Nem állófűtésed van, hanem kiegészítő fűtésed! A kettő nem ugyan az! Ez a kis kályha csak a motornak segít felmelegedni télen. Automatikusan indul valahol 10°C és 5°C közötti külső hőmérséklettől hidegebb időben. (talán kell hozzá a klímapanelen az AUTO mód, de ebben nem vagyok biztos)
Egyébként a modellfrissítés alkalmával kivették ezt a megoldást és elektromos fűtőbetéttel pótolták.
Az az 1.4 TDI motor is annyira kevés veszteség hővel üzemel, hogy hideg időben még az üzemi hőmérsékletet is csak nagyon sokára tudná elérni és az utastér fűtését sem lenne képes rendesen megoldani csak nagyon hosszú üzem után.
gyári állapotában nem lehet vezérelni. 5-6 fok alatt kapcsol be és segít bemelegíteni a hűtővizet. A klímapanel econ gombja kikapcsolja. Hozzáértő át tudja szerelni állófűtésnek, de ha ilyen gondjai vannak, valószínű hibás lehet. Ez a webasto lényegében egy olajkályha. a kipufogója elöl alul a motortakaró burkolaton van.
Ahogy tapasztalom sajnos az A2 alkatrészek kínálata egyre szűkül. Olyan alap, mint a gyári 5J x 15-ös acélfelni sem szerepel már sok listán. Kár, mert időálló forma, alu karosszéria, stb.
Amikor vettem a kocsit pár napja, ki volt olvadva a 14es biztosíték (is). Én meg szorgalmasan kicseréltem, aztán reggelre mászhattam hátra az akkuhoz a csomagtartóba :)
Igen, ez csak a kulcslyuk megvilágítására szolgáló lámpa.
Nekem is csak egy használható kulcsom volt. Vettem 2db nyers kulcsot (transzponderest) az ebay-en, aztán másoltattam meg feltanítattam. Megéri mihamarabb megcsinálni, mert ha elveszik az 1db kulcsod, az sokkal drágább mókalesz.
Minden esetben két távirányítós kulcs jár az autóhoz! (...és egy műanyag szervizkulcs, ami lényegében csak egy toll műanyagból, ezzel nyitni-zárni lehet az autót, illetve a gyújtáskapcsolót-kormányzárat, de ezzel nem indítható az autó!)
2 liter mehet a váltóba, de a váltót előzőleg teljesen le kell üríteni, ami azt jelenti, hogy rögzíteni kell a kulisszát és ki kell venni az egyik kapcsolóvilla tengelyt, hogy a váltó részből is lejöjjön az összes olaj! (a leeresztő csavarnál csak a difiből jön le teljesen, és a váltóban még marad némi.)
Sajnos tapasztalatból mondhatom, hogy ha reccsen a váltó, akkor azt az olajcsere nem fogja megjavítani...
Szerelési leírásokat a workshop-manuals.com oldalon lehet találni, vagy az ebay-en lehet szerezni szervizmanuálokat, régebben volt egy ElsaWin nevű progi ami magyarul is tudott. (kicsi kreativitással ez alternatív forrásokból is beszerezhető)
Egyszer én is vettem egy 10 darabos kínai készletet. Nem kopott, viszont néhány hónap után felpúposodott mind. Amikor elfogyott a 10, vettem gyárit. Ez nem púposodik évek után sem, viszont néhány hónap alatt lekopik a festék. Lehet választani :)
A szétszedés pedig úgy történik, hogy a bekarikázott helyre bedugsz egy a lehető leszélesebb lapos csavarhúzót, és az audi jel felé mozdítod. Így széttolja a távirányítót. Sietni kell a cserével, akár elem akár gomb, mert elfelejti az okosságot.
A távirányítóhoz is vannak új gombok. Tökéletesen illeszkednek a régi helyére. Azt már kicseréltem, de mivel sokáig bíbelődtem vele, újra kellett tanítanom a távirányítót. Nekem sajnos csak az egyiket sikerült, a másikat nem fogadta el. Hogy miért, azt nem tudom, csak gondoltam leírom figyelmeztetés képpen.
Az új gombok:
HUF 262.07 25%OFF | OkeyTech for Audi Key Pad 2/3 Button Replacement Remote Key Shell Fob Cover Case Repair Pads For Audi A3 A4 A5 A6 A8 Q5 Q7 TT https://a.aliexpress.com/_dV5wD6e
Én ilyet rendeletem a kazettáshoz. Ami le van kopva, az jó arra is.
Meg itt van a digit klímához is. Én még nem ragasztottam fel.
HUF 653.70 35%OFF | New Car Stickers Car Air Condition Control Switch Button Repair Stickers For Audi A2/ A3 8L A/C Button Repair Kit Fix Faded Ugly https://a.aliexpress.com/_dYnb0Ze
HUF 686.84 35%OFF | TP 1 Set Car Audio Multimedia Radio Stereo Worn Peeling Button Repair Sticker Decals Stickers For Audi A4 B6 B7 A6 A2 A3 8L/P https://a.aliexpress.com/_dYzA7Fq