Ugyanilyen vackot vennél meg? Felejtsd el ezt a hajtóművet. Nekem régi KF 04 kapám van. Egy darabból álló hajtóműves. Valamikor jártam így én is. Egy vastag gyökérre rátekeredett a kapasor. Úgy kellett lefűrészelni róla. Egy pillanat alatt történt ez is. A kuplung nyikkant egyet és lefulladt a motor. A kiszabadítás után egy rántással indult a motor és dolgozhattam tovább.
Ajánlom jó szívvel a régi KF 04 hajtóművet. Vigyázz mert az újak szintén 2 féldarabból álló vékonyfalú alu öntvények.
A régi így néz ki. Jellemző a hajtómű testen az első íves fogantyú.
Nálam meg a hidrofor motorja (és vele együtt természetesen a szivattyú rész is) tört le - csak úgy magától, pontosabban az ilyen anyagtakarékosságot betervező hülye mérnöktől. És még csak nem is kínai, hanem állítólag olasz... :-(
Mivel a függőleges szakasz csvarodott el, itt még az áttétel nyomatéknövelése sem számít. Magyarul a motor nem nagyon számottevő főtengelynyomatéka csvarta el. Akkor ez az mtd öntvény egy fosadék volt.
Szerintem kevés üzemanyagot kap. RÉSZLEGES DUGULÁS. Összes járatot, fúvókát, különösen a Főfúvókát újra kitisztítani. A másik oldalon található szabályozó csavarral lehet finoman állítani. Esetleg egy nagyobb főfúvókával megpróbálni. Az is lehet, hogy fals levegőt kap a karbi és a henger között.
A leírtak alapján van ott még valami (részleges) dugulás a rendszerben ami miatt kevés üzemanyagot kap. Gondolom a karbi szabályzó csavarjain nem állítottál, illetve tisztítás után ugyanannyira csavartad be őket.
Sikerült beszereznem életem első rotakapáját. Egy Hecht 750-es benzines talajművelőt. Viszont van vele egy kis problémám. Ki kellett pucolni a karbit, mert meg se akart nyekkeni, illetve a benzincsövet is cserélni kellett, mert 2 évet bírt ki...... Most pöcre indul, de szépen egyenletesen csak félszivatóval megy. A mellékelt videón látszik/hallatszik.
Mit gondoltok, mi lehet a probléma? Alapjáraton és teljes gázon is ezt csinálja.
Illetve egy olyan kérdésem is lenne, hogy normális ettől a 6 lóerős motortól, hogy ha kicsit visszafogom vagy belenyomom a földbe a kapákat lefullad? Nem kötött talajon, hanem eső után homokon, vagyis ennél puhább föld nem létezik.....
Sziasztok. Mekkora különbségek lehetnek a következő olajak közt?
Pár régebbi motoromba, illetve egy egy éves Zongshen GB420.ba kéne cserélnem, de nem szeretnék egy vagyonért olajat vennem, valamint lánckenőt is mindenképp rendelnék innen. Szóval a három közül melyiket kellene választanom?
Szép napot mindenkinek! Robi 156-os géphez keresek bronz kereket vagy komplett ható házat. Akiknek lenne és eladná azt meg köszönöm. Email cím publikus vagy ide.
Közben szétszereltük a szomszéddal és megállapítottuk hogy a baloldali kerekem gyári hibás. A csapszeg hüvelye rossz szögben lett felhegesztve a felnire a csapszeg emiatt elakad a racsnis tárcsa vályataiban. Egyébként a racsnis tárcsa sem merőleges teljes mértékben a tengelyre. Lehet emiatt maradt meg ez az egy darab (pár) a boltban ahol vettem. Lehet már valaki visszahozta emiatt. Persze ez csak feltételezés. Le fogom köszörülni a hegesztést és a megfelelő szögállásban a szomszéd visszahegeszti CO-val. Reméljük utána jó lesz.
Előbb kellett volna beszélnünk. Egy hónapja vettem a terra felnikre új 5x12-es gumit.
Ezek átmérőben nagyobbak 4cm-rel a terra gumitól.
Bízom benne hogy ezekkel a kerekekkel is jó lesz. Ebben a videóban szerintem standard kerekekkel szántanak és csak küldözgetik egymásnak a szántó terrát.
Most vásároltam Dragon 65 kapálógépemhez KF-04-es racsnis járókereket. Nem találtam a neten sehol egy leírást hogy hogyan is kell azt állítani.Ha valaki lenne olyan szíves és leírná a működését akkor azt megköszönném. Ha a jobboldali keréken a csapszeget kihúzom szabadon forog a jobboldali kerék. Ha a baloldali keréken húzom ki a csapszeget szintén szabadon forog a baloldali kerék is de csak 360 fokot úgy előre mint hátra. Ha csapszegek bent vannak a kerekek racsniznak, viszont a baloldali kerék akkor is megakad egy bizonyos ponton. Emiatt a gépet tolni sem tudom, mivel a baloldali kerék egy bizonyos ponton megáll. Ez normális jelenség vagy valamit rosszul csinálok.
A hondát nem ismerem(nagyon rég néhányszor) viszont a robi 250t és a terrát igen, viszonylag sokat szántottam velük. Szerintem 150-200kg össz gépsúlyal megfelelő kerekekkel még kötött talajon is jól lehet szántogatni. Én nem használok vaskereket viszont az 5x12 gumik helyett 6x12 gumikat tettem fel,nagyon sokat jelent szinte soha nem pörög ki, igaz homokos terület nálam nincs.
Ha a légszűrőt levéve ilyen a karburátor és a rugók, akkor a fordulatot úgy tudod emelni, hogy a képen a sárga nyíllal jelzett rugót tartó fület a zöld nyíl irányába kb 2mm-t elhajlítod. Ettől előbb feszül meg a szabályozó rugó.
Ezt követően automatiukusan tartani fogja ezt az emelt fordulatot.
Nagyon fontos: soha ne a rugót nyújtsd, mert azt nem tudod utána megrövidíteni. Mindig a rugót tartó fül helyzetével lehet állítani a fordulatot. A fordulat csökkentése a kar ellentétes írányú hajlításával érhető el.
Ha ezt követően elkezdene hullámozni a fordulat, akkor a piros nyíllal jelzett fület is kb 1mm-t a zöld nyíl irányába kell hajlítani.
Ha más típusú a karburátorod, akkor várom a fotót.
Kiiktatni nem lehet, de a fordulaton valószínű lehet emelni. Ha küldesz a karburátorról több szögből és a hozzá kapcsolódó gázbovdenről képet, akkor tudok segíteni ebben. A lényeg, hogy 3200 fölé ne emeld a fordulatot mert huzamosabb ideig ott forgatva károsodik a motor.
Az történik, hogy nem lesz jó. Mire te érzékeled a terhelés változását, addígra vagy égig pörög, vagy elejti a fordulatot...... lefullad.
A Briggs gyárilag kitalált fordulaton kimegy a világból. Meg visszajön. 10%-al megemelt fordulaton megfeleződik az élete, 20%-al magasabban pedíg nem biztos hogy kibírja a szezont.
Utolsó sorod pedíg szerintem egy olyan módszer, ami szerintem nem létezik...... csak szóban. :)
Van egy Brigs motoros 4 lovas rotációskapám. A gázadagolása automatikus, a lendkeréken lévő lapát által keltett légáramlat erőssége szabályozza a gázt. Ezért a kapa fordulata is állandó. Arra gondoltam, hogy ha kiiktatom ezt a szabályzót, akkor mi történik, azon kívül, hogy nekem kell manuálisan állítani a gázt és ezzel a kapa fordulatát. Jobban fogok tudni vele rotálni? Mert így ezen a fordulaton, szinte úgy kell tuszkolnom, hogy haladjon egy kicsit jobban. Azt szeretném, ha magától menne és nekem csak az iránytartásra és a munkamélységre kellene figyelnem.
A nagyobb kerekek miatt lejjebb kell tenni az eke felfogatást, úgy tűnik, jól oldottad meg, bár olvastam régebben olyan véleményt, ez elakadás esetén erőkarként letörheti az aluminium felfogatás helyét, nagy kárt okozva....
Ha nem megy a szántás akadálytalanul, időnként segíteni, tolni kell, akkor vagy a talaj nagyon kötött, és/ vagy súlyhiányos a gép, tenni kell még súlyt a gép elejére.
Üdvözlet! Érdeklőnék hogy MTD Thorx 55/6 típusú 1P70WHC motorú gépnek tudja-e valaki a rugók pontos méretét és hol tudnék rendelni hozzá. Sajnos amit rendeltem az 5-5 centivel rövidebb. Létezik,hogy azért ingadozik a motor járása? Karburátor kitakarítva!
Egy ideje küzdök egy honda F600-as és egy terra váltvaforgató eke összeházasításával, kínlódás a szántás vele.
Utolsó módosításom az volt, hogy lejjebb tettem az eke felfogatását így nem bukik hátra a gép és nem nyomja bele az ekét a földbe.
Ezzel elértem azt hogy már csak néha kellett tolnom szántás közben, de nagyon messze van attól hogy beállítom a barázdába és megy magától (mint lehet látni néhány videón).
A hozzáértőktől kérdezem, jól oldottam-e meg a feladatot, vagy az eke forgáspontját nem kellett volna levinnem?
Azt tudod, nem ilyedek meg egy rugótól...... de ebben a szezonban ez így marad. A nagyhangáros birtokról elköltöztünk, az itthoni garázs mennyezetig van rakva apósom hagyatékával, és építem a lányom házát. Sem hely, sem idő.
Ha meg épp nem indul, már szinte rutinból kapom le a 4 csvart, megfogózni a szelepet. Aztán, vagy bejáródik, vagy a télen sorra kerül.
KImentem a birtokra, és persze nem indul a kapa. Nincs kompresszió, és böfög a légszűrőbe....
Leveszem a szelepfedelet, és a szívószelep ismét meg van ragadva. Megmozgatom fogóval, összerakom, és kapál. Melegen simán újraindul, ám kihülés után ismét csak meg kell mozgatnom a szelepet a fogóval....
Nincs üvegből az oldala, de úgy tűnik, ha leállításkor olyan helyzetben hagyom kihülni, mikor a szívószelep nyitva van, akkor az úgy marad. 5 deka erővel vissza tudom húzni, és onnét megint jó.
