Ha az M8 a jelenlegi elképzelések szerint épül meg, akkor az M7-re nem is kell felhajtani, hiszen tudtommal a 710-es út van kijelölve, mint leendő M8. Más kérdés, hogy én nem értek egyet ezzel a nyomvonallal, mert bár km-ben optimális, de pazarló, mert a semmi közepén megy. Ezért mondom, hogy jobb lenne egy M7-M8 közös szakasz az M7 90-es km-től a 60-asig, majd a mostani 62-ből csinálnék M8-at.
Mivel régóta téma, hogy az M7-et amúgy is 2x3 forgalmi sávra akarják fejleszteni ezen a szakaszon, így itt nem jelentkezik plusz költség.
Az akarattyai csomópont és az M6-M8 csomópont légvonalban 53 km. A valóságban valószínűleg ez 5-10 km-el hosszabb lenne, ~60 km teljesen új autópályát kellene építeni. A létező M7-en és a 62-n, M6-on ez most 78 km, tehát csak 10-15 km-el hosszabb. Még ekkora sem lenne a különbség, ha a Pentele híd Dunaújváros északi oldalán épült volna meg, de ezzel sajnos már nincs mit tenni (hiszen nem messze ott a dunaföldvári híd, északon pedig a legközelebbi az M0!).
Igaz hogy a 62-es is 40 km önmagában, de azért mégis 20 km-el rövidebb, összeköt két nagy települést, és létező nyomvonalon halad.
Egy nagy hátránya van ennek: ha az M7-es beáll... de talán végig 2x3 sáv esetén ez ritkábban fordulna elő.
A Balaton-parton ilyet soha az életbe nem engedélyezne senki, akinek egy pici agya is van. A Kőrőshegyi messzebb van a parttól. Igen, jó lenne Keszthelyet összekötni Tapolcával, de akkor inkább egy nagyon távoli jövőben egy alagúttal, mint egy ilyennel.
1./ Én nem azt írtam, hogy Szolnok, hanem hogy Kecskemét térségéből hogyan lehetne megközelíteni a Balatont.
(Szolnok felől M4 -- M0 -- M7 -- 71, és célba értél. Ha meglesz az M8, akkor pedig M8 -- 62 -- M7 -- 71, és megint célt értél; itt viszont az M8 még nincsen készen.) Itt egyrészt az M8 Dunától keletre eső része még csak a tervasztalokon szerepel, készen még nincsen...
2./ Ha készen is lesz az M8, akkor az nem Kecskemétet, hanem Szolnokot veszi majd célba, tehát Kecskemét felől plusz kilométereket és vele együtt kerülőt fog jelenteni a Balaton irányába. Ezenkívül az M8-nak nincsen meg az 52-esre való rákötése, hogy Dunaújváros felől Kecskemét felé (vagy éppen fordított irányban!) rövidíthess. Az 52-esen viszont Kecskemétről Soltig egy falu érintése nélkül eljuthatsz, onnan tovább meg Dunaföldvárnál csak fél kilométer a 6-oson, és rajta vagy a 61-esen, onnan pedig 64 -- 71, és megint célba értél. Legfeljebb az 52-es egy olyan út, aminek megint csak nem ártana a 2×2 sávosítás, de ez már "messzebbi" téma!
Egyszer Bécsen keresztülautózva láttuk, hogy a Passau -- Wien -- Nickelsdorf autópálya Bécsen gy van átvezetve a legsűrűbb belvárosi negyedeken keresztül, hogy az egész kilométer hosszakon át olyan vasbetonlábas viadukton van végigvezetve, mint amilyen a Kőröshegyi viadukt is, és amely magasan a házak teteje felett vezet el.
Ezt kicsiben Gyenesdiás és Vonyarcvashegy északi szélénél is el lehet játszani, legfeljebb ott az út viaduktra lesz felterelve. Egyrészt ha Kőröshegynél nem sajnálták a pénzt az ilyesmire, akkor itt se sajnálják rá, másrészt ez még mindig sokkal olcsóbb mulatság, mint a hegyen át történő alagútfúrás.
Tapolcára az megy a 71-esen át, akinek az elsődleges célpontja Badacsonytomaj és a Badacsonyi borvidék, de aki az ide közel eső Tapolcát is meg szeretné nézni.
A két Keszthely-környéki falu elkerülőzése valóban nehezebb diónak ígérkezik. Ez esetben az új utat közvetlenül a két falu északi szélénél lehetne elvezetni, ott, ahol a falu széle még éppen nem nagyon megy át a hegyek lábaiba. -- Így, egy ilyen nyomvonallal!: --->
Hasonlóképpen, aki meg Balatonkenesére megy, az előtte lévőket (pl. Balatonaligát és főképpen Balatonakarattyát) mindet kihagyja, de Balatonkenesét nem fogja kihagyni mert ő meg oda megy, tehát sem a Tihanyi, sem a Badacsonytomaji, sem pedig a Balatonkenesei vendéglősnek nem lesz oka attól tartania hogy vendégkör nélkül marad, mivel az egész Balaton-partvidék egy nagy turistavonzó erővel bíró, csodaszép vidék!
