Maga a kábel is érdekes lehet technikailag, de engem rohadtul érdekelne az a DC/AC konverter telep ami lehet a végén.
Elég komoly technikai kihívás lehet GW-os invertereket gyártani, minél kevesebb hulladékhővel, stb. Ha 1% a veszteség akkor is 10MW hőenergia 1GW átvitel esetén! Oda már érdemes gázturbinás erőművet telepíteni a hulladékhőre :-)
Szóval technikailag engem érdekelne, politikailag nem.
Sosem értik meg, elmúlt az a világ, amikor a virtuális lét is megkövetelte ugyanazt, mint az IRL, amikor bejött ez a sok sulinetes, felborult minden és amint látszik felnőtt életébe is sulinetes marad egy csomó amőba.
Mondhatnám úgyis, hogy mindenkire jellemző a nickje, most is, az IRL életére is, bármennyire szerették volna Wágner úrék megértetni, hogy a kettő külön világ.
Üdv! Egy 3 fázisú motort kondival átkötve szeretnék 1 fázisról használni, ami üzemi kondival működik is viszont elég csak ráfognom közepes erővel és nem bír elindulni. A kérdés az hogy ha az üzemi kondi mellé rákötöm a megfelelő kapacitású indító kondit akkor automatikusan lesz indítónyomatéka? Vagy az indító kondi mellé kell tenni egy indítórelét is hogy meglegyen a megfelelő nyomaték indításkor?
Neked is volt-van jónéhány nicked és az itt magaslóról észt osztó másokat folyton nevelni szándékozó libsi barmoknak is.
Most éppen beugrottál ezzel a nickeddel a pöcegödörbe, mert jó ötletnek tűnt, beszólni egyet.
Az ostoba "na most jól megmondom neki ezzel a nickemmel" módszerrel nyomulsz, gyáván. Miközben ebből a két mondatodból is már a hűlye is látja, hogy ki vagy és tudja miért sunyítasz.
Tudod akármilyen nick alatt is felismerhető vagy azonnal.
Nyilvános, de haveroktól amúgy is idézhetek bármit, Ő mondjuk vidékre ment és jahh, egyre érdekesebb minden, előző gyárban a botcsinálta gyorstalpalós programozóktól kaptam hülyét, de Velük el is hitetik, hogy érnek valamit. Többinél meg nincs szaki vagy alapban gányol és extra hülye mindenki.
"Megvolt a bértárgyalás a CEO emberrel.
Kis emelés várható, több programozós meló az ugrálás helyett, meg ha jön új ember, én tanítom be plusz pénzért. Nem a CNC gépek kezelésére (arra ott vannak a kollégák), hanem a szakma elméleti alapjaira, ami itt qrvára hiányzik. Anyagismeret, szerszámok, forgácsolási alapismeretek, triginometria, műszaki számítások, műszaki rajz, miazmás dolgok.
Ami meglepő volt, az az, hogy már most is az én órabérem a legmagasabb a műhelyben. Qrva bevándorló, még a nyelvet se beszéli..."
Én mondjuk eléggé a tápláléklánc alján állok, akad kolléga aki szűk körben sem nagyon meri kimondani, hogy Java és egyéb programozó, mert hetekig csörög a telefonja és nem tudja levakarni a fejvadászokat. Lehet én is akkor voltam hülye mikor neki akartam állni a manuális meg egyét tesztmódszereknek aztán az automatizált eléggé érdekel. Akkori kolléga most Svejcban lapátolja a biteket valahol a Cognizant-Google-egyéb környékén. Még néha vannak szakemberek is. Kár a Borkuckóért, ott azért össze bírt jönni a szakma krémje, ott biztos lett volna valaki aki ért ilyen egyenáramú dolgokhoz nem alap szinten. Múltkor úgyis fejembe verték, hogy Zebegénybe villamossal lehet kimenni...
Van jópár szakma, amire nem hívok "szakembert", már régóta. Pusztán csak azért, mert ennyi erővel fűthetnék is a húszezresekkel... Nem kell sok, hogy megint a tízmillió ezermester országa legyünk, mint a 70-80-as években.
Elképesztő mennyiségű "szakember" került elő az elmúlt 5-6 évben, ennyit nem fog eltartani a piac. Meglátjuk merre mozdulnak. A kalapos, ereszesek eddig is megéltek, csak most már megélnek azok is, akik 2 téglát nem tudnak egymásra rakni egyenesen, vagy éppen csak segédnek voltak jó villanyszerelő vagy klímás mellé pl.
Sajnos kezd hangos lenni pár olyan nick is aki korábban normális volt... Te is?
Én még most is normálisnak érzem magam :-)
Ahogy kb. minden mást is tönkrevágnak a világban amihez közük lesz. Mert nem tűrnek meg más véleményt,
Bizony, minden szarrá válik, amihez nyúlnak, mert semmihez nem értenek, a jogi egyetemen csak a hatalomtechnikát sajátították el, de azt nagyon jól, sajnos. És ők kormányoz(ná)nak (ha értenének hozzá)
Ne válaszolj, én ezzel befejeztem.
Arra voltam eredetileg kíváncsi, ki mit gondol szakmailag a hosszú drótról. Elhajlott a drót :-)
Nálunk szerényebbek voltak, 2db kb 3 hónapos VW transporterrel jöttek, mindegyiken olyan alufelnik, hogy olyat még nem láttam. De aztán a főnök átült a bömbibe, és lelépett :)
Persze, a fekete bőr ülésen meg a műszerfalon állt egy ujjnyi por. A tulaj is kőmíves volt. Ezek 10+ éves korukra gombokért vannak, úgyhogy lehet vele rajítani.
Már bánom de nem mertem lefényképezni nehogy a betonban végezzem, nem állt jól a szemük se.
Igaz ez nem villanyreszelés, de azt nem az orvos mondta. Ő csak közvetítette a megérzéseit, ami valahol lehet igaz is.
Nézzünk meg egy villanyos szakit. Ameddig dolgozik, most hogy jól vagy rosszul az mellékes, termeli a jövedelemadót és addig értékes ember. Értékes az államnak és a munkaadónak is. Termel.
Mihelyst kiesik táppénzre vagy nyugállományba megy, onnantól csak a pénzt viszi.
Lehet dolgozni halálig, csak a létrára már szar felmenni 70 évesen, meg a szem se jó, és ha a fázis összekötődik a nullával vagy a földdel, akkor lesz baj.
Akkor lehet filozofálni, hogy a 30mA es fi relé mennyinél is old le.
Én is nyugger vagyok, és 2 kezi munkás voltam majd 40 évig, és igen is szíven ütött. Hogy menjek hozzá ha bajom van , hogy bízzak benne? Már akármilyen szarember vagyok is.
Pont ezt indokolnád, hogy ha a másik gyökér paraszt, akkor mindenki lehet gyökér paraszt is. Lehetnél akár jó fej, de hát bunkók szemében bunekó vagyol ugye... Nagyon mélyenszántó bölcsességek lehetnek ám ezek.
Egyrészt kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog újévet szeretnék kívánni, másrészt további jó fórumozást!
Amit a Topic mostanában mutat az nem az ahová sok éve jó volt benézni. Mind stílusában mind mondanivalójában rossz irányba kanyarodott. Így a jövőben nem rontom itt a levegőt!
Ne a hasznot nézd, hanem azt, hogy mennyi pénzt költ el helyben, mennyi SZJAt meg hasonlót fizetnek az alkalmazottak után és mennyi ÁFÁt meg hasonlót fizetnek be az alvállalkozóik. Az nem elég? Ha meg a melós annyit tud, hogy egész nap nyomja a darabszámot, akkor meg ezzel jár, nyilván nem annyit fizetnek, mint egy pék informatikus Java programozónak.
"a kétkezi munkások felesleges, ( selejt) emberek, nincs rá szükségük"
tévedés, hiszen a politikusok a külföldi gyártulajdonosoktól óriási (kenő)pénzeket akasztanak le a szerelősorokon dolgozó sok kicsi biorobot munkája után. A melós fillérekért szereli össze pl az autókat, a haszon 97 százalékát a külföldi tulajdonos hazaviheti (3% az adó + a kenőpénz azért, hogy ilyen alacsony legyen az adó :)
Ha a melós röhejes fizetése így is sok a gyártulajnak, akkor fű alatt gyorsan lejjebb értékelik a forintot 10 százalékkal (egy kis kenőpénzért) ugyanakkor a melós fizetését látványosan megemelik 5 százalékkal, hogy legközelebb is tudja a buta, hogy kire kell szavaznia :)
A politikusok bűnszervezete a fizetésüknél egymilliószor nagyobb összeggel károsítja meg az országot minden évben. Tehát aki a politikusok fizetését emlegeti, az egy millószor nagyobb/veszélyesebb dologról próbálja elterelni a figyelmet.
Szerintem minden politikus fizetését emeljük a tízszeresére, de ha lebukik korrupcióval, akkor életfogytiglan legyen legkisebb büntetési tétel (mondjuk hazaárulásért). És aki lebuktatja, az kapjon száz millió forint sikerdíjat. Szerintem egy év múlva kb 5 ezer milliárddal több lenne az államkasszában, látszólag ok nélkül :) tíz év múlva Ausztria szeretne hozzánk csatlakozni.
Szerintem ennyi EU pénzből simán kifejleszthetné a tudomány a "napenergia+széndioxid=metanol" átalakítás költséghatékony módszerét. És akkor nem csak Európa, hanem az egész bolygó energia problémái megoldódnak jó időre.
Jó de egy ELMŰ/EON összeborulást meg rezsicsökkentés csökkentését sem hevertünk ki, MVM ügyfélszolgálat összevissza beszél, kavarunk a napelemekkel, mindennel, azt sem tudjuk mikor hol és milyen szabványos doboz kell, de ha tudjuk holnapra az is változik. Most mi akarunk egy globális hálózatot összerakni, de tényleg? Aztán meg üzemeltetni?
Ez nem műszakilag problémás, megépíteni egy HVDC vezetéket, hanem a szokásos bohózat megy körülötte, összességében eléggé valószínű, hogy az egészből nem lesz semmi.
Majd kiderül, de jó, hogy már ezen is mindenki ugrél, mint a fociVB-n és akik azt sem tudják mi a váltóáram meg a krumpli közt a különbség azok is nyomják a mantrát ide vagy oda. Aztán valami lesz.
Az van, hogy erre nincs egyszerű válasz, amit egy sima fórum hozzászólás keretei között le lehetne írni. Ez egy szakma, tanulni kell, és utána minden világos lesz (az is, hogy miért nincs 2 mondatos válasz).
Az érintésvédelem egy olyan terület, aminek a szabványát vérrel írták, minden betűjét. Valaki még régen betett ide egy ezeréves tankönyvet, ami a villamos baleseteket elemezte, érdemes lenne ilyesmiket olvasni, csak hogy meglegyen az alaphang.
Röviden:
Ha van FI reléd és összekötöd a nullát és a védővezetőt, akkor le fog csapni.
