Hali Mindenki!
20 A / 2,5 mm2...
Döntsük már el, mert én se tudom:((((
Szvsz tényleg mehet a 20 A. Ereszd rá, de ne hagyd feltekerve a hosszabbítót. Fél óra után több ízben markold át a kábelt és próbáld érzékelni, hogy langyosnak érzed-e. Ha már lágyul a szigetelés, úgyis baj van!
Korábban én aggódtam a 10 A/mm2 áramsűrűség miatt. De most már bizonytalan vagyok. A villanyszerelőm telehúzta a házat 1,5 mm2-rel, és bizony helyenként el fogom érni a 16 A terhelést. Kicsit izgulok.
Megkockáztatom azt a kijelentést, hogy a melegedés nem csak az áramsűrűségtől függ, hanem kissé a drótvastagságtól is. Világosabban: szvsz 25 A egy 2,5-es dróton forróbb lesz, mint 7,5 A egy 0,75-ös dróton, pedig mindkettő 10 A/mm2. A prof ezt 1965-ben úgy magyarázta, hogy a vastagabb drótnál rosszabbul hűlnek a belső elemi szálak.
És még egy fontos dolog! Nem lepődnék meg, ha a 20 A terhelés a csatlakozási pontokon izzítaná a vonalat (gyengén megszorított csavarkötés, oxidált érintkezők...) és maga a kábel vidáman viszi. Érdemes tapogatni ezeket a pontokat is, mielőtt égett szagot érzel.
Üdv
szicsu
Ezt a konnektort most használtam volna először. Lekapcsoltam a kismegszakítót azon a körön, és kivettem a konnektort, hogy megnézzem. Lehet, hogy nagyon amatőr dolog, de a következőt követtem el: Kb egy hete, amikor a konnektort beszereltem, a nulla vezetékét a rögzítőkarommal véletlenül a szerelvénydoboz oldalához szorítottam, és a karom hegye kilyukasztotta a vezeték szigetelését. Emiatt amíg nem használtam a konnektort, addig semmi nem történt, viszont amint bedugtam a vasalót, a fázis a vasaló után vidáman kétfelé, a nullába, és a rögzítőkarmon át a védővezetőbe folydogált. Adtam neki egy kis szigetelőszalagot, most már ÓVATOSAN visszatettem a konnektort, de még így sem késtem el, mert 3 napja 20 perccel közelebb lakom a munkahelyemhez :-)
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a megosztott tapasztalatokat. A fenti apróságtól eltekintve minden jól működik.
ehhez kell 2 darab duplaváltó-kapcsoló, amelyek 4 szállal össze vannak kötve egymással. Továbbá az egyik kpcsolóhoz kell egy fázis - ami elvileg már ott van - és a másiktól meg el kell vezetni egy-egy szál vezetéket a mennyzeti ill. az oldalfali lámpához.
Természetesen úgy, hogy mindkét kapcsoló mindkét lámpát fel és lekapcsolja, váltóállásban is.
Vajh ehhez kell külön kábel, vagy csak a falban lévő kapcsolótáblában kell machinálni?
Megnyugtató, hogy többen is szedték már szét a kapcsolókat, de senkinek sincs konkrét emlékképe róla. <- Ha rettenetes nagy kínlódás árán jött volna csak le, vagy a billentyű/keret eltört volna, arra biztosan emlékeznétek ;-)
Lehet. Ha jól emléxem (én is jó régen szedtem már le) úgy volt a sorrend, hogy billentyű, keret, belsőrész. A keretet 4 fül tartja a 4 sarkon. A billentyű fix, hogy leszedhető külön és simán visszapattintható. Mindez a Prodax Classicra igaz.
Hali Lopez!
Lehet, hogy rosszul emlékszem. Bocs. Meg fogom nézni. Most emlékeimből úgy tűnt, hogy a billentyűt csak azért kellett levennem, hogy rászoríthassam a bedugott drótra a csavart.
A dobozba szorító karom csavarját nem a keret takarja???
Üdv
szicsu
Garanciális javítás csak akkor kérhető ha nem a megvalósított müködés szerepel e tervben. Át lehet alakítani, hogy mindkét kapcsoló kapcsolja mindkét lámpát, ha befér a csőbe még pár vezeték a két kapcsoló közé.
Nekem Prodax classic van (asszem). Szóval az az "eredeti" Prodax. Ott ennél a műveletnél elakadnék:
"Lazítsd ki a falból, hogy hozzáférj a hátuljához"
Ugyanis ahhoz, hogy kilazítsam a falból, le kell venni a billentyűt. És ugye azért küzdünk, hogy azt levegyük:)
Finoman kell csinálni és lejön az nyom nélkül. Ha kicsit enged, akkor lehet kézzel húzni, nem kell feszegetni. Nem muszáj csavarhúzóval csinálni, lehet finomabb eszközzel is (műanyag lap, fa pöcök, Hilti, véső, Caterpillar:))) ).
Hali Mindenki!
Prodax (legalábbis randevú)...
Szvsz ne feszegesd!