Ja, és kérésre három fotó a regulátor rugóról:
Teljesen ráhúzott gázkarral /szivató pozíció/:
Középállás. Kb munkapozíció:
és teljesen előretolt gázkarral /leállító pozíció/:
Van itthon egy Robi 156B (Quantum XM 55), van valami gyorsabb megoldás a hajtóműolaj cserére, mint amit a gépkönyv ír? Vagy Ti, hogy szoktátok akiknek esetleg még van ilyen...asszony kitalálta, hogy fel kellene rotálni 1 "kisebb" darabot, de előtte, azért ledobnám az olajat...viszont nem lenne rossz, ha minél gyorsabban meglennék vele.
Nem tudja valaki, hogy a Stiga vagy Oleo Mac hatszogtengelye milyen vastag? Sarabolo adaptert vennek egy Rato gepre es hatszogtengelyut csak azt talaltam.
Igen a nagynak az élettartama hosszabb főleg szállításban mikor többször induláskor csúsztatják a kuplungot. A másik ha nem a kihajtó tengelyen van a felező(láncos) hanem a motor és a hajtás között(dupla kuplung) ott jobb a nagy.
Nincs különbség. Gyakorlatilag 3féle csizmával gyártották: régi vasöntvény egy darabból(külön kétoldali szimering csapágyház), ugyan ez csak aluöntvényből újjabban, és a "könnyített" két félből álló csizma. A 6,5le motorral szerelteket szokták az egy darabból álló csizmával szerelni. A két félből álló kevésbé ül fel rotáláskor.
Titokzatos. Látod, ez egy teljesen új gép. Igaz, 3 éves.... de tényleg nem ment még 10 órát. A megragadás pedíg nem használat közben jelentkezett. Végeztem a próbakapálással, visszazötyögtem vele a tető alá, hagytam egy kicsit alapjáraton pufogni, majd leállítottam.
Érdekes a történet. Talán 10-12 éve apámnak a torx motoros(5-6le) fűnyíró végzett időnként "álcázást" fehér ködszerű füstel. Az úgy tünt erős túlmelegedéskor csinálta néhány perc pihi és ok, soha nem tudtam az okát.
Kellene nekem egy kis súgás.... segítség. Örököltem egy MTD Charlie KA Thorx 50 kapát.
Tudottan nincs benne 10 óra munka. Átmostam az üzemanyag rendszert, megnéztem az olajalat, második húzásra indult, és rövid melegítés után kapáltam vele pár percet. Csendes, erős, hibátlan...... volt.
Leállítottam, majd egy óra mulva ismét indítottam volna. De nem.
Furcsa, füst, vagy ködszerű pamacsokat böfög vissza a porlasztón keresztül.
Van ezekben a gépekben valamiféle..... dekompressziós-szerű, szelepkitámasztós indításkönnyítő?
Csak tájékoztatásul a szentkirályi mint cég megszünt nem gyárt, pontosabban egy pécsi bolt/szerviz továbbra is rak össze fődarabokat és komplett gépeket különféle motorokkal, valahonnan van jogosultságuk. (Bszfarmer/KGB) A robixmikro kft szerintem bezárt-bezár, alkatrésszel foglalkozik tudtommal.
Kicsit elvesztem ezekben a magyar(?) kapakban. Az arukon kivul miben kulonboznek? Arsorrenbe raktam oket, a Robi kozel 100 ezer Forinttal dragabb, mint az elso, annyiert pedig mar Honda FG320-at is vehetek.
Ezzel az a gondom, hogy 190-ert hazhoz hoznak egy uj, Honda motoros Rotalux 52A-H55-ot. Mire ezekert elautozok lesz 120-130 ezer Ft. Szerintem nem eri meg.
A berántó zsinór amikor jár a motor,néha kijön egy kicsit,kb 10-15centit,majd visszatér a helyére.Ez csikorgó hanggal jár.Alapból visszahúzza a zsinórt.
P125V motoros gépről van szó,az indító rugó többszöri törése miatt lett gyártva az eredeti szélességgel és vastagsággal pót rugó.Az eredeti hosszát nem tudtam,csak saccolva lett.
A hibát a rugó okozhatja,esetleg gyenge?Vagy a berántó zsinór túl rövid,vagy hosszú?Szépen indúl a szerkezettel,csak néha elkezdi kitolni-behúzni a zsinórt.
Jó estét! Érdeklődni jöttem, gépvásárlás céljából.
Megörültem, hogy a Husqvarna TF225 van helyben, belefér a keretbe is, de ma megnézve nem volt az a minőségi érzésem. Aztán végignéztem a neten kínálatot és kicsit elvesztem.
Két számomra ismertebb márkából találtam még, Stiga SRC 585 RG és az Oleo-Mac MH 175 RKS. Előbbi gépeiről mostanában én nem hallottam jókat, bár ez nem túl hivatalos információ. És akkor jöjjenek az ismeretlenebbek. Találtam egy olyan "német" márkát, hogy Könner & Söhnen. Ebből is a KS-7HP-850A-t és a KS-7HP-950A-t néztem. Előbbinél nem szimpatikus, hogy nincs benne hátramenet, az azért kellene. Utóbbinál meg az tűnt fel, hogy meglepően hasonlít a román Media Line MS 6580/4-re. Jól sejtem, hogy mindkét márka kínai? Esetleg érdemes egy kicsivel többet adni egy Honda motoros (vagy csak liszenszes?) AGT 5580-ért? Mit érdemes most venni 200 ezer körül, 5 lóerővel és legalább 60cm szélességgel?
Van egy Robi 56 röpsulyos kapagépem, Briggs motoros, felső müanyagtankos karburátoros motorral, amiben a pacik elmentek valamerre....
Erre a kapagépre szeretnék másik motort, de még nem szedtem szét, és infóra lenne szükségem a hozzáértőktől, hogy milyen vastag, és hosszú a tengely, vagy hogy melyik mostani motor megy fel rá egyazegybe.
Ugyanis ezen a robinál a kapaszarv felfogatásnak van egy tartója hátul, ami akadály lehet.
Igen a nehezen művelhetőföld elhúzza az ekét. Történ egyszer amikor kimérték a földemet, megkértem az egyik barátomat hogy húzzon már nekem egy jó mély barázdát, hogy tudjam hogy hol a határ. Nagy gépe volt 3 fejjel, az egyik cölöptől indult, a másik sarkot is kitűztem jól láthatóan. Akkora félkört vágott bele hogy a szomszédom földjéből legalább 10 mátert elszántott. Mocskos, szutykos, fekete föld volt, középen érrel, majd dombbal, ráadásul 3 szög. Úgy hogy tudom mi a nehéz föld. Váltva forgatós ekém volt, hol a csomó lemez reccsent, hol az eke nyaka tört ki. Vogel & not eke volt, volt rajta fogás állítási lehetőség, amit úgy oldottam meg, hogy a menetes orsót hosszabbra cseréltem, és egy motorkerékpár lengés csillapító rugót tettem az anya alá, és amikor beértünk a nehéz részbe amikor beakarta fordítani a traktort a barázdába összenyomta a rugót és kisebbet fogott. Így tudtam vele szántani.
Egyszerűen szerintem elhúzza magát a gép. Kb. az a jelenség mint mikor trágyázott, vagy vizes földön nagyobb traktor barázdába menő kereke szinte nem is hajt, a puhán meg háromszor annyit forog a másik mint amennyit kellene a haladáshoz.
Én a zetorom ekéjét se hagyom lógni. A laposvas se borotválja a kezemről a szőrt, a kormánylemezek elejébe szinte egy hold alak van kopva, de meg vagyok elégedve a szántással.
Persze jobb volna ha az ekéinket ( jobb, bal) ki tudnánk tolni jobbra, balra, a kerékfesztávnak megfelelően. Ha ez nem megy szükségszerűen bentebb kell járni a barázdában.
Hááát nem tudom. Én állítgattam ezeket, de nem tapasztaltam változást. Max. annyi, hogy akkor megszűnik a váltva forgatási lehetőség, vagy mindig ahányszor kiérek a föld végére vissza kéne állítani ellentétes irányba. Megpróbálok más kereket tenni rá, amivel tudom csökkenteni a nyomtávolságot. Én abba is látom, ezt a drasztikus félre húzást, hogy egész másképp fognak a kerekek. Másképp tapad a barázdába menő, illetve a fenti kerék. Valamint ugye azért az látszik, hogy nagy rögöket szaggat fel az eke, tehát a föld se épp a legjobb.
Igen erről a 2 csavarról beszélek. Ezeknek a föld minőségétől függően, 0.5- 1 cm hézagot kell beállítani. Ha pl jobbra forgatáskor az ekét ezzel a csavarral eltéríted jobbra akkor az eke befordítja a gépet a szántásba. El kell érni hogy az eke már kifelé haladjon a szántatlan területből. Ha nagy a kerék fesztáv akkor ez sajnos csak akkor jön létre ha az eke már túl nagyot fogott, ilyenkor kell beljebb húzódni a barázdában. Ha nagyon "nehéz" a föld 5-10 cm fogásnagyság bőven elég. Ebben sokat segít az elővágó kés. Sajnos nekem is nagy kerék van a trakimon ,ezért nem tudom csökkenteni a keréktávot , kénytelen vagyok beljebb húzódni a barázdában. Ha nem tenném kitörhetném az eke nyakát. Emlékszem még a régi lakhelyemen, olyan volt az egyik földem Amikor a magasabb oldalon mentem 5.-el szépem vitte az ekét, visszafelé már csak 3.-al. Azután volt hogy reccsen a lakat, vagy az eke nyaka. Próbáljátok lerajzolni a vonószeg, és az elővágó kés haladási irányát különböző szög beállításkor, és rájöttök miről beszélek.
Ilyenem nekem is van, próbáltam is állítani, de nem igazán értem el sikert. Illetve ha váltva forgatással szeretnék, akkor minden fordításnál vissza kéne állítani.
Jah, azt még elfelejtettem hogy nekem is az a gondom hogy nagy a kerék fesztáv, és sokat fog az eke, több mint 15 cm-ert, és ez már sok egy ilyen súlyú gépnek. Ezért próbálj meg kicsit bentebb járni a barázdában!
Hátul a felfogatásnál nekem van 2 csavar, amivel az eke jobbra- balra kitérését tudom állítani. Ha ezt nem tudod, akkor az eke be akarja fordítani a gépet a szántásba. Ez még nagy traktornál is tapasztalható. Erre mondták az öregek Hogy ne szorítsd le az ekét mert olyan lesz a szántás mint az ökör hugyozás.
