Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 -1 1 42636

Hova megy napi 600-700 kamion Sátoraljaújhely határátkelőn keresztül?

 

 

--------------------------------------------------------

 

 

1.

 - Lengyel-Román viszonylat

 - Lengyel-Bolgár viszonylat,

 - Lengyel-Görög viszonylat,

 - Lengyel-Török viszonylat,

 

 

2.

 - Fehérorosz/Orosz-Román viszonylat

 - Fehérorosz/Orosz-Bolgár viszonylat,

 - Fehérorosz/Orosz-Görög viszonylat,

 - Fehérorosz/Orosz-Török viszonylat,

3.

 - Lett/Litván/Észt-Román viszonylat

 - Lett/Litván/Észt-Bolgár viszonylat,

 - Lett/Litván/Észt-Görög viszonylat,

 - Lett/Litván/Észt-Török viszonylat,

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42635

Bocsánat.

Nem tudom miért háromszorozta meg.

trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 -1 0 42634

Nem a legszebb hanem inkább a leghasznosabb feladatnak egy ilyen út megépítését tartanám :

 

Győr alatt kiágazásGyőr alatti kiágazás, majd Kisbér észak, Fehérvár nyugat, Duna híd, Szeged M5-M43 csomópont

 

 

Előzmény: dimelo (42633)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 1 42633

Álláspontunk egyezik.

Ezért nem csodálom, hogy 2x1 sávon építik az M8-at Körmendtől. (OPEL)

 

Csakhogy az M7-M70 a tranzitvonal, ezért milyen létjogosultsága maradt az eddigi M8 tranzitvonal érveléseknek?

 

Az világos és fontos, hogy az M7-M6-M5-M4 között hiányzik az összekötés.

 

Szerintem az M7-M6 közötti szakaszt metsző 63. útnál (Sárbogárd felett) lenne az optimális elágazás észak (81-13-M1) felé. (Jó az M44-M43-M5-M6-ról)

https://www.google.com/maps/dir/47.5028582,18.0452994/46.8985941,18.9749809/@47.1196617,18.3574838,10z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.5609603!2d46.9931742!3s0x474209d570308371:0xf8af884c187537c6!1m0!3e0

 

Nyilvánvalóan új nyomvonalon az M6 és 63. út között. Onnan nyugatra M7 Lepsény új 710. csp-ig és északra Fehérvárig alakulna ki egy "villa-ág".

A legkisebb többletbefektetéssel optimális-közeli megoldás.

Előzmény: trizs77 (42632)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42632

Rábafüzes ?

 

Kicsi a teherforgalom, azon belül még kisebb a kamion forgalom.

Oka?

Nincs hová menni a túloldalon.

 

Észak-Olaszország felé  nem erre vezet a jó-jobb kamionos útvonal.

Graz nem kamionos cél.

 

Karintiával nem túl acélosak gazdasági kapcsolataink.

 

 

 

Előzmény: dimelo (42631)
dimelo Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42631

Van-e publikus információ arról, hogy mennyi lehet a 8. út nemzetközi tranzitforgalma?

Az OKA2017 szerint a határátlépő forgalom Rábafüzesnél:

 

teher  szgk. kistgk  busz

 382   3111   332    13

 

Azt nehéz elképzelni, hogy a 8. útról a 86. út irányába lenne számottevő.

Ugyanezért a 83. út is kerülő lenne M1 felé.

 

A 62. M6-M8-52. útvonal működik (nyáron rettenetes állapotban volt az 52. út)

de főleg Győr felé és meghatározóan Dunaújváros-Székesfehérvár között. (Vagyis főleg belföldi használatú.)

 

Bár az ország másik fele, de Neked nyilván közelebbi tudásod van róla:

 

Hova megy napi 600-700 kamion Sátoraljaújhely határátkelőn keresztül?

 

Ha megírod, akkor köszi!

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (42607)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 42630

Belgiumban az amerikai autópályákat másolták le. Mèg a burkolati jelek is azonosak. De ne csak szidjuk őket, vannak felújított autópályáik is, azok nem rosszak. Persze még használják "beleöntünk valami trutyit a gödörbe" módszert is.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (42628)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42629

Amióta kész a Várpalotai elkerülő, én az Északi-partra (pl. Csopak, Zánka, Badacsony), csak is az M7-8-as út felé megyek, és szerintem gyorsabb időben is, de főleg nyugisabb.

