Hát nem tudom menyire vágod a dolgot - na nem fikázásból mondom, csak hát nem ismerlek úgye -, de azér leírom.
firkálni a paint shop pro programmal szoktam de ilyen egyszerű rajzolgatáshoz megteszi bármelyik hasonló program.
Ha megvan a rajz - és kevés a szín -, el kell menteni gif formátumban.
Ha túl nagy a mérete tömöríteni kell.
Látom fizetős helyen vagy regisztrálva, akkor alapból van weboldalad is. Ide fel kel nyomni FTP programmal a képet és utána a fórumba be lehet linkelni az elérését.
Ennyi. Érdekel részletesebben is? Persze lehet úgy is, hogy elküldöd emailbe, de azt azért nem ajánlottam, mert akkor sosem tanulod meg a dolgot. Én is hülyén kezdtem, ne aggódj ha valamit nem értesz! Majd menni fog!
Nekem sikerült türtőztetnem magamat, hogy ne én legyek az első hozzászóló. Fenti esetben az átfolyó áram megegyezik mindkét fogyasztón, és az egy adott fogyasztón lévő feszültség megegyezik U/R-rel ezért a számítógép kampec::)
Anteris látom az irásaidbol, hogy profi vagy egy kérdésem lenne:
Adott egy intézmény, és benne egy kis parkoló 2*6 db kocsinak. Valamilyen világítást kellene bütykölni. A parkoló telekhatáron belül kb 1-1 m-re van a szomszédtól, 4m-re a kaputól. Szándékosan nem mondanám el az én elképzelésemet, hogy ne befolyásoljalak. Köszi Laci.
Igen, és mivel a két-két fázis fogyasztói a nullavezet? által sorosan lesznek kötve. A nagy ellenállású fogyasztók "szívják" meg, mert rajtuk esik a nagyobb feszültség. Mármint a névleges 230 Voltnál jóval nagyobb.
Szóval helyesebben: nullavezeték bontó a neve. Csak a nullavezetéket bontja, csak akkor szabad bontani, ha nincs készülék hálózaton.Méréskor vagy javításkor.
Valóban ha ez meghibásodik 400V-os (hátom fázisu) hálózatban a csillagpont eltolódása miatt a fogyasztokon 230V nál nagyobb feszültség keletkezik.PUKK!!!. A nullán semmi sem folyik, da a nullavezetőn adott áramkörben ugyanaz az áram folyik, mint a fázisvezetőn. Laci
Van valakinek elképzelése, hogy mi az a nullabontó? Nekem van egy halvány sejtésem, de ezt én magam találtam ki. Szerintem ez egy olyan berendezés, ami a nulla vezetéket úgy szakítja meg, hogy vele együtt a fázis(oka)t is egy id?ben megszakítja. Tényleg így van?
Egyébként a nulla vezet? meghibásodása(megszakadása) nagy kárt képes tenni 3 fázisú hálózatokban (pontosabban a rákapcsolt berendezéskben). És erre nem árt nagy gondot fordítani az olyan lakásokban/házakban, ahol, mind a 3 fázis be van kötve.
Néhány válasz a feltett kérdésekre:
Elmű által regisztrált villanyszerelő kicserélheti a mért fővezetéket,( melynek legkisebb megengedett keresztmetszete 6-os) alu kb. 2 szer rosszabb vezető. Terhelhetőség: 2,5 alura egy kicsit sok a 25A, de a 6-os egy kicsit túlméretezett.De ez függ a távolságtól, és attól hogy milyen tipusu a vezeték. Laci.
Azt azért megpróbálom megtudni az elműsöktől, hogy merre jön befelé az áram, mert vannak a falban mindenfelé aluvezetékek, és kiirtanám azt, ami felesleges. Vicces dolgok vannak egyébként a falban egy 80-100 éves házban. Ide-oga kanyargó vaskos aluvezetékek áram nélkül; városi gáz vezetékek mindenfelé; ólomcsövek szerencsére víz nélkül. A legnagyobb fejtörést eddig a városi gáz vezeték okozta. Úgy tudtam, hogy gázt nem szabad falban vezetni. Ezek szerint valaha lehetett.
Nálam is aluvezetékek vannak az óra környezetében, egészen a kismegszakítókig, de legalább brutálvastagok, alig tudtam belenyomkodni a dobozba. A hosszproblémát úgy oldottam meg, hogy az eredeti olvadóbiztis márványtáblánál 1.5 méterrel lejjebb raktam a kismegszakítók dobozát, a mérőóra fölé kb 30 centivel (így 2m körül van). Na ez persze a lakás adottságaiból következik.
Az alumínium mennyivel rosszabb vezető, mint a réz? Aluból milyen keresztmetszet kell 25A-hez?
Nálam meg az történt, hogy az a vezeték ami az órából megy fel a biztihez, /gondolom az óracserék alkalmával történő ujrablankolás miatt/, úgy meg van spanolva, vagyis olyan rövidre van hagyva, hogy nem birom még csak megmozdítani sem a biztosíték táblát. Ugyanis sajnos még hátsó csatlakozású bizti van, amit csak a táblát leszedve lehet kikötni, és amit már éppen ideje volna kicserélni.
Na! -Gondoltam- Majd ha jönnek órát cserélni, kicseréljük azt a vezetéket, hogy tudjak a biztik hejett kismexakítót rakni.
