vmi? Írt vki a yacht klubnak? Ha kell, szívesen felvállalom, de ha más már dörömbölt náluk, nem zaklatnám őket fölöslegesen még1x.

Ja, és ki kellene találni egy dátumot ehhez. Én az augusztus elejét támogatnám. /sze ha találunk elektromos motorosszánt, csúsztathajuk. ;-)
kotoc Creative Commons License 2005.07.18 0 0 231
Épp jókor jött a kérdés, mert most értem vissza szabiról.
Nos, ha arra a koreaira gondolsz, amelyiknek én (is) küldtem levelet ( ;-) ), azok nekem még nem mozdultak.
Ma megy nekik a 3. levél, de már nem fűzök nagy reményeket hozzá.
Előzmény: Motoros1977 (230)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.18 0 0 230
Tenyleg a tajvani akkugyar nem valaszolt?
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.18 0 0 229

Az univerzalis anyit tesz, hogy valto es egyenaramrol egyforman mukodokepes.

Gyakorlatilag kommutatoros DC motor, de az alloresze is tekercs, ezert ha megfordul a polaritas akkor az alloreszben is megfordul ezert mindegy milyen polaritassal kapcsolod ra a villanyt mindig ugyan arra fog forogni. Ha iranyt akarsz valtani akkor csak a kommutatorok, vagy alloresz polaritasat kell megvaltoztatni.

 

De rajottem nem eppen idealis nekunk. Hiaba 2kW 24000-et forog az alapmotor es a rajta levo attetel is csak 6000-re veszi le. Mondjuk a nagy fordulat miatt kicsi a merete, viszont az elettartam az eleg alacsony lehet, ami a szenkefet es a csapagyakat illeti...meg nem is tul nyomatekos, az attetel miatt pedig a hatekonysaga is kicsi lehet.

Előzmény: Atesz27 (228)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.18 0 0 228
Az mit jelent, hogy univerzális??

Gondolom az egy szabványos 230V~ -os motor.
Annak a meghajtásához kellene egy frekvenciaváltó. Vagy nem?
Előzmény: Motoros1977 (227)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 227

Tudjatok mit vettem alig 6000HUF-ert?

Egy 2Kw-os univerzalis kommutatoros villanymotort :)

Kozelebrol ez egy nagyteljesitmenyu Budget gagyi sarokcsiszolo, es a Metroban aruljak. 6000-es fordulat jon le a kihajtasrol de szerintem olyan 10-12ezret poroghet a motor.

Rendes csapagyakat kellene ratenni es siman lehetne vele jarmuvet hajtani 10db 24V-os akkurol.

 

Mar csak az alacsony ara miatt is erdemes foglalkozni a temaval, szerintem.

 

Ja es van benne valami inditas hatarolo, hogy szep lassan porogjon fel a motor, nehogy kiugorjon az ember kezebol a flex. Nem tudom milyen elven mukodhet, de ha felvezetos, akkor a szabalyzot sem kell ra epiteni.

Atesz27 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 226
Július 4-17-g szabin leszek, úgyhogy nem tudok fórumozni.
A topiktali elektromoshajó-nézéssel egybekötve nem is rossz 5let. Nekem agusztus első heteiben lenne a legjobb. (még nincs kész az autóm)
kotoc Creative Commons License 2005.06.30 0 0 225
"Mármint a hajóé!?"
Aham. 4kw-nál erősebb vagy 7m-nél hosszabb vízijárművet csak "kisgéphajóvezetői engedéllyel" lehet vezetni. Hivatalosan. /sze hosszas meggyőzés után van rá esély, hogy eltekintsen ettől az illető. Vagy ha valakinek a huga lefoglalná, amíg mi megkaparintjuk a kormányt. :-)



"A fék-energia visszatermeléssel biztos nem sokat bajlódtak :-)))"
:-)




Ha lesz időm, kanyarítok nekik levelet. Most sajna csak ilyen hevenyészett hozzászólásra van időm, mert a hóvége nálunk mindig macerás. :-( Ha van kedve másnak, ne fogja vissza magát. Csak szóljatok, hogy ne egy tucat levelet kapjanak 1xre. :-)
Előzmény: Atesz27 (224)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 224
"Ja, és mivel "kicsit" erősebb, mint 4kW, engedélyköteles a vezetése. :-("
Mármint a hajóé!?

Ugy ahogy mondod kérdezni nem kerül semmibe. Meg kellene sasolni azokat a motrikokat.

A fék-energia visszatermeléssel biztos nem sokat bajlódtak :-)))
Előzmény: kotoc (223)
kotoc Creative Commons License 2005.06.30 0 0 223
Vesztenivalónk nincs. De azt ne feledd el, hogy mi hobbisták vagyunk, ők pedig üzletet építettek erre. Nem hiszem, hogy komoly "titkokat" elmondanának. Az üzleti öngyilkosság lenne, ezért nincs is értelme haragudni rájuk.
Vásárolni /sze lehet tőlük. Akár motort, akár mit. :-) De az árkategóriájuk... Nem biztos, hogy bennünket céloztak +, mint célpiacot.

Viszont kérdezni semmibe se kerül. Akár velük is lehetne egyeztetni a topic hepajt, hiszen ezt írják:

"A prototípust a Tihanyi Hajós Egylet (THE) kikötőjében lehet megtekinteni, illetve előzetes egyeztetés után kipróbálni."

