Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kormos* Creative Commons License 2025.09.01 0 0 280716

1999-es Swift 1,0 esetén, bevan nyomva a kuplung  teljesen és nem emel ki rendesen, nehéz betenni a sebességbe, mi okozza ezt. 

A kuplung holtjáték jó, majdnem kicsi a pedál alá nem csúszott be a gumiszőnyeg. 

Műszaki már nincs rajta, szőlőhegyre járó autó. 

Suhl303 Creative Commons License 2025.08.30 0 0 280715

Bocsi,elírtam 54,1 es a szuzi agymérete 😁😁

Előzmény: izsakig (280714)
izsakig Creative Commons License 2025.08.30 0 0 280714

szerintem a képen a leírás alapján 56,6-os agyméret, szóval gyűrű sem kell.

Előzmény: Suhl303 (280713)
Suhl303 Creative Commons License 2025.08.29 0 1 280713

A szuzin Et 45 ös és 56,6 os agyméret van.

Tudom kell központosító gyűrű és 6 mm el kintebb lesz a kerék.

Azóta néztem a felnit autó,típus alapján.

Ajánlja hozzá a felnit.

Köszi a segítséget.

Előzmény: izsakig (280712)
izsakig Creative Commons License 2025.08.29 0 0 280712

A gumi méret alapján jó lehet (10mm nagyobb átmérő szerintem belefér).

A felni a kérdés, hogy felmegy-e rá a 15" és az osztókör, agyméret megfelelő-e.

 

Előzmény: Suhl303 (280711)
Suhl303 Creative Commons License 2025.08.28 0 0 280711

Lenne egy ilyen felni téligumival.

Szerintetek jó lenne 2023 as Swiftemre?

185/55 R 16 os van most rajta.

kripton08 Creative Commons License 2025.08.14 0 0 280710

Sziasztok!

 

Sajnos laikus vagyok, egy utolsó mentsvárként próbálkozom. 

Egy 2009es GLX swiftem van (összkerekes). Egy jó ideje figyeltem meg egy kotyogó/kopogó hangot, amit néha a pedáloknál/ kormányban enyhén érezni, hallani is lehet (ezekről a helyekről, illetve a váltó- kézifék tájékról néha). A hiba nem egzakt, nehezen behatárolható, és elindulás után 5-20 percen belül kezdi ezt. 

Váltót fel kell újítani/ cserélni, de lehet ennek ehhez köze? Szerelő nem tud addig segíteni, míg nem reprodukálható a hiba, se sajnos random csinálja…

 

Köszi a segítséget/ötleteket!

kosid Creative Commons License 2025.07.24 0 1 280709

Szia!

Köszönöm a segítséget,kicserélve.

Viszont az új gumiharang jóval rövidebb,mint az eredeti!

Nem egy kellemes dolog a váltóban matatni,ha legalább a szervízajtó nagyobb lenne!

Előzmény: AttiLaci (280708)
AttiLaci Creative Commons License 2025.07.09 0 0 280708

Én a hibát ott látom,hogy váltón belül csavarkötéseket alkalmaznak,de kivülre már ezt nem merték használni.

Milyen egyszerű is lenne. Én kb 4évig halogattam a minimális olajszivárgást,mert egy 600ft os szimeringé nem volt kedvem a váltót szétbombázni.

Akár a szimering,akár a gumiharangcsere váltókivétel nélkül picit macerás,hogy belássak,a futóművet is kivettem,pontosabban felakasztottam a teleszkóprugóra.......

Előzmény: kosid (280707)
kosid Creative Commons License 2025.07.09 0 0 280707

Köszönöm a válaszod!Mennyivel egyszerűbb lenne,ha a rudazat felől áthuzható lenne a gumiharang!

Előzmény: AttiLaci (280705)
zotya610 Creative Commons License 2025.07.08 0 0 280706

Sziasztok, suzuki alto katalizátor utáni lambda szonda lett cserélve mert a fűtése rossz volt. szakadt. A csatlakozónál mértem 12V-ot, gondoltam sima ügy kicserélem és működik. Kicseréltem és nem működik mert terhelten eltűnik a 12V. Ugye a +12-őt direktben kapja (az van) a testet viszont az ecm kapcsolja és gondolom az áramot is itt méri amiből tudja, hogy megy-e a fűtés. Lehetne szakadt a negativ kábel de ebbe nem igazán hiszek, szóval találkozott-e valaki már ilyen hibával, hibakód P0141 .

 

AttiLaci Creative Commons License 2025.07.05 0 0 280705

Nemrég cseréltem szimeringet,meg gumiharangot is.Az ezres váltót nem kell szétszedni miatta.

https://youtu.be/xiO2GfjbiUw?si=bithj3irXUTRcDE_

 

Érdekes a művelet,kb 6cm furat,kb 12cm mélyén dolgozni,de meglehet oldani.

A váltó kivétele,szétbontása viszont jóval töb munka......

Ha elakadsz,kérdezzél,mert némi furfang is kell hozzá.

Előzmény: kosid (280704)
kosid Creative Commons License 2025.06.23 0 0 280704

Sziasztok!

Váltórudazat porvédő gumiharang cseréjét hogyan lehet megoldani?A "csuklón"ahova a rúd csatlakozik,át lehet húzni a gumiharangot,vagy meg kell bontani a váltót hozzá?

