Én is emlékeztem, hogy "piko", csak nem mertem leírni, gondoltam, a maiak közül senki sem tudja, mi az :))) Kár, hogy kibeleztem anno, mostanra jó kis retró lenne, sokat érne :)) de akkor indultam el a házi gépjavítás rögös útján :DD az első tuning volt a 9V-os elem helyett a csengőreduktor+dióda, és ment, mint állat :))
Hehe, ez pont úgy néz ki, mint mikor 30pár éve szétszedtem a játékvasútam mozdonyát :DDD ilyen motor volt abban is, meg ilyen fogaskerekek. Lehet, ezen is segített volna egy kis szilikonzsír...
Azért ez a "tanárbácsi" egy kicsit erős egy skodadezertőr exjóautós pszeudó hozzáértőről!:))))
De a lényeg, hogy igaza van... Én is megszívtam, mert mint naív első xenonos azt hittem, hogyha azt mondom az ombre-nak, hogy xenon lámpát akarok, akkor legalább annyit visszakérdez, hogy bi- vagy hetero..illetve sima. Az első út során vettem észre, hogy mi is az a xar sárgás fény, amit reflektor gyanánt nyom, mint egy csodalámpás fénye...:))
És mert magic viszont A-Z-ig átböngészte a rendelési listát nem nyúlt mellé... Most már én is azt csinálom, akkor viszont csak bementem és azt mondatm, hogy egy ollan nagyot és szépet kérek, de gyorsan...:))
egy hónapig kattogott vmi a vectrában, totál random, még gyújtás nélkül is.
meguntam és olajcserével egybekötve megnézettem.
a belső levegőkeringtető léptetőmotorja kakálódott be, olyan formában, hogy nem végezte el feladatát, szorult, ezért a fed.comp. időről-időre újraindította a folyamatot, ami persze nem futott le rendesen.
kicserélték 45.000. kőkemény magyar forintért.
szétszedtem a régit, hogy mégis mi kerül benne majd' 50 kiloba...
hát ez:
4 db műanyag fogaskerék
1 db 12voltos motor
1 db chip
műanyag ház
műanyag váltókar
kb 700 forint bekerülési költséggel, de lehet hogy már sokat is mondtam...
az vígasztal, hogy egy asztrás ismerősnek egy 77.000 forintos léptetőmotor halt meg egy nappal később :D
Nem írtad, milyen autó, benzin, dízel? Gondolom, benzin 1.6-1.8, a kis akksiból. Valami baja csak kell, hogy legyen, különben nem merülne le... a legutolsó autóvill szerelő is meg tudná mérni, mekkora az autó nyugalmi áramfelvétele. Vagy lehet vezetési hiba is, ha pl. benzines, és csak rövidutas városban nincs pörgetve, akkor nincs is feltöltődve 100%-ra soha, akkor hamarabb is merül. Vagy vmi utólag beszerelt xar szívja le (riasztó, hifi, kihangosító, térképlámpa, stb), mert elvileg a Vekiben van egy elektronika, ami minden gyári fogyasztót lekapcsol, ha egy szint alá csökken az akku fesz.
Tudnátok segíteni mitől van a C vectránál hogy lemerül az aksija de ez gyakran előfordul, független az időjárástól tél vagy nyár? Tudni kell az autó három és fél éves, talán két éves volt amikor már cseréltek aksit benne mondván hogy az rossz mindenféle mérés nélkül. Azóta is gyakran van ilyen, még a kulcsot is kiveszem belőle itthon is mert az okosok aszt mondják ha bent van a kulcs akkor is meríti az aksit.Most is bemérettem, teljesen tökéletes az aksi is és autó is nem tudják el képzelni mitől van. "55-Ah"van benne.
Az "Abwrackprämie" ott szépen hátratolta a válságot a kis autós szegemensben, de én nem akarom elkiabálni, de a közép és felső kategória az új bemutatott húzómodellekkel viszonylag szépen kezd fogyni... meglátjuk.