A vizszintes lógást nem értem, de azt mondani könnyű, hogy menjen beljebb az ember vele :)
Pedig nem vagyok gyenge fizikumú. Valahogy a kerekek közti távolságot lenne jó csökkenteni, aztán akkor cseszhet nem tud nagyobbat fogni, de ezzel a felállásssal ez nem kivitelezhető.
Nem rég írtam itt hogy nagyon megszenvedtem a szántással. Tapasztalat: 1 kicsit hagyni kell vízszintesen ' lógni az ekét. Ha nagyot fog inkább beljebb kell menni a barázdában. 2. Az elővágó kés sokat segít. Most nagyon nehéz a szántás,
Sziasztok! Rég jártam már erre fele. Ma élek a lehetőséggel! Kis szántás témát szeretnék feldobni.
Mi a véleményetek mi okozhatja, hogy nagyon a szántott terület fele kell tolni a kormányt, szarvat, hogy egyenesen haladjon a masina?
Sokat nem szántok, de ha fogyni fog belőlem az erő, akkor ez így nem lesz jó. A gépezet egy fortschritt a gyári ekéjéével, de a gyári állítója sajnos nekem nincs meg, így magam készítettem hozzá. Szerintem az állítóval nincs gond, mert frankón tudom buktatni az ekét. Az elővágó, vagy minek is nevezik mennyire segíthetne a dolgon? Az sajnos nekem nincs meg. Csiga videóit nézem szinte csak ballag a gép után. Nekem folyamatosan nyomnom kell a már szántott terület fele, hogy egyenesen haladjak. A kerekek, körmök mérete egyforma, tehát azok nem húzhatják el. Talán a kerék távolságot kellene szükítenem, hogy kisebbet fogjon, bár ez a gyári felállás.
Hoztam pár videót a dologról. Az látható azért, hogy ez nem az a föld amivel egy 3,5lovas robi 56 boldogulna. Magával a munkával meg vagyok elégedve, de nem kis meló így, hogy folyamatosan nagy erővel nyomni kell oldalra.
Amit fotóztam,azon egy fekete vezeték van,ezt világító tekercsként írták.A bekötésnél az zavart meg,hogy a gyújtótekercsnél van 3 vezeték az egyik oldalán,a másik oldalon egy darab fekete vezeték,ami a rögzítő csavarhoz van kötve.
Ezért nem értettem,hogy ha az test vezeték,akkor a másik szálat hova kell tenni.
Viszont valóban a fekete vezetéket meghosszabbítva lett világítás!
A bal felső sarokban belóg a gyújtókábel, de a tekercsből kijövő vékonyabb fekete biztosan nem az. (A tekercs vasmagján lévő lyukhoz viszonyítva tisztán látszik mert az a lyuk kb 4-5 mm átérőjű lehet.)
Forrasztani jól lehet a gyantás ónnal, elég alacsony is az olvadáspontja is, de a szilárdsága nem túl nagy. Ott ahol komolyabb erők lépnek föl, nem a legtökéletösebb. Gázbovdennél még csak elmögy, de kuplungnál és féknél már nem mind1 mivel fórasztod.
Felszereltem érintetlenül az új bowdent, de túl hosszú volt, ha az állítóját teljesen szétcsavartam, se volt jó.
Így lett visszatéve a régi.
Ezt (régi) szétvágtam, ezen próbáltam a dolgokat.
A gázkarnál a bütyök helyén pont annyi hely van, hogy beférjen. Az meg hogy egy csavar oldalról fog egy bowdent, annak is a legvégét (hisz ráhagyni nem lehet, mert nem fér el), hisz nincs hely, nyilván nem egy életbiztosítás... Ezért is nem itt lett vágva, hogy a helyhiány miatt itt stabil legyen.
Maradt a másik vég, ahol van hely.
Úgy vélem, ide egy olyan pici hengert csak tudok forrasztani.
Kár, hogy nem hallgattál arra amit javasoltam: a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni. A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).
Pont a karburátornál levő véget kell pontosan illeszteni, és erre az eredeti gyári kialakítás a megfelelő.
Ha meg csavaros bovdenvéget vettél, akkor azt ha rögzíted a bovdenra, akkor ugyanolyan merőlegesen áll, mint a kezelőszervnél levő nagyobb gombóc (így simán be tudtad volna tenni a helyére). Így a forrasztást is megúsztad volna. Legalábbis a józan paraszti ész ezt diktálná.
Az előbb küldött képsorozat első képe alapján, szerintem meg hozzá sem kellett volna nyúlni semmihez, mert úgy tűnik , hogy a bovdenbelső ugyanannyit lóg ki az újon is mint a régin, vagyis működés szempontjából ugyanúgy működne mint az eredeti. Csak mivel hosszabb egy kicsit az egész, az egész bovden elvezetésébe kellet volna egy ívet beletenni (pl a másik kéz felé levő szarv irányába, ott egy gyorskötözővel rögzíteni és vezetni tovább a karbi felé).
A forrasztandó vezetéket kicsit smirglipapírral megérdesíted, belemártod háztartási sósavba. Utána felmelegíted a bovdent és gyantába mártod a végét. Utána jöhet az ónozás. De a gyantázást ki is hagyhatod, ugyanis az ónszál közepén gyanta van. Mielőtt nekiküldöd az ónt, előtte a pákával ,( vagy gáztűzhelyen) melegítsd fel a bovdent és a forró bovdenre tartsd rá az ónszálat és akkor beleolvad a sodronyszálak közé. A nagy húzóerőt meg akkor fogja kibírni, ha forrasztás előtt kirojtozod a bovden végét (szátnyitod a sodronyszálakat, és kicsit kihajtod a végeit) .
Szia! Igaz ,nem kistraktor de akkor is jó lehet az én ötletem. Én Simson bowden véget forrasztok hiba mentesen úgy,hogy egy kerékpár küllő anyát forasztok a bowden végére. Persze ezt csak akkor tudod jól és biztonsággal meg csinálni ha a bowden és a küllő jól meg van tisztítva olaj és zsír mentesen. Küllő anya belső részét furd át,hogy tisza réz legyen és használj fohasztó anyagot . Először a bowdent forszd le úgy ,hogy azt biztonsággal fogja a cin majd ezt követően az anyán told túl a bowdent és folyaszo használatával foraszd rá . Biztos a siker. Én így csinálom.
Ez volt az én módszerem is. A küllőanya végébe, a bovdenszálak közé még beütöttem egy jó hegyesre köszörült szöget. A túlnyúló részt leköszörülve ment a forró "levesbe".
Itt már többen több megoldási javaslatot tettek, a bovdenvég forrastás nélküli helyreállítására.
Úgy látom nem vagy elég jártas az ilyen "barkács" megoldásokban. Nem beszarni! Elővenni a józan paraszti észt és a legegyszerűbben házilag oldd meg a problémát, elvégre férfiember vagy nem? Egy szaros kombinátfogó meg egy csavarhúzó minden háztartásban van.
Én azt javasolnám, hogy a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni . A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).
Mielőtt elvágod, javaslom, hogy a bovdenre a vágás helyén ragassz két-három menet szigetelőszalagot. Utána a szigetelőszalagos rész közepén vágd el a bovdent, így nem fog a vágás helyén kinyílni a sodrony.
Így könnyebben tudod befűzni a rögzítőszembe.
Miután összeraktad, arra ügyelj, hogy a kilógó bovdenvéget zárd le valamivel, mert megsérti később használat közben a kezed.
Ha tudsz forrasztani, akkor legjobb forrasztással egy bumszlit csinálsz rá, aztán azt olyan alakúra reszeled, amilyenre akarod.
Ha csavaros bovdenvég helyett, a gombóc forrasztást választod, akkor viszont forrasztás előtt szét kell nyitni kicsit a bovdenvéget és úgy kell forrasztani, akkor nem csúszik később ki a bovden a forrasztásból.
Lehet kapni csavaros bowdenvéget. Ha így rákeresel látni fogod, hogy mi az, hogy működik. Ha a gazkar felőli végét vágod le egy satuban rápréselt 3-as anya is megfelelő.
Be lehet rozsdásodva, WD40 befújni a bowdenszálba és a bovdenbelsőt megjáratni. Az is lehet, hogy egy szál már meg szakadva és az beakad a bovdenkülsőbe és nem engedi rendesen visszacsúszni. Szerintem nincs visszahúzó rugó, mert a karburátoron az a vastag rugó húz vissza, ami a pillangószelep köré van csavarva. Az elég erős ahhoz hogy visszahúzza, tehát szorul szerintem a bovdenbelső a külsőben.
Általában gyengébb szikrát adnak a tekercses gyújtások mint a trafósak. Ennek az az egyszerű oka, hogy abba a kis tekercsbe kevesebb (és vékonyabb) rézdrótot tudnak beletekerni mint egy külső, ökölnyi trafóba. Ha nem muszáj én nem alakítanám át...
Az üres helyre mehet a világítás tekercse. Ha csak 1 hely van, akkor vagy nagyobb menetszámmal (és vékonyabb dróttal) tekercselt tekercset kell rakni vagy kisebb feszültségű izzóz a lámpába. Egy tekercsnél alacsonyabb fordulatnál lehet kicsit villogni fog a lámpa...
Szerintetek működőképes dolog lenne a következő:van egy tirisztoros gyújtású gép,P125V ,aminek a gyújtása úgy lenne átalakítva,hogy a gyújtó tekercs ki lenne cserélve olyanra,amiből jön a gyertyakábel,mondjuk mf70,és a tirisztor helyett egy úgynevezett "gyújtás átalakító univerzális"cucc lenne.Csak elméleti a kérdés,mert a gyári tirisztor és gyújtótekercs nem nagyon kapható.
Honnan lehet tudni,hogy a gyújtótekercs passzol-e a lendkerékhez?Ha a mérete jó,nem akad stb,akkor beépíthető?
A másik kérdés,a gépen a gyújtótekercs helyén kívűl van még egy pontosan akkora a hely,mint a gyújtótekercs hely,oda lehet tenni világító tekercset?Nem kettő világító tekercs szokott lenni ott,ahol beépítik?A lendkeréken két helyen van mágnes,ha az számít.
A 35750-es hozzászólásomban írtam: Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.
