Akkumulátor levétel után, kb 100km megtétele után beállt végre az alapjárat, nagyon szépen. Viszont egy valamit észre vettem. Eddig ha lakott területen gurultam mondjuk a lámpához közeledve, vagy kereszteződéshez, ki szoktam dobni üresbe és gurulok. A pillanatnyi fogyasztás mérőm csak az az utolsó métereken kezdett el mutatni valimi kis fogyasztás a megállásig. Tudom hülyeség, de engem zavar.:) (Suzuki swift II ) Most pedig már 70km/h-tól folyamatosan növekszik a pill.fogy 1,3-2,3----8 L megállásig.
Tegnap reggel még elmentem vásárolni, majd haza...a család kiránduláshoz felkészülve autóba be, majd hurrá, indulunk... de az akksi úgy döntött behal... nézem, az állapotjelző gyönyörű zöld... na, akkor mi lehet a probléma? a kalasszikus ellenőrzés szerint, tehát fényszóró mennyire virít, az önindító relé kerreg, stb...azt mutatta a zöld jelzés ellenére az akksinak annyi... a kocsi viszont kellene... szóval irány a sokat szidott Teszkó(b.örs), és jé, van pont olyan méretű, mint a vasba való... a 7 éves Delphi ki, az 13900.-Ft os Varta be(akciós..höhö)... de...tanultam a tisztelt topiktársak beírásaiból, ezért a cserét úgy csináltam, hogy bikakábellel állandó kontaktust tarottam a kocsi hálózatával...(na jó, volt vagy két másodperces luk, de nem több)... rézpaszta a sarura, kellően meghúz, indít... pöcc/röff... csak a rádió állomáshangolása szállt el, de egyéb probléma nem volt...(1.5 GS aut)
köszönöm azoknak, akik problémáiból/és megoldásaiból tanulhattam...
a régi delphi 44Ah (210A) 2005/júniusi gyártmány, az új gondozásmentes Varta 45Ah 400A indítóáramra képes...ezt egy kicsit kétlem, de pörget, mint a szél...
Próbáld meg, hogy felnyitott motorháztetőnél, vannak a motorháztető gumibakok, ezekből oldalanként egy-egy ki-be tekerhető. Szerintem ezeket tekerd kifelé valamennyit, előszőr fél fordulatot aztán nézd meg csinálja-e, ha igen ugyan így tovább...
Gumik merete termeszetesen egyezik a gyarival (195/45R17) a lengescsillapito KONI FSD es a tipusszama alapjan direkt ehhez a modellhez valo.
Mar regebben in gondolkodtam, h elvinnem egy szerelohoz h nezzen ra (de nem olyanhoz aki tenyleg csak ranezz vagy pont ellenkezoleg mar azonnal mondja, h cserelni kell) mert 5 ev azert megiscsak sok es hiaba vigyaztam ra, kerulgettem a katyukat azert az otthoni utak elegge katasztrofalisak. Innen jott a kovetkeztetes, h lehet mar 1-2 alaktresz eloregedett es cserlni kellene (ha jol tudom van meg a szilenteken kivul mas futomualkatresz is ami idovel elkopik, kilagyul )
"A gumi es a lengescsillapitok nemreg lettek cserelve igy azokat kizarnam, mint hibaforrasok"
Pont ezért lehetnek hibaforrások. Átterhelődéses kilengésnél a lengéscsillapítónak van a legnagyobb szerepe. Gyári (SGP matricás) lengéscsillapítót vettél? Gumik megegyező méretűek?
5 eves Swift Sportom mostansag kicsit erdekesen viselkedik futomu ugyileg. Temposabban vet kanyarokban hajlamos imbolyogni mar nem olyan stabil, mint regen. (A gumi es a lengescsillapitok nemreg lettek cserelve igy azokat kizarnam, mint hibaforrasok)
Arra gondoltam, h esetleg a szilentek vagy v.mi mas okozhatja-e?
Van esetleg tippetek, h hova tudnam vinni ahol jo es erto kezekbe kerulne?
Igen tudom a GS felszereltségben benne van. Megpróbálok egy jó bontóból szerezni hozzá cuccot és utánna már csak egy ügyes kezű szerelőt kéne találnom aki összerakja...
