Az 1,5 mm2-es vezeték terhelhetősége "C" csoport (fogyasztás mérő után lakásban) esetén 25A. A villamos alapfűtés esetén "B" csoportról beszélnénk (20A) de a mosogatógép nem alapfűtés, hacsak nem éttermet üzemeltetsz és állandóan megy. :) Van több módosító tényező is pl. 30fok Celsius 0,94 ! Ezek a szabvány által megengedett értékek. Természetesen fog melegedni a vezeték ha maximumon terheled ! 25A esetén akár 40 fok celsius is lehet! Ez még nem káros, de nem is ajánlatos folyamatosan ennyire kiterhelni!
A réz alu összesodrás viszont nagyon nagy gáz, sürgősen iktass közbe legalább sorkapcsot!!! Abból is ne gagyi távolkeletit vegyél, hanem olyat amiben van a csavar alatt egy kis lemezke, és nem engedi elnyírni az alu vezetéket!
A távolság a melegedést nem befolyásolja, csak a feszültségesést, de ekkora távolság esetén elhanyagolható.
üdv A11
2 meterre nem tudom tapogatni mert ott a fal mondjuk kotes kozelében de ugye az le lett forrasztva. de ugyanez a drot ahol osszetekertem az aluval ott sokkal huvosebb ... Lehet hogy az alu evezeti a hőt ... ;-))
Sajna van benne.
Elbontottam annak idelyén egy falat es ami azon volt villanyvezetés az ugye kiesett. Az utolsó kapcsolodobozbol vestem en ki csovet amive tettem 1,5 rezet. Azt hiszem hogy alurol fordul rezre bunos modon nem tettem bele sorkapcsot. De delután fogok. De a melegedés nem ott van hanem a 1,5 rez vezetéken.
Valsz' vekony lesz mert este probaképen hosszabitóval bedugtuk es a hosszabbito is lanygult rendesen ( plázás 20 meteres rózsaszin 0,75 ?)
Boltos gyerekkel kielemezgettuk es arra jutottunk hogy az eredeti halozattol viszek sorkapoccsal kulön ( vettem 2,5 sodrott vezetéket ) amig be tudom huzni es onnan forrasztva kapcsolodok hozza legalabb ugyanekkora vezetékkel.
Létezik 1 mm2-es de az drágább! Kötés van az automata mosógép ágán?
Mert nem szabadna, de ha mindenképpen akkor minimum kötőelem, vagy forrasztás!LACI
dél felé leszek újra.
Érdeklődni szeretnek hogy 1,5-ös réz vezetéken mekkora arammal lehet terhelni ugy 10-20 meterem ?
Gondolok én arra hogy vettem egy mosogatogépet a konyhaba es mosogatasi ciklus alatt meleg a drot a falban. Nem a falon at ereztem, hanem levettem egy kötödobozt es megtapiztam a vezeteket es hat birta a kezem oda se neki de ez normális ?
Érdeklődni szeretnek hogy 1,5-ös réz vezetéken mekkora arammel lehet terhelni ugy 10-20 meterem ?
Gondolok én arra hogy vettem egy mosogatogépet a konyhaba es mosogatasi ciklus alatt lemeg a drot a falban. Nem a falon at ereztem, hanem levettem egy kötödobozt es megpaiztam a vezeteket es hat birta a kezem oda se neki de ez normális ?
Ha nem felejtem el, (és időm is lesz) hétfőn előkeresem a melóhelyen a dokumentációját annak amit legutóbb szereltem. Azt hiszem az is Eberle vezérléssel ment. Bár teljesen mindegy mi a hiba oka, szvsz hívd vissza azt a villanyszerelőt, aki a bekötést (hibát) csinálta. Érvényesíttesd garanciális igényedet!
Beépítettek egy Eberle 525 22-es termosztátot. az eredetileg kért 525 12-es helyett. A kettő között annyi a különbség, hogy az első hőmérséklet különbséget érzékel és erre kapcsol be, a másik pedig időkapcsolós. Erre cserélték most ki, mivel jeleztük, hogy nem a megbeszélteknek megfelelő került be. A bekötés után az új állandóan levágta a biztosítékot nem csak a lakásban, hanem a villanyóránál is. Ma járt itt egy másik cége svillanyszerelő -nem ő cserlte ki - és azt mondta, hogy a fütőkör akármilyét kötötték a hőmérsékletérzékelőre, amitől az tönkrement. Én ezt elhiszem, de a padlóbontás előtt megnézetném, hogy biztos muszáj, vagy van valami egyszerűbb megoldás.
Szereltem már fürdőszobától ipari méretig, 2m2-től 136m2-ig. :) Az érzékelők sokfélék lehetnek a hőmérséklet méréstől a csapadék érzékelésig... A legegyszerűbb esetben hőmérséklet mérés van. Ez ellenállás mérésen alapul. Az érzékelő változtatja az ellenállását a hőmérséklet függvényében. Ezt lehet ellenőrizni egy egyszerű ellenállásmérővel. Ha nem szakította el a vezetékét és jó helyre építette be akkor a beépítés ok. Sokkal veszélyesebb rá a kőműves aki bebetonozza! Ezután beüzemeléskor még elronhatja a bekötését a vezérlő készülékbe...amitől elromolhat az érzékelő, vagy a vezérés. Jobb esetben csak nem működik.