Ha a bovden feszes (rövid), nem engedi visszaállni alapra a pillnagószelepet , akkor a karburátorra csatlakozó bovdenen kell lazítani. Elméletileg van ott egy anya, amivel a bovdenkülső hosszát lehet szabályozni. Rövidíteni kell a csavarral a bovdenkülsőt, akkor a belső bovdenszál lazább lesz.
Természetesen tehetsz oda vastagabb tömítést. De ha nem teszel, akkor sem történik semmi, mert ilyen csekély mértékű üzemanyag csöppenés egyből elpárolog vagy a hőtől, vagy a ventilátor szelétől. Nekem a babettán is csöpög az úszóház, rácsöppen a hengerre, ott pedig a benzin elpárolog. Csak annyi, hogy a keverékben levő olajtól koszos lesz a henger, illetve az olaj felveszi a port.
Ez tipikus hiba a babettáknál, ezért is van üzemanyag felfogó tálca a karburátor és a henger között.
Szerencsére nem volt alatta tócsa, kézzel érintve a karburátor - szívócsonk között száraz volt.
A szívócsonk - blokk között ujjal érintve nedves lett a kezem.
Azaz ici picit itt ereszt a tömítés.
Ugye ezt a szoppantyú, mert a rögzítéséhez nem férni hozzá, szét kell bontani a tetejét. Gondolom nem nyerő a forró be l blokkra szivárgó üzemanyag....
Szerintem az lehet a baj, hogy itt:
szerintem nem tökéletesen egyenes a vadi új blokk.
(Ez a mai, modern világ csodája, hogy ugye miért is legyünk precízek, gyártsuk le gyorsan jó van azt úgy....)
Ezt ugye nem tudom polírozni, hisz mélyített.
A kérdés:
Tehetek ide a 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezből még egyet az odatette mellé?
Magas az alapjárat. Az alapjárati fordulatszám szabályozó csavart (kék nyíl) kifelé (az óramutató járásával ellentétesen kell cavarni akkor csökken a fordulat.
Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.
Bocs azt hittem, hogy a benzincsap a benzintank alján van. Nem gondoltam, hogy a karburátorral egy egységet alkot. Nem tűnt fel a korábbi képen a benzincsap a karburátoron. A babetta motoros kapálógépen van ilyen. Így már értem, hogy mit nem értesz. Tekerd körül a benzincsapot papírzsebkendővel és várj egy kicsit. Ha ott folyik, akkor a papírzsebkendőn nyomot fog hagyni. Lehet, hogy csak a 2 tömítést kell cserélni. Próbálj meg az alumínium helyett vágni oda bármilyen benzinálló anyagból tömítést és azt tedd be. De megoldás lenne egy plusz benzincsapot betenni a mostani csap és a tank közé, az biztosan zárna. Az eredeti csapot meg mindig nyitva hagyni, és az új csappal zárni a benyát.
Ma tovább szereltem. Elkészítettem a tömítéseket, kisollóval, bőrlyukasztóval, elég király lett.
Összeszereltem, indult azonnal szivató nélkül is.
Viszont egy idő után a karburátor és a szívócsonk között szivárgott alul. A szívócsonk és a blokk között szerencsére nem.
Járattam 30 percet. Ugye új a blokk, minden, így bejáratom.
És a végén vettem észre, hogy a benzincsap alja is benzines. Lehet nincs jól becsavarva és ott szivárog a benzin, majd szépen lefolyik a karbi aljára, a legalsó pontra és valójában nem is a tömítés szivárog...
Meghúztam a benzincsapot.
Itt nem kellene tömítőnek lennie amúgy:
Az alsó alatt van egy tömítő, az nem látszik. De az alu részt, amire a benzincső rámegy azt alulról felülről csak alumínium tömítés fogja.
Véletlenül se akarok kötözködni, mert minden segítségnek örülök, de egyszerűen nem értem amit írsz.
A benzincsak a karburátorba van benlecsavarva közvetlenül.
A tankon lévő benzincső másik vége ide a benzincsapra van durva. Ennyi. Ha lehúzom a karburátorról a benzincsövet, akkor azt konkrétan a benzincsapról húzom le, hisz az bele van csavarva a karburátorba, egy egységet alkot vele.
Igen. Amit mi hétköznapi néven szivatónak hívunk, az tulajdonképpen dúsító. Függetlenül attól, hogy sokszor szivat bennünket rendesen:)).
A benzin levegő arányát lehet vele állítani.
Kétféle módon lehet benzinben dúsabb keveréket elérni: vagy
Állandó levegőmennyiséghez több benzint juttatni. (Ehhez + fúvóka kellene), vagy
Állandó befecskendezett benzinhez kevesebb levegőt adni. (így működik a tied) Ezt biztosítja a levegőelzáró csappantyú.
"fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet."
Írtad hogy 2,5 ml befecskendezés után indult el, és utána már indul is és megy . A szivárgós kép és a hidegen nehezen indulás között összefüggés van, tömítetlenség lehet a karburátor és a motorblokk között. Ahol tömítetlenség van ott a levegő is bejut (fals levegő) ezért indult hidegen nehezen, és kellett neki + benya. Ha már meleg a motor, akkor könnyen indul fals levegő esetén is.
Állítsd be a keverékszabályozó csavarral az alapjáratot. Kb. 1 , másfél fordulat kifelé. (ahol a legjoban pörög a motor alapjáraton), majd az alapjárati fordulatcsavarral állítsd a kívánt fordulatra( kb 1800)
Huzamosabb járatás után ellenőrizd a gyertyaképet, ott kiderül, hogy sokat vagy keveset kap.
"két oldalon nyitott csődarab (ennek mi a neve??)" Szívócsonk. Ez egy közdarab a karburátor és a blokk között. Mivel vannak különböző motorok azonos karburátorral ezért az eltérő blokkok miatt kell egy illesztő közdarab (szívócsonk), hogy lehessen csatlakoztatni a karbit. Van még hőleadó szerepe is, hogy a karbi ne tudjon a blokktól felforrósodni.
A vezetéknek valóban 2 vége van: Ha a karburátorról lehúzod, akkor a másik vége a benzincsapon marad. A szabad végét egy flakonba belelógatod és megnézed, zárt benzincsap esetén 2 nap alatt folyik-e, és mennyit a benzincsap. (ezalatt a 2 nap alatt természetesen nem indítod el a motort). Ha a csap enged, csapot kell cserélni.
Lényeg: ellenőrizd le hogy a zárt benzincsap elengedi-e a benzint, vagy zár rendesen. Aztán, hogy te azt hogy csinálod az a te dolgod.
Ha a benzincsap zár rendesen, akkor tűszelep gondja van, vagy magas a benzinszint, vagy lyukas az úszó és megtelik üzemanyaggal és nem tud felemelkedni, hogy zárjon.
Sok esetben ezek az utángyártott alkatrészek nem tökéletesek. De ez kiderül ha leveszed az úszóhazat és elzárt benzincsapnál a tűszelepnél megjelenik-e az üzemanyag, vagy nem. Tegyél alá egy edényt, és pár óra alatt kiderül.
Ezzel a tömítéssel vélhetően már nem fog megjelenni az üzemanyag ezeken a helyeken. Viszont ha a benzincsap nem zár normálisan, és a tűszelep is picit átenged akkor belefolyik a motorba. Nézd meg a benzincsap zárását az előttem szóló által leírt módon.
"minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. "
Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban. Ha átenged, benzincsap csere, ha nem megoldható(nem kapható, vagy túl drága) akkor egy univerzélis csap a benzinvezetékbe.
Persze a szívócsonk csavarjához nem fértem hozzá, szét kellett szedni a kapa burkolatát is újra, ami "szuper jó", mert kb. újra megint félig szét kell szerelni......
A karburátort ha oldalra fordítom és úgy csavarom, hogy halad felfelé a levegőszűrő felőli része, akkor alig hogy 90 fokban elfordítom (azaz függőleges állásban van az úszó), utána már át is billen az úszó és zár, nem tudom fújni a benzincsövet.
Ha meg simán fejjel lefelé fogom, fentiek okán nyilván ekkor is zár.
Ennek tükrében miért folyhatott az üzemanyag a tömítéseknél?
Továbbá vettem különböző polírpapírokat és szuper egyenesre políroztam az érintkezési felületeket.
(A szívócső blokk felőli részén tapasztaltam az üveglapon egyenetlenséget, a szívócső másik végén, ill. a karburátoron nem. (Holott itt is szivárgott. Ráadásul minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. Annyi üzemanyag volt a karburátorban, hogy így tudott még szivárogni?)
Továbbá vásároltam 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezt abból a célból, hogy ebből kivágom én a tömítést.
Robi 56-os kapába GL4 vagy GL5-ös hajtómű olaj ami inkább jó?
És ha van egy 20-25 éves ilyen kapám amiben sosem volt motorolaj cserélve, ebbe is mehet a kocsikba szánt motor sampon (átmosó) keverék, 10 perc járatás és utána leeresztés, vagy felesleges?
De akkor sem tömít ott röndösen, hiszen mint ahogy mondtad, tömítenie köllene.
Én ellenőrizném a felületök épségét ott a torok körül. Ha nem tökéletös, akkor esetleg műparafa lemezből vágnék odaillő tömítésöket és azt se agyonhúzva szerelném össze.
Egyébként én megcsinálnám a tömítést, és ha indul-megy, veszi a fordulatot, viszi a földet is akkor nem enged át olyan mértékben a tűszelep, hogy használat közben is túlfolyjon, inkább hagyd a tűszelepet, úgyis elzárva tartod a benzincsapot.
A benzincsap zárását úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a karburátort, fejjel lefelé tartva belefújsz a benzincsőbe. Érezni fogod, hogy zár-e vagy nem.
A tömítetlenséget ígyis úgyis meg kell csinálni, különben falslevegőt szívhat.
A tömítés, mint olyan a nevében is benne van, hogy tömítenie kell. A befecskendezéstől sem kellene megjelennie ott a benzinnek. Töröld le, és ha nyitott benzincsapnál ismét megjelenik ott a benzin akkor nem zár el a tűszelep.
Hajtóműben szimering, csapágycsere, főtengely, hajtókar felújítva, szimering, csapágycsere itt is.
Új a blokk (39), új a dugattyú, gyűrű. Új a karburátor, hirtelen ennyi...
Így igen, mindenütt új a tömítés is.
A benzinszint volt állíva az úszóházban?
Gyárilag jónak tűnt az úszóház, kézben ha lefelé fordítottam vízszintesen zárt.
