10 db kismegszakítóm van. Az egyiken lévő világítások pislognak. Kb. 2 másodpercenként úgy tesz, mintha egy erőteljes fogyasztó meghúzná ezt az ágat.
Bármelyik lámpát felgyújtom ezen a körön, ugyanúgy pislog. De ezen a körön (bár vannak üres aljzatok) nincs semmilyen másik fogyasztó (tehát egymaga a speiz lámpa is képes pislogni!)
Tud ilyet tenni egy romlásnak indult kismegszakító?. Párszor le-föl löktem a kismegszakítót, de a pislogás marad. Ja és ezek 60 wattos normál ízzók (négy ilyen pont van).
Van ötletetek?
PS
Csak ez az egyetlen kör pislog (fél Herzes ütemben)!
Azzal a "megkeresem az itt dolgozó villanyszerelőt" elgondolással vigyázz. Gáz kütyük esetén már 5 évvel ezelőtt is az volt a módi, hogy kaptál egy füzetet, ahol fel voltak sorolva azok a szerelők, akikkel üzembehelyeztetheted. Ha mással teszed, nincs garancia.
A listán szereplőket meg érdemes felhívni szép sorban, nálunk 2x eltérés volt az áraik között.
Ha meg úgy gondolod, úgysem romlik el, csinálhatja bárki hozzáértő. A veszély az, hogy ha rögtön (gyári)hibás és látszik, hogy valaki beüzemelte, a garanciával már gondok lehetnek.
(Mi a gáztűzhelyünknél döntöttünk úgy, hogy 6e helyett beköttetjük 500-ért, mert az 5 év garanciához 2 év után át kellett volna nézetnünk (jó pénzért) meg kiderült, a garancia csak az olyan alkatrészekre nem vonatkozik, amik elromolhatnak...)
Még1szer: én konkrétan gázkütyünél találkoztam ezzel, de szerintem érdemes a villanyakármi garanciajegyét is megnézni.
Át lehet adni működő konyha nélkül, a mi műszaki leírásunkban teljesen üres konyha szerepel. Én a helyedben megkeresném az építkezésen a villanyszerelőt (valószínűleg alvállalkozó) és szólnék neki, hogy mondjuk egy ezresért kösse be (nem tudom ez mennyi munka). Ne a generálkivitelezővel beszélj, ha az ilyen fafejű. Szerintem jobban jársz, ha nem veszel össze velük. Utólag fizess!
a garancia bitzos csak akkor érvényesithető villanytűzhelyre, ha szakember kötötte be. Mostanában olvasgattam villayntűzhelyek használati utasitását, és abban ez benne volt.
A jogi resz baromira egyszeru: ha nem irtad meg ala, hogy elkeszult a lakas, es atveszed, akkor mondhatod azt, hogy ez szerinted a teljesiteshez szukseges, es az atveteli papirra rairod, hogy visszatartasz X Ft-ot, amig az alant reszletezett hianyossagokat nem potolja a kivitelezo. Tuti biztos, hogy lesznek meg gondjaid az ilyen mentalitasu kivitelezovel (pl. otromba burkolas, nem jol zarodo ajto, meg hasonlok); ilyenkor ezt kell veluk tenni. Ja, es ugy kell az X Ft-ot megvalasztani, hogy kb. abbol fedezni lehessen ezeket a utolagos koltsegeket, ha nem lesz kedve megcsinalni jol.
A masik resze meg az, hogy az elektromos tuzhely sok-sok ampert eszik, es ezt rendszeresen teszi. Eszembe nem jutna ilyennel jatszani: ha kilazul egy kotes, konnyen leeghet az egesz haz...
Ujepitesu lakast veszunk, es az epitteto szerint az, hogy keramialapos tuzhelyt/suto szerepel a muszaki leirasbana, nem jelenti azt, hogy nekik azt be is kell kotni... Tudtommal tuzhely nelkul nem is lehet lakast atadni...
NA mindegy, nem is ez a lenyeg. En vajon be tudok / szabad-e bekotnom ilyet? A faziscveruzaval jol megvagyok, konnektor bekotese nem okoz problemat...
Mondjatok valami okosat, mert erosen bantja a csorom ez az elbanas....Ha a jogi reszehez is hozza tudtok szolni, az lenne a tuti..:-)
Egy műhelyben a villanyszerelők bekötöttek egy 3 fázisú kisszekrényt. 2 csatlakozó van a szerkezeten. Az az érdekes, hogy a "szakik" úgy kötötték be, hogy a fáziok sorrendje nem egyezik. Tehát ha a csatlakozót aztdugom a gép a másik irányba forog egymáshoz képest. Szerintem ez nem jó, szerinte igen. Mert szerinte, a gép csatlakozójában kell csak a kábelt megcserélni. Szeritem a fázissorrendnek a műhelyben levő összes csatlakozónál a fázisiránynak stimmelnie kell.