Magyarország és keleteurópa más helyzet, mert itt elfogyott a valójában soha nem is létező fizetőképes kereslet... ami volt az jórészt agyatlan hitelkonstrukciók bevállalásának volt köszönhető (vagyis az emberek felelőtlenségének javarészt). Szóval az lett volna reális, ha a keleti blokkban jóval alacsanyabb szintű autók rohannak és nem az amit most látni... Kinézek a nagy gyárak előtti parkolókba és az úgymond legszegényebb munkával rendelkező emberek sokszor olyan autókkal töltik be a parkolókat, ami nem lenne rális... és németeknél sem látni jobb gépeket...
Ami viszont nagyon érdekes! Képzeljétek, hogy a Q5 annyira megy, hogy most heti 3200db-ot gyártanak belőle!! Hogy ki veszi nem tudom, de csak vegyenek!!!:)))
Majd meglátjuk! Én mindig optimista voltam és maradok is!!:)))
kontra, a GM iszonyat pénzeket tol abba, h a régi szar F astrák elmenjenek még. meg van támogatva az olajcsere, az összes kötelező szervíz, stb. ez mind nettó veszteség iszonyatos GK-állományon.
egy insignia 10 milliós előállítási ára bőőőven 5M Ft alatt van, talán 4 alatt is (ugye itthon regadó 1M, áfa 2MF bónuszból rájön), ebből nem 200k a profit egy autón, hanem úgy 1-2M Ft. a garanciaidőn belüli szervíz sem túl veszteséges biznisz.
Itt csak az Insi megy, új Corsát, Astrát csak elvétve látni - vagy csak nem tünik fel. Insiböl viszont lassan több van mint C Vekiböl, egyszerüen rengeteg futkároz már itt Frankfurtban. Persze ez lehet, hogy Rüsselsheim közelsége miatt van így.
Láttad, Papa, a magyar új gk. eladásokat? kb. 40 ezerre kalkulálnak év végére - jobb időkben ez 200 felett volt. Ha a németeknél is hasonló az arány a "válság" miatt, akkor az Opel is baxhatttya a húzómodelljeit :)) Pont az olcsó népautó szegmens esett vissza, a csóróknak kisebb gondjuk is nagyobb most annál, hogy új verdát vegyenek (a hitelhez meg valahogy nincs már annyira kedvük :)
Igazából az Insignia nem akkor pénzügyi nyereség, mert viszonylag olcsón adják! A régi és az új astra vitte, viszi majd a prímet! És ugye ott már minden költség megvolt most lehet várni a bevételt...
szerintem okos! Ha a bugyuta német politikusok ehhez asszisztálnak, akkor én is megcsináltam volna a GM helyében!
ez bizarr, ma reggel láttam én is. nem hülyék eladni az arany insigniát tojó gyárat, ez a hülye kocsi fogja kihúzni az opelt a slamasztikából (meg a corsa+roncsprémium).
érdekes story, kíváncsi leszek, h az amcsik mit szólnak hozzá (GM tőzsdenyitó ma USA-ban, etc).
szerintem nem tudom...... Mondjuk nyilván az uj tulaj is átszervezéssel, gyárbezárásokkal kezdett volna. A helyzet egyelőre javul, az tény, hogy ez mennyi autogyár fenntartásához járul hozzá, azt előre senki sem tudja.
Nagyobb autot ugysem veszek ugy 2 evig, addig akármi is lehet... (kicsit lehet, ott a Corsa még a listán van, pár nagyon OFF mellett:)
"A General Motors igazgatótanácsa kedden úgy döntött, hogy mégsem adja el az Opelt - közölte a GM kedden este. A detroiti autógyártó vállalat 13 tagú irányító testülete a javuló gazdasági környezettel, valamint a márka stratégiai jelentőségével indokolta a több hónapos kemény tárgyalássorozat után váratlannak tetsző döntést."