Ha már szóba került a 71-es út: na az az, amit borzasztó nehéz fejleszteni, elkerülni, mert egyik oldalon a Balaton, másikon a dombok és a méregdrága telkek.
De, ha jól látom, volt egy terv erre, ami részben meg is valósult: a Badacsony északról elkerülése. Ez láthatóan nagy forgalomra van tervezve, kapaszkodósávokkal, enyhe ívekkel.
És a nemesgulácsi becsatlakozásnál látszik is, hogy elő volt készítve a továbbvezetés Szigliget felé, de nem valósult meg, immár több évtizede.
Így viszont a félig elkészült út nem igazán jó semmire, mert Badacsonytördemic macskaköves főutcájára vezet rá, akkor meg már gyorsabb a Badacsonyt délről kerülni.
Tud valaki arról, hogy miért maradt félbe ez az útépítés? Valami környezeti ok lehet? Vagy a vasúti felüljáró lett volna túl drága?
A nagy forgalom Keszthelyről kifelé a 71 -es úton van , 2x1 sáv , még szezonon kívül is nagy a forgalom , na oda kellene egy új 2x2 sávos , amit 760 -asra rá lehetne kötni .
Évente mintegy 400 ezer tonna építési-bontási hulladékot kívánnak átvenni. Ez főleg betont, téglát, cserepet és üveget jelent. Mivel a kitermelés közben folyamatosan zajlik, ezért a hulladékhasznosítás céljára alkalmas bányagödör is folyamatosan növekszik. A bánya területe jelenleg egészen pontosan 43,3656 hektár, a feltöltéses tájrendezés pedig 2077-ben fejeződhet be, ha 2024-ben elkezdik a munkát. Azt még nem lehet tudni, hogy az elképesztő mennyiségű építési hulladék pontosan honnan érkezne az Orbán-bányákba. Az eljárási dokumentumok szerint a beérkező hulladékot a telephely bejáratánál szemrevételezéssel ellenőriznék. Elvileg így akadályoznák meg, hogy környezetszennyező hulladékokat is beleöntsenek a bányagödrökbe.
Elolvastam több cikket és egyikben sem találtam meg azt a közérthető ábrát ami az általad betett cikkben benne van.
Fel nem foghatom, hogy az útátadásról foglalkozó cikkekben miért az a legfontosabb közölni való (de azt pontosan ám), hogy a kb. 120-130 helyettes államtitkár közül melyik vágta el a szalagot.
Jó lenne, ha legjopbb gzakorlat lenne, hogy ahol (legalább egy irányban) hosszan nincs kapaszkodósáv, és akár a vonalvezetés, akár a várható csúcsidei forgalom hosszú szakaszon nem engedi meg az előzést, ott egy-egy 2+1 sávos előzést könnyítő szakasz is bekerüljön a tervekbe.
Kérdés, hogy kell-e autópálya Keszthely/M7 irányába? Vagy Zeg felől szétágazik a forgalom több irányba, és esetlegesen ezek egyike sem indokol önmagában autópályát?
Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd az új M76-os gyorsforgalmi úton, ami Zalaegerszeget fogja bekapcsolni a magyar autópálya-hálózatba – írta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) keddi közleménye.
Nem tudom, miért "tabu" nálunk az átlagsebességmérés.
"Zárt" utakon két fel/lehajtó között simán meg lehetne csinálni, de szerintem akár sima főútvonalakon fontosabb csomópontoknál elhelyezve is, legfeljebb nem mérne mindenkit, de aki végigmegy adott szakaszon, azt mérje! Informatikai szempontból nem hiszem, hogy nagy kihívás lenne megoldani, ha lenne rá szándék.