Van műszerük a villanyszerelőknek amivel lehet mérni az irányt?
Mert én mondjuk az osszcilloszkópommal meg tudom mérni a sorrendet, de ők hogy dolgoznak? Egy primitív műszerrel egymáshoz képest ki lehet mérni a sorrendet, megy az L1,2,3 ugyannabba a sorrendbe legyen kötve.
Vagy az nem fontos, hogy az L1, L2, L3 párhuzamosan legyen kötve?
Jót veszkedtem vele elég bunkó volt. Az egyik kompresszorban a motor az ellenkező irányba forgott, mint ahogy jelőlve volt. Szeritem röhej, hogy a falicstlakozok így vannak bekötve.
Nem tudom sajna, mert régen volt, de szerintem az is 10-20W között volt. Lehet, hogy annak más volt a gyújtója? Nem volt benn sokáig, mert az asszony szerint nem mutatott szépen, gömböt kellett venni:)))
Szia Lacivill! Megosztanád velünk ezt az elfogadható árat? Lépésálló vagy sima vékonyfalú? Az Industrián találtam gégecsövet, amiben vezeték is volt+ behúzószál. Tetszett a dolog, de nekem nem volt az ár versenyképes. Valami 145 Ft körül emlékszem 3x1,5 vezetékkel... MBCu 3x1,5 50 Ft körül+25-30 Ft gégecső jóval olcsóbb... Igaz minden relatív, mert nem mindegy mi az órabére a dolgozónak.... Na meg 100m alatt privát célra kibírható, de nekem több 10.000 m kellett volna.
Az UTP kábelt nagyon nem ajánlanám 70m távolságra kaputelefonnál! Feszültségesés!!! A földbe ha nem akartok csövet, miért nem használtok földkábelt?! SZRMTKVM-J különböző érszámmal, már kis keresztmetszetektől kapható, és acélszalaggal páncélozott! A KPE cső nagyon olcsó, kifejezetten földbe való és sima a belseje nem kell kínlódni a behúzásnál.
Gégecső földbefektetés témájában megjegyezném, hogy legutóbb olyan gégecsővel dolgoztam amiben volt acél behuzószál gyárilag, és az ára is elfogadható volt.
Szvsz a kapcsoló felett lehet egy kötődoboz, amiben van nulla (ha szerencséd van).
Az elmondottak alapján rájönni vélek, hogy miért VILLOG, amikor nem folytonosan világít (lekapcsolt állapotban).
Megfigyeltem, hogy bekapcsoláskor kb 1 másodpercig halványabban világít a takarékos, majd rázendít. Amikor rázendít, megnő a kiszívott áram, leesik a sarkain a feszültség, ettől kioltja önmagát, erre viszont lecsökken az áram, megnő rajta a feszültség és minden kezdődik előlről. Ennek a BELENGÉSnek a frekvenciája a begyújtási időtől függhet(?). Ez persze mind lekapcsolt állapotban zajlik!!!
Ja és persze azért kell áramtalanítani, mert a kapcsolóknál mindíg ott van a fázis.
Üdv
szicsu
PS
egy érdekes kísérlet: kössünk a kapcsoló után több takarékost párhuzamosan, hogy lecsökkenjen az ellenállása(suk). Szvsz nem fognak pislogni, ha összteljesítményük 60 watt fölé nő.
Köszi szicsu! Ez most azt jelenti, hogy a villanyórától kell vinni egy nullát mindenhova? Vagy egy konnektortól? Bár ezt úgysem én fogom csinálni, majd jön a szaki:)
Valószínűleg ez lesz a megoldás, mert a régi és új lakásban is irányfényes kapcsolót használtunk és fenn állt a probléma. A szűleim pedig nem, hagyományos kapcsolóik vannak.
Hál' Istennek ezt is tudom és erre itt egy szaki se jött rá:-)
Abszolut jól mondtad, egy kiegészítés: az ,,energiatakarékos izzó'' nem izzik, az kompakt fénycső tulajdonképpen, minden kiszolgálóáramkörrel együtt (gyújtás, folytás), csak nem 50Hz-cel villog hanem magas(abb) frekvencián, ezt is a folytója állítja elő. Szóval nem izzik, hanem gázkisül (majdnem úgy mint az irányfénynek a glimm lámpája, ami olyan érzékeny, hogy a fáziskeresőkben is olyan van, és az ember testén átfolyó kis áramtól is begyújt). A megoldásod is működőképes egysarkú kapcsoló esetén. Kétsarkú esetén erre nincs szükség, ott nem is világít a fénycső halványan, a kapcsolásból eredően ott fázis, nulla szakítva van.