Kérdés, hogy ha bevalljuk, hogy nem akarunk vásárolni, valami szolid árért kivisznek-e pár órára a magyar tengerre. :-)
Ja, és mivel "kicsit" erősebb, mint 4kW, engedélyköteles a vezetése. :-(
Előzmény: Atesz27 (222)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 222
Ez ha jól értem magyar cucc? Fel kéne venni a kacsolatot a gyártójával , azt elmesélni , hogy miben mesterkedünk. Lehet, hogy adnának némi infót. Vagy túl naív vagyok?
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 221
Tuti kis hajó. Így első ránézésre nincs is túlbonyolítva. Ez a 2x12 KW teljesítmény az autó meghajtásához nem lenne elég?
Azt írják, hogy ólomsavas akksikat használnak, és 1200 töltés bír ki. Az azt jelenti , hogy ha minden nap egyszer lemerítem és feltöltöm akkor kibírják az akksik több mint 3 évig?? Az tök jó nem? És ha nem használom minden nap akkor még tovább is bírják?
kotoc Creative Commons License 2005.06.30 0 0 220
Apropó, villanyos motorcsónak. Nézzétek + ezt: http://www.elektrohajo.hu/

Rokon szakma és szép. :-)

Mi "kiccsit" szerényebbel megyünk. Ha jöttök. :-)
Előzmény: kotoc (219)
kotoc Creative Commons License 2005.06.30 0 0 219
Az 5let jóóóó! :-)

Helyet + apropót kellene találni hozzá. Nekem elsőre a Közlekedési Múzeum jut eszembe. Utána ihatnánk egyet a kedvencedik helyemen és mehetnénk egy kört egy VILLANYOS motorcsónakkal. :-)

De ha nem akartok feljönni Pestre, én mozgékony vagyok. Dombóvárra emlékszem korábbról. Az Balatoni talit sejtet. Vagy Velence? :-) De tudok jó helyet Miskolcon, Nyíregyházán, Kaposváron, Sopronban... Szinte bárhol az országban. Mire jó, ha az ember 5 évig kiszálló szervizes és rengeteg étteremben dolgozik! ;-)

Annyi, hogy részemről ne 2-a és 17-e között legyen, mert akkor választanom kellene a barátnőm és köztetek. Az pedig lefutott meccs. :-)

Ja, és 23-24-is tudathasadásos lenne. manta, sejted miért? :-)
Előzmény: manta-z (216)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 218
Helyes!
Előzmény: kotoc (217)
kotoc Creative Commons License 2005.06.30 0 0 217

Nem jött még válasz a Lítiumos aksik árairól?

 

Nekem még nem válaszoltak a kis sálgák. Pedig azt hinném, hogy komoly cégnél vki figyeli a méjleket, azonnal válaszol egy semmitmondó "Köszönjük érdeklődését, továbbítottam az illetékes felé..." levelet.

De azért még nem adom fel. Egy hét múlva újra megpingetem őket.

Előzmény: manta-z (214)
manta-z Creative Commons License 2005.06.30 0 0 216
Mit szólnátok egy topictalihoz, amikor ezeket meg tudnánk dumálni?
Előzmény: Motoros1977 (215)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 215
14000$ a motor...enyiert szerintem megeri megcsinalni mert anyira nem bonyolult. Vizhuteses, de ami megdobja az arat, hogy nagyon sok polusu es nagy atmeroju, ettol nagy a nyomateka. Ehez jon hogy kezzel csinaltak ami tolunk nyugatabbra nagyban felertekeli a cuccok arat. Aztan gondolom valami jofajta CNCmart alu otvozetbol van a motor haza, ez onmagaban lehet vagy 1 milla. A teljesitmenye is jo nagy, szoval draga, de szerintem a Svajci gyartas is sokat dob az aron. Amiert figyelmetekbe ajanlottam az, hogy eleg jo kepek es rajzok vannak rola, ez alapjan a mereteket le tudjuk venni, es szerintem az sem baj ha nem lesz olyan eros meg hatekony.
Előzmény: manta-z (214)
manta-z Creative Commons License 2005.06.30 0 0 214
Hááát ha a többi motort megnézed ott 1800-3500CHf-ről írnak, nah most ehhez oda se merték írni, kimondottan így hirdetik : high torque.................Valószínű ilyen motorom is csak fényképen lesz. :((((( (160Ft/CHf)

Nem jött még válasz a Lítiumos aksik árairól?
Kb. 1 hónapja írtam 2 levelet én is aksigyártóknak és arra se vették a fáradtságot, hogy valamit visszaböfögjenek.
Előzmény: Atesz27 (213)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 213
Ez nagyon durva! Vinné a kadettot mint a szél. :-))
Ez a moci vajon léghűtéses vagy folydék? A többihez odaírták. És vajh mennyibe kerül?
Előzmény: manta-z (212)
manta-z Creative Commons License 2005.06.29 0 0 212
Nincs több kérdésem saját magamhoz :))))))))

http://www.brusa.biz/products/e_motor_asm810365.htm
Előzmény: manta-z (211)
manta-z Creative Commons License 2005.06.29 0 0 211
A végsebességet és motoráttételt egyszerű kiszámolni a rendelkezésre álló teljesítmény, súly és aerodinamikai ellenállás és kerékméret alapján. A gyorsulással azért vagyok bajban mert nem ismerem a villanymotor nyomatékgörbéjét. Annyit tudok róla , hogy még a dízelmotorok is messze megirigyelnék Gyakorlatilag 0-ból húz :)) Főleg ha itt még olyanok is számítanak ahogyan írtad mint villanymotor konstrukciója és vezérlése.
Előzmény: Motoros1977 (210)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 210
tulajdonkeppen ki is lehet szamolni. Ha megadod a kocsi tomeget, kerek atmerot vagy keruletet motor max teljesitmenyet es a hozza tartozo fordulatot akkor megprobalom kiszamolni. a vegsebesseget gondolom te mar kiszamoltad a legellenalasbol, ezert ezt nem szamolom ki megint :)
Előzmény: manta-z (209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!