Fel kell fűteni. Ha még nem volt soha (ugye új építés?) fokozatosan kell felfűteni, naponta lehet 1 C°-ot emelni és a fűtési maximumig kell csinálni és utána fokozatosan lehűteni ez kb 1-2 hét (komoly, mert így is repedezni fog...). Mi 28 C°-ig emeltük a lég-hőmérsékletet (kb 1 hét alatt értük el), alig lehetett bent megmaradni kb mint a szauna ;) közben óvatosan szellőztetni, hogy ne hirtelen víztelenítsd az esztrichet, mert akkor szanaszét reped. A jó hír hogy ezt utána minden évben gyakorolhatod, mert a padlófűtést minden szezon kezdéskor ugyan így kell beüzemelni (csak nem kell maximumig, hanem csak a komfortig). Üdv a klubban ;)
Üdv kedves szakik! Hagyományos padlófűtés (lépésálló + síkháló + ahhoz hozzákötegelt fűtéscső) helyett most rendszerlemezes megoldáson gondolkodom. Találtam olyat hogy rendszerlemez szigeteléssel, melyet úgy ír hogy 30+27 mm. Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben kell-e még alá plusz lépésálló szigetelés mint a hagyományosnál, vagy itt ezt hivatott kiváltani ez a 30mm-es szigetelés? Ha igen, akkor elégnek mondható ez a vastagságú szigetelés? Ugyanis ha maradnék a hagyományos padlófűtésnél, oda beraknék azért alá legalább 6 centis lépésállót. A válaszokat előre is megköszönöm!
Sziasztok!
Elsősorban azoktól kérdeznék, akik kondenzációs gázkazánnal, alacsony hőfokon, folyamatos üzemben fűtenek. 3 fokozat van a kazán szivattyúján, melyiken érdemes járatni? Még nagy hideg ugyan nincs, de a leggyorsabb fokozaton olyan gyorsan megfordul a víz, (ezáltal lecsökken az előremenő és visszatérő közötti hőmérséklet különbség), hogy már nem tudja a beállított hőfokot tartani a kazán, emelkedik az előremenő hőmérséklet 2-3 fokkal. Jó ez így, vagy érdemes alacsonyabb szivattyú fordulatszámot kipróbálni?
Üdv Tisztelt Tagok! Padlófűtéssel küzdök kicsit. A kialakítás: vegyes kazán hőcserélőn keresztül adja le a meleget a padlófűtésnek. Osztó-gyűjtő között van egy keringtető szivattyú, ennek bemenetén (a gyűjtő felől is érkezik víz és vele szemben egy szabályozón keresztül a hőcserélő szekunder oldaláról a melegebb víz. A gyűjtő másik vége a hőcserélőbe van bekötve. Tavaly még jól működött, de az idén átalakítottam kicsit (tudom, ami jól müxik,ne piszkáljuk) azért, hogy tudjam vezérelni és külön tudjam választani az egyéb hőfogyasztóktól (HMV melegítés, radiátoros fűtés (ami jelenleg kimerül egy törölköző szárítóban)). A gond az, hogy a hőcserélőből nem jut át a meleg, nem keveredik be a gyűjtőből érkező hűvösebb vízbe, így nem is fűt. Ha az osztó-gyűjtő közti visszakeverő ágat megnyitom és az összes kört elzárom, akkor megfordul a meleg, de ha egy kört is megnyitok, nem jut be a meleg víz. A hőcserélő tiszta, ki lett savazva, a csövek könnyen átjárhatók, a szivattyú jó (teljesen új lett felszerelve). Nem értem mitől lett ekkora ellenállása a hőcserélő ágnak. Esetleg hozzáértő Albertirsán, vagy közelében lenne, szívesen megtárgyalnám a kérdést személyesen. Előre is köszi az építő jellegű hozzászólásokat!
Sziasztok.
Padlófűtésem van, konkrétan 10 körben (ha jól emlékszem), 650 méter cső van letekerve. A ház jól szigetelt, 90m2, 5000kW éves hőigénnyel.
A fűtést egy 9kW elektromos kazán látja el egy rádiófrekvenciás vezérlővel. A kazánba 5 fűtőszál van, ezeket akár egyesével is le kapcsolja, ha a teljesítmény úgy kívánja. 30 fokos vizet 2 fűtőszállal csinálja ami 3600W teljesítmény. 25 fokos vízhez csak 1et kapcsol be.
Ez az első ilyen fűtő rendszerem, eddig cserépkályha volt.
