Keresés

Részletes keresés

boli77 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 38882

Szerintem az ,hogy nem látni tömítést az nem jelenti ,hogy nem is kell .Szerintem mindegyikhez kell a menet nem tud tömíteni úgy,hogy ne szívárogjon a benzin. Én raknék az biztos de arra figyelj,hogy ne legyen vastag vagy ami volt alatta azt tedd vissza . 

Előzmény: No Home (38881)
No Home Creative Commons License 2018.09.04 0 0 38881

Viszont  annyiban lehet bénáztam hogy az N1-es szívató dugattyúját tettem át mert az jobb állapotban volt,méretben van különbség a dugattyú szempontjából? Viszont nézetem a két típus robbantott rajzát és N3 nál nem látok tömítést a tűszelepnél https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok

Előzmény: No Home (38880)
No Home Creative Commons License 2018.09.04 0 0 38880

Vettem tűszelepet kaptam is hozzá tömítést viszont ami benne volt a alatt nem volt tömítőgyűrű biztos ugyanaz a tűszelepe az N1 és N3-nak? (Boltos se tudta megmondani csak hogy ezt szokták vinni)Ha továbbra is a túlfolyómon csöpög a benzin az mitől lehet még?

Előzmény: d.joci (38864)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38879

Nekem Simson csak gyári színben jön be, de ez a RAL5002-es tényleg nagyon szép lett. A fényezett felnik sem nagyon tetszenek, de a tiéden nagyon igényesen lett kivitelezve. 

 

Hát igen, ilyen az, amikor valakinek a munkahelyén ilyen gépekkel tud dolgozni és saját fantázia szerint kivitelezhető egy egyedi hőrács elkészítése. :) 

Előzmény: d.joci (38878)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38878

Piros volt a gyári színe, de nem az az igazi tűzpiros. Nagy volt a mostaninál is a dilemma hogy milyen színű legyen. Párom mondta hogy a kékre szavaz, így lett Királykék. RAL 5002 a színkódja.

A kipufogó a rács mögött itt-ott rozsdafoltos, az matt fekete lesz, arra csinálok egy saválló hővédő rácsot 1-es  vagy 1,5-ös lemezből szálrahúzva vagy felcsiszolva. Melóhelyen van cnc plazmavágó, meg is tudom tervezni. A kipu hengeres része felöli oldalra akarok bele egy simson feliratot a lyukak helyett. A kúpos részen meg nútokra gondoltam mint a cápa kopoltyú. Még egy ilyen tuti nem jönne szembe. :) 

Előzmény: Bxx7 (38877)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38877

Hány Simson végezte sajnos ilyen sufnitunerek kezei között...

 

Csak az N típus volt acélráfos, a B változat már aluráfokat kapott. 

Hát, az a kék festés a vázon biztosan nem gyári volt már. 

 

A tank és a deknik eredeti fényezése már nem volt megmenthető (gondolok itt a rátaknyolt festék eltávolítására)? Egyáltalán megtaláltátok a festékréteg alatt? 

Előzmény: d.joci (38875)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38876

Szerintem jól tetted, hogy csendben maradtál ez esetben. :)

Előzmény: d.joci (38874)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38875

Nem rendszámos sajnos.

Az S50B2 kb 96-tól 98-ig volt nálam, már újra volt fényezve, az is egy akkori sufnituner "fessünkátmindentmertjólnézki" kezei közül szabadult, a sterimo itt-ott le is szedte a vázról a festéket, s kék volt a fekete alatt. Lecsiszoltam, s apám segített normálisan lefújni, a motor meg kapott egy tűzpiros fényezést fehér matricaszettel. Felnik ki lettek polírozva, csodaszép lett a motor. Nem tudom gyáriak voltak-e a kerekek, de elöl-hátul aluráfos volt.

Előzmény: Bxx7 (38873)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38874

Azt mondta az előző tulaj, "jó az rá, csak ki kell bővíteni a tőcsavaroknak a furatokat". Helyeseltem, majd úgy döntöttem bölcsebb maradok ha hallgatok. :)

Előzmény: Bxx7 (38872)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38873

Pontosan így van. Hajtásmód és karbantartás kérdése. 

 

Ha tényleg jó az az S50, mindenképp hozd el. Fotókat ne felejts el feltölteni, nagyon kíváncsi vagyok. Netán rendszámos a masina? 

 

S50B2? Az bizony nagyon ritka darab volt nálunk Mo-on. Netán gyári fényezéssel és gyári matricázással? 