Aki Balatonkenesére megy/onnan jön, az nem fog Balatonaligán megállni egy vendéglőben ebédelni egy jót, mert be se megy Balatonaligára. És nem biztos, hogy az önmagában Balatonaligára érkező turisták majd eltartják az ottani vendéglőket. (És most teljesen random településneveket is be lehet ide írni, szóval se te, se más ne kezdjen el azon rugózni hogy Aligán mi van).
Minden falu vendéglősének meglesz a maga sok-sok turistája, csak éppen az lesz majd a nagyon nagy különbség, hogy az elkerülőn érkező turista hamarább a céljához ér, és ezért egyrészt szívesebben megy oda mint eddig, másrészt az ismerősei körében telefonon vagy Facebookon át népszerűsíteni fogja a vidéket hogy menjenek ők is ide, mert ez egy igazi turistaparadicsommá vált, és ennek következtében a turistaforgalom és az ebből jövő bevétel az eddiginek a bő másfélszeresére fog felugrani.
Óvodás bullshit, hacsak nem prezentálsz egy számítást hogy miként jött ki a másfélszeres bevétel.
Persze hogy nem, mert ő turistát vár, akit a településre bejövő útról tud fogadni.
De az elkerülőzött út egy túracélponti övezetben a következőképpen működik:
Az egyik ember akar Badacsonytomajba akar eljutni, míg a másik Tihanyt és az Apátságot nézné meg. Ez esetben -- ha minden település elkerülőzve van, akkor a Tihanyba igyekvő elkerüli az összes előtte lévő falut és várost, de Tihanyba biztos hogy bemegy, mivel oda szeretne eljutni, aki meg Badacsonytomajba megy, az elkerüli mindazt ami előtte van, Balatonalmádit is meg Zánkát is meg Révfülöpöt is, de Badacsonytomajba biztos hogy bemegy, mivel ő meg erre a falura lesz kíváncsi,... pl. a Badacsonyi borvidékkel együtt.
Hasonlóképpen, aki meg Balatonkenesére megy, az előtte lévőket (pl. Balatonaligát és főképpen Balatonakarattyát) mindet kihagyja, de Balatonkenesét nem fogja kihagyni mert ő meg oda megy, tehát sem a Tihanyi, sem a Badacsonytomaji, sem pedig a Balatonkenesei vendéglősnek nem lesz oka attól tartania hogy vendégkör nélkül marad, mivel az egész Balaton-partvidék egy nagy turistavonzó erővel bíró, csodaszép vidék!
Minden falu vendéglősének meglesz a maga sok-sok turistája, csak éppen az lesz majd a nagyon nagy különbség, hogy az elkerülőn érkező turista hamarább a céljához ér, és ezért egyrészt szívesebben megy oda mint eddig, másrészt az ismerősei körében telefonon vagy Facebookon át népszerűsíteni fogja a vidéket hogy menjenek ők is ide, mert ez egy igazi turistaparadicsommá vált, és ennek következtében a turistaforgalom és az ebből jövő bevétel az eddiginek a bő másfélszeresére fog felugrani.
Fűzfőt, Almádit megoldotta a 710-es, attól eltekintve, hogy relatíve sok rajta a baleset. Bár ez csak amolyan tapasztalat, a statisztikát nem tudom. De a többi valóban probléma.
Ez részben igaz, de csak annak aki BP. -- Székesfehérvár -- Veszprém felől érkezik!
De az a turista aki Kecskemét -- Solt -- Dunaföldvár felől közelíti meg az 52-es és a 61-es útról, az a Balatonhoz DK felől közeledve a 64-esen és a 71-esen, vagy helyette a 710-esen, majd ismét a 71-esen fogja megközelíteni pl. Balatonfüredet!... Neki ui. nem jó a 8-as főút!
Meg azt is írtam, hogy ha nem Keszthely az úticél, akkor ott van helyette az összes Észak-Balaton-parti üdülőváros (Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Balatonfüred) és üdülőfalu (Zánka, Badacsonytomaj, Badacsonytördemic, Balatonakali, Révfülöp), no meg Tapolca a Tavasbarlangjával és más turisztikai nevezetességeivel együtt. Ezeknek egynek sem jó a 71-es helyett az M7-es! Ezek itt mind a 71-es korszerűsítését várják... .. !!
de még mindig nem értem miért menne bárki is a 71 esen Keszthelyre az északi parton.Írd már be a térképbe az utvonaltervet pestről vagy asiófokról keletre .