Tanácsom: kimérni az érzékelőt, és leellenőrizni a bekötést. A további teendő ezek eredményétől függ.
Persze, hogy effektív áramot mér, ugyan miért mérne egyebet? :)
Láttam már 1A és 2A es kivitelben is. Ez alatt biztosíték használatos, az van mA-es tartományban is, mint lomha, mint gyors kioldású változatban. Ugyanez érvényes a kismegszakítókra is. "B" karakterisztika a normál, "C" lomha (motorikus terhelésekre) ritka de létező a "D" extra lomha nagy áramlökésekre pl. trafók kapcsolása.
Egyébként a bimetálon kívül van benne egy zárlati gyorskioldó is ami elektro mágneses elven működik.
Keresnék egy elektromos padlófűtés-termosztátot már élőben látott villanyszerelőt. AZ építettő cég egyik villanyszerelője beszerelte, és el is rontotta az érzékelő bekötését a padlóban állítólag, mondja ezt a másik villanyszerelő. Mi viszont szeretnénk megnézetni egy harmadik függetlennel, mielőtt emiatt feltörik a padlópaot a konyhában.
Viszont akkor ezek szerint effektív áramot mér (mer' ugye csak azt tud). Hm.
Tényleg, 0.5-1-2 Amperes kismegszakítók léteznek? Vagy ezzel a technológiával nem is nagyon lehet olyat csinálni?
Hőbimetálos elven működnek. Az áram hőhatása által a bimetál mechanikusan elmozdul, és leoldja a mechanikát.
Ezért szerintem mindegy 110 vagy 230V.LACI.
Tudja valaki, hogy hogyan, milyen elven működnek a kismegszakítók?
Egy 110 V-os hálózatban lehet-e használnia 230 V-ra tervezett kismegszakítókat? Kiold-e a névleges értékénél vagy csak később?
Automata mosógépre gondoltam, esetleg vonalsugárzóra. Ha ezek nincsenek, és kb 15 m kábelen belül vannak akkor nem árt. Ez igaz minden kiinduló kábeledre is ( a 2,5mm2)LACI
Köszönöm a segítséget és a jótanácsot!
Ha nem haragszol,még pár kérdéssel zargatnálak:
Fürdőbe miért 2.5mm2? (bojler éjszakai villanyról megy,külön körön,kötés nélkül ahogy tanácsolod, más jelentős fogyasztó nem lesz)
Konyhába miért több kábel?
Gégecsőnél lépésállóság nem gond,az egerek súlyát a sima is elbírja!:)
Válaszokat előre is köszi!
További szép napot!
Gégecső legyen lépésálló, ha olyan helyen fut ahol mechanikai behatás érheti. Kábelt huzz bele pl. 3*1,5 mm2 MTK, Fűrdőszoba 3*2,5 mm2 konyhába több kábel, nagy fogyasztónál ne kössél, hanem közvetlen vidd oda. Én nem a szoba közepébe állnék be hanem mondjuk a kapcsoló fölé, ott a menyon nem látványos egy doboztető ahol hozzá lehet férni a kötésekhez.
Egy öreg vályog parasztház tulajdonosaként éppen felújitás előtt állok.Egyrészt a villanyóra áthelyezése van folyamatban,a hálózatbővitéssel(jelenleg asszem 6A van)eggyütt,+ a teljes belső hálózatcsere(a falakban még vászonboritásu vezetékek vannak,amiben nem igen bizok)!
Mivel elég alacsony költségvetéssel dolgozok,mindent saját kezüleg tervezek kivitelezni.Elképzelésem,hogy a biztositéktáblától a vezetékek felmennek a padlásra,és ott gégecsőben vezetve megy minden szoba közepéig a vezeték,ott a mennyezet alatt egy dobozban lennének a kötések,és onnan szétágaztatni a különbözö részeket(konnektor,lámpa,...)Ezek a leágazások szabadon lógnának a gipszkarton burkolat mögött.(teljes belső gipszkartopn burkolat is tervben van)Ez szerintetek lehetséges vagy van valami előirás,ami ezt akadályozza?(terveztetni kell,csak szerelő csinálhatja,csak csőbe szabad vezetni,vagy bármi...)
Ha van köztetek hozzáértő,és tudna nekem erről felvilágostást adni, nagyon szépen megköszönném.
További szép napot!
Pilbi
Hát a panel Újpesten van, a központban. Egyébként gondolom, hogy a csatorna módszer lesz a nyerő, csak nem túlzottan esztétikus, szerintem. A konektorokig még csak-csak elfér, ha lent megy a vezeték, csak a fal közepén lévő kapcsolóktól félek, mert odáig ronda, ha fentől, ha lentről viszik. Egyébént olyat is hallottam, hogy a konektorokig elég cserélni, mert a lámpát még akár bírhatja is az eredeti. De persze mindezt látatlanban mondták. :)
Ha be van betonozva, akkor lehet, hogy azt érdemes is bent hagyni. Legrosszabb esetben kábelcsatornába kerül az új, vagy másik vájatot csináltattok neki.