Ha nem púpos tankos, az már 1977 utáni darab lehetett. 

Előzmény: d.joci (38871)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38872

Igen, ez lett volna a másik, hogy a nyílások méretét ellenőrizted-e rádolgoztál-e, mert érdemes. :)

 

Szerencsétlen motor jól megjárta, szakavatatlan kezek piszkáltak hozzá. Na de a lényeg, hogy jó kezekbe került. :) 

 

Na de 50-es hengert rátenni... nem biztos, hogy teljesen jól ismerik a típust. 

Előzmény: d.joci (38867)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38871

Szerintem ezt az élettartam dolgot jelentősen befolyásolhatja ki hogy bánik a motorral, s megadja-e amit kell. 

Viszont a bontatlanságra visszatérve, Párom kolléganője készül nyugdíjba, ajánlott egy s50-est, 7 éve áll letakarva a garázsukban, a férjéé volt, de sajnos elhunyt, a fiát pedig nem érdekli a motor. Újonnan vették, a motort még nem láttam, semmit nem tudok róla. Valamikor az ősszel megyek majd megnézni, ha látok benne fantáziát elhozom, márpedig látni fogok. :) Ha meglesz megosztom veletek a látottakat.

Anno serdülő koromban volt egy piros S50B2-esem, nem púpos tankos, hasonló állapotban mint a mostani, a mai napig bánom hogy eladtam.

Előzmény: Bxx7 (38865)
ívfény Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38870

megkaptad a betanult választ!, miért megy sokat a simsonja! ezeket, már sokxor halottuk!  már, már mesébe illő futásteljesítményt produkál!!!  :))) szerintem, ha andersen reinkarnálódik, őt fogja megkeresni, hogy lehessen a padavanja!?  nekem már 50 000km után nem volt hihető a stori! de neki csak megy a simója és megy, megy, megy.... semmi blokkbontás és főbb darab csere, pl, dugattyú, vagy főtengely,  és egyébb. igazi perpétum mobile!!!  nem értem pár arcnak milyen örömöt okoz, ha hihetetlen, futásteljesítményt lódít!? szerintem simó, gyári blokk, már 20-30 000 km lefutása után, ginis rekord! persze kímélve elmehet többet is, de nem százezret!!! ha csak a dugattyúgyűrűkre gondolok, a gyárira, kb 10 000km után, mm-es hézagot lehet mérni és ő , még le is húzta a hengert( arról a blokkról, amit ő megbontatlannak titulál)  és állítólag minden alkatrészt a helyén hagyott semmit nem cserélt, visszarakta úgy, ahogy volt... minek szedte szét, ha amúgy minden rendben volt? és, amúgyis racskázik a futásteljesítményre?azért szedte szét,csak, hogy nézegesse a belsejét és adjon egy jókora pofontot a dugattyúnak, hengernek, gyűrűknek, stb? mert minden szétszedés egy pofon a motornak, bármilyen akkurátusan és szakszerűen történjen is,  a szereléskor bekerűlő szennyeződések miatt. de ezt az ő motorja nem így élte meg, hanem jót tett neki a potya szerelés?? ráadásul a leírásában, anno, mikor külföldön volt, ő állítása szerint, egyesben , ment több 10-20 kilómétert is a géppel! nekem, volt, hogy egy ilyen, hasonló igénybevételnél, örök vadászmezőkön kötött ki a blokk, pedig az is gyári volt, de a nagy hő és az erőltetés, kivégezte a blokkot! de ennek a simónak ez sem ártott, inkább használt??? lehet pont ilyen menet kellett a több, mint 100 000km megtételéhez? úgy látom tud valamit ez a srác, amit én nem, 55 évesen, ráadásul 11 éves korom óta motorozok és szerelek! de úgytűnik, hülyén fogok meghalni!?  :)))) és, ha nem lett volna jó pár évig mindenféle olaj benne, hanem valami extra faxa, akkor ez a gép, elmenne 200 000-et is! persze lehet így is megtörténik, legalábbis ez lesz állítva idővel??  :)))

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38860)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38869

Tudom, olvastam a cikket.

Előzmény: Bxx7 (38865)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38868

Köszi, igyekszem rendben tartani. :)

Előzmény: Bxx7 (38866)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38867

Kibontáskor vettem észre itthon, gondoltam rá hogy visszamegyek cseréltetni, de a munkaidőm meg a sok meló miatt nem volt 100% hogy nyitva érem a boltot. Alaposan átnéztem amit kaptam, a felömlőknél kicsit igazítottam rajta. Másrészt örültem hogy van végre henger, mert azt nem írtam hogy egy s50-es hengert próbáltak rátenni.