Új hozzászóló vagyok a fórumon, viszont már egy jó ideje nyomonkövetem. Most viszont nem találtam a problémámhoz hasonlatos hozzászólást (lehet, hogy nem arra kerestem, amire kellett volna), így billentyűzetet ragadok én is, előrebocsátom, hogy nem vagyok egy autószerelő zseni, nem tudom, hogy mennyire számít pitiánernek a kérdésem :)
A problémám a következő, 2005-ös 1.3-as Swift, kb. 20-30 km megtétele után a motorháztetőben keletkező rezonancia. Szemmel is jól láthatóan vibrál a motorháztető, valamint ha jól gondolom, akkor a tető nyitó kallanytújához hozzáverődik, így érdekes kerregő hangot generál, mintha dízel autó lenne. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel, mennyire általános ez? Ugyanakkor tudnátok tanácsot adni, hogy vajon mi okozhatja a problémát? A tető lenne eldeformálva, vagy túl nagy holtjátékot enged a zár a tetőnek, szorosabban kellene fognia? Esetleg a motot saját rezonanciáját adják át a köztes elemek, nem tudom, a motort tartó bakok lennének elhasználtak ennyire? Nagyon idegesítő jelenség, illetve szeretném elejét venni a komolyabb károknak is. Remélem, hogy tudtok számomra segíteni, előre is köszönöm!
Azt már gyárilag kitalálták, és mifelénk a GS-ekben benne van. Olyanból tudnál bontóban légcsatornákat beszerezni. A 12-13 egyszerű. A 11 már a fűtőegységhez csatlakozik a középkonzol mögött. Talán meg lehet dumálni velük, hogy ne a fűtőegység részének vegyék. Igaz, még a fűtőegységen kivezetést kell kreálni neki, mert a simán nincsen csatlakozás. Ha szerencséd van, csak egy nyílást kell rajta vágni, hogy ezt cuccot bele tudd dugni.
Ami még jó tanács, ez a kárpit alatt van ugye, és a belső, idővel melegedő tértől a szőnyeg jól elszigeteli, miközben a padlólemez hidegét élvezi. Érdemes alá valami hővisszaverő cuccot rakni, ami elszigeteli a padlólemeztől. Mondjuk, az egész szőnyeg alá lehet még rakni valami plusszt.
Megvolt a fóliázás. Végül is a 3M-es fólia lett felrakva a B oszloptól hátra. Jó lett.
Tűző napsütésben érezhető a különbség.
De engem még mindig foglalkoztat, hogy hagyan is lehetne a klímának vagyis az egész szellőző rendszernek hátra kivezetést csinálni.
Multkor megnéztem hogy a lábra honnan és milyen, mekkora szellőzőn jön a levegő. Nos viszonylag nagy a nyílás, így arra gondoltam, hogy esetleg azt kellene kettéosztani és és valamilyen megoldással onnan hátravezetni a levegőt az ülés és a váltóbox köztt vagy a box alatt elvezetve (ha befér oda). Így jutna egy kis friss levegő közvetlenül hátra is. és azért télen tudom fűteni a lábama is.
Egyszerűnek hangzik de még fogalmam sincs hogy hogyan is kezdjek hozzá...
Ha esetleg valakinek van rá ötlete az szivesen veszem, vagy ha valaki más megoldást tud azt is szivesen olvasnám...
Üdv mindenkinek! Új vagyok a fórumon és szeretném megkérdezni hogy a '99 évjár. suzukiba lehet e a hátsó keresztmerevítőben cserélni a szilentet? Jobb oldal fékdob mögöttiről van szó. Amennyiben lehet cserélni kérnék egy kis segítséget hogy hol vásárolhatok ilyet? A szervízes azt mondja csak kompletten lehet horror áron! Előre is köszönöm a segítséget!
Emlékeztek mondtam, hogy zörög valami, mintha aknafedőre mennék.. aztán tippelgettünk mi lehet, hogy toronycsapágy, lengőkar szilnet, gönbfej, összekötő stabilizátor stb..
Elvittem ma a vidéki szerelőhöz, felemelték a kocsit és az első mosoly és sokk után amikor odanéztek a bal első kerékhez mondták h tegyem össze a 2 kezem h egyben hazaértem..
A múltkor volt ugye a Speedynél egy féktárcs+betét cserém.. na hát egy csavart nem tettek vissza és ami ott van "nyereg, vagy munkahenger" nem tudom melyiket mondták :) na az folyamatosan ütődött a kocsinak.. tehát igazából csak betettek egy csavart és már nem kopog :)
Bolygókerék? Olyasmi az automatákban szokott lenni.
Vagy ez a diffi része lenne, ami hasonlít valamennyire a bolygófogaskerekes rendszerekre, hiszen az elsőkerekesben a diffi is benne van. Utóbbi esetben a 3-as alkatrész lehetne "csapszeg".
Legvalószínűbb beszerzési mód egy komplett bontott váltó, mert lehet, hogy az kerül annyiba, mint a gyári új alkatrész.
Valtoolaj 75w90 legyen, es passzolom a gyari csereperiodust. A regi swiftben 45e (viszont vettem bele jo dragat, es abban mar 140e van :) az off-ban 90e a ciklus.