Azt a csövet nevezhetnénk szívócsőnek is, ha már azon körösztül szív. Az le volt szerelve mostanában?
Igen.
Kapott új tömítést a henger felöl is?
Igen.
Lehet megfordítva tettem vissza? Szimmetrikus. Számít ez?
A benzin csak a "befecskedözés" után kezdött ott csöpögni?
Amikor összeszereltem nem láttam semmit, fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet.
Szívócsőnek/szívócsonknak hívják. Mint ahogy írták, gyárts oda másik tömítést, és szerelőpasztával rakd össze. Nekem a régi spirálfüzet borítóból készült tömítés kimondottan bevállt.
Ettől függetlenül ott nem kellene olyan mennyiségű üzemanyagnak lenni, hogy így csepegjen.
Gondolom a régin egy pöcök volt amit le kellett nyomni. Az az úszót nyomta lejjebb, hogy magasabb legyen a benzinszint. Az újon ez már nincs, csak a folytószelep zárásával lehet dúsítani a keveréket.
Na már minden össze van szerelve, csak a karburátor van hátra.
Szétszedtem ezt az új utángyártottat és abban a szelepek száma más, mint az én régimben.
Ez mennyire jó?
És olyan kis rugót se tudtam szerezni...
Összekombináltam a két karbit. Holnap ha lesz időm, veszek új benzint, felrakom a karbit és reménykedem.
Előtte megpróbálok valami karbi beállítást nézni neten.
Legutóbb ugye amikor összeszereltem pár hete és gondoltam most minden új, minden szuper lesz és pöccre indul majd ... Hát esze ágában sem volt még csak úgy tenni se, mintha be akarna indulni.
Megnéztem, a lyukán is tágítottam - semmi változás. A hozzászólásokból ugy látom, hogy benzin utánpótlás probléma okoz ilyet. Megpróbálok végigmenni a benzin útján, csak sajnos nem értek a motorokhoz.
Nem kellett megvenni..... ez a motor egy méret a Hondával, az újabb amerikás motorral, és az olasszal is. Minden mindennel cserélhetö. Gyárt a kinai, a román, a lengyel, a török, az olasz is.
Méretre, formára mind egyforma. Nyilván minőségre nem biztos.
Adatok és típusszám alapján ugyanolyannak néz ki mint az egykori Subaru Robin EX17. Tudtommal ők bezárták a boltot 2017-ben körül. De akkor mi ez a motor? Kínaiak megvették a licenszt és gyártják gyengébb kiadásban vagy mit lehet erről tudni? Köszi!
Kis rotációs kapám könnyen beindul, megy 10 m-t, aztán hörög egyet és leáll. Ekkor nem indul be, hiába rángatom. Egy-két perc elteltével ugyanaz történik, mint előtte.
Gyárilag így kellene lennie. A hátsó sárvédő belső ívén két szál drót kell hogy végig kússzon, fel egészen a tank alá. Ott van összetoldva az első lámpa, és a kapcsoló megfelelő vezetékeivel.
Az sokszor előfordult, hogy ezt a kapcsolást meg nem értő barkácsolók "megjobbították".
A gyári biluxváltós Babetta extrán van /kellene hogy legyen/ kábelezve, és nem baszarintja ki az izzót.
A hátsó izzó nincs testelve a vázra. A bilux kapcsoló két kimenetésre van kötve. Így bárhova billen a kapcsoló, egyik pólusa villanyt kap, a másik pedíg az első izzó épp nem használt szálán keresztül testet. Ez védi kiégés ellen az átváltás pillanatában.
Én is sokaknak azt raktam be, mert a bilux kapcsoló átváltásakor egy pillanatra csak a hátsó izzóra került a világító tekercs árama. Ez kiégett és emiatt több feszültség jutott az elsőre és az sem bírta sokáig.
Biztos, hogy jó, nyugodtan megveheted. Annyi, hogy a vezetékek végein a kör alakú sarut le kell cserélni lapos csúszósarura, de ezt látod a képen is. Próbaképpen ha egy fogóval összrnyomod kb rá is megy.
Ugyan úgy vannak a bekötési pontok, G I 1 a 15-ös értelemszerűen nincs mivel a trafó benne van.
Valamint ez a fajta egység állítólag érzékeny rá, ha gyertya nélkül működtetik, ettől állítólag tönkremehet, bár én ezt nem tapasztaltam. Egyébként ez valamivel nagyobb szikrát ad.
Onnan, hogy az a kis tekercs amiről a piros vezeték indul, csak 4 voltot tud produkálni. Nem is értöm, miért nem 6 voltos mint a kis Jawa, hiszen az jól bevált már korábban.
Minden Babetta töltő tekercs egyforma. Már nem emlékszem, hogy mekkora feszültséget( van vagy 30 Volt) küld a gyújtóegységre. Itt egy kondenzátor töltődik fel és a tirisztor a gyújtás pillanatában ( a sárga vezetéken lévő impulzus tekercsről kapott jel pillanatában ) rásüti a trafóra.
Felesleges aggódni, mert ez így lett tervezve 4 Voltos trafóval, a 12 Voltos trafót nem bírja az a kis kondi telítésbe vezérelni.
Ha 12V-os a trafód, akkor hiába cserélgeted a bekötést, mert a lendkeréknél lévő tekercs az életben nem fog annyi áramot adni, hogy az a trafó szikrát produkáljon.
Ha 6 voltos, akkor lehet adna gyenge szikrát, de az sem egészséges...
Ne szakadásvizsgáló állásban teszteld, hanem a primert Ohmos, a szekundert meg 10 kOhmos állásban mérd meg. (Primer 0,7 Ohm, szekunder 6 kOhm. Pici eltérés lehet.) Ha nem ennyi, akkor vagy rossz, vagy nem belevaló a trafó.
A mérésnél a két "csavar" között méred a primert, a trafó burkolata és a gyertyakábel kivezetésnél a szekundert.
FIGYELEM! Ha rajta van a gyertyakábelen a pipa, akkor a pipában ne mérj mert van a pipában egy zavarszűrő és nem lesz jó a mért eredmény.
Ezt így önmagában értem, de összességében mégsem. :)
Ha a multiméterrel mérve szakadás vizsgálat módban bent a tekercsnék bárhová tettem az egyik mérőp8btot, kint pedig bárhová (bármilyen szín) mindig azt jelezte a gép, hogy oké, nincs megszakadva. Azaz össze van kötve.
Na ha én összekötökb mindent, akkor az kb. zárlat. Ez meg így müködik jól. Na ezt nem értem. :)
1- a gyújtótekercs kivezetése (piros) - valójában ez adja a lendkerék mágnesei által gerjesztett áramot a gyújtáshoz.
2- a vezérlőtekercs kivezetése (sárga) - ami a "dobozban" lévő tirisztort minden főtengely fordulatnál 1-1 impulzussal vezérli és a tirisztor ennek hatására megszaggatja a gyújtás áramát (ez a mechanikus megszakító nem kopó, elektronikus változata)
3- a testvezeték (fehér) - ezt gondolom nem kell külön elmagyarázni.
Ez a 3 vezeték megy az elektronikus egységnek nevezett kis "dobozba", ezek tartoznak a gyújtáshoz.
(A doboz negyedik kivezetése megy a gyújtótrafóra ami aztán a sokszorosára "nagyítja" a gyújtófeszültséget, hogy a gyertya elektródái között át tudjon ugrani a szikra.)
4- A motorblokkból kijövő negyedik vezeték (emlékeim szerint zöld, de lehet kék vagy fekete?) pedig a világítás, ha netán este akarsz dolgozni, kocsizni a géppel. (Ezt le szokták szigetelni.)
Lehet 12V-os Simson trafót kaptál. Mondjuk a feliratnak rajta kellene lenni a trafón.
Van multimétered így ki tudod mérni, hogy jó-e a trafó. Ott van a rajzon a táblázat második sorában a jó trafó a primer és szekunder ellenállás értéke...
Ismét szétszedtem a gyújtás részig, multiméterrel bemértem minden vezetéket. Jó volt minden, nincs megszakadva egyik sem.
A bekötésekhez őszintén nem értem miért van annyi vezeték, ha kb. minden össze van még bent is kötve, hisz a gyűrűre van minden kötve, a gyűrű meg nyilván fém, tehát minden mindennel össze van kötve, de azért kijön belőle 4 vezeték.
Ezt valaki el tudja magyarázni miért?
Amúgy szereztem egy másik régi gyújtótrafót és láss csodát, van szikra gyönyörűen.
Szóval nem tudom a webshop mit küldött nekem, de az új gyújtótrafó nem jó.
Közben megvan a hiba,szét lett szedve. A bal oldali lánc szakadt el,és a felső lánckerékből letört egy fogat. Lehet még ilyet kapni valahol,F 600hoz alkatrészt?
Nos, szétszedtem, majd újra összeraktam a főtengelyt, ismét új csapággyal, szimeringgel. Ráadásul az összeszerelést pro módon (fagyasztó, hőlégfúvó) csináltam, így ütés nélkül kézzel simán betettem a csapágyakat a helyükre.
Viszont néztem egy videót, mely szerint a hajtókar a saját súlya alatt fordul. Na enyém nem, nem pörög csak úgy, ha forgatom, azért van ellenállása, de nem szorul azért...
Valaki reakott már össze főtengelyt?
Neki forgott saját súly alatt? Nyilván logikus lenne, de hát én tökéletesen raktam össze, és nem....
Beöntésre indul? Azzal az utángyártott karburátorral nekem sem működött, anno olyannal vettem, ezért adták el. Eleve ott bukik a történet, hogy Terrához is ezt adják, de a fúvókajuk nem lehet ugyanolyan, azt hasonlítsd össze a régivel amivel működött.
Hiába új, be kell állítani a benzinszintet az úszóhazban, pl az úszó hajlítgatásával. Ugyan ez volt nekem is vagy nem indult, vagy magas volt a szint és nem pörgött ki. Én végül egy más típusú karburátorral oldottam meg, de nem lehetetlen beállítani ezeket. A facebookon a Robi 55 csoportban sok erre a típusra specializálódott hozzáértő ember van, biztos tudnak segíteni.
Lassan..... 30 éve már hogy eladtam a műhelyt /és lövök minden motorosra :)/, a kapa meg akkor is ritka vendég volt, de úgy emlékszem, az a rugó kell a regulátor jó működéséhez. Mikor a motor nem forog, tökig gázon áll a karburátor. Így lesz hatékony a szivató.
