Attól függ mennyire módosítható a Piko modell kocsiszekrénye. Ebben a formában távolabb állna az igazi mávos Y-kocsiktól mint bármelyik másik korábban készült Y-kocsi modell. Szóval nem valószínű...
Nyílt titok, hogy a Piko nem magától kezdett neki a Szili-témának. Így nagyobb az esélye, hogy pár éven belül 4000-es hibrid Szilik rohangáljanak a 29-es vonalon, mint, hogy a Piko kitáncoljon a projektből :D
én mindene estre első körben attól leszek boldog, ha a szili témát nem kaszálják el.
aztán ha netán csinálnak hálót meg fekvőhelyeset, azt megvenném, de amúgy részemről például nincs igény még egy újabbfajta puruttya magastetős 20-80-asra, bőven elég a tillig és a roco...
Azt vegkepp nem hiszem hogy a negyedik negyedre hagyjak a kulfoldi forgalmazast. Ha minden gyarto karacsonyra hagyja a termekei megjeleneset, a vasarlok sinylik meg es dontik el befer-e a koltekezesbe. Es ezzel a gyartok is.
Leggalabb ket honap kell az elosztasra Kinabol, ha nem harom. Lehet hogy MAR nincsenek is raktarban...
Nem, en arra tippelek hogy egy sorozat keszult es allnak a raktarban a termekek amik nem Magyarorszagra mennek. (Es a zsalu nem lesz kijavitva ennelfogva sem.) Azt nem hiszem hogy ketszer inditsak be a gyartosort betanitott munkaerovel.
Szvsz attól függ, hogy melyik a nagyobb költség? A kész/félkész árú raktározása vagy a gyártósor átállítása egyik modellről a másikra? Ugye nem gondolod, hogy amúgy az áll két széria között?
Szerintem is életszerűbb, hogy egyszerre legyártanak x mennyiséget (Piko MÁV Szergej esetében pl. magyarországra és nem magyarországra szánt darabszám együtt), nem pedig teszem azt százasával szórakoznak, és külön alkalommal készül a hazai és a küllföldi piacra szánt mennyiség...a mai világban, ahol minden eurocentért lehajolnak, elég drága lenne, kéthavonta indítani a gyártósort x modellért.
Ezt kerdezgetem mar egy ideje: a cseh-szlovak modellezok hogy oldjak meg az MTB BZx mellekkocsi elektronikus fogyatekossagait? Es van-e kommunikaciojuk a gyarral a fejlesztesrol?
Az egesz biraskodas a masik munkajan azert ilyen elvarasokkal teli, szvsz, mert a magyar modellezok el vannak kenyeztetve. A DigiTools pl. nagyon magasra tette a mercet.
Valoszinutlen lenne az hogy a PIKO mar legyartotta az osszes kuldfoldre szant darabot a magyar kotingenssel egyutt? Miert inditanak be a gyartosort ketszer egy evbe ugyanarra termekre (ket termekre a szergejek eseteben amik festesi varianasok csak)? Esetleg a kulfoldre szant darabok mar egy raktarban pihennek azert hogy az internet kereskedelem sajatossagai miatt a magyar viszonteladok ne keruljenek hatranyos helyzetbe? Nyar vegen pl. utra kuldhetik oket.
A Piko a Rocohoz hasonloan hibrid ertelkesitesi modell szerint mukodik, aminek sajatossaga, hogy vehetsz direktben a gyartotol termeket, de ez a legmagasabb fogyasztoi ar a piacon, mert nem akarnak kiszurni a modellboltokkal, akikkel tobb evtizede egyuttmukodnek. Ebbol adodik az altalad emlitett arkulonbseg, tavaly ev vegen 140euroert vettem a 162es szergejt, szoval szolidan meg emeltek is arat.
Ne úgy képzeld el a gyártást, hogy elfogyott a száz darab, csináljunk még százat, hanem úgy, hogy lefestenek és feliratoznak valamennyi kasznit (pl. 200 darabos tervezett megjelenésnél 250-et), majd elkezdik készre szerelni őket, a kasznik egy része a polcon áll festetten. Ezeket pár héttel később rakják össze, de az alapanyag ugyanaz, tehát nem sok esélye van, hogy javítják. Volt már rá példa, hogy javítottak valamit, de azok egyszerűbb dolgok voltak (pl. Roco M62-230 mozdonyhoz küldött utólag gombát a boltokba kb. 15 éve), vagy vissza is hívták a boltból a cuccokat, de ez nem jellemző. Tillig TT-ben termesként kiadott IC kocsijait sem hívta vissza, stb.
Szerintem azért olcsóbbak ezek, mit a régiek, mert a domináns kereskedő(k) így árazta(k) be, a többiek meg kénytelenek alkalmazkodni.
Szintén magyar szergejek, szintén eltérő árak, pedig szinte egyszerre jelentek meg:
Értem, de továbbra is ott a tény, hogy ugyanannyiba kerül a két, jelenleg gyártásban lévő Szergej a Piko oldalán, és nem is változott, tehát nem volt korábban magasabb eurós ára..erre mondom, hogy legalábbis kétségessé teszi a hibás modell-csökkentem az árat c. dolog. Akkor lenne ez biztos, ha korábban magasabb eurós ár lett volna a gyártó oldalán. De nem volt, tehát nem csökkentette.
A 073-as és a 162-es is bőven 60 ezer alatt volt a megjelenésekor. Továbba is azt gondolom, hogy a Pikoban volt annyi gerinc, és a hiba miatt csökkentette az árát a mozdonynak kárpótlás képpen. Ugyanis egyik Piko modellnél sem volt ekkora ( kb.15% ) áresés megjelenéskor a tervezett árhoz képest.
Ez érdekes lenne, mert akkor az első adagból kapott nép eléggé felháborodna, főleg, ha az ár is marad annyi, amennyi most (és elfogadjuk azt a feltételezést, hogy a hibás szellőző miatt lett olcsóbb. :)
A 073-ast azért hoztam fekl példának, mert az is szerepelt Lippénél és Pikonál is, de sosem váltott zöldre, nem volt kapható kint. Legalábbis így emlékszem. És ha így lesz a 228-assal is, akkor hiába van fent 149 juróért.
A 162-es (52815) és az állítólag a hibás szellőző miatt csökkentett árú 228-as (52818) is ugyanazon az áron van fent a Piko-nál, 170 EUR (és ugyanennyi is volt). A Lippénél ugyanez 145 és 150. Akkor most mi a helyzet?
Valóban nem annyit ment lejjebb az árfolyam, mint a 228-as mozdony ára indokolná (kb. 323HUF/EUR), de mivel gyári oldalon nem ment lejjebb az ár, így számomra logikusabb, hogy az erősebb forint van benne ebben az árváltozásban. Főleg, hogy május-júniusban 346 is volt a forint, és június végén jöttek a Szergejek.
Megütötte a fülemet egy korábbi hsz-ben felvetett lehetőség, miszerint elképzelhető, hogy a külföldi boltokba is szállítandó második adag M62.228-asok javított ráccsal jönnének?