Keresés

Részletes keresés

K. Oszkár Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56715

Ha már szóba került a 71-es út: na az az, amit borzasztó nehéz fejleszteni, elkerülni, mert egyik oldalon a Balaton, másikon a dombok és a méregdrága telkek.

De, ha jól látom, volt egy terv erre, ami részben meg is valósult: a Badacsony északról elkerülése. Ez láthatóan nagy forgalomra van tervezve, kapaszkodósávokkal, enyhe ívekkel.

És a nemesgulácsi becsatlakozásnál látszik is, hogy elő volt készítve a továbbvezetés Szigliget felé, de nem valósult meg, immár több évtizede.

Így viszont a félig elkészült út nem igazán jó semmire, mert Badacsonytördemic macskaköves főutcájára vezet rá, akkor meg már gyorsabb a Badacsonyt délről kerülni.

Tud valaki arról, hogy miért maradt félbe ez az útépítés? Valami környezeti ok lehet? Vagy a vasúti felüljáró lett volna túl drága?

Előzmény: nikkinév (56705)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56714

Ha a vasútépítésnél a vasat hagyták ki, itt vajon min spóroltak? Mindenki csak a lopásra fókuszál?

Előzmény: radio100jozsi (56712)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.02.15 0 0 56713

Már tavaly júniusban is ilyen volt a jobb pálya oldalt, és a bal pálya oldalt meg frissen aszfalzott volt már akkor.

Előzmény: radio100jozsi (56712)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.02.15 0 1 56712

Minőségi útépítés hazánkban, avagy hónapokra lezárják az M30-ast Szikszónál, mert alapig vissza kell azt bontani. 

Elmondhatjuk ebben is utolértük Romániát, mert ott volt ez szokás több esetben is autópályák átadását követően.

 

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240215/szetrepedt-egy-magyar-autopalyaszakasz-honapokra-le-kell-zarni-669329

rm40 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 56711
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.01.23 0 1 56710

a cikkben említett Sárok- Főherceglak közti út eleje.

 

Előzmény: rm40 (56707)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.23 -1 2 56709

elkészült.

Most próbaüzem, műszaki átadás-átvétel jön.

 

https://hvg.hu/cegauto/20240122_Gyakorlatilag_kesz_van_az_M6os_autopalya_hianyzo_szakasza?utm_source=related&utm_medium=hvg.hu&utm_campaign=widget-5130974

 

azután várnak egy politikus szüli napjára és akkor lesz szaalgvágás, himnusz, TV Híradó, kislány kezében párna, azon ollók.

 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.01.20 0 0 56708

OFF

Mail ment...

Előzmény: rm40 (56707)
rm40 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 56707
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.01.18 0 1 56706
nikkinév Creative Commons License 2024.01.08 0 1 56705

A nagy forgalom Keszthelyről kifelé a 71 -es úton van , 2x1 sáv , még szezonon kívül is nagy a forgalom , na oda kellene egy új 2x2 sávos , amit 760 -asra rá lehetne kötni .

Előzmény: NAR (56685)
dimelo Creative Commons License 2024.01.08 0 1 56704

https://mfor.hu/cikkek/makro/orban-banyak-epitesi-hulladekkal-tomik-be-a-gigantikus-vertesi-tajsebet.html

 

Évente mintegy 400 ezer tonna építési-bontási hulladékot kívánnak átvenni. Ez főleg betont, téglát, cserepet és üveget jelent. Mivel a kitermelés közben folyamatosan zajlik, ezért a hulladékhasznosítás céljára alkalmas bányagödör is folyamatosan növekszik. A bánya területe jelenleg egészen pontosan 43,3656 hektár, a feltöltéses tájrendezés pedig 2077-ben fejeződhet be, ha 2024-ben elkezdik a munkát. Azt még nem lehet tudni, hogy az elképesztő mennyiségű építési hulladék pontosan honnan érkezne az Orbán-bányákba. Az eljárási dokumentumok szerint a beérkező hulladékot a telephely bejáratánál szemrevételezéssel ellenőriznék. Elvileg így akadályoznák meg, hogy környezetszennyező hulladékokat is beleöntsenek a bányagödrökbe.

