Sose szerettem őket igazán. Prága felè jobb menni.
Az IG-L szerintem nem gond, mèsz 100 - al ès ennyi. A teherforgalmat nehezítik meg, de annyira, mint mèg Svájcban sem. Èrdekes, hogy a legjobb átkelőn a Mont Blancon egyszerű átmenni, a Gotthardon már nehezebb, de lehetséges. A legrosszabb Brenneren pedig teljesen abszurd fèlreszabályozott káoszt csináltak. A tiroliak szerint jól működő a rendszerük ès folytatják.
Mondjuk, az osztrákok meg a külföldieket (elsősorban az Olaszországba tartó németeket) szivatják az IG-L 100-as tábláikkal az A12-n és az A-13-on, amit a károsanyag-kibocsátást csökkentendő vezették be és vonatkozik a tisztánelektromos járművekre is, miután az áthaladási tilalmat nem vezethették be.
Az északiak és a nyugatiak ellenzik az autópályadíjat. Ezt egy olyan párt, a CSU találta ki, amely csak Bajorországban működik. Rajtuk kívül mindenki ellenzi, de itt most nem részletezendő politikai okokból elfogadták.
Amúgy a hollandok, dánok, stb. nem is érdekesek. Az osztrákok is csak azért, mert Kufstein - Salzburg közt, csak egy használható út vezet, az pedig Bajorországon keresztül. Így Ausztria nagy részéről Innsbruckba, meg arra az egész környékre, Bajorországon keresztül járnak az osztrákok.
Ezt délen még el is tudom képzelni, ha eléggé nasty vagyok, na de mi van északon? Ott a hollandokat és dánokat kell szivatni? És nyugaton a franciákat és kelet-belgákat? A másik oldalon a lengyeleket és bohémokat? Ki hagytam valakit? :-)
Egy venezuelainál még elmenne, de ennél azért komolyabb indokra számítottam volna a németektől.
Az meg, hogy te kiben bízol és kiben nem, a te dolgod. A lényeg: a személygépkocsikra kivetett német útdíj lényege egyáltalán nem a bevétel, hanem a külföldiek (főleg az osztrákok) megszívatása.
(1) félOFF Bolsonaro "megoldja" a brazil őserdők sorsát és keresztet vethetünk a bolygónk jövőjére... jó keresztény módjára...
(2a)Várpalotára gondolsz? Az több évtizednyi szégyen volt. (versus)
(2b) Nem gondolod komolyan, hogy a veszprémi elit kerülni akarna az M7 felé? Előbb megcsináltatták a 8-ast, most majd követelik a többit is...
(3) Kiegészíteném a székesfehérvári/felcsúti elittel is... Mint ismert tény, 2 km-es rövidítésért 2x2 sávot építettek Székesfehérvárnál is.
(4) A következő 10-15 évre generálja az "elit" a "nélkülözhetetlen" fejlesztéseket az új Duna-híddal. Ne legyünk önzők, gondoljunk bele: jól megszívatjuk a szlovák oldalon a Vág-völgyében lévő településeket is.
Azért jó megismerkednei a DÜHÖNGŐ BIKA-féle közlekedési koncepcióval, bocsánat, mindent sinfelő kritika-rendszerrel. A "következetességet" illetően pedig legyen elég a (2a) kontra (2b) összevetése. Csak az elmúlt évi hasonlókból amúgy kisebb tanulmányt lehetne összegereblyézni. Én nem teszem meg.
>A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.
Ez butaság. Bevétel csak a külföldiektől jön, am ia forgalom kb. 5%-a. Ellenőrizni viszont az egész hálózattot kell. A bevétel várhatóan nem fogja kitermelni az ellenőrzés költségeit sem, tehát máshonnét kell pénzt elvonni az útdíj miatt. De még a közlekedési minisztérium indokolatlanul optimista álláspontja szerint is csak az vente az utakra fordított kiadások 3-5%-a fog bejönni az útdíjból.
A nèmet fizetős ötlet abból a megfontolásból fakadt, hogy kell a pènz.
Birminghami mellett van egy hasonló megoldás. Onnan is lehet tudni, hogy hol kezdődik a fizetős szakasz, hogy mindenki èsz nèlkül menekül le balra. Tehát a fizetősön tènyleg kevesen vannak.
Van, hogy 3 is van. De csak egy rövid szakaszon. Ahhoz, hogy èrjen is valamit Duisburgtól Frankfurtig kellene megèpíteni ès átèpíteni a 3 - ast. Ez soha nem fog megtörténni.