Kérdésem az lenne, hogy hogy kell beállítani a fűtést? Télen biztosan más lesz, de jelenleg max 30 fokos vizet csinál a rendszerbe és 2 naponta 18-21 óra között kapcsolom be és hagyom 22,5- 23 fok körülire melegedni a levegőt. 2 nap alatt 21-21,5 fok körülire hűl vissza (Digitális hőmérő tized fokokat is mutat.) Hogy ne kapcsolgassa a rádiófrekvenciás hőmérő a kazánt, azon a bekapcsolás fokát én állogatom 2 naponta.
Hagyjam 22 fokon a hőmérőt, a kazánt allitsam mondjuk max. 25 fokos vízre es hagyjam had kapcsolgassa magát amikor akarja?
A max. 40C, ez fölé ne engedd. A padlónak és néhány csőfajtának sem tesz jót a magasabb.
Valamint az sem egészséges, ha a padló felületi hőfoka magas lesz. Ha jól emlékszem akkor vizes helyiségben lehet 30-31C körül, a többi helyen 26C körül.
Ha valakinek van pontos érték, javítson ki legyen szíves!
Miért mondjátok, hogy mindenben az asszony dönt? Nálunk úgy van, hogy a kisebb dolgokban a döntéseket az asszony hozza meg, de a nagy dolgokban én döntök!
(Igaz, hogy 25 éve, amióta együtt vagyunk, azóta nagy dologban nem kellett dönteni :-)))
Nálunk 16 cm grafitos van a padlóban és 20 cm a homlokzaton (lábazaton is). Csak a vizes helyiségek csempések a többi laminált. Ez nem "meleg" a szó értelmében :( cserébe nyáron hideg a csempe, ha kisgyerek is van egyértelműen a laminált vagy a vinyl. Én nyugodtan le tudom rakni a gyereket a földre (a lamináltra) mert az sosem hideg, de télen sem meleg sajna, csak a csempén érződik a fűtés (30C°-os előremenővel megy).
Sajnos engem a párom az emeleten rábeszélt a lamináltra, előtte járólap volt.Hagyjuk a fűtést.Olyan mintha nem is lenne, igaz szivacs lett alátéve. Gondoltam már rá, hogy felszedem és kicserélem iszappapírra. Szerintetek érezhető lesz a különbség ?
Az lehet hogy kicsit túlzás, de azt ne felejtsd el hogy nem tudni mit raktak a laminált alá. Jelenleg az iszappapír alátét a legjobb de drága, a szivacs a legrosszabb de olcsó. A laminált lap vastagsága is sokat dob.
Az előző hozzászólásodra válasz: önálló családi ház (lakószint+padlástér) 240 m2 falazat, (mínusz 25 m2 nyílászáró) teljes alápincézés, padlókban sajnos 5cm nikecell.
Tehát igazad van, nem is a legjobb de 1987-es építés, amikor nem passzívház volt a divat.
1100 m3 gázfogyasztás 175 nm alapterület. A betáplált hő 9 x 1100 =9900 kWó a fajlagos érték 57 kWó / nm / szezon. Ez a magyar átlagnál 4 x jobb, mert állítólag az kb. 200 kWó/nm/ év.
És nem a riogatók szerinti 300 - 350 kWó/nm /év. Ezt az értéket a 'neves' Wieneberger szakemberei adták elő egy előadáson.
Riogatták a közönséget, hogy mennyire szarok a magyari lakások.... hőtechnikailag
Tény hogy van mit javítani, de azért a túlzás az túlzás !!
A panaszosnak : 1 - 2 órás próbafűtésből sok következtetés nem vonható le !!
Valóban. Igazad van, de ami a leggyorsabban spórol, az a padlás szigetelés. Azt meg csak kényszermegoldásnak javasoltam hogy emeljen az előremenőn. Be kéne szabályozni rendesen a köröket is. Ami sajnos sok embernek nem egyértelmű még mindig, hogy a padlófűtés nem akkor jó ha meleg a padló.
Saját példámon tudom hogy 26-30 fok közötti előremenővel kifűtöttem a saját házamat stabil 20 fokon (nekünk ez tökéletes) úgy hogy szintén szigeteletlen gázszilikát falak vannak. Igaz a nyílászáróim 3 rétegű üvegezésűek, és a padláson 30cm üveggyapot van leterítve. Ja és 175 m2 a fűtött tér két szinten. 1100 m3 évi gázfogyasztás mellett.