Ha már ilyen szépen kértél, mindjárt updatelem a listát.
Addig is rövid gazdaságossági "teszt", a motor üzemeltetése évi 20e km -el számolva, benzin+kötelező szervíz+kopóalkatrészek vonatkozásában durván 40Ft/km. Ennek a fele a benzinköltség.
Szerencsére írogattam minden történést dátumozva, így apróságokat sem felejtettem el :).
Történések:
1700 km - váltókar meglazult. 1 perc alatt meghúztam.
2800 km - az ülés zárszerkezetét tartó csavarok meglazultak. Előzőhöz hasonló méretű munkával járt.
És itt jön a legkomolyabb, bár amint hallom meglehetősen ritka hiba (ezrelék környékén van az előfordulásának valószínűsége) - a hengerfejtömítés a hátső hengerben egy kis helyen eresztett. Az égéstérből a víztérbe tudott a motor kifújni nagy terhelésnél, így nyomta kifelé a vizet. Nem melegedett, sem a vízben, sem az olajban szennyeződés nem volt tapasztalható. Végül szétszedtük és kiderült az ok - tömítéscsere megoldotta.
Az élményt amit a gép egyébéként már ennyi km alatt is nyújtott, úgysem lehet leírni, ezért itt csak a száraz mérhető adatok szerepelhetnek. :)
Fogyasztás: meglehetősen hektikus. Városi üzemben, nagyon rövid távokon, jobbcsuklótól függően akár 6-7.7l/100km között is mozgott a fogyasztása - ez utóbbi már meglehetősen észelvesztős közlekedés mellett :).
Tartósan utazva (180-as átlag 180 km-en, majd 80-as átlag további 40 km-en) 6.5-7l/100km széltől is függően.
Tartós országút (max 120-130, viszonylag finoman kezelve a gázkart) 5.5-6l/100km.
Talán nemsokára az is kiderül, hogy Ringen mennyit eszik :).
A fogyasztás 1-2 személlyel és dobozzal értendő (110-180 kg-os terheléssel).
Üzenet a gyártóknak:
1. Szélesebb első gumit! A 90-es szélesség sajnos nem mindig elegendő aszfalton a kanyarokban :(.
2. Ne is gondoljanak erősebb elsőfékre amíg a gumit nem szélesítik meg. Nem mintha a mostanival komoly gond lenne, amellett hogy precíz, könnyedén állóra fékezi az első kereket, ne hallgassanak a korábbi véleményemre, nem kell neki nagyobb tárcsa ezekhez a kerekekhez :).
3. Esetleg az LC8 Duke kerekeit nem lehet hozzá használni? :))
-Finomabb váltó.
-Az erő új dimenziói, hiszen már lehet pörgetni :).
-A gázreakció új dimenziói a lehúzott mágnesszelepek miatt.
Minimális szinkronhangolás kellett a karbiknak, de kb. ennyi volt az összes ténykedés az olajcserén kívűl.
Hazafelé telitankoltam majd kiderült, hogy 70 körül 2-ben szereti kikönnyíteni az első kereket egy agresszívebb gázadásra. Nem vagyok egykerékbajnok, de asszem tanúsíthatom, hogy a teszteken készült képek nem pusztán a Photoshopot dícsérik :).
Futóműbeállítás még hátravan, ezt majd akkor ha már értek is hozzá :). Asszem az első lépésben a gyári "Sportos" beállítást próbálom ki, utána ha még élek tovább finomítom :).
Pro es kontra:
- A kitamaszto forrasztasa elengedett, a motort le lehet tamasztani, de oda
kell figyelni, mert ha elforog (2 cso van egymasba toldva) akkor vagy a
mocit nehez letamasztani, vagy felcsapva a lancba er bele. Menet kozben ez
nem okoz gondot, letamasztasnal meg mar nezi az ember - sebaj, majd a
kovetkezo jobb lesz. Garanciaban azonnal kicserelve.
- A tank. Marmint a merete. El lehet felejteni az egesz napos tankolas
nelkuli gurulasokat (LC4 Adventure - 28l-es tank es 5l koruli fogyasztas hosszu tavon) meg a csokieveszetet amig a tobbiekre varok. Ahogy a
"tanker" szerepet is. Amugy a sulyelosztasa zsenialis, a gep tologatasa
(otthon pl. 2 lepcsofokon kell feltolnom), forditgatasa kb. mint az LC4
Adventure telitankolva, menet kozben pedig meg annal is konnyedebb. A tankok 22l-sek, a fogyasztasom 5.7 ill 5.8 volt az eddigi ket tankolas
alatt, de finoman kozlekedve termeszetesen (bejaratas) 120 koruli max. tempo
mellett. 280 km kornyeken gyullad ki a tartalekjelzo/indul meg a
tartalekszamlalas.
