Az meg, hogy te kiben bízol és kiben nem, a te dolgod. A lényeg: a személygépkocsikra kivetett német útdíj lényege egyáltalán nem a bevétel, hanem a külföldiek (főleg az osztrákok) megszívatása.
(1) félOFF Bolsonaro "megoldja" a brazil őserdők sorsát és keresztet vethetünk a bolygónk jövőjére... jó keresztény módjára...
(2a)Várpalotára gondolsz? Az több évtizednyi szégyen volt. (versus)
(2b) Nem gondolod komolyan, hogy a veszprémi elit kerülni akarna az M7 felé? Előbb megcsináltatták a 8-ast, most majd követelik a többit is...
(3) Kiegészíteném a székesfehérvári/felcsúti elittel is... Mint ismert tény, 2 km-es rövidítésért 2x2 sávot építettek Székesfehérvárnál is.
(4) A következő 10-15 évre generálja az "elit" a "nélkülözhetetlen" fejlesztéseket az új Duna-híddal. Ne legyünk önzők, gondoljunk bele: jól megszívatjuk a szlovák oldalon a Vág-völgyében lévő településeket is.
Azért jó megismerkednei a DÜHÖNGŐ BIKA-féle közlekedési koncepcióval, bocsánat, mindent sinfelő kritika-rendszerrel. A "következetességet" illetően pedig legyen elég a (2a) kontra (2b) összevetése. Csak az elmúlt évi hasonlókból amúgy kisebb tanulmányt lehetne összegereblyézni. Én nem teszem meg.
>A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.
Ez butaság. Bevétel csak a külföldiektől jön, am ia forgalom kb. 5%-a. Ellenőrizni viszont az egész hálózattot kell. A bevétel várhatóan nem fogja kitermelni az ellenőrzés költségeit sem, tehát máshonnét kell pénzt elvonni az útdíj miatt. De még a közlekedési minisztérium indokolatlanul optimista álláspontja szerint is csak az vente az utakra fordított kiadások 3-5%-a fog bejönni az útdíjból.
A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.
Birminghami mellett van egy hasonló megoldás. Onnan is lehet tudni, hogy hol kezdődik a fizetős szakasz, hogy mindenki èsz nèlkül menekül le balra. Tehát a fizetősön tènyleg kevesen vannak.
Van, hogy 3 is van. De csak egy rövid szakaszon. Ahhoz, hogy èrjen is valamit Duisburgtól Frankfurtig kellene megèpíteni ès átèpíteni a 3 - ast. Ez soha nem fog megtörténni.
Németországban senki nem számol forgalomcsökkenéssel. Már csak azért sem, mert a német autósoknak a díjat akkor is ki kell fizetniük, ha egyáltalán nem mennek autópályákra.
Az itteni kontinensen belüli tapasztalatok alapján a szakik arra jutottak, hogy az autópályák zsúfoltságát autópályadíjjal lehet leghatásosabban és legolcsóbban csökkenteni (Toronto Star). A torontoi helyzet az, hogy a főcsapás (Hwy 401) többször, mint sem kellene, bedugul, annak ellenére, hogy új sávokat nyitottak az évek során (bal kép).
Aztán (jobb kép) megépült északabbra a fizetős külső elkerülő (Hwy 407), amit a tényleg/kényszerből sietősek és tehetősebbek használnak. Na, ott nincs torlódás... gondolom hasonló megfontolásból fakadt a fizetős német ötlet is.