Ha nincs FI és összekötöd, akkor bizonyos konstellációkban életveszélyes helyzetek adódhatnak (mint pl a burkolaton megjelenő fázis).
A 16A-es kismegszakító pedig nem a te életed védi, simán belehalhatsz, mire lecsap. (de túl is élheted, ez körülmény és szerencse függő)
Ha épületvillanyszerelésről van szó, akkor nincs párja, zseniális cucc. Van csomó hasonló is, nem muszáj pont ezt venni. Mostanában simán készletezik a jobb villanyos boltok.
1. A nullát a földelés helyére azért nem lehet odakötni, mert a nulla az egy üzemi vezető...
Te magad is leírod, hogy pl nulla szakadásnál az életveszélyes feszültségen lesz..
...ha ezt "érted",(vagy inkább sejted) akkor miért kérdés, hogy szigorúan tilos a nullát belevezetni a saját kazánodba, csapodba, családtagod fürdővizébe?
2. Ha odakötöd, és kijut a fázis oda ahova nem való, akkor vagy agyonver az áram vagy nem. Ha fogod a fémrészt, akkor jól megb@sz az áram, mire 16 amper(!) átfolyik a testeden, addigra te füstölni fogsz, már eléggé mindegy lesz neked, leold-e a kisautomata vagy nem.
3. A lakásban a földelés nem arra való, hogy összekössék a nullával, azt csak meghatározott helyen szabad összekötni. Okoz-e valamilyne kárt, ha szembemész az autópályán? Kb ilyen a kérdés.
Nem okoz. Ha lenne fi relé, az azonnal leverne ettől, nem véletlenül, ez a dolga. HA jönne mögötted a rendőr, amikor szebemész ,azonnal megállítana. Így majd a potenciális tragédia után derül majd ki, nem kellett volna kötögetni.
4. A levert vasrudat és a földelést, megfelelően képzett szakembernek, megfelelő műsszerrel ellenőrizni kell, mielőtt bárova köti. Ezt hívják földelési ellenállás mérésnek.
Egy ponton ott össze lehet kötve a nulla is ezzel a földeléssel.
De máshol már nem.
5. Te saját szakálladra sehol nem kötheted össze. Sőt ennyi villamos ismerettel ne is kössél semmit, semmivel, sehol.
Ne akarj úgy autót vezetni ,hogy nem tudod, mi a három pedál, valaki árulja el, vagy majd utána olvasol.
Nem lesz jó vége.
Elég ha ezt az egyet megérted.
Majd azután megtanulhatod a villamosságtant, és akkor már nem lesz kédéses, mit miért hova kell kötni vagy hova nem.
2. tökre nem így van, de ha kap utat és akkor oszt mi van? Úgysem lehet megfejteni de majd toporzékolsz és ennyit tudsz, nem szoktak sírni, hogy mit nem kapnak, azok nem olyanok, mint Te aki itt rinyál, de még a weboldalon meg nagy táblán a bejáratnál is kint van fillér pontosan, hogy mit honnan kaptak, de nyilván ez sem fog meggyőzni mert hazudnak.
Látod, pl. erről beszéltem! Nincs benned (sem) annyi önfegyelem, hogy itt ne politizálj, tartsd magad a topic témájához. Ebből aztán végtelen számú topic idegen hozzászólás lesz és a valódi szakmai témák elvesznek a zajban!
- ingyen kapja magántulajdonba (a magyar adófizetőktől önkéntes ajándéka) a több hektárnyi területet pl egy hegytetőn (esetleg természetvédelmi területen)
- ingyen kapja az oda vezető több kilométernyi nagyfeszültségű távvezetéket (plusz vezeték nyomvonal területének megvásárláa/kisajátítása)
- több kilométenyi aszfaltozott utat
- egy(két?) saját nagyfeszültségű trarnszformátort (szintén filléres tétel).
...és ezek után a "megajándékozott" büszkén azt fogja mondani a sajtóban, hogy ő soha nem kapott a vállalkozáához egy fillér állami támogatást sem, mégis nyereséges, tehát jogos a 40% osztalék :)
Köszönöm a linkeket, de csak látszólagos segítség, mert "egy hozzáértő szakembertől" mégsem kaptam meg a várt válaszokat. (olvasni-keresgélni a neten én is tudok önállóan)
De, nem görcsölök tovább (úgy látszik ennyi volt benne), felejtsétek el a kérdésfeltevést!
"egy szakember elmagyarázza egyszerű szavakkal, hogy"
Itt minden mindennel összefügg, de rákeresel két helyen a neten és akkor pár oldalban össze van foglalva az, amit itt hetente 2x500 posztban kisakkozunk.
Van 100+1, ha összekötnéd akkor majd opciósan bent leszel a híradóban, ahogy a múltkori manus aki felcserélte tán a föld nullát vagy ki tudja már mi volt.
Köszönöm a válaszaitokat, bár szakkönyv címeket nem kérek és nem akarok felhagyni "mindennel is", hisz csupán kérdeztem.
Ha azt kérdezitek kíváncsi vagyok-e, az a válaszolom, hogy igen.
Egyszerűen nem értem a miértjét a kérdezett dolgoknak, és feltételeztem, hogy egy szakember elmagyarázza egyszerű szavakkal, hogy ne kelljen villanyszerelő szakkönyveket bújnom pl. ha a földelést összekötöm a nullával mi történik..stb.
Ezekre nem kaptam választ, csak azt, hogy ne csináljam. Nos, nem a ne csináljammal van a bajom (teljesen nem vagyok lökött, csak közgazdász), hanem azzal, hogy nem tudom (elméletben-gyakorlatban) mi történik, ha mégis összekötném?
Ha ezekre válaszolna valaki, azt köszönettel venném.
"Ki az a hülye szélerőmű tulajdonos/befektető aki sok 100 millát befektet, majd feleslegesen amortizál"
Figyeld néhány évig az államkorrupció módszereit, működését, trükkjeit (nekem van 25 év előnyöm :). És rá fogsz jönni, hogy megdöbbentően sok "érthetetlen" dolog egy csapásra kristálytisztán érhetővé válik ha mozgatórugóként korrupciót képzelsz mögéjük (gyakorlásképen kezdheted mondjuk a Budapest-Belgrád vasútvonallal).
Ha ehhez még hozzávesszük azokat a módszereket is, amelyekkel az adófizetők pénze helyett a balek befektetők pénzét lehet magánzsebbe átjátszani,
ez után már számos olyan megoldást el lehet képzelni amikor egy veszteséges vállalkozás (akár szélerőmű) kitalálója százmilliókat tud zsebre vágni.
Ezek után már nincs más dolgot, min kitalálni egy olyan vállalkozást, amiről könnyedén el tudod hitetni az emberekkel, hogy nyereséges. Ha elhiszi a sok buta, akkor egyáltalán nem fontos, hogy valóban nyereséges legyen. Márpedig ezek most bármit elhisznek, ha energiatermelésről van szó. A politikusokkal nem kell semmit elhitetni, ők alig várják, hogy megkapják azt a kenőpénzt, amiét cserébe hinniük kell valamiben, magyarul ők BÁRMIT hajlandók támogatni (az adófizetők pénzével :) amiből privát anyagi hasznuk lehet.
"az ilyen facebook szintű konteó gyártóknál"
Csak az konteó, amire nincs bizonyíték. Ha egy érthetetlen dologra tudsz logikus magyarázatot, akkor az értelmező képletből ki lehet vonni a korrupciót/csalást, de amíg érthetetlen, addig engedd meg a gyanakvás jogát.
Ha a szélsebesség adatok alapján (plusz a brutális költségek) nem lenne bizonyosan veszteséges az üzemelés, akkor nem születnének ilyen "konteók".
Aki ilyet kérdez az nem tudom miért teszi de sürgősen hagyjon fel mindennel is. Védővezető, földelés meg a többi az nem nulla, miért lehetne csak úgy összevissza kötözni?
Azt szeretném megkérdezni egy hozzáértő szakembertől, hogy:
1./ ha nincs földelés (pl. egy gázkazánnál, ahol keringtető motor is van) oda lehet-e kötni a nullát a földelés helyére?
2./ ha odakötöm és "valamiért" (pl. megolvad a fázisvezeték) kijut a fázis a kazán fém részére, vagy a keringtető motor fémházára, akkor mi történik, ha éppen fogom a kezemmel valamelyik fémrészt, ill. leold-e a 16 A-os kismegszakitó biztosíték?
3./ ha van valahol a házban földelés és ott összekötöm a nullával, akkor mi történik, okoz-e valamilyen kárt a két vezeték összekötése ?
4./ bejátszik-e az, hogy ha a földelő drót (a levert vasrúdból jövő..) ellenállása nem megfelelő és úgy kötöm össze a nullával?
Megkérem, aki válaszol, olyan választ adjon, amit én, mint laikus is egyszerűen megértek.
Az elektromos generátoroknak van egy olyan tulajdonsága, hogy minél több energiát veszel ki belőlük, annál jobban "fékeződik" a tengelyük. Magas teljesítmény-kivétel csak akkor érhető el, ha elég erős szél fúj, tehát a szélerőművek üzemeltetése veszteséges egy bizonyos szélsebesség alatt, nyereséges szélsebesség viszont nemigen fordul elő Európa belső területein (kivétel tengeri területek és tengerparti síkságok).
Tehát ha azt akarod elhitetni a környéken lakókkal, hogy a te szélturbinád egész évben műkődik (hasznot hajt), akkor leveszed róla a terhelést, ettől könnyedén fog forogni a tengelye (gyenge szélben is látványosan forogni fog) és a sok buta azt fogja hinni, hogy nagyban folyik az energiatermelés :)
erről a térképről sejthető, hogy Európa mely területein szorulnak olykor (vagy folyamatosan) "kamu-üzemelésre" a szélerőművek, ha azt szeretnék, hogy a támogatóik/befektetőik ne kérjék vissza a pénzüket :)
Mondjuk svéd havert kérdeztem, hogy ott mi merre van, mert elég nagy a szopás és igazából a szolgáltatónak nem érdeke haladni az olcsóbb energiaforrás felé, míg drágán is el tud adni mindenfélét és azon százalékosan nagyobb a haszon. De ez sem olyan egyszerű. A veszteség meg jahh, ezer éve úgy műxik 1-2 ország, hogy északról a saját termelését nem viszi délre, mert nem hatékony, inkább délen vesz a szomszéd országból villanyosságot, északon meg szintén eladja másoknak. Mikor mi.
komolyabbra fordítva: egyszer láttam egy olyan videót, ahol a szaki valami tekerős kis műa (?) akármivel csupaszolta a vezetéket a doboznál.
"Úgy tűnt", hogy ez ilyen eszköz alkalmas lenne csak pár cm-re kilógó vezetékek esetén is, van esetleg valakinek valami bevált típus, ami nem horror ár?
Nézegettem a netet, de nem találtam.