+ A futomu. A tesztgep kokemeny futomuvenel a gyari beallitas sokkal
lagyabb. Ez egyfelol jo hir az alacsonyabb soforoknek (nekem is majdnem
telitalppal leer a labam, mint az LC4-rol), masfelol a futomu hihetetlen
tartalekait mutatja az allitgatasok teren. Lehet szinte speedesen kemeny, de
endurosan lagy is.
+ A gumik/fekek: Ugye ez elegge rovid tavu tapasztalat, de a gumik nagyon
bejonnek. A fekek is, miutan bekoptak. 1-2 kanyarban komolyabb dontogetesnel
azert valami bizonytalansagot ereztem az elejeben, de asszem a gyari
beallitas nem az en sulyomhoz/stilusomhoz keszult, azon amugy is akartam
kemenyiteni. Talan ki lehetne probalni (ha van egyaltalan) valami szelesebb
gumit elore, de ez meg a jovo zeneje - messze vagyok meg a gep teljes
"betesztelesetol". Az meg legalabb 10e km :). FYI: Kis sebessegnel lehet
stoppit nyomni vele ;).
+ A blokk. Ugye bejaratas, vigyazas, nem teljes gaz huzas. Ehhez kepest a
gep teljesen hasznalhato 3000(6.ban is akar)-tol, meg 6000-be sem forgattam
bele 1* sem, a normalis orszaguti turatempohoz ez is boven eleg volt. A
gazkar minden rezzenesere azonnal reagal a gep, par mm eleg is neki a
kozlekedeshez. Bejaratas utan a temat alaposabban koruljarjuk :), kulonosen
a 6000-nel leadott maximalis nyomatek tekinteteben :))).
+ A vilagitas. Kell meg neki egy kis finomhangolas, de az 1 izzos tompitott
megoldasok kozott igen elokelo helyezest er el szerintem. A refi pedig
gyakorlatilag a tompitott "felett" megjeleno fenycsova, ami szinten
meglehetosen hatekony ilyenforman :).
+ Az ules. Megszokast igenyel ugyan, a keskenyebb /puhabb ulesekhez szokott
magamnak, de nem indul rosszul az ismerkedes. 3.5 orat toltottem eddig
maximum egyhuzamban a mocin, nem kellett sem felallnom a nyeregben, sem
otthon a fajo tagjaimat kenegetnem :).
+ Kezelhetoseg. Ahogy azt mar leirtam, mint egy LC4 Adventure. A
forgalomban/varosi dugoban eppugy mint az orszagutakon/kis erdei utacskakon.
Talan annyit erdemes megjegyezni, hogy az LC4 a Supermoto
kerekekkel/kemenyitett futomuvel volt csak annyira stabil kanyarokban mint
az LC8 a gyari kerekekkel/gyari futomuvel. Ez utobbinak az allitgatasa
egyebkent biztosan elvenne jopar honapomat ha tokeletesre szeretnem,
figyelembe veve az allitasi lehetosegek szamat ill. a hozzaertesemet :).
Szerencsere a gepkonyvben ehhez jo tampontokat adnak meg. "Terepen"
(murvas/koves/viznyomos kis utacska) kicsit szokatlan a gep de
altalanossagban joval stabilabbnak hat mint az LC4. Azert az teny, hogy
terepezesre az LC4 alkalmasabb, de asszem az en tudasomnak/igenyeimnek boven
elegendo az LC8 tudasa is. Megszokast igenyel, hogy a kereket sokkal
konnyebben elforgatja, erre nagyon oda kell figyelni.
+ A hangja. Alul nagyon konszolidalt, de mar most is erezni rajta, hogy
durvul o meg. Plane, majd ha mar magasabb fordulaton is maghallgathatom :).
Viszont csendes/nezelodos gurulgatasokhoz a szolidabb also hangtartomany
sokkal megfelelobb.
Egyelore ennyi a tapasztalat vele, ha tovabbiak szuletnek megirom.
Ide várok mindenkit akit érdekel a nagyendúrók újabb -stílusteremtő- példánya. Mind tapasztalatokat, mind kérdéseket várok.
Magamról annyit, hogy 1 év Honda Dominator (20e km) és 2 év KTM LC4 Adventure (37e km) után váltottam egy LC8 Adventure-re.
Rövidesen leírom a tapasztalataimat is amit az eddigi rövid idő alatt szereztem vele.