Előzmény: dimelo (56703)
dimelo Creative Commons License 2023.12.31 0 6 56703

Boldog Új Évet Kívánok!

rm40 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 56702
ssimi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56701

Egyetértek. Én is csak a térképre kereséssel akadtam rá erre a cikkre, más cikkekben nem láttam térképet.

Előzmény: trizs77 (56698)
RadiX Creative Commons License 2023.12.24 0 2 56700

Azok az 'újságíró'-k tudják, honnan van pénz a munkabérükre: nem az olvasóktól, hanem az államtitkároktól.

Előzmény: trizs77 (56698)
rm40 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56699
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -2 3 56698

Neked is köszi.

Elolvastam több cikket és egyikben sem találtam meg azt a közérthető ábrát ami az általad betett cikkben benne van.

 

Fel nem foghatom, hogy az útátadásról foglalkozó cikkekben miért az a legfontosabb közölni való (de azt pontosan ám), hogy a kb. 120-130 helyettes államtitkár közül melyik vágta el a szalagot.

 

 

 

Előzmény: ssimi (56696)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 1 56697

köszönöm.

Ilyet kerestem

Előzmény: RadiX (56695)
ssimi Creative Commons License 2023.12.24 0 1 56696
Előzmény: trizs77 (56694)
RadiX Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56695

A Google Maps-en elég jól látszik:

 

Előzmény: trizs77 (56694)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 2 56694

Olvastam - több cikkben - hogy átadták Nagybátonyban a 23-as út egyik új szakaszát.

Mindent leírtak ami lényegtelen.

kik voltak ott az átadón?

mi a beosztásuk?

milyen típusú ollóval vágták e a szalagot?

stb.

 

de azt nem találtam meg sehol, hogy pontosan:

 - hány méter új utat adták át?

 - honnan-hová vezet az új út?

 - egy részét adták át vagy a  teljeset?

 - és sehol sincs térkép amely bemutatná, hogy itt volt a régi út, itt meg van az új út ?

 

Bosanac Creative Commons License 2023.12.21 0 0 56693
trizs77 Creative Commons License 2023.12.20 -1 1 56692

Ne nekem írd meg hanem a firkászoknak.

Előzmény: Troll Heyerdahl (56691)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.12.20 0 0 56691

Az M76 nem autópálya.

Előzmény: trizs77 (56689)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.12.20 0 0 56690

Jó lenne, ha legjopbb gzakorlat lenne, hogy ahol (legalább egy irányban) hosszan nincs kapaszkodósáv, és akár a vonalvezetés, akár a várható csúcsidei forgalom hosszú szakaszon nem engedi meg az előzést, ott egy-egy 2+1 sávos előzést könnyítő szakasz is bekerüljön a tervekbe.

De ettől eltekintve egyetértek.

Előzmény: trizs77 (56689)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 56689

Keszthely és Zalaegerszeg közé nem kell autópálya.

Éppen elég oda 2x2 sávos autóút.

 

Zalaegerszeg után meg elegendők a jól megépített 2x1 sávos (ahol kell ott plusz kapaszkodó sávos), lakott területeket elkerülő autóutak.

 

 

 

 

Előzmény: mzdude (56688)
mzdude Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56688

Kérdés, hogy kell-e autópálya Keszthely/M7 irányába? Vagy Zeg felől szétágazik a forgalom több irányba, és esetlegesen ezek egyike sem indokol önmagában autópályát?

Előzmény: kamant (56683)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.19 -1 0 56687

Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd az új M76-os gyorsforgalmi úton, ami Zalaegerszeget fogja bekapcsolni a magyar autópálya-hálózatba – írta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) keddi közleménye.

 

https://telex.hu/belfold/2023/12/19/harminckilenc-hid-es-negy-volgyhid-is-epul-majd-a-400-milliardba-kerulo-m76-os-autopalyan

 

 

 

 

kamant Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56686

Nem tudom, miért "tabu" nálunk az átlagsebességmérés.

"Zárt" utakon két fel/lehajtó között simán meg lehetne csinálni, de szerintem akár sima főútvonalakon fontosabb csomópontoknál elhelyezve is, legfeljebb nem mérne mindenkit, de aki végigmegy adott szakaszon, azt mérje! Informatikai szempontból nem hiszem, hogy nagy kihívás lenne megoldani, ha lenne rá szándék.

Előzmény: NAR (56684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!