Ez összesen 29 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).
Jó, akkor mondok helyette más jelentős városokat. Tapolcára, Balatonalmádiba, és Balatonfüredre sem az északi parton mennek autóval? Na, oda igen-igen furcsállanám, ha oda is a déli partot választanák... ... ! :-D :-)))
Értsd már meg: A 71-es út átjárhatósága az északi parti városokat és falvakat érinti nagyon közelről, és nemigen hiszem, hogy nagyon örülnének a mostani, forgalmilag erősen leterhelt 71-es úti viszonyoknak (tömeges forgalom a városokban, minden autó a településeken megy keresztül mert nincs elkerülője, no meg az út jelentős forgalma által keltett rezgések miatti házfal-repedezések, mint az annyi nagy forgalmú de elkerülőzetlen főútvonalú vagy nagy forgalmú bármilyen útvonalú településnek a mai, megoldatlan gondja-nyűgje!
[!] Ha ezeket a településeket megszavaztatnák arról, hogy hány tartaná szükségesnek a 71-es főút mihamarábbi elkerülőzését, akkor szerintem a kb. úgy 90-95%-uk az elkerülőzést sürgetné, ha ugyan éppen nem mind a 100%-uk!
A 71-es főút által érintett települések (az eddig kivételesen már elkerülőzöttek vastag betűvel vannak kiszedve):
Balatonvilágos (+ Balatonaliga),
Balatonakarattya,
Balatonkenese,
Balatonfűzfő (+ Szalmásitelep),
Balatonalmádi (+ Vörösberény + Káptalanfüred),
Alsóörs,
Paloznak,
Csopak,
Balatonfüred (+ Balatonarács),
Tihany (+ Diós + Gödrös + Sajkod),
Aszófő, Örvényes,
Balatonudvari (+ Fövényes + Kiliántelep),
Balatonakali,
Zánka (+ Gyermeküdülő [Volt Úttörőtábor]),
Balatonszepezd (+ Szepezdfürdő),
Révfülöp (+ Pálköve),
Balatonrendes,
Ábrahámhegy,
Badacsonytomaj (+ Badacsonyörs + Badacsony),
Badacsonytördemic (+ Lábdi),
Szigliget,
Balatonederics,
Balatongyörök (+ Becehegy),
Vonyarcvashegy,
Gyenesdiás (Felsődiás + Alsógyenes),
Keszthely (+ Szendreytelep),
Sármellék (+ Fenékpuszta),
Balatonszentgyörgy.
Ez összesen 28 önálló település + 21 hozzácsatolt településrész. Ebből elkerülőzve lett összesen 4 önálló település + 3 hozzácsatolt településrész, és nem kellett elkerülőzni az úttól való jelentősebb távolságra fekvő 2 olyan önálló települést, melynek egy vagy több hozzácsatolt településrésze még nincs elkerülőzve <---(ilyenek pl.: Tihany és Sármellék önálló települések).
([!] Ami nem vastag betűs hanem vékony, annak egynek sincs elkerülője, akár önálló település, akár annak ahhoz hozzácsatolt településrésze.)
<-- Ennyi település problémája a 71-es főút által generált nagy forgalmi túlterhelés (ilyen vagy olyan formában....)!
Egy normális Pápa-Tapolca kapcsolat is sokat segíthetne ezen, Budapestről soha nem ezek a környékek lesznek a legvonzóbbak, de északi irányból biztosan sokan választanák Almádi, vagy Füred helyett, Győrből Szigliget minimum 2 óra, ennyi idő alatt a déli partra is el lehet onnan jutni. A jelenlegi útvonal nincs rossz állapotban, de keresztülmegy számtalan falun és kanyargós.
A probléma nem az, hogy Budapestről mennyi idő eljutni Keszthelyig. Egy útnak nem csak a két végcélt kell kiszolgálnia. Mint írtam ott van Tapolca, kis kitérővel Sümeg, az északi part Füred utáni települései, ezeket is meg kellene valahogy közelíteni. Utóbbiak idegenforgalmára egyre inkább rányomja a bélyegét a déli parthoz képest lényegesen nehezebb eljutás.
A probléma hogy a 71-es az erősebb nyári napokon teljesen behal, nem lehet közlekedni.
Ha meglennének ezek a 77-el összeköttetések, akkor lenne kerülőút. Én arról beszélek hogy a 8-ast kiváltó M8 helyett inkább ebből csinálnék M8-at, ha úgy tetszik, mert ha már egyszer autópályát építünk, nem árt ha lakott területet is érint. A 8-as mentén pedig Ajka után semmi nincs.