Az előző tulajnál először széthullott a felső tűgörgő, megcsinálta, de mikor rakta össze, nem vette észre hogy a dugó mellől az egyik hézagoló bele esett a forgattyús házba. Az utcasarokig se ért el vele, a főtengelysonka összeverte a hézagolót, pár darabját felkapta a hengerbe, vitt mindent mint a piros hetes. Költeni ezek után már nem akart rá, úgy próbálták javítani ahogy tudták.

Előzmény: Bxx7 (38866)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38866

Viszont nagyon szépen megcsináltad a masinát, nagyon mutatós lett. 

Amikor észrevetted, hogy nem azt a hengert kaptad, nem próbáltad visszacserélni másnap? Vagy összerakás után vetted észre? :) 

Előzmény: d.joci (38862)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38865

Véleményed szerint minden autó ugyanott áll meg, amit a gyár előír? Van egy nagy átlag és ahhoz képest van sokkal kevesebbet és sokkal többet futott autó is. 

 

Az, hogy Helene mondott valamit, nem biztos, hogy teljesen úgy is van a valóságban. Csak itt van egy másik példa, amit a kolléga néhány hozzászólással korábban írt, azaz az MZA-s dugóval 6 E km-t ment eddig. Helene 1-2 E km-t mondott, hacsak be nem áll az elején rögtön a rossz kúposság miatt. 

 

Az Erhard Werner féle Simson-biblia 25-40 E km-t ír, bár ő itt a blokkfelújítást említi. 

 

Mindenki figyelmen kívül hagyja, hogy ezeket az adatokat általában két személyes teljes terheléses használat mellé adja meg a gyár (mert ugye a németek használhatják a Simsonokat két személlyel). 

 

Azt sem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy én nem hajtom a motoromat gyorsabban, mint 45 km/h, de inkább 40 felett hajtom egy kicsivel. Dombon lefelé max. 50. Amikor túrázni megyünk, ez a tempónk, mert akikkel megyek, pontosan tudják, nem megyek gyorsabban. Én így hajtom 86-87 E km óta. Az előző tulaj is max. 50-nel ment vele. 

Ennek pontosan ez az eredménye, 106 E km és egy kicsi, még mindig a gyári dugóval. 

 

Próbáltad-e már ezt az üzemmódot ennyi éven keresztül gyári blokkal, amiben még a gyári alkatrészek mozognak? 

 

Olaj. Kapott ez mindent. Az előző tulaj is és én is 2004-ig a benzinkúton kapható keveréket tettük a tankba. El tudod képzelni, milyen olaj lehetett benne. Utána nagyjából 1 évig Arol-t kevertem a benzinhez, aztán az azt követő években ami jött, minimum API TC olaj. 

 

Egy biztos: mind a dugattyú mind pedig a kipufogóban található koksz segítségemre van. Hülyén hangzik, de ez a valóság. 

 

Szóval így bírt 106 E km-t eddig. 

 

Órák hitelessége: gyári, eredeti órája van fenn, 15:34-es láncáttétel, a kihajtásban 14-es csigakerék. Jó néhány éve vittem egy másik Simson órát Haudek úrhoz bemérésre, így bemérettem a bés óráját is. Mindkettőre azt mondta, pontosan mérnek. Van egy digit óra is fenn - tankolásnál hasznos, tudom nullázni - kerékátmérőre beállítva. A digit óra 100 km-en nagyjából 2,5 km-rel mér többet, mint a gyári óra. A km táblákhoz és a térképprogramhoz viszonyítva a digit óra mér jól. Elöl-hátul K30-as Heidenau gumik vannak fenn.

Még egy gondolat: 2011-ben 5-6 gyári motoromnál mértem fogyasztást is ill. km órák pontosságát. (gyári áttételek, néhány ezer km futásteljesítmény, gyári gumik) 33 km-es távon egyik sem mért pontosan ugyanannyit. A legtöbbet és a legkevesebbet mutató óra között - emlékeim szerint - 1 km távolság volt. Elő kéne bányászni valahonnan a cikket, abban pontosan benne van.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38860)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38864

Igen attól is lehet, hiába zár a tűszelep, ha a menetnél továbbra is tud szivárogni az üzemanyag.