Olyan homlokcsípő (?) jellegű működés rémlik, tehát rácuppantja (van beakasztja) teker rajta két irányba és finoman maga felé húzza és jön le szépen a szigetelés.
Van olyan fogóm, aminek a a homlokán ferdén van 1,5 és 2,5 hasonló kialakítás - Wiha Tricut - de ez jobbnak, kisebbnek tűnt.
Szia. Van digitálisom csak gondoltam megnézem hátha életre tudom kelteni. Még várok hátha valaki tud mondani valamit mit nézzek meg vagy ajánlani aki megnézné/megjavítaná.
Sziasztok.Van egy Univo 1-es mérőműszerem,hagyatékból kicseréltem az elemeket de nem akar működni.Szétszedtem a 9v-os elemnek a kábelei korrodáltak voltak, megcsináltam semmi. Az egyik biztósítékház egyik lába le volt törve a nyáklapról azt áthidaltam egy darab kábellel de így sem csinálsemmit. Ha a kis kapcsolót tekerem akkor egyedül a mínusz jelre tekerve a mutató a mérőskála jobb oldalára tér ki teljesen. De semmi másra nem hajlandó.Meg lehet ezt csinálni,vagy csináltatni? Elég jó műszernek néz ki ahoz hogy csak úgy kidobjam vagy csak a polcon álljon.A képet egy 2020-as hozzászólásból mentettem de ugyan ez az enyém is.
A tenger alatti kábel vesztesége fűti majd a tengert, tehát a büszke magyarok elmondhatják, hogy a Fekete-tenger téli befagyását saját zsebből akadályozzuk, plusz nyáron melegvizet biztosítunk a tengerpartokon nyaralók száméra :)
Ha 99% a veszteség, az se számít, hiszen a politikai haszon biztosra mondható: majd az fog a vízcsapból is folyni a választások előtt, hogy enélkül sötétbe borult volna az ország.
Egy villanykörtét biztosan el tud majd látni a zorbánviktor feje felett a TV-ben :)
Olyan ez, mint a rengeteg látvány-szélerőmű: ha nincs a generátor dolgoztatva/terhelve, akkor annyira gyenge szellő is könnyen meg tudja forgatni (messziről jól láthatóan ;), amekkora szél energia termelésre tökéletesen alkalmatlan :)
"több, mint 1000 km hosszú vezetéken DC átvitel lesz?"
Anglia-Németország és Anglia-Norvégia között is élnek már egy nagyfeszültségű DC kábelek. Bazinagy feszültség esetén valószínűleg lehet akár 1000 kilométernél több egyetlen szakassz.
A feszültségeséseket szintén lehet kompenzálni, csak nem postabélyeg méretű, hanem templom méretű DC-DC konverterekkel :)
60 watt max teljesítményű tápegységre nem lett volna szabad 120 watt izzót rákötni, a túlterhelés miatt a tápegység bármelyik pillanatban kigyulladhat (szerencsés esetben leállítja a beépített 75 fokos túlmelegedés-védelem).
A LED szalagok többsége egyenfeszültséséggel működik, ebből a tápegységből viszont váltófeszültség jön ki.
75foknál kapcsolna a védelme, de eleve csak 11.5V jön belőle, ha a lámpák beterhelik, az 10V alá is leesik, ott meg már esetleg épp elbír valamiért ennyit.
Egyébként hagyományos üvegbúrás, "halogénnek kinéző" "ledizzók" is vannak, ha olyanból van bent 12db, vagy több ilyen is van közte, akkro érthető miért bírja simán.
A 12V-os ledszallag ráköthető lenne, de ebből 50Hz-es váltófeszültség jön, ez csak egy tranzformátor, nem érdemes kínlódni avval ,hogy erre összehozd.
Olcsók a kész ledtápok (a szallagok és tápok élettartama más kérdés, sajnos azzal nem áll jól a modern világítás)
Ezt senki nem fogja tudni megmondani, mérés nélkül.
Az biztos, hogy valami nem kerek, de a többiek már kifejtették részleteiben.
> Ugyanúgy 120W-ot, vagy máshogy kell számolni a 12V miatt?
Maradjunk annyiban, hogy a teljesítményt nem kell máshogy számolni. A 12V-on 120W és a 230V-on 120W az ugyanúgy 120Watt, a villanyóra is ugyanazt fogja számolni.
Ha nem néztem el valamit, akkor csak duplán van túlterhelve a táp csúcsteljesítménye, ezek alapján az, hogy miért nem távozott még az örök vadászmezőkre az teljes rejtély. Gondolom nem kínai wattot adtak meg az adattáblán.
A LED szalagnak mindenképp rakj egy saját tápot, de ezt is illene cserélni.
Oké, de azért lássuk már be, hogy munka az, amivel valaki megkeres, te elvállalod, akár 200 km-re, odamész szerszámokkal, meg csavarral, megcsinálod és a végén fizetnek érte.
Oké, de azért lássuk már be, hogy munka az, amivel valaki megkeres, te elvállalod, akár 200 km-re, odamész szerszámokkal, meg csavarral, megcsinálod és a végén fizetnek érte. És most meg nehogy azzal gyere, hogy te karitatíve dolgozol, mert az is irreleváns ebben az esetben.
Egy hálókocsi szétszedése, hogy kényelmesen lehessen kártyázni, az nem munka.
Ha nincs nálad megfelelő csavar, akkor keresel egy boltot és veszel, megoldod azzal, ami nálad van, legfeljebb feltámasztod a létrára az egyik felét, a másikat meg egy sörös rekeszre, vagy benyeled a veszteséget és haza mész a megfelelő anyagért.
Én például nemrég itthon hagytam az UTP kábelemet, mert egyszerűen elfelejtettem betenni a kocsiba és mivel jóval közelebb volt a bolt, inkább vettem egy új dobozzal, mint hogy haza jöttem volna érte. És ezt nem azért mondom, hogy mindenki a találékonyságomat csodálja, hanem azért, mert ez ilyen.
És tetszik, vagy sem, igenis te gerjeszted az olykor anyázásig terjedő vitákat azzal, hogy leírsz egy, a témához semmilyen módon nem kapcsolódó dolgot, majd egyszerűen képtelen vagy elengedni és napokig görgeted. Meg persze mindenki, aki ebbe beszáll, most már én magam is.
Valószínűleg MÁV, hiszen nemzetközi expressz egyik magyar kocsija volt. Arra még emlékszem, hogy az ajtónál a fülkébe rendszersített létra egyik fokán támaszkodott, ara viszont már nem, hogy mi tartotta az ablak felőli végét, talán egy sörösrekesz, nemzetközi vonatokon előfordul az ilyesmi.
"Keress már egy képet egy olyasmi fülkéről?"
Hasonló fülkéről már betettem egy képet, de a létrának ezen a képen másfajta fokai vannak.
Senki sem mondta, hogy a "franciaágy" a földön volt. Ha a három ágyból a középsőt leszedem és odateszem az alsó mellé, akkor az eredő felület nagyjából egy magasságban lesz az alsó ágy magasságával, tehát kb a vonat ülőhelyeinek magasságában lesz.
Már megint kitaláltál/kreáltál valamit, csakhogy legyen amibe bele tudj kötni. Ezért (is) vagy kártékony az emberiségre.
Már többször is elmagyaráztam: tőlem nagyon könnyű megszabadulni.
Ahányszor leírok itt egy "hülyeséget" minden esetben mindenki előtt nyitva áll a lehetőség, hogy higgadtan rámutasson a hibámra, pl logikusan levezesse hogy hol tévedek.
Ha ez sokszor megtörténne, akkor elmenne a kedvem az egésztől. De ha szinte soha nem cáfolnak meg, akkor nyugodtan hihetem azt, hogy zseni vagyok és a fent említett hülyeségemmel az emberiség javát szolgáltam.
Ha viszont a bejegyzésemre a válasz aljas, bukó stílusú, az egyrészt kizárja a további korrekt vitastílust, másrészt kihívás számomra, hogy az emberiség javát az szolgálja, hogy továbbra is igyekezzek emelni a fórum (és a villanyszerelés) színvonalát :)
Lerövidítve:
Aljassággal, ravaszkodással nem fog sikerülni megszabadulni tőlem, viszont engem nagyon könnyen legyőzhet az pl szakmai vitában, aki okosabb nálam és korrekt módon (nem kihívó stílusban) kommunikál. Ha ez elég sokszor elő fog fordulni, akkor távozom.
"De inkább maradjunk a fő témánál: kiggyo éppen megpróbál azzal megvádolni, hogy menet közben apró darabjaira szétszedtem (majd újra összeraktam) egy vágtató expresszvonatot, ezzel emberek millióinak életét veszélyeztettem."
Soha semmi ilyet nem állítottam, de csűröd-csavarod a témát megint.
Onnan indultunk hogy 100+km-rre, ahol ugye nincs csavarbolt te "dolgozni" mész, meg "mozgó munkahely"
Majd kitalálsz egy mesét hogy szétszedted a vonatfülkét hogy a földre üljetek. Ez rohadtul nem munka és dolgozás ..
A hálófülkés hazugságaidba pedig azóta kezdesz egyre jobban belebonyolódni.
Ugyanis:
- az ágyak nem szedhetőek le szerszám nélkül.
- a két oldal közötti padlódfelület jóval keskenyebb mint 2 ágy, tehát oda nem rakattál le kettőt
- az alsó ágyak nem a földön vannak, tehát nem lehetett egy nagy franciaágyas sík felületed
Szerintem engedjük el a témát, ne járatsd le magad jobban :-)
Ezen problémák 90 százaléka simán megelőzhető lenne egyszerű figyelmeztetéssel, a probléma egyszerű megfogalmazásával/leírásával.
De korrekt figyelmeztetés helyett sok bejegyzésre valamelyik fórumpatkány nyálfröcögtetése a reakció (írjak példát?), aztán villámgyorsan (szervezetten?) idecsődül a többi patkány is és két napra elszabadulnak az indulatok.
Egy troll van, rendkívül szívós, kártékony, és mostmár annyira el van szabadulva, hogy szó szerint patkányozik másokat.
..mivel láthatóan soha semmiből nincs számára semmiféle következmény, ennek sem lesz.
Az X az ilyen topikban nem működik, többféle okból.
A részinformáció meg a többi az a szubjektív hozzágondolt problémád, nem lehet egy kérdés kapcsán kisregényt írni, ádámtól éváig, tehát a kommunikáció során "részinformációk" mozognak, hogy ebből ki mit ért, nem ért, vagy ért félre, vagy stb, az megint egy másik fejezet.
"Ha az ágy faltól falig ért, akkor a szoba közepén nem lehetett körben ülni, mert ott ágy volt"
Mi olyan elképesztő dolgokra is képesek voltunk, mint pl egy sátorban is körben le tudtunk ülni :) annak ellenére, hogy a sátor alja is faltól falig ér.
