Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92429

Ez a kis orosz gép ott a távoli Szibériában olyan kicsi sugarú körön akart visszafordulni mint a helyi csuklós busz.

 

Minek?

Nem mindegy ott, hogy 100 méter sugarú körön fordul vissza vagy 2000 méter sugarú körön?

 

 

Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92428

Nekem is meglepetés volt, mi minden kiválthat egy ilyet, amikor láttam valamelyik Natgeo légikatasztrófák részt, hogy a pilóta közismerten nem tudott uralkodni magán, és indulatát többször is azon vezette le, hogy az utasokat terrorizálta éles fordulókkal, mert épp valami nem tetszett neki (áthelyezés pl.). Egy kis légitársaság kétmotoros gépével zuhant le az USÁ-ban. A jelentés szerint ez a viselkedés vezetett oda, hogy a másodpilótája meg sem mert mukkanni mellette, és akkor sem szólt, amikor kellett volna, a földbe csapódtak megközelítéskor. A járatszámra sajnos nem emlékszem, sajnálatosan ez is egy olyan eset volt, amikor technikailag rendben lévő géppel zuhantak le.

Előzmény: trizs77 (92427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92427

Mindíg magas nekem, amikor felszállás után, éles jobb-bal fordulózik valaki.

Minek?

 

Ha egy sűrű nagyváros fölött csinálja ahol ilyen meg olyan zajelőírások miatt úgy kell felszállni mint az ökörhugyzás, akkor elfogadom, bár nem értem.

 

De amikor Szibériában!

Ott mire nincs hely?

Ott minek ?

 

Megírtam már, hogy anno 1988-ban Csita reptere felett*** a pilótánk úgy vágta erősen döntött jobb fordulóban az IL-62-t, hogy az utastérben minden elborult.

Az utasok előtti asztalkán lévő összes pohár, étel, minden leesett.

 

Jó-jó ott kellett fordulnia 90 fokot délnek.

De Szibériában nem mindegy a forduló sugár ?

Minek kell egy IL-62-vel olyan forduló sugáron befordulni mint egy ZLIN-526-tal?

 

 

*** = tessék csak megnézni a térképen Csita repülőterét.

No afölött fordultunk be úgy mint egy Trabant a sarkon.

 

 

XANTIi Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92426

Kerozin.....

Előzmény: elemes (92425)
elemes Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92425

a repülőbenzin és a vodka szerencsétlen arányú keveréke?

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92424
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92423

Szerencsére a keró egy fokkal béketűrőbb a benyánál.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92422)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92422

ITT nem fukarkodnak a közeli képekkel. 0:27 körül cockpit :-(

 

Érdekes, hogy nem volt tűz...

Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92421
Előzmény: Syracusa (92420)
Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92420

Ez szerintem nem is Ancsa volt, hanem TVS-2-DT.

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92419

Az első híradásokkal ellentétben ez nem motor problémára utal. Durván túlhúzottnak tűnik. Beakadt magassági? Súlypont probléma?

Előzmény: trizs77 (92418)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92418
Syracusa Creative Commons License 2017.12.18 0 0 92417

Lengyelországban leesett egy MiG-29, a pilótát némi keresés után sikerült viszonylag épségben összeszedni, kórházban van.

https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/372543-katastrofa-samolotu-mysliwskiego-mig-29-pilot-sie-katapultowal-wiceszef-mon-wojsko-zadzialalo-jak-nalezy

trizs77 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 92416

A tragédia okait vizsgáló bizottság zárójelentése szerint a pilóta hibája miatt zuhanhatott le tavaly decemberben a repülőgép Szocsi közelében. 

A Tu-154-es utasszállító katasztrófájában 92 ember halt meg. 

 

Tavaly decemberben Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter – még a bizottság felállítása előtt – úgy nyilatkozott, hogy a gép műszaki hiba miatt zuhant le.

Ez a vélekedés a vizsgálat során, nem igazolódott be.

 

Az orosz védelmi minisztérium most azt közölte, hogy a vizsgálat szerint

a balesetet a repülőgép parancsnoka térbeli orientációjában (helyzetértékelésében) beállt zavar okozhatta, amely a repülőgép irányító berendezéseivel való hibás műveletekhez vezetett.

 

A bizottság szerint nem sértették meg sem az utasok, sem a 150 kilónál súlyosabb rakományok elhelyezésére vonatkozó előírásokat, nem történt szabálytalanság Szocsiban a gép üzemanyag-feltöltésekor, és nem találtak külső tényezők hatására utaló jeleket sem.

 

A bizottság szakértői gondosan elemeztek minden, a légi balesetet megelőző körülményt, valamint tanulmányozták a Tu-154-es repülésének műszaki paramétereit a felszállástól Szocsi repülőteréről.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92415)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.18 0 5 92415

Akkor gondolom ennek szellemében linkeltél be, - pont egy éve, 2x is - az Alexandrov együttes kórus-énekéről 5-5 perces videókat. (Link helyett, teljes oldalt kitöltve...) ;-)

 

Fémötvözetek: uncsi, pilóta ételmérgezése: uncsi, Alexandrov: fincsi.

Előzmény: trizs77 (92411)
Kenny___ Creative Commons License 2017.12.18 0 8 92414

Akkor majd a mi rezidens-rangidos onjelolt moderatorunk az anyosulesen terpeszkedve eldonti neked.

