Az egy-ket hete kapott OBI reklamanyagban biztosan van, asszem 1800-ert az elektronikus, LCD kijelzos. De ugy remlik a masik itteni ketto (Baumax, Praktiker) is volt, csak az egyikben mechanikus kapcsolo.
OK, kosz a valaszt, bar egy kicsit feladtad most a lecket: nem tudom te voltal-e mar barkacsboltban mostanaban, en valahogy sose talalkozok olyan eladoval, aki valamit is ertene a dolgokhoz. :/
Elhalványul? Lehet, hogy a csak a földelésen keresztül folyik az áram? Akkor vigyázz! Nem lépj nagyokat és esőben ne menj ki az udvarra! Már ha az van amiről írok. Szóval ilyenkor mindenképpen szólni kell a szolg.-nak.
Boylerhez: kevesbe kenyelmes, de nem a termosztatot kell tekergetni (felteve ha van rajta) az ejszakai aram biztositekat lekapcsolni, ha epp nem kell futeni.
Egy kerdes: 10 emeletes panelhaz. Lekapcsolt kismegszakitok mellett a fazisceruza vilagit a konnektorba dugva. Ez vajon mitol lehet?
A konnektor nem foldelt, bar ez azthiszem nem lenyeges.
A piros LED hibát jelez (szakadást), mindenképpen vissza kellene hivni a szerelőket. Ha nullázásos a hálózat akkor lehet valami sérülés a nulla vezetőben még a földelés és a nulla összekotése előtt és ez már ELMÜ-s szakasz.
1. Te magad játszod az időzitő szerepét:) Ha felfűtött letekered a termosztátot, ha kifogyott a melegvíz vissza, ha elfelejted hideg vízben fürdesz.
2. Beszerelsz egy olyan termosztátot amin állítani lehet a min és max hőfokot. (Két termosztát + 1 relé)
3. A villanyóra szekrénybe fikszen bekötve beszereled az időzitőt.
4. A bojler aljába, a termosztát mellé szereled be az időzitöt.
5. Hőveszteség szempontjából lehet, hogy jobb ha 40 fokra állítod a bojlert. Vagy a számodra még elfogadható minimumra. Ebben az esestben a legkevesebb a kárba vesző energia.
Szevasz Siluro,
en olvastam a kerdesed mar, de sajnos en nem tudom a valaszt, ezert nem irtam semmit. sorry.
tobbieknek:
van esetleg valami otletetek, hogy hogyan tudnek ilyen idozito szerkezetet beiktatni az ejszakai aramos villanybojlerem ele? utananeztem a dolognak, valo igaz, ugy van, ahogy irjatok: tilos megbontani a tapot.
A nyaralónkban nemrég kicserélték a villanyórát. Azóta furcsán viselkedik a villany a házban, egyik lámpa bekapcsolására a másik elhalványul vagy elalszik, a villanyórán időnként kigyullad egy piros LED (ez mit jelez, túlterhelést?), néha ráz a fűtéscső (!) stb. Lehet hogy az ELMÜ profi szerelői b.tak el valamit?
mondom kidobtam a szórólapot, de aki kapott elmü-s számlát s még megvan neki az meg tudja neked nézni, vagy hívátok fel az elmüt, hogy mi ennek a menete.
Mondd csak, ebben biztos vagy? Ugyanis én itthon egy konnektort csináltam az éjszakai áramnak, de teljesen más indíttatásból. Mi ugyanis 6-an vagyunk 120 literre és gyakran el
Most dobott be az áramszolgáltató vlaami vackot, sajna már kidobtan, abban mintha az eltt volna, hogy az éjszakai áram vezetékét csak direktbe fixen lehet bekötni az adott készülékbe meggátlandó az egyéb célra történő felhasználást, de szerintem ha felhívod őket megmondják.
olvastam valamit az ejszakai aramra kotott geppekkel kapcsolatban, es eszembejutott, hogy en a villanybojlerem aramellatasat szeretnem egy kicsit atalakitani, de nem tudom, hogy rendben lesz-e igy.
arrol van szo, hogy ez egy gagyi modell, amelyik gyakorlatilag allandoan megy: ha kicsit esik a tarolt viz hofoka a beallitotthoz kepest, akkor mar egybol bekapcsol. mondjuk ugy, hogy ejszakankent 3-4x is, pedig felesleges lenne, mert egymagam vagyok, es en nem fogyasztok el 120 liter forrovizet egy nap - tehat eleg lenne, ha nekem ket naponta futene csak, es akkor is ugy, hogy mikor elerte a beallitott vizhofokot akkor megint kussoljon 2 napra. eddig remelem ertheto voltam...
na az egesz trukkot egy sima idokapcsolos konnektorral akarnam megoldani, amit minden barkacsaruhazban lehet kapni. ezek kozott van pl. olyan is, amelyiknel egy hetre be lehet allitani, hogy mikor adjon aramot, es mikor ne.
a kerdes csak az, hogy ez vajon igy szabalyos-e, hogy felszerelek egy konnektort a villanybojler melle, abba bedugom ezt az idokapcsolos konnektort, aztan abba meg a villanybojler vezeteket. ??
Az UTP-nél szigetelt, a hagyományos koax-os megoldásnál a dugó külső része a koax kábel harisnyájához van kötve. Ha hozzá érsz vele fém részekhez, akkor rossz esetben szikrázik. Na ez az, aminek nem így kéne lennie (annál is inkább, mert a lezáró ellenállásból kilógó "WC-lánc" arra van, hogy az egyik oldalon földelve legyen az Ethernet hálózat.)