De inkább maradjunk a fő témánál: kiggyo éppen megpróbál azzal megvádolni, hogy menet közben apró darabjaira szétszedtem (majd újra összeraktam) egy vágtató expresszvonatot, ezzel emberek millióinak életét veszélyeztettem.
Mit akasztottál le? A vasúti kocsikat barombiztosra (vandál) szerelik, ott te szerszám nélkül semmit nem szerelsz le. Ha több eszed lenne, akkor elgondolkodnál azon, hogy baleset esetén hogyan repkednének az ágyak, amit csak úgy le tudnál akasztani. Tudod, mekkora hely van egy hálókocsiban? Egy ember nehezen fér el az ágy és a fal között.
Miért fontos neked, hogy kitalálj meséket? Jól esik, ha leköpdösnek? Csak az a fontos, hogy foglalkozzanak veled? Beteges hazudozó vagy.
Hát ez az, hogy mit írtál? Azt, hogy faltól falig FRANCIAágy volt, ami azt jelenti, hogy egy akkora ágy, ami faltól falig ér. És ti körben ültetek. Ha az ágy faltól falig ért, akkor a szoba közepén nem lehetett körben ülni, mert ott ágy volt. Körbeülni az ágyat sem lehetett, mert az ágy faltól falig ért (ez utóbbit karikíroztam, ha már meg kell magyarázni).
A faltól falig szerkezetet körbeülni? Volt ilyen egy humorkönyvben, azt hiszem, Peterdi írta, de lehet, hogy Moldova: ...szíjjal kergette gyermekét az ágy körül. Tettét súlyosbította, hogy az ágy közvetlenül a fal mellett állt.
Asszem az a kacatok törvénye, hogy "ha valamire már egy éve nem volt szükség, azt dobd ki".. csakhogy ezzel ellentétes a szegény+takarékos emberek törvénye, az "őrizd meg, hátha jó lesz még valamikor".
Ez olyan, mint a kacatok törvénye. Ha valamiben már biztosak vagyunk hogy soha nem lesz rá szükség, akkor a kidobást követő napon pont azt kell, de nagyon🥴
Csakis olyan lehetett, mint amit írtál, mert a kecske még nem tudja, hogy működik egy hálófülke átalakítása. Hálófülkét nem alakítgatnak menet közben. Beteg ez a figura.
Inkább olyan, mint amikor a három ágyas hálófülkénk alsó két ágyából csináltam egy "faltól-falig" franciaágyat, ahol körben le tudtunk ülni kb heten és Nagylaktól Bulgáriáig kártyázhattunk (majdnem színjózanon ;). A világ összes nációja odacsődült a vonat folyosón becsodálkozni a fülkénkbe (megrendelések is érkeztek, de én csak a know-how-t adtam át), a hálókocsi kalauz pedig megesketett, hogy a végállomás előtt szépen visszacsinálok mindent gyári állapotba :)
Pl több éven át minden évben kibéreltem egy nyaralót Velemben néhány napra (véletlenül mindig az őszi gesztenye érés idején ;), ahol végeztem némi átalakítást a házban (eleinte a ház tulajdonosával egyeztetve). Egyszer épp amikor odaérkeztem, öt perc múlva csenget a szomszéd, hogy volna nála is egy kis meló... rögtön éreztem, hogy valószínűleg utoljára vagyok ott :)
Hasonló okból "dolgoztam" már külföldön is néhány helyen, ahol nincs a közelben gesztenyegfa, csak tenger. Sőt volt nemzetközileg mozgó "munkahelyem" is (vonat hálófülke berendezésének átalakítása).
"Akinek annyira sok esze/szaktudása van, hogy bele mer vágni ismeretlen problémák megoldásába is,
az sokszor nem tudhatja, hogy két perc múlva milyen anyagra lesz szüksége."
A szegény (villanyszerelő) vándorlegény elmegy munkát keresni csak úgy 300 km-re a zsebében egy fázisceruzával és egy univerzális fogóval. Kiáll a főtérre és elkiáltja magát, bármilyen munkát elvállal. "Eszem/szaktudásom" annyi van, mint senki másnak, de izzó cseréjén kívül mást nem csinálok, ezt is csak annál, akinek alacsony a lakása, vagy van létrája.
Mondd kecske, ennyire hülye vagy?
"Hiába van bármi otthon, amikor az otthon több száz kilométrre van"
Hol élsz te kecske? Két csavarért elmész haza? Nem költesz feleslegesen a 3 percre lévő boltban, ha van otthon is, amit egy másik helyen szedtél ki újrahasznosításra?
Amelyik hülye nem gondolkozik előre, az szopolik főleg akkor ha több 100 kilométerre vagy útbaesik egy csavarbolt, vagy visz inkabb kettővel több valamit, háha elfogy. Ha elfogy, akkor szopolik de ez ilyen.
A Bauhaus-ban van profi összecsukható műanyag rekesz. Abba elképesztően sok minden befér és kényelmesen lehet ki- és bepakolni. Én a szerszámot alkatrészt, csavart ilyenekben tartom és ha kell csak berakom a kocsiba. Mondjuk én csak egy hobbysta vagyok...
Akinek annyira sok esze/szaktudása van, hogy bele mer vágni ismeretlen problémák megoldásába is,
az sokszor nem tudhatja, hogy két perc múlva milyen anyagra lesz szüksége.
Akinek csak kevesebb esze/szaktudása van, az olyan munkákat vállaljon, ami előtt van legalább egy hónapja a dolgok átgondolására és internetes anyagbeszerzésre.
Akinek meg nincs semmi esze, az gondolkodás nélkül azonnal bárkivel szemétkedhet egy fórumban :)
Hát nem tudom, nekem az összes fontosabb csavarméretből van otthon egy dobozzal. Nem rohangálok minden nap ha kell valamihez egy csavar. Ha valami kifogy a következő bevásárláskor veszek egy új dobozzal. Ha valamelyik méret nincs akkor mindig többet veszek belőle, hogy maradjon. Így pár év alatt rendes mennyiség jön össze mindenből. Ha Te minden melóhoz egyedileg rohangálsz anyagért akkor gondolom nem ilyen melókból élsz!
Bementem a BauHaus-ba, vettem önmetsző csavart a polcról, nagyon meg sem néztem a gyártót, és zárt szelvényben gond nélkül használtam. Vagy szerencsém volt -nem szokott- vagy mégsem olyan ritka belőle a normális minőség.
Még nem találkoztam olyan önmetsző csavarral, amelyiknek a hegyét nem koptatta "gömbölyűre" kb két milliméternyi egyszerű (A38-as keménységű) vas. onnantól viszont nincs tovább-haladás előfúrás nélkül. Persze tudom, hogy elméletileg létezhet olyan csavar-anyagminőség, ami nem adja fel ennyire gyorsan, de a szememben ez olyan, mint a nem-tolvaj politikus: mindenki beszél róla, de személyesen még senki sem találkozott vele :) Ezért vékony vaslemezeken kívül soha nem is próbálkozok önmetsző csavarral előfúrás nélkül. Lehet, hogy a videó hatására teszek majd néhány kísérletet vastagabb anyagokkal is :)
Megszereled egyben a "fényfüzért" külső füles kötődobozokkal, refikkel, kültéri kábellel, tömítetten, és ládában egyben viszi ki és szereli fel 2-3 ember.
A kábelt tartja mondjuk bepattintós kábelbilincs, (3mp feldurrantani egyet önmetszővel) a méreteket meg vagy ismerni kell a csarnokváz rajzáról, vagy le kell mérni.
OSB meg hitiszalag meg ilyen vackok nem tudom minek, a refiknek szokott lenni saját konzoljuk.
Szerintem van olyna kültéri aljzat amivel szinte ugyanez elkövethető.
hanem mikor mozgás van igy természetes tovább tart az aku
Nem tart lényegesen tovább, mert a mozgásérzékelőt és az egész áramköri kramancot ugyanaz a brutál önkisülősű pocsék kínai aksi táplálja majd, lemerítve magát, ami a satnya ledet is kb ugyaneddig derengeti.
Ezért is nem lehet ezeket kikapcsolni, mert így egy fokkal jobb, mint egy fluorescens csík, jobban világít és tovább, de ezek az aksik, ha kikapcsolnád sem tudnának már csak 1-2 percet már 5-6 óra múlva, pláne kint, télen, hidegben.
Vásárolj egy(két-három) magas hőmérsékletű (vörösen/sárgán "világtó") 600-1200 wattos hősugárzót, ami bírja a ferde/dőlt üzemmódot. Ha a hőjüket/fényüket okosan irányítod a munkafelületre (kezeidre) és az arcodra (esetleg a hátadra is) max 1-1,5 méter távolságból, akkor szerintem mínusz 40 fokig akár kültéren is tudsz villanyszerelni :)
Ez persze egy létra tetején nehezen megvalósítható :) de pl egy guruló állványon sima ügy lehet.
Vastag vas szerkezeten én guruló állványról és szögbelövővel haladtam nagyon gyorsan (menetes végű acélszegekkel). Az a baj, hogy egy ilyen felszerelés elég drága.
Van egy 30x10 méteres raktár csupa vasszerelvényből és kellene 5világitótest 100w-led reflektor és 5 darab monofázisos dugalj , milyen anyagot ajáltok és a felfogatás a vas szerelvényekre ami gyorsan is menne mivel nagyon hideg van és minél gyorsabban kész kell legyen?
Valószínűleg nem lett volna baj abból, ha ide írod, hogy "szegény vagyok, a legolcsóbb tipp a nyerő". Még az is lehet, hogy a közeledből jelentkezne valaki, akihez elmehetsz egy ingyenes aksiért
Aki régóta dolgozik 18650-es aksikkal, azoknál gyakran akad pár agyonhasznált régi darab a fiók mélyén.
Ja, máskor meg nem jön, vagy rendelek valamiből 10es pakkot az jó, rendelek még 20at abból 12 szar. Ebbőé pld. a környékemen még senki nem vett normálisat: https://www.aliexpress.com/item/32998320722.html
Érdekes módon a tápegységek, USb töltők egész jól működnek, RCA kábelek meg hasonlók ismét szopósak. Vagy E27 foglalat. Lehetne sorolni reggelig.
Több száz darab csoki LG jött Aliról pár éve, egyikkel sem volt baj. Mind hozta a ráírt kapacitást. Azért mert kínai nem jelenti azt, hogy szemét. Árat inkább nem írok. Bőven megérte, utólag mérgelődtem rajta, hogy nem ezres darabszámban rendeltem.
Rá kell hagyni, lehet csak 10évben egyszer becsavar 2csavart ezzel a géppel, oda pont működni fog a 400ft-os aksi is.
Sajnos itt nagyon erősen az van a piacon, vannak a garantált, márkás, (imádkozol hogy nem hamis), adatlappal árult korrekt aksik, amire mire a magas alapárra még nagyker, nagyker, vámáfaszállítás, nagyker, kisker, horror pénz jön ki.
Néha működő gépet lehet venni, gyári aksival, újonan, garral...azért, amit itt a normális felújításért adni kellene.