Köszönöm

t.lantos Creative Commons License 2025.06.18 0 0 280703

En is a hahu-ra neztem ra.
De azert ignistol csodát ne varjunk. 
Elment mellette az idő.

Előzmény: Dreamy (280702)
Dreamy Creative Commons License 2025.06.18 0 0 280702

Valamilyen állapotban valahol valamilyen Ignist biztos kínálnak 500 ezer forintért is, de most én a hasznaltauto.hu hirdetéseit néztem meg a körülírt tényezőkkel. De ha látsz valahol máshol 20 éves benzines Ignist elfogadható jellemzőkkel és állapotban 500 ezer forintért, akkor légy szíves linkeld be.

Előzmény: t.lantos (280701)
t.lantos Creative Commons License 2025.06.17 0 0 280701

500e korul is hemzsegnek az ignisek, szoval nem ertem az 1m-t

Előzmény: Dreamy (280700)
Dreamy Creative Commons License 2025.06.17 0 0 280700

Fura, szerintem egy 380.000Ft-os felújítás messze esik egy minimum 3.495.000,-Ft-os 10 éves, használt Suzuki vételárához képest, ami még nem is jó, hogy megérné megvenni. Egy 20 éves Suzuki Ignist pedig minimum 1.080.000,-Ft-ért kínálnak, a mai napi hasznaltauto.hu szerint. Az én autóm se néz ki rosszul kívülről, ha meg van javítva a motor, még lehet, hogy közel 1 millióért el tudom adni. Az nagyon messze van a gazdasági totálkártól, inkább nyereségnek mondanám. Valamit nagyon rosszul láttok és számoltok.

Előzmény: obsitos3 (280697)
t.lantos Creative Commons License 2025.06.08 0 0 280699

Ne csodalkozz rajta. Nem szinkronizált, meg gindolom a torka is véres.
Esetleg duola kuplung.

Előzmény: kormos* (280698)
kormos* Creative Commons License 2025.06.08 0 0 280698

Nekem is van egy 1999-es 1,0 GL Swiftem (170 e km-rel). Igaz már nincs rajta műszaki, csak a szőlőhegyre járok vele.

 

Van olyan probléma vele, hogy már elég gyakran hideg motornál hátramenet kapcsolásakor reccsen a váltó. Te nem tapasztaltál ilyet???

Előzmény: kirsan (280693)
obsitos3 Creative Commons License 2025.06.07 0 0 280697

Talán azért,mert nincs rá igény.Kb rajtad kívül senki nem tolna bele néhány százezer forintot egy motor generálba.Feltételezem,a kaszni,futómű már átesett egy értékmentő felújításon,az sem pénztárca kímélő meló.Az ilyen akciót nevezik gazdasági totálnak.

Előzmény: Dreamy (280696)
Dreamy Creative Commons License 2025.06.02 0 0 280696

Senki nem is írta, hogy a Suzuminnben már van szakszerviz, és újítanak fel motorokat és váltókat.

kirsan Creative Commons License 2025.05.14 0 0 280695

Azt  nem kérdeztem, mert segíteni akartam megcsináltatni a kasznit. De ha valaki jelentkezik rá, megkérdezem.

Előzmény: Dreamy (280694)
Dreamy Creative Commons License 2025.05.13 0 0 280694

Na, akkor megvan a kivétel. Aki most motort akar cserélni gondolom egy Suzuki Swift-ben, annak ez óriási információ. Melyik bontóból lehet megvenni?

Előzmény: kirsan (280693)
kirsan Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280693

Csak a naivitás megjegyzésedre szeretnék reagálni. A 75 éves barátom ma vitette bontóba a 29 éves Suzukiját, mert nem akar már vezetni. Nincs a kocsiban 100 ezer km, de nem akarta a kasznit javíttatni, pedig 100 ezer alatt megúszta volna. Nekem azért nem kell, mert van 3. Mindet újonnan vettem. A 24 évesben 62 ezer, a 25 évesben 111 ezer,  26 évesben 172 ezer km van. ( még megvannak a számláim is) Azt írtad, hogy minden 18 évnél idősebb autóban több, mint 180 ezer km van. Semelyik autóval nem volt még komolyabb probléma.

Előzmény: Dreamy (280678)
Dreamy Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280692

OK, köszönöm! 

Előzmény: DMA (280691)
DMA Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280691

Nem sajnos, Tolna megye. Azért sokat kellett kapacitálnom a szerelőt, hogy egyáltalán neki álljon.

Felmerült a bontott motor ötlete is, de az itt felsorolt okok miatt elvetettük.

Előzmény: Dreamy (280690)
Dreamy Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280690

230.000Ft király ár azért, hogy jól működjön egy autó. Ez hol volt? (Ha Budapesten volt.)

Előzmény: DMA (280689)
DMA Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280689

Szia!

 

Nekem egy ilyen akció bő másfél éve került 230 000Ft-ba. Azóta jó, olajat nem eszi nem füstöl, víz is a helyén.

Pedig van benne 530 000 km.

Szerintem megérte.

Előzmény: Dreamy (280687)
Dreamy Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280688

M13A... 1328 cm3 69 kW

Előzmény: Wagnrsx7 (280685)
Dreamy Creative Commons License 2025.05.12 0 0 280687

Na jó, de mennyi az annyi? És egyébként az x összeget miért nem költjük el rá? Mennyi lehet a pótlási értéke? Ha a pótlási költség sokkal magasabb, mint egy motorfelújítás, akkor már is megérte.

Előzmény: t.lantos (280686)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!