De persze egy "nem indulásnak" annyi oka lehet, elfogyna a téntám, mire mind lírnám.
Ha kifelé van a rugó, akkor tuti fordítva van...... de indulni nem ettől nem indul. Ha rossz a szimmering, szarul megy, nehezen indul, megbízhatatlan az alapjárat, taknyol, hallhatóan kifúj, de kellőképp túldúsítva illene elidulnia....
A fordított szimmeringel nem hiszem hogy bárkinek is lenne tapasztalata, hisz nem szoktuk fordítva betenni, és így tesztelni a dolgot. Ám, egy új szimmering forítva is tömít annyira, hogy legalább kicsit pöfögjön.
A karbi ki lett tisztítva? A főtengely szimeringek is újak? Mert ha lent nincs elősűrítés akkor nem fog elindulni, mert nem szív elég benzint a karbiból és nem jut fel a dugattyú fölé elég benzin-levegő keverék...
Azt még hozzáteszem, hogy végül egy vadi új hengert is vettem. Tudjátok, ennek a széle volt megütve, ahol égési nyom is volt a hengerfejjel érintkező részén.
Na szóval ez is vadi új. Olyan kompresszió van benne így hangra, meg érzésre is (ha ujjamat a gyertya helyére teszem), hogy ihaj. Vadi új a karburátor is, gyertya is. Kb. az egész kapa új lett. Rengeteg pénzem van így benne.
Erre indítom be és SEMMI!!!!! Szikra van, azt néztem a gyertyán. Még csak olyan hangja sincs, hogy be akarna indulni.
Kiszedem a gyertyát és csont száraz. Mintha nem jutna el oda a benzin. Ez hogy lehet? Mi baja lehet még?
De abból majdnem egyharmada az ÁFA, aztán van rajta némi szállítási költség, és ha tisztességes a kereskedő, akkor csak 20% hasznot számított rá. Aki készíti, jó ha 300-at kap és még ő állja az anyagot is.
Persze aki a boltnak készíti az nem csak 1 db-ot gyárt, neki rá van állítva egy célgépe...
Egyedi gyártásnál egy esztergályosnak is simán rámenne fél órája mire keres egy megfelelő vasdarabot amit elől-hátul, kívül-belül felszabályoz és 1200 Ft-os órabérért manapság már senki nem dolgozik, főleg géppel. Ilyet max haveri alapon faragnak 1 sörért, de nagyon jó és szomjas haver kell legyen és éppen nagyon unatkozzon.
Idegen drehás tuti nem vállalná, mert 3 ezer alatt neki nem érné meg elindítani a gépet, a kuncsaft meg annyit úgysem fizetne...
Aztán most vettem észre: Van ugye a hajtókar: A jobb oldalon megy rá a dugattyú. A hajtókarnak mennyire kell lógnia a dugattyúban függőlegesen? Nekem az új dugattyúban ez a rész, ahová a hajtókar csatlakozik (képet dugattyúról oldalról nem találok) sokkal nagyobb, mint amilyen vastag a hajtókar. Alatta felette van vagy 5-5 mm. Így szépen lecsúszik alulra a tűgörgő. Ez mennyire frankó?
Találtam webshopban egy ilyen nevű terméket:"KF főtengely hosszabbító K70".Sajnos nincs kép.Olyan kérdésem lenne,hogy ez egy olyan alkatrész,amivel a főtengely végét lehet meghosszabbítani,hogy pl jobban beleérjen egy ékszíjtárcsába?A motoromon rövid a főtengely vége,és a felező ékszíjtárcsájába alig ér bele,azért érdekel.Köszi
Létezik olyan, hogy a főtengely hajtókarja nem cserélhető? Mert úgy van kialakítva? Egy helyen ezt írta valaki. Kép nem enyém, mert nem bírom ezt a részt szétszedni...
Egy gyors kérdésem lenne nemrég vettünk egy honda f600 ast és az lenne a kérdésem hogy a pto tengelyre milyen ékszíjtárcsa kell és azt hogy kell rögziteni?
Nekem van egy Motoblokk Heba Mb2-es motorom. Nem használom ! Rendeltem hozzá anno karbuártort Kínából mert a karburátorban lévő tömítést megette a benzin és sehogy sem sikerült pontosan jól kivágni. Akkor azzal pöccre indult. Kb. egy év múlva megint küzdeni kellett vele. A gyújtótekercs pólusát is meg kellett csiszolnom. Volt, hogy ez is segített. Aztán meguntam az állandó szerelgetést és vettem helyette egy másik motort. Nagyon érzékeny a gyertyára, illetve a gyertyahézagra. Ennyit tudtam segíteni.
Eladó lenne: Alternáló fűkasza alkatrésze és Váltvaforgatós eke. Mindkét eszköz hiányos ! A fűkaszának csak a vágórésze van meg. A lehajtás hiányzik. A váltvaforgató ekének csak egy menetes szár hiányzik. Használható, én is szántottam vele. Egy értelmes ajánlatért vihető, én 30.000-et gondoltam értük. A kettő csak együtt vihető. Postán nem adom fel ! Állapotuk a fotókon látható. Gyakorlatilag újak. Mindkettő egy Heba Motoblokk Szovjet kistraktor gyári alkatrésze. Helyileg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Kisvárda környékén. Érdeklődni emailben lehetséges.
Kb. két éve nem indítottam be a rotációs kapámat. Bemásolnék egy videót mert szaggatott a járása. Mitől lehet ez ? A motor gyakorlatilag új, kb. két üzemórát volt használva. Emlékszem egy rántásra indult, most meg játszani kell a szivatóval, hogy beindúljon. A benzint nem cseréltem le benne mert 100-as volt benne. De most friss benzinnel is ugyanezt csinálja. Ötlet esetleg, hogy mi lehet a baj ? A motor egyébként: Zongsheng P170. Köszönöm szépen előre is !
A jófogáson vegyél használt kf-04-es vagy robi rotakapát 40-80 e Ft. között, vagy egy kaparészt motor nélkül, veszel rá új motort, 100 e ft-otod megmarad. A rota rész már jóval gyengébb, mint a masszív régieknek. Ha van sok pénzed, semmi gond, vedd meg a kiszemeltet, a motor jó rajta.
Sziasztok!Ilyen a stift.A csőtengelyben van mégegy cső,amit a stift rögzít.Ha kiveszem,elvileg a cső elforog a keréktengelyben.Ez teljesen össze van szorulva.Az a fura,hogyha ez valóban így működik,akkor nekem túl szorosnak tűnik.Gondolom szét kéne húzni,és megzsírozni.
De ha mégse ezért van a stift,akkor feleslegesen nem erőltetném szét.
Maga a kerék a tengelyen zégergyűrűvel van rögzítve,a stift nélkül se esik le.
Sziasztok! Abban kérnék segítséget,hogy van egy járókerék pár,ami ha minden igaz JK-150-es típusú.Van egy csapszeg a tengelyen.Jól gondolom,hogy a csapszeget kivéve el lehet forgatni a kereket a kerék tengelyen?A csapszeget kivéve elvileg nem a tengellyel együtt forog a kerék?Köszi
A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni?
Ki kell hézagolni a csapágyat réz lemezzel. Nekem is ez volt a gondom egy Robi52-esen. Egy ismerős kisgépszerelő azt mondta, hogy 4.5V-os laposelem réz fülét kalapáljam el vékonyra és a csapágy köré tegyem és úgy üssem be a csapágyat a helyére. Nem akart lehúzni a szereléssel. 30 éve hibátlanul így üzemel a gép, azóta sem lötyögött, nem volt csapágy gondja. Bármilyen rézcsík jó. Pl.:10 cm hosszú vastag (6-os) egyszálas rézvezetéket kalapálj el vékony széles csíkra és azzal hézagold ki.
Nem minden blokkon van alul leeresztő csavar, ezért azoknál a motoroknál, ahol nincs, a motort megfordítva, a beöntő nyíláson lehet leengedni. Célszerű előtte járatni a motort, a melegebb olaj könnyebben kifolyik, de a kezed le ne égesd.
Köszi a választ. Több helyen írták. Levettem a csavart már csak a lendkereket kellene valahogy. A lehúzó kicsi úgyhogy kell egy nagyobb vagy valami házi megoldás.
Igaz nem Honda hanem Briggs tapasztalatom van. Egy nagy gyökérben elakadt a kapám, úgy, hogy rögtön megfogta a motort is. Attól kezdve az én kezem is majdnem leszakította. A lendkerék levétele után láttam, hogy elmozdult a lendkerék a főtengelyen. Nem nyírta el csak egy Z profilt csinált belőle. Nagyobb lett az előgyújtás. Csere után minden oké lett.
Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék.2 problémám van. Honda gcv 160 karburátor takarítás után már indul de elég kicsi fordulaton megy. A másik hogy amikor rántom be és beakar indulni olyat visszaránt a berántó hogy a kezem szakad le. Ilyenekkel még nem találkoztam ezen motor típus szerelése során. Szelephézagok is jók.
Szia! Látom te is olyan vagy mint én 😁😁. Mostani gépeket nem preferálod 😁. Én sem . 43 éves Terra MJ 5 -öm van hibátlanul teszi dolgát .😁😁. Ebben van anyag..
Igazából mindegyik egy ipari hulladék. Másra nem jók, talán évente kétszer megrotálni a kertet. Nagyon silány anyagminőség. Ha a 3 közül választani kellene, akkor a Ruris. De inkább egy 20-25 éves régebbi valami, mint ezek közül bármelyik is. Honda F400, F560, F600, F720, Robi 250T stb. Ezekben még az anyag benne van.
Sziasztok, tervezek vásarlást Ruris, Bisonte és Loncin mind szíjas és 180 körül, nagyon hasonlóak. A kérdésem, van valami amiben vagy amiért az egyik jobb mint a másik kettő?
Abban kérnék segítséget,hogy tudtok-e olyan gépet,aminek a berántó rugója 10mm széles,és 120mm-es kötéltárcsára való?Csk-03-ra keresek.Hátha más típusé is jó.Köszi
Kuplung ferodolt kell cserélnem. Az lenne a kérdésem, ti mivel szoktátok? Mert amiről tudtam, azt már nem kapni és helyette sem ajánlottak olyat, ami a célnak megfelel. Köszönöm a válaszokat!