Lazítsd ki a falból, hogy hozzáférj a hátuljához. Valszeg 4 db horgos (orros) köröm (karom) tartja a helyén. 3 kéz kéne, de légy ügyes! Az egyik kezeddel finoman feszíted lefelé a billentyűt, mintha le akarnád húzni. De ne tedd, mert ha sikerül, már el is cseszted. A másik kezeddel és egy kb 3-as csavarhúzóval támadd meg rézsutosan az EGYIK horgos rögzítőt. Úgy nyomjad oldalra, mintha karót akarnál kidönteni. Praktikusabb lenne párosan dönteni a két szomszédos rögzítőt, de ezt gyakorolni kell (nekem már megy:))))) Érezni és látni fogod, hogy ő már enged. Ekkor támadd meg a csavarhúzóval a szomszéd rögzítőt, mert sajnos ő ilyenkor SZORULT helyzetben van. Amikor a második rögzítő is enged, érezni fogod a billentyűn, hogy picit lötyög. Nem fontos ilyenkor megtámadni az ellenoldali rögzítőpárost, hanem ide-oda mozgatással leesik a billentyű (ez volt a cél). Visszanyomásnál finoman bánj vele, mert ezek az apró orrocskák letörnek vagy elgörbülnek és annyi!
Naaaaaaaaaaaa...
Írtam egy disszertációt:))))))))
Azért kiváncsi lennék, hogy érthető volt-e és sikeres lesz-e?
Üdv
szicsu
Hogyan tudom levenni a Prodax kapcsoló kapcsolóbillentyűjét, anélkül, hogy eltörném? (A kérdés elméleti, tegnap szereltem fel, ha minden OK, pár évig biztos nem kell szétszedni, de azert kivancsi vagyok)
Helló mindenkinek, segítségeteket kérném az alábbiakban:
Nemrég költöztünk egy újonnan épített lakóparkos lakásba, ahol az alábbi jelenség idegesít bennünket, s nem tudjuk, h. garanciális javítást lehet-e kérni erre, vagy nem.
A fürdőszoba két ajtón közelíthető meg, a nagy és a kisszoba felől. Mindkét ajtó mellett van egy kapcsoló. A nagyszobai kapcsoló a fürdőszobában a mosdókagyló feletti lámpát működteti, míg a kisszobai a kád feletti lámpát.
Vagyis ha kisszobából szeretnék célirányosan fogatmosni indulni, akkor előbb a nagyszobában kell a kapcsolót megtalálnom. A kivitelező szerint ez így jó, és logikus. Én szerintem a kivitelező hülye, és elcseszte. Mivel nem értek hozzá, nem tudom mit lehetne tenni: hívjak privát szerelőt, mert könnyen orvosolható a probléma (azaz mindkét kapcsoló mindkét lámpát üzemeltesse), vagy inkább a kivitelezővel veszekedjek, hátha megcsinálják?
Azért arra figyelni, hogy ha megfogod egyszerre a fázist és a nullát és mondjuk jól el vagy szigetelve a földtől, akkor firelé ide vagy oda, odabasz az áram a földhöz, mivel háztartási berendezésnek vél. :)
FI ügyben:
"Ui.:A FI GYEREKÉLETET IS MENTHET!"
Egyik ismerősöm 2 éves fia bedugta a szöget a konnektorba !!! Szerencséjére a nullába . . . Apja elhúzta onnan a kissrácot aztán leült és nem tudott megszólalni órákig. A felesége már orvost akart hívni(mármint az apához)
Nekem 1,5 éve van FI és eddig 2x oldott le:
- kölcsön betonkeverő
- egy nyírkos-párás napon - garázstető cseréjekor nem figyeltem eléggé és a palaszöget belevertem a 220as vezetékbe. Akkor ott minden működött, csak ősszel derült ki...
Egy FI 6-8000Ft, ennyit talán megér egy emberélet ...
Sajnos nálam is még elég hanyagolt a rendszer, még csak nincs is földelő nyárs, hanem csak az oszlopról bejövő 10-es nulla van szétágaztatva földelésre és nullára. És ha jól emléxek sajnos a szabvány ebben az esetben azt írja (írta), hogy ha a túláramvédelmi eszköz 25A alatt van, nincs meghatározva ohmos földelő szonda érték, csak az hogy legyen. De viszont itt azt mondom hogy ha nincs megfelelő felületű cső vagy, valami megfelelő mélyre leverve,(talaj típus is válogatja) akkor annyi mintha nem is lenne.
A szétágaztatásnál még a csomópont előtti nullaszakadás is veszélyes, mivel ekkor a nullával együtt fázispotenciára kerül a védelem is, igy vele együtt a készülékek burkolata is.
Ezért kell olyan földelő szonda ami képes levezetni a zárlati áramot (mélyre iszapolt cső) és (vagy) Fi relé.
A Fi relé valóban vannak dolgok amivel kötözködik, Pl.: megnőtt szigetelési ellenállású készülék, aminek oka is van,(Pl.:bepárásodott) tehát ez csak jó, mert Fi relé nélkül ez a hiba ki sem derülne, pedig a szabvány a szigetelési ellenállás értéket is előírja, és ha ez miatt old le a relé, akkor bizonyára ez már jócskán határérték alatt van.
Szóval én nagyon javaslom, és úgy tudom hogy az ember meg sem nagyon érzi ha fázist fog olyan gyorsan reagál, és ok nélkül nem kapcsolgat le.Ha mégis, ott bibi van.
Fázisból a védőba ha áram folyik, akkor az a kismegszakító szerint folyhat vidáman, világíthatsz vele, ilyesmi. És ez az áramerősség már ölhet, de rendesen. Ha zárlatszerűen megy, akkor jó kérdés, hogy leold-e a kismegszakító, nem tudom. Fi relé meg simán leold, ha a föld felé folyik az a bizonyos áram.
Szerelő volt hülye. Ennek ellenére a fi relé szépen leold, ha UPC kábelt bedugom a számítógépbe, mert valami fesz visszajön szépen, szóval csínján vele.