Egy valamire való - inteligens - riasztó képes kizárni a nyitva hagyott opciót és a többit élesíti. Feltéve ha ezt ilyen opcióként állították be.
Szerintem megette a fene azt az érzékelőt, amely bukóra nem riaszt, nyílásra igen. Ekkor ugyanis már néhány milimétert el is mozdult az ablak.
Amator
3. Az egész nekem nagyon aránytalannak tűnik Én biztos nem vésném ki közel fele anyiért a 23-as cső helyét mint amenyiért belerakom a falba.
4. Egy tipp de letagadom, hogy Én írtam:-))) HA az Én házam lenne nem hívnám vissza szerelvényezni az nagyon drága a többihez képest. Az egész úgy néz ki mintha az ajánlatkészítés végén jött volna rá, hogy túl olcsó lessz, vésni viszont bármikor felveszem alvállalkozónak ennyiért.
Meglepő módon mostanában egyre többen kérik, az összes nyílászáró reed relés védelmét magánlakásokba is. Magának az érzékelőnek az ára az szinte elhanyagolható, de nagyon melós (hála istennek mindig sikerült megeggyezni a villanyszerelővel, nem én csinálom).
Tipp!
Bukó-nyíló ablaknál célszerű az érzékelőt a nyíló oldal aljára tenni, így a megrendelő éjjszaka nyugotan aludhat bukáson hagyott, szellőzést biztosító nyílászárókkal, azok védve lesznek. Ha valaki nyitó irányba akarja feszíteni az ablakszárnya, a reed old, riasztó indul. Én ezt szoktam ajánlani.
Lacivill,
33 riasztó kiállás. Minden ablak nyitásérzékelő és minden helyiség mozgásérzékelő. (Aztán lehet, hogy csak a mozgás érzékelől lesznek bekötve de csövezni nem árt ha be van.)
Amator
A 0 feliratú dolog egy sima rövidzár (0 Ohmos ellenállás). Megnézed a DIP kapcsoló helyét. Amelyet be kell kapcsolni, ott összeforrasztod a két forrszemet (darab drót, vagy ha közel van, akkor óncseppel), a melyiket ki kell kapcsolni, oda nem raksz semmit, vagy leforrrasztod a rövidzárat.
Mondjuk kell biztos kéz, meg finom páka (nem bádogos, meg pisztolypáka!) a felületszerelt alkatrészek leforrasztására, de nem vészes.
Ha nagyon vállakozószellemű vagy, akkor veszel megfelelő DIP kapcsolót és felforrasztod. De szerintem ez felelsleges.
Szal igy nem ertheto a Wago (az vezetekezes dijaban benne kene lenni nekem legalabis trivialis), nem ertheto a kabelezesi dijak (mindegy melyik) mert vagy egy aron van vagy mas ruhat vesz fel hozza? :-))
Javaslom kerdezzel ra tetelesen nala ez miert ennyi es magyarazza meg.
A felirat ellenalas erteket jelenti ez esetben nincs egy sima vezeteknek tekintheto. Ha a pontos leiras megvan akkor forasztas mas esetben "itt nyugszik" lesz belolle. De ha meg garancialis inkabb vidd be a szervizbe es kerd meg oket az atalitasra. Ha tonkre megy akkor nekik kell javitai.
Szétkaptam, mivel szeretném megváltoztatni a késleltetés idejét. Ám sajnálattal tapasztalom, hogy a speckóban szerepló DIP kapcsoló helyett itt csak a forrasztások vannak meg (és fixen be van állítva 8percre egy pici (4*2mm, fekete, "O" felirattal)téglalap ráforrasztásával.
Hogy lehet ezt "tuningolni", mondjuk "mellékapcsolni" a 4perceset? Úgy tudom, létezik olyan, hogy "áramkörjavító toll", meg fűtőszáljavítóban is van ilyen. Az jó nekem ehhez?