Szia! Na én erre kíváncsi vagyok. Rendeltem egyet. Pont a napokban kaptam egy fűnyírót aminek a tankja kuka. Persze már nem kapható hozzá alkatrész. Teszek egy próbát ezzel a ragasztóval.😁😁.
Itt a leírás róla:2db hőálló ragasztó, extrudált AB-fémragasztó folyékony hegesztési öregedésállóság, többfunkciós kemény műanyagokhoz és kerámiákhoz
2db AB ragasztóöntő ragasztó ipari javítószer öntvény fémöntvény, sérült repedéses hegesztési ragasztó Jellemző: 1. Kiváló tárolási stabilitás, széles körű ragasztás anyagok, és széles körben használható fémek, kerámiák, műanyagok és fa ön- és kölcsönös adhéziójára; 2. A ragasztandó felület nem igényel szigorú zsírtalanító kezelést, így a ragasztás kényelmesebb; 3. Gyors kötési sebesség, nyáron 3-5 perc, télen 5-10 perc; 4. Kikeményedés után a ragasztóréteg jó szívósságú, nem könnyen törhető, ellenáll az öregedésnek és az olajfoltoknak. 5. Széles körben használják autók és motorkerékpárok műanyag panelek, üzemanyagtartályok, lökhárítók, reflektorok, ipari olajtartályok, transzformátorok, radiátorok, lámpák, elektromos házak stb. ragasztógyártásában és karbantartásában. Használható ipari termékekben is, például felvonókban és motorokban. Ragasztási összeállítás.
Specifikáció: Tartalom: 20/50/70/100g Keménység: ≥80 Kikeményedési idő: 24H Nyírószilárdság: ≥18 Hőmérséklet tartomány: -60°C~200°C Térfogatarány: A:B=1:1 Fő összetevő: epoxigyanta ragasztó Széles felhasználási kör: különféle fémöntvények, alkatrészek és berendezések hibáinak, kopásainak, karckorróziójának és töréseinek javítása. javítsa meg a törött vagy sérült tárgyakat, hogy tökéletes legyen!
Megjegyzés: Az eltérő monitor- és fényhatás miatt az elem tényleges színe kissé eltérhet a képeken látható színtől. Köszönöm! Kérjük, hagyjon 1-2 cm-es mérési eltérést a kézi mérés miatt.Link az előző hozzászólásomban van, ha érdekel valakit.
Ugyan ilyen motorom van egy KF 04 típusú kapagépen. Szintén tartály repedéses. Megpróbáltam ragasztani, semmi nem fogja (egy olajos mocsok anyag). Elvittem műanyag hegesztőhöz, nem vállalta mert túlságosan tagolt (cizellált) az alja. A szomszédom is örökölt egy gépet amely ugyanilyen kórban szenved. Ő egy más gép tankját kötözte fel a két kormány karra. Így használja már több éve. Nálam pihen, új gépet vettem.
A rudazatra vissza raktam ahogy eredetileg volt a rudazat nem kotyog! A regulátor és a ruadzat közötti lemezen állítottam rögzítőcsavar fellazítás után regulátor teljesen hátra és a lemez is hátra rögzítőcsavar vissza húzva. Lehet ez okozza neten láttam a beállítását https://youtu.be/ZDBxS1PZ9yU?si=stBi_mnXh8kyBnac
Csak egy kérdés a "hosszú" rugó az ami a karbit és a reguátor kart összekötő rudazaton(felfűzve) van? Az a holtjáték kiegyenlítésért van nézd meg jól a helyén van nincs a rudazatnak kotyogása.
Ha terhelés alatt nem csinálja, akkor ne zavarjon. Az enyém is csinál ilyet. Nagy a szögsebesség ingadozás. Vagyis a robbanás pillanatában nagy sebességgel indul a dugattyú lefelé, ekkor a szabályzó úgy érzékeli, hogy nagy a fordulatszám és vissza szabályoz. Mivel minden második fordulatra esik egy robbanás ütem, a második fordulatnál lassul (kisebb a szögsebessége) és a szabályzó automatikusan gázt ad.
Új rugó került bele a rövid és a hosszú is a régi helyére lett akasztva! Gondolom hogy nem függ össze a gyújtótekercs állítással de mielőtt állítottam rajta ilyen problemát nem észleletem. Mi okozzhatja a folyamatos szabályozgatást?
Álló helyzetben a regulátor folyamatosan szabályozgat cseréltem rugókat változatlan! Terhelésen nincs vele gond szépen dolgozik mi lehet a probléma? Mielőtt állítottam a gyújtó tekercsen nem volt ilyen gondja
1984es briggs 4hp motoros rotám randa kalapáló hanggal éledt fel idén. Megrotáltunk fél holdat, kibírta, szétszedtem hajtókaros. Az alsó nagy hajtórúdszemre digit tolómérővel saccolgattam olyan +0.06mm re verődött oválisra, a másik -0.04 mm a főtengely tojásalakjában van, így olyan 1 tizedet kottyan fülre is meg kézre is.
Az egész gép egy lyukas garast nem érne senki szemébe, de én imádom, ezzel tanultam meg rotálni, meg olyan erős mint 2 bivaly, mert csak alig karcos a henger 😄 a karbi pillangószelepje nem kottyan 2 milinél többet, beindítani csak én tudom, hidegen meg pláne. 10 éve egy vagyont költöttem rá, mert tankolásonként motorolajat is kellett önteni. 2100 ért vettem rá egy sor Agroforg alapméretes gyűrűt és olyan fasza lett, hogy soha nem kellett többet olajat utántölteni, csak cseréltem félévente.
A hajtóműházat tavaly felújítottam olyan príma alkatrészekből amit hozzám vágott egy szerelő.. ingyen. De jobb volt a csiga meg a bronz mint az enyém :-) Kések csak papíron azok.. satöbbi.
De ha egyszer életre kel akkor minden gyom sikítva rohanjon mert különben kampó. És alig füstöl. De mikor éjszakába nyúlik a meló imádom nézni a vörösen izzó kipufogóját és soha nem felejtem el megveregetni a vállát meló végén. Igazi őserdőt szoktunk kultúrterületté alakítani.
Na nem ragozom tovább 4700 ért láttam túlméretes utángyártott hajtókart hozzá.
Ki köszörülné meg az alig használt főtengelyem? De ám jóra! Környékben aki gépműhelyest ismerek azonnal rámcsapták a telefont 😵
Kb 15 éve apámmal vettünk egy szentkirályi mittomén midi rotát 50 ezerért a cora áruházban. Azon 3,5HP briggs classic motor van, de nincs szivem kivenni a dobozzából még, ez a régi RK-02 ez gép! Az új az dedósoknak való, meg a blokk is harmatgyenge lehet :-) majd jó lesz a fűnyíróra, az se sokkal jobb, mert az már nem kicsit füstöl, hanem rosszabb mint a 2 ütemű... 🙈
Csináltatott már meg valaki ilyen főtengelyt? Vagy nincs egy kidobásra ítélt, hajtókarostúl, ami jobb lehet az enyémnél?? 🤗
Ma megjött ek a csapágyak, a kuplunghoz új csapágyház is jött, gyorsan össze is dobtam. Pikk-Pakk készlettem vele, most a motor része jön, ehhez még nem jött meg a cucc, de gondolom az is itt lesz a héten és végre munkára foghatom.
Bocs, hogy ide írok, de nem találtam elektromos fórumot.
Tavaly vettem egy 1.5 kW-os elektromos kapát, de nagyon nagy a fordulatszáma. Lehet lassítani? Egyszer sem használtam csak próbáltam. Nyolcvan éves vagyok, nekem nem megy ez a tempó. Láttam más kapákat reklámozni, amelyek 350 -es fordulatszámon dolgoznak, az lenne a jó. Ezt a kapát kerek 50.000 Ft-ért vettem az eMAG-tól. Valamilyen megoldás jó lenne, mert kell a kapa. Vagy lehetne csökkenteni a fordulatszámot, vagy elcserélném alacsonyabb fordulatszámúra.
Volna nekem egy teljesen fel újitott honda gcv 160 as dragon 55 ös rotációs kapám minek a motorja és a hajtómű háza is teljes felújításoneset át 2 éve azóta csak áll egy hejben használva nem volt és még egy plusz hajtás ház amit most holnap lesz egy hete hogy fel let újítva. új olaj, új csapácsak alól felúl, új nagy kuplung alsó felső,új szimeringek. ezek be árazásában kérnék segítséget és ha valakit érdekelne eladók volnának.
Megrendeltem ma mindent, hozzá. Ha már lúd, legyen kövér, mindent kicserélek biztos ami biztos alapon. Ha már szétugrott a jószág, essen át egy teljes felújításon. Persze egy webshopban sem volt minden, több helyről kellett megrendelnem a dolgokat, de sikerült. Remélem hamar megjön és akkor nekieshetek a gépnek. Végül is jó régen nem volt hozzányúlva, még 2005 őszén vettem, azóta teszi a dolgát, csak egyszer bontották meg a hajtóműházat mert a csigatengely megadta magát. A második belenyúlás, most történik. Szerintem teljesen elfogadható a közel húsz év múltját tekintve. :)
Talán megvan a probléma a gyújtó tekercs messze volt a lendkeréktől! 0,3 mm-re beállítottam és úgy néz ki jó lesz! Utánfutóval mentem vele kb. 20 percet és közben fékezgettem hogy dolgozzon szerintem bemelegedett kellően! Viszont a regulátor álló helyzetben folyamatosan szabályozgat de ha megyek vele akkor szépen dolgozik terhelésre reagál. Meleg indításnál nem kell neki szívató eddig csak úgy indult ha indult. Remélem így marad 😀
Van egy Heba mb2 gépem ami egy iskolai bemutató darab volt, tehát nem volt sosem túl erőltetve. Pár évig tökéletesen müködött. Tavaly úgy tettem el télire hogy első pár rántásra indul, de idén már azt csinálja hogy egyáltalán nem akar elindulni. Üzemanyagot kap, berántva pár másodpercig megy aztán leáll utána se kép se hang. Hidegindítóval is próbálkoztam de az sem segitett. Van még olyan mester aki ezekkel a gépekkel foglalkozik? Láttam alkatrész az lehetetlen beszerezni. Bármilyen megoldás segíthet.
Ezök a finom variációk már csak akkor kerülnek képbe, amikor mindön ki van próbálva és elvileg jó is.