A másik véglet (és a kettő közt szószerint a vákuum) az a kínai szemét, ahol megrendeled, de a kínainak nem szégyen, hanem érdem lopni, csalni, trükközni,....
...újabban homokot(!) tesznek a cellába ,hogy a súly ne buktassa le azonnal.
Úgyse küldöd vissza, mert idefelé fríísipping, odafelé meg... hagyjuk.
Nyilván nem kerül ennyibe ekkora aksi, már nyersen, maga a technológia, a lelke, mert akkor 200millió ft lenne egy tesla aksi,...
...de ha veszel pár tuti cellát idehaza, ilyen áfával, ilyen viszonyok közt, ilyen forint árfolyammal, az bizony ennyi.
A jelenség neve hidegfolyás, de hívják tartósfolyásnak is. Mint a wiki írja:
"Gyakorlatilag minden anyag tartósfolyásnak van kitéve megfelelő hőmérsékleten. Alacsony olvadáspontú fémek, műanyagok már szobahőmérsékleten is tartósfolyást szenvednek. A legtöbb forrasztóanyag (ón) és a régi ólomból készült vízvezeték-cső tartósan folyik."
Semmi köze nincs az anyagok folyadék állapotához, ezek szilárd állapotban fordulnak elő.
Tehát abban az elágazó dobozban kell lennie fázisonként legalább egy kismegszakítónak is. Így viszont valószínűleg megspórolhatsz egy fővezetéki sorkapcsot :)
Igy . Az erősebb változat; az első rajz szerint deltába kötném 40-és --60 uF kondival próbálnám ki.Az áramfelvételt ne lépje át!Ne melegedjen 1/2óra alatt.
kettő;
Ha túlmeleg a motor ,elég hamar --- akkor csillagba kötve és60-v- 80uF kondival megnézni az áramfelvételét.
Mindkét esetben kipróbálhatod mit bir, a fúrókkal. Sajna ezt kiszámolni még nem láttam ,csak ráérezni kissebb/nagyobb érték felé változtassunk.
Ha ez sem jön be akkor a 2-ik lapon lévő variációk valamelyike. De többször előfordult , hogy nem lett jó se igy /se úgy.
Ja és igen, terhelés mentesen lesz indítva mindig, tehát indító kondi nem fontos szerintem, az üzemi kondenzátornak kellene a lehető legjobban stimmelnie, ha kézzel nem tudom lefogni menet közben az már jónak számít.
Áh köszi, és mi alapján lehet pontosan kiszámolni hogy mekkora kondi kell rá? Szeretném jól eltalálni az értéket, noha nem lesz napi szinten folyamatosan használva a gép, de azért legyen annyi ereje hogy használható legyen úgy 18-20-as furatig acélban. Valahol olvastam hogy ha nagy a kondenzátor akkor túl zajos lesz a motor, ha pedig kicsi akkor nehezen fog elindulni.
"utána vezetékeket leszigetelő szalagozom, bevakolom, vagy rakok rá doboztetőt és kész?"
Az üres vezetékvégekre tegyél rá egy-egy WAGO-t (mindegyikre külön-külön wagót! ne dugj minden vezetéket egy wagóba, mint a sógorom :)
ezután rátenni a doboztetőt gondosan, hogy vakoláskor ne tudjon egy csepp víz se beszivárogni.
a kettő között a dobozban a drótokat görbítsd úgy, hogy a végeik a doboz tetejéhez (mennyezetéhez) közel legyenek, hogy amikor később a doboz félig megtelik vizes habarccsal, akkor ne remegjen a kezedben a vakolókanál.
"A szabvány szerint nem lehet leágazás a mért fővezetéken."
E igaz, de a mért fővezetéken az első elágazási pont gondolom nem a levegőben lesz megvalósítva, hanem minimum egy szabályos elektromos dobozban, pl fővezetéki sorkapcsok segítségével. Na arra dobozra lehet ráírni, hogy "főelosztó" és máris megfelel a szabványnak az egész.
Mert a szabvány gondolom nem határozza meg, hogy egy főelosztónak mit kell minimum tartalmaznia hogy annak lehessen nevezni, ezért az lehet akár egy kis szabványos műanyag doboz is, bene 2-5 darab szabványos (fővezetéki) sorkapoccsal. És az onnan továbbmenő vezetékek onnantól már nem fővezetékek.
A nyomaték/teljesitmény --én az 50%-t szoktam mondani mások a 80%-t is.
Mert optimális esetben indítókondinál gyök/3-ad lesz a teljesítmény mert csak 2 tekercs dolgozik, üzemi kondinál kicsivel több, mer fáziseltolással a 3. tekercs is valamennyit rásegít.
Legalábbis régen így volt, ma már a motor sem a régi.
Lehet indítókondival és üzemi kondival is megoldani. Attól függ. Ha inditási nyomaték kell, akkor indító kondi áramrelével, kb 160-200mF. Ha inditás üresen megy, akkor üzemi kondival, kb 50mF
Pontosan úgy lehet, hogy variálni kell a kondenzátort és közben áramfelvételt mérni.
Teljesítménye ha nagyon elkapod az értéket kb 70% lesz.
Jó estét! Egy olyan kérdésem lenne ami szerint egy három fázisú /380-220/ 1,5KW teljesítményű villanymotort át kell alakítanom úgy hogy otthoni egy fázisú áramról tudjam üzemeltetni, milyen teljesítményű kondenzátort szükséges alkalmazni hogy a lehető legjobbat lehessen kihozni belőle? Az eredeti három fázisú 1,5KW névleges teljesítménynek hány százalékát lehet majd kihasználni ezzel az átalakítással?
Az első lakáselosztó már készen van. Ott akkor a PEN és a védőföld összekötése majd szétválasztása rendben van.
De mi van a létesítendő 2. lakáselosztóval?
Itt a mért fővezetéken lesz leágazó sorkapocs ( a PEN és a védőföldön is) a 2. lakáselosztó felé.
De, ha ott is külön viszem a PEN+védőföldet és ismét közösítem, akkor hiba csúszik a rendszerbe, mert az 1. elosztóban már közösítve van, és nem szabad újra közösíteni..
Én így gondolom, hogy az 1. elosztóból kellene hozni, mint írtam..
Hogy te milyen intelligens vagy? Csak nézek, amikor határtalan ismereteidet szarod a mások képébe, amikor teljesen biztos vagy benne, hogy senkit nem érdekel idióta eszmefuttatásod. Igaz, kecske?
Lehet, hogy 20-50 év múlva elvékonyodik és a törésponton elszakad az ón saját súlya hatására. Nem igazán lesz "cseppenés" hangja :) Amikor a híres ausztrál szurok kísérlet "cseppen" egyet, az is inkább koppanás, mint csobbanás :)
Fogj egy kb 10-15 centis darab forrasztóónt és a végéből 1 centit szoríts be valami alá egy polc/asztal szélén úgy, hogy a többi 9 centi vízszintesen legyen a levegőben. Egy idő múlva azt fogod észrevenni, hogy az ón már nem vízszintes, hanem lassan konyul lefelé tehát az anyag távolról sem "rideg". Hosszú idő múlva függőlegesen fog lógni lefelé, tehát derékszögben meghajlott (a fémkeverék megfolyt a törésponton). Hogy menyi az az "egy idő", az nagyon függ a forrasztóón keverék arányától és vastagságától: lehet egy óra, de lehet két hét is. Én ezt a kísérletet (akaratomon kívül) elvégeztem a polc szélétől kb másfél centire kilógó ónnal és kb 10 év várakozással. Az eredetileg vízszintes kis óndarab úgy simult a polc oldalához, mintha odakalapáltam volna.
Léteznek ennél egyértelműbb kísérletek is (pl ónréteg pontszerű tartós terhelése, pl kis csapágygolyó nehezék alatt), de ezt találtam bárki számára otthon is könnyen megismételhetőnek.
Amúgy a laposföld hívők állítólag nem dolgoznak forrasztóónnal (lecsorogna a föld szélén az űrbe).
Elnézést a zavarásért, próbálom megérteni, hogy a csatolt képen lévő séma helyes-e? Az oszlopról bejön a mérőórába a 3 fázis+ a PEN vezető.
A mérőóra mellett van a földelőszonda leütve, de a mérőórában nincs közösítve, csak a 10 m-re lévő lakáselosztóban. Na már most, a 2. lakáselosztót akarom kialakítani.. Annak a PEN/Nulla/védőföld bekötése helyes lehet így?
Én úgy gondolnám, hogy az 1. Lakáselosztóból kellene a védőföldet és a Nullát átvinni a 2. elosztóba..
Én időmben a kommersz fos elpukkant számítógép tápegységek után is sorra írták a papírokat, hogy túlfeszültség meg villám... Aztán időnként a biztosító sem volt hülye.
Amint átléped a határt nyugaton, egy egyik ami rögtön fel fog tünni, a legkisebb falvakon áthaladva sem látod az oszopok házak közti pókhálókat a levegőben.
Nekem ezek a megállapitások tetszenek......Az autószerelő , gázszerelő "szemre megmondja ", hogy Túlfesz miatt ment tönkre? Én meg sok műszerrel kb 2 hét alatt.
Vannak vacak helyek , ahol az utcában van egy kedves hegesztő --aki nem nézi a Tv-t se ---csak dolgozik mint a gűzű. A többi lakónál meg minden tönkremegy . Na ez ellen nem tudsz mit tenni.
De az átlag berendezések azért sokáig birnak ezt azt.Viszont ezt a pislogást látod az izzók fényén!
Persze aggregátoros hálózathoz vannak ilyen védelmek is ---persze veszel érte 10db kazánt,kompletten!
Értem mit írsz, de a például az Ariston kazán panelek nagy százalékban mennek tönkre Magyarországon és ezt betudják annak, hogy nálunk a hálózat nagyon ingadozik.
"Kondenzációs kazánhoz, hogy védje a panelt a túl nagy AC feszültségtől."
A szinusz hullám kimenetű inverterek, szünetmentes tápegységek is végeznek feszültség stabilizálást, de ha a kazánod tápegysége nem ragaszkodik a szinuszhullámhoz (gyártót megkérdezni!), akkor egy (sokkal olcsóbb!) nem-szinuszos szünetmentes tápegység is jó lehet.
"Ha már forrasztod, nem k.. mindegy, h mennyire forrsztod le?"
Ne kérdőjelezd már meg. Feltehetőleg a legenyhébb ónozás technikája hogy rádörzsöli az ónt. A következő fokozat a rágözölögtetés, de tud enyhén, kicsit, kicsit nagyon,nagyon nagyon,rettentően nagyon forrasztani...
"Ha már forrasztod, nem k.. mindegy, h mennyire forrsztod le?"