Előzmény: Mash_bakter (42595)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42628

Jöhetnének hozzánk is... ami itt van... :-(

Előzmény: Fradista Utazó (42624)
NAR Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42627

Na jó, de ott tökéletes aszfalton nem lehetne ilyeneket rendezni: https://goo.gl/images/fj22nJ

Előzmény: Fradista Utazó (42624)
troglodita Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42626

;-)

Előzmény: Fradista Utazó (42624)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42625

Èn Miklóshalmán nemrèg mentem át. 

Előzmény: trizs77 (42622)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.15 0 1 42624

"A belga utakra gyártva".

 

Jared- Creative Commons License 2019.01.15 0 1 42623

Noha hivatalosan nem gyorsforgalmi út, de azért megemlitem, a 67-es út Somogybábod-Kaposfüred 33 km-es szakasza is elkészül idén ha minden igaz.

Előzmény: troglodita (42620)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42622

Mikor zárták le ezeket?

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kb. fél éve.

Szavazatszerzés + szavazat megtartás céljából zárták le.

A helyi lakosok sok-sok panasszal éltek, mert a magyarországi naponta ingázók, reggel-este nagy forgalmat és dugót okoztak az addig békés falujukban.

 

Gondold meg, hogy a határ nyitásig, ezek rendkívül csendes, békés, többségében ZSÁK faluk voltak Kelet-Burgerlandban a magyar határ közelében.

Csak az ment oda akinek ott feladata volt.

Keletről, Magyarország felöl meg csak a varjú repülhetett át, mert határőrség + S-100-as rendszer, stb.

Ez változott meg (kárukra) a határok kinyitása után.

 

A burgerlandi helyi politikusok, a helyi szavazók megszerzése vagy megtartása érdekében, elintézték, hogy a jogszabályi keretek között, vagy azokat kicsit máshogy értelmezve, korlátozzák ezekben a falvakban az átmenő forgalmat.

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (42621)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42621

Mikor zárták le ezeket? Mert Miklóshalma eddig is átjárható volt, Rajkához meg hála Istennek semmi közük.

Előzmény: trizs77 (42601)
troglodita Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42620

2019:

M2 bővítés

M4 Üllő - Abony

M44 Tiszakürt - Kondoros

M7 - 710 bekötés

M70 bővítés

...

 

De csináljunk már valami rendes térképes megjelenítést ennek ;-)

Előzmény: pentium10 (42618)
troglodita Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42619
Előzmény: Mash_bakter (42617)
pentium10 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42618

milyen gyorsforgalmi atadasok varhatok iden?

Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.15 0 2 42617

Nyugello gyerekek.

Nem lehetne ezt a 4-es út témát jegelni, nem szóba hozni?

 

Azt hiszem abban 100%-ban egyetértünk, hogy kellene az M4 Pest és a Határ között.

Remélhetőleg a Tisza híd pályázata érvényes lesz, a 120 nap előbb utóbb letelik

és elindul a Szolnok északi elkerülője a híddal együtt...

dimelo Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42616

Jószándékúnak nem nevezhető félmondatod totálisan mellészállt...

Ha van benned igény a valóság elemzésére és értelmezésére, akkor el sem küldted volna.

 

A témához:

 

Wikipédia szerint Karcag

Teljes népesség 19 732(2018. jan. 1.)

 

tehát 7 év alatt újabb 1300 fős fogyás...

 

Továbbra is törekszem a pontos adatok közlésére.

Előzmény: netuddkivogymuk (42614)
dimelo Creative Commons License 2019.01.15 0 0 42615

Mintha elgurult volna a gyógyszered...

 

A 4. út forgalma a demográfiai helyzet ellenére növekszik.

 

A népesedés-probléma általános, ezért nem lehet komolyan venni a commentjeidet.

Előzmény: adiaboli (42613)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.14 0 1 42614

"sose volt 30 ezer"

 

Dimelot az ilyen csekélységek nem zavarják. 

Előzmény: Mash_bakter (42611)
adiaboli Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42613

mi lesz ezután, ha a családok is utána költöznek a kivándorlóknak?