De kiderül hogy mégsem tökéletös valami. Ekkor jönnek azok az alkatrészök próbára, amik még működnek ideális körülményök között, de ott vannak a határon. Soxor több ilyen is van egy rendszerben, egymást követően buknak ki.
Volt már dolgom más motorokkal régebben, találkoztam néhány hibával. Egy alacsonyabb hőértékű gyertya "túlmelegödhet" kicsit ugyan azon a hőfokon és jobban tisztul.
Meleg motornál leállítás után, mindig túlmelegszenek az addig hűtött alkatrészök, mivel mögszűnik a hűtőlevegő áramlása, viszont a belső hő az sugárzik tovább 1 ideig. Amennyiben hajszálrepedés van a tekercs zománchuzal szigetölésén, ilyenkor át is húzhat ott. Amikor visszahül a kritikus hőfok alá, akkor ismét jónak tűnik.
Gyertyakép ahogy írtam jónak tűnik és a hidegindítás után dolgozik szépen csak a üzemmeleg indítás nehézkes vagy nem indul vagy ha indul dadogva aztán vagy nehezen normálisan kezd járni vagy leáll! Ha hűl akkor indul normálisan.
Jó a kérdés. A gyujtótekercsről semmit. Szerintem tripla két külön mondatnak szánta.
Ha egy motor többlet üzemanyag miatt /vagy olajevés/ mocskolja a gyertyát, azt időlegesen lehet orvosolni egy melegebb gyertyával /könnyebben tisztul/, de az alap problémát nem oldja meg.
A gyujtótekercs hibáját pedíg cserével lehet megbízhatóan kiszűrni. Ha egy tekercs zárlatos, az felmelegedés után üzemben is hibázik, nem csak az indítást nehezíti.
Gyújtó tekercsre én is gondoltam de a kisebb hőértékű gyertyával mit fogok megtudni a gyújtó tekercsről? Bocsi lehet érdekes kérdés de nem vagyok szerelő :)
Sziasztok! Lenne egy honda gcv160 kapagépem ami hidegen indul viszont ha bemelegszik és leállítom nehezen indul nem pörög rendesen! Gyertya csere, karburátor tisztítás és szelephézag álítás történt eddig de nem javult melegen a probléma megmaradt! Hidegen indítva bármeddig dolgozgatok vele csak ha leállítom utánna van gond!
Ahogyan azt a Studod1 fórumtárs megírta, ez fordított kuplungos. Az összeragadás legfőbb oka a tisztaság hiánya. Nem csoda, hogy a csapágy is tönkrement. A csigatengely felső csapágya is jól be van takarva. Reméljük a takarítás után nem fog sercegő hangot adni, amit kézzel forgatva is meg fogsz hallani. Ha recseg ropog akkor cserélni kell. A kuplung mindkét felét (a ferrodolokat) nagyon finom csiszoló vászonnal át kéne "simogatni" finoman.
A lényeg hogy ide nem kell a rugó, mivel a kuplung villát a külső kuplung karon lévő rugó visszahozza és az alsó kuplungnak is magától le kell jönnie.
Itt mindent megtalálsz ezen az oldalon, sőt ez a bolt-szerviz egyéb jelenleg is gyárt rak össze szentkirályi gépeket,sőt kivánságnak megfelelőt. https://www.bszfarmer.hu/letoltesek-53
Ezt a fordító izét ki lehet kapcsolni, vagy mindig, törölgetni kell? A képeket meg miért nem tudom direkt ide tenni, miért kell külön az indafotóra feltölteni? Persze béna vagyok, nem vitás, de akkor sem értem. :(
És végül a teljes hajtómű kívülről. Az a gyanúm hogy ez a forditott kuplungos ahogy mondtad a hozzászólásodban, de nem értek hozzá. :(
Azért gondolom, hogy fordított kuplungos, mert ahogy írtad, én szorítom össze a két kúpot, de mi választja szét őket, mert a karon lévő kis rugó ami vízszintesen van rajta, (nem a bovdenrugó) szerintem nem húzza vissza a kuplung alsó részét és ezáltal összeragadva marad. A ferodol a felső részben van és elég vastag, majdhogynem újszerű, tehát nem a kopás miatt ragad fel. Addig ameddig nem tudok biztosat nem akarok hülyeségeket rendelni. Ha tudsz erről valamit akkor nagyon meg köszönném. Csapágy és csapágy ház biztosan kell, de hogy kell e még valami azt nem tudom... :(
Ha normál kuplungos akkor rugó nélkül nem viszi át hajtást mivel a rugó szorítja össze a két kuplungfelet, tehát a kuplung kar a rugó ellenében álltalad mozgatva old. A fordított kuplungos változatnál viszont te nyomod szorítod össze a két kuplunfelet.
Ezt a videót néztem, de nekem eleve nem ilyen a hajtóműházam.
Ez lehet egy régebbi típus, az enyém újabb lehet. :) [ Kb 18 éve van meg:) ] Ha az újabb típus van meg akkor is ilyen a sorrend? Amikor szétszedtem, nekem nem volt benne rugó. :(
Az csak akkor "ragadhat be" ha rosszul van összerakva.
A sorrend: a csigatengely felső csapágyára kerül az alu gyűrű, erre jön a rugó, a rugóra kell a kuplung alsót helyezni úgy hogy a kiemelő villa a kuplung alsón lévő csapágy felső oldalán legyen.
A kuplungot a kuplungkar-bovden-kiemelővilla-csapágy-kuplungalsó úton te fogod oldani és ha elengeded a kuplung kart, akkor a rugó tolja fel a kuplung felsőbe.
Sziasztok, keresek egy hozzáértő embert, aki segítene nekem egy Briggs 5,5 motoros Szentkirályi KF 04 rotációskapa kuplung rendbetételével.Szétkaptam a kuplungot mert állandóan beragadt és csak erős géprázásra volt hajlandó leválasztani a hajtást. Jelzem egyszer már volt javítva és igazából azóta áll fent ez a gond.A neten bóklászva nem nagyon találtam pontos leírást a hajtásról ezért a kérdésem az lenne, hogy a kuplungban van valamilyen rugó ami oldáskor szétválasztja a két kúpot, vagy ezt a gravitáció oldja meg?Láttam olyan robbantot rajzot ahol volt rugó és olyat is amiben nem volt. Most teljesen el vagyok veszve, mert nem értem. Lehet az előző szereléskor a szaki kifelejtette a rugót belőle? Egyébként azt sem látom, hogy hol kéne ennek a rugónak lennie, ha kell egyáltalán bele. A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni? Vagy ez marhaság? A ferodol vastagsága egész jó, majdhogynem újszerű. Régebben a csigatengely volt cserélve a homlokfogazású kerékkel együtt, ezekkel nincs is baj. Szóval az érdekelne, hogy kell ebbe rugó, vagy nem?
Sziasztok Lenne egy kérésem aki ismeri a Techumseh motoros rotácios kapálógép karburátor beállitását az segitsen . Van két csavar rajta egyiken van egy rugó a ásikon nincsen ,Dellorto FHC 2013A tipusú karbi. Ha betekerem kopra mind ketőtt mennyit kell kicsavarnom hány fordulatot egyiken másikon . Köszönöm
Nekem is ilyen problémám van '23 tavasza óta már a beüzemelésnél. Úgy tudom beindítani, hogy levéve a levegő szűrőt, injekciós fecskendővel 1 ml benzit bespriccelek. Így pöccre indul, s utána nincs proléma. Azt a választ kaptam, hogy nincs zárva indításkor a fojtószelep.
Sziasztok! Adott egy szevafém kapa quantum xm 40 motorral. A gondom az, hogy érezni a szagán hogy égeti az olajat , valamint ha ráadom a gázt nyom egy kis füstöt ami aztán elmúlik, hidegen melegen jó indul a téli állás után is. Mit lehetne vele csinálni? Dugó gyűrő csere esetleg nem tudom ezekben van-e szelepszár szimmering?
De nem a térfogatot kell nézni, hanem a nívópálcán lévő jelzést, a maximum közelében legyen így betöltéskor. És mivel Briggs, ezért betekert pálcával kell nézni a szintet. (És a motor vízszintesen álljon, tehát ne legyen előre- vagy hátrabukva a csoroszlya miatt.)
Sziasztok! Adott egy szentkirályi kapálógép. Motorja Briggs Quantum XM55. Előélete ismeretlen. Tünetek: Nehezen indul, egyenetlen járás, durrogás. Karburátor kitakarítva, regulátor rugó feszességén állítva. Így most egy rántásra indul és a járása is egyenletes lett. A durrogás viszont maradt. Hidegen indítva 1-2 perc után folyamatosan lehet hallani. Jól sejtem, hogy szelep gond lehet? Csere vagy csiszolás?
Kb ugyanezt csinàlta az én terrám is. 2-ikban pörgöt de nem volt oké de szintén el ment az ereje pár másodperc azt kicsit ment. Folyamatosan ez volt. Gyertya bele egy új és mintha kicserélték. Próbálj meg egy új megfelelő gyertyát bele rakni.
Már vagy tíz éve az a jelenség, hogy azonnal indul, 3-4 perc melegítés kell neki, utána pedig párszor azt csinálja - de mindig-, hogy felpörög, dolgozik pár métert, elmegy az ereje, meg kell vele állni. 5-10 másodperc után újra felpörög, pár méter után megint elmegy az erő, meg kell állni. Viszont 3-4 ilyen után rendesen megindul, és tetszőleges ideig rendesen lehet vele dolgozni.
Ez volt a tavalyi utolsó használatig.
Tegnap viszont az eleje ugyanígy történt (fél év állás után), viszont a megindulás nem történt meg. Vagy 20 percig próbálkoztam a kapálással, de mindig csak pár métert tudtam megtenni vele egy lendülettel. Pár másodperc pihenő után után ismét pörög, de csak néhány méteren át dolgozik, ott elveszik az erő.
Szétszedtem, megnéztem ezt a "gumicumit", nincs rajta semmi repedés.
Szétkaptam és az a kis cső is teljesen sértetlen. Leszedtem a helyéről, fogkefével megtisztíttam, az alján van egy szűrő. Ez se hozott megoldást.
Aztán próbálgattam a dolgot, és ha a gépet eldöntöm 45 fokban bal irányba, nyomom a gumicumit, akkor felveszi a benzint és tudom indítani a gépet. Tehát így működik, de eddig erre nem volt szükség.
A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.
Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.
Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.
Ezek után került hozzám.
Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.
Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.
Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.
Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.
Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.
Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.
Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.
A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.
Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.