Bár sejtelmem sincs, mitől világít az irányfény a sötétben, de pofátlanul most belekotyogok a témába:(((
Szvsz az irányfény a kapcsolóhoz érkező két drót közé van kötve (nem mi kötjük, ilyen a kapcsoló). Az egyik drót a bejövő fázis, a másik az izzóhoz menő kimenő fázis. Amikor a kapcsolót felkapcsoljuk, az irányfény rövidre záródik, elalszik (így képzelem, nekem nincs ilyen!!). Nem baj, hiszen most nincs rá szükség. Amikor a kapcsolót lekapcsoljuk, megszűnik a rövidzár az irányfény kapcsain, és kialakul egy zárt áramkör: fázis - irányfény - energiatakarékos izzó - nulla. Ha NORMÁL izzóról van szó, ami pl. 60 wattos, annak az ellenállása sokkal kisebb, mint az irányfényizzó ellenállása, tehát szinte a teljes 220 volt az irányfényre jut, az izzóra olyan kevés, hogy nem fog ízzani. De az energiatakarékos izzók általában kisebb teljesítményűek (én még 8 wattosat is használok egy átjáróban, egész este égetem!). Ennek sokkal nagyobb az ellenállása, így a ráeső feszültség képes őt felizzítani.
Egy brutális megoldás: a kapcsolóhoz oda kell vezetni egy nullvezetéket. Az irányfény egyik pólusát le kell szakítani a kimenő fázisról, és rákötni az odahozott nullára. Így mindig égni fog az irányfény, de szvsz az izzó el fog hallgatni!
Szakikák!
Lehet, hogy ez mind ökörség!
Kérlek óvjátok meg a topiclakókat a kontároktól!!!
Prodaxom van, kipróbálom. Köszi az ötletet. Viszont az irányfényre szükségem van, de a villogó lámpára nem. Mit tudok tenni, ha ő a bűnös?
Miért is kell áramtalanítani? :)))
Nem tuti, hogy az, de próbáld ki hogy egy olyanra sceréld le a kapcsolót, amiben nincs ilyen lámpa. Prodaxnál ez elég egyszerű (csak a billencset kell leszedni és a lámpácskát egy fogóval óvatosan lepattintani), másnál még nem láttam. Persze áramtalaníts elötte.
Pontosan ugyanez a problémám. Most nemrég vettem még egyet, az meg világít folyamatosan, de nagyon halványan. Engem is érdekelne a megoldás.
Az enyém egyébként nagy gömb izzó. Volt sima egyenes is, az nem csinált ilyent (vagy nem vettük észre).
A probléma a következő. Régen vettünk 10 db energiatakarékos égőt 220V-ost. Beszerelve sötétben látszik, hogy vibrálnak lekapcsolt állapotban. A szaki azt mondta biztos rosszak a vezetékek. Vettünk egy 20 éves családi házat és ott is uez a probléma. Lakásfelújításkor a teljes elektromos hálózatot lecseréltük a villanyórától kiindulva, a kapcsolókat, csillárokat, lámpákat. Minden esetben a fázis van megszakítva a lámpáknál... ...és a probléma csak megmaradt:-).
Végül az égőket odaadtuk a szűleimnek és nekik nem produkálja ezt a jelenséget egyik égő sem.
Elnézést, hogy én is belepof. a kandelláber kapunyitó témába, de a saját tapasztalatomat had osszam meg.
Én anno McBu kábelt tettem le a világításhoz lépésálló gégecsőbe, minden kandellábernél fölhoztam megkötöttem és tovább küldtem és így tovább, így csak a kandelláberek közti távolságot kellett átfűzni az meg nem gond, feltettem egy alkonyatérzékelős mozgáskapcsolót és tökéletes.
Mivel a kandelláberek közül az első a kapulábon van így a kapuig megoldott az erősáram kérdése( 4 eres McBu-t használtam és értelem szerően egyik fazist nem vágtam meg)! Nálam a kaputelefon máshogy van megoldva, de itt én azt tennén, hogy a már kiásott nyomvonalra lefektettnék egy UTP v. STP káblet a kauptelefonnak szintén lépés álló gégecsőbe, belehuzás sem lehet gond, mert max 10-15m -enként megvágom és zsugor fóliával szigetelem a gégé-t és kész.
A 8 ér meg szerintem kell is, mert nemcsak a mágnes zárat kéne tudni működtetni, de jó lenne a kaput is bentről tudni zárni és nyitni, mert nem biztos, hogy mindig kéznél van a távírányító!