Előzmény: No Home (38863)
No Home Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38863

Sziasztok.N3 karbinál természetes hogy a túlfolyón néha gyöngyözik a benzin és hogy ennek a tüzszelep vagy mi amit az úszó zár el hogy ott nincs alátét?

d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38862

Szerintem sok múlhat az olajon is, Én ásványit használok. 

 

Következőre kipróbálom a Keystone-t.

 

Lehet nevetni fogtok, de mikor vettem a hengert 5 perc volt zárásig, hirtelen csak a szükséges alkatrészekre koncentráltam, s elfelejtettem mondani az eladónak hogy Almot hengert adjon, itthon vettem észre hogy nem azt kaptam. A bevásárló listám nagyon hosszú volt, kellett ülés, első hátsó sárvédő, fékpofák, indexek, elba, bowdenek meg egy halom apróság.

 

A motort keményen leharcolt állapotban vettem, vágott első sárvédő, konkrétan jó ha negyede megvolt. A hátulja meg egyenesen katasztrófa volt, ülés középen elvágva, hátuljára spoiler tákolva, sárvédő meg minden egyéb nuku. Ott az üléstartó vázdarabon kívül mindenből újat vettem. Újraküllőztem a kerekeket is, MZA küllőket kapott, teljesen meg vagyok vele elégedve, erősek, nem nyúlnak, nem rozsdásodnak.

Előzmény: Bxx7 (38859)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38861
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38860

Ha 20000et bir csak akkor a tied hogy birt 100000et?

Koksz olajjal 10000, jo olajjal 100000km?

Előzmény: Bxx7 (38853)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38859

Ahhoz képest, amit a videoban mondtak az MZA dugóról, egész sokáig bírta. 

 

Korábban próbáltad már a Keystone dugót? Akik használták, nagyon dicsérik. 

 

Hengerből az Almotot dicsérik, persze igazított ablakokkal. 

 

A Koyo csapágy jónak mondható, azt ráadásul nem is hamisítják. 

Előzmény: d.joci (38858)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38858

Én 2 éve tettem bele MZA dugót, kb. 6000km-t mentem vele eddig, meg is érett a cserére. A csapszeg furatai már elkezdtek kitágulni, s ciceregnek a gyűrűk. Érdekes módon csörögni nem csörög. A henger TW, egyidős a dugóval, válla nincs, viszont egy hónolás ráfér mert olyan mint az üveg. Főtengelyt is kapott 2 éve, IFA-t tettem bele, semmi gondom nincs vele. Csapágyak koyo, nem tudom mennyit futott, előző tulaj tette bele, még bírják.

Előzmény: Bxx7 (38853)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38857

Köszönöm a helyesbítést! :)

Előzmény: behan (38847)
d.joci Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38856

Nem tudtam hogy több méretben is létezik csigakerék, de s "jó pap is holtig tanul". :)

Digitális óra tervbe van, viszont most nálunk is a motoron csattan a spórolás. :)

Előzmény: Bxx7 (38837)
Billzzz Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38855

Szóval 230km. Az nem is olyan kevés! :)

Előzmény: Bxx7 (38790)
ívfény Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38854

"Szóval megemlíti a dugattyúknál, hogy a gyári lazán megfutja a 20 E km-t is,"

 

ez egy reálisnak mondható érték! éppen ezért nagyon elgondolkodtató a te százakárhányezres futásteljesítményed megbontatlan motorral!? azaz megvolt bontva, lelett húzva a henger, de ezt te nem tekinted megbontásnak. itt valaki lódít!!! vagy a videoban az ember, vagy te!? :))))

Előzmény: Bxx7 (38853)
Bxx7 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 38853

Én hirtelenjében csak az elejét, azaz csak a hengerre vonatkozó részt néztem vissza, abban nem mondja. :) Amit te mondasz, az a dugattyús rész után, a kipufogós rész között mondja, odáig már nem néztem, így elkerülte a figyelmem. :)

 

Szóval megemlíti a dugattyúknál, hogy a gyári lazán megfutja a 20 E km-t is, míg az MZA-as utángyárival már 1-2 E km km után problémák adódnak, azaz megszorulhatnak.

És ezután jön a hengeres rész, amikor azt mondja, hogy a gyári henger - nem ritkaság - 15-20 E km-t is megfuthat, míg a másik bemutatott henger - ha az embernek szerencséje van - 2-5 E km megtételére alkalmas, hacsak nem szorul meg benne a dugó már rögtön az elején. :) 

Előzmény: vargachris (38852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!