De ez már nem villanyszerelés :-)
A csavart erparas Ethernet halozat (UTP) galvanikusan le van valasztva. A halokartyan a csatlakozo kozeleben jol felismerheto a transzformator. (Kicsi, fekete IC-hez hasonlo, de attol egy kicsit magasabb tokban van.)
én sem villanyszerelő vagyok, hanem villamosmérnök, de talán pontosítani tudok egy-két függőben maradt kérdést.
A vezetékezést úgy fogja fel a laikus, mint nulla ellenállású összekötési módot. No, erről szó sincs. Ha valaki nekiáll kimérni egy nagy kiterjedésű hálózatot, akkor azt tapasztalja, hogy nulla és nulla között néha 20-30-50V potenciálkülönbség is lehet. A nulla vezetéken ugyanis ÜZEMSZERŰEN áram folyik, az ellenállása ugyan kicsi, de nagy hosszaknál azért számottevő (ez ráadásul még nő is akkor, ha az összekötések nem megfelelőek, kontaktosak). A vezeték keresztmetszetéből, anyagából és hosszából pontosan kiszámítható az ellenállása. Ha egy vezetékszakasznak pl. 1 ohm az ellenállása, akkor 10V lesz a potenciálkülönbség a két végpontja között akkor, ha 10A folyik rajta keresztül, ami éppen elég ahhoz, hogy tönkretegyen pl. egy védelem nélküli mikroprocesszoros bemenetet...
No.2 probléma: ha a nulla vezetéket használnánk védőföld gyanánt, akkor abban a szerencsétlen esetben, ha a nulla vezeték valahol megsérülne/megszakadna, a fázis azonnal kikerülne a készülékek házára !!!
Igaz tehát az, hogy a védőföld és a nulla az óránál találkoznak, azonban teljesen más a funkciójuk, ezért NEM keverhetőek!!!!
Panelban még az is járhatóbb megoldás, ha valaki a számítógép védőföldjét (pontosabban az adott elosztót) stabilan a radiátorhoz, a vízvezetékhez, vagy a vasbeton valamelyik vasalásához köti, de a nullához NEM szabad!!!
A PC-táp egyébként azért ráz, mert a szűrése tartalmaz három kondenzátort, amelyből kettő szimmetrikus feszültségosztót képez a fázis és a nulla között. Ez a kapacitiv módon csatolt pont menne a védőföldre, ha lenne olyan. Ha nincs, akkor meg jó esetben "csíp", rossz esetben ráz a PC-ház (meg az összes csatlakozó adatvezeték), ráadásul én azért nem bíznám az életemet egy tajvani kondenzátorra...
Lokális hálózatoknál még ennél is nagyobb a gáz: sokan nem értik, hogy miért hal ki a hálókártyájuk, meg miért szikrázik a koax-dugó, amikor csatlakoztatják az Ethernet-hálót a géphez. Ha tisztességesen le lenne minden földelve, akkor nem lenne ilyen gond. A non-plus-utra az, amikor különböző fázisokról (esetleg nullákról!) üzemeltetnek védőföldelés nélküli PC-ket, és összedugják őket egy 100m-es koax-szal :-)
Otthoni (nem ipari) környezetben tudtommal szinte kizárólag védőföldelést használnak, a nullázást csak nagyteljesítményű, fixen telepített, háromfázisú villamosgépeknél (pl. esztergagép, marógép), ipari környezetben. Ezeknél a jelentős üzemi áramok a három fázison folynak, így a nulla használható a védelemre. A témának jelentős szakirodalma van, utána lehet olvasni, de addig is fogadja el mindenki, hogy otthon ezt a megoldást ELFELEJTI!
"Egy ismerosomnel szereltuk az elektromos halozatot. Egy konnektort csereltem ki a falban, amikor kiszereltem, lattam, hogy a falbol 2 vezetek jon ki, amibol az egyik (nulla) kette van agaztatva es konnektor foldeles erintkezojere van kotve. Ez lenne a nullazas ? Ez igy szabalyos megoldas ?"
Szigorúan tilos a nullát a szerelvényeknél az általad leírt módon érintésvédelmi vezetőként használni, mert ha neadjisten az elosztónál vagy az óránál valamiért - csere, javítás, felújítás, birka szerelő, stb. - felcserélik a vezetékeket, akkor a védőérintkezőn fázis (230V) jelenik meg nulla helyett.
Sot, igazabol nem szabad! Szivtam mar olyannal, h egy ilyen "malacorrba" benyomott RJ45 adapterrel erthetetlen modon elment a vonal. Szerencsere volt csavarhuzo, igy konnyen kiderult a problema oka: a malacorru harmadik csatlakozojat az adapterben ravezettek a ket szelsore, ami onmagaban meg nem okozott volna gondot. A MODEM-en belul azonban nem csak a ket kozepso kest kotottek be, hanem a szelsokkel osszefogva (gyakori megoldas, pl Acorpok mind ilyenek). Onmagaban ez sem lenne baj, mert van ahol a kulso ket kes hasznalatos.
A ketto egyutt azonban egy szep kis rovidzarat jelent. Mindezt csak azert irtam le, mert ha a kollega nem szerelgetos, es inkabb vesz egy ilyen adaptert, nehogy ugyanigy jarjon.
szevasztok,
tudna nekem valaki segiteni... a telefonkivezetesunk egy regimodi 3 polusu nagy bazi kerek konnektor, biztos emlekeztek meg ra, viszont nekunk ez az ujfajta pici csatlakozos, hasonlit az ethernet csatlakozora (RC45 talan?) gepunk van.
ossze lehet ezt komolyabb barkacsolas nelkul a kettot hozni? nem akarnek most a telefonszerelonek itt ezreseket fizetgetni...