NEm tudom, hogy az az O betűs izé az csak összeköt, vagy egy ellenállás (nem hengeres!), vagy miafene...
Tudom, eléggé "táv-vakbélkiszedés"nek tűnik a kérdés, de hátha... :))
Talaltam egy lampat, amit a furdoszobaba tennek tukor fole. Annyi a gond, hogy ez nem furdoszobaba szant darab (fem hazas, spot jellegu izzokkal / E27 foglalattal). Mi altalaban a kulonbseg? Erintesvedelem? Kiegeszithetem-e ezt egy huzokapcsoloval (egypolusu) (hogy kulon kapcsolhato legyen)?
Wago - vezetékek összekötésénél használják, műanyag bigyó (Azért vagyok ilyen okos, mert a heten láttam egyet..:)))
Én nem sok árajánlatot láttam, de h a Wago-ért felszámítanak munkadíjat, az nekem olyan, mintha "lépésenként 4Ft" .... Sztem ennek benne kéne lenni a doboz díjában...
Jahhh, akkor n elegyen külön CAT5 meg telefon, arra egy vezeték való, de vajon mennyiért szerelik a konnektort, és miért nem látom benne? Wago-t külön kielemezni érdekes, de kell egy fél marok, az biztos, lehet rajt akasztani.
Fí relé gyanúsan occsó, többin nem vitatkozom, nettó 66 pénz a CAT5-ért is sok _lenne_, de most választhatsz, hogy végponttól függően 300-700 méter fog majd kelleni, de ennyiért méterre viszik, lerakják, vagy veszel 2 tekercset. Bár utóbbi lehet, hogy érdemes, reális keretek közt én is engedem az ügyfelet kavarni, ugyani 300 méteres dobon 12ezer körül mozog a kábel... Szóval bruttó 40 forint alatt van métere, két dob még villamoson is cipelhető.
Kaputelefon gyanúsan occsó, nem lesz jó semmire :-) TV/telefon csatlakozó ennyiért csak gagyi van, de ha nincsenek benne a konnektorok, aljzatok, akkor az hogy jön ide?
Munkadíjat nem tudom, szerintem optimális, max. szla nélkül legyen fele ennyi, de akkor hitelre nem mehet, meg utólagos ugatások/garancia is necces.
attól függ, hogy mennyit használod, ha jól emlékszem, típustól függően cca. 3 óra alatt fűt fel teljesen, tehát havi 30nap/hó * 3óra/nap * 1.2kW = 108 kWó.
valami nem koser a lakasban a villanyfogyasztas korul
es arra gyanakszom hogy vagy folyik az aram vagy rengeteget fogyaszt a villanybojler, pedig most lett kicserelve fel eve, valami olasz tipus, felirat szerint 1200W-os , 80L-es.
Nem tudjatok, hogy kb mennyi a normalis napi uzemideje egy ilyen bojlernek ?!
Nem, ha úgy lesz kalakítva a házad, hogy nincs betonalap földelésed, akkor mindenképpen földelőszondát kell leverni a és ehhez kell csatlakoztatni a 0 vezetőt. Javaslom, hogy nem ilyen csináld magad könyvekből tájékozódj a villanyszerelésről, Hanem mondjuk a Magyar szabánysorozat 2364 - köteét szerezd meg, vagy elég ha a áttanulmányozod az MSZ 447:1998/1 M:2002 szabványt. Ebben mindent megtalálsz arról hogyan kel földelni.
Mindenképpen ki kell alakítanod egy földelési pontot
„TN rendszer esetén minden betápláló vezeték épületbe való becsatlakozása közelében a védővezetőt egy önmagában is számottevő mesterséges, vagy természetes földelőhöz, vagy épületalapföldelőhöz kell csatlakoztatni.”
Ha esetleg kérdésed lenne a vilanyszereléssel, vagy a vezetékmnéretezéssel kapcsolatban szívesen segítek, ugyan is ilyenek tervezésével keresem a kenyerem....