Előzmény: Töck Jenő (92413)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.12.18 0 1 92413

"Ha belerepül a gép egy erős zivatarba, letörik a szárnya, lezuhan és meghalnak az utasok, akkor ide tartozik, "

 

És mi van akkor, ha valaki megkérdezi, hogy viharban miért vagy/és mikor törik le a szárnya?

Előzmény: trizs77 (92411)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.17 -4 0 92412
trizs77 Creative Commons License 2017.12.16 -6 0 92411

A repülőszerencsétlenségek megvitatásánál van-e helye műszaki, emberi, szervezési, szabályozási, meteorológiai, fizikai háttérinformációk kifejtésének?

------------------------

 

 

szerintem van.

 

Példa : Lezuhan a repülőgép, meghal sok ember mert a pilóta ételmérgezést kapott.

Ezt meg lehet írni.

 

De ha utána 12 hozzászólás születik a resztelt máj - mint pilóta vacsora - elkészítési módjairól, a főzés közben elkövethető hibákról, az nem ide tartozik, hanem valamelyik főző topicba.

 

Ha belerepül a gép egy erős zivatarba, letörik a szárnya, lezuhan és meghalnak az utasok, akkor ide tartozik, hogy miért repült bele a pilóta abba az erős zivatarba.

 

De nem tartoznak ide az egyetem I.évfolyamáról a Meteorológiai ismeretek című tantárgy III-IV-V fejezetében leírtak.

 

Magyarul ha valaki (értelmileg) elég fegyelmezett és eléggé figyelmes, akkor moderator nélkül is tudja, hogy a REPÓLŐSZERENCSÉTLENSÉG oka ide tartozik.

 

Ha fegyelmezetlen és figyelmetlen akkor elkezd szószátyárkodni egy határterület ide nem tartozó fejezeteiről.

 

 

 

f_zoli Creative Commons License 2017.12.16 0 7 92410

Szolgálati közlemény: 

 

A repülőszerencsétlenségek megvitatásánál van-e helye műszaki, emberi, szervezési, szabályozási, meteorológiai, fizikai háttérinformációk kifejtésének? 

 

Hogy a topik minél jobb legyen, most a megfelelő helyen feltettem a kérdést. Szeretettel várok minden érdeklődőt és érintettet a lenti topikba. Leszállópálya, Téged is; trizs77, Téged is. Én hiszek a konstruktív eszmecserében. Aki úgy gondolja, a +/- gombokkal is kifejezheti véleményét. Itt egy szót se! 

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9111535

Előzmény: Leszállópálya (92112)
etomcat Creative Commons License 2017.12.16 -2 0 92409

> "Halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész..."

 

Ennek a mondatnak a magyar nyelvben az az értelme, hogy valaki nem szándékosan veszélyeztette a légi közlekedésnek azt a célját, hogy halált okozzon. Értelmesen úgy lenne, hogy:

"Légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész..."

 

Mondjuk a bürokratáktól bármi kitelik.

Előzmény: doncike (92402)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.15 0 0 92408

Az biztos, hogy elsokent itt fogom kozolni, ha megtalaltam.. 

Előzmény: doncike (92407)
doncike Creative Commons License 2017.12.15 0 0 92407

Nagyon nem mindegy, szerintem.

Főleg hogy közvetlen összefüggésbe hozzák a balesettel, mintha ő okozta volna.

De ezzel most egy darabig nem kell törődni, a részletek majd kiderülnek a tárgyaláson.

 

A maláj gép kereséshez sok szerencsét!

Okvetlenül szólja, ha előkerült!

Előzmény: Anakin a sith (92406)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92406

Ok, de vegul is tok mindegy. Vadolhatjak barmivel, ha nem derul ki, hogy adatokat hamisitott es ugy irt be repult orakat....stb. hogy nem volt igaz. Ez nem itt fog eldolni. En meg mindig az eltunt malaj gepet keresem, az egy x akta! 

Előzmény: doncike (92405)
doncike Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92405

Az ide belinkelt cikkben nem szerepelt, hogy milyen bűncselekménnyel vádolja az ügyészség az oktatót.

Ez oldódott meg.

Előzmény: Anakin a sith (92403)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92404

Nem egy hete, 2 napja, bocs! 

Előzmény: Anakin a sith (92403)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92403

Ebben mi az ujdonsag? Ugyanez volt a hir egy hete. Mi,,oldodott" meg? 

Előzmény: doncike (92402)
doncike Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92402

Megoldódni látszik a rejtély, az eredeti hírben benne van:

http://szabolcsihir.hu/bun/2017/12/lezuhant-a-tanulo-az-oktato-hibazott-nyiregyhazan

 

 

"Halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész egy oktató ellen, akinek mulasztásai miatt május 20-án Nyíregyházán egy tanuló a vitorlázó repülőgéppel lezuhant, és életét vesztette - közölte a Szabolcsihírrel Dr. Szilágyi László sajtószóvivő."

 

 

Előzmény: XANTIi (92399)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.14 0 1 92401

Azért ha pont a vészhelyzeti gyakorlatok lettek volna "okosba" megoldva, az már nagyon necces lehetne.

Előzmény: doncike (92400)
doncike Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92400

Igen, azt feldobtam már tegnap mint lehetőséget.

Ha tényleg valótlan órákat igazolt, akkor meg is állhat ez a vád.

De a repülőgép ettől nem dugózik be (főleg ezen a szinten), tehát ha tényleg ez a vád, akkor ez az ág itt bizony OFF lesz.

Előzmény: XANTIi (92398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!