Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42576

akkor mi a cél?

elrettenteni a tranzit forgalmat?

nem értem.

Előzmény: Fradista Utazó (42566)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42575

Milyen forgalmi adatokból gondolod, hogy a Nagyszombat-Dunaújváros tengely most beindul???

Nem értem az írásod... Ha volt ilyen forgalom akkor az most is ott van a magyar oldalon...

Magyar oldalon max a Komárom/Kisbér forgalma növekszik

Előzmény: dimelo (42561)
dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 1 42574

2a:  1995 ÉÁNF Várpalota 

 

Összes  teher   szgk   busz

12559  1983  10379  128

vagyis, már 20 évvel ezelőtt is késő lett volna elkerülőt építeni, bár akkor nem lett volna szükséges a 2x2 sáv...

 

Ha az M8 koncepciót nem fúrták volna (pl. 710. út torzó), akkor nem kellett volna 2x2 sáv Veszprém-Fehérvár között sem.

 

2b: De 8-10 km is számított Veszprémnek, ezért történtek a "kényszerített" építkezések.

 

Majd 2008-ra megépült az M7-M70 és eltűnt a tranzit a 2x2 sávosra bővített 8. útról.

 

Évtizedeken át zajló játék, és még mindig jobban állunk pl. a románoknál...

Csak az érzi a súlyát, aki átéli nap, mint nap. Ezért szolidaritásom a felvidékieknek is...

Előzmény: adiaboli (42567)
dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42573

Nem Bécsig és nem Pozsonyig.

M1  13. úttól -

D2 Nagyszombat-ig (Trnava)

 

Mondjuk úgy, a lengyel tranzit útvonalon.

 

Persze meg kellene beszélni azt a forgalomnagyságot, amelynek ez számítani fog...

Előzmény: GOLAZ111 (42565)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 1 42572

Erről van szó, igen. 

Előzmény: GOLAZ111 (42570)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42571

Most èn sem, de a Stuttgart melletti règi szakaszt lezárták a hó miatt. Iszonyat dugó volt. Csak hallottam róla, de el tudom képzelni.

Előzmény: Fradista Utazó (42569)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42570

Ja bocsánat, ez mèg a règi CSU baromság, hogy szerintük külföldön fizetni kell az autópályákèrt, ezèrt Nèmetországban is kelljen a külföldieknek?

Előzmény: Fradista Utazó (42566)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42569

Semmiféle káoszt nem látok.

Az meg, hogy te kiben bízol és kiben nem, a te dolgod. A lényeg: a személygépkocsikra kivetett német útdíj lényege egyáltalán nem a bevétel, hanem a külföldiek (főleg az osztrákok) megszívatása. 

Előzmény: GOLAZ111 (42568)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42568

Lehet, elèg nagy a káosz. De most már nem bízok bennük.  Az ellenőrzèsre van pènz, most emeltèk a teherautók és buszok útdíját, nem is kevèssel.

Előzmény: Fradista Utazó (42566)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42567

(1) félOFF Bolsonaro "megoldja" a brazil őserdők sorsát és keresztet vethetünk a bolygónk jövőjére... jó keresztény módjára...

 

(2a)Várpalotára gondolsz?  Az több évtizednyi szégyen volt. (versus)

(2b) Nem gondolod komolyan, hogy a veszprémi elit kerülni akarna az M7 felé? Előbb megcsináltatták a 8-ast, most majd követelik a többit is...

 

(3) Kiegészíteném a székesfehérvári/felcsúti elittel is... Mint ismert tény, 2 km-es rövidítésért 2x2 sávot építettek Székesfehérvárnál is.

 

(4) A következő 10-15 évre generálja az "elit" a "nélkülözhetetlen" fejlesztéseket az új Duna-híddal. Ne legyünk önzők, gondoljunk bele: jól megszívatjuk a szlovák oldalon a Vág-völgyében lévő településeket is.

 

Azért jó megismerkednei a DÜHÖNGŐ BIKA-féle közlekedési koncepcióval, bocsánat, mindent sinfelő kritika-rendszerrel. A "következetességet" illetően pedig legyen elég a (2a) kontra (2b) összevetése. Csak az elmúlt évi hasonlókból amúgy kisebb tanulmányt lehetne összegereblyézni. Én nem teszem meg.

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.12 0 1 42566

>A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.

Ez butaság. Bevétel csak a külföldiektől jön, am ia forgalom kb. 5%-a. Ellenőrizni viszont az egész hálózattot kell. A bevétel várhatóan nem fogja kitermelni az ellenőrzés költségeit sem, tehát máshonnét kell pénzt elvonni az útdíj miatt. De még a közlekedési minisztérium indokolatlanul optimista álláspontja szerint is csak az vente az utakra fordított kiadások 3-5%-a fog bejönni az útdíjból. 

Előzmény: GOLAZ111 (42563)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42565

Hogy jött ki a 45 km? Èn Bècsig 20 - at számoltam. Pozsonyig ennyit lehet spórolni?

Előzmény: dimelo (42561)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42564

Nem leküzdhetetlen, csak a nèmet lehajtók rosszak. Túl rövidek, ellenívek vannak bennük, stb. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42545)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42563

A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.

 

Birminghami mellett van egy hasonló megoldás. Onnan is lehet tudni, hogy hol kezdődik a fizetős szakasz, hogy mindenki èsz nèlkül menekül le balra. Tehát a fizetősön tènyleg kevesen vannak.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42550)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42562

Van, hogy 3 is van. De csak egy rövid szakaszon. Ahhoz, hogy èrjen is valamit Duisburgtól Frankfurtig kellene megèpíteni ès átèpíteni a 3 - ast. Ez soha nem fog megtörténni.