Jöttek is, még a vezetékeket is odakészítettem nekik, /több fajta méretben 4, 6, 10, stb és színben./ És mondom:
-Ha meg lehetne oldani, cseréljük már ki azt a vezetéket ami az órából tovább megy, mert nem birom levenni a bizti táblát.Még segítek is, meg van itt anyag is.(meg nekik is volt)
És ugyanazt a választ kaptam amit te:
-Az nem űrájuk tartozik.
Azóta is úgy van, nem tudok még csak mögényúlni sem hogy elvágjam, de amúgy is maga a vezeték is korszerűtlen asszem 2,5-es alu, (20 Amperhoz)
Hát akkor kérdezem én!
Ki a f@sszal cseréltessem ki, ha az illetékesek nem akarják?
Mert az oké hogy az a drót énrám tartozik, de a végit nekik kell bekötni, mert plombás az óra kapocslécce. Ha azt levenném akkor meg azért lenne ugatás.
Ismerősnél magába az órába aluvezeték ment be, kellően vékony. Most újrahúzta a házát, jöttek óracserére, de a drótot nem voltak hajlandóak kicserélni, még kenőpénzért sem, mondván, az az óra után van, semmi közük hozzá.
Hali:
Amikor kijönnek az Elműtől óraátírás és szerződéskötés kapcsán a lakásba mérőórát ellenőrizni, akkor mit néznek meg? Ugye jól tudom, hogy a főmegszakító és a mérőóra után következő dolgokhoz semmi közük, illetve nem érdekli őket? (nem mintha takargatnivalóm lenne ;-)
Igazad van a munkánk sokrétüségében. Én éppen mérgalődtem, mivel 6 m-en belül a gázszerelő 6 helyen furta, véste meg a csövemet, pedig egy magasságban megy mindenhol, dobozok látszodnak. De ez az állat elhatározta, hogy nem megy feljebb, csak kétcentivel megy feljebb semmi gond. A menyezet, és a gázcső között 30 cm volt.
Más téma www.candela.hu egy szaküzlet, kimondottan 12V-os lámpatestekkel van teli. Laci.
Igazad van, egy jó vill.szerelő aranyat ér.
Nálunk főleg "pszichésen" volt probláma az ajánlattal. Mi az árajánlatot úgy kértük, hogy legyen benne ez a szakasz is, erre a vill.szerelés végén bökte ki, hogy ez nincs benne mégse. és így nem esett túl jól a 90e Ft-os plusz.
mű I 21-29 cső méterének elhelyezése - mindegy hogy hová - 0.32 óra, vagyis 1000 forintos rezsióradíjat számolva 320 forint métere. Na most két szálat fektet az ürge, ami 640 huf/méter. 40 x 640 az mennyi?
A villanyszerelőket ne bántsátok. A dupláját dolgozzák bármelyik szakmának s mégis csak a felét keresik. Ráadásul a többi iparossal ellentétben az egész épízkezést át kell látnia, mert az összes szakma kapcsolódik hozzá. A víz-gáz, fűtés, biztonságtechnika, tévéhálózat, informatikai hálózat, telekommunikációs hálózat, minden! Ugyanakkor emezeknek meg fingjuk sincs semmiről. Jönnek, megszerelik a maguk kis cuccát, aztán viszlát. Nagy bizonyossággal kijelenthetem, hogy ahol jó a villanyszerelő ott sokkal kevesebb a probléma is a kivitelezésen, mert teljes rálátása van a munkákra és emiatt segítségére lehet úgy a megrendelőnek, mint a többi szakinak.
Nem véletlenül került ki sok híres ember a villanyszerelők közül! Walensa is drótos volt! :)
Ez után nagy áruházat irok, nem akarok egyikkel sem kivételezni. Sokszor gond van az izzók élettartamával, és világítási teljesítményével is. Szoktam volt mondani, hogy ezek próbaiizók.
Az előbb véletlen 30 W-osat irtam helytelenül, 35 W-os létezik. Maga a "lámpatest" általában ugyanaz amit a szaküzletek is árulnak. Laci
Célszerű elektronikus "trafót" használni, Baumaxos csomagokat került. Csak villanyszerelési szaküzletben vásárolj.
Ha az álmenyezet fölött van 5 cm hely( duplán lécezve bramac tetőtéccel hosszában, majd keresztbe) akkor elfér benne a "trafó" azon a lyukon amelyet a lámpának vágsz be fér. Célszerű állítható keretet szerelni. A trafó általában 12V/105 VA, ez 3 db 30W-os, vagy 5 db 20 W-os izzóhoz elegendő.
Laci.
Sziasztok!
2x1,5 méteres panel fürdőszobában szeretnék vizálló gispzkarton a plafonra és abba spotokat.
Lehet-e bármilyen problémám ezzel?
Hol és milyen spotokat érdemes venni ehhez? A trafót (gondolom az van hozzá) hova érdemes elhelyezni, a gipszkarton mögé, vagy a későbbi esetleges meghibásodás miatt azon kívülre kell tenni? Ha igen van-e ehhez valami spec. borkolat (nedves helyiség miatt) illetve a spotokhoz gyárilag adott kábelek megfelelnek-e erre a célra is?
Szükséges eszközök: fázisceruza, feszültségmérő
A fázisceruzával kideríthető, hogy a konnektorokban melyik csatlakozó a fázis. Majd le kell mérni az egyes konnektorok fázisainak feszültségkülönbségét.
Ahol nincs feszültségkülönbség a fázisok között azok azonossak. Fázisok között a feszültség 400V.