Az ónréteg vastagsága késlelteti azt a pillanatot, amikor az acél rugó teljesen félenyonja az ónt az útjából és közvetlenül érintkezik a réz vezetővel. Az ónt "NAGYON lassú folyadéknak" tekintem, ami gyakorlatilag bármennyire gyenge erő hatására (lassan) deformálódik, "folyik". Tehát pl amikor egy WAGO-ba bedugsz egy leónozott végű vezetéket, akkor a az acél rugó nekifeszül az ónnak, ami azonnal elkezd "elfolyni" az útjából, így egy idő múlva az acél rugó már közvetlenül a réz vezetéknek fog nekinyomódni, mintha az ón ott sem lenne (maximum mint egy leheletvékony korrózióvédő réteg). Ha az ónozás eredetileg is vékony volt, akkor ez az idő talán csak 20 másodperc, ha vastag ón bumszli volt a vezeték végén, akkor ez több óra/nap/hét is lehet szerintem.
Sziasztok! kerdésem; adott egy 6 kA -es zárlati szilárdságú kismegszakító, ez beszerelhető a többi meglévő 4,5 kA-es kismegszakitók mellé? Ennek oka, hogy abban a márkában (schneider) az a típus csak abban elérhető.
ez egy 6kA b16 3p+n -es acti9-es kismegszakitó, a szekrényben lévők mind resi9 4,5kA.
Jól látom és ezek lemezrugós vezeték csatlakozási pontok? (pl mint a WAGO-kban).
Mert ilyenekbe én a flexibilis vezetékeket úgy kötöm be ha muszáj (saját felelősségre), hogy előtte leforrasztom a vezeték végét, éppen csak annyira, hogy a vékony szálak összetapadjanak arra a fél másodpercre, amíg betoláskor félrenyomják az acél rugót.
Szóval a kábelt kéne beledugni a kapocsba. A videóban tömör vezeték van, könnyen bele tudja operálni. Nálam sodrott vezeték van, aminek egy-két szála mindig eláll, nem tudom ezen a szűk helyen beledugni. Erre esetleg van valakinek valami trükkje?
"a házat akarom összekötni a melléképülettel levegőben"
A google keresőben a "légvezeték" szóra számos termék megjelenik,
de egy ilyen átfeszítéshez több olyan dolgot is figyelembe kell venni, amit leginkább csak gyakorlott szakemberek tudnak eldönteni. Pl laikusok nem gondolnak olyasmire, hogy pl -15 fokban mennyivel lesz rövidebb/feszesebb az a vezeték (akár kitépheti a falból/tetőről a rögzítési pontot), szélvihar esetén a csapkodó kábel milyen irányokban fogja rángatni a rögzítési pontokat, eső esetén hová fog (be)csorogni a vezetékeken végigcsorgó víz, stb.
A vastagság terhelés függvénye. Attól függ hány Ampert viszel át. Amúgy nem kell olyannak lennie mint a bejövő, nincs magánátfeszítésre ilyen előírás. Olyan van hogy a vonatkozó előírásnak....
Legyen uv álló biztonságos rögzítés dilatáció figyelembevételével, stb.
A villanyoszlopról a házig levegőben ÁLTALÁBAN! NFA2X 2x16 ost húznak, vagy 1x16 ost sodronyhoz erősítve. (1F esetén).
Amennyiben mért hálózatról van szó és a nulla szétválasztása megtörtént, akkor 3 eres kell, pl EAYY-J 3x * sodronyra vagy bowdenre rögzítve. a csillag a terheléstől függő keresztmetszet
Engem az érdekelne hogy egy 25m-es vezetéket átviszek annak milyen vastagnak kellene lennie és hol lehet ilyet kapni, azért kérdeztem hogy ami az oszlopról jön be az milyen mert olyan kellene.
2. kérdés, biztos 2 eres kellene, nem 3 vagy 5? Esetleg olyan is megmondhatná aki majd a többit fogja csinálni, hátha képben van az egész koncepcióval.
Ezt távolságra, egyébre és teljesítményre szokták méretezni, szóval attól függ milyen színűre van festve a melléképület. Ha ugyanolyan, mint a villanyoszlop akkor jó lesz.
Sziasztok!a villanyoszloptól az óráig milyen vezetéket húznak be, le tudnátok írni a méretet és a típusát?2 eres vezeték kellene nekem a házat akarom összekötni a melléképülettel levegőben,előre is köszönöm
Ha a tulaj korrekt módon tájékoztatva van arról, hogy ehelyett egy költséghatékony megoldás mekkora összeggel tenné olcsóbbá a beruházását és ennek ellenére ő mégis ezt a megoldást választja, akkor nincs semmi baj.
Baj akkor van (Btk: csalás), amikor el van hitetve a gazdival, hogy ez egyetlen helyes/szabályos megoldás.
Ez egy mini nyaraló épület (+terasz, pince, műhely). Viszont sehol sincs köztes kötődoboz, minden direktbe (összes konnektor, fix fogyasztók, világítás ) a lakáselosztótól van húzva, külön körön (ha jól emlékszem összesen 26 áramkör). Még így is lesz olyan, hogy egy kismegszakitóhoz két kör csatlakozik (azonos keresztmetszet, hager-nál ezt meg lehet tenni)
2x18 vagy 3x12 is elég, de fullon lenne az elosztó, így hajlok inkább a 3x18 felé.
(ha létezik) elektrostrike-t hívd fel, megmondják.. vagy a típust, és akkor meg tudod nézni te is..
Ha ez nem megy, akkor:
- van olyan hagyományos (jellemzően függőleges kialakítású) sorkapocs modul, amit rá tudsz pattintani kalaptartó sínre is (pl kék, zöldsárga), illetve
- létezik vékony (2-3 mm) szintén kalaptartós műa házú vezeték összekötő modul, ebbe belemegy az x db (pl) nulla modulonként, és alul sínnel összekötöd őket.. ez kicsit szebb, de szöszmötölősebb.
ha van a környékeden olyan villanyos bolt, akkor ezeket ott láthatod akár prezis táblára kitéve is..
Az egészet újra átgondolva, hogy legyen elegendő hely a jövőre nézve, talán 3x18 modulos lenne a jobb választás. Hager Golf sorozatból néztem ekkorát. Azt meg tudja valaki modnani, hogy ehhez lehet e kapni Quick Connect sorkapocs tartót valahol (száma elvileg VZ708N)? Sajnos sehol nem találok hazai oldalakon. Illetve hogy 18 modul széles Golf elosztoba max mekkora sorkapocs fér el?
Sajnos egyik adatlap sem olyan részletes, hogy ez szerepeljen rajta.
pont nemrég számolgattam valakinek, hogy ha a klímájával a "nappali" mérő helyett átáll H tarifára, attól évente csupán kb 40 ezer forinttal fog csökkenni a villanyszámlája, egy H tarifás mérőhely kialakítása viszont 500 ezer Ft alatt nem fog kijönni neki, mert az áramszolgáltatója valószínűleg meg fogja zsarolni egy "kötelező mérőhely szabványosítás" akcióval.
Több mérőt is néztem, melyek csak hatásos teljesítményt mérnek.Általad ajánlott mérő a meddő teljesítményt is méri.
Van jelentősége lakossági fogyasztóként a meddő teljesítmény mérésének a klíma esetében? Ha jól tudom, lakossági felhasználónak csak a hatásos teljesítményt számlázzák. EON számlán nem találtam meddő teljesítményről szóló sort.
3x12-t tettem 1 AVK-val (Hager), szerintem esztétikailag is szép.
Szélességben nem is volt akkora helyem + akkor inkább magas legyen, mint széles.
Veszel egy 3x12-t, 1 sorba beteszed a 2 AVK-t (2x4 hely) + 4 "vékonyabb" fővezetéki leágazó (weidmuller, nem tracon) kapcsot.
Akkor ezzel 1 sor kész is.
A két alsó sorba van 2 x 12 helyed, ide akkor elkezded berakosgatni az AVK-k mögött álló kismegszakítókat (alul fázissínnel összekötve őket).
Vennék még 2 méter 5 x 6 mm2 (5 színű) sodrott vezetéket, és az AVK-tól a 3 fázist - a szekrény két oldalán - ezzel vinném el a kismegszakító sorokhoz.
Ehhez a szekrényhez alulra is tudsz applikálni egy "+" 0, vf sínt, értelemszerűen ha tényleg 2 AVK-t teszel be, akkor az egyik "kör" a szekrény felső részén lévő 0, vf míg a másik a szekrény alsó rész lévő 0 + vf kombóra kerül(ne).
anyámék 3 hónapja várnak fogyasztásmérődobozra H tarifához, előleg a szerelőnél a cuccra, az meg csak a kezét tárogatja, hogy nem kapható. A klíma meg vidáman pörgeti a nappali mérőt :(
sajnos lehet igaza is van, már én is végigtelefonáltam egy rakás helyet, mindenhol azt mondják sem a hensel, sem a csatári plast nem szállít nekik, hónapok óta.
van valami alternatívája ezeknek a szállítóknak, vagy esetleg valaki tud olyan helyet ahol kapnak néha dobozt?
Akkor az 4+9 modul első sor, meg 4+9 modul második sor. A két FI-nek külön külön nulla osztóblokk kell, vagy erre lesz használva a fővezetéki sorkapocs?
Aztán meg még a többi, meg később esetleg még ez+az :). Helyből sosem elég!
A regszerelők meg az áramszolgáltatós műszakiak azok pont ugyanazok a jelenség, mint amilyenek mi itt vagyunk; egyféleképpen értelmezendő dolgokat százféleképpen értelmezünk. Nem tudom, más szakmában van-e ilyen jelenség, de ebben az energiásban más szakterületeken is ugyanez megy. :D A regszerelői intézmény ötlete pont az egységes értelmezés miatt igénye miatt született meg, csak éppen nem sikerült a célt elérni. Miért is sikerült volna, mikor ezekkel a módszerekkel, hogy készül egy anyag, meg van egy oktatás, egy vállalaton belül sem sikerült régen. Az ELMŰ-nél például volt rengeteg kirendeltség (38, ha jól emlékszem!), és nem volt kettő, ahol ugyanazt értették volna a vállalati központ által kiadott szöveges-rajzos-fényképes irányelvekben. Ha az ember dolgozott valahol, jól tette, ha előtte az adott szervezeti egységnél tájékozódott.
Ezen a jelenségen áramszolgáltató egyszer tudott túllépni, bár az nem mérőhelyes eset volt: kiválasztottak hálózatfelmérésre munkatársakat, majd kioktatták őket. Utána ugyanazt a hálózatot felmérették velük. Az eltéréseket új oktatással kísérelték meg kiküszöbölni. Azután újabb felmérés. Addig folytatták, míg mindahányan ugyanazt az eredményt hozták. Akkor levették a fejükről a sapkát, hogy most menjetek, mérjétek fel az egész hálózatot.