Akkor legalább véglegesen megszűnik az M4 indokoltsága, és a téma lekerülhet a napirendről.

Amúgy feladom.

Előzmény: dimelo (42612)
dimelo Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42612

Bocs, Karcagot fejből írtam, KSH szerint 25 ezer-ről  csökkent 21-re:

 

                 1870     1880    1890   1900    1910    1920    1930     1941     1949    1960         1970     1980    1990    2001    2011

 

  Karcag  14 486 15 825 18 197 20 896 22 996 22 569 24 248 25 422 24 938 25 223     24 169  24 168 23 200 22 549 21 052

 

utolsó 10 évben -1500 fő

 

mi lesz ezután, ha a családok is utána költöznek a kivándorlóknak?

Előzmény: Mash_bakter (42611)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42611

ez a népesség csökkenés itt kicsit off, de most volt egy cikk róla:

 

https://index.hu/gazdasag/2019/01/09/207_ezer_magyar_nemetorszagban/

 

Az viszont a hivatalos adatokból is kiderül, hogy nincs megállás a németországi magyarok számának növekedésében. 2017-ben 15 ezerrel nőtt a számuk, ami azért messze van a 2013-as csúcstól, a 28 ezertől, de 576 fővel több, mint ahányan 2016-ban költöztek ki. 

 

Most ezzel nem azt mondom, hogy Karcagról mindenki Németországba költözött...

De hogy nem Debrecenbe az is biztos, mert 2002 óta 200 ezer a lakossága

http://nepesseg.com/hajdu-bihar/

 

De most megnéztem Karcagot is:

http://nepesseg.com/jasz-nagykun-szolnok/karcag

sose volt 30 ezer, 22500 volt a 90-es évekbe, a háború előtt 25 ezer volt a csúcs

 

 

 

Előzmény: dimelo (42609)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42610

Akarattyánál kezdődik, ami visszahat Siófokig...  :)

de ha nincs dugó Akarattyánál, mert ellehet sunnyogni az M8 felé,

akkor Siófoknál se fog bedugulni...

de ha mindenki egyszerre indul haza, akkor 4 sáv is kevés az biztos...

de ezt is megállapítottuk itt már párszor, 100%-os megoldás nincs

de egy M8 jó menekülő út

Előzmény: mzdude (42608)
dimelo Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42609

Szegeden 15 éve konszenzus született Hódmezőlázárhely és Makó, meg a román tranzit miatt.

Ehhez képest Salgótarján kiesik a tranzitvonalból, és nem volt lobby-társa.

 

Veszprém most inkább foglalkozik egy újabb viadukttal a belterületen, mint az elkerülővel, amely körbeér, tehát választható észak vagy dél.

Ehhez képest Karcag elit-je magának játszott... Lobby-társ egy sem...

 

Pedig ha valahol, akkor a 4. úton durva a román tranzit.

Viszont Karcag már a 60-as években kapott elkerülőt, azóta zárványként létezik.

Ezalatt 30 ezerről 20 ezerre csökkent a lakossága, de ez sem probléma...az elitnek.

 

 

Szerintem, azonos nagyságrendeket lehet hasonlítani, jelen példáidban egyik sem hasonlít a másikra...

Előzmény: adiaboli (42604)
mzdude Creative Commons License 2019.01.14 0 0 42608

Nem elég, a nagy dugók Siófok térségében kezdődnek, és tartanak egészen Fehérvárig.

Előzmény: Mash_bakter (42597)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.14 0 2 42607

A nemzetközi tranzit, az M1 tehermentesítése szempontjából az M81 lenne fontos. Ennek keletről lenne célszerű Sz.fehérvár mellett az M7-hez csatlakoznia, hiszen nyugatról már ott van a 2x2 sávos szakasza a 8-as útnak. A Veszprém és Sz.fehérvár körül már ma, a helyi ipari teher munkába járási és turista forgalom miatt szükség lenne a szintbeli kereszteződések nélküli elkerülőkre. Az M8 nemzetközi tranzitja az Akarattya D.újváros irány esetén találja meg a legrövidebb változatot. Az M62 persze még az OTRT-ben sem szerepel, de az elkerülők fontosak lehetnek már holnap.

Előzmény: troglodita (42606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!