Előzmény: netuddkivogymuk (42551)
dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42561

Jó felidézni, de a valósággal is kellene törődni:

https://www.google.com/maps/dir/48.339726,17.6339465/47.1700117,18.4971812/@47.7764874,17.5988197,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Milyen forgalomáramlási változásokat fog generálni az új Duna híd? 45 km-rel rövidebb, mint M1-M15-D2-D1

 

Növekedés a 13-81-62 útvonalon. és Szfvár belvárosában.

A Szf.vár nyugati elkerülőnek (Fekete-hegy) semmilyen szerepe nem lesz ebben.

 

Csökkenés 14. út Vámosszabadi, M15 Rajka. és lehet hogy a 2. úton is (Zólyom felől)

 

Tehát előbb 2x2 sáv jön a 13.út  M1-ig, 81. út Szf.vár-Mór, majd Mór-Kisbér és 13. Kisbér-M1?

 

Milyen összeköttetés lesz az M8-hoz? (Lepsény-Dunaújváros)

Ja, akkor legyen 2x2 a 63. út is Sárbogárdig? (Akkor miért a 62. utat elkerülőzték?)

 

A következő 10-15 évre generálja az "elit" a "nélkülözhetetlen" fejlesztéseket az új Duna-híddal.

 

Ne legyünk önzők, gondoljunk bele: jól megszívatjuk a szlovák oldalon a Vág-völgyében lévő településeket is.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (42560)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.12 0 0 42560

https://www.youtube.com/watch?v=SB1JdqNaHF0

 

KOmáromi Duna híd-ról egy kis animáció...

dimelo Creative Commons License 2019.01.12 0 2 42559

A véleményed nem befolyásolja a tényeket.

https://www.google.com/maps/dir/47.179519,18.3802563/47.2140457,18.3097603/@47.2016646,18.3095789,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Kiegészíteném a székesfehérvári/felcsúti elittel is...

Mint ismert tény, 2 km-es rövidítésért 2x2 sávot építettek Székesfehérvárnál is.

 

A szakasz forgalma OKA2017:

összes    teher  szgk. kistgk busz

  6667   1095  4824    667   51

Ezért épült 7 km hosszban 2x2 sáv 15 milliárd Ft-ért.

 

Lehet sorolni, hogy hol nem épül semmi...

Előzmény: netuddkivogymuk (42558)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42558

Röviden meg tudnám fogalmazni, hogy mi a véleményem a veszprémi elit véleményéről. 

Előzmény: dimelo (42556)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42557

Köszi. Ezt nem is tudtam. Máris kiderült, hogy volt/van értelme követni ezt a topikot (is).

Előzmény: Fradista Utazó (42555)
dimelo Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42556

Nem gondolod komolyan, hogy a veszprémi elit kerülni akarna az M7 felé?

 

Előbb megcsináltatták a 8-ast, most majd követelik a többit is...

Előzmény: netuddkivogymuk (42552)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42555

A 401 a világ elgforgalmasabb autópályája, a kritikus szakaszán több, mint 400 ezer jármű közlekedik naponta. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42550)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42554

Németországban senki nem számol forgalomcsökkenéssel. Már csak azért sem, mert a német autósoknak a díjat akkor is ki kell fizetniük, ha egyáltalán nem mennek autópályákra. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42550)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42553

"többször, mint sem kellene, bedugul, annak ellenére, hogy új sávokat nyitottak az évek során "

 

Erről írtam. 

És ha még két sávot építenek, akkor is. 

Nem a szélesítés a megoldás. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42550)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42552

Teljesen felesleges volt az egész Veszprém-Szfvár szakasz. Az m8-at kellett volna megépíteni feleannyi pénzből az m7-ig. 

Előzmény: dimelo (42547)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42551

Már megtették.

Köln térségében a Rajna mindkét oldalán van egy-egy autópálya egymással párhuzamosan. 

Előzmény: GOLAZ111 (42546)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42550

Az itteni kontinensen belüli tapasztalatok alapján a szakik arra jutottak, hogy az autópályák zsúfoltságát autópályadíjjal lehet leghatásosabban és legolcsóbban csökkenteni (Toronto Star). A torontoi helyzet az, hogy a főcsapás (Hwy 401) többször, mint sem kellene, bedugul, annak ellenére, hogy új sávokat nyitottak az évek során (bal kép).

 

 

Aztán (jobb kép) megépült északabbra a fizetős külső elkerülő (Hwy 407), amit a tényleg/kényszerből sietősek és tehetősebbek használnak. Na, ott nincs torlódás... gondolom hasonló megfontolásból fakadt a fizetős német ötlet is.

Előzmény: GOLAZ111 (42546)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42549

>Ugyanis öt sávból már leküzhetetlen feladatot jelent a forgalom dinamikus leágaztatása

A hülye hollandok erre nem jöttek rá. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42545)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.11 0 1 42548

>Én Németországban (az elágazások kivételével) nem találkoztam 3 sávnál szélesebb utakkal.

Én igen. 

 

>És ha dugó volt rajtuk (volt bőven), az sohasem a kapacitáshiány miatt volt. 

Jól kiválasztottad, hogy merre járj. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42541)
dimelo Creative Commons License 2019.01.11 0 0 42547

Várpalotára gondolsz?  Az több évtizednyi szégyen volt.

 

Jellemző, hogy 10 évvel később készült el, minthogy az M7-M70-nel elterelték a 8. útról a tranzitot.

Ettől még most is forgalmas, csak a járműarányok már nem okoznak akkora környezeti ártalmat.

 

És még nem is hosszabb, mint a városi nyomvonal. (De drága lett)

https://www.google.com/maps/dir/47.1973902,18.1887914/47.1776223,18.1098044/@47.1823529,18.1362373,14z/data=!4m2!4m1!3e0

Előzmény: GOLAZ111 (42544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!