Most a nyitott zsebű szélkakas jelenségtől el is tekintve (ezt a meghatározást már negyven éve hallottam valakiről, hogy addig forog, a kuncsaft felé irányított zsebbel, míg az észbe nem kap, hogy ha nem keni meg, nem lesz bekapcsolva soha :D ).
lehet, hogy túl buta a kérdés, de akinek nagy gyakorlata van, talán tud érdemben hozzászólni: 3x12 vagy 2x18 modulos elosztót érdemes feltenni? 2db 3 fázisú Fi mögött 9db kismegszakitó (nem tudom, hogy ez így kapásból befér e a 12 modulosba, ha nem akkor el is dőlt a kérdés), 4db fővezetéki sorkapocs, plusz később talán túlfeszültség védelem (4modul) .
Olyan kivitelben még nem láttam , de az nem zárja ki , hogy ne lehetne .
Magánrészre kell , vagy valakinek egy profi kivitelezéshez ? Mert ugye saját részre azért megoldható lenne . Láttam már olyan megoldást , ahol a leddel szemben fúrtak egy lyukat . Nekem mondjuk a szellőztetőrendszer vezérlésénél van egy ledes relé , de én nem fúrtam ki a takarót , mert a zöld fény látszik rendesen , igaz ez benti helyiségben van és nem süt rá a Nap hogy ne lehessen látni . :-)
Azt nem tudom. Az viszont biztos, hogy itt a szomszédságban dolgozott vagy 3 különböző regszerelő, mindenféle probléma nélkül. Mondjuk ez ELMU terület (pest megye), asszem most eppen EON, de nem birom követni, hogy ki-kivel van :)
"nem engedik hogy más dolog legyen a szekrényben csak a szolgáltatónak a cucca"
Ne feledd, hogy a szolgáltatónak jogában áll megtagadni tőled a szolgáltatását és akkor mehet a lakásod 200 darab ceruzaelemről (pár másodpercig :). Tehát ha az áramszolgáltatód azt kéri, hogy a villanyóra szekrénybe tegyél egy piros kakukkos órát, akkor irány a festékbolt :)
Én vagyok a saját villanyszerelőm, és hiába mondok bármit a regszerelő a szolgáltatói beállításoknak fogja szemelőtt tartani ha van benne logika hanincs.
Ha szolgáltató piros szekrényt kér akkor azt fog beépiteni mert az lesz szabványos.
A borzasztó az hogy mint korábban irtam 100 féle értelmezése van az ugynevezett szabványositásnak.
Kecskeméten nem engedik hogy más dolog legyen a szekrényben csak a szolgáltatónak a cucca. A szerkrény lehet fa is leszarják.
Szolnokon leszarják hogy mi van a szekrényben azt is hogy milyen anyagból van csak kulturáltan lehessen benne dolgozni.
Tudod ha lehetőségem lenne minden költséget a szolgáltatóra veretnék ilyen esetben. Hidd el rögtön minden fasza lenne nekik és nem szopatnák a népet ezzel. Akkor bezzek nem lenne fontos az ugynevezett szabványositás ami az országban 30 féle kialakitási módot jelent.
Ugye mondhatom ezt baromságnak mert tölem 10 kmre mindent lehet faszekrénybe az összes óra egyben nekem meg egy helyi fasz kiskirálynak kell megfelelnem. Nem a regszerelőket bántom most hanem azt aki ilyen marhaságot kitalál. Mondom ugy az egészet hogy vastagabb falu es átmérőjő csö van most is és amit be akarnak tenni az csak hitványabb lesz ennél. A régit rendre otthagyják es majd 12 centiméterre lesz egy masik vékonyabb szarabb. Inkább feljelentem a szolgáltatót mindenhol.
Az utcai vezeték és a már említett mért főelosztó közötti terület az ő hatáskörük, akár tetszik, akár nem. A saját villanyszerelőd (ha volna) javasolhatna a regisztrált szerelőnek olyan nyomvonalat a méretlen fővezeték (és csöve) számára, ami nem báncsa a hőszigetelésedet és mégis szabályos/szabványos. Ha ebbe nem egyezik bele a regisztrált szerelő, annak szakmai indoklását kérheted tőle írásban. Talán éppen te leszel az első az országban (jogállamban?), aki írásos indoklást kap kiröhögés helyett :)
A melót egy regisztrált szerelő csinálja nem a szolgáltató, tehát keress olyat aki igényesen dolgozik. A tetőcserépen szépen át lehet vinni a csövet van hozzá megfelelő elem, a szigetelésbe is bele lehet rendesen tenni, az viszont tény, hogy azt a falat újra kell színezni. Ami nekem ledobta a láncot, hogy csak alulról/oldalról engedik bevezetni a méretlent nem mehet fentről az órák szerelőlapja mögött. Értem, hogy -szerintük- így nem ázik be de feleslegesen kell a szigetelést bántani.
"mindenféle vizsgálat nélkül ki akarnak mindent cserélni a jelenlegi rendszerből."
Az áramszolgáltatónak semmi köze a lakás belső villanyszereléséhez. Az ő hatásköre befejeződik a villanyóra és a főelosztó közötti mért fővezetékkel. Ha a főelosztót pl 5 centire teszed a villanyórától, akkor csak ebbe az 5 centibe szólhat bele.
Szóval pontosan mi is az a "minden", amit állítólag ki akar cserélni nálad az áramszolgáltató?
De ugye senki nem gondolja azt hogy most szétverem a házat azért hogy vastagabb csövek legyenek a falban amibe el tudok mindenfelé menni 2-3 mm2 vezetékkel.
Ha ugy vesszük ez már előrelépés az előző 2 mm2 aluval szemben.
Sokkal nagyobb bajom van nekem! :)
Akartam 3F beköttetni de én egy idióta EON(?) körzethez tartozom ahol mindenféle vizsgálat nélkül ki akarnak mindent cserélni a jelenlegi rendszerből.
Új cső új doboz új minden.
Nem tudom mi a fasznak uj cső amikor sokkal kisebb átmerőjű sokkal kisebb falvastagságút akarnak feltenni. Nyilván azert hogy fékezzék a napelem hőszivattyú kombo terjedését igy ezzel nekem másfélmilla költséget generálva, hátha lemond róla a paraszt.
Ha 8 km odébb laknék akkor már mindent is lehetne mert más körzetbe esnék még akár fa szekrény is.
Hol lehet ezellen panaszt tenni vagy szakértőt igényelni hogy ne egy félnótás regszerelővel kelljen vitáznom?
"Amiről én írtam, az nem az ősrégi táblázatban van."
Ez egyértelmű volt.
Azért hozam fel azt a táblázatot, mert terhelhetőségi kérdéseknél még szakemberek is gyakran arra a táblázatra hivatkoznak, mit kötelező (szerintük szabványos?) értékekre.
Régóta ideje lenne lenne a jól ismert (és ma már ezer sebből vérző) ősrégi táblázatot nyugdíjba küldeni és az aktuális szabványok alapján egy új táblázatot összehozni
Amiről én írtam, az nem az ősrégi táblázatban van. Az ősrégiben 16-22 A közötti alapterhelhetőség van, egészen más oszlopcímekkel, mint az újban.
Az az előírás teljesen logikus, hogy ha egymás mellett több vezetéken is folyik valamennyi áram, akkor a szomszédos vezetők kölcsönösen melegítik egymást, ezáltal csökkentik egymás maximális terhelhetőségét.
Nem tudom, hogy a szabvány egyáltalán foglalkozik-e ilyesmivel, de szerintem ha pl egy sok eres kábelben (csőben) csak egyetlen (vagy nagyon kevés) vezetékben folyik áram, akkor a többi jelelevő vezeték annak az egynek a terhelhetőségét nem csökkenti, hanem éppenhogy megnöveli egy kicsivel. Tehát kevesebb (árammentes) párhuzamos vezető = kisebb terhelhetőség.
És sokan megfeledkeznek az egyidejűségről: attól, hogy a kismegszakító 16 amper alatt nem szól közbe, attól még igen valószínű, hogy az idő 99,99 százalékában töredék ennyi amper fog folyni az egymás mellett futó vezetékek egy részén.
"gy csőben két terhelt ér esetén a másfeles vezeték csak az elhelyezés körülményeitől függően 14,5-22 A közötti áramokkal terhelhető, ezt módosítják még a másféle szorzók-osztók."
Régóta ideje lenne lenne a jól ismert (és ma már ezer sebből vérző) ősrégi táblázatot nyugdíjba küldeni és az aktuális szabványok alapján egy új táblázatot összehozni (de szerintem egy grafikonon egy görbe-sor sokkal közérthetőbb lenne).
És az önálló gondolkodásból felmentettek miatt bazinagy betűkkel ráírni, hogy "ezek az értékek nem kötelezők, csak ajánlás, javaslat, pontosabb értékek kiszámolásához hívjon hozzáértő szakembert".
Hogy egy vezetékkel valami baj legyen, az nem most jelentkezne, hanem 17 év múlva, ha azalatt folyamatosan a megengedett terhelés felett veszik igénybe.
16 amperhez egyesek szerint tilos 1,5 mm2-es vezetéket használni.
Nincs ilyen egyszerű szabály. Függ az elhelyezés körülményeitől, az egy csőben levő terhelt vezetékek számától, a környezeti hőmérséklettől, satöbbi. Egy csőben két terhelt ér esetén a másfeles vezeték csak az elhelyezés körülményeitől függően 14,5-22 A közötti áramokkal terhelhető, ezt módosítják még a másféle szorzók-osztók.
ill. én írtam pontatlanul: "közösíteni".. csak azt jelentette volna, h a kiselosztótól 1 védő és 1 nulla vezeték jön, és később van szétbontva a 2 dugaljhoz. de a fázis már a kiselosztónál szét van bontva külön kismegszakítóval.
Léteznek olyan dugaljak, amelyek wifin keresztül folyamatosan figyelhetővé teszik a telefonodon a klíma pillanatnyi és naponként/havonta össszesített energiafogyasztását. Ha a klímának nincs saját külön konnektora, akkor az elosztó szekrénybe is beteheted (2 modulhelyes dugaljba bedugod).
szia! ha számít...mi 5.éve használunk egy 3.6 Gree klímát, zömmel fűtésre (H tarifás mérő) a havi átalány 95kWh, de ebből kb 3eFt-ot vissza szoktunk kapni....
egy darab klímát (is) használunk fűtésre, melynek szeretném mérni a fogyasztását. Kalapsínre szeretném a mérőt rakni. Jelenleg a klíma is direktbe van kötve egy kismegszakítóra.
Melyik 1 fázisú fogyasztásmérőt ajánljátok kalapsínes verzióban? Kevés hely van a lakáselosztóban, így 1 vagy max 2 modulos kivitelt szeretnék. A klíma egy Gree Comfort X 3,5 KW típus.
Valamire válaszoltál, amit Sylvanus67 belinkelt. Én meg válaszoltam a válaszodra.
Ki tételezné fel, hogy ezt az index által hozzászólás-számokkal jelölt sort én szakítom meg azzal, hogy megjegyzésemben tulajdonképpen az ekliptika síkjáról vagy a narancsonkénti narancsmagok számáról beszélek?
