Értem én mindkettőtöket és persze igazatok is van az M3-M31 kapcsán, de akkor az M0 nyugati sem azért fölösleges, mert "úgyis ott van körbe az M0, tessék azon menni"
Amúgy arra lennék kíváncsi, hogy kormányzati szinten hogyan is zajlott ez, jött O1N (Orbán egy Nagy(on)okos), bedobta a témát, aztán elment hozzá a NIF-es főcsóka Róbert Attila és kisírta a szemét is, hogy csinálják már valahogy vissza, mert mégsem kéne az éves költségvetés felét erre az egy nyomorult projektre költeni?
Nyilván, de ugye az M3 "önálló" szakaszára jön Gödöllő (32000 fő), Szada (5000), Veresegyház (18000), Mogyoród (6500), Erdőkertes (7500), stb. ingázóforgalma is, annak meg jót tesz, ha legalább a transzfer nem megy arra, szóval ott a "nem megépítésnek" is lett volna költsége.
Nagy kerülő? Ne viccelj! 10 km az 5 perc, ha egy pihenőnél a WC-től messzebb van csak parkoló és ott is sorba kell állni, az kb. ennyi idő. Nemzetközi fuvarnál fel sem tűnik. Az osztrákok sem építenek az A4 és az A1 között Bécs alatt alagutat, mert az S1-A21 "kerülő"...
Csaxólok, hogy már 2005-ben is ennyiért építették itt az autópályákat, miután a Vegyépszert (aki 1,1-1,3 md-ért épített 2000-ben autópályát) nemes egyszerűséggel kizártál a versenyből. És azért 2005 óta volt egy kis infláció, ha nem is mostanában.
" Ha viszont az alagút végén egy lámpa visszatorlasztja, akkor sikerült egy drága földalatti parkolóhelyet építeni. "
Igen.
Ezért kell jól megtervezni a kapcsolatokat. Esetünkben például valszeg az lenne a megoldás, hogy az első lejárat a Flórián téren lenne, amit négyágú autópálya csomóponttá kellene átalakítani, a déli oldalon meg a Széll Kálmán téren kéreg alatt elhaladva kellene az Alkotmány útba bekötni. Az ottani kapcsolat valóban problémás lenne.
Én például nem hiszem, hogy 3-400 md forintot megér a Déli pályaudvar területe. Azt sem hiszem, hogy a Déli pu minden funkciója megszűnne. Bár egy földalatti megálló csak emelné a felszabaduló terület értékét.
A Nyugati pályaudvarban gyakorlatilag lefeleződne a fejpályaudvari forgalom, a rákosrendező lehetne a közös tároló (parkoló), karbantartó pályaudvar, és lehetne átszállás nélkül Miskolcról Győrbe, Bécsbe, az Adriára utazni.
Szóval sok előnye lenne az összekötésnek, de nagyon drága lenne. Az ötlet mindenesetre jó. És hogy lesz-e telekspekuláció itt, az nem Mészároson, hanem a magyar népléleken múlik. Eddig minden nagy beruházásnál megjelent ilyen-olyan mértékben a spekuláció (emlékezzünk a Hankokra), így valamilyen mértékben itt is várható. Vagyis a mérték a lényeg.
"A tó keleti oldalán haladó 710-es főút eddig csak Balatonakarattyáig ért el, most azonban Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép munkálataival egészen az M7-es autópályáig vezetik egy 2,2 kilométeres új szakasz kiépítésével. A projektben az ehhez szükséges csomópont is kiépül a főút és a sztráda találkozásánál."
"az egész Bp környéki, hazai és nemzetközi tranzitforgalomnak igen jót tenne. "
A nemzetközi forgalom kiválóan elmegy az esztergomi pályán is az m0 nyugat helyett. Az m3-m1 kapcsolat meg megvan az m0 déli ágán.
Most még nem tartunk ott, hogy már ne legyen fontosabb útépítésünk az m0 nyugatnál.
És jó sokáig még nem is fogunk ott tartani.
"a dél budapestieknek is könnyebbéget jelentene az M déli szakaszán a forgalom csökkenése..."
Nem tudom, hogy áll a 2x3 sáv elkészítése, de azután jó darabig nem lesz ott kapacitáshiány. Az mégiscsak fontosabb, mint jó drága alagutakat fúrni a Budai hegyek alá.
A Vértesi vasúti átjáró fölé a felüljáró jó ötletnek tünik. De akkor még mindig ott van a másik vasúti átjáró a Gázvezeték utcán (egyvágányú Derecske felé menő vonatforgalom), ahol elég sűrűn bele lehet futni 10-15 perces pirosba.(vicc kategória amúgy).