Ha egy dokumentáció nélküli occó kínai termék külsőleg hasonlít egy jól dokumentált európai termékre, attól még nem biztos, hogy a belseje is teljesen azonos, tehát a két készülék műszaki jellemzői lehetnek akár nagyon eltérőek is.
A kínai gyártó occósítás céljából talán elhagyta belőle az áramváltókat, talán pont azt kívánta jelezni a kínai adatok között az "5(80) amper" zavaros képlettel, hogy maga a műszer önmagában 5 amperig jó, de 80/5-ös áramváltók kezelésére is fel van készítve (ilyenkor a szoftvere minden ampert megszoroz 16-tal és ez alapján számolja a wattórákat).
Én belenéznék a belsejébe, hogy az átfolyó áramok mikenn mennek keresztül.
Valami olyasmit írtál, hogy nagy terhelés esetén gyakran hibázik, kis áram esetén sokkal ritkábban.
Áram = melegedés = hőtágulás. Ha az áram mértéke befolyásolja a működést, akkor olyasmire gondolnék, hogy valamikor egy kiemelkedően maga terhelés hatására olyan nagy hőtágulás következett be a belsejében, ami tartós változást okozott, pl elszakadt egy forrasztás, ami óta csak véletlenszerűen érintkezik ott az áramkör, amikor épen nem meleg az aktuális áramtól. Egy ilyen megszakadt forrasztás sokszor szinte teljesen láthatatlan hiba (szervizek egyik trükkje, hogy utána sem néz a hibának, csak a gyanús környéken minden forrasztást újamelegít/újraolvaszt és újra működik a készülék :)
"akkor ezek szerint tartósan 5A-t tud"
Vagy a műszer csak addig tudott tartósan valamennyi ampert, amíg egy erős túláram/hőtágulás hatására, el nem szakadt pl egy forrasztás. Azóta a gyári áram-értékek egy része nem igaz és csak a szerencséden múlik, hogy most éppen van-e érintkezés azon a ponton.
Persze egy túlzott hőtágulás vagy túlmelegedés nem csak a forrasztási pontokon okozhat érintkezési hibákat, hanem akárhol, ahol az áram egy merev dolgot felmelegít, ami ettől kitágulhat.
"kb. egy évig jól működött. Aztán elkezdte azt csinálni, hogy működik 1-2 napot aztán lefagy, újra kell indítani. Ha csökkentem a teljesítményt rajta, akkor néhány nappal tovább működik. Sz@r kínai hulladék, kidobom."
"Reference Current: 3 X 5(80A)"
Valószínűleg a műszer áramérő része 3x5 amperre van méretezve és eddig bírta a 13 ampert, amit rákapcsoltál (9 kW terhelés 3x5 amperes műszeren).
Ki mondta, hogy tartós? Az utolsó 500 hozzászólásban a kereső szerint senki.
De a műszaki Való Világban azért ez jó megközelítés, hogy tartós, mert:
- 76 A fűtetlen elosztóban elhelyezett mérőnél kánikula kivételével tartós
- amikor a terhelés 70 és 80 A között ugrál, akkor tartós
Hát igen, ha pont 24 órán át pont 80 A-el terhelnek valamit, úgy, hogy a mérő a rezsó felett van, akkor esetleg ez nem jó, de hát erre való a gondolkodás.
5 A a névleges áramerőssége. Nem kell annyival hajtani, a pontossági követelményt tejesítenie kell már az 5 A 10 %-ától. Az 5 A 5 %-ától kezdve (nyilván a 10 %-áig) még van valami tűrés a pontossági osztályon kívül (egy fél százalék, de hát nem mindegy, hogy 1 vagy 2 százalékhoz adódik hozzá).
A 80 A az úgynevezett legnagyobb áram, amit korlátos ideig (2 óra) kell tudnia elviselni, de azon értékig még a pontossági osztályon belül kell maradnia.
Kösz. Tudom, mert már be van építve. Azért kérdeztem, mert azt hittem benéztem valamit.
Ugyanis kb. egy évig jól működött. Aztán elkezdte azt csinálni, hogy működik 1-2 napot aztán lefagy, újra kell indítani. Ha csökkentem a teljesítményt rajta, akkor néhány nappal tovább működik. Sz@r kínai hulladék, kidobom.
A 30mA-s fí relé esetében a 30 mA azt az áramot jelent (pontosabban deltát ugye), ahol az AVK-nak legkésőbb le kell oldani.
Ha alatta van 10-15 %-kal, az teljesen OK.
Mondta ezt nekem az EPH vizsgálatot végző szakember, majd ezután bedugta a műszer csatiját a konnektorba, és elkezdte folyatni az áramot a védőföld felé.Az AVK 27mA-nél oldott le, tehát rendben volt minden."
Vagy hülyeséget mondott, és akkor egy balfa.. nem szakember, vagy nem figyeltél.
Minden FI relé osztálynak megvan a maga leoldási tartománya, és annak megfelelően kell mérni. van 0.5-1.35 dIn és akár ezen túlmenő tartomány is.
Vagyis egy 30mA FI relé akár 35mA esetén is lehet jó, meg 16mA leoldásnál is, mert a 0.5 dIn felett van a 16mA
kecske! Én gonosz vagyok, de te meg egy gátlástalan, minden önkritikát nélkülöző beteg alak vagy.
Akkorákat lehet rajtad röhögni az ilyen beírásod után, mint
"előbbre vittem az emberiséget egy picit (nem úgy, mint azok, akiknek a hátráltatás a fő hobbijuk)."
Sajnos ezt te el is hiszed magadról. Nem vittél előre te senkit.
Talán azzal segítettél volna, ha tényeket írsz. De te handabandázól, süketelsz össze-vissza. Ha a memóriád legalább jó lenne, akkor emlékeznél arra, hogy a topicban évekkel ezelőtt volt szó a FI-relék leoldási áramáról. Nem keresem vissza, de itt megnézheted, hogy legközelebb az emberiséget előbbre tudd vinni, kb hány mA-nél történik a kioldás. Így szokták leírni a kioldási áramot, hogy "jellemzően 20 mA körül van"
Akad megoldás, hogy futárral is vállalják, persze oda-vissza*1500-2000 pénz szintén mérvadó, míg a piacon is van olyan nevenincs cucc 10ezresért, ami lehet ugyanígy bírja. Sajna ez van, ez nem Commodore 64, amire érdemes a sokszorosát költeni.
A LiIon akkukkal ne variálj, erősen tűzveszélyes téma. Még ha ki is cseréled a cellákat, a vezérlés nem biztos hogy szeretni fogja. Ha jól akarsz aludni, akkor kuka az egész, és vegyél egy új szettet.
Tedd azt. Manapság már szinte ingyé' hozzádvágnak ilyen szetteket (parkside és barátai), de ha valamennyire minőséget akarsz (pl: makita) azért sem kell lakáshitelt felvenni. Persze mindig van feljebb, de - ha jól emlékszem valami fúró-csavarozóról volt szó - abban nincsenek nagy meglepetések, a drága nem lesz annyiszor jobb, mint az olcsó. (ha más gép, akkor már nagyon más lehet a matek és a minőség)
Ha esetleg elárulod, hogy mire használod és mennyit szánsz rá, akkor talán még ajánlani is tudunk valamit :)
Sajna az van, hogy kell egy topic-tudás ahhoz, hogy egyátalán segítséget tudj kérni. Ehhez vagy vissza kell olvasni pár évet, és leszűrni, hogy ki-kicsoda, vagy kivárni a vita végét. Nem egyszerű, én is így indultam. Maradjunk annyiban, hogy messze nem mekkelek véleménye a mérvadó. Mezei fotelszakértő, aki mindenhez (is) jobban ért. Becsületére legyen mondva, hogy kitartó, bárki más már rég itthagyta volna a topicot ennyi égés után :)
Az akkukról sokan írtak már sokat. Ha biztosra akarsz menni, akkor veszel egy újat. Minden más óriási lutri.
Mekkel vagy ne foglalkozz, vagy akkor jársz jól, ha pont az ellenkezőjét cisnálod, mint amit mond :-D De mivel inkább tudományos, mint érthető, így mindegy.
Szokásos gonoszkodásod ellenére továbbra is az a véleményem, hogy a kérdezőnek adott válaszom használható és érthető volt számára, nem vezettem félre és nem zavartam össze senkit (rajtad kívül :)
Tehát ezzel a bejegyzéssel előbbre vittem az emberiséget egy picit (nem úgy, mint azok, akiknek a hátráltatás a fő hobbijuk).
A 30mA-s fí relé esetében a 30 mA azt az áramot jelent (pontosabban deltát ugye), ahol az AVK-nak legkésőbb le kell oldani.
Ha alatta van 10-15 %-kal, az teljesen OK.
Mondta ezt nekem az EPH vizsgálatot végző szakember, majd ezután bedugta a műszer csatiját a konnektorba, és elkezdte folyatni az áramot a védőföld felé.Az AVK 27mA-nél oldott le, tehát rendben volt minden.
"Valóban, a 133584-es bejegyzésemben a "30 milliamper felett" kifejezést alkalmaztam, ahelyett, hogy pl a "30 milliamper környékén" kifejezést alkalmaztam volna."
Biztos vagyok benne, hogy még életedben nem mérted a fi-relé kioldási áramát. Én sem, de vannak elemi ismereteim a működéséről, ami neked nincs. Igyekszel szokásodhoz híven egzaktnak látszó adatokkal elkápráztatni a közönséget, amik általában kitalációk. Ilyenek pl. a 3-5 mA, 90%, 50-70%, stb. De kurva okosnak látszol tőle. Egyszer kérdezz meg valakit, hány mA-nél szoktak leoldani a 30 mA-es fi-relék és tátsd el a szádat (de udvarias vagyok).
Szerencsétlen kecskének kényszeres szereplési mániája van. Nem érdekli, hogy egy adott akkumulátorról megy a beszélgetés, ő gondol egyet és tájékozottságát csillogtatva bemásol képeket a googliról, amit először talál. Így jutottunk el pár napja az fényérzékenységig is. Hátha valaki ráharap.
Valóban, a 133584-es bejegyzésemben a "30 milliamper felett" kifejezést alkalmaztam, ahelyett, hogy pl a "30 milliamper környékén" kifejezést alkalmaztam volna.
Aki számára kizárólag emiatt vált teljesen felfoghatatlanná az egész bejegyzés mondanivalója,
vagy csak bármire hivatkozva szeretne boldogan belém rúgni,
The United States health care system is in need of reform. One way to do this is by changing the way they provide Lisa Smith Change Health Care to our citizens. Lisa Smith, a registered nurse and author, has proposed a plan that would change the way we provide health care in the United States.
Smith’s plan would create a national health care system that would be funded by the federal government. This system would provide health care to all Americans, regardless of their income or employment status. The system would be similar to Medicare, but it would be available to everyone.
There are many benefits of a national health care system. It would ensure that all Americans have access to quality health care. It would also